«Αυτά τα δέντρα δε βολεύονται με λιγότερο ουρανό…»
Αφιέρωμα στο σχολικό εγχειρίδιο
Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού
[Το ίδιο αφιέρωμα στο παλιό Αντίβαρο]
—> Πλήρης ανασκόπηση των αντιδράσεων για το βιβλίο Ιστορίας της Στ Δημοτικού <—
Απόσυρση – Σεπτέμβριος 2007
-
ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΣΥΡΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ
-
Ενδιαφέρουσα συνέντευξη του ΥΠΕΠΘ κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη για το πώς προήλθε το βιβλίο Ιστορίας 12/9/2007 (πριν τις εκλογές του 2007)
-
Μήνυμα του Αντίβαρου για τις ανακοινώσεις Γιαννάκου περί δήθεν διορθώσεων 2 Αυγούστου 2007
Περιεχόμενα
- ΔΡΑΣΗ!
- άρθρα για το νέο βιβλίο
- ολόκληρο το βιβλίο
- υπογράψτε για την απόσυρση του βιβλίου! (η επιστολή του Αντίβαρου)
- δείτε ποιοι έχουν υπογράψει (11500+ υπογραφές)
Επικαιρότητα και νέα άρθρα για το βιβλίο Ιστορίας από τον τύπο
Διαβάστε ολόκληρο το βιβλίο
(για να βγάλετε και μόνοι σας τα συμπεράσματά σας)
- Σελίδες 1-23
- Σελίδες 24-53
- Σελίδες 54-74
- Σελίδες 74-93
- Σελίδες 94-113
- Σελίδες 114-138
- Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Ιστορίας (δηλαδή, οι οδηγίες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου με βάση τις οποίες γράφονται τα βιβλία ΙΣτορίας σε κάθε τάξη, αλλά παραβιάστηκαν κατάφορα από τη συγγραφική ομάδα του εν λόγω εγχειρίδιου)
- Βιβλίο Δασκάλου της Ιστορίας της Στ Δημοτικού
- Εναλλακτικό βιβλίο Ιστορίας Στ Δημοτικού [Γιάννης Σμυρνιωτάκης]
υπογράψτε για την απόσυρση του βιβλίου!
Κείμενα χωρισμένα στις εξής κατηγορίες
- Ανακοινώσεις, ψηφίσματα
- Κείμενα ορόσημο
- Περί αναθεώρησης της Ιστορίας
- Το βιβλίο ως ιδεολογικό όχημα
- Κριτική επί του περιεχομένου
- Κριτική επί της παιδαγωγικής
- Θεσμικά ζητήματα
- Περί των υπερασπιστών του βιβλίου
- Ερωτήσεις στο κοινοβούλιο (με χρονολογική σειρά)
- Αρθγογραφία στον τύπο
υπογράψτε για την απόσυρση του βιβλίου!
Δράση!
- ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ: Yπόδειγμα φαξ για εκπαιδευτικούς (στο 210 32 39 386)
- ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟ: Επιστολή στην κ. Γιαννάκου [Γεώργιος Σπ. Κακαρελίδης]
- ΠΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: Αίτηση γονέα για την απαλλαγή του υιού του από το μάθημα Ιστορίας Στ Δημοτικού!, [Γεώργιος Σπ. Κακαρελίδης]
- ΠΡΟΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ: Ανοιχτή επιστολή – Αναφορά ψηφοφόρου
- Ανοικτή Επιστολή προς την Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, [Διονύσιος Κ. Καραχάλιος]
- Επιστολή προς τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ), [Χρήστος Α. Κορκόβελος]
- Επιστολή προς βουλευτή Νικολόπουλο, [Δημήτρης Αλευρομάγειρος]
- Κριτική προς τους διοργανωτές της ημερίδας «από τον Εθνικιστικό πατριωτισμό στον πατριωτισμό του πολίτη» [Παναγιώτης Ήφαιστος]
- Επιστολή προς τον Πρόεδρο και τα μέλη ΔΣ της ΔΟΕ, [Γεώργιος Σπ. Κακαρελίδης]
- Επιστολή 173 δασκάλων Δημοτικών Σχολείων προς την Υπουργό 10.05.2007
- Βιβλίο Ιστορίας της Στ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου, [Κυριάκος Σ. Κατσιμάνης επ. σύμβουλος, τέως αντιπρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου]
- Με αφορμή την «Ιστορία Στ Δημοτικού», [Κυριάκος Σ. Κατσιμάνης]
- Επιστολή προς την πολιτική ηγεσία, [Κωνσταντίνος Σ. Δάγκλης]
- Επιστολή στον πρωθυπουργό από την Παμποντιακή Οργάνωση Αμερικής και Καναδά
- Σύλλογος Γονέων 16ου Δημοτικού Σχολείου Γλυφάδας
- Επιστολή στον πρωθυπουργό με αφορμή το άρθρο του Α. Λιάκου στο Βήμα [Γιώργος Κακαρελίδης]
- Δεύτερη Επιστολή στην Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, [Χρήστος Α. Κορκόβελος]
- Επιστολή στην κ. Γιαννάκου, [Ν.Α.Καλογερόπουλος –Kaloy]
υπογράψτε για την απόσυρση του βιβλίου!
