Γράφει ο Κωνσταντίνος Χολέβας – Πολιτικός Επιστήμων.
Ο Υφυπουργός Παιδείας Κώστας Ζουράρις μάς εξέπληξε δυσάρεστα δηλώνοντας ότι δεν πειράζει αν μάς πάρουν οι Τούρκοι 16 νησιά, αρκεί να κρατήσουμε τη γλώσσα μας. Προσέθεσε ότι τα νησιά άλλοτε τα χάνουμε, άλλοτε τα ελευθερώνουμε. Έστω κι αν διευκρίνισε ότι χρησιμοποίησε «σχήμα καθ’ υπερβολήν» η δήλωση είναι απαράδεκτη, ειδικά όταν προέρχεται από κυβερνητικό στέλεχος.
Με τον Κώστα Ζουράρι έχουμε παλαιότερα συναντηθεί σε κοινούς αγώνες κατά του σχεδίου Ανάν και εναντίον του βιβλίου της Μ. Ρεπούση. Εκτιμώ την ελληνοπρεπή παιδεία του, αλλά όπως θα έλεγαν οι Αρχαίοι «Φίλος Πλάτων (εν προκειμένω: Κώστας), φιλτάτη η αλήθεια». Η Ελληνική και Ορθόδοξη Γραμματεία, την οποία γνωρίζει, δίνει αποστομωτικές απαντήσεις για το θέμα που άνοιξε ο Υφυπουργός Παιδείας. Επιλέγω ενδεικτικά.
Ο Ζουράρις διαβάζει πολύ τα Αρχαία κλασσικά κείμενα. Τού θυμίζω τον όρκο των Αθηναίων Εφήβων, στον οποίο περιλαμβάνεται η φράση «Την πατρίδα ουκ ελάττω (ή ελάσσω) παραδώσω»!. Από τον λόγο Λυκούργου κατά Λεωκράτους (κεφ. 77) αντιγράφω σε νεοελληνική απόδοση Σαράντου Καργάκου:
«Δεν θα ντροπιάσω τα όπλα τα ιερά ούτε θα εγκαταλείψω τον συμμαχητή μου, με οποιονδήποτε κι αν ταχθώ στη γραμμή. Θα αμυνθώ και για τα ιερά και για τα όσια και μόνος και μαζί με πολλούς και την πατρίδα δεν θα παραδώσω μικρότερη, αλλά μεγαλύτερη και ισχυρότερη απ’ όση την παρέλαβα». Μεγαλύτερη και όχι μικρότερη οφείλουμε να παραδώσουμε την πατρίδα, φίλε Κώστα Ζουράρι, αν θέλουμε να τιμήσουμε τους Αρχαίους, τους οποίους θαυμάζεις.
Ο Ζουράρις μελετά τη Βυζαντινή Ιστορία και σέβεται την Ορθοδοξία. Καλό είναι να θυμηθεί την απάντηση του Βυζαντινού Αυτοκράτορος της Νικαίας και Αγίου της Εκκλησίας μας Ιωάννου Βατάτζη, ο οποίος το 1237 έγραφε προς τον Πάπα Γρηγόριο Θ΄ τα εξής: «Ουδέποτε παυσόμεθα μαχόμενοι και πολεμούντες τοις κατάγουσι την Κωνσταντινούπολιν», δηλαδή δεν πρόκειται ποτέ να σταματήσουμε να πολεμούμε εναντίον αυτών που κατέχουν την Κωνσταντινούπολη, η οποία είχε καταληφθεί από τους Φράγκους ηγεμόνες της Δ΄ Σταυροφορίας. Όχι απλώς δεν αδιαφορούσε για την εδαφική ακεραιότητα ο Βατάτζης, αλλά ζητούσε να ελευθερώσει υπόδουλα ελληνικά εδάφη.
