Κωνσταντίνος Χολέβας, Πολιτικός Επιστήμων
Τελικά η επανάσταση που ανέμενε ο κ. Τσίπρας δεν ήλθε. Δεν πρόλαβε το πλοίο από την Λατινική Αμερική! Η κυβέρνηση παραμένει σταθερή και αυτό είναι καλό για την οικονομία μας και για τα εθνικά μας θέματα. Καλό είναι να γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις, ιδίως στο φορολογικό σύστημα, το οποίο έχει πικράνει όλους τους Έλληνες. Προσωπικά δεν θέλω να μείνω στις πολυσυζητημένες αποτιμήσεις για τα ποσοστά των δύο μεγάλων κομμάτων. Προτιμώ να σχολιάσω την άνοδο των ευρωσκεπτικιστών και των αντιδημοκρατικών κομμάτων της ακροτάτης δεξιάς σε όλη την Ευρώπη καθώς και την προσπάθεια του τουρκικού Προξενείου Κομοτηνής να δώσει επικίνδυνα μηνύματα μέσω του συνδυασμού DEB, που πήγε καλά στην Ξάνθη και στη Ροδόπη.
Πρώτον. Η άνοδος των λεγομένων ευρωσκεπτικιστών, η ορθότερα ευρω- αρνητών δείχνει ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση παρά τις σημαντικές επιτυχίες της, δεν έχει πείσει μία μερίδα ευρωπαίων για τη χρησιμότητά της. Βεβαίως το φάσμα των ευρωαρνητών είναι ευρύ και περιλαμβάνει από ακραία αντισημιτικά κόμματα, όπως του ουγγρικό JOBIK, μέχρι νεοφιλελεύθερους επικριτές της Ευρώπης όπως ο Βρετανός Φάρατζ. Οι αντιθέσεις τους σε διάφορα θέματα καθώς και η ήττα των Ολλανδών ομολόγων τους εμποδίζει τη δημιουργία μεγάλου συνασπισμού ευρωαρνητών στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Πάντως υπό την ηγεσία της Λεπέν ο πόλος αυτός θα είναι διακριτός στην νέα ΕΥρωβουλή.
Ορισμένοι θεωρούν την οικονομική κρίση ως αίτιο της ανόδου αυτού του ρεύματος. Όμως κρίση περνούν και οι Πορτογάλοι, οι Ισπανοί και οι Κύπριοι, χωρίς όμως την εμφάνιση ευρωαρνητών. Πιστεύω ότι το κύριο αίτιο είναι η ανησυχία για την πιθανή κατάργηση των εθνικών κρατών, η άρνηση παραχωρήσεως εθνικής κυριαρχίας και ο φόβος απέναντι σε διαφορετικά θρησκεύματα τα οποία επιχειρούν να αλλοιώσουν τον πολιτιστικό χαρακτήρα της Ευρώπης.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να αποκτήσει ταυτότητα και να ορίσει σύνορα. Να ξαναθυμηθεί ότι βασίζεται στην Αρχαία Ελλάδα, στη Ρώμη και στον Χριστιανισμό και να ορίσει ότι χώρες όπως η Τουρκία δεν πρόκειται ποτέ να ενταχθούν ως πλήρη μέλη.
Η Ένωση πρέπει να αποσαφηνίσει τον στόχο της. Να εξηγήσει ότι ζητεί μόνο μερική παραχώρηση εθνικής κυριαρχίας και δεν θα μετεξελιχθεί σε υπερκράτος εις βάρος των εθνικών κρατών. Προσωπικά θεωρώ ορθή την πρόταση του Ζακ Ντελόρ, πρώην Προέδρου της Ευρ. Επιτροπής- Κομμισσιόν. Να γίνει η Ε.Ε. μία χαλαρή Ομοσπονδία Εθνικών Κρατών. Να ενδυναμώσουμε την Ευρ. Ένωση χωρίς να καταργήσουμε τα εθνικά κράτη.
