Monday 30 September 2024
Αντίβαρο
Δημήτρης Νατσιός Παιδεία

Γιατί αγρίεψαν τα παιδιά μας;…

«Στην ένταξη των νέων στο παρελθόν έγκειται η πιο ουσιώδης λειτουργία της εκπαίδευσης»

Χ. Άρεντ

sxoleio-paidia

«Αφαιρέστε το φίλτρο και πλύνετέ το στο χέρι. Το εσωτερικό της κανάτας πρέπει να καθαρίζεται με μία μαλακή βούρτσα και να ξεπλένεται με ζεστό νερό. Ξεβγάλτε το καπάκι, βάζοντάς το κάτω από τη βρύση. Καθαρίζετε την εξωτερική επιφάνεια της καφετιέρας με υγρό πανί». (Βιβλίο Γλώσσας Στ’ Δημοτικού, β’ τεύχος, σελ. 43).

Το κείμενο που «καμαρώνει» στο σχολικό βιβλίο-περιοδικό ποικίλης ύλης, τιτλοφορείται «οδηγίες χρήσης καφετιέρας». Μ’ αυτό, υποτίθεται, θα διδάξουμε στους μαθητές μας την προστακτική έγκλιση. Πριν σχολιάσουμε το… άλαλον και κωφόν πνεύμα του κειμένου, μια γλωσσική παρατήρηση. Εκείνο το «πλύνετέ το» τι είναι; Κανείς δεν λέει πλύνετε ή κόψετε, αλλά πλύντε και κόψτε. Αυτό το φαινόμενο ονομάζεται συγκοπή και ανήκει στα λεγόμενα πάθη των φωνηέντων. (Όπως και η έκθλιψη, η αφαίρεση, η συναίρεση και λοιπά).

Η παλιά σχολική γραμματική του Χρ. Τσολάκη, η οποία ήταν βασισμένη στην γραμματική του Μ. Τριανταφυλλίδη, περιείχε κεφάλαιο στο οποίο ανέλυε τα πιό συνηθισμένα «πάθη των φωνηέντων». Στην νέα γραμματική τους, στην σελίδα 42, φιλοξενείται κεφάλαιο με τίτλο: απαλοιφή φωνήεντος. Καταγράφονται κάποια «πάθη», όμως δεν κατονομάζονται. Όλα είναι απαλοιφές, δηλαδή πασαλείμματα.

Διαβάζω στη νέα Γραμματική: «Σε μερικές περιπτώσεις χάνεται ένα φωνήεν ανάμεσα σε δύο σύμφωνα». Ωραία. Και γιατί δεν γράφουν ότι αυτό ονομάζεται συγκοπή; Άγνωστο. Προφανώς διότι η λέξη συγκοπή είναι παλαιάς κοπής και τα παιδιά δεν πρέπει να κοπιάζουν με πράγματα που ανήκουν στο παρελθόν. Ως γνωστόν ό,τι δεν έχει πρόσφατη ημερομηνία περιφρονείται από το ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.

Επιστροφή στην… καφετιέρα. Όποιος δεν γνωρίζει τα της τωρινής εκπαίδευσης, διερωτάται, απορεί και εξίσταται: τι δουλειά έχει ένα τέτοιο κείμενο μέσα σε σχολικό βιβλίο; Ρωτήθηκε, προ καιρού, η τότε (γενική, ειδική δεν θυμάμαι) γραμματέας του υπουργείου για τον διδακτικό στόχο του εν λόγω κειμένου. Απάντηση: να μάθουν τα παιδιά να κάνουν καφέ στους γονείς τους!!» (Ήταν η κ. Δραγώνα… θου, Κύριε, φυλακήν…). Όντως, λαμπρή απάντηση! Εξάλλου το τωρινό σχολείο, οφείλει, για να είναι καινοτόμο και «ανοιχτό στη ζωή», να διδάσκει ό,τι υψοποιό και τιμαλφές μας παρέδωσαν οι προηγούμενες γενεές. Το ψήσιμο του καφέ και οι οδηγίες χρήσεις καφετιέρας, είναι από τα λαμπρότερα και περιάκουστα κατορθώματα του Γένους των Ελλήνων. Γι’ αυτό και οι νέοι, μας τιμούν ιδιαίτερα και απολαμβάνουν τα… «καφέ». (Στο ίδιο κείμενο οι μαθητές μας καλούνται να συμπληρώσουν «γράμματα που λείπουν» σε φράσεις όπως: «Παρακαλούμε αφήστε τις τσάντες σας στο ταμείο. Ζυγίστε μόνοι σας τα φρούτα. Προτιμήστε το κατάστημά σας για τις αγορές σας. Σταθείτε στην ουρά για τυριά. Εκτιμήστε την ποιότητα του λαδιού μας».