Ανακοινώσεις, ψηφίσματα
- Ακαδημία Αθηνών
- Το τελικό κείμενο που εστάλη στο Υπουργείο και παραδόθηκε στους συγγραφείς για διορθώσεις!
- 5. Συμπερασματικά, το κείμενο του διδακτικού εγχειριδίου
α. Δεν συμβάλλει στην ενίσχυση της εθνικής μνήμης και της ελληνικής αυτογνωσίας.
β. Eπιδεικνύει προχειρότητα κατά την προσέγγιση μείζονος σημασίας ζητημάτων του ιστορικού παρελθόντος και αδυναμία διακρίσεως του εκάστοτε ουσιώδους από το επουσιώδες.
γ. Παρουσιάζει ικανό αριθμό ανακριβειών, λαθών και παραλείψεων ουσιώδους συχνά σημασίας.
6. Στην τελική κρίση περί του εγχειριδίου οφείλει να αποδοθεί η επιβεβλημένη βαρύτης στην επιταγή του Συντάγματος για την ανάπτυξη μέσω της παιδείας της “εθνικής συνειδήσεως των Eλλήνων”.
- 5. Συμπερασματικά, το κείμενο του διδακτικού εγχειριδίου
- Προσχέδιο: Κριτικές Παρατηρήσεις στο Βιβλίο Ιστορίας της Έκτης Δημοτικού,
- Το τελικό κείμενο που εστάλη στο Υπουργείο και παραδόθηκε στους συγγραφείς για διορθώσεις!
- Ψήφισμα Ενωσης των διατελεσάντων Εκπροσώπων του Ελληνικού λαού
- Η επιστολή του Αντίβαρου σε μονοτονικό και πολυτονικό
- Ανακοίνωση για το περιεχόμενο του σχολικού βιβλίου Ιστορίας της Στ’ Δημοτικού, [Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών]
- Επιστολή της Ενώσεως Σμυρναίων για το νέο βιβλίο, [Ένωση Σμυρναίων]
- Ιστορία Στ’ Δημοτκού – Ελληνική Ιστορία ή Νεοταξική υστερία, [Επιστολή 40 δασκάλων]
- Δελτίο Τύπου του Αντίβαρου, 12 Μαρτίου 2007 και 02 Απριλίου 2007
- Δελτίο Τύπου της νομαρχίας Θεσσαλονίκης, [Παναγιώτης Ψωμιάδης]
- Το ομόφωνο Ψήφισμα του Παγκόσμιου Ποντιακού Συνεδρίου (ψηφίστηκε από εκπροσώπους 541 οργανώσεων από όλον τον κόσμο, Αθήνα, Ιούλιος 2006)
- «Το νέο βιβλίο Ιστορίας της 6ης δημοτικού, που βρίσκεται στη διαδικασία έκδοσης, έρχεται σε αντίθεση με ομόφωνες αποφάσεις της Βουλής των Ελλήνων, παραποιεί την Ιστορία, απενοχοποιεί τον τουρκικό εθνικισμό, αποσιωπά τις διώξεις των χριστιανικών πληθυσμών και προσβάλλει ιδιαίτερα τον ποντιακό ελληνισμό που υπέστη Γενοκτονία. Ζητάμε να επανεξεταστεί η σχετική έκδοση, ώστε να είναι συμβατή και με τις αποφάσεις του ελληνικού Κοινοβουλίου, αλλά και με τη συλλογική ιστορική μνήμη του ποντιακού ελληνισμού και του συνόλου του ελληνικού λαού».
