Γράφει ο Δημήτρης Νατσιός, δάσκαλος – Κιλκίς.
Εις απάντηση του υπουργού για τα “πάρα φύσιν ” υπενθυμίζω τα όσα έγραψα προ εξαμήνου για τα αρχαία. Παραλάσσοντας κάπως τα όσα είπε κάποτε ο ποιητής και εθνικός ήρωας Λορέντζος Μαβίλης θα λέγαμε ότι δεν υπάρχουν πάρα φύσιν γλώσσες, αλλά πάρα φύσιν άνθρωποι.
«Η θητεία μου στην ελληνική γλώσσα υπήρξε η σπουδαιότερη πνευματική μου άσκηση. Στη γλώσσα αυτή υπάρχει η πληρέστερη αντιστοιχία, μεταξύ λέξεων και εννοιολογικού περιεχομένου» Βέρνερ Χάισεμπεργκ, Γερμανός φιλόσοφος, για την αρχαία ελληνική γλώσσα
Δεν το κρύβω και δεν το γράφω προς καύχηση-εν οίδα ότι ουδέν ειμί- ότι εδώ και πολλά χρόνια, διδάσκω αρχαία ελληνικά. Όταν παίρνω Ε’ και Στ’ δημοτικού, αφιερώνω μία ώρα του εβδομαδιαίου προγράμματος στην διδασκαλία της, κατά τον Κικέρωνα, «γλώσσας των θεών».
Η ώρα, την οποία «κλέβω» από το πρόγραμμα είναι της «Ευέλικτης Ζώνης». Ας μην ρωτήσει κάποιος τι είναι αυτή η «Ευέλικτη Ζώνη», γιατί και ο ίδιος ακόμη δεν κατάλαβα. Αυτό που ξέρω είναι ότι στο πρόγραμμα που δίνω στους μαθητές μου, σβήνω την «Ευέλικτη Ζώνη» και γράφω αρχαία ελληνικά. Τα αποτελέσματα είναι εξαιρετικά, οι μικροί μαθητές με κατάνυξη, θα έλεγα, και με καμάρι «τριγυρίζουν όπως η μέλισσα γύρω από ένα άγριο λουλούδι» (Βρεττάκος), την πάντερπνη γλώσσα μας και χαίρονται τους χυμούς και τα αρώματά της.
Τους εξηγείς ότι εργάστηκαν «μακριές σειρές προγόνων, που δούλεψαν την φωνή, την τεμάχισαν σε κρίκους, την κάμαν νοήματα, την σφυρηλάτησαν όπως το χρυσάφι οι μεταλλουργοί κι έγινε Όμηροι, Αισχύλοι, Ευαγγέλια κι άλλα κοσμήματα», κατά τον θαυμάσιο Νικ. Βρεττάκο, και ότι αυτοί έχουν το μοναδικό παγκοσμίως προνόμιο να μπορούν να την διαβάζουν στο πρωτότυπο και να την – κατά το δυνατόν – κατανοούν. Και καμαρώνουν και αισθάνονται «εθνικά υπερήφανοι», για να χρησιμοποιήσω μία φράση που απεχθάνεται ο νεοταξικός συφερτός.
Με ρώτησαν κάποιοι φίλοι και συνάδελφοι πώς την διδάσκω; (Ας μου συγχωρεθεί το πρώτο πρόσωπο).
Παραθέτω ένα σχεδιάγραμμα διδασκαλίας, με την επισήμανση πως δεν είμαι φιλόλογος, οι σπουδές μου περιορίζονται στην Θεολογία και την Παιδαγωγική. Μελετώ όμως τα αρχαία «διά βίου» και παλεύω να μεταγγίσω αυτήν μου την αγάπη και τον σεβασμό στους μαθητές μου. Νομίζω ότι είναι μία πράξη αντίστασης, εν μέσω της περιρρέουσας αποκολοκύνθωσις και ημιμάθειας.
