Wednesday 9 October 2024
Αντίβαρο
Κύπρος Μελέτης Μελετόπουλος

Μία φωτογραφία

eroglou-anastasiadisτου Μελέτη Η. Μελετόπουλου*

Μία φωτογραφία, ως γνωστόν, αξίζει όσο χίλιες λέξεις. Η χθεσινή φωτογραφία του προέδρου της Κύπρου Αναστασιάδη με τον τουρκοκύπριο ψευδοπρόεδρο Έρογλου ήταν αποκαλυπτική. Ο μεν Έρογλου ήταν σοβαρός, σύννους και περίφροντις, με ελαφρώς υπεροπτικόν ύφος οθωμανού μπεηλέρμπεη, απευθυνόμενος σε υποτελή ραγιά. Ο δε Αναστασιάδης εύχαρις, ενθουσιώδης, περιχαρής και μειδιών διάπλατα, ως εάν συναντούσε παλαιό φίλο ή απωλεσθέντα προσφιλή του συγγενή.
Διερωτάται κανείς, βεβαίως, προς τι ο ενθουσιασμός. Εάν είναι αυθεντικός, τότε πρέπει κανείς να αναθυμηθεί την γνωστή ρήση «άβυσσος η ψυχή του ανθρώπου». Τι ενθουσίασε τον κύριο Αναστασιάδη; Τι χαρούμενο του θύμισε ο Έρογλου; την εισβολή του Αττίλα;τους νεκρούς, τους αγνοούμενους, τους πρόσφυγες του ’74; την μακροχρόνια κατοχή εδαφών του κράτους του οποίου ο ίδιος προϊσταται;
Ή μήπως η χαρά του Κύπριου προέδρου ήταν επικοινωνιακός μηχανισμός ψυχικής διευκόλυνσης των διαπραγματεύσεων; και δημιουργίας θερμού κλίματος με την τουρκοκυπριακή πλευρά; Τότε και ένας πρωτοετής φοιτητής Διεθνών Σχέσεων θα αποκτήσει σοβαρές αμφιβολίες γιά τις διαπραγματευτικές ικανότητες του Αναστασιάδη. Διότι κι ένας πρωτοετής φοιτητής Διεθνών Σχέσεων ξέρει ότι στην διαπραγμάτευση κερδίζει πάντα, μα πάντα, ο πιό δύσκολος διαπραγματευτής. Δηλαδή, στην προκειμένη περίπτωση, ο δύσθυμος Έρογλου, που μετέδιδε με την δυσθυμία του το μήνυμα ότι δεν θα είναι «εύκολος» στο ανατολίτικο-πλην εξαιρετικά κρίσιμο-παζάρι που ξεκινάει.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Κωνσταντίνος Καραμανλής και ο Ανδρέας Παπανδρέου δεν χαμογελούσαν ποτέ στις συναντήσεις τους με Τούρκους αξιωματούχους. Με το σοβαρό τους ύφος έδειχναν προς τα έξω, προς την τουρκική πλευρά, το διεθνές σύστημα, ακόμη και την ελληνική κοινή γνώμη, ότι οι επαφές με τους Τούρκους είναι μία πάρα πολύ σοβαρή υπόθεση για να την διαχειρισθεί κανείς με χαμόγελα. Ότι οι ελληνοτουρκικές σχέσεις έχουν ιστορικό βάθος χιλίων ετών, κατά το οποίο έχουν χυθεί ποταμοί αίματος μεταξύ των δύο εθνών, ότι έχουν συγκρουσιακή υφή, ότι μοιάζουν με «παίγνιο μηδενικού αθροίσματος» όπου η μία πλευρά κερδίζει ό,τι χάνει η άλλη και αντιστρόφως. Και ότι είναι λάθος, τεράστιο λάθος, να χειρίζεται κανείς ένα πρόβλημα χιλίων ετών με ανιστορικές χαρούλες και απρεπές εν τέλει ύφος τεχνητής υπεραισιοδοξίας.
Ο κ. Αναστασιάδης όφειλε να παρουσιαστεί στην διαπραγμάτευση έχοντας στο δεξί του χέρι μία συγκροτημένη, ολοκληρωμένη πρόταση επανένωσης της Κύπρου με πλήρη, χωρίς καμμία έκπτωση και εξαίρεση, αποχώρηση των τουρκικών στρατευμάτων και των εποίκων και ενσωμάτωση στην Κυπριακή Δημοκρατία των γηγενών Τουρκοκυπρίων ως ισότιμων πολιτών με πλήρη δικαιώματα, και όχι ως μειονοτικών υπηκόων ομόσπονδου μέρους με ποσοστώσεις, εναλλασσόμενες προεδρίες κλπ. Και, ως αντάλλαγμα στην τουρκική πλευρά, να συναφθεί μία συμφωνία εκμετάλλευσης του ενεργειακού πλούτου της Κύπρου, με προβλέψεις απόδοσης στην Τουρκία ποσοστών από τα κέρδη ως ενοίκιο ελλιμενισμού των πλοίων που θα πραγματοποιούν τις εξορύξεις.
Και, στο αριστερό του χέρι, ο κ. Αναστασιάδης θα έπρεπε να έχει επίσης συγκροτημένη και ολοκληρωμένη πρόταση οριστικού διαζυγίου με την τουρκοκυπριακή πλευρά, η οποία θα είχε τότε να χάσει την ευρωπαϊκή της προοπτική.
Και, κυρίως, ο κ. Αναστασιάδης θα έπρεπε να πάει στην συνάντηση με το σταθερό, αποφασισμένο βλέμμα του ηγέτη που γνωρίζει τι διακυβεύεται στην συζήτηση.

Δημοσιεύθηκε στην πρωινή εφημερίδα “Kontra News” την Πέμπτη 13.2.2014.

*Ο Μελέτης Η. Μελετόπουλος είναι Διδάκτωρ Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών Πανεπιστημίου Γενεύης.

 

29 comments

NF 25 April 2014 at 15:36

Nα ενας αρθρογραφος με λιγο μυαλο. Μπραβο στον κυριο Μελετοπουλο.

Δεν μου αρεσει βεβαια αυτο το περι αποδοσης μερους των κερδων από το αεριο στην Τουρκια, αλλα κατά τα αλλα το κειμενο περιγραφει τη μονη ορθη στρατηγικη. Βασει αυτης η Κυπρος πρεπει να παρουσιασει δυο εναλλακτικες προτασεις στη Διεθνη Κοινοτητα:

1) Πληρης αποχωρηση του τουρκικου Στρατου και των εποικων. Η Κυπριακη Δημοκρατια θα γινει παλι ενιαιο και αδιαιρετο κρατος, και οι Τουρκοκυπριοι θα εχουν τις ιδιες εγγυησεις και τα ιδια δικαιωματα που απολαμβανουν οι μειονοτητες σε ολη την Ευρωπη.

2) Διαζυγιο και διχοτομηση 80/20.

Όλα τα αλλα είναι απλα ΜΠΟΥΡΔΕΣ.

