O ξερός βράχος της Αλβανίας τροφοδοτεί εδώ και αιώνες τον ζεστό Ελληνικό νότο με μετανάστες. Μεγάλες μετακινήσεις πληθυσμών από την νότια Αλβανία προς την Ελλάδα σημειώθηκαν κατά το τέλος της βυζαντινής εποχής και κατά την τουρκοκρατία, κυρίως κατά τον 14ο και τον 17ο αιώνα, οπότε και δημιουργήθηκαν οι γνωστοί έως σήμερα αρβανίτικοι οικισμοί, με το χαρακτηριστικό γλωσσικό ιδίωμα, τις παραδοσιακές ενδυμασίες, ήθη και έθιμα. Η Στερεά Ελλάδα, και ιδιαίτερα η Αττικοβοιωτία, η Πελοπόννησος, η νότια Εύβοια, τα νησιά του Αργοσαρωνικού, οι δυτικές Κυκλάδες, κατοικήθηκαν σε υψηλό ποσοστό από Αρβανίτες, δηλαδή από εξελληνισμένα ιλλυρικά φύλα.
Οι Αρβανίτες έφεραν μαζί τους ορισμένα ισχυρά στοιχεία, με τα οποία ανανέωσαν την ικμάδα και τον δυναμισμό του αυτόχθονος πληθυσμού, όπως την πολεμική ικανότητα, την λιτή διαβίωση και την πρωτογενή συσσώρευση κεφαλαίου, τις επιδόσεις στην γεωργία και στην ναυτιλία, αλλά και την εργατικότητα, το πείσμα και την αδιαλλαξία. Αλλά με μεγάλη ταχύτητα και επιτυχία αφομοιώθηκαν από τον ελληνικό πολιτισμό και την χριστιανική θρησκεία, με αποτέλεσμα να εξελιχθούν σε πρωτοπόρους των εθνικών αγώνων. Πολλοί καπεταναίοι και οπλαρχηγοί της Επανάστασης είχαν αρβανίτικη καταγωγή, ενώ στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό κατά τον Εικοστό Αιώνα διακρίθηκαν κορυφαίοι Αρβανίτες Ναύαρχοι, από τον Κουντουριώτη και τον Λάσκο μέχρι τον Παππά και τον Λυμπέρη.
Επειδή η ανθρώπινη ιστορία επαναλαμβάνεται, στα τέλη του Εικοστού Αιώνα συνέβη ακόμη ένας μεγάλος μεταναστευτικός κύκλος, μετά την κατάρρευση του κομμουνιστικού καθεστώτος Χότζα στην Αλβανία. Χιλιάδες Αλβανοί βρήκαν διέξοδο στον όμορο ελληνικό χώρο, που τους προσέφερε και τις περισσότερες βιοποριστικές ευκαιρίες. Εκτός από την επανάληψη του προαιώνιοιυ κύκλου της μετανάστευσης, επαναλήφθηκε και ο προαιώνιος κύκλος της αφομοίωσης. Σήμερα, τα παιδιά των Αλβανών μεταναστών του 1990 είναι μαθητές σε ελληνικά σχολεία και ήδη φοιτητές σε ελληνιικά πανεπιστήμια, η πρώτη τους γλώσσα είναι τα ελληνικά, και θα χρειαστούν ακόμη μιά-δυό γενιές ώστε να αποτελούν οργανικό μέρος του Ελληνισμού, ανανεώνοντας τον δυναμισμό του έθνους μας και αυξάνοντας τον πληθυσμό του.
Όλα αυτά, λοιπόν, έρχεται να ανατρέψει ο….κ.Λοβέρδος. O οποίος επισκέφθηκε προ ημερών την Αλβανία, όπου αντικείμενο των διμερών διαπραγματεύσεων ήταν η εισαγωγή των Αλβανικών ως δεύτερης γλώσσας στα ελληνικά σχολεία! Μάλιστα η Αλβανίδα υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι «συνεργαζόμαστε και με τους εκπαιδευτικούς που αναπτύσσουν την δραστηριότητά τους στην Ελλάδα [σσ: ποιός της έδωσε την άδεια;], σε συντονισμό και με το ελληνικό υπουργείο Παιδείας [σσ: «και» με το ελληνικό υπουργείο Παιδείας….] , όχι μόνο γιά την εκπαίδευσή τους [σσ: θα εκπαιδευτούν από Αλβανούς εκπαιδευτικούς:], αλλά και γιά τον εφοδιασμό τους από το αλβανικό ΥΠΕΞ με σχολικά βιβλία της αλβανικής γλώσσας.»