Θα αντιτείνει κάποιος ότι τα βιβλία υπηρετούν σύγχρονες επικοινωνιακές ανάγκες, παρακολουθούν την αγγελικά πλασμένη εποχή μας. Λάθος. Όλοι οι σοβαροί επιστήμονες, που ασχολούνται με την γλώσσα και την διδακτική της, γνωρίζουν ότι δεν υπάρχουν αθώα παραμυθάκια και ότι κάθε γλωσσικό κείμενο, ακόμα και ένα πρόβλημα μαθηματικών, προάγει συγκεκριμένες αξίες και στάσεις ζωής. Το προαναφερθέν «ερωτηματολόγιο» εξυμνεί την σύγχρονη θεά κατανάλωση. Κάτω από το ευγενές κέλυφος εκμάθησης της προστακτικής, υποφώσκει η κακόβουλη παρότρυνση: καταναλώνω, άρα υπάρχω).

Τέλος πάντων. Ό,τι έγινε, έγινε, «οδηγίες χρήσεις καφετιέρας», κάποιος -ας κάνουμε τον «καλό λογισμό» που έλεγε και ο άγιος Γέροντας Παΐσιος- σκέφτηκε το γήρας των γονιών του, το φιλογονείν, όταν δεν θα μπορούν… μπορεί ο διδάσκων από την σαχλαμάρα, να βγάλει κάτι καλό. Όμως στο βιβλίο εργασιών Γλώσσας διδάσκουμε και «οδηγίες χρήσεις κλιματιστικού». (α’ τεύχος, σελ. 61).

Εδώ τι γίνεται; Η απάντηση είναι απλή. Δάσκαλος με στοιχειώδη πνευματική εντιμότητα, κλείνει το… περιοδικό, αρπάζει Διονύσιο Σολωμό-γιατί θολώνει ο νους του-και διαβάζει στα παιδιά του «οδηγίες χρήσεως»… της ελευθερίας.

«Μητέρα, μεγαλόψυχη στον πόνο και την δόξα»…

Η καφετιέρα, το κλιματιστικό και λοιπές τιποτολογίες και ανοησίες είναι συστηματική επίθεση κατά της λογικής. Το σχολείο πλέον δεν φωτίζει το νου του μαθητή ούτε προσφέρει προσανάμματα ελευθερίας. Παράγει με την σέσουλα μυαλά υποταγμένα στους νόμους της αγοράς, εθισμένα στην παρασιτικό καταναλωτισμό. Τούτη την εποχή, στα σχολεία, λύσσαξαν με τις δράσεις και κάθε λογής δραστηριότητες, που μόνο στόχο έχουν να διασκεδάσουν τα παιδιά, «να τους μάθουν τον κόσμο σ’ αυτή την μικροκοινωνία του σχολείου δηλαδή να παίξουν τον ίδιο ρόλο που έχει η τηλεόραση στη μέση του σαλονιού: μια παρέλαση εικόνων από τις οποίες δεν βγαίνει κανένα νόημα». (Ν.Πολονύ, «τα χαμένα παιδιά μας», σελ. 134, εκδ. «ΠΟΛΙΣ»).

Έχουμε ανοίξει τόσο τα σχολεία στη ζωή, ώστε η τάξη να γίνει προέκταση της παιδικής ή νεανικής παρέας και η αίθουσα διδασκαλίας προέκταση του παιδικού δωματίου. Ο Παλαμάς σ’ ένα ποίημά του είχε συλλάβει την επερχόμενη «βοή των γεγονότων».