Reply
Alexandros 25 April 2014 at 16:14

Οπωσδήποτε συμφωνώ με την συγκεκριμένη άποψη του Κυριου Μελετοπούλου

Reply
Άντης Ροδίτης 25 April 2014 at 18:20

Δυόμιση μήνες μετά οι ηρωικοί και ανώνυμοι “NF” και “Alexandros” αποκαλύπτουν το μυστικό μιας τρομακτικής φωτογραφίας:
Ένας αμφισβητούμενης ελληνικότητας ηττημένος, “Έλληνας” τάχα, διάπλατα χαμογελών, ο παλιάνθρωπος, τη στιγμή που κάνει χειραψία με έναν σοβαρότατο Τούρκο νικητή. Φοβερό! Τι Έλληνας είναι αυτός που δεν τραβά την πάλα να σφάξει επιτόπου αυτόν τον ψευδοπρόεδρο αλλά “σύννου και περίφροντη” Τούρκο;
“Τι ενθουσίασε”, ερωτά ο ηρωικός συγγραφεύς του απροσκύνητου άρθρου Μελετόπουλος, “τον κ. Αναστασιάδη;” Μα αυτό που υπονοεί ο ίδιος ο νέος Δρ Καραϊσκάκης, αλλά πώς να εκστομίσει τέτοιας ντροπής πράγματα; Άκου να κάνει χειραψία με έναν καραγκιόζη Τούρκο, αντί να τον αντικρύσει με πάσα σοβαρότητα και να του πει κοφτά σταράτα, άκου να σου πω μ….., ή κάνεις αυτά που λεώ ή φωνάζω τέσσερα αεροπλανοφόρα και σου δίνουν να καταλάβεις! Αγναντούμ;
Αντ’ αυτού, αυτός ο προδότης ο Αναστασιάδης χαίρεται, υπονοεί ο Δρ Μελετόπουλος, που συναντά επιτέλους έναν σφαγέα της ράτσας του, έναν κατακτητή της πατρίδας του, έναν επίδοξο κατακτητή και της υπόλοιπης πατρίδας του. Τέτοιο ρεμάλι είναι!!
Βέβαια δεν θα έλεγα ευτυχώς που υπάρχουν τέτοιοι ήρωες δόκτορες της Γενεύης και οι ανώνυμοι μασκοφόροι υπερπατριώτες συμπαραστάτες τους, να αποκαλύπτουν τους προδότες του έθνους!! Όχι, όχι! ΕΥΤΥΧΩΣ, θα έλεγα, που υπάρχουν τέτοιοι προδότες σαν τον Αναστασιάδη για να δίνουν την ευκαιρία στους αληθινούς… ήρωες του έθνους να αποκαλύπτουν και να διαλαλούν τον ηρωισμό τους!! Κι ας είναι της παντούφλας και της πολυθρόνας “ηρωισμός”!
Αχ, Ελλάς, μα με ποιο θαύμα επιβιώνεις; Θα μου πεις μόλις που επιβιώνεις και μόλις που αναπνέεις και καθόλου δεν κυριαρχείς, με τέτοιους άσχετους, εκτός πραγματικότητας και εκ του ασφαλούς και εξ αποστάσεως δόκτορες των παλληκαρισμών, της αναίμακτης δάφνης, της πομφόλυγας και της μπαρούφας.

Reply
Beriev 26 April 2014 at 06:18

Σε παρακαλώ κ. Ροδίτη ας υποθέσουμε ότι ο κ. Αναστασιάδης είναι άψογος όπως μάλλον υπονοείς, εξήγησέ μας όμως λογικά γιατί θα πρέπει να είναι εύχαρης και χαμογελαστός κάποιος Έλληνας ή Κύπριος ηγέτης όταν συναντά Τούρκους αξιωματούχους είτε στην Ελλάδα, είτε στην Τουρκία, είτε στην Κύπρο;

Tο ’74 τον χάσαμε τον πόλεμο και μέσα στην επόμενη πενταετία με την εξοπλιστική φρενίτιδα των Τούρκων και την οικονομική διάλυση Ελλάδος και Κύπρου το υπό κατάληψη 37% του νησιού θα μπορεί να γίνει 100% μέσα σε λίγα μόλις εικοσιτετράωρα.

Αυτό βέβαια δεν θα σημαίνει ότι θα επιχειρησουν οι Τούρκοι κάτι τέτοιο αλλά θα τους δώσει την δυνατότητα να περνάνε ένα “σχέδιο Ανάν” την εβδομάδα από τις …χαρούμενες και χαμογελαστές βουλές Ελλάδος και Κύπρου.

ΥΓ
Η στρατηγική των ΗΠΑ στην περιοχή είναι δεδομένη. Η Τουρκία πρέπει να γίνει ηγέτιδα δύναμη στην περιοχή για να περιορίζει τους Ρώσους από τα νότια. Μόλις φύγει ο τρελλο-Ερντογκάν από τη μέση θα την νοιώσουμε καλά στο πετσί μας την στρατηγική αυτή και τότε θα κοπούν τα χαμόγελα και στους Ελλαδίτες και στους Κυπριώτες.

Ιστορικό “αξίωμα”: Ό,τι χάνεται με πόλεμο, κερδίζεται πάλι μόνον με πόλεμο.
Αυτό θα πρέπει να το έχουν καλά στο κεφάλι τους όλοι όσοι ψάχνουν για λύση στο Κυπριακό “ζήτημα”.

Λαμβάνωντας λοιπόν υπόψιν το παραπάνω “αξίωμα” και δεδομένου του ότι από την κατάληψη του νησιού και μετά δεν υπάρχει θέληση από Ελληνοκυπριακής πλευράς για σοβαρό εξοπλισμό της Κύπρου μπορεί να υποθέσει κανείς ως δεδομένο ότι έχουμε αποδεχθεί το σημερινό status quo αλλά και τα “σχέδια αναν” που αναποφευκτα θα’ρθουν στο μέλλον.

Γι’αυτό μάλλον και τα πολλά χαμόγελα των Ελλήνων και των Κυπρίων αξιωματούχων όταν συναντούν Τούρκους: αφού όλα είναι τετελεσμένα γιατί να μην μας βλέπουν και χαρούμενους οι Αμερικανοί; Να έχουμε και την εύνοια τους στις επόμενες εκλογές;…

Αχ, Ελλάς, μα με ποιο θαύμα επιβιώνεις…

Reply
Άντης Ροδίτης 26 April 2014 at 08:39

Κύριε “Beriev” δεν υπονοώ ούτε υποθέτω τίποτε. Αυτά που είχα να πω τα είπα και ο νοών νοείτω.
Εκείνο που με στενοχωρεί αφάνταστα κι αναγκαστικά αρπάζω τέτοιες ευκαιρίες για να κάνω ένα όσο το δυνατόν σύντομο σχόλιο, είναι η επιπολαίοτητα και η ασχετοσύνη των περισσότερων αρθρογράφων και σχολιαστών (ιδιαίτερα των ανωνύμων-ψευδονύμων) που ασχολούνται με το Κυπριακό στο “Αντίβαρο”.
Διαβάστε ξανά τι γράψατε: “…δεδομένου ότι από την κατάληψη του νησιού και μετά δεν υπάρχει θέληση από Ελληνοκυπριακής πλευράς για σοβαρό εξοπλισμό της Κύπρου…”
Σας ερωτώ: Αν με κάποια αφορμή αρπάξει αύριο η Τουρκία τη Λέσβο, φερ’ ειπείν, θα γράφετε παρόμοια σχόλια του τύπου “γιατί δεν εξοπλίζονται σοβαρά οι κάτοικοι του νησιού για να διώξουν την Τουρκία”;;;;
Συγκρατούμαι μην πω τίποτε βαρύτερο τώρα. Αλλά σας προειδοποιώ, έτσι και πείτε κι άλλη εξυπνάδα δεν θα έχει άλλη επιλογή ο admin (!!) παρά να με λογοκρίνει… κι απο δω παν κι άλλοι…
Αν μη τι άλλο παραδειγματιστείτε από τον Δρ Μελετόπουλο και τους άλλους σούπερ πατριώτες “αρθρογράφους” και σωπάστε λίγο, διαλογιστείτε λίγο σοβαρά… επιτέλους!