υπογράψτε για την απόσυρση του βιβλίου!
Κείμενα ορόσημο
- ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ– ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΠΡΟΣ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΠΟΥ ΑΓΝΟΗΘΗΚΑΝ
- Το φιλί της γυναίκας-αράχνης: Η άλωση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου από τη στρατευμένη αμάθεια, [Απόδημος Ελλην] (Αλληλογραφία του μέλους του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Παπαγρηγορίου με τη συγγραφέα του βιβλίου Μ. Ρεπούση το καλοκαίρι του 2004)
- Το Παρόν: ΑΠΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ – διδαξιμότητα του βιβλίου Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού (κείμενο του 2005) [Του Φ. Κ. ΒΩΡΟΥ Ph.D, επίτιμου συμβούλου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου]
- Πρέσβης των ΗΠΑ στο υπουργό Παιδείας της Κύπρου το 2000: «αλλάξετε το περιεχόμενο των βιβλίων Ιστορίας» Συνέντευξη Ουράνιου Μ. Ιωαννίδη, [Πρώην Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού (1999-2003) της Κυπριακής Δημοκρατίας]
- (NEO!) Ψυχοπνευματικό παιδομάζωμα [Δάφνη Βαρβιτσιώτη], Θεοδρομία Ιαν-Μαρ 2007
- Αξιολόγηση του βιβλίου Ιστορίας της Στ Δημοτικού [Ελλη Γρατσία, Γιώργος Ντίνος]
- Η «Τυραννια της ιστοριας» και η μεταμορφωση της σε εργαλειο ηγεμονισμου, [Νικος Α. Παπανικολαου]
- Ποιος ορίζει το μέλλον της χώρας; [Χρήστος Γιανναράς]
- Μεθοδολογικά προβλήματα, αντιφάσεις, άλματα συλλογισμών και λογικά-επιστημονικά σφάλματα στην άχαρη ημιμαθή πορεία μερικών βαλκάνιων «κριτικών» ιστοριογράφων, [Παναγιώτης Ήφαιστος]
- Δύο μόνο κουβέντες για το νέο βιβλιο Ιστορίας της ΣΤ’ Δημοτικού: Να καραργηθεί!, [Χρύσανθος Λαζαρίδης]
- Η γενοκτονία της μνήμης [περιοδικό Άρδην]
- Απροσωπία και ραγιάδικες αμερικανιές (το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ’ δημοτικου, μέρος βον) [Κώστας Ζουράρις]
- Αφιέρωμα του περιοδικού Τρίτο Μάτι στο νέο βιβλίο Ιστορίας [Λεωνίδας Αποσκίτης]
- Η Ελληνική Ιστορία ως πολυπολιτισμικό εγχείρημα; , [Κωνσταντίνος Π. Ρωμανός]
υπογράψτε για την απόσυρση του βιβλίου!