«Λιτά χτίστε τα, απλόχωρα, μεγάλα

γερά θεμελιωμένα, από της χώρας

ακάθαρτης, πολύβοης, αρρωστιάρας

μακριά μακριά τ’ ανήλιαγα σοκάκια

τα σκολειά χτίστε».

Το μεγαλύτερο θύμα όλης αυτής της παράνοιας είναι ο δάσκαλος, η ψυχή του σχολείου. Το «ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ» σύνθημα νεοφανές, οι δράσεις και τα παντοειδή προγράμματα, έχουν σκοπό να εκμηδενίσουν τον δάσκαλο, ως φορέα και μεταλαμπαδευτή των αληθειών που συγκλόνισαν τους Πατέρες και τους Μάρτυρες, τους αγωνιστές και τους ήρωες που διέσωσαν το Γένος. Το σχολείον ίσον δάσκαλοι δεν ισχύει πλέον. Σήμερα μας θέλουν επικοινωνιακούς και όχι μεταδότες. Μετάδοση και επικοινωνία: η διαφορά είναι ανάμεσά τους τεράστια. Το ένα είναι ρόλος (η επικοινωνία) το άλλο πρόσωπο, το οποίο διδάσκει με την ίδια του την ζωή. Διότι «ου γαρ ο λόγος τοσούτον όσον ο βίος εις την αρετήν άγει» μας κανοναρχεί ο Πλούταρχος.

Όταν το σχολείο υιοθετεί επικοινωνιακά μοντέλα, ακυρώνεται η αποστολή του. «Η επικοινωνία είναι το όπλο μαζικής καταστροφής που επέτρεψε την έλευση της κοινωνίας του κοπροθεάματος».

Και, κλείνοντας, πρέπει να μας (συγ)κλονίσει το γεγονός, το να διαφημίζεται, δηλαδή, ως παιδικό, ωφέλιμο ανάγνωσμα, ο «Χάρι Πότερ», στο βιβλίο Γλώσσας Α’ Γυμνασίου, (σελ. 114), γιατί «ξανάφερε τα παιδιά στο διάβασμα» και να μην υπάρχουν οι «Ελεύθεροι Πολιορκημένοι» του Σολωμού, πουθενά στα βιβλία; Δεν βλέπετε ότι αγρίεψαν τα παιδιά μας και κατάντησαν ωσάν τα θηρία; Γιατί άραγε;

11 comments

Οπούντιος Λοκρός 4 November 2014 at 21:36

Δάσκαλε αντί σχολίου το παρακάτω γεγονός :
Η γυναίκα μου, καθηγήτρια σε γυμνάσιο, μου διηγήθηκε ότι εν μέσω προετοιμασιών για τον εορτασμό της επετείου του ΟΧΙ και φυσικά μέσα στο αντίστοιχο κλίμα, ένα πρωτάκι, λίγο από παιδική αφέλεια, λίγο παρασυρμένο απο το κλίμα των ημερών, λέει στη φιλόλογό του ότι έχει μιλήσει με τον πατέρα του και εκείνος του έχει πει ότι το να πολεμήσεις για την πατρίδα σου και να πεθάνεις ακόμα είναι πρώτιστο καθήκον.
Η φιλόλογος στο διάλειμα, μέσα στο γραφείο των διδασκόντων, σκανδαλισμένη αναφέρει το γεγονός και καταλήγει “…να τον προσέχεται αυτόν, μάλλον είναι χρυσαυγίτης”.
Δεν είναι στραβός ο γιαλός,δάσκαλε, εμείς στραβά αρμενίζουμε.

Reply
Kostas Dimopoulos 4 November 2014 at 23:49

Δάσκαλε συνέχισε τον αγώνα σου.
Οι καθηγητές του σήμερα, είναι αυτοί που πέρασαν στις Πανελλήνιες, βαθμολογημένοι από συμπλεγματικούς κλαδικάριους της χαμένης δεκαετίας του ’80….”λειτουργούς” που προσωπικά θυμάμαι να επιστρέφουν το μεσημέρι με το χαμόγελο της ικανοποίησης επειδή (αυτολεξεί) “…το έκαψαν το φασιστάκι…”
Η ζημιά ξεκίνησε πριν από περισσότερα από 30 χρόνια….
Κάθε Έλληνας Γονιός είναι (είμαι) στο πλευρό σου.

