Γράφει ο Ανδρέας Σταλίδης.
Οι Έλληνες εδώ και 2500 χρόνια μπορεί να έχουν αλλάξει πολιτισμικό και θρησκευτικό υπόδειγμα, αλλά έχουν διαχρονικά ένα κοινό στοιχείο, αναπόσπαστο της ταυτότητάς τους. Όταν συνέρχονται σε πολιτεία αναφέρονται στα μετα-φυσικά, αναφέρονται στα Θεία. Όποια κι αν είναι αυτά. Όταν ξεκινούν κάτι, το ξεκινούν με επίκληση σ’ αυτά. Να λοιπόν, αυτός είναι ο συνδετικός κρίκος της συνέχειας του ελληνισμού.
Δεν είναι ανάγκη, δεν είναι προϋπόθεση δηλαδή, να ακολουθεί κανείς σε όλο του τον ιδιωτικό βίο απαρέγκλιτα τις παραδόσεις και τα έθιμα αυτής της θρησκευτικότητας. Διότι εκείνη την ώρα δεν είναι το άτομο του εαυτού του, γίνεται μέρος μίας συλλογικότητας.
Όταν όμως το άτομο συνέρχεται με άλλα άτομα σε «πόλιν», είτε στην Εκκλησία του Δήμου, είτε σε πολεμική εκστρατεία, είτε σε συμπόσιο, είτε σε Μυστήριο της Εκκλησίας, είτε πριν τον Αγώνα αντίστασης κατά του κατακτητή ή Επανάστασης, είτε όταν γράφει Σύνταγμα νέου κράτους, είτε όταν μπαίνει νέο έτος, ημερολογιακό ή – ναι! – σχολικό, επικαλείται τα Θεία.
Έρχεται λοιπόν το τεράστιο μέγεθος που ακούει στο όνομα Μαρία Ρεπούση και μας λέει το 2019 ότι «εξοργίζεται», ότι είμαστε, λέει, «φονταμενταλιστικό κράτος» για ποιο λόγο; επειδή αρχίζει η σχολική χρονιά με αγιασμό και επειδή οι υπουργοί παιδείας ανεξαιρέτως παρευρίσκονται σε αγιασμό κάθε χρόνο.
Δεν επιδεικνύει όμως άγνοια των ελληνικών πραγμάτων, αλλά και των διεθνών. Αν είμαστε «φονταμενταλιστικό κράτος» εμείς, τότε τι είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, στο οποίο συμβαίνουν τα κάτωθι:
1. Η Βασίλισσα είναι ταυτόχρονα Κεφαλή του Κράτους και Κεφαλή της Εκκλησίας (πιο περιπεπλεγμένο κράτος με την Εκκλησία, πεθαίνεις)
2. Στο ετήσιο μήνυμά της τα Χριστούγεννα (και όχι την 1η Ιανουαρίου ή κάποια άλλη ημερομηνία) αναφέρεται συχνά στον Χριστό
3. Εικοσιέξι (26) βουλευτές της Βουλής των Λόρδων είναι εξ ορισμού συγκεκριμένοι Επίσκοποι της Αγγλικανικής Εκκλησίας. Όποιος εκλεγεί επίσκοπος, αναλαμάνει και νομοθετικό έλεγχο. Απίστευτο ε; Ούτε στο Ιράν!
4. Και τα δύο Κοινοβούλια (των Κοινοτήτων και των Λόρδων) ανοίγουν πάντα με προσευχές. Το πρώτο με τον ιερέα της τοπικής εκκλησίας και το άλλο με έναν από τους επισκόπους – βουλευτές,
5. Το ένα τρίτο (>30%) περίπου των δημοσίων σχολείων της χώρας ανήκει στην Αγγλικανική Εκκλησία ή σε κάποια άλλη Εκκλησία (πχ Καθολική κλπ)
6. Στο 70% περίπου των δημοτικών σχολείων οργανώνεται κάθε χρόνο ένα θεατρικό έργο από τα παιδιά με θέμα τη Γέννηση του Χριστού.
7. Έχουν θρησκευτικό τίτλο τιμής μέχρι και για τις πόλεις τους. City δεν είναι μία μεγάλη πληθυσμιακά πόλη, αλλά μία πόλη που διαθέτει Καθεδρικό Ναό. Οι άλλες είναι απλώς towns.