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 26 April 2014 at 09:34

Τελικῶς τὸ «Ἀντίβαρο» εἶναι χρησιμώτατο, διότι καταδεικνύει στοὺς πραγματικοὺς πατριῶτες τὸ πόσο κίβδηλοι εἶναι οἱ πατριδοκάπηλοι. Καὶ πόσο σίγουροι ὅτι γράφουν κουταμάρες, ἀφοῦ δὲν τολμοῦν νὰ τὶς γράψουν ἐπωνύμως γιὰ νὰ μὴν τοὺς πάρουν χαμπάρι οἱ φίλοι καὶ οἰκεῖοι τους.
Στὸ πιὸ πρόσφατο κροῦσμα ἔχουμε τὸν προδότη Ἀναστασιάδη νὰ ἐπιδιώκει τὴν εὔνοια τῶν Ἀμερικανῶν, ἀντὶ νὰ κάνει τὴν Κύπρο Βόρειο Κορέα τῆς Μεσογείου, ὁπλισμένη μέχρι τὰ δόντια καὶ μὲ πηρυνικὰ, καὶ τρομερὴ στοὺς ἐχθρούς της. Ἄσε ποὺ εἶναι καὶ ἀνόητος, ἀφοῦ ὡς ἰσόβιος δικτάτωρ τῆς Βορείου Κορέας τῆς Μεσογείου θὰ μποροῦσε νὰ ρίχνει τοὺς ὅποιους πολιτικούς του ἀντιπάλους στὰ σκυλιὰ νὰ τοὺς φᾶνε, νὰ τοὺς καίει μὲ φλογοβόλα καὶ ἄλλα παρόμοια, ἐθνικῶς ὑπερήφανα καὶ ἀδούλωτα.
Πράγματι εἶναι θαῦμα τὸ πῶς ὁ Ἑλληνισμὸς ἐπιζεῖ ὅταν τὸν προασπίζουν τέτοιοι «πατριῶτες».

Reply
Άντης Ροδίτης 26 April 2014 at 10:46

Επιπλέον, κ. Γεωργάνα, αυτός ο Αναστασιάδης, αντί να σφάξει επιτόπου σαν κοτόπουλο αυτόν τον σοβαροφανή Τούρκο και μετά (αμέσως) να στείλει 27 ελληνοκυπριακά υποβρυχια και οκτακόσια καταδιωκτικά-βομβαρδιστικά F18 και στελθ, μην πω και τομαχωκ και κρουζ και τα ρέστα και δεν ξέρω τι άλλο, που δεν τα ξέρω καλά, να δείξουν στον Ερτογάν πόσα απίδια παίρνει ο σάκος, συν τα δύο από τα τέσσερα αεροπλανοφόρα που διαθέτει η Κύπρος, ένα στη Λέσβο κι ένα στη Μαύρη θάλασσα να περικυκλώσουν την Τουρκιά και να απελευθερώσει ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ από την βλακεία και την παλιανθρωπιά που τη δέρνει αλύπητα κι ανελέητα, τί κάνει ο αλητήριος; Χαμογελά!!! Ακούς εκεί να χαμογελά! Και τι μας νοιάζει εμάς τους Κολοκοτρώνηδες της παντούφλας αν είναι ένα αμήχανο, τυπικό, μισού δευτερολέπτου χαμόγελο μιας πεντάωρης συνάντησης επίδειξης αδιαλλαξίας εκ μέρους των Τούρκων σε βάρος του κυπριακού λαού, που συνεχίζεται εδώ και 40 χρόνια, ας πούμε; Το θέμα είναι ότι αυτός ο προδότης χαμογελά. Είναι δυνατόν να μην τον αρπάξουν όλοι οι δόκτορες και όλοι οι ανώνυμοι και ψευδώνυμοι και οι δήθεν επώνυμοι πατριώτες της δεκάρας και είναι δυνατόν να μην τον έχουν σουβλίσει ακόμα; Πάει, χάλασε η Ελλάς!!!
Αβρατινι σιχτιμινι!! (Δεν ξέρω τι ακριβώς σημαίνει, είναι κυπριώτικη έκφραση και συνηθίζεται σε τέτοιες περιπτώσεις)

Reply
ΘΕΟΦΑΝΟΥΣ 26 April 2014 at 12:27

Ας ξαναδούμε, λοιπόν, αυτή τη φωτογραφία.

Πρώτο: ο κύριος Αναστασιαδής, πιο ψηλός. Υποχρεωτικά, ο συνομιλητής του, αφού είναι και εγκλωβισμένος από τη χειραψία (εγκλωβισμένος, δηλαδή, σε καθωρισμένη απόσταση–βλέπε παρακάτω), θα τον κυτάζει από κάτω προς τα πάνω. Για να αποφύγει λοιπόν ο συνομιλητής την κίνηση του λαιμού που θα έδειχνε την διαφορά ύψους και θα προσέδιδε, ίσως, μια αίσθηση κατωτερότητας στον χαμηλότερο συνομιλητή, διατηρεί το πρόσωπο του στην ευθεία, λίγο γερμένο στό το πλάι, με τα μάτια προς τα πάνω. Η εντύπωση, όμως, είναι, ήδη, αρνητική.

Δεύτερο: ο κύριος Αναστασιάδης με τον αγκώνα μαζεμένο, ο συνομιλητής του με το χέρι προτεταμένο, για την χειραψία. Προφανώς, ο συνομιλητής που προεκτείνει το χέρι για να φθάσει τον άλλο, είναι και αυτός που καταβάλλει την προσπάθεια. Ο κύριος Αναστασιάδης φαίνεται να μένει ακίνητος, δεν ενδιαφέρεται να βοηθήσει τον συνομιλητή του προεκτείνοντας το χέρι του, ενώ ο άλλος, ενώ προσπαθεί, από τη μια, να διατηρήσει την σωματική απόσταση (επειδή δεν θέλει να έλθει πολύ κοντά και να φανεί η διαφορά ύψους), από την άλλη έχει εγκλωβιστεί από την έλλειψη προέκτασης εκ μέρους του Αναστασιάδη. Προεκτείνει, λοιπόν, άχαρα το χέρι του σε μια, όπως φαίνεται σε μένα, απολογητική χειραψία.

Τρίτο: γενική εικόνα. Το σώμα του κυρίου Αναστασιάδη πλήρως ισορροπημένο, ενώ ο συνομιλητής έχει το κεφάλι στο πλάι (“off balance”) και το χέρι άχαρα προτεταμένο.

Θα διαφωνήσω, λοιπόν, με τον κύριο Μελετόπουλο, όσον αφορά στην ανάλυση της φωτογραφίας. Δεν θα διαφωνήσω ή συμφωνήσω με τίποτα άλλο, γιατί, δυστυχώς ή ευτυχώς, δεν διάβασα πιο κάτω από την πρώτη παράγραφο. Δεν το θεωρώ χρήσιμο, όταν ένα άρθρο ξεκινά με τόσο λανθασμένη οπτική γωνία, να διαβάσω περισσότερα από την πρώτη παράγραφο.