Περί αναθεώρησης της Ιστορίας
- Η Στρατηγική του Ιστορικού και Πολιτικού Αναθεωρητισμού, [Ηλίας Ηλιόπουλος]
- Η ομιλία του Νίκου Λυγερού περί «Γενοκτονίας της Μνήμης» – κείμενο και ηχογραφημένο ντοκουμέντο (3.8Μβ)
- Η ψευδεπίγραφη επιστημοσύνη ως εργαλείο προώθησης του αναθεωρητισμού της ιστορίας., [Γεώργιος Ι. Μάτσος]
- Μία διαφορετική κριτική στο βιβλίο Ιστορίας, [Γ. Παπαδόπουλος Τετράδης]
- Οι Ρίζες της «κριτικής» ιστοριογραφίας: Το «πολιτικώς ορθόν» ως ιστορικώς αληθές, [Δημήτριος Α. Μάος]
- Η διαμάχη για τα βιβλία ιστορίας και οι πανεπιστημιακοί (συλλογή 8 άρθρων!), [Παναγιώτης Ήφαιστος]
- Πως ερμηνεύεται ιστορικά η απόπειρα μεταρρύθμισης των περιεχομένων της Ελληνικής Ιστορίας που διδάσκεται στους μαθητές, [Γιάννης Παπαμιχαήλ]
- Η ιστορική αφυδάτωση και το ιδεολόγημα περί μυθικής κατασκευής του έθνους, [Θύμιος Παπανικολάου]
- Τα νεοταξικά βιβλία ιστορίας του δημοτικού, [Νατσιός Δημήτριος] – το πρώτο άρθρο στο Αντίβαρο για το βιβλίο Ιστορίας, Ιούνιος 2006
- Άρθρα από τον καθηγητή Φιλοσοφίας πανεπιστημίου Ρόδου κ. Κωνσταντίνο Ρωμανό:
- Ολοκαύτωμα και διαπολιτισμική αγωγή στα ελληνικά σχολεία
- Το δικαίωμα στην ομοιότητα
- Ποιες άραγε δυνάμεις προωθούν τη μετάλλαξη του ελληνικού έθνους σε ουδετεροεθνές κρατικό μόρφωμα;
- «Νέα Ιστορία», ή πως μια ουτοπία γίνεται πραγματικότητα
- Το πραξικόπημα στην ελληνική εκπαίδευση
- Η Ελληνική Ιστορία ως πολυπολιτισμικό εγχείρημα;
- υπογράψτε για την απόσυρση του βιβλίου! Το βιβλίο ως ιδεολογικό όχημα
- Το πρόβλημα της αντικειμενικότητας της Ιστορίας, [Σωτήρης Δημόπουλος]
- Tο βιβλίο της Ιστορίας ως σημείο της Ιστορίας, [Γιώργος Καστρινάκης]
- «Οι τρεις τρόποι άλωσης του έθνους και της πατρίδας», [Γεράσιμος Παναγιωτάτος-Τζάκης], Αντίβαρο, Μάιος 2007
- Το πολιτικώς ορθό, ο πολιτιστικός μαρξισμός και τα νέα σχολικά βιβλία, [Θεόδωρος Ορέστης Γ. Σκαπινάκης]
- Ο ολοκληρωτισμός του «πολιτικώς ορθού», [Διαμαντής Μπασάντης]
- Απάντηση σε άρθρο “Η φτώχεια του εθνικο-λαϊκισμού”, [Παναγιώτης Ήφαιστος]
- Νέο βιβλίο Ιστορίας της Στ Δημοτικού, [Μιχαήλ Ρεμούνδος]
- Το βιβλίο είναι για το σκουπιδοτενεκέ!, [ΚΛΑΙΡΗ ΑΓΓΕΛΙΔΟΥ (πρώην υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού)]
- Η διπλωματία των σχολικών βιβλίων, [Κωνσταντίνος Χολέβας]
- H επανοικείωση των σημασιών, [Γιώργος Καστρινάκης]
- Με αφορμή το Βιβλίο Ιστορίας της Στ Δημοτικού Σχολείου πολιτικός σχολιασμός των κομμάτων, [Δημήτρης Γερούκαλης]
- Στοχοποιήσεις (με αφορμή το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού), [Γιώργος Παπαγιαννόπουλος]
- Η προπαγάνδα της Νέας Τάξης ως αντικαταθλιπτικό της ελληνικής αριστεράς , [Κρίτων Σαλπιγκτής]
- Ιδεολογικός Γενιτσαρισμός στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο, [Θεόδωρος Ορέστης Γ. Σκαπινάκης]
- Πώς γράφεται η Ιστορία, [Δρ. Ν. Καλογερόπουλος-Kaloy]
- Το «ευρωπαϊκόν» και το «αμερικανικόν», [Χρήστος Γιανναράς]
- Το παρασκήνιο πίσω από την αντεθνική στροφή της Παιδείας μας, [Παναγιώτης Α. Καράμπελας]
- Για τα σχολικά βιβλία Ιστορίας, [Γιώργος Ρακκάς]
- Η ιστορία της επανάστασης του 1821 σε «εξομαλυμένη» μορφή στο νέο βιβλίο της στ’ δημοτικού, [Κρίτων Σαλπιγκτής]
- Η εκδίκηση των «αυτοχθόνων», [Βλάσης Αγτζίδης]
- «Στα Νεότερα και Σύγχρονα Χρόνια» , [Θεόδωρος Ορέστης Γ. Σκαπινάκης]
υπογράψτε για την απόσυρση του βιβλίου!