[Συνδέσμους για όλα αυτά δεν δίνω, ας κάνει έναν κόπο να τα επιβεβαιώσει]
Περισσότερα εδώ
11 comments
Τα σημεία 3, 6 και 7 δεν τα ήξερα. Μαθαίνοντάς τα, συμπεραίνω ότι τελικώς το “ηνωμένο βασίλειο” αποτελεί παγκοσμίως ένα …anomaly, μια ιδιόμορφη όσο και ακατανόητη πολιτικο-κοινωνική ιδιομορφία και πέρα από τα μερικά “καλά” που δώρισε στον λεγόμενο δυτικό πολιτισμό στην πράξη πρόκειται για προβληματική οντότητα, εννοείται για τους μή-άγγλους και όχι τόσο για τον εαυτό του. Για κάποιο περίεργο λόγο όμως, ασκεί μια ακατανόητη αίγλη πάνω σε πολύ κόσμο ακόμα και εκτός της γηραίας αλβιόνος. Να φανταστείτε ακόμα και εδώ στις ΗΠΑ η κινηματογραφική εκδοχή του “Downton Abbey” έσπασε τα ταμεία, και κατανίκησε σε εισπράξεις ακόμα και τον Ράμπο του Σταλόνε, και το sci-fi “Ad Astra” με τον “πολύ” Μπράτ Πίτ. Κατά τα άλλα εμείς στην Ελλάδα θα μπορούσαμε να έχουμε εκμεταλλευτεί τον “τέως” και τις επαφές και συγγένειές του με τους άλλους “βασιλιάδες” του κόσμου, αλλά προς Θεού, θέλαμε, απαραιτήτως, Δημοκρατία, το ’74. Έ, φάτε …Ρεπούση τώρα !!!
Ἕχει ἀπολυτο δίκιο ἡ ἀνωτέρῳ κυρία. Εἴμαστε ἡ πιὸ φανταμενταλιστική (τὶ λέξη εἶναι αὐτή;) χώρα τῆς ὐδρογείου.
Εἰμαστε ἡ μονάδικὴ χώρα ποὺ μισεὶ μὲ ἰδεολογικὸ φανατισμὸ τὀν χριστιανισμό, ὅπου δημοτικἀ σχολεία, γυμνάσια, λύκεια, πανεπιστήμια ἔχουν γίνει χῶρος στρατολόγησης ἀκροαριστερῶν στοιχείων μελλοντικών μελῶν τρομοκρατικῶν ὁργανώσεων. Μοναδικὴ χώρα ὅπου τὰ ἴδια ἄτομα, συμμορίες κουκουλοφόρων ἀπειλούν, ἐπιτίθενται καὶ τρομοκρατοὺν καθηγητές, φοιτητές και προσωπικο μέσα στὰ πανεπιστήμια καὶ άλλους χώρους. Μοναδική χώρα ποὺ τὰ μέσα μαζικὴς ἐνημέρωσης ἐκθειάζουν τοὺς σφαγεῖς τῶν παιδιῶν τῶν Ἐλλήνων τῆς περιόδου 46-49 (καὶ 41-46). Ποὺ ἐκθειάζει τοὺς σφαγεῖς τῶν Ἐλλήνων καὶ ὑπολοίπων χριστιανικῶν ὁμάδων, τῶν Ἀρμενίων καὶ Ἀσσυρίων τῆς Μικρᾶς Ἀσίας. Μοναδικὴ χώρα στὴν ὁποία ἐκθειάζονται οἱ μεγαλύτεροι γενοκτόνοι ὅλων τῶν ἐποχῶν, Στάλιν καὶ Μάο. Μοναδικὴ χὼρα ὅπου μέσα σὲ ἕνα ἔτος ἔγιναν 537 ἐπιθέσεις στὴν Ἐλλάδα ἐναντίον χριστιανικῶν ναῶν (ἄρθρο Ἑστίας παρακάτω) ἀπὸ ἀκροαριστερά στοιχεῖα.
Συγχαρητήρια γιἀ τὴν μεγάλη σας προσφορὰ στὸν παγκόσμιο πολιτισμό.