Απολογούμαι!

Reply
Eλοτανος 26 April 2014 at 13:24

…”ο συνομιλητής έχει το κεφάλι στο πλάι…”

Μήπως υπάρχει και η πθανοτητα να αποφεύγει τα χνώτα του κ. Αναστασιάδη που κρατάει το ποτήρι με κρασί στο αριστερό του χέρι ;

Reply
Beriev 26 April 2014 at 14:06

@Ροδίτη
Η Λέσβος είναι μέσα στην επικράτεια της Ελλάδας και η άμυνα της βρίσκεται μέσα στα επιτελικά σχέδια της χώρας μας καθ’ολοκληρίαν. Δεν είναι απίθανο να γίνει αυτό που λες εξαιτίας της αμυντικής παρακμής της χώρας μας και της εξοπλιστικής φρενίτιδας των Τούρκων αλλά είναι άσχετος ο παραλληλισμός με την Κύπρο.

Στα άλλα περί χαμόγελων δεν απάντησες τίποτα.

Γενικώς είναι εύκολο να παρατηρήσει κανείς ότι όποιος δεν συμφωνεί με αυτά που γράφεις είτε ανώνυμος, ειτε επώνυμος αντιμετωπίζει τις ύβρεις και την χλεύη σου! Πρέπει να το αντιμετωπίσεις κάπως αυτό.

Όσο για τους ανώνυμους και τους επώνυμους, έχει ο καιρός γυρίσματα που λέει ο λαός μας. Π.χ. τις προάλλες έπεσα πάνω σε κάποιον “επώνυμο”, πρώην λαλίστατο υπουργάρα και πρωην μάλιστα δελφίνο (!) να τρώει σε ακριβό εστιατόριο της πρωτεύουσας στη …σοφίτα, δίπλα από την τουαλέτα όπου πήγα να αφοδεύσω, προσπαθώντας προφανώς τώρα πια ο ταλαίπωρος να διαφυλάξει την ανωνυμία του…

Reply
Άντης Ροδίτης 26 April 2014 at 15:21

Η Ελλάς, λοιπόν, βρίσκεται σε αμυντική παρακμή
και η Τουρκία σε εξοπλιστική φρενίτιδα
– κι αν πάει κι η Λέσβος, ε ας πάει.
Η Κύπρος, στο μεταξύ, να επιδοθεί σε Χ160 φορές εξοπλιστική φρενίτιδα για να πιάσει εκείνη
της Τουρκιάς
κι εσείς “Beriev” να συνεχίσετε το αφοδευτικό σας έργο
προσέχοντας ανελλιπώς τους παραπλεύρως των αφοδευτηρίων
πρώην επώνυμους
που τρέχουν τώρα τα σάλια τους για την τρισευτυχισμένη ανωνυμία σας
και την ανένδοτη λογοδιάρροια του ανέξοδου πατριωτισμού σας
που δεν διαφέρει απο την του δόκτορος της Γενεύης,
του συντάκτου του ιστορικού πλέον άρθρου “Μία φωτογραφία”,
ενδεικτικού της επιπολαιότητας,
της ρηχότητας της σκέψης,
και της ανόητης πεποίθησης ότι ο πατριωτισμός είναι θέμα λόγων
σχέση ουδεμία εχόντων με ΠΡΑΞΕΙΣ.
ΑΥΤΗ Η ΠΑΡΑΚΜΗ.

Reply
Kyriakos Papadopoulos 26 April 2014 at 15:56

Γιατὶ γράφετε (ὅλοι) ἄναντάλλων περὶ φρενίτιδας τῆς
Τουρκίας καὶ παρακμῆς τῆς Ἑλλάδας; Ἄν _δὲν_ γνωρίζετε
λεπτομέρειες, τί στὴν εὐχὴ ἐκφράζετε ἄποψη; Μήπως
μὲ τὸν ἴδιο, ῥηχό, τρόπο συζητεῖτε καὶ γιὰ τὰ ὑπόλοιπα…;

Δὲν πρέπει νὰ γράψω κάποια πράγματα, ὅμως μπορεῖτε
νὰ ἀπευθυνθεῖτε σὲ ἐν ἐνεργείᾳ ἤ σὲ πρόσφατα ἀποστρατευθέντες
ἐπιτελικούς.

Ἡ Τουρκία βρίσκεται σὲ τεράστια κρίση, μὲ τὰ ἐξοπλιστικά της,
καὶ ἡ Ἑλλάδα σὲ στασιμότητα. Τίποτα παραπάνω, τίποτα παρακάτω.
Οἱ ἰσορροπίες ἐξακολουθοῦν νὰ ὑφίστανται. Ἡ Τουρκία ὅμως
καταρρέει οἰκονομικά. Θὰ τὸ δεῖτε αὐτὸ στοὺς ἐπόμενους μῆνες.

Reply
Alexandros 26 April 2014 at 16:31

Δηλαδή ο Αναστασιάδης γελάει επειδή δεν έχει εξοπλισμούς?

Δεν μπορώ να μπω καν στον κόπο να σχολιάσω η να απαντήσω σε σχόλια τα οποια είναι προϊόντα παράκρουσης λυπάμαι

Reply
NF 26 April 2014 at 16:34

ο κ. Ροδίτης αναφερθηκε σε εμενα, και οφειλω μια απαντηση.

Ο κ. Μελετοπουλος δεν προτεινει να «ζωστουμε τ’ αρματα». Προτεινει μια διαφορετικη στρατηγικη διαχειρισης της ηττας, οποια κατά τη γνωμη μας είναι πολύ καλυτερη από τα σχεδια Γκάλι-Αναν, υπο τον ορο όμως να είναι «δικαιη» η διανομη εδαφους και ακτογραμμης (διχοτομηση 80/20).

Εγω δεν σχολιασα τη φωτογραφια. Εγω επιδοκιμασα μια ορθη εναλλακτικη προταση, η οποια είναι πολύ καλυτερη από τη χρεωκοπημενη στρατηγικη διαπραγματευσης που ακολουθειται σημερα. Καλο είναι να μην πεταμε τη μπαλα στην εξεδρα με σχολια περι φωτογραφιων, αλλα να μιλησουμε για την ταμπακερα.

Η εναλλακτικη ελληνικη προταση είναι λοιπον η εξης: «Κυριοι, επιστροφη στην κατασταση προ του 1974, με πληρεις ευρωπαϊκες εγγυησεις προστασιας της τουρκοκυπριακης μειονοτητας, ή διαζυγιο και διχοτομηση 80/20». Αυτό η προταση θα αρεσει στη Διεθνη Κοινοτητα, διοτι είναι πολύ απλη, πολύ λογικη, μετριοπαθης και λυσιτελης.

Ο καθ’ όλα αξιολογος, και με εξαιρετο λογοτεχνικο ταλεντο κυριος Αντης Ροδίτης εχει πει ότι διαφωνει ριζικα με την προταση αυτή. Εχει πει επισης ότι δεν θελει ενα νέο σχεδιο Α(υ)νάν. Αφου μας ειπε τι ΔΕΝ θελει, ας μας πει τωρα και τι θελει.