Ας μείνουμε στο τελευταίο. Τα «σχολικά βιβλία της αλβανικής γλώσσας», τα οποία θα έχουν φυσικά εκπονηθεί από τις αρμόδιες αλβανικές υπηρεσίες, θα συμπεριλαμβάνουν ασφαλώς την αλβανική άποψη γιά την Ελλάδα, την Αλβανία, τους μετανάστες, την ιστορία, το Σαράντα, την Τσαμουριά κλπ. κλπ. Μην αμφιβάλλει κανείς ότι θα πρόκειται στην ουσία γιά ανοιχτή ή συγκεκαλυμμένη κρατική αλβανική προπαγάνδα.
Αλλά και γενικώτερα: μέχρι σήμερα, οι αλβανικής καταγωγής μαθητές πηγαίνουν στα ελληνικά σχολεία και αφομοιώνουν την ελληνική γλώσσα και πολιτισμό, ήθη, έθιμα, σύστημα αξιών. Αυτά δηλαδή που είναι η αναγκαία συνθήκη γιά να γίνουν ολοκληρωμένοι Έλληνες πολίτες και να ενταχθούν φυσιολογικά στην ελληνική κοινωνία.
Τυχόν εισαγωγή από τον κ.Λοβέρδο της αλβανικής γλώσσας, σχολικών εγχειριδίων κλπ. , θα έχει ως αποτέλεσμα οι Αλβανοί μετανάστες να παραμείνουν Αλβανοί μετανάστες, να μην γίνουν ποτέ Έλληνες πολίτες και να εξελιχθούν σε κλειστή μειονότητα, αναπτύσσοντας την συνήθη εθνικιστική ιδεολογία που αναπτύσσουν οι εθνικές μειονότητες. Με όλες τις συνέπειες γιά την συνοχή του Ελληνικού κράτους, και μάλιστα σε εποχή που ο αλβανικός ψευδομεγαλοοϊδεατισμός παραληρεί.
*Ο Μελέτης Η. Μελετόπουλος είναι Διδάκτωρ Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών Πανεπιστημίου Γενεύης.
13 comments
Ἡ Ἀλβανία κάνει πολὺ καλὰ τὴν δουλειὰ της. Τώρα τὸ γιατὶ ἐμφανιζόμαστε ἐμεῖς ὡς ἐπισπεύδοντες (μὲ δηλώσεις ὅτι μπαίνουν ἐλεύθερα σὲ ΕΕ, ΝΑΤΟ κτλ, ἀναθεώρηση σχολικῶν βιβλίων , πιθανή εἰσαγωγή ἀλβανικῆς στὰ σχολεῖα κτλ.) εἶναι κάτι ποῦ προσιδιάζει ἀπὸλυτα στοὺς κιοτῆδες ποὺ ἐκλέγουμε νὰ μᾶς κυβερνᾶνε.
Ὅσο γιὰ ἐσᾶς, κ. Λοβέρδε, ἄντε καὶ νὰ δεχθοῦμε αὐτὰ περὶ UNESCO, ποὺ λέγει ἡ ¨ομόλογὴ σου ὐπουργὸς τῆς Ἀλβανίας. Ὅμως, αὐτὰ τὰ πλαίσια περὶ Συμβουλίου τὴς Εὐρώπης, ξέρεις τὶ εἶναι ἠ δὲν πρὄκανες νὰ διαβάσεις ὅπως πολλοὶ σας μὲ τὰ μνημόνια;
Διάβασε λοιπόν σχετικά, διάβασε περί CDRSEE ἤ ἄλλως κέντρο γιά τὴν δημοκρατία και συμφιλίωση στην ΝΑ Εὐρώπη, διάβασε καί τους χρηματοδότες ὅπως ὁ Σόρος και ἡ δῆθεν ἀνοικτή του κοινωνία, καθὼς καὶ γιὰ τὶς ρὀζ ἐπαναστάσεις, πρίν ἀποφασίσεις νὰ κάνῃς τὸν Παπανοῦτσο.