Ἐφημερίς Ἑστία http://www.estianews.gr/kentriko-thema/gi-autes-tis-vomves-den-milaei-kaneis/
Κλοπή καί κάψιμο Σημαιῶν, ἑλληνικῶν καί βυζαντινῶν. Σύλησις εἰκόνος τῆς Παναγίας τήν ὁποία οἱ δρᾶστες ἔβαλαν στό πάτωμα καί ποδοπάτησαν. Κλοπή εἰκόνων τοῦ 18ου αἰῶνος. Ξήλωμα τέμπλων. Ἀναγραφή ρατσιστικῶν συνθημάτων καί συνθημάτων μίσους κατά τῶν Χριστιανῶν στόν περίβολο ἐκκλησιῶν. Βεβήλωσις χριστουγεννιάτικης φάτνης διά ρίψεως χώματος. Κλοπή ἑξαπτερύγων. Κλοπή ἁγιογραφίας μέ τόν Ἐσταυρωμένο. Καί βεβαίως κλοπές, πολλές κλοπές. Κυρίως παγκαριῶν, ἕως καί καμπανῶν βάρους πέντε κιλῶν.
https://www.naftemporiki.gr/story/1325320/epithesi-antieksousiaston-se-kathigitria-tou-panteiou
https://www.naftemporiki.gr/story/1461540/eksarxeia-aimatiri-omadiki-epithesi-se-eisaggelea-kai-limenikous
https://www.kathimerini.gr/896503/article/epikairothta/ellada/mia-syllhyh-gia-ton-3ylodarmo-toy-aggeloy-syrigoy—ti-leei-o-idios-sthn-k
Δημήτρη, μπορείς να βρεις συνδέσμους στο εξής άρθρο
http://www.antibaro.gr/article/16498
Κατανοητόν! Οὐδείς ψόγος!!
Ἅλλωστε ὡς γνωστόν σύμφωνα μὲ τὴν λαϊκὴ παράδοση , αὐτοί ποὺ θίγονται άπὸ τὸν ἁγιασμό εἶναι οἱ καλικάντζαροι (https://el.wikipedia.org/wiki/Καλικάντζαροι). Καὶ γι’αύτὸ φεύγουν κατά τὸ ἅσμα:
«Φεύγετε να φεύγωμε
τι έρχεται ο τρελόπαπας
με την αγιαστούρα του
και με τη βρεχτούρα του.
Μας άγιασε μας έβρεξε
και μας, μας εκατέκαψε!»
Εκπληκτικό τό σχεδόν ὁμότιτλο (Ἡ ἀγέλαστη Πολιτεία καὶ οἱ Καλικάντζαροι), CD τῶν ἀδελφῶν Κατσιμίχα: https://www.youtube.com/watch?v=60w27MTPYi0
Ἰδίως τὸ 14ο. κομμάτι.
Φυσικά, διαβάζοντας τό ἀπόσπασμα, αναρωτιέμαι κατά πόσον η λογική ἔχει άποχωρήσει ἀπὸ τὸν προβληματισμό τῆς ἐπιστήμονος Κυρίας. Διότι η λογική, Κυρία, έπιτάσσει νὰ μὴν πετᾶς προσβλητικές ‘ἀπορίες’ κατά τοῦ ΣτΕ ἤ οἱουδήποτε χωρίς νὰ ἀκούσῃς καὶ καταλάβῃς τί λέει.
Διότι η προσφυγή ἀφοροῦσε ἀνεπίτρεπτη διάκριση μεταξύ Χριστιανῶν μαθητῶν ποὺ ὑποχρεώνοντο σε ανόητες θρησκειολογίες ὅλων τῶν θρησκειῶν, ἐνῶ οἱ καθολικοί, ἱουδαῖοι, μουσουλμάνοι διδάσκονται τὴν δική τους ἀπολύτως κατηχητική θρησκεία στὰ σχολειά μὲ δικό τους περιεχόμενο δικῶν τους βιβλίων κι’ὄχι τοῦ στύλ του ΥΠΕΠΘ, ἀντίστοιχο, τῶν ορθοδόξων.
Γιὰ νὰ μὴν ἀναφερθῷ καὶ στὶς ἀνοησίες περὶ ‘ὁμολογιακοῦ’ περιεχομένου ποὺ γυρόφερναν ἀριστεροδεξιά ἡ ἴδια καὶ οἱ ὅμοιοί της , τότε ποὺ δυστυχῶς κυβερνοῦσαν, χωρίς νὰ κάτσσουν νὰ διαβάσουν τί σημαίνει ὁμολογία στὰ ἐκκλησιαστικά.