Αν ηταν αυτος ο Προεδρος της Δημοκρατιας, ποια θα ηταν ακριβως η προταση του προς την άλλη πλευρα και προς τη Διεθνη Κοινοτητα;

Reply
Άντης Ροδίτης 26 April 2014 at 16:43

Άλλο και τούτο τώρα!
Μα δεν καταλάβατε κύριε Παπαδόπουλε ότι εδώ δεν είναι συζήτηση σοβαρή που γίνεται περί της αμυντικής κατάστασης Ελλάδος-Τουρκίας (αυτό μας έλειπε), ΚΑΙ Ν’ ΑΠΕΥΘΥΝΘΟΥΜΕ ΜΑΛΙΣΤΑ, λέτε, ΚΑΙ ΣΕ ΕΠΙΤΕΛΙΚΟΥΣ!!!, αλλά η κοτσάνα που πέταξε κάποιος πιο πάνω ότι η Κύπρος οφείλει να εξοπλιστεί καταλλήλως (!!!) και να κηρύξει τον πόλεμο στην Τουρκία (!!!) για ν’ απελευθερωθεί;;!!
Δηλαδή ο καθένας αρπάζει μια φράση ή δυο λέξεις παρεμπιπτόντως, τυχαία και ως εική, ασχέτως αν είναι επί του θέματος, για να ΠΕΤΑΞΕΙ ΟΛΗ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ και να πει απλώς το ΔΙΚΟ του;
Εμπρός, λοιπόν, ας αρχίσουμε όλοι να μετρούμε κανόνια, τανκ κι αεροπλάνα τώρα, μπας και ξεχαστεί κιόλας κι ο εκ Γενεύης δοκτοράτος πατριωτισμός της παντούφλας.

Reply
Άντης Ροδίτης 26 April 2014 at 17:06

Ο “Alexandros” να μην μπει στον κόπο. Να κάτσει στ’ αυγά του να κλωσσά τα προϊόντα της παράκρουσης!!!
Ο δε “NF” να παρατήσει το δούλεμα που θα του εισηγηθώ εγώ “προτάσεις” προς την “άλλη πλευρά” και ιδίως προς τη… “Διεθνή Κοινότητα”!!!
Ποια “Διεθνή κοινότητα”; Δηλαδή, σοβαρολογείτε ότι υπάρχει τέτοιο πράμα, που λέγεται “Διεθνής Κοινότης”; Εν τοιαύτη περιπτώσει, κύριε, μόλις την εντοπίσετε να της πείτε να παρατήσει ότι κάνει πάραυτα και να μην πάει ποτέ πίσω σε αυτό που έκανε πριν ΑΝ ΔΕΝ εφαρμόσει ο ΟΗΕ αμέσως τα περί Κυπριακού ψηφίσματά του. Απλό.
Όσο για την Κυπριακή Δημοκρατία και τους προέδρους της, εδώ είναι που η δυσκολία σας είναι αξεπέραστη. Δεν υπάρχει τέτοιο πράμα. ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΕΛΛΑΣ ΥΠΑΡΧΕΙ κι όσο κάνει πως δεν ξέρει τίποτε, πως δεν υπάρχει, όλο και θα αναζητά μιαν επίσης ανύπαρκτη… “Διεθνή κοινότητα” να τη σώσει!!!

Reply
Beriev 26 April 2014 at 17:37

@Κυριάκος
“Δὲν πρέπει νὰ γράψω κάποια πράγματα”

Οι πηγές σου είναι άσχετες ή απλά σε καθησυχάζουν…

Η Τουρκία βρίσκεται σε τόση “κρίση” όση βρίσκονται όλες οι χώρες του κόσμου που προσπαθούν να πάνε κόντρα στα συμφέροντα των ΗΠΑ.

Η μόνη “κρίση” που υπάρχει στην Τουρκία λέγεται Ερντογκάν, οι οθωμανικές ονειρώξεις του οποιου έχουν καθυστερήσει τον σχεδιασμό των ΗΠΑ στην περιοχή.

Αφού μέχρι στιγμής δεν μπορούν να τον ρίξουν αλλιώς οι αμερικανοί (σκάνδαλα, διαδηλώσεις κλπ) ίσως να δοκιμάσουν και τον πρόσκαιρο οικονομικό στραγγαλισμό της Τουρκίας μέχρι να βάλουν κάποιο δικό τους αξιόπιστο άτομο στην εξουσία.

Βάσει των στρατηγικών σχεδιασμών των κέντρων εξουσίας των ΗΠΑ (δεν το κρύβουν άλλωστε οι άνθρωποι) μεσοπρόθεσμα η Τουρκία θα πρεπει να γίνει η ισχυρότερη οικονομικά και στρατιωτικά δύναμη της περιοχής.

Εμείς πλέον είμαστε οικονομικά ανύπαρκτοι και κατά συνέπεια σε μικρό χρονικό διάστημα θα είμαστε και στρατιωτικά ανύπαρκτοι σε σχέση με την Τουρκία.

Όποιος δεν καταλαβαίνει τα παραπάνω, δεν πρόκειται να τα καταλάβει όσες παραπομπές και να του δώσει κάποιος. Ο χρόνος μας περιορισμένος.

@Αλέξανδρος
“Δηλαδή ο Αναστασιάδης γελάει επειδή δεν έχει εξοπλισμούς?”

Δεν έγραψε κανείς τέτοιο πράγμα. Ξαναδιάβασε καλύτερα. Αν βαριέσαι να ξαναδιαβάσεις, ακόμα καλύτερα γιατί βαριέμαι και γω να σου ξανα-απαντήσω…

@NF
“Η εναλλακτικη ελληνικη προταση”

Δεν υπάρχει εναλλακτική ελληνική πρόταση.

Η Ελληνική ελιτ έχει αποδεχθεί πάνω-κάτω το σχέδιο Αναν. Για το Κυπριακό γίνονται τόσες “διαπραγματεύσεις” όσες γίνονται και στην Ελλάδα με την Τρόικα για τα μέτρα του χρέους.

Όποιος πιστεύει ότι η Ελληνική πλευρά διαπραγματεύεται κάτι με την Τρόικα μπορεί να πιστεύει ότι διαπραγματεύεται κάτι και στο θέμα του Κυπριακού. Όπως μπορεί κάποιος να πιστεύει ότι η Θράκη δεν θα “κοσοβοποιηθεί” τελικά.

Όπως μπορει να πίστευε ότι “λεφτά υπάρχουν” ή ότι η “οικονομία μας είναι θωρακισμένη” ή ότι επειδή μπήκαμε στο ευρώ μπήκαμε στους ισχυρούς του πλανήτη ή ότι το χρηματιστήριο θα φτάσει τις 20000 μονάδες… ή ό,τι άλλο έχει σερβίρει κατά καιρούς στον αφελή και αμόρφωτο Ελληνικό λαό η ελεγχόμενη από την δύση άρχουσα ελιτ της χώρας μέσω της προπαγάνδας των ελεγχόμενων από αυτή ΜΜΕ…

@Ροδίτης
Δεν επιθυμώ αντιπαραθέσεις, δεν έχουν νόημα άλλωστε. Υποθέτω ότι είσαι άπειρος σε αυτό που λέμε “ιντερνετ” γι’αυτό ολοκληρώνω με το ακόλουθο: το διαδίκτυο φθείρει και εκθέτει. Τα δε κείμενα και σχόλια σε αυτό μένουν και ανακυκλώνονται εσαεί παράγοντας ανάλογες εντυπώσεις στον μέσο αναγνώστη του διαδικτύου που συνήθως διαβάζει ρηχά και επιπόλαια. Κάποιες φορές η ανωνυμία είναι προτιμότερη από την επωνυμία ασχέτως του ότι μέσω της ανωνυμίας δεν υπάρχει κάποιο απτό προσωπικό κέρδος ή όφελος.