Η Ε.Ε. οφείλει να λάβει μέτρα για την κοινή αντιμετώπιση της παράνομης μετανάστευσης. Ούτε να γίνουμε ρατσιστές και απάνθρωποι, ούτε όμως να είμαστε ξέφραγο αμπέλι. Η ανασφάλεια του μέσου Ευρωπαίου απέναντι στον φανατισμό ορισμένων Ισλαμιστών και στην αλλοίωση της πολιτιστικής ταυτότητας των ευρωπαϊκών χωρών οδήγησε σε ακραίες επιλογές. Είναι καθήκον όλων των χωρών και των ομάδων του Ευρωκοινοβουλίου να λάβουν άμεσα μέτρα για την φύλαξη των συνόρων της Ελλάδος και της Ευρώπης και για την προστασία της εθνικής ταυτότητας των ευρωπαϊκών λαών. Η Ελλάς δικαιούται να ζητήσει μεγαλύτερη ενίσχυση από την Ε.Ε. για την αντιμετώπιση της παράνομης μετανάστευσης. Παραλλήλως το εκπαιδευτικό μας σύστημα πρέπει να σέβεται και να την εθνική και θρησκευτική μας κληρονομιά και να μην υποτάσσεται στα αποτυχημένα πολυπολιτισμικά πρότυπα.
Δεύτερον. Στη Θράκη είναι προφανές ότι αρχίζει μία νέα εξόρμηση του τουρκικού εθνικισμού, ο οποίος τρομοκρατεί και χειραγωγεί με ποικίλα μέσα τη μειονότητα. Πρέπει να ενισχύσουμε τους Πομάκους να αποκοπούν από την τουρκική προπαγάνδα και το σπουδαιότερο: να ιδρύσουμε σε όλα τα μειονοτικά χωριά ελληνόφωνα δημόσια σχολεία. Μέχρι τώρα χρηματοδοτήσαμε σχολεία με κύρια γλώσσα την τουρκική. Ας ενσωματώσουμε στην ελληνική παιδεία τους Μουσουλμάνους συμπολίτες μας!
Κ.Χ. 26.5.2014
6 comments
Μέχρι χθὲς θεωροῦσα τὸν κ. Χολέβα ἕναν ἄνθρωπο μὲ ἀγκυλώσεις
σὲ θέματα ἱστορίας τὰ ὁποῖα, χωρὶς νὰ τὰ γνωρίζει σὲ βάθος, ὑπερασπιζόταν
ἄκαμπτος. Τὸ νὰ εἶναι κανεῖς ἄκαμπτος, μὲ τὰ χρόνια, καὶ νὰ μὴν βελτιώνει
τὶς τοποθετήσεις του βάσῃ μιᾶς διαρκοῦς μελετητικῆς προσπάθειας καὶ
ἀναζήτησης, εἶναι ὁ ὁρισμὸς τοῦ ἀντεπιστημονισμοῦ.
Σήμερα ὅμως ἀπογοητεύομαι διπλά. Διότι ὁ κ. Χολέβας ῥίχνει μιὰ
μάσκα καὶ ἀποκαλύπτει κομματικὴ ἰδιότητα!
Κύριε Χολέβα, ἀκόμα ἀναμένω ἀπάντηση γιὰ τὸν ἀγωγὸ TAP στὴν Θράκη.
Γιατὶ καταστρέψατε τὴν συμφωνία μὲ τὴν Ρωσία, τὴν παρακάμψατε, καὶ
τώρα δίνετε γῆ καὶ ὕδωρ σὲ Τουρκία καὶ Ἀζερμπαϊτζᾶν; Γράψετέ μας
ἕνα ἄρθρο μὲ τὶς θέσεις σας ἐπ’ αὐτοῦ! Ἕνα ἄρθρο μὲ ἐπιστημονικὴ
(ἐλπίζω) τεκμηρίωση τῶν γεωπολιτικῶν στοχεύσεων.
Ἐπίσης, ἐπειδὴ δὲν εἶμαι ἔξω ἀπὸ τὸν κόσμο, κι ἐπειδὴ γεννήθηκα
καὶ μεγάλωσα στὴν Θράκη, καὶ βρίσκεται τὸ πατρικό μου ἐκεῖ,
γνωρίζω γιὰ τὴν προώθηση ΕΟΖ, πακέτο μαζὶ μὲ τὸν TAP. Ἀκούγεται
ἰδιαίτερα ἡ ἐπεξεργασία/ταφὴ πυρηνικῶν ἀποβλήτων, ἡ ὁποῖα
πλασσάρεται ἀπὸ ΝΔ-ΠΑΣΟΚ/ΕΛΙΑ κομματικοῦς ὅτι θὰ φέρει
“πυρηνικὴ ἀνάπτυξη” γιὰ πρώτη φορὰ στὴν χώρα μας.
Γιὰ νὰ μὴν τρελλαθοῦμε: πάρετε θέση!
