Τι δεν είναι, τι δεν έχει πει και τι δεν θα κάνει ο επόμενος
Η πόλη βαρέθηκε το ανούσιο lifestyle του σημερινού – Δεκάρα δεν δίνει για την εμφάνιση και τα τερτίπια του – Οι πράξεις μετράνε, κι από πράξεις, νέκρα – Πλέον, τον γνωρίζουν οι δημότες – Ξέρουν τι είναι, τι έχει πει, τι υποσχέθηκε και τι έκανε – Ακολουθούν μερικές σκέψεις για τον επόμενο – Κυρίως για το τι δεν είναι, τι δεν έχει πει και τι δεν υποσχέθηκε ότι θα κάνει
Γράφει ο Θάνος Τάκης
Δεν είναι, γι’αυτό και δεν δηλώνει «κακός πούστης», όπως ο σημερινός.
Δεν έχει αποκαλέσει ποτέ, τους συμπολίτες του, χωριάτες, με όνειρο ένα αρνί στο μπαλκόνι τους, όπως διέκρινε η περίεργη, σχεδόν αλμοδοβαρική φαντασία του σημερινού.
Δεν έχει ανοίξει ποτέ μερικά παράνομα παράθυρα, σε μεσοτοιχία, κάνοντας τον ανήξερο, όπως ο σημερινός. Ούτε έχει ρίξει ποτέ την ευθύνη σε κάποιον άλλο, σαν το πιο πάνω τοιχοτρύπημα, ωδή στην lifestyle αντίληψη να-βλέπω-θάλασσα-ξαπλωμένος-στον-καναπέ, ότι δήθεν το παρήγγειλε η διακοσμήτρια, όπως ο σημερινός.
Δεν χρεώνει business class, όπως ο σημερινός, που δεν το παραδέχεται. Δεν έχει κοιμηθεί ποτέ σε ομιλία εγκαινίων, όπως ο αγενής σημερινός. Δεν γνωρίζω τι σημαίνει θαλπωρή για εκείνον, αλλά δεν της έκοψε και μισθό, όπως ο σημερινός. Ο οποίος δεν δίνει κι εξηγήσεις, αλλά είναι που το Βερολίνο πέφτει τόσο μακρυά και πώς να το φτάσεις, δεν φταίει εκείνος – εκείνος δεν φταίει ποτέ! Ποτέ δεν ήθελε να βάλει βόμβα στο δήθεν «φρικτό» Δημαρχείο, όπως ο σημερινός. Και, υποθέτω, αν εκλεγεί, δεν θα θέλει να μετακομίσει από αυτό, όπως (δήλωνε) ο σημερινός. Ο οποίος θα το γκρέμιζε, πριν μπει, και τώρα δεν τον βγάζεις από το γραφείο του των 200 τετραγωνικών μέτρων ούτε με ρεκόβερ. Με το οποίο θα μετακινούσε και το άγαλμα του Καραμανλή, που τόσο τον ενοχλούσε, αλλά μιά χαρά το εγκαινίασε, ο δήθεν επαναστάτης σημερινός.
Δεν τον έχω ακούσει να βρίζει, και μετά να ζητά κατανόηση (φίλε Βασίλη που σε υπολήπτομαι), όταν του επιδίδουν την μήνυση, όπως ο σημερινός. Έχει ήθος και μάλιστα γνωρίζει την ακριβή θέση του. Δεν χρειάζεται να του πει (ο χυδαίος σημερινός) που να το βάλει. Ο σημερινός γνωρίζει, ότι εκεί που υποδεικνύει στους άλλους, εκεί φυλά το δικό του. Είναι αυτός που είναι, και είναι αυθεντικός. Όχι ο σημερινός, αυτός την πουλά την εικόνα του, στα φιλικά μέσα. Δεν χρειάζεται προεκλογικά καλοπληρωμένο(;) Αθηναίο επικοινωνιολόγο-δημοσκόπο, όπως ο σημερινός, που κάνει ότι δεν τον θυμάται. Δεν έχω δει γυμνή φωτογράφησή του και υποπτεύομαι ότι δεν θα δω, όπως του σημερινού. Κι αν έχει κάνει και δεν το ξέρω, δεν περιμένω να την δω, φάτσα-κάρτα, καλοφωτισμένη, στο Δημαρχείο. Δεν τον περιβάλλει φήμη δήθεν ροκ-σταρ, όπως του σημερινού. Καλύτερα βέβαια, γιατί δεν φτιάχνουμε ροκ μπάντα, άλλη είναι η μουσική για τ’αυτιά των δημοτών. Η πόλη, όταν δουλεύει ρολόι, όχι όπως ισχύει, με τον σημερινό.