Κατ’ αρχάς τα κείμενα που χρησιμοποιώ είναι κυρίως μύθοι του Αισώπου και Ευαγγελικές Περικοπές.
Τι κάνω λοιπόν; (Έχω έτοιμα περίπου 30 μαθήματα).
Φωτοτυπώ και μοιράζω το κείμενο. Για παράδειγμα: «Κοχλίαι: Γεωργού παις κοχλίας ώπτει. Ακούσας δε αυτών τριζόντων έφη: ω, κάκιστα ζώα, των οικιών υμών εμπιπραμένων αυτοί άδετε; Ο λόγος δηλοί ότι παν το παρά καιρόν δρώμενον επονείδιστον».
Αφού γίνει, μία καλά, ορθή και αργή ανάγνωση από τον δάσκαλο, ζητώ από κάποιους μαθητές να προσπαθήσουν να το διαβάσουν μεγαλοφώνως. (Τους προτρέπω να πράξουν το ίδιο στο σπίτι τους ως άσκηση ορθοφωνίας, ευκρινούς προφοράς και άρθρωσης).
Στην συνέχεια τους ζητώ να υπογραμμίσουν ποιες λέξεις αναγνωρίζουν. Σε κάθε κείμενο αγγίζουμε σχεδόν το 90% των λέξεων.
Στο παραπάνω κείμενο υπογράμμισαν, κατά μέσο όρο, τις λέξεις: γεωργού, παις, ακούσας, αυτών, κάκιστα, τριζόντων, ζώα, οικιών, λόγος, παρά, καιρόν. (Αν ήμασταν στην Κρήτη θα αναγνώριζαν και τους κοχλιούς, τα σαλιγκάρια).
Στην συνέχεια βοηθώντας διακριτικά τα παιδιά, τους παρωθώ να μεταφράσουμε, όλοι μαζί, το κείμενο για να καρπωθούν αυτά την χαρά της αποκάλυψης του κειμένου.
«Σαλιγκάρια: Το παιδί ενός γεωργού έψηνε σαλιγκάρια κι ακούγοντάς τα να τρίζουν, είπε: Ε, κάκιστα ζώα, τα σπίτια σας καίγονται και εσείς τραγουδάτε. Ο μύθος σημαίνει ότι είναι αξιοκατάκριτο καθετί που γίνεται παράκαιρα». (Νιώθω χαρά βλέποντας την ικανοποίηση και την έκπληξη των παιδιών κατά την μετάφραση. Ανοίγεται ένα παράθυρο και ατενίζουν το ένδοξο παρελθόν, «τις αμμουδιές του Ομήρου»).
Στην συνέχεια έπεται το ωραιότερο: η ετυμολογία, σκαλίζουμε τις γενέθλιες λέξεις της ελληνίδας γλώσσας, το φως του πολιτισμού μας φεγγοβολά στην αίθουσα. (Και η αίθουσα, από το ρήμα «αίθω» παράγεται, που σημαίνει καίω, φωτίζω. Εξ ου και αίθριος και αιθίοψ, από τα αίθω+όψη).
Το γεωργός από γη+έργον και καταλήγουμε στην γεωργία, στον Γεώργιο, στην γεωγραφία, στην γεωμετρία, στο γεωτρύπανο (λέξεις που βρήκαν τα παιδιά). Παραγωγή λόγου και εκμάθηση του πρώτου συνθετικού «γέω», το οποίο σημαίνει γη, πράγμα που πριν αγνοούσαν.
Το ίδιο με την λέξη «παις», απ’ όπου το παιδί, το παιχνίδι, παιδεία, παιδίατρος, παιδαγωγός.
Τους λες ότι κανείς σήμερα δεν λέει «πάω στην οικία μου», όμως λέμε οικογένεια, οικοδέσποινα, οικοδομή, οικονομία.