Ἀκοῦστε τὴν πιὸ μεστὴ ὁμιλία ἀπὸ τὶς κοινοτοπίες τῶν ἄλλων στὸν ΟΗΕ στὸ 1:40:00:
https://www.alphanews.live/editorial/tramp-mellon-anikei-stoys-patriotes-ohi-stoys-opadoys-tis-pagkosmiopoiisis?fbclid=IwAR1YCUbHJ9XpjB_tWQeemD0dz892d8ivSiC4VHM4vQioaW0pE6AkoQl9jxo
Αμφιβάλλω αν η ρεπούση μπορεί να θεωρηθεί επιστήμων, διότι από δημοσιεύσεις σε διεθνές επίπεδο (peer reviewed publications) μηδέν (επίσης) στο …πηλίκιο. Μιά προδιαγεγραμένη και στο πόδι εργασία και τους περνάει ο επιβλέπων καθηγητής στο άψε-σβήσε! Σημασία έχει η (κοινή) ιδεολογία και όχι αν κατέχει το γνωστικό αντικείμενο. Ποιός τους τα δίνει τα πτυχία ήθελα νά ‘ξερα !? Αν και το πτυχίο αυτηνής δεν είναι διδακτορικό αλλά …δικτατορικό !
@DIMITRIOS G. PANAGIOTIDIS προσωπική μου ἄποψη εἶναι ὅτι τόν ἐπιστήμονα τὸν καθορίζει άνεξίτηλα τὸ πρῶτο πτυχίο, ποὺ τοῦ δίνει καὶ τὸ ἐργαλεῖο ἀνάλυσης. Λειτουργεῖ καὶ έλαφρῶς .. ἀποτρεπτικά, σὲ κάποιες περιπτώσεις αυτό. Ἄν ἐπί παραδείγματι ἐχω πρῶτο πτυχίο μαθηματικά καὶ διδακτορικό στὴν Ἱατρική Σχολή, δὲν νομίζω ὅτι θὰ καθόταν κανείς λογικός νὰ τοῦ κάνω τὴν άπλούστερη ἐγχειρισούλα ἐκτομῆς ἀμυγδαλῶν, χωρίς νὰ προκατέχω πτυχίο Ἱατρικῆς, ἔτσι;
Ἄν ἐπί παραδείγματι ἡ Κυρία, εἶχε πτυχίο Γαλλικῆς Φιλολογίας, άλλά δὲν (προκατ)εἶχε πτυχίο Ἱστορίας, ἡ συγγραφὴ συνωστισιακοῦ δημοσίως (ἐπι)χορηγούμενου βιβλίου Ἱστορίας γιὰ τὰ παιδάκια, δὲν θὰ ἦτο ἡ ἐνδεδειγμένη τυπική ἐπιλογή. Λέμε ἄν! (καὶ ὄχι μὴν δεῖτε τὸ http://www.parakato.gr/2013/05/blog-post_2248.html )
Όσον αφορά το “ανεξίτηλα” θεωρώ κάπως άδικο να μην μπορεί κάποιος στη διάρκεια της ζωής του, να τροποποίησει ή ακόμα και να αλλάξει το γνωστικό του αντικείμενο. Συμφωνώ όμως, ότι αυτός ο οποίος σπούδασε ως πρώτο πτυχίο π.χ. θεολογία, είναι κάπως δύσκολο να κάνει μεταπτυχιακό στην αρχιτεκτονική και μετά να συνεχίσει με διδακτορικό στη θαλάσσια βιολογία.
Όμως στην εποχή μας η πράξη αποδεικνύει ότι πολλοί ξεκινούν με κάποια συγκεκριμένη ειδικότητα και αργότερα παρεκκλίνουν αλλά ως επί το πλείστον σε κάτι παρεμφερές.
Χάριν της κουβέντας αναφέρω ότι ο τέως υπηρεσιακός πρωθυπουργός της Ελλάδος Λουκάς Παπαδήμος σπούδασε αρχικά φυσική στο τεχνολογικό ινστιτούτο της μασαχουσέτης, συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές ως ηλεκτρολόγος μηχανικός και τελικά πραγματοποίησε διδακτορικό στην οικονομολογία εννοώ παράλληλα εργαζόταν ως βοηθός ερευνών και ειδικός επιστήμων πάντοτε στο MIT.
Ας μου συγχωρεθεί η αγοραία έκφραση, ο τύπος αυτός είναι και αντιπροσωπεύει τον κατεξοχήν δοτό υπαλληλάκο, ένας κολαούζος της νέας τάξεως πραγμάτων, ο κατεξοχήν “yes man” του αισχρού χρηματο-οικονομικο-τραπεζικού συστήματος που λυμαίνεται το μόχθο των ανθρώπων. Καθόλου τυχαίο ότι ο Παπαδήμος ορίστηκε διοικητής της τραπέζης της Ελλάδος με προσωπική απόφαση του εκμαυλιστή του πολιτικού βίου στην Ελλάδα “Αντρίκου” Γ. Παπανδρέου, και ήταν στη διάρκειά της θητείας του που η Ελλάδα εισήλθε στην οικονομική νομισματική Ένωση και φυσικά την ευρωζώνη (εννοείται δηλώνοντας ψευδή στοιχεία, όπως αποκαλύφθηκε αργότερα).