”Η άνοδος των λεγομένων ευρωσκεπτικιστών, η ορθότερα ευρω- αρνητών”
Κάθε ευρωσκεπτικιστής, δεν σημαίνει ότι είναι και ευρωαρνητής. Γι αυτό, άλλωστε, έχομε και δύο ορισμούς. Ο ευρωσκεπτικιστής δεν αρνείται την ευρωπαϊκή ιδέα, απλώς δεν συμφωνεί με την ΕΕ, όπως έχει εξελιχθεί (λέγε καταντήσει).
”Πιστεύω ότι το κύριο αίτιο είναι η ανησυχία για την πιθανή κατάργηση των εθνικών κρατών, η άρνηση παραχωρήσεως εθνικής κυριαρχίας και ο φόβος απέναντι σε διαφορετικά θρησκεύματα τα οποία επιχειρούν να αλλοιώσουν τον πολιτιστικό χαρακτήρα της Ευρώπης.”
Ακριβώς. Τα παραπάνω δημιουργούν τον ευρωσκεπτικισμό, αλλά όχι απαραιτήτως και την άρνηση στην ευρωπαϊκή ιδέα.
”Να εξηγήσει ότι ζητεί μόνο μερική παραχώρηση εθνικής κυριαρχίας και δεν θα μετεξελιχθεί σε υπερκράτος εις βάρος των εθνικών κρατών”
Δηλαδή, ζητάτε να βγουν και να που ψέμματα, αφού σκοπός τους είναι η κατάργηση των εθνών;
”Η Ελλάς δικαιούται να ζητήσει μεγαλύτερη ενίσχυση από την Ε.Ε. για την αντιμετώπιση της παράνομης μετανάστευσης”
Η Ελλάδα υπέγραψε, ως μη όφειλε, την συνθήκη «Δουβλίνο ΙΙ», με την οποία κατέστησε εαυτήν χωματερή λαθρομεταναστών. Αν ΕΕ θέλει όντως να βοηθήσει, αποδεικνύοντας ότι υπάρχει αλληλεγγύη, τότε πρέπει να καταργήσει την εν λόγω συνθήκη, αφού η Ελλάδα, λόγω γεωγραφικής θέσεως, αλλά και εκτεταμένων θαλασσίων συνόρων, δέχεται το 80% της λαθροεισβολής. Θα το κάνει η ΕΕ, όμως; Και γιατί να το κάνει, αφού οι ελληνόφωνοι πολιτικοί δεν το ζητούν; Το ζήτησε, ας πούμε, ο Σαμαράς, κ. Χολέβα; Προφανώς όχι, όπως δεν ζήτησε και το κατοχικό δάνειο και τις πολεμικές επανορθώσεις/αποζημιώσεις, για τις οποίες τόσο ντόρο είχαν κάνει. Κατά τ’ άλλα, εσείς φρονείτε ότι ” Η κυβέρνηση παραμένει σταθερή και αυτό είναι καλό για την οικονομία μας και για τα εθνικά μας θέματα” (;;;)
Το άρθρο είναι απολύτως ορθότατο ενώ θα πρέπει να προσθέσουμε και τη διαφθορά, η οποια έχει αγγίξει τα υψηλότερα κλιμάκια της ΕΕ και τα υψηλότερα κλιμάκια πολλών κυβερνήσεων κρατών, συν την ανεργία και την εξαθλίωση, στην οποια έχουν οδηγηθεί πολλοί άνθρωποι. Επιπλέον οι Ευρωσκεπτικιστές δεν είναι μόνον στην ακροδεξιά αλλα και στην Αριστερά και αυτοί είχαν οπωσδήποτε άνοδο στις εκλογές αυτές.
Πολύ αμφιβάλλω αν υπάρχει έστω και η παραμικρή πολιτική βούληση για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που θέτει ο Κύριος Χολέβας μιας και οι Ευρωπαίοι έχουν αυτοπαγιδευτεί σε ηλίθιες δοξασίες περί δημιουργίας μιας ενιαίας Ευρώπης, χωρίς εθνικά κράτη, κάτι που είναι οπωσδήποτε καταστροφικό και εναντια στη δημοκρατία εκτος από τη λογική!