Κριτική επί του περιεχομένου
- Άρθρα του Κώστα Ζουράρι – αναδημοσιεύσεις από τη Μακεδονία
- Μ’ αυτήν την κακομοιριά δε φοβερίζεις την αυτοκρατορία
- Το μετάλλιο του φεμινισμού, το μετάλλιο της ανάγωγης απρέπειας και τα δύο μετάλλια της αγυρτείας τους
- «ύβρις δε δη πολυώνυμον» βιβλίο «Ιστορίας» για την Έκτη Δημοτικού των Ελληνοπαίδων μέρος β,
- «ύβρις δε δη πολυώνυμον» βιβλίο «Ιστορίας» για την Έκτη Δημοτικού των Ελληνοπαίδων,
- «Plus c’ est local c’ est universel».. άλλως, η καθ’ημάς Οικουμενικότης και η συνοικιακή «παγκοσμιοποίηση της «ιστορίας» τους…
- «η πνευματική ζωή» της αμουσίας, άλλως ο γενοκτόνος λαπάς της «ιστορίας»για την Στ’Δημοτικού,
- Προσθήκες και βελτιώσεις στο βιβλίο της Ιστορίας για την Στ Δημοτικού
- Κι άλλη ξέχειλη Επιστήμη από την “Ιστορία” της Στ Δημοτικού
- Απροσωπία και ραγιάδικες αμερικανιές (το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ’ δημοτικου, μέρος βον)
- «εγώ δεν είμαι με τη γνώμη σας, είμαι με τους Φτατζέζους», άλλως, το βιβλίο της Ιστορίας για την ΣΤ’ Δημοτικού (Γ’ Μέρος)
- «Οι Έλληνες, το 1940-41, απομακρύνουν τα Ιταλικά στρατεύματα από τα ελληνοαλβανικά σύνορα» (Ιστορία Στ’ Δημοτικού, σελ. 109)
- Αρχίζουμε να κοιτάζοιυμε την Ιστορία μας στα μάτια, [Βασίλης Μουστάκης – Κυριάκος Κατσιμάνης]
- Με αφορμή την «Ιστορία Στ Δημοτικού», [Κυριάκος Σ. Κατσιμάνης ]
- 25η Μαρτίου – Αγία Λαύρα: μύθοι; [Γιώργος Κεκαυμένος]
- «Συνωστισμένοι» στα τείχη της Πόλης, [Δημήτρης Νατσιός]
- Ελληνορθόδοξη Παιδεία και ανορθόδοξη Ιστορία, [Κωνσταντίνος Χολέβας]
- Οι Τούρκοι μαθητές του δημοτικού διδάσκονται έναν αλυτρωτισμό που ξεπερνά τα όρια του παραλόγου, [Φαίδων Χατζάκης]
- Τα λάθη της ιστορίας μας, [Βασίλης Πάνος]
- Ο Φωτάκος Διαψεύδει τους Φωταδιστές, [Κωνσταντίνος Χολέβας]
- Πικρό αφιέρωμα στους Ρεπούσειους Παραχαράκτες, [Σταύρος Καρκαλέτσης]
- Ο καρκίνος της μήτρας, η κα Ρεπούση, ο Αλβέρτος και οι άφωνοι δάσκαλοι, [Γιώργος Κακαρελίδης]
- Η παραχάραξη της Ιστορίας από το βιβλίο της ΣΤ΄Δημοτικού, [Χριστιάννα Λούπα]
- Μια κριτική στο επιχείρημα περί «αιματοβαμμένης» ιστορίας., [Δημήτριος Α. Μάος]
- Το Κρυφό Σχολειό: Μύθος ή Πραγματικότητα;, Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος
- Βιβλίο Ιστορίας της 6ης Δημοτικού: η «ανάδειξη του ρόλου των γυναικών» και άλλες ιστορίες, [Μαρία Δημητριάδου]
- Δύο επιπλέον ανακρίβειες του βιβλίου Ιστορίας της Στ’ Δημοτικού [Χρήστος Ζαφειρόπουλος]
- Παλαιών Πατρών Γερμανός, [Κωνσταντίνος Χολέβας]
- Εξόδου το ανάγνωσμα, [Κωνσταντίνος Χολέβας]
- Το Μικρασιατικό Ζήτημα στο νέο βιβλίο της Στ Δημοτικού, [Κώστας Φωτιάδης]
- Σμύρνη 1922: Συνωστισμός στην παραλία!, [Βλάσης Αγτζίδης]
- Ο Σμυρνιός (ποίημα), [Μαίρη Σακελλαροπούλου]
- Χαριστική βολή στην Ιστορία της ΣΤ’ Δημοτικού!, [Βασίλης Στοϊλόπουλος]
- Η μυστική ιστορία, [Απόστολος Διαμαντής]
- Κατά του βιβλίου Ιστορίας της Στ’ Δημοτικού, [Βάσος Φτωχόπουλος]
- 19 Μαίου – ημέρα μνήμης για τους 352000 αθώους νεκρούς του Πόντου, [Μιλτιάδης Σ.]
- Σχετικά με το «νέο» βιβλίο Ιστορίας της 6ης δημοτικού, [Βλάσης Αγτζίδης]
- Κάποιος Κύριος Κοσμάς, [Κωνσταντίνος Χολέβας]
- Μια σχολική ιστορία χωρίς εθνική αξιοπρέπεια, [Κωνσταντίνος Χολέβας]
- υπογράψτε για την απόσυρση του βιβλίου! Κριτική επί της παιδαγωγικής
- Το ανιστόρητο του βιβλίου της Ιστορίας της Στ Τάξης του Δημοτικού [Γιάννης Κουμέντος Δρ. Παιδαγωγικής – διευθυντής Δημοτικού Σχολείου]
- ΑΠΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ – διδαξιμότητα του βιβλίου Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού [Του Φ. Κ. ΒΩΡΟΥ Ph.D, επίτιμου συμβούλου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου]&«Νέα Ιστορία», ή πώς μια ουτοπία γίνεται πραγματικότητα [Του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Π. ΡΩΜΑΝΟΥ]
- «Το νέο βιβλίο της Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού: μια κριτική θεώρηση» [Έλλη Γρατσία]
- «η ιστορία είναι φωνή νεκρών, διδάσκουσα τους ζώντας», [Δημήτρης Νατσιός]
- Η ξύλινη και πνευματοκτόνα γλώσσα του βιβλίου Ιστορίας, [Δημήτρης Τζερεφός]
- Διαρταμώντας τον όποιον επιστημονικό ιστό του βιβλίου Ιστορίας της Στ’ Δημοτικού, [Κωνσταντίνος Λερούνης]
- Τέσσερις ενστάσεις για το βιβλίο της ιστορίας της ΣΤ’ δημοτικού, [του Νίκου Ράπτη]
- «της γραμματικής οι μανταρίνοι και της πολιτικής οι φασουλήδες», [Νατσιός Δημήτριος]
υπογράψτε για την απόσυρση του βιβλίου!