(Δράτεσσαι της ευκαιρίας και εξηγείς ότι η οικονομία παράγεται από το οίκος+νέμω, που σημαίνει μοιράζω, αλλά και διοικώ και καταλήγουμε στον νόμο και ότι σήμερα καταστράφηκε η οικο-νομία μας, γιατί δεν διοικεί ο νόμος, αλλά οι άνομοι και παράνομοι, που νέμονται το δημόσιο ταμείο).
Τους εξηγείς ότι το «εμπιπραμένων» παράγεται από το «πίμπρημι» και φτάνουμε στον εμπρησμό.
Τους λες ότι «άδω» σημαίνει ψάλλω και τραγουδώ και ανοίγεται μπροστά μας ένα απέραντο φύλλωμα λέξεων: κωμωδία, ωδείο, μελωδία, τραγωδία (βάζεις και την λέξη «τράγος» και… αμηχανούν) και αηδόνι και αυδή, που σημαίνει φωνή, η οποία διασώζεται στο επίθετο άναυδος και στο απηύδησα.
Η ώρα δεν φτάνει. Κρατάμε 5-10 λεπτά για την κυρα-Γραμματική. (Πολλές φορές, για να εξοικειωθούν με τα στολίδια του λόγου, τους τόνους και τα πνεύματα, τους δίνω ένα κείμενο «γυμνό» από αυτά και τους λέω τι βάζουμε. Δυσκολεύονται στην αρχή να θέσουν, για παράδειγμα, την δασεία και την οξεία στην λέξη «Έλληνας», όμως, μαθαίνουν και πολύ γρήγορα). Το κουδούνι χτυπά, τα παιδιά βγαίνουν «άδοντας» στην αυλή και ο δάσκαλος σκέφτεται με θλίψη γιατί να μην υπάρχει αυτό το «πανηγύρι» στο Αναλυτικό Πρόγραμμα. Η απάντηση είναι απλή. Παιδεία φτιάχνεις με οράματα και όχι με προγράμματα. Η πατρίδα θέλει αναλυτικό… όραμα και εμείς «μουρμουρίζουμε σπασμένες λέξεις από ξένες γλώσσες» (Σεφέρης). Στην αίθουσα όμως δεν μπαίνει το υπουργείο να διδάξει, μπαίνει ο δάσκαλος. Κλείνει την πόρτα και… «γεωργού παις κοχλίας ώπτει». Με το υπουργείο, θα ασχολούμαστε τώρα, με τους γκρεμιστές της Παιδείας…
13 comments
Τυχεροί οι μαθητές σας.
Που να περιμένουμε από τον Φίλη να προσέξει την παιδεία των Ελληνόπουλων.
Νομίζω ότι ο υπουργός και πολλοί άλλοι, θεωρούν τους μαθητές ανεπίδεκτους μαθήσεως και θέλουν απλά να τους ξεφορτωθούν με μια ελαφριά διδασκαλία· αν μπορούσαν να κάνουν τα μαθήματα στα «γκρίνγκλις» θα το έπρατταν!
Η διδασκαλία των αρχαίων Ελληνικῶν καταργήθηκε (ουσιαστικά) ήδη από την πρώτη Μαρξιστική κυβέρνηση της Ελλάδος (το ΠΑΣΟΚ) την δεκαετία του 80, όταν δηλαδή πήγαμε εμείς “σχολείο” . Ως συνέπεια αυτού του γεγονότος ο δάσκαλος πρεπει να διδάξει όχι μόνον τους σημερινούς μαθητές αλλά και εμάς, τους αγραμματους, που λάβαμε το απόλυτήριό μας το βρώμικο 89.
Η στρωτή διδασκαλία της γλωσσας θα πρέπει να ενεχει στοιχεία δημοτικής (πριν του 1981 από όλους του εξαίρετους Ελληνες λογοτέχνες), απλής καθαρεύουσας (Παπαδιαμάντης), μεσαιωνικών ελληνικών (Ιωάννης Δαμασκηνός, Μάξιμος ο Ομολογητης κ.α.) και μόνον στο τέλος να υπεισέρχεται σε θέματα αρχαίας ελληνικής γραμματείας από το πρωτότυπο κείμενο (ίσως από την Α’ Λυκείου). Αλλιώς τα “αρχαία” παρουσιάζονται σαν μία άχρηστη και ξεκομένη απο την “πραγματικότητα” γλώσσα.