Reply
remali 6 November 2014 at 02:49

Την ζημιά την έκαναν και οι χουντικοί που με τις ανοησίες τους ταυτίστηκαν με τον εθνισμό και τον χριστιανισμό με αποτέλεσμα οι πιο πολλοί Έλληνες να αποστραφουν απο τα δυο αυτά . Ήρθαν και οι αριστεροί και το έπαιξαν μεσιες.

Reply
Κοζανίτης 6 November 2014 at 09:34

Αυτή η ζημιά έγινε πριν 40 χρόνια. Το παράδειγμα του Λοκρού είναι χαρακτηριστικό για το σήμερα. Σήμερα τη ζημιά την κάνει η Χρυσή Αυγή. Ντύνει έναν ψεύτικο πατριωτισμό με την ξενόφερτη ιδεολογία του ναζισμού και με μία νοοτροπία ωμής βίας και δολοφονική. Λειτουργεί έτσι ως μοχλός απαξίωσης πατριωτισμού.

Reply
Αργύρης 6 November 2014 at 10:55

Διαβάζω με ενδιαφέρον δάσκαλε τα όσα κατά καιρούς γράφεις.
Η Δραγώνα αυτή καθεαυτή δεν με ενδιαφέρει.Χάριν του συλλογισμού μου θα την θεωρήσω εκπρόσωπο αυτής της τάσης που έχει δημιουργηθεί στο ελληνικό σχολείο.
Γιατί λοιπόν η Δραγώνα βρέθηκε σε καίρια πόστα και έχει λόγο στα τεκταινόμενα στην εκπαίδευση;
Η εύκολη απάντηση είναι, λόγω πολιτικού μέσου.Δεν αποτελεί όμως μεμονωμένη περίπτωση η Δραγώνα.Μιλάμε για μεγάλη επιστημονική ομάδα που βρίσκεται πια στα πράγματα και αυτό δεν συμβαίνει τα τελευταία μόνο χρόνια.
Αν υποθέσουμε ότι υπήρχε η “υγιής” επιστημονική ομάδα τότε η ομάδα αυτή παραμερίστηκε γιατί δεν εξελίχθηκε. Στην πάλη λοιπόν των ιδεών επεκράτησαν οι καινούργιες αντιλήψεις.

Παρακολουθώ εδώ και σαράντα χρόνια τα εκπαιδευτικά πράγματα όπως και τις εκδόσεις για την εκπαίδευση.Σε συντριπτικό ποσοστό οι εκδόσεις αυτές κινούνται στο πνεύμα μιας άλλης αντίληψης για την εκπαίδευση και αυτό για μένα λέει κάτι.

Πολύ συχνά επισημαίνοντας τα κακώς κείμενα υπονοούμε ότι στο παρελθόν δάσκαλοι, βιβλία και προγράμματα σπουδών ήταν καλύτερα. Δεν αποδεικνύεται κάτι τέτοιο. Υπάρχουν αντικειμενικοί λόγοι για να υποστηρίξουμε ότι η εκπαίδευση σήμερα είναι καλύτερη απ ότι στο παρελθόν.Μπορεί να βελτιωθεί ακόμα, φτάνει οι διδάσκοντες να δουν διαφορετικά το ρόλο τους.
Αλλά και εδώ η αντικειμενική πραγματικότητα δεν αφήνει πολλά περιθώρια.Πόσα να προλάβει η σύγχρονη εκπαιδευτικός -αναφέρομαι στις γυναίκες εκπαιδευτικούς που αποτελούν την πλειονότητα στη ελληνική στην εκπαίδευση-με τόσους ρόλους που έχει επωμισθεί;

Έχω διαβάσει το βιβλίο “Τα χαμένα παιδιά μας” και το…καταπραϋντικό για μένα σχόλιο καθώς το ολοκλήρωσα ήταν: Ταύτα συμβαίνουν και εις Παρισίους!