Δεν τον άκουσα ποτέ να αναφέρει σαν όνειρό του να στήσει μνημείο για τους Νεότουρκους σφαγείς του Ελληνισμού, όπως ο σημερινός. Ούτε τον άκουσα να αναφέρει «I don’t give a shit if I fire five, 10 or 20 people», όπως ο σημερινός. Για ζωές, οικογένειες, ανήλικα παιδιά μιλάμε, σημερινέ, καταλαβαίνεις; Γνωρίζει την μοναδικά δύσκολη κατάσταση της χώρας μας, υπήρξε και ‘γηπεδικός’ αλλά δεν είπε ποτέ «Σε τέτοια μπουρδελοχώρα ζούμε», όπως ο σημερινός. Την γνωρίζει την λέξη αλλά ποτέ δεν αποκάλεσε «βλάκα» πολιτικό του αντίπαλο, όπως ο σημερινός. Δεν δηλώνει προσωπικός φίλος του Σόρος, όπως ο σημερινός, που εγγυάται μάλιστα και για τον χαρακτήρα του. Έχει κομματική ταυτότητα και ελπίζω να μην φανεί ψεύτικος και το κρύψει. Αλλά μέχρι σήμερα δεν δηλώνει πιο νεοδημοκράτης από τους νεοδημοκράτες, κατά το πιο πασόκος από τους πασόκους, όπως ο σημερινός. Είχε την κατάλληλη θέση αλλά δεν έφτιαξε πρώτο-πρώτο το πεζοδρόμιο μπροστά από το μαγαζί του, όπως ο σημερινός. Είμαι βέβαιος ότι εφόσον δεν γνωρίζει, δεν θα αναλάβει λαμπερές Προεδρικές θέσεις, για να ‘το στρίψει’ ξαφνικά και χωρίς εξηγήσεις, αλλά με φορολογικές και εργοδοτικές παραλείψεις, όπως ο σημερινός. Αν του λείψει ένα «εργαλείο» όπως η Δημοτική Αστυνομία, κάτι θα κάνει για να το αντικαταστήσει, δεν θα κοιτά άπρακτος, τις κάλτσες του, ένα χρόνο μετά, όπως ο σημερινός.
Δεν γνωρίζω ακόμη το πρόγραμμά του, αλλά θεωρώ αυτονόητο ότι δεν θα σχεδιάσει «οθωμανικό περίπατο» στην πόλη-σύμβολο της τυρρανισμένης προσφυγιάς, όπως ο σημερινός. Και είμαι βέβαιος ότι δεν πρόκειται ποτέ να ξεστομίσει το ανήκουστο, ανιστόρητο και προσβλητικό «το 1912 ο Κωνσταντίνος πήρε εντολή να εξελληνίσει τη Θεσσαλονίκη», όπως έπραξε ο σημερινός. Ούτε η Ρεπούση δεν τα λέει αυτά, σημερινέ. Και σιγά μην έγραψε πιο σωστή ιστορία της πόλης ο Μαζάουερ, όπως σαχλαμαρίζει αναφέροντας, ο σημερινός. Αλλά τι να λέμε, ο σημερινός μας ενημέρωνε πρόσφατα, ότι η Θεσσαλονίκη ζούσε κάτω από την «οθωμανική ομπρέλα», έτσι την αντιλαμβάνεται ο σημερινός, την μακραίωνη σκλαβιά, σαν προστασία.
Τον είδα να συμμετέχει σε ομιλίες επιμελητηρίων, με φόντο banner «Μακεδονία», όπως και ο σημερινός. Αλλά ο σημερινός το έκανε αυτό, ευρισκόμενος στην ακατανόμαστη γείτονα, όχι στην Ελλάδα, και δεν ενοχλήθηκε. Κουβέντα δεν είπε, ο πολυπολιτισμικός κοσμοπολίτης. Εκείνος είναι ήπιος και έτσι είναι πάντα, όχι κυκλοθυμικός και αγενής, όπως ο σημερινός. Αυτό είναι καλό – δεν θα σπαταλήσει το απίστευτο ποσό του 1.700.000 ευρώ για «δημόσιες σχέσεις», όπως ο σημερινός. Δεν πρόκειται να αφήσει παιδάκια σε ακατάλληλα κτίρια για παιδικό σταθμό και μάλιστα χωρίς πυρασφάλεια, για τρία χρόνια(!) όπως ο σημερινός, όπως παρατήρησε ο εισαγγελέας. Κι ακόμα εκεί είναι. Ξέρει να μετρά, και καταλαβαίνει ότι με 5.000 εργαζομένους στον Δήμο, δεν νομιμοποιούνται απευθείας αναθέσεις σε συγχωριανούς λογιστές-φοροτεχνικούς, όπως οι δέκα συμβασούλες που υπέγραψε μονοκοντυλιά, ο σημερινός. Και θεωρώ βέβαιο ότι θα αναρτά στην «Διαύγεια» κάθε χρηματική πληρωμή, σε αντίθεση με τον παρανομούντα σημερινό, που παρότι γνωρίζει, δεν το κάνει. Αν υποσχεθεί δημοψήφισμα, π.χ. για την ΕΥΑΘ, είμαι βέβαιος ότι θα κρατήσει τον λόγο του, σε αντίθεση με τον σημερινό. Σε κάθε περίπτωση, δεν νομίζω να υπάρξει άλλος Δήμαρχος, στο μέλλον, για την πόλη, που να αναγάγει την τιποτολογία σε καθημερινή συνθήκη, όπως ο σημερινός.