Γιὰ τὸ τελευταῖο χρειάζονται guts, άγόρι μου. Μὲ ὁποια ‘δόκιμη’ ἑλληνικὴ μετάφραση
Ολα οσα γραφει το αρθρο ειναι ΑΝΟΗΣΙΕΣ, για να μην πω καμμια σκληροτερη εκφραση.
Οι Αρβανιτες ειναι οντως εξελληνισθεντα ελληνικα φυλα, και αποτελουν το 3 % του ελληνικου πληθυσμου. Ηλθαν μεταξυ 1350-1420 μΧ.. Εγκατασταθηκαν στην ευρυτερη περιοχη του Αργοσαρωνικου, και του Νοτιου Ευβοϊκου κολπου, με αδεια των βυζαντινων αυτοκρατορων. λογω αραιωσης του γηγενους πληθυσμου. Εγιναν τελικα δεκτοι στο ελληνικο εθνος κυριως επειδη πηραν το μερος των Ελληνων στον Πολεμο της Ανεξαρτησιας. Επομενως η εγκατασταση τους ηταν τοπικα, χρονικα και αριθμητικα περιορισμενη. Το δικαιωμα να ενταχθουν στο ελληνικο εθνος το κερδισαν με αιμα. Δεν τους χαριστηκε, και δεν τους δοθηκε εν ονοματι της…… “ανοικτης κοινωνιας”.
Ειναι εντελως γελοιο να συγκρινονται οι Αρβανιτες με τους Αλβανους λαθροεισβολεις που ηλθαν μετα το 1990. Αυτοι ηλθαν απροσκλητοι, ειναι ανεπιθυμητοι, η παρουσια τους δημιουργει τεραστιους κινδυνους και πρεπει να εκδιωχθουν κλωτσηδον απο την Ελλαδα, πριν η χωρα εχει τη μοιρα του Κοσόβου.
Ολο αυτο μου θυμιζει τη γελοια υποθσεη του Αλβαναρά σημαιοφορου Ολντί Τσενάι το 2000. Φτανει πια με την κωμωδια. Οξω απο την Ελλαδα και οι Τουρκαλβανοι και τα “αφομοιωμενα” παιδια τους.
Η έκφραση “ανοησίες” προδίδει την ανοησία του σχολιαστή.
@ NF
περίμενα ότι θα είχατε κάτι πιο σοβαρό πιο επιστημονικό να ανατρέψετε τις “ανοησίες” όπως λέτε του αρθρογράφου. Όμως εσείς απαντήσατε με χρυσαυγιτικη επιχειρηματολογία. Απλά με συνθήματα. Ουγκ. Όσο για τα δικά σας επιχειρήματα είπατε με άλλα λόγια την ουσία του άρθρου
Για εσας κυριε Μελετοπουλε ολοι αυτοι που ηρθαν απο την περιοχη της Αλβανιας δεν ηταν Ελληνες ? Σημερα στην Αλβανια δεν ζουν Ελληνες ? Γιατι αν καταλαβα καλα λιγο πολυ μας λετε οτι μεγαλοι Ηρωες της Ελληνικης επαναστασης ηταν Αλβανοι . Σωστα ? Αν πραγματικα κατι τετοιο λετε θα πρεπει η να ξαναδιαβασετε την Ιστορια η αλλους σκοπους μαλλον εξυπηρετειτε.
Διαχειρισής: απαντήσεις. 1. Όχι, δεν καταλάβατε σωστά. 2. Όχι σωστά. Λάθος.
Οποιος εχει τετοιες αποψεις, ας ψηφιζει το ΣΥΡΙΖΑίϊκο μαγαζι, που ειναι και το original.
Ποιος ηταν ο πρωτος Υπουργος Παιδειας που επετρεψε στα παιδια των λαθροεισβολεων να γραφτουν στα ελληνικα σχολεια; Ο Giorgakis Papandreou το σχολικο ετος 1995-1996!
Φυσικα ουτε αυτος ουτε οι συνοδοιποροι του ειχαν ή εχουν εθνικα κινητρα.