Ο Ζουράρις στην πρώτη ομιλία του στην Βουλή χρησιμοποίησε στίχους του Σεφέρη. Από τον Νομπελίστα ποιητή μας θα έπρεπε να εμπνευσθεί για να δώσει την πρέπουσα απάντηση στην αλαζονεία των Τούρκων. Παραθέτω στίχους από τη «Σαλαμίνα της Κύπρος»:
«… Ναι, όμως ο μανατατοφόρος τρέχει κι όσο μακρύς κι αν είναι ο δρόμος του, θα φέρει σ’ αυτούς που γύρευαν ν’ αλυσοδέσουν τον Ελλήσποντο το φοβερό μήνυμα της Σαλαμίνας. Φωνή Κυρίου επί των υδάτων. Νήσος τις έστι». (1)
Νήσοι ελληνικαί εισίν, Κώστα Ζουράρι, αυτές που ζητά ο Ερντογάν και θα τις προστατεύσουμε. Και τη γλώσσα και τα νησιά θα κρατήσουμε!
(1) Ο Γιώργος Σεφέρης βρέθηκε το 1953 στη Σαλαμίνα της Κύπρου και θυμήθηκε τη Σαλαμίνα της Αττικής και τη ναυμαχία, στην οποία κατατροπώθηκε ο στόλος του Ξέρξη. Η γενική «της Κύπρος» είναι επιλογή του Σεφέρη και όχι τυπογραφικό λάθος.
Άρθρο στην ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, 18 Δεκεμβρίου 2016
19 comments
Μάλλον έχουμε δύο είδη λόγου: τον τελείως αφαιρετικό, υποθετικό και φαντασιακό, και αυτόν που στηρίζεται σε γεγονότα και πληροφορίες. Το ζητούμενο είναι σε ποιά από τις δύο κατηγορίες υπάγεται ο λόγος αυτού του ανθρώπου που είναι κυβερνητικό στέλεχος( αυτό έχει επίσης βαρύτητα).
Βασίλειος Μακρυπούλιας.
Φλύαρο, ανούσιο κι εντελώς άστοχο άρθρο, ειδικά μετά τις εξηγήσεις που έδωσε ο Ζουράρις, για όσους δεν κατάλαβαν αμέσως τι εννοούσε.
Και στο κάτω-κάτω τής γραφής, όντως χωρίς μερικά νησιά, δεν διαλύεται ούτε η πατρίδα, ούτε το έθνος. Χωρίς την γλώσσα, όμως, διαλύονται και τα δύο!
Όλα τα άλλα είναι για να γράφονται άρθρα και να γεμίζουν οι στήλες των εφημερίδων.
Διαβάστε εδώ και τη δική μου άποψη για το θέμα
https://www.facebook.com/andreas.stalidis/posts/1326994710654334?pnref=story
Aκριβώς, Ανδρέα. Ο Χολέβας δεν εστίασε σωστά. Το ίδιο λέμε.
Εφόσον είναι τόσο ευαίσθητος ο Ζουράρις στο θέμα της γλώσσας θα μπορούσε να παραιτηθεί ή έστω να αντιδράσει όταν ο Φίλης μείωνε τις ώρες διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών και της ιστορίας.
Επίσης διαφωνώ και με τον Πατριώτη. Ακόμα και την Κρήτη να χάναμε πάλι δε θα χανόταν ο ελληνισμός. Δεν είναι συνεπώς αυτό το κριτήριο.
Όπως και να χει, οι δηλώσεις αυτές είναι απαράδεκτες από Έλληνα πολιτικό.
@ leon11gr
Είναι πράγματι εντυπωσιακό ότι πολλοί, όπως και ο αρθρογράφος δεν συνέλαβαν την ουσία των λόγων τού Ζουράρι.
>Επίσης διαφωνώ και με τον Πατριώτη. Ακόμα και την Κρήτη να χάναμε πάλι δε θα χανόταν ο ελληνισμός<
Αυτό λέω, πού ακριβώς διαφωνείς; Την Κρήτη την ξανακερδίζεις, δεν είναι δα και η πρώτη φορά (Άραβες, Γενοβέζοι, Ενετοί, Τούρκοι, Γερμανοί).