Αλλά η ύβρις δεν σταματάει εδώ διότι πριν διατελέσει πρωθυπουργός ήταν και οικονομικός σύμβουλος του Γιωργάκη Παπανδρέου (βλέπετε πάει σόι το βασίλειο) όταν η Ελλάδα (δήθεν) διαπραγματεύονταν με το διεθνές νομισματικό ταμείο την Ευρωπαϊκή κεντρική τράπεζα και την Ευρωπαϊκή επιτροπή για τα θέματα δανεισμού της χώρας στα πλαίσια της κρίσης του χρέους. Πραγματικά αξίζει να διαβάσετε το βιογραφικό αυτού του ανθρώπου, πρόκειται για τον απόλυτο χαμαιλέοντα είναι …παντού και πουθενά, καμουφλαρισμένος με τον κατάλληλο τρόπο εκεί, όταν και όπου χρειάζεται, πάντοτε με το αζημίωτο (αυτό φυσικά το αποφασίζουν τα “περιούσια” αφεντικά του).
Το πρόβλημα όμως με τη Ρεπούση δεν είναι μόνο ότι ως καθηγήτρια Γαλλικής φιλολογίας βρέθηκε να είναι επικεφαλής συγγραφικής ομάδας για βιβλίο ιστορίας της έκτης δημοτικού. Η ουσία του προβλήματος βρίσκεται στην λεγόμενη ιδεολογική κυριαρχία της αριστεράς και το γεγονός ότι από το 1974 και την λεγόμενη μεταπολίτευση η ελληνική δημόσια εκπαίδευση σταδιακά κατελήφθη από αυτό το σινάφι. Με αποτέλεσμα ακόμα σήμερα από το νηπιαγωγείο μέχρι και το πανεπιστήμιο ο έλεγχος αυτού του ευαίσθητου χώρου να βρίσκεται στα χέρια των -πλέον- ΝΕΟμαρξιστών. Οι οποίοι, αναγκαστικά, αφού εγκατέλειψαν την χρεοκοπημένη ιδεολογία τους έχουν τώρα απλώσει τα …πλοκάμια τους στον ιδεολογικό ψυχαναγκασμό των παιδιών μας, με τις έμφυλες ταυτότητες, κλπ ώστε τα παιδάκια δεν ξέρουν πια τι τους γίνεται.
Δυστυχώς το ίδιο ισχύει παντού ακόμα και στις ΗΠΑ όπου εγώ ζω. Ευτυχώς εμείς εδώ δεν βρισκόμαστε υπό τον απόλυτο έλεγχο της κεντρικής διοίκησης αλλά τα σχολεία διοικούνται από επιτροπές πολιτών-κατοίκων της τοπικής αυτοδιοίκησης. Γίνονται δε και συχνότατες συναντήσεις όπου ο κάθε φορολογούμενος πολίτης μπορεί να ζητήσει να εκφέρει ελεύθερα τη γνώμη του, γεγονός το οποίο πολλές φορές έχει επηρεάσει την “ατζέντα” της συζήτησης και δώσει λύσεις σε προβλήματα τα οποία στην Ελληνική πραγματικότητα δεν υπήρχε περίπτωση να λυθούν στον αιώνα τον άπαντα. Και το κυριότερο είναι ότι γίνονται συχνότατα τακτικότατα ψηφοφορίες ώστε η εκάστοτε διοίκηση να αφουγκράζεται την κοινή γνώμη.
Τέλος πάντων το θέμα είναι ατελείωτο και όπως έχω συχνότατα αναφέρει άπτεται της χαμηλότατης ποιότητας “Δημοκρατίας” την οποία μας έχουν επιβάλει ως (δήθεν κατ’ εμέ) ένα σύστημα-πανάκεια, λύση σε όλα τα προβλήματα μας. Πρόκειται για Μέγα ψέμα ίσως τη μεγαλύτερη απάτη του 20ου αιώνα.