Κυριάκο, για τον TAP η αντίληψή σου είναι λαθεμένη. Σου έχω απαντήσει εδώ (http://www.antibaro.gr/article/10619 ). Επίσης, καλό θα είναι να μην προβαίνεις σε χαρακτηρισμούς και επίθετα ούτε σε πρόσωπα, ούτε στην προσέγγιση προσώπων στα πράγματα. Ο ορισμός του ορθολογισμού είναι να μας ενδιαφέρει τι λέει κανείς και όχι ποιος το λέει. Στα περισσότερα σχόλιά σου, δείχνεις παραδόξως να σε ενδιαφέρει ποιος λέει κάτι και όχι τι λέει.
Ανδρέας.
Ἔχω τὴν αἴσθηση ὅτι σὲ ἀντίθεση μὲ τὰ φυσικομαθηματικά (ποὺ θεμελιώνονται ἀξιωματικά) στὴν συνομιλία περὶ κοινωνικῶν ἐπιστημῶν καὶ θεμάτων σημασία ἔχουν τρία πράγματα: ποιὸς λέει, πῶς λέει, τὶ λέει. (Βλ. Πλάτων, Phaedr.275.c: «τὶς ὁ λέγων καὶ ποδαπός;») Ἐκ τῶν ὁποίων τὴν μικρότερη ἔχει τὸ τρίτο.
Ἄν μάλιστα πάρουμε ὡς πρόχειρο παράδειγμα, τὴν πρόσφατη ρήση τοῦ Βενιζέλου ὅτι «ἀντιλαμβάνεται τὴν πίκρα καὶ ἀπελπισία τῶν ἀπολυμένων ἠ τῶν χαμηλόμισθων», τότε τὸ ἀνωτέρῳ Πλατωνικό ταιριάζει ἀπόλυτα. Καθὼς καὶ ὅσα περὶ ὑποκριτῶν ἀναφέρει ὁ Δημήτρης Νατσιός. Ὁ ὀρθολογισμὸς μάλιστα τῆς ἴσης μεταχείρισης δῆθεν, ἀνίσων, εἶναι ὅ,τι χειρότερο.
Ἄλλωστε ἐπιδίωξη τῶν ἐξουσιαστῶν ἀποδεικνύεται ὅτι εἶναι νὰ πτωχεύσουν οἱ πολῖτες, ἀφ’ ἑνὸς γιὰ νὰ συντηροῦνται μὲ τὰ χρήματά τους οὶ ἡρακλειδεῖς τοῦ καθεστῶτος κι ἀφ’ ἑτέρου νὰ εἶναι ἀπασχολημένοι οὶ πολῖτες καὶ νὰ μὴν τοὺς μένει χρόνος γιὰ ξεσηκωμό. Σὲ αὺτό ἀποβλέπει τόσο ὴ ἐπιβολή μεγάλων φόρων, ὅσο καὶ ἡ ἀπορρόφηση τῶν περιουσιῶν τῶν πολιτῶν.
Μὴν λέει τὰ παραπάνω κανένας ἀντικυβερνητικός, κανένας ἀντιμνημονιακὸς, κανένας εὐρωαντιδραστικός ἤ πάσης φύσεως ἐπαναστἀτης;
Ὅχι, ὁ Σταγειρίτης τὰ λέει (ΠΟΛΙΤΙΚΑ, ΒΙΒΛΙΟΝ Ε΄, 1313b.18 -20)
Γιῶργος
Το πρόβλημα είναι η υλιστική προσέγγιση της εξουσίας από τους πολιτικούς, όχι η υποκρισία και το ψέμμα. Ο κόσμος, ο λαός είναι αγέλη, δεν πείθεται με λογικά επιχειρήματα. Άρα ο ίδιος ο λαός επιζητεί το ψεύδος, τον “μύθο” στον πολιτικό που θα επιλέξει. Εν ολίγοις ο κοσμάκης τον θέλει τον εξουσιαστή του παραμυθά, κατευναστή.
Επομένως το πρόβλημα με την πολιτική σήμερα δεν είναι η υποκρισία των πολιτικών, που πάντα ούτως ή αλλως υπήρχε, αλλά το ότι οι πολιτικοι επιζητούν την εξουσία για την προσωπική τους αυτοολοκλήρωση μέσω της θέσης του αξιώματος που θα κατακτήσουν και της άμεσης άσκησης εξουσίας που θα έχουν, όχι μέσω της εκτίμησης και της υστεροφημίας που θα αποκτήσουν από τα έργα που θα κάνουν για την πατρίδα και τον λαό τους, κάτι που γινόταν παλαιότερα.