Το γιατί δεν παραιτήθηκε είναι μία άλλη ιστορία, στην οποία μόνον π ίδιος μπορεί να απαντήσει.
Ειδικά στη σημερινή εποχή το εδαφικό θέμα πηγαίνει χέρι-χέρι με το γλωσσικό θέμα. Περιοχές που θα χαθούν από την Ελλάδα αυθωρεί και παραχρήμα θα χάσουν όχι μόνο τη γλώσσα αλλά και κάθε συνείδηση Ελληνικότητας. Η εποχή μας παρουσιάζει ιδιαιτερότητες μοναδικές που δεν υπήρξαν σε άλλες εποχές. Τα σχολικά βιβλία προωθούν τη δήθεν πολυπολιτισμικότητα, ο εποικισμός των νήσων συνεχίζεται ακατάσχετος- αυτό μόνο όποιος ζεί στα νησιά το συνειδητοποιεί- πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχει σχέδιο το οποίο στοχεύει στην εξαφάνιση κάθε τι του Ελληνικού. Η συνέπεια αυτού του εποικισμού θα είναι ότι η απώλεια εδαφών θα συνοδευθεί από την απευθείας απώλεια ,διηνεκή απώλεια της γλώσσας(λίγοι το συνειδητοποιούν αυτό). Θα τολμήσω να είπω ότι ακόμα και οι Οθωμανοί σεβάσθηκαν περισσότερο τις Ελληνικές περιοχές γι αυτό και δεν χάσαμε τη γλώσσα και ξαναπήραμε τα εδάφη(κάποια από αυτά).Μέσα από την ηλεκτρονική διακυβέρνηση της τσέπης και του νού οι άνθρωποι χειραγωγούνται τόσο εύκολα, η γλώσσα ούτως ή άλλως ελαττώνεται λόγω της εποχής της πληροφορίας, ώστε η προάσπιση όλων των παραμέτρων του Ελληνισμού είναι αδήριτος ανάγκη. Ο Ελληνισμός βάλλεται από παντού και είναι αφέλεια τουλάχιστον να θεωρούμε τις παραμέτρους του Ελληνισμού περισσότερο ή λιγότερο σπουδαίες. Όλα είναι σημαντικά και το σημαντικότερο το προσεκτικό διάβασμα των εποχών. Σε κάθε περίπτωση κυβερνητικά στελέχη συζητούν για ασφάλεια των περιοχών και της γλώσσας. Οι φιλοσοφικές συζητήσεις δεν κάνουν πολιτική και είναι καθαρά υποθετικές.
Nὰ θυμίσῳ ὅτι σύσσωμος ὁ ραδιοτηλεοπτικός “‘ανθός”, ποὺ “‘ανέβασε” τό θέμα μέ τόν Ζουράρι, εἶναι ἐκεῖνοι ἀκριβῶς ποὺ ὅλα αὐτὰ τὰ δίσεκτα χρόνια, δίνουν γῆν καὶ ὕδωρ σὲ κάθε μνημονιακό ἀνθύπατο καὶ εὐχαρίστως παραχωροῦν ἐθνική κυριαρχία καί ἔδαφος. Εἶναι οἱ ἴδιοι ποὺ ναρκομανοῦνται ἀπὸ κάθε σόρος καὶ σαράκι καὶ ἐπιζητοῦν τὸ θάψιμο κάθε τι ἑλληνικοῦ, περιλαμβανομένης ἱστορίας καί γλῶσσας.
Στὴν καταστροφή τῆς ὁποίας συνέβαλαν οἱ Ράλλης (νὰ μὴν ξεχνιόμαστε) καί Βερυβάκης. Ἀντίθετα ὁ Ζουράρις τί ἀκριβῶς εἶπε; Τὸ πασίγνωστο ὅτι ἀκόμα κι’ ἄν ἔπεσε ἡ “Πόλις”, πάλι μέ χρόνια μέ καιρούς πάλι δικιά μας θἆναι. Μὲ τὴν προϋπόθεσι ὅτι θὰ ἔχομε κρατήσει τὴν γλῶσσα μας. ΓΙ’ αὐτὸ καί ὑπῆρξε ἡ ἀνάσταση τοῦ Γένους.