Γενικότερα, ότι υποσχεθεί, προφορικά ή γραπτά, εκτιμώ ότι θα το πραγματοποιήσει, σε αντίθεση με τον σημερινό και το πλήρως (98%) ανακυκλώσιμο φαντασιακό πρόγραμμά του, του 2010. Αν δεν είναι απόλυτα βέβαιος ότι μπορεί να το κάνει, τότε να μην το πει και να μην το γράψει, όπως ο σημερινός.
Ο οποίος υποσχέθηκε ότι θα άλλαζε κάθε γωνιά της πόλης και δεν άλλαξε ούτε πλευρό, στον βαθύ πολιτικό του ύπνο.
Ξετυλίχτηκε το πακέτο και όλοι είδαν το κενό περιεχόμενο. Όχι άλλα πειράματα, για τα επόμενα πέντε χρόνια.
Ο βασιλιάς είναι γυμνός, το’χουμε και σε φωτογραφία…
Υ.Γ. Τίποτε καλύτερο δεν θα μπορούσε να τύχει της πόλης και των δημοτών, σε αυτοδιοικητικό επίπεδο, από την συνεργασία των δύο άξιων ανδρών, Μάτη και Καλαφάτη. Θα ήθελα πολύ, 1ηΣεπτέμβρη και με όποιο αποτέλεσμα για τους δυο τους, να συνεργαστούν και να δουλέψουν μαζί.
3 comments
Η ανοησία του Μπουτάρη, γνωστή λίγο-πολύ στους Θεσσαλονικείς πριν ακόμη εκλεγεί δήμαρχος, δεν τους εμπόδισε να τον ψηφίσουν με το σκεπτικό ότι όπως και να έχει θα έχει καλύτερα (ή λιγότερο κακά) αποτελέσματα από αυτά που έφερε ένας πολιτικάντης του μεγέθους Παπαγεωργόπουλου. Γιατί τώρα να ελπίζουν ότι ένας αντίστοιχος πολιτικάντης ,όπως ο Καλαφάτης, θα είναι καλύτερος;
Τον Μπουτάρη τον ψήφισαν οι Ψηφοφόροι του ΠΑΣΟΚ, της κ. Μπακογιάννη, και της αριστεράς γενικότερα, για λόγους κομματικής πειθαρχίας.
Στην πράξη ο κ. Μπουτάρης αποδείχθηκε πολύ χειρότερος από τον κ. Παπαγεωργόπουλο.
Δεν έκανε απολύτως τίποτε για την πόλη και το χειρότερο προώθησε με συνέπεια την νεοταξική / εθνοαποδομητική πολιτική για την οποία τον τοποθέτησαν σε αυτή την θέση.
Θα συμφωνήσω με τον “ΚΟΙΝΗ ΛΟΓΙΚΗ” στην τελευταία πρόταση που έγραψε και ως εκ τούτου δε μπορώ παρά να ελπίζω σε κάτι καλύτερο από τον Μπουτάρη στις επερχόμενες εκλογές.
Σημειώνω, ωστόσο, ότι η νίκη του δεν οφείλεται στο ότι πήρε τις ψήφους των αριστερών, αλλά στο ότι το αντίπαλο δέος δεν πήρε τις ψήφους των δεξιών, που είχαν απηυδήσει από την κενότητα λόγων και έργων του προκατόχου του.
Νομίζω, επίσης, ότι οι Θεσσαλονικείς (εκλογικό σώμα με παραδοσιακά πατριωτική ιδεολογία στην πλειοψηφία του), δεν αντέχουν άλλον την “πατριωτική” φρασεολογία που κάποιοι πολιτικοί έχουν μάθει να απαγγέλουν σαν ποιηματάκι από τότε που ήταν ακόμη στην ΟΝΝΕΔ, χωρίς να φαίνεται να τη νιώθουν κατ’ ελάχιστο.
Τέλος, να υπενθυμίσω ότι ο Μπουτάρης είχε στην διάθεση του πολύ λιγότερους πόρους από τον προκάτοχο του, κάτι που πιθανώς να ερμηνεύει και τα λιγότερα έργα που έκανε-αλλά και την πιο περιορισμένη (παντοίω τρόπω) διασπάθιση των πόρων.