Reply
Απο Πλατεια Βαθης 6 November 2014 at 15:34

Δασκαλε Νατσιε, και λοιποι δασκαλοι σχολιαστες, τα σεβη μου.
Η Ελλαδα πολεμησε τον φασισμο και τον ναζισμο. Το κακο ξεκιναει απο εδω : το “πολεμησε” μονοπωληθηκε απο την Αριστερα (ΚΚΕ τοτε) και ο “φασισμος” -και “ναζισμος”- αποδοθηκε αποκλειστικα και συλληβδην στην Δεξια, και επειτα στον όποιο Πατριώτη. Περιέργως, η Δεξια ουδεν εκανε να διαψευσει / καταριψει αυτο το προπαγανδιστικο “στιγμα”… μεχρι και σημερα.

Πως φτασαμε εδω;; Παμε να δουμε καποιες “λεπτομέρειες” :
1) Το 1958 ο πρωθυπουργόςΚαραμανλης αποφασισε να ιδρυσει καποιο “κεντρο οικονομικο-τεχνικων μελετων” (ΚΕΠΕ;;), αδιαφορώντας αν η Ακαδημία Αθηνων ειχε συσσωρεύσει “στοιβες” τετοιες μελέτες (περιλαμβανομένης εκεινης του εκτελεσθέντος Μπατση “Η βαρια βιομηχανια της Ελλαδας”), και παραγκωνιζοντας την.
Ως επικεφαλης του “ΚΕΠΕ”, καλεσε εναν φημισμενο οικονομολογο-καθηγητη απο Αμερικη:
Τον Ανδρέα Παπανδρέου.
Ολως “περιεργως” το ΚΕΠΕ ανέλαβε εκτοτε ΚΑΙ την διαχειριση των υποτροφιών ΦουλμπράΪτ.
Συμπερασμα μου : το 1958, κυριε Δημόπουλε, ειναι η απαρχή της περιθοριοποίησης, υπονομευσης και “ανανέωσης” της ανωτάτης πνευματικης Ελληνικης αρχης : της Ακαδημίας Αθηνων.
2) “Δογμα Κισινγκερ”… γνωστο και μη εξαιρετέο. Οποιος το αγνοει, εθελοτυφλει και μιλαει για “πάλη ιδεών”, κυριε Αργυρη.
Σας επισημαινω, παρενθετικά, κυριε Αργυρη, οτι το παρον αρθρο πραγματευεται ΠΑΙΔΕΙΑ και οχι ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
Ενα μεθοδικότατο σχέδιο ηθικης καταράκωσης και στιγματισμου των “συντηρητικών” ως φασιστών (δεξιών) και αποθέωσης των “προοδευτικών” (αριστερων), που δρομολογηθηκε κυρίως μετα την μεταπολιτευση και καταχραστηκε τα ανθρωποκεντρικα κριτηρια του πολιτισμου μας.
Ενα πασιφανες φαινομενο : για να διαπρέψεις ως καλιτεχνης ή πανεπιστημιακός πρέπει να δηλωνεις και να εκφράζεις “αριστερός” (αρτι και “διεθνιστης”). Οι “αλλοι”, που επιμένουν “πατριώτες” (“φασιστες”) λοιδωρουνται, παραγκωνιζονται ή ακομα… δολοφονουνται.
3) Στο πλαισιο αυτο, ο Καρατζαφέρης (με το ΛΑΟΣ), δια της “κολοτουμπας”, παρέδωσε τον “Ελληνα Πατριώτη” (που εντεχνως εκπροσωπουσε) στην Χ.Α.!!
Πολυ βολικοτερο για το συστημα.
Κατακλειδα :
Η Παιδεία μας, κυρίως με την έλευση του Ανδρέα το 1981, αρχισε να παράγει Ανθέλληνες ή κατ’ ελαχιστο μη-Ελληνες, πολιτες, δηλαδη, ασθενικους (μαλθακους) στο πνευμα και στην ψυχη, που κυριο τους μελημα και ανησυχία εγκειται στο ΧΡΗΜΑ.