Είναι επιτακτική ανάγκη ο μέσος μισθωτός πολίτης σε όλο τον κόσμο και ιδιαίτερα στην Ελλάδα όπου τα πράγματα είναι σφιχτά από οικονομικής πλευράς να εκφράζει σε καθημερινή βάση τη δυσφορία του ακόμα και την περιφρόνηση του προς αυτούς που υποτίθεται έχουν εκλεγεί για να τον υπηρετούν, να απαιτεί την άμεση αντικατάστασή τους όταν δεν ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις τους και την παραδειγματική τιμωρία τους όταν διαπράττουν ανομίες.
@DIMITRIOS G. PANAGIOTIDIS Ἀγαπητέ Δημήτριε,
δὲν εἶπα ὅτι δὲν μπορεῖ κάποιος νὰ σπουδάσῃ καὶ ἀλλάξει γνωστικά ἀντικείμενα, καὶ μάλιστα πετυχημένα. Εἶπα μόνον ὅτι ὁ τρόπος άνάλυσης του, ὁ τρόπος προσέγγισης τῶν προβλημάτων καὶ η μεθοδολογίκή τους ἐπίλυση έξαρτᾶται πάρα πολύ ἀπὸ αυτὸν ποὺ ἔγινε κτῆμα του καὶ πορεύθηκε, στὸ πρῶτο πτυχίο.
Ἐπὶ παραδείγματι σπουδάζεις γαλλική φιλολογία; Λαμπρά! Μὲ τὸ πτυχίο στὸ χέρι δουλεύεις διδάσκοντας ξένη γλῶσσα στὰ σχολειά. Θαυμάσια! Ταυτόχρονα γράφεσαι μὲ ‘κατατακτήριες’ σὲ κλασσική φιλολογία ἤ ἱστορία, άναγνωρίζεις τα μισά μαθήματα καὶ πᾶς καὶ δίνεις τὰ ἄλλα μισά μόνο στὶς ἐξετάσεις. Ἐν τῷ μεταξύ ἀρπάζεις κι’ἕνα project συγγραφῆς βιβλίων ἱστορίας γιὰ παιδάκια …. δημοτικοῦ. Χωρίς κ/ν νὰ περάση ἀπὸ τὸ μυαλό, ὅτι οἱ καθηγητές μέσης ἐκπαίδευσης εἶναι ἐξαιρετικά ἀκατάλληλοι νὰ κάνουν τὸ δάσκαλο σὲ παιδάκια πρωτοβάθμιας . Ἀποδείχθηκε μὲ τὸ ποὺ ἐπέτρεψαν σὲ ὁρισμένες κατηγορίες νὰ κάνουν μετάταξη στὸ δημοτικό.
Ὄχι βεβαίως γιατί δὲν ξέρουν τὸ ἀντικείμενο. Κάθε ἄλλο. Ἁπλᾶ δὲν ξερουν νὰ προσεγγίζουν τὰ μικρά παιδιἀ, δὲν ἔχουν ἐκπαιδευθῆ γι’αύτό. Δὲν ξέρουν πῶς προσλαμβάνει τὸ μάθημα ἱστορίας τὸ παιδίάκι. Δὲν ξέρουν ἀπὸ τήρηση χρονολογικῆς ἤ γεωγραφικῆς γραμμῆς. Δὲν ἔχουν ἰδέα ἀπὸ τὸ πῶς θὰ συνδυἀσῃ τὸ παιδάκι τά λεγόμενα καὶ, σὰν κορωνίδα, τὰ βιβλία τους ἔχουν ἕνα σκασμό πηγές γιὰ νὰ …. δουλεύουν στην τάξη καὶ στὸ σπίτι ίντερνετ, λές καὶ εῑναι paper κ.ο.κ. Καὶ δὲν ἔχουν τὴν παραμικρὴ εννοια τῆς διδασκαλικῆς ὥρας.
Δὲν άναφέρομαι γιὰ τὸ τι έπιλέγουν νὰ συμπεριλάβουν στῆν διδασκαλία, ποὺ εἶναι καὶ τὸ ζουμί τῆς ὑπόθεσης.
Φιλικά
ΓΚ
Μα ούτε εγώ είπα αυτό που λες ότι είπα. Το σχόλιό μου είχε να κάνει αποκλειστικά με τον χαρακτηρισμό “ανεξίτηλα”. Σαφώς και οι σπουδές του πρώτου πτυχίου καθορίζουν την μετέπειτα πορεία ενός επιστήμονα, απλώς ταπεινή μου γνώμη είναι, ΟΧΙ σε “ανεξίτηλο” βαθμό. Σε όλα τα άλλα συμφωνούμε απολύτως.