Η είδηση μεταδόθηκε από τη δημόσια τηλεόραση και προκάλεσε εντύπωση. Το Βρετανικό Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι από του χρόνου οι μαθητές των Δημοτικών θα διδάσκονται τα Αρχαία Ελληνικά ως μία από τις επτά γλώσσες επιλογής. Μέχρι τώρα ξέραμε ότι στη Γερμανία, Ιταλία κ.α. υπήρχαν κλασικά Λύκεια που δίδασκαν τα Αρχαία Κείμενα από το πρωτότυπο. Τώρα βλέπουμε να αξιοποιείται η αρχαιότερη μορφή της γλώσσας μας για την ανάπτυξη του εγκεφάλου και τη διαπαιδαγώγηση των μικρότερων παιδιών.
Δεν υιοθετώ ορισμένες υπερβολές για την αξία της Αρχαίας Ελληνικής που κυκλοφορούν στο Διαδίκτυο, αλλά καταθέτω συγκεκριμένες επιστημονικές απόψεις: Το Ανοικτό Ψυχοθεραπευτικό Κέντρο Αθηνών με πολυετή πειραματική μέθοδο έχει αποδείξει ότι η διδασκαλία των Αρχαίων και του πολυτονικού στα παιδιά του Δημοτικού αναπτύσσει περισσότερο τις διανοητικές ικανότητες και προλαμβάνει την εμφάνιση δυσλεξιών και μαθησιακών προβλημάτων. Επίσης στην Αυστραλία τα Αρχαία Ελληνικά διδάσκονται σε παιδιά Δημοτικού ως μέθοδος θεραπείας των δυσλεξιών. Εξ άλλου η γνώση της Αρχαίας Ελληνικής φέρνει το παιδί σε επαφή με την κλασική Γραμματεία, την Αγία Γραφή και τους Πατέρες της Εκκλησίας. Κείμενα οικουμενικής εμβέλειας με διαχρονικά, πάντα επίκαιρα διδάγματα.
Στο βιβλίο «Αγαπάμε τα Αρχαία Ελληνικά» που επιμελήθηκε η αείμνηστη Γαλλίδα Ελληνίστρια Ζακλίν ντε Ρομιγύ περιλαμβάνονται ενδιαφέροντα κείμενα Γάλλων επιστημόνων και δικαστών, οι οποίοι παραδέχονται ότι η επαφή τους με τα Αρχαία κείμενα από το πρωτότυπο τούς μετέδωσε μηνύματα εντιμότητας και αγωνιστικότητας. Η στενότερη επαφή των ελληνοπαίδων σήμερα με τα αρχαιοελληνικά και τα χριστιανικά κείμενα είναι ένα αντίδοτο στην κρίση. Άλλωστε στη ρίζα κάθε οικονομικής κρίσης βρίσκεται μία κρίση αξιών. Αναζητούμε πρότυπα με ήθος, αναζητούμε μία νέα Μεγάλη Ιδέα.
Η βαθύτερη μελέτη της γλώσσας μας, της Ιστορίας μας και του Πολιτισμού μας, στη διαχρονική διάστασή τους, και η επίγνωση της ελληνορθόδοξης ταυτότητάς μας είμαι βέβαιος ότι θα συντελέσουν στη διάπλαση μιας γενιάς καλύτερης από τη δική μας. Με λιγότερα λάθη και πιο στέρεες αξίες. Ο Διονύσιος Σολωμός δεν ζητούσε τίποτε άλλο «πάρεξ Ελευθερία και γλώσσα».
Όταν τα Βρετανικά σχολεία ανακαλύπτουν τα Αρχαία Ελληνικά και στην Ανατολική Ευρώπη επιστρέφουν τα Ορθόδοξα Θρησκευτικά, εμείς ας μην αποκόψουμε τα παιδιά μας από τις ρίζες τους.
Κωνσταντίνος Χολέβας-Πολιτικός Επιστήμων, 22.11.2012