‘
Ενῷ ἄν τὴν χάσουμε, χαθηκαμε ὁριστικά. Τὸ γεγονός ὅτι εἴμαστε ἐπὶ ξυροῦ πλέον ἀκμῆς, ὁφείλεται σ’αὐτό τό χάσιμο. Σὲ ποιά νάματα κολύμπησαν καὶ πῶς νὰ θελήσουν νὰ γίνουν ὑπερασπιστές, οἱ κάτω τῶν 46 Ἕλληνες καί οἱ κυβερνῶντες; Ποὺ δὲν μποροῦν νὰ κατανοήσουν φράσεις μεγαλύτερες τῶν 5 λέξεων; Μὲ τὰ ἐγχειρίδια καφετιέρας;
Σὲ ποιοὺς ὤμους νὰ πατήσουν ὅταν μπερδεύουν τόν Ὁδυσσέα Ἀνδροῦτσο μέ τόν
Ελύτη; Ὅταν διδάσκονται μιά ὅλη κι’ ὅλη ραψωδία στό γυμνάσιο;
Ὁ Ζουράρις ἔχει δίκαιο. Ἡ δυσκολία εἶναι ὅτι ἐνῷ θέλει νὰ ἀπευθύνεται σ’ὅλους τοὺς Ἕλληνες, δυστυχῶς οἱ συνεντεύξεις του, περνᾶνε μέσῳ μόνο τῶν δημοσιογραφικῶν (λέμε τώρα) τηλεοπτικῶν κανιβάλων. Ἴσως χρειάζεται ἡ ὕπαρξη συγκεκριμένου σταθμοῦ ἀπ’ὅπου οἱ λίγοι ἐναπομείναντες νοήμονες νὰ δίνουν ἀποκλειστικά συνεντεύξεις. Μιά καί ἡ ΕΡΤ τὴν ὁποίαν καὶ ὑπερασπιστήκαμε ὅταν χρειάστηκε, ἀποδείχθηκε πολύ λίγη. Inşallah!
Είναι ανεπίτρεπτο , είναι απαράδεκτο υπουργός εν ενεργεία να λέγε τέτοιες ανοησίες και να
μην απολύετε άμεσα. Δεν είναι αβλαβές σπουδαστήριο ιδεών η ενασχόληση με την Πολιτική.
Δεν είναι υποχρεωμένος ο Ζουράρις να παραμένει υπουργός και να αβαντάρει με προδοτικές
δηλώσεις τις επεκτατικές βλέψεις της Τουρκίας. Δεν έχει κανένα ελαφρυντικό ο υπουργός
Ζουράρις γιά αυτά τα οποία διαπράττει και είναι άξιον μεγίστης απορίας γιά ποιούς λόγους
δεν τον απολύει ο πρωθυπουργός σε εποχές που αλλάζει δραματικά ο συσχετισμός δυνάμεων, ο χαρακτήρας των συμμαχιών αλλά – κυρίως – η γεωγραφία του πλανήτου . Αν θα πρέπει να αδιαφορήσουμε γιά κάποια , πολιτικά και ιστορικά , αδύναμα απολογητικά
σχόλια υπέρ του Ζουράρι , δηλαδή …να συμφωνήσουμε υπέρ της παραχώρησης του Καστελλορίζου και των πέριξ αυτού νησίδων (Ρώ , Στρογγύλης κλπ) στην Τουρκία γιά 40-50 χρόνια , επειδή τάχατες αρκετοί άσκεπτοι εδώ μέσα φαντάζονται ότι θα τα ξαναπάρουμε (πότε άραγε 😉 , εξασφαλίζοντας το – τάχατες – υπέρτερον αγαθόν της γλώσσας (πώς άραγε 😉 , τότε η διάχυτος ηλιθιότης θα έχει κατακλύσει τον νούν και θα έχει επαληθευθεί ακόμη μία φορά ότι η Σκέψη σε ένα Λαό τείνει να εκλείψει τόσο πολύ , όσο πιό πολύ αυτός την χρειάζεται !