Στο γυμνάσιο θα μπορεί να διδάσκεται η Ιλιάδα (το μεγαλύτερο αντιπολεμικό έπος) και η Οδύσσεια απο την εξαιρετική μετάφραση του Πολυλα. Ο φίλος μου ο Αυστριακός με ΕΞΙ χρόνια αρχαίας ελληνικής γραμματείας στο σχολείο γνωρίζει πολύ καλύτερα από οποιονδήποτε “ελληνα” τις έννοιες της δικαιοσύνης, σεβασμού και αρχής έτσι όπως αυτές προυπάρχουν στην εν λόγω γραμματεία. Για αυτό χρειάζεται η εμπέδωση νοημάτων και όχι ανάλυση συντακτικού και γραμματικής (με εξαίρεση την Γ’ δέσμη, ή όπως αυτή ονομάζεται σήμερα).
Ρωποπερπερήθρα υπουργού παίδες κλαίουσι…
Το γλωσσάρι της Αριστεράς
Όσοι από εσάς έχετε έρθει σε επαφή με το είδος των αριστερών “προοδευτικών” που ευδοκιμεί στην Ελλάδα, θα έχετε παρατηρήσει πως εκτός από τη δική τους χαρακτηριστική εμφάνιση (μούσια, μαλλούρα, επιμελής ατημελησία) και οσμή, έχουν και τη δική τους χαρακτηριστική αργκό, ένα ιδιαίτερο λεξιλόγιο με λέξεις της ελληνικής γλώσσας στις οποίες αποδίδουν, όμως, διαφορετικό νόημα. Μάλιστα, σ’ αυτή την περίοδο της αριστερής διακυβέρνησης γίνεται προσπάθεια να επιβληθεί αυτή η διάλεκτος και στον υπόλοιπο πληθυσμό, ως άλλο οργουελιανό newspeak. Αποπειραθήκαμε, λοιπόν, να καταγράψουμε αυτή τη διάλεκτο και σας παρουσιάζουμε το γλωσσάρι του σωστού αριστερού.
ΑΚΡΑΙΟΣ: Αυτός που βρίσκεται στο αντίθετο άκρο από εμάς
ΑΚΤΙΒΙΣΤΗΣ: Κάποιος που πληρώνεται για να διαμαρτύρεται
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΟΣ: Ο ακτιβιστής που πατρονάρει τους μετανάστες σαν σύγχρονος ιεραπόστολος
ΑΝΟΙΧΤΟΜΥΑΛΟΣ: Κάποιος που κλείνει τα μάτια και τα αυτιά του σε οτιδήποτε αμφισβητεί τα δόγματα του σύγχρονου κόσμου (βλέπε και Ισότητα)
ΑΝΤΙ-ΒΙΑ: Η βία όταν την ασκούμε εμείς
ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗ: Η κλοπή
ΑΣΤΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ: Καταπιεστικός θεσμός του κράτους τον οποίον δεν αναγνωρίζουμε, εκτός από την περίπτωση που κατηγορούμενοι είναι οι φασίστες (βλέπε παρακάτω) οπότε απαιτούμε να τους καταδικάσει
ΑΣΤΟΣ: Κάποιος με δουλειά και οικογένεια, που δεν αράζει όλη μέρα στην Μεσολογγίου πίνοντας μπάφους
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΒΙΑ: Μέγιστο παράπτωμα, αφού ως γνωστόν ο ρόλος της αστυνομίας δεν είναι να ασκεί βία αλλά να προσφέρει αγάπη και στοργή – εξαιρούνται οι περιπτώσεις που αποδέκτες της βίας είναι οι φασίστες, οπότε την χειροκροτούμε
ΑΣΥΛΟ: Ένα μέρος όπου μπορείς να διαπράξεις εγκληματικές ενέργειες ανενόχλητος
ΑΦΕΝΤΙΚΑ: Οι γονείς μας
ΔΙΑΛΟΓΟΣ: Μονόλογος εκ μέρους μας
ΕΘΝΙΚΟΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ: Όρος που περιγράφει εθνικιστικά κινήματα των λαών του τρίτου κόσμου – αντίστοιχα κινήματα σε δυτικές χώρες είναι ρατσιστικά και φασιστικά