ΥΓ Οποιος εχει ζησει στο εξωτερικό εχει παρατηρησει οτι οταν συστεινεται”Ελληνας” προκαλει το ενδιαφέρον. Καποτε ρωτησα τους ξενους :
Τι εικονα εχετε εσεις για τον “Ελληνα”;;
“Πολεμιστης φιλοσοφος” μου απαντησαν!!
Ποσο απέχομε -πλέον- απο αυτο… “τοις εκεινου (κισινγκερ) ρημμασι πειθόμενοι” !!!

Reply
ΘΑΝΟΣ 7 November 2014 at 07:44

Το αρθρο του δασκαλου ειναι εξαιρετικο οπως πάντα.
Δείχνει το αίσχος που επικρατεί στην “ελληνική” παιδεία…
Και συμφωνώ με τον σχολιαστή “Πλατεία Βαθης” για το πως οδηγηθηκαμε σε αυτό το αίσχος…

Ενα μονο θέλω να συμπληρωσω…
Η Ακαδημία Αθηνων αλλά και ολοκληρος ο “πνευματικό κόσμος” της πατρίδας μας δεν στάθηκαν σε καμία περίπτωση στο ύψος των κρισίμων περιστάσεων για την Παιδεία στον τόπο μας…..
Ολοκληρη η συντελλούμενη προδοσία γι αυτους πέρασε οχι απλα χωρίς καμία αντίδραση αλλά πολλές φορές με τις πλάτες τους….
Εσχατο παράδειγμα η προβολή και παρουσίαση του Χρηστικού Λεξικού του Κάγκουρα και της μπουζουκλερί….
Ενα άχρηστο νεοελληνικο λεξικο με ιστορική ΜΟΝΟ σημασία….
Ο ιστορικός του μέλλοντος πιθανότατα μέσα σε αυτό θα βρεί πολλές από τις αιτίες που οδήγησαν σε παρακμή και τελικώς σε εξαφάνιση (μη γενοιτο) το ένδοξο Εθνος των Ελλήνων.

Reply
Kostas Dimopoulos 7 November 2014 at 11:44

Αγαπητέ “Από Πλατεία Βάθης”

Καθόλου αμυνόμενος χρησιμοποίησα μόνο την προσωπική εμπειρία…μέχρι εκεί φτάνει λόγω ηλικίας.
Χαίρομαι που -έστω και εν μέρει- παρακίνησε την απάντησή σας.
Σας ευχαριστώ (και πιστεύω ότι δεν είμαι ο μόνος) για το σχόλιο σας.
Ο Δάσκαλος έδωσε το έναυσμα…Οι υπόλοιποι εμβαθύνατε επικοδομητικά.

Προς τον ΘΑΝΟ,

Γενικά έχουμε “κοντύνει” ως Λαός.

Reply
Απο Πλατεια Βαθης 8 November 2014 at 14:41

Αξιοτιμε κε Δημοπουλε, ειμαι 60αρης και αισθανομαι οτι οι ασπρες τριχες πρεπει να με “βαραινουν”. Το ιδιο επιθυμω να αισθανονται ολοι οι 50+. Οι ηλικιες αυτες εχουν καποια “προσοντα” :
1) Εχουν το μεγιστο των αναμνησεων ΖΩΗΣ.
2) Ειναι ακομα εγκεφαλικα ικανοι
3) Εχουν Παιδευθει Ελληνικα (γλωσσα, παραδοσεις κλπ) απο εμπνευσμενους δασκάλους.
4) Εχουν διδαχθει να διακρινουν τα :
– Δικαιο
– Αγαθο
– Αληθες
– Ωραιο
– ΟΦΕΛΙΜΟ
…και, δια της λογικης, να αναλυουν, επανασυνθέτουν και ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΝ.
Αρα, αυτη η “γενια”, με το μεγιστο της ζωσης εμπειρίας και λογικης ικανοτητας, μπορει να αξιοποιησει και δομησει ιστορικες ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ.
Αρα, σε αυτη την “γενια” εναποκειται η όποια Ελληνικη Αντισταση.
Κηρυξατε… μεταλαμπαδευσατε… ενεργοποιηθητε πρακτικα και πνευματικα, παντα Ελληνικα και -αν θελετε- ΟΡΘΟΔΟΞΑ !!
Σας ευχαριστω όλους για τον διαλογο.