“δίνουν γῆν καὶ ὕδωρ σὲ κάθε μνημονιακό ἀνθύπατο καὶ εὐχαρίστως παραχωροῦν ἐθνική κυριαρχία καί ἔδαφος”
Οι αντιμνημονιακοί κομμουνιστοσυμμορίτες που σήμερα γλείφουν εκεί που έφτυναν, πιστοί φυσικά στην προδοτική εαμική παράδοση της συμμορίας τους είναι οι τελευταίοι που μπορούν να ομιλούν για εθνική κυριαρχία και έδαφος. Γιατί όσον αφορά στον κομμουνιστή Ζουράρι η δήλωσή του απλά εντάσσεται και αυτήν στην “πατριωτική” εαμική παράδοση. Η εποχή της κρίσης τελικά ήταν πολύ χρήσιμη στο να αναδείξει τους κομμουνιστές που παρίσταναν τους πατριώτες όπως αυτόν που γράφει απο πάνω και τον όμοιό του Ζουράρι. Αλλά κυρίως στάθηκε ικανή να αναδείξει σκληρές αντι-κομμουνιστικές δυνάμεις σε αστικά κόμματα (όπως η ΝΔ) που πρωτίστως πρέπει να στραφούν δυναμικά πια κατά του εσωτερικού κομμουνιστικού εχθρού.
Πῶς ἔλεγε ὁ Acquirable στό Handbook του; Γιά τόν … ἀποπάνω;
-Ταράσσει τοὺς ἀνθρώπους οὐ τὰ πράγματα, ἀλλά τὰ περὶ τῶν πραγμάτων δόγματα!
Καλά Χριστούγεννα!
Ως διαμένων στη Λέσβο πολλά χρόνια τώρα, ως γνωρίζων το τι συμβαίνει τώρα σε αυτά τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, φαντάζομαι ότι ο τάδε και ο δείνα δεν θα έχει πρόβλημα να έλθει στη Λέσβο και να διατυπώσει σε ανοικτή συγκέντρωση των κατοίκων τις γνωστές απόψεις περί απωλείας των νήσων αλλά και διατήρησης της γλώσσης. Διότι εάν έχης δίκαιο το λές παντού και πάντα( Αριστοτέλης).
Καλά Χριστούγεννα αγαπητέ αλλά πρόσεχε μη σε μαλώσουν οι αντιμνημονιακοί φίλοι σου στην ΕΡΤ και στο κόμμα των κουκουλοφόρων. Μην προσβάλλεις έτσι τους Μουσουλμάνους συμπατριώτες (σου).
Κε Ζουραρι όταν χάσαμε την ελληνική αυτοκρατορία χάσαμε και την γλώσσα μας. Αλήθεια η ”δημοτικια ”που μιλάμε σήμερα είναι η γνήσια γλώσσα των Ελλήνων;
Αν ναι γιατί εσείς μιλάτε αυτή που ουδείς σας καταλαβαίνει;
Επειδή σας κορόιδευε ο Ζουράρις τόσα χρόνια και σας έκανε το φίλο πετώντας τις ασυναρτησίες του και καμώνοντας τον τάχατες πατριώτη και ορθόδοξο (!) ενώ παρέμεινε πάντα κομμουνιστής (με ό,τι μπορεί να συνεπάγεται αυτό) μερικοί πάτε να δικαιολογήσετε τα αδικαιολόγητα!!