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 26 April 2014 at 19:05

Λίγο τὄχετε τὸ κέρδος τῶν ἀνωνύμων ἀπὸ τὸ ὅτι οἱ φίλοι καὶ οἱ οἰκεῖοι τους δὲν μποροῦν νὰ τοὺς ἐπισημάνουν τὶς μπαροῦφες ποὺ γράφουν ;

Reply
Kyriakos Papadopoulos 26 April 2014 at 20:59

Γιὰ καλή σου τύχη, Beriev (ἀλήθεια, πῶς λέγεσαι στὴν πραγματικότητα;),
δὲν μπορῶ νὰ σοῦ γράψω γιὰ τὶς πηγές μου. Θὰ ἐξέθετε κυρίως αὐτές,
παρὰ ἐμένα.

Πάντως ζεῖς σὲ παράλληλο σύμπαν.

Reply
Beriev 26 April 2014 at 21:20

Στο διαδίκτυο υπάρχουν 4 κατηγορίες σχολιαστών-αρθρογράφων:

α) Οι ανώνυμοι:
δηλαδή άτομα που θέλουν να γράψουν κάποιο συνήθως χαλαρό σχόλιο ή άρθρο πάνω σε κάποιο θέμα, χωρίς τις δεσμεύσεις και τους περιορισμούς στην έκφραση και στο περιεχόμενο που απαιτεί ένα επώνυμο σχόλιο ή άρθρο. Αυτό είναι και καλό και κακό. Ένα ανώνυμο σχόλιο ή άρθρο μπορεί να περιέχει ανακρίβειες, σαχλαμάρες, να κάνει trolling σε κάποια διαδικτυακή συζήτηση. Μπορεί επίσης να αποτελεί μέρος μιας “good, old” μαύρης προπαγάνδας ή μιας επιχείρησης σπίλωσης κάποιου χαρακτήρα. Αλλά μπορεί όμως (και αυτό είναι το σημαντικότερο) να περιέχει αναλύσεις και διευκρινίσεις που δεν μπορούν να ειπωθούν επωνύμως κάποια δεδομένη στιγμή.

β) Οι επώνυμοι:
δηλαδή πραγματικά γνωστά άτομα σε κάποιον κύκλο, που τα άρθρα ή σχόλια τους αποτελούν συνέχεια της δουλειάς τους και των συμφερόντων τους. Οι επώνυμοι θα πρέπει να το συνειδητοποιούν αυτό και να μην αφήνονται σε άσκοπες συζητήσεις στο διαδίκτυο οι οποίες αν και “ελαφρές” αντιστοιχίζονται το ίδιο στο υποσυνείδητο του διαδικτυακού αναγνώστη με το κυρίως έργο του επώνυμου.

γ) Οι ανώνυμοι επώνυμοι:
δηλαδή ανώνυμοι που βάζουν ψεύτικα, δήθεν πραγματικά, ονόματα. Ίδια κατηγορία με τους ανώνυμους αλλά με διαφορετική συνήθως παθοψυχολογία. Ανασφαλή συνήθως άτομα που δεν τους καλύπτει μια απλή ανωνυμία αλλά επιζητούν διπλή κάλυψη πίσω από ένα δεύτερο πέπλο ανωνυμίας που τους δίνει ένα αληθοφανές ψεύτικο όνομα. Άβυσος η ψυχή του ανθρώπου…

Και,
δ) Οι επώνυμοι ανώνυμοι:
δηλαδή άνθρωποι που βάζουν μεν το πραγματικό τους όνομα αλλα επί της ουσίας δεν τα ξέρει ούτε ο θυρωρός της πολυκατοικίας τους. Άτομα που νομίζουν ότι με αυτόν τον τρόπο γίνονται ξαφνικά κάτι σπουδαίο ή που νομίζουν ότι έτσι κατοχυρώνουν την “σοφία” που έγραψαν στο διαδίκτυο και ότι θα τους θαυμάζουν φίλοι και γνωστοί στο διηνεκές!…

Αυτά.
Ο καθείς τώρα ας ψάξει να βρει σε ποια κατηγορία ανήκει…

Reply
Beriev 26 April 2014 at 22:00

@Κυριάκος
“δὲν μπορῶ νὰ σοῦ γράψω γιὰ τὶς πηγές μου”

Άσε τις πηγές. Κάθε “πηγή” πηγάζει αυτά που θέλει να ακούσεις και να πιστέψεις.

Καμμιά “πηγή” δεν πρόκειται να ρισκάρει να σου δώσει εσένα διαβαθμισμένη πληροφορία. Τότε θα ήταν μια επιπόλαια “πηγή” και σε επιπόλαιους δεν δίνονται συνήθως πραγματικά διαβαθμισμένες, κρίσιμες, πληροφορίες.

Μην διαβάζεις πολλες αναλύσεις. Ανάλυσε μόνος σου (όσο μπορείς) πρωτογενή δεδομένα. Μόνον τότε θα βγάλεις πραγματικά συμπεράσματα αλλά και θα πιστοποιήσεις τις αναλύσεις που σου σερβίρουν τα mainstream ΜΜΕ και οι διάφοροι “αναλυτές”.

Ό,τι ακους και διαβάζεις γύρω σου είναι 70% αλήθεια και 30% προπαγάνδα. Το 30% όμως της προπαγάνδας είναι ικανό και σχεδιασμένο έτσι ώστε να παραμορφώσει την όποια αλήθεια για να την προσλάβεις λάθος.

Επί του προκειμένου. Βρες τους εξοπλισμούς των δύο χωρών σε βάθος δεκαετίας. Σύγκρινέ τους. Βρες τα οικονομικά στοιχεία των δύο χωρών και τις προβλέψεις σε βάθος πενταετίας. Βρες τα κυριώτερα αμερικανικά think tanks και δες τις στρατηγικές προβολές τους για την περιοχή σε βάθος δεκαετίας. Κάνε το ίδιο και για τους τούρκους και τους ρώσους. Σύγκρινε, ανάλυσε και τότε μπορεί να βρεις πολλά “παράλληλα σύμπαντα”. Αν δεν μπορείς να βρεις τα παραπάνω στοιχεία, παράτα τα. Ασχολήσου καλύτερα με τη μαγειρική.

Κανένας “επώνυμος” δεν πρόκειται να αναλύσει αυτά τα δεδομένα για σένα γιατί συνήθως τα “παίρνει” από κάπου για να “κοιμάσαι” εσύ.

Επίσης κανένας “ανώνυμος” δεν πρόκειται να καθήσει να το κάνει αυτό για σένα γιατί απαιτεί πολύ δουλειά χωρίς κάποιο κέρδος. Το μόνον που μπορεί να σε κάνει να κάνεις καποιος ανώνυμος είναι να σου δώσει το έναυσμα να το επιχειρήσεις. Όπως και να’χει όμως μόνος σου θα το κάνεις τελικά.

Το πόσο προσλαμβάνουμε και αντίλαμβανόμαστε το τι πραγματικά γίνεται γύρω μας εξαρτάται καθαρά από την ικανότητα που έχουμε να αναλύουμε πρωτογενή δεδομένα.