Θεσμικά και διαδικαστικά ζητήματα
- (ΝΕΟ!) Στο τυπογραφείο με «ψευτοδιορθώσεις»;, [Κυριάκος Σ. Κατσιμάνης]
- Μία άλλη άποψη για το βιβλίο [Αυγουστίνος Τσιριμώκος]
- Το βιβλίο Ιστορίας της Στ΄ τάξης και η καταστρατήγηση του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών [Χρήστος Κορκόβελος]
- Απόλυση Γιώργου Δελαστίκ από την Καθημερινή, [Επιστολή προς ΕΣΗΕΑ]
- Γιατί; Γιατί έτσι. (ένα άρθρο και μία ερώτηση στη Βουλή για εμπορική διαφήμιση σε βιβλίο του Δημοτικού!), [Δημήτρης Κωνσταντάρας]
- Λόγος παραινετικός προς την Υπουργό Παιδείας για να αποσυρθεί το αντιπαιδαγωγικό, αναληθές και έκνομο βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού, [Χρήστος Α. Κορκόβελος]
- Πως «γράφεται» η ιστορία, [Δημήτρης Κωνσταντάρας]
- Προς τον δάσκαλο της ΣΤ΄ Δημοτικού, [Δημήτρης Νατσιός]
- Απόσυρση, όχι «διόρθωση» του βιβλίου ιστορίας της έκτης Δημοτικού, [Γεώργιος Ι. Μάτσος]
- Βιβλίο Ιστορίας ή βιβλίο γενναιοδωρίας (στους γείτονες); Αποκαλύψεις από τα λόγια της ίδιας της Υπουργού! [Μάρκος Παπαευαγγέλου]
- O Nαυτίλος για το βιβλίο Ιστορίας, [Στάθης Σ.]
- Σκέψεις και κρίσεις πάνω στο περιεχόμενο του νέου εγχειριδίου Ιστορίας της Στ’ Δημοτικού, [Νίκος Λυγερός, Αντώνης Παυλίδης]
- Το νέο διδακτικό εγχειρίδιο Ιστορίας της 6ης Δημοτικού, [Νίκος Λυγερός, Αντώνης Παυλίδης]
υπογράψτε για την απόσυρση του βιβλίου!
Περί των υπερασπιστών του βιβλίου
- Πνευματικό πλαίσιο της κας. Ρεπούσή (Θάνος Βερέμης) , [Αριστείδης Δ. Καρατζάς]
- Συγκρίσεις συνεντεύξεων Γιαννάκου – Ρεπούση, [Κυριάκος Σ. Κολοβός]
- Περίεργη αφωνία των δύο κομμάτων [Δημήτρης Νατσιός]
- Ποια γάτα δεν κάνει νιάου;, [Κρίτων Σαλπιγκτής]
- Ο ιδιότυπος εθνικισμός της κυρίας Ρεπούση, [Βασίλης Ν. Τριανταφυλλίδης]
- Ναυτίλος 16.6.2007 [Στάθης]
- ΡεπούσΙΟΣ λόγος, [Βασίλης Τριανταφυλλίδης (Χάρρυ Κλυνν)]
- Οι διάφοροι ανησυχούντες για την προς τα έξω εικόνα μας είναι κατά κανόνα ξενοσπουδαγμένα ανθρωπάρια που περιφρονούν τον τόπο τους, [Διονύσης Χαριτόπουλος]
- Ο ελιτισμός των δήθεν προοδευτικών, [Κωνσταντίνος Χολέβας]
- «οι συνήθεις χάσκακες» [Κώστας Ζουράρις]
- Μια ανιστόρητη Ιστορία, [Διαμαντής Μπασαντής]
υπογράψτε για την απόσυρση του βιβλίου!
Ερωτήσεις στο κοινοβούλιο και άρθρα βουλευτών
- Eρώτηση: Να αποσυρθεί το βιβλίο Ιστορίας της Στ’ Δημοτικού, 21.12.2006 : Μπεκίρης Μιχάηλ (Αχαΐας), Κοντογιάννης Γιώργος (Ηλείας), Κασαπίδης Γεώργιος (Κοζάνης), Καρπούζας Αντώνιος (Πιερίας), Γιαννάκης Μιχαήλ (Βοιωτίας), Καλογήρου Χριστιάνα (Λέσβου), Μπούγας Ιωάννης (Φωκίδας).