ΕΚΤΕΛΕΣΗ: Η δολοφονία όταν την διαπράττουν οι κοινωνικοί αγωνιστές (βλέπε παρακάτω) ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ: Ο αποκλεισμός των άλλων απόψεων και η επιβολή της δικής μας ΕΜΠΡΟΣ (ή μπροστά, όπως στο “πολύ μπροστά”): H κατεύθυνση προς την οποία κινείται κάποιος όταν οδεύει προς τον γκρεμό
ΕΞΕΓΕΡΣΗ: Μπάχαλο που περιλαμβάνει πλιάτσικο, βανδαλισμούς, εμπρησμούς και διαφόρων ειδών χουλιγκανισμούς
ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΤΑΞΗ: Μια ηρωική ομάδα ανθρώπων τους οποίους δεν έχουμε γνωρίσει ποτέ, αλλά έχουμε διαβάσει για αυτούς στα βιβλία
ΕΤΕΡΟΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ: Ο γενετήσιος προσανατολισμός της έλξης προς το αντίθετο φύλο, που για κάποιο ανεξήγητο λόγο θεωρείται φυσιολογικός
ΙΣΛΑΜΟΦΟΒΙΑ: Η αβάσιμη ανησυχία για την άνοδο του Ισλάμ στην Ευρώπη, μόνο και μόνο επειδή οι ισλαμιστές έχουν πραγματοποιήσει μερικές τρομοκρατικές επιθέσεις με μερικές εκατοντάδες θύματα
ΙΣΟΤΗΤΑ: Απόλυτο δόγμα, που απαγορεύεται δια νόμου να αμφισβητηθεί, παρόλο που γενικώς δεν παρατηρείται στην φύση
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ: Ο βανδαλισμός
ΚΑΝΙΒΑΛΟΣ: Αυτός που αντιδρά στην κατάληψη της γειτονιάς του από εθνότητες που προ δύο – τριών γενεών ήταν κανίβαλοι
ΚΑΤΑΛΗΨΗ: Το αναφαίρετο δικαίωμα να χρησιμοποιείς δημόσιους χώρους ως ορμητήρια για εγκληματικές ενέργειες, ενώ το κράτος συνεχίζει να σου παρέχει ηλεκτροδότηση και υδροδότηση ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ: Ένα ανύπαρκτο έγγραφο που κανείς δεν έχει υπογράψει κι όμως δεσμεύει τους πάντες
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝΙΣΤΗΣ: Ο ληστής τραπεζών ή/και δολοφόνος
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΜΟΣ: Ο επίγειος παράδεισος της αταξικής κοινωνίας, η επιδίωξη της οποίας δικαιολογεί τη χρήση κάθε μέσου (δολοφονίες, βόμβες, πόλεμο, γενοκτονία εκατομμυρίων αθώων)
ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΒΙΑΣΜΟΥ: Η δυτική κοινωνία όπως υπάρχει στα μυαλά φεμινιστριών που έχουν φαντασιώσεις βιασμού – οι υπαρκτές κουλτούρες βιασμού (Ινδία, Μέση Ανατολή, Αφρική) δεν αποτελούν πρόβλημα
[29/5/2016 12:29:13 πμ] john.weber123: ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ: Η αποδόμηση της κλασσικής παιδείας και η αμάσητη κατάποση των σύγχρονων δογμάτων
Λ.Ο.Α.Τ.: Πάσης φύσεως ανώμαλοι (στο ακρώνυμο προστίθενται συνεχώς καινούργια αρχικά, οπότε μπορεί να είναι ξεπερασμένο την ώρα που το διαβάζετε)
ΛΟΥΜΠΕΝ: Η εργατική τάξη όταν δεν αποδέχεται τα κηρύγματα μας
ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΗ-ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ: Μια οργάνωση που εξαιρείται από τη φορολογία και προσφέρει γενναίους μισθούς στα στελέχη της
ΜΙΣΟΓΥΝΗΣ: Κάποιος που φέρεται διαφορετικά σε μια γυναίκα απ’ ότι σ’ έναν άντρα, της ανοίγει την πόρτα για να περάσει, της χαμογελάει ευγενικά, την κολακεύει κλπ