Δεν εξαρτάται δηλαδή π.χ. από το πόσα βιβλία, πόσες έτοιμες αναλύσεις διαβάζουμε ή το πόσο σερφάρουμε στο διαδίκτυο.

Reply
Kyriakos Papadopoulos 26 April 2014 at 22:10

Μερικὰ πράγματα κάποιος μπορεῖ ἀπλὰ νὰ τὰ ἔχει δεῖ μὲ τὰ
μάτια του.

Δὲν ἀναφερόμαστε σὲ ἱστορικὲς ἀναλύσεις, ἀλλὰ στὸ παρόν.

Beriev: συνέχισε τὶς ἀμπελοφιλοσοφίες σου. Αὐτοὶ ποὺ
πρέπει νὰ γνωρίζουν γιὰ τὴν κατάσταση τῶν ἀπέναντι, γνωρίζουν.

Ἐσὺ ἀπλὰ ἔχεις μαῦρα μεσάνυχτα. Τὸ 1:3 ποὺ προϋποθέτει
μιὰ ἐπιτυχὴς ἄμυνα παραμένει, καὶ ὅλα βρίσκονται σὲ πλήρη
ἐπιχειρισιακὴ ἐτοιμότητα. Αὐτὸ τὸ γράφω γιὰ τὸν τυχαῖο
ἀναγνώστη ποὺ θὰ περάσει ἀπὸ ἐδῶ, καὶ θὰ σταθεῖ (ὁ ἀτυχῆς)
σὲ αὐτὸν τὸν διάλογο: νὰ νιώθει σιγουριὰ καὶ ἀσφάλεια. Δὲν
εἶναι σὲ θέση, ὁ γείτονας, νὰ προκαλέσει οὔτε κὰν θερμὸ ἐπεισόδιο
αὐτὴ τὴν στιγμή.

Reply
Kyriakos Papadopoulos 26 April 2014 at 22:11

ἐπιχειρησιακὴ

Reply
Beriev 26 April 2014 at 22:22

“Το πόσο προσλαμβάνουμε και αντίλαμβανόμαστε το τι πραγματικά γίνεται γύρω μας εξαρτάται καθαρά από την ικανότητα που έχουμε να αναλύουμε πρωτογενή δεδομένα.”

Συμπλήρωση:

Το πόσο προσλαμβάνουμε και αντίλαμβανόμαστε το τι πραγματικά γίνεται γύρω μας εξαρτάται καθαρά από την ικανότητα που έχουμε να αναλύουμε πρωτογενή δεδομένα. Οπότε το ποσό αυτό είναι ευθέως ανάλογο της ικανότητας ανάλυσης και της “ευφυΐας” του καθενός.

Reply
Άντης Ροδίτης 27 April 2014 at 07:26

Προσέξτε, τώρα, τι ακριβώς έγινε εδώ (βέβαια ξέρω ότι είναι λάθος που επανέρχομαι, αλλά έλα που δεν χάνω ποτέ τις ελπίδες μου):
Ένας δόκτωρ εκ Γενεύης αποφάσισε ο άνθρωπος να φάει κι εκείνος μια γερή μερίδα Αναστασιάδη. Είναι το μόνο φαγητό που λέγεται ότι όταν καταναλώσεις δημοσίως, έρχεται αμέσως και σε βρίσκει δωρεάν το πιστοποιητικό του πατριωτισμού! Γίνεσαι δηλαδή ανέξοδα κι αναίμακτα ένας ακόμα πρώτης τάξεως υπερπατρίδος μη πεσών αλλά αφιλοκερδέστατος “πατρώτης” – με την κοιλιά γεμάτη!! Μέχρι και τον τίτλο του “ήρωος” μπορείς να κερδίσεις, ανάλογα με το ΠΟΣΟ έφαγες και με το ΠΟΣΟ αμέσως μετά αφόδευσες! Όλα ζυγίζονται επιτόπου και σου εκδίδεται χωρίς καθυστέρηση το ανάλογο πιστοποιητικό. Είναι είδος λαϊκού διαγωνισμού αλλά και μόδας. Είναι τρέντυ. Δεν ενδείκνυται να κόψει κανένας πίσω.
Αφού, λοιπόν, έφαγε ο δόκτωρ μια σεβαστή μερίδα, έτρεξαν, ως συνήθως, κι άλλοι στο τραπέζι. Όπου στρωθεί το τραπέζι, τρέχουν αμέσως κι άλλοι.
Και πριν καλά-καλά καταπιούν την πρώτη τους μπουκιά νά ‘σου ένας (από απόσταση, εκτός επικρατείας) να φωνάζει “μην τρώτε ρε, λάθος σας τα είπαν, χαλασμένο είναι”.
Ο δόκτωρ έγινε καπνός αμέσως και βήχοντας απανωτά οι άλλοι, ανήσυχοι μην τους πήρε κάνα μάτι, σηκώνονται σιγά-σιγά από το τραπέζι συζητώντας τώρα με πάσα σοβαρότητα όχι για το σπουδαίο έδεσμα που θέλησαν κι αυτοί να φάνε μα για θέματα που αφορούν στην… άμυνα της χώρας!!
Ας περιμένουμε, λοιπόν, να δούμε μην σοβαρά θιγμένος ένας εκ των μαγείρων του πατριωτικογόνου πιάτου “Αναστασιάδης”, εμφανισθεί να πάρει, ας πούμε, την επαγγελματική τιμή του πίσω!

Reply
NF 27 April 2014 at 09:05

@Αντης Ροδίτης

Δεν σας αρεσει ο ορος «Διεθνης Κοινοτητα» ; Συμφωνω. Να πουμε τον ακριβεστερο ορο οι «Μεγαλες Δυναμεις»; Μη μου πειτε ότι και αυτές δεν υπαρχουν!

Βεβαιως μια είναι η Ελλας, ένα το Ελληνικο Εθνος. Εμενα μου φαινεται όμως ότι ξεφευγετε από το θεμα , διοτι οδηγειστε σε ατραπους που θελετε να αποφυγετε.

Πιστευετε ότι πρεπει να γινει αμεση αποδοχη και διαχειριση της ηττας διοτι ο χρονος κυλαει σε βαρος μας. Διαφωνω, αλλα για την οικονομια της συζητησεως δεν επιμενω.

Επαναλαμβανω ότι σε αυτην την περιπτωση τιθενται οι εξης εναλλακτικες επιλογες:
1) Σχεδιο Γκαλι- Αναν, με καποιες κοσμητικες αλλαγες.
2) Διχοτομηση 80/20.

Πριν αναφερθω σε αυτές τις επιλογες ας ξεκαθαρισουμε κατι:

Σας πιεσα αμετρητες φορες να μας πειτε αν υπαρχει 3η επιλογη πλην των δυο παραπανω, και πώς θα μπορουσε να μοιαζει αυτή. Αποφευγετε επιμονως να απαντησετε, επιστρατευοντας περιτεχνο λογο. Γιατι; Διοτι απλουστατα ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ 3η ΕΠΙΛΟΓΗ. Αν υπηρχε, τοτε δεν μπορει, κατι σχετικο θα ειχατε πει εκει στα κονκλάβια που κανετε στον ΔΗ.ΣΥ. Φανειτε ειλικρινης, πρωτιστως απενατι στον εαυτο σας, και παραδεχτειτε το. Αυτος εινα και ο λογος που ο Νικος Αναστασιαδης παριστανει το Βουδα όταν ερωταται τι ειδους λυση επιδιωκει τελος παντων.