Reply
ΕΚ 11 November 2014 at 05:39

Οι γονείς μας (δηλ. εσείς κ. εκ πλατείας Βάθης) ελάμβαναν ανωτέρου επιπέδου παιδεία στο εξατάξιο γυμνάσιο λόγω των υψηλών του ακαδημαικών απαιτήσεων στα οποία οι μαθητές μπορούσαν να ανταπεξέλθουν μόνο με σκληρή εργασία και μελέτη. Το επίπεδο της σημερινής τρίτης Λυκείου είναι σχεδόν ισότιμο της δευτέρας ή τρίτης γυμνασίου του εξατάξιου συστήματος. Το ίδιο μπορεί να διαπιστωθεί και από τα Πανεπιστημιακά προγράμματα σπουδών το οποίο βρισκεται υπολοἰπονται δύο χρόνια του δικού μας της δεκαετίας του 80.

Μετα το 81, πολλές προσλήψεις μελών ΔΕΠ (Διδακτικού και Ερευνητικού προσωπικού δηλ. Καθηγητών Πανεπιστημίου) έγιναν με βάση “Δημοκρατικά κριτήρια”. Αυτοί οι προσληφθέντες καθηγητές συνήθως ουδεμία σχέση δεν είχαν ούτε έχουν με την επιστήμη, με την επιστημονική έρευνα ή την διδασκαλία. Κύρίως χρησιμοποίησαν τους τίτλους τους για την ανάληψη πολιτικών θέσεων και την προβολή μίας συγκεκριμένης ιδεολογίας. Η χρηματοδότηση λοιπόν που παρέχει ο Ελληνας πολίτης δεν διοχετεύεται στην εκπαίδευση νέων επιστημόνων την ανάπτυξη τεχνολογίας και την δημιουργία μίας ισχυρής μεσαίας τάξεως αλλά χρησιμοποιούνται για την ικανοποίηση προσωπικών φιλοδοξιών όπως και την προβολή συγκεκριμένων ιδεολογιών.

Τα ίδια προβλήματα παρατηρούμε και στον τομέα των μέσων μαζικής ενημέρωσης. Οι εφημερίδες του παρελθόντος είχαν ώς σκοπό τους όχι μόνο την πληροφόρηση αλλά και την δημιουργία κριτικής σκέψεως. Σήμερα αυτό έχει αντικατασταθεί από μία προσπάθεια προβολής της προαναφερόμενης ιδεολογίας η οποία είναι όχι μόνο ξένη προς το σώμα του Ελληνικού Εθνους αλλά είναι και ξεκάθαρα υπονομευτικού χαρακτήρα. Ολες οι παραπάνω διαπιστώσεις μπορούν να συνοψισθούν χρησιμοποιώντας την φράση του Κοραή περί “σβέσεως των φώτων”.

Ναι να αγριέψουν τα παιδιά. Ποιούς θέλετε αυτά να έχουν αυτά ως πρότυπα; Εμάς που σκύψαμε το κεφάλι και συμβιβαστήκαμε; Που αφήνουμε κάποιους να συμπεριφέρονται στους γονείς μας με αυτόν τον τρόπο; Δούλους να μήν έχουν ώς πρότυπα.
Διδάσκων στο εξωτερικό.

Reply
OWL 21 November 2014 at 20:04

Ο εγγονος μου, 13 ετων, 6η Δημοτικου, γυριζει απο το σχολειο και την πισινα και αφου φαει παει η ωρα 8. Βλεπει τηλεοραση. Και βεβαια NICKELODEON (πιαστε αυτο το καναλι και θα δειτε!!). Πασχιζω να του μιλησω για οτιδηποτε , ματαιως..Μιλα εςσυ παππού , εγω ακουω…..
Αγωνα οπισθοφυλακών δινουμε. Ετοιμαζεται γενια ηλιθιων που , σαν τα ζωα της ΦΑΡΜΑΣ του Οργουελ , θα πιπιλιζουν συνθηματα , με ξυλινη γλωσσα σαν τη Βουλή Των Εφηβων!!!
” Θα είπης πού οι Ελλληνες και πού τα Ελληνικά”…..

Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.