ΜΙΣΟΣ: Έτσι χαρακτηρίζουμε οτιδήποτε μισούμε – εξαιρείται το ταξικό μίσος, που είναι καλό και υγιές
ΜΠΑΤΣΟΙ: Υπάνθρωποι που αξίζει να καούν ζωντανοί (σε κρεματόριο ίσως;), εκτός εάν έχουμε πέσει θύματα κλοπής, διάρρηξης, επίθεσης κλπ οπότε καταφεύγουμε σε αυτούς για βοήθεια
ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ: Όπλα του συστήματος, που τα χρησιμοποιεί για να αδρανοποιεί και να γεμίζει παραισθήσεις τη νεολαία – εξαιρείται το χασίς γιατί θεραπεύει τον καρκίνο και τα παραισθησιογόνα γιατί “ανοίγουν το μυαλό”
ΝΕΑΡΟΙ: Μπαχαλάκηδες
ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ: Το φυσικό ένστικτο της προτίμησης προς τους ομοίους και γενετικά συγγενείς, θεωρείται φυσιολογικό σε όλες τις κοινωνίες εκτός από τις δυτικές, στις οποίες απαγορεύεται ΟΜΟΦΟΒΙΚΟΣ: Αυτός που δεν αναγνωρίζει το δικαίωμα των Λ.Ο.Α.Τ. να παρελαύνουν στη Σταδίου γυμνοί, πασπαλισμένοι με χρυσόσκονη και να ντύνουν μονόκερους τα υιοθετημένα παιδιά τους
ΟΥΤΟΠΙΑ: Μια απόλυτα εφαρμόσιμη ιδέα
ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ: Το σατανικό σχέδιο των αφεντικών να δημιουργήσουν ένα παγκόσμιο χωριό, το οποίο πρέπει να εμποδίσουμε ώστε να το εφαρμόσουμε εμείς αντ’ αυτών
ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΑ: Σύστημα κοινωνικής οργάνωσης στο οποίο οι άνδρες προστατεύουν και παρέχουν για τις γυναίκες – χρονολογείται από την εμφάνιση του ανθρώπου στην Γη, όμως πρέπει να καταργηθεί γιατί είναι “καταπιεστικό”
ΠΟΛΕΜΟΣ: Αλληλοσφαγή στην οποία είμαστε ενάντιοι – εκτός από τον ταξικό/εμφύλιο πόλεμο, τον οποίο επιδιώκουμε
ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ: Βαλκανιοποίηση
ΠΟΛΥΣΥΝΤΡΟΦΙΚΟΤΗΤΑ: Η επίδοση σε σεξουαλικά όργια
ΠΡΟΟΔΟΣ: Η αύξηση των διαζυγίων, των ανύπαντρων μητέρων, των ναρκομανών, των εκτρώσεων, των εγκλημάτων πάσης φύσεως, των αυτοκτονιών, και των πνευματικών διαταραχών
ΠΡΟΣΦΥΓΑΣ: Οποιοσδήποτε λαθρομετανάστης, αρκεί να το δηλώσει
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ: Υποτιμητική λέξη δια πάσα χρήση (συχνότερα ως κατηγορία κατά των αντιπάλων), συνήθως περιγράφει την σατανική αντίληψη πως οι διάφοροι λαοί έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά και δεξιότητες
ΣΕΞΕΡΓΑΤΡΙΑ: Η πόρνη
ΣΕΞΙΣΜΟΣ: Η παράλογη αντίληψη πως άνδρες και γυναίκες είναι διαφορετικοί
ΣΠΙΣΙΣΜΟΣ: Η παράλογη αντίληψη πως άνθρωποι και ζώα διαφέρουν
ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ: Αντι-ιεραρχική διαδικασία στην οποία ακούγονται όλες οι απόψεις, και τελικά αποφασίζουν οι αναρχοπατέρες/φοιτητοπατέρες/εργατοπατέρες
ΤΕΧΝΗ: Σίγουρα όχι οι εννέα κλασσικές, αλλά κυριολεκτικά οτιδήποτε (από υποσιτισμένα σκυλιά μέχρι παλλόμενα πέη), αρκεί να είναι προκλητικό και να προσβάλει κάποια παραδοσιακή αξία
ΤΙΜΗ: Άγνωστη λέξη που χρησιμοποιείται από οπισθοδρομικούς τύπους, το ίδιο όπως σεβασμός, καθήκον κ.α.