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 27 April 2014 at 11:28

Τὸ θέμα τῆς ἀνωνυμίας τίθεται μόνον ὅταν ὁ ἀνώνυμος γράφει μπαροῦφες καὶ πάλι, μόνον ἀφοῦ ἔχει καὶ μία καὶ δύο εὐκαιρίες νὰ τὶς ξανασκεφθεῖ. Ὅταν ἀποδείξει ὅτι ἐμμένει στὶς μπαροῦφες ἢ καὶ τὶς ἐπαυξάνει, τότε ἡ ἀνωνυμία εἶναι ἡ πρώτη λογικῶς συνεπὴς καὶ ἐμπειρικῶς συχνώτερον ἀπαντωμένη αἰτία τῆς ἐμμονῆς του.
Μιὰ χρήσιμη ἀναλογία εἶναι μὲ τὶς συμβουλὲς καὶ παραινέσεις ποὺ λαμβάνει μέσῳ ἀνωνύμων ἐπιστολῶν ἀνησυχῶν σύζυγος καὶ ἀφοροῦν τὴν διαγωγὴ τῆς συζύγου του. Τὸ καλύτερο ποὺ θὰ μποροῦσε νὰ σκεφθεῖ κανεὶς γιὰ τὸν ἀνωνυμογράφο εἶναι ὅτι πρόκειται γιὰ φαρσέρ. Ἡ Χριστιανικὴ ἠθική, βεβαίως, τὸν ὀνομάζει, προσφυέστατα, διάβολο …
Ἐπὶ τῆς οὐσίας, λύση καθαρᾶς διχοτομήσεως μὲ δύο «ἀνεξάρτητα» κρατίδια εἶναι ἀντίθετη στὰ συμφέροντα καὶ τὶς ἐπιδιώξεις τῶν Ἀμερικανῶν καὶ πολλῶν ἄλλων κρατῶν τῆς Δύσεως. Συνεπῶς, ἂς ἀναλάβουν οἱ ὑπέρμαχοι τῆς καθαρᾶς διχοτομήσεως νὰ πείσουν τοὺς Ἀμερικανοὺς νὰ ἀπεμπολήσουν τὰ ἴδια συμφέροντα καί, τότε, νὰ εἶναι βέβαιοι ὅτι οἱ προδότες θὰ μετανοήσουν.
Ἂ, καὶ τί θὰ ἔλεγαν, ἄν, ἀντὶ καθαρᾶς διχοτομήσεως 80/20 τοὺς προτείνουν καθαρὰ διχοτόμηση 79/21 ἥ 78,5/21,5 ; Σὲ ποῖο ἀκριβῶς ἀριθμητικὸ σημεῖο ὁ πατριώτης γίνεται προδότης ; Νὰ μὴν ζητᾶμε μόνον ἀπὸ τοὺς πολιτικούς μας ἀντιπάλους νὰ εἶναι σαφεῖς …

Reply
Άντης Ροδίτης 27 April 2014 at 11:29

Κύριε “NF”, όλο υποθέσεις κάνετε, όπως και για τα βιβλία μου, που δεν τα έχετε διαβάσει αλλά τα συστήνετε!
Αν τα είχατε διαβάσει, ειδικά το πρώτο “Την Ελλάδα θέλομεν και ας τρώγωμεν πέτρες”, το οποίο η Κυπριακή Δημοκρατία έριξε στην πυρά το 2007 (δες απόφαση Επιτρόπου Διοικήσεως Α/Π 173/2008), θα ξέρατε μια χαρά και ποια είναι η 3η ΕΠΙΛΟΓΗ.
Όσον αφορά τις Μεγάλες Δυνάμεις, μας πρόσφεραν και την Μικράν Ασία στη δεύτερη δεκαετία του 20ού αιώνα και την Κύπρο στις αρχές της έκτης δεκαετίας του 20ου αιώνα. Εμείς, όμως, υπήρξαμε επιπόλαιοι και ανεύθυνοι. Επιπλέον, η μανία μας να δερνόμαστε μεταξύ μας για το ποιος θα νέμεται την εξουσία είναι το πρώτο και κυρίαρχο χαρακτηριστικό μας, όχι η φιλοπατρία. Ως εκ τούτου η ελληνική εξουσία κατάντησε υποτελής και ξενόδουλη με αποτέλεσμα οι εκάστοτε διεκδικητές της να κατηγορούν τους εκάστοτε κατέχοντές την ως ξενόδουλους και υποτελείς!! Το “όραμά” όλων είναι να γίνουν εκείνοι οι υπόδουλοι καβαλλάρηδες της ξενόδουλης και υποτελούς εξουσίας.
Είναι τόσο το μίσος του ενός Έλληνα για τον άλλο Έλληνα, που καταντούμε χειρότεροι και από τυφλούς.
Τόσο “Έλλην” είστε κι εσείς κύριε “NF”, που μόλις τέλειωσα να σας εξηγώ ότι εσείς οι “Έλληνες” επιπόλαια και ασυναίσθητα αποφεύγετε την ουσία μιας συζήτησης μόλις τα βρείτε σκούρα, ήρθετε να πείτε σε μένα – λες και δεν διαβάσατε ούτε λέξη προηγουμένως – ότι… “ξεφεύγω από το θέμα” και “πάω σε ατραπούς που θέλω να… αποφύγω”!! Σε μένα, που προσπάθησα να κρατήσω τη συζήτηση στο θέμα. Τόση τύφλα!
Πιστός σε έναν σπάνιο (και νεκρό βέβαια) Έλληνα, τον Θουκυδίδη, που λέει (Βιβλίο Β΄60-6) “όποιος διέγνωσε το σωστό και δεν το εξήγησε κατανοητά στους άλλους είναι σαν να μην το σκέφθηκε καν ο ίδιος” και που επίσης είπε, στη συνέχεια, ότι αυτός που θα σας πει την αλήθεια δεν θα ακούγεται σαν φίλος, σας λέω ότι το πρόβλημά σας είναι η μέχρι βλακείας ανευθυνότητα.
Η 3η ΕΠΙΛΟΓΗ, με λίγες λέξεις που τις χωρά εδώ για να σας τις πω, είναι: Να σοβαρευτείτε. Δεν θα υπάρχουν πάντα οι ξένοι να μας γλιτώνουν από τις επιπτώσεις της παλιοσυμπεριφοράς μας, κι εμείς να τους βρίζουμε κι από πάνω επειδή δεν το σηκώνει η ψωροπερηφάνεια μας, η αδικαιολόγητη ψωροπερηφάνεια μας, αφού εμείς οι τωρινοί δεν σχετιζόμαστε και πολύ με την πηγή από όπου την αντλούμε. Ή, σχετιζόμαστε μόνο με τα απόνερά της, τα χειρότερα εκείνης της πηγής. Γι’ αυτό, άλλωστε, γίνεται και ψώρικη.

Reply
Alexandros 27 April 2014 at 17:50

Το σχόλιό μου δεν αφορούσε εσένα Beriev, άλλωστε αυτό που καυτηρίασα ήταν οι απόψεις ότι ο Αναστασιάδης χαμογελάει, γιατί δεν έχει στρατό για να πάει σοβαρός…ο,τι να ναι δηλαδή απόψεις, λες και αν κάποιος εκπροσωπεί μια μικρή χώρα πρέπει να συμπεριφέρεται ως χαζοχαρούμενος!

Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.