- Ερώτηση του βουλευτή κ. Ν. Γκιουλέκα
- Άρθρο και ερώτηση του βουλευτή κ. Δ. Κωνσταντάρα
- Απάντηση του υφυπουργού κ. Καλού
- Ερώτηση του βουλευτή κ. Γ. Κοντογιάννη
- Ερώτηση του βουλευτή κ. Σ. Παπαθεμελή
- Ο κ. Π. Κρητικός (πρώην αντιπρόεδρος της Βουλής) υπέγραψε την επιστολή μας, όπως και δύο ακόμη πρώην βουλευτές ο κ. Ελ. Βερυβάκης και ο κ. Δ. Βουνάτσος.
- Ερώτηση στο ευρωκοινοβούλιο από τον Γ. Καρατζαφέρη, 07/03/2007
- Γιατί; Γιατί έτσι. (ένα άρθρο και μία ερώτηση στη Βουλή για εμπορική διαφήμιση σε βιβλίο του Δημοτικού!), [Δημήτρης Κωνσταντάρας]
- Ψήφισμα Ενωσης των διατελεσάντων Εκπροσώπων του Ελληνικού λαού [Άννα Συνοδινού, Αριστείδης Δημόπουλος]
- «Το βιβλίο ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού πρέπει να αποσυρθεί» Γεώργιος Σούρλας, Α’ Αντιπρόεδρος της Βουλής
- Ερώτηση του Μιλτιάδη Έβερτ: «Δεν διορθώνεται, καταργείται»
- Άντε παιδιά…να τελειώνουμε, [Δημήτρης Κωνσταντάρας]
- Η μανία αποδόμησης των μύθων[Αντώνης Σαμαράς]
- Άμεση απόσυρση του βιβλίου Ιστορίας της ΣΤ Δημοτικού, [Αδάμ Π. Ρεγκούζας]
- (ΝΕΟ!) Το Βιβλίο της Ιστορίας και η εθνική λοβοτομή, [Σοφία Βούλτεψη]
υπογράψτε για την απόσυρση του βιβλίου!
Ημερίδα του Αντίβαρο στις 17 Μαίου 2007 στα γραφεία της ΕΣΗΕΑ στην Αθήνα στις 12.00.
Διαβάστε το Δελτίο Τύπου και την πρόσκλησηΣταχυολόγημα αναφορών στον τύπο για το βιβλίο Ιστορίας
Υπογράψτε για την απόσυρση του βιβλίου!
Αφιέρωμα στο Χρήστο Γιανναρά με ΟΛΑ τα ηχητικά ντοκουμέντα από τις ραδιοφωνικές του εκπομπές στο ΣΚΑΙ!
Η επιστολή μας σε μονοτονικό και πολυτονικό. Υπογράψτε την!
6 comments
[…] του διαγωνισμού για την ανάθεση της συγγραφής του βιβλίου Ιστορίας της Στ’ Δημοτικού, την κυρία Λεωντσίνη. Τον διαγωνισμό κέρδισε, όπως […]
[…] αναταράξεις εξαιτίας εκείνου του αλήστου μνήμης βιβλίου Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού, το οποίο η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ έστερξε τελικά […]
[…] μαθητές ταυτότητα και ιθαγένεια. Η αρχή έγινε με το βιβλίο ιστορίας της Στ΄Δημοτικού, τους συνωστισμούς στο λιμάνι της Σμύρνης και τους […]
[…] Αναφέρομαι στο βιβλίο, το οποίο αντικατέστησε το ανιστόρητο εγχειρίδιο του «συνωστισμού». Με εγκύκλιο, την οποία μπορείτε να βρείτε στο […]
[…] «χάθηκαν». Η έλλειψη αναφοράς στον θύτη μου θύμισε το αλήστου μνήμης βιβλίο Ιστορίας της Στ’ Δημοτικού, το οποίο έλεγε ότι «έγινε η πρώτη ρίψη ατομικής […]
[…] Η έλλειψη αναφοράς στον θύτη μου θύμισε το αλήστου μνήμης βιβλίο Ιστορίας της Στ’ Δημοτικού, το οποίο έλεγε ότι «έγινε η πρώτη ρίψη ατομικής […]