ΤΡΑΜΠΟΥΚΟΣ: Αυτός που δεν υποκύπτει στον τραμπουκισμό μας
ΤΡΑΝΣΦΟΒΙΑ: Η φυσική αποστροφή που δημιουργεί ένας παρενδυτικός ευνούχος
ΥΠΑΡΚΤΟΣ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ: Κάτι που δεν ήταν πραγματικός σοσιαλισμός (ο πραγματικός σοσιαλισμός είναι ο ανύπαρκτος)
ΦΑΣΙΣΤΕΣ: Όσοι διαφωνούν μαζί μας και συνεπώς πρέπει να τους φιμώσουμε/φυλακίσουμε/λυντσάρουμε/σφάξουμε
ΦΟΙΤΗΤΕΣ: Οι μπαχαλάκηδες όταν συλλαμβάνονται
ΧΟΝΤΡΟΦΟΒΙΑ: Η αντίληψη πως οι παχύσαρκοι δεν κάνουν για μοντέλα εσωρούχων
ΨΕΥΔΟΕΠΙΣΤΗΜΗ: Πραγματική επιστήμη (γενετική, βιολογία, ανθρωπολογία) που καταρρίπτει τα δόγματα μας
@karotakias
Κ ΑΤ Α Π Λ Η Κ Τ Ι Κ Ο Σ !!!!!!!!!!!
δεν ειναι δικο μου φιλε
κυκλοφορει παντου σε διαφορα σαιτ
απο εδω ξεκινησε μαλλον
http://www.ideapolis.info/2016/04/blog-post_23.html
Η ζημία στην σωστή εκμάθηση της ελληνικής γλώσσης μάλλον θα έλεγα ότι ξεκίνησε από τον “ευπατρίδη” Ράλλη, με την κατάργηση των τριτοκλίτων, της δοτικής κτλ. Το ΠΑΣΟΚ το 80 συνέχισε απλώς το “έργο” του.
Συγχαρητήρια στον κο. Νατσιό και πάλι.
Καλώς ή κακώς η ενοχική μεταπολιτευτική δεξιά δεν είναι άμοιρη ευθυνών.
Άρα,η μόνη μας ελπίδα είναι οι δάσκαλοι με οράματα που θα τα δίνουν”σάρκα και οστά”κλείνοντας την πόρτα στα προγράμματα του Φίλη.Πόσοι όμως δάσκαλοι οραματιστές έχουν απομείνει και πόσοι θα κατορθώσουν να υλοποιήσουν το όραμά τους για την Παιδεία,πηγαίνοντας κόντρα στις αποφάσεις του “μεγάλου μεταρρυθμιστή”του εκπαιδευτικού μας συστήματος?Μπράβο στον κο Νατσιό,που είχε και την αρετή και την τόλμη να το πράξει!!
Σωστά, αλλά ας χρησιμοποιούμε το ελληνικό ερωτηματικό «;»