Ποιά εδάφη ακριβώς ξαναπήραμε; πόσο εύκολα τα πήραμε και πότε; σε πόσο χρόνο και με τι κόστος;
Πήραμε ποτέ πίσω την Πόλη;τη Σμύρνη; Τον Πόντο; την Β.’Ηπειρο; την Α.Θράκη και την Κύπρο;
Πόσο καιρό κάναμε για να πάρουμε την Κρήτη, τα Δωδεκάνησα και τα Επτάνησα πίσω; Πόσα χρόνια κράτησε η Τουρκοκρατία και ποιές συνθήκες έπρεπε να δημιουργηθούν για να διεκδικήσουμε απελευθέρωση;
Επίσης για να τα ξαναπάρεις πίσω πρέπει και να θέλεις και να μπορείς να πολεμήσεις για να τα απελευθερώσεις. Μόνο που αν εκεί ζούνε μουσουλμάνοι πλέον, αυτό θα είναι αδύνατον γιατί δε θα έχεις ερείσματα πια.
Για να μη μιλήσω για το φρόνημα του σύγχρονου Έλληνα.
Επομένως κ.Ζουράρι μη μας λες ανοησίες, τα εδάφη δεν ξανακερδίζονται, ειδικά αυτά που χάνεις σε πόλεμο (βλ.Κύπρο).
Αλήθεια, τι γλώσσα μιλάνε τώρα στην Μ.Ασία με το πολυπληθές κάποτε ελληνικό στοιχείο;Τι γλώσσα μιλάνε οι Κρυπτοχριστιανοί, οι Πόντιοι και οι εξισλαμισμένοι απόγονοι Ελλήνων που ζούνε στην Τουρκία; Ελληνικά ή Τούρκικα; Τι γλώσσα θα μιλάνε σε λίγο στην Κύπρο με τον εποικισμό ή στα νησιά του Αιγαίου με τον σύγχρονο εποικισμό μέσω προσφυγικού; Πόσο εύκολα μιλάει κανείς ελληνικά σήμερα στη Β.Ήπειρο;
Και τέλος: Είναι δυνατόν να το λέει αυτό κάποιος που κατέχει κυβερνητικό αξίωμα; σε μία τέτοια δύσκολη εποχή και στη συγκεκριμένη διεθνή συγκυρία; και να τον δικαιολογούμε; Είμαστε ασόβαροι λοιπόν. Αν το έλεγε στο καφενείο μπορεί και να τον δικαιολογούσα.
@ Κωνσταντίνος
ε κατασκευάζεις μια Ζουραρειο γλώσσα. Σημασία έχει μην χάσεις Ζουραρι. Νησί η γλώσσα βρίσκεις.
Εδω κατασκευάζουμε τα greeklish και όλα είναι μια χαρά και δυο …Ζουραριδες
@ admin says:
20 December 2016 at 12:29
———————————————————
ανηκει στους αρθρογραφους σας ο Κος αυτος οποτε τον υιοθετουμε;
Καταπληκτικό και ελπιδοφόρο! Αρκεί λοιπόν η οργισμένη παρέμβαση ενός και μόνο γνήσιου Δεξιού και αντι-κομμουνιστή (η δική μου σε αυτήν την περίπτωση) για να ξεχυθεί ένα ολόκληρο πλήθος ανθρώπων από κάτω και να εκδιώξουν τους κομμουνίζοντες “πατριώτες”. Μου θυμίζει τους ελλαδικούς κομμουνιστικούς στάβλους που αυτοαποκαλούνται “Ελληνικά ΑΕΙ”. Όταν οι διάφοροι Τσίπρες, συνεπικουρούμενοι από τους ομοίους τους Καραμανλήδες, “φοιτητές” το παρατραβούσαν με τις καταλήψεις τους και άρχιζαν να χάνονται εβδομάδες μαθημάτων, αλλά και κλοπές και φθορά δημόσιας περιουσίας από τους συμμορίτες, αρκούσε να μαζευτούν 5-6 Δεξιοί για να σηκωθεί ένα ολόκληρο πλήθος και να φύγουν τρέχοντας, ως γνήσιοι θρασύδειλοι, οι διάφοροι κουκουλοφόροι που διεκδικούσαν “καλύτερες συνθήκες σπουδών”, δηλαδή μη σπουδές. Ίσως είναι η…silent majority που λέει και ο (αντι-κομμουνιστής) Trump.