Σωστά τα λέει ο κ. Μελετόπουλος.
Τέλος πάντων αυτοί που σχολιάζουν ας προσέχουν περισσότερο τι διαβάζουν γιατί από ό,τι φαίνεται διαβάζουν 5 γραμμές και τις άλλες 40 τις προσθέτουν από την κούτρα τους.
Αυτό άλλωστε είναι χαρακτηριστικό της σημερινής εποχής του διαδικτύου που ο καθένας προσπαθεί να διαβάσει 1000 σελίδες την ημέρα (πράγμα αδύνατο) και στο τέλος δεν διαβάζει επί της ουσίας τίποτα.
Απάντηση στον κ. Κώστα Κώνστα: Η φράση σας “Αν πραγματικα κατι τετοιο λετε θα πρεπει η να ξαναδιαβασετε την Ιστορια η αλλους σκοπους μαλλον εξυπηρετειτε.” αποδίδει το πνευματικό σας επίπεδο και την ηθική σας στάθμη.
Μου κάνει εντύπωση η ευκολία με την οποία με χαρακτηρίζετε προδότη ή πράκτορα…Μάλλον ανήκετε σε κάποια κομματικά ελεγχόμενη ή άλλη πιό σκοτεινή ομάδα από αυτές που, όχι ανιδιοτελώς φυσικά, βομβαρδίζουν το διαδίκτυο με συκοφαντίες και ύβρεις.
Σας προκαλώ να μας αποκαλύψετε άμεσα την πραγματική σας ταυτότητα και απαιτώ να στηρίξετε με ισχυρά επιχειρήματα την άποψή σας ότι “εξυπηρετώ μάλλον άλλους σκοπούς”, άλλως θα εντοπίσω το πρόσωπό σας και θα προβώ στις δέουσες νόμιμες ενέργειες. Όπως έχω πράξει με άλλους διαδικτυακούς συκοφάντες που τιμωρήθηκαν από την Δικαιοσύνη.
Έχει δίκιο ο Κύριος Μελετόπουλος με μία διαφορά.Την εποχή που ήρθαν οι Αρβανίτες δεν υπήρχε η έννοια του έθνους με τη σημερινή του έννοια.Ο κοινός κίνδυνος των Χριστιανών Ρωμιών και Αρβανίτων τους ένωσε και ειδικά από αυτό εξελληνιστήκανε οι Αρβανίτες.Έχω γνωρίσει Αλβανάκια,ειδικά κορίτσια,όπου καθώς κι εσείς λέτε,είναι καθ’ όλα Ελληνόπουλα.Μάλιστα,υπάρχουν και κάποια που δεν γνωρίζουν την Αλβανική γλώσσα.Ωστόσο,ένα μεγάλο μέρος των Αλβανόπαιδων (δείτε στις σελίδες τους του διαδικτύου) έχουν διαβρωθεί από τον Αλβανικό εθνικισμό.Είναι πιο δύσκολο να εξελληνιστούν εφόσον υφίσταται ο Αλβανικός εθνικισμός….
Κύριε Μελετόπουλε,
Ένα ερώτημα: Νότια Αλβανία ή Βόρεια Ήπειρος;
Γενικά συμφωνώ με την άποψή σας αλλά πιστεύω πως η αφομοίωση δεν εμπίπτει σε ένα απλό γενικό κανόνα…Έχει να κάνει και με την ιδιοσυγκρασία ενός λαού.
Για παράδειγμα, οι Αλβανοί/Βορειοηπειρώτες/Νοτιοαλβανοί θα είναι το ίδιο αφομοιωμένοι με κάποιους Αφρικανούς τρίτης (ή και δεύτερης) γενιάς εδώ;
Μπράβο κύριε Μελετόπουλε!Αὐτὸ τὸ σπουδαῖο ἄρθρο δὲν μπορεῖ παρὰ νὰ τὸ χειροκροτήσει κάθε πραγματικὸς πατριώτης.Διότι στὶς ἀντιδράσεις ποὺ προκάλεσε γίνεται μὲ τὸν καλύτερο τρόπο ὁ διαχωρισμὸς μεταξὺ ἡμῶν τῶν πατριωτῶν καὶ τῆς Χ.Α.,κλείνοντας τὰ στόματα τῶν κακόβουλων ἐκείνων ποὺ θέλουν νὰ μᾶς ταυτίσουν,καταδεικνύοντας ἐπίσης τὴν οὐσιαστικὴ ὁμοιότητα τῆς ποιότητᾶς τῶν τελευταίων μὲ τοὺς ἀντιδιαμετρικὰ ἀκραίους ἑταίρους τους,ὅπως φαίνεται ἀπὸ τὴν ὑφολογία καὶ λασπολογία κάποιων σχολιαστῶν .
Καὶ ἡ διαφορά μας εἶναι ἀκριβῶς αὐτὸ ποὺ εὔστοχα εἶχε σχολιάσει ὁ Χ.Γιανναρᾶς,πὼς ἐμεῖς δὲν κάνουμε ζωολογία.Γιὰ μᾶς ἡ ἑλληνικότητα δὲν βρίσκεται στὸ αἷμα (κυριολεκτικὰ στὸ αἷμα ὅπως ὁρίζεται ἡ οὐσία αὐτὴ στὰ συγγράμματα τῆς βιοχημείας ἢ τῆς ἰατρικῆς).Γιὰ μᾶς ἡ ἑλληνικότητα εἶναι πολιτισμός.Βρίσκεται στὰ ἤθη καὶ τὰ ἔθιμά,τὴν θρησκεία,τὴν ἱστορία,τὴ γλώσσα, δηλαδὴ ὅλα ἐκείνα ποὺ διαμορφώνουν τὸ συλλογικὸ ὑποσυνείδητο ἑνὸς λαοῦ, τὴν personnalité de base ὅπως ἔλεγε ὁ Νεοκλῆς Σαῤῥῆς.Μὲ αὐτὴν τὴν ἔννοια ὁποιοσδήποτε μεγαλώνει μὲ τὴν προσωπικότητά του νὰ διαμορφώνεται σὲ αὐτὸ τὸ περιβάλλον εἶναι Ἕλληνας.Φυσικὰ τὸ ἂν αὐτὸ συμβαίνει σήμερα ἀπὸ τοὺς φορεῖς κοινωνικοποίησης,τὸ σχολεῖο,τὴν Ἐκκλησία,τὴν οἰκογένεια εἶναι ἕνα τελείως διαφορετικὸ θέμα καὶ αὐτὴ εἶναι ἡ κριτικὴ ποὺ κάνει-καὶ πρέπει νὰ κάνει-ὁ κ.Μελετόπουλος καὶ κάθε πατριωτικά σκεπτόμενος πολίτης.
Κύριε Μελετόπουλε
Ὁ μεγαλύτερος καί καστροφικώτερος ἐμφύλιος τῆς Κλασσικῆς Ἑλληνικῆς άρχαιότητος , ὁ Πελοποννησιακός πόλεμος ξεκίνησε ἀπό τήν Ἐπίδαμνο,άποικία τῶν Κορινθίων καί τῶν Κερκυραίων άπό τόν 7ο π.Χ αἱ. , τό Δυρράχιο τῆς Ῥωμανίας, τό σημερινό Duress καί Ντουράτζιο (παρεφθαρμένο Δυρράχιο) , ἐποχή κατά τήν οποίαν εἰς τήν περιοχή εὐρίσκοντο περί τίς δέκα Ἑλληνικώτατες πόλεις.Συνεχίζοντας , τήν ἐποχή τῆς τουρκοκρατίας μέ τήν Μοσχόπολη, ἀπό τά μεγαλύτερα πολιτιστικά κέντρα τῆς τουρκοκρατούμενης Ῥωμηωσύνης καί μέχρι σήμερα , βεβαίως, ὃλος αύτός ὁ ἑλληνισμός,οὒτε έξαερώθηκε , οὒτε έξατμίσθηκε μέ τήν πάροδο τῶν αἱώνων.
Παρ΄ὃλες τίς περιπέτειες καί τίς καταστροφές,άλλά μέσα άπό τρία μόνο κρατικά σχήματα μέσα σέ 23 αἱῶνες, οἰκουμενικό Ἑλληνιστικό κράτος τοῦ Μεγάλου Άλεξάνδρου, Ῥωμαϊκό κράτος , καί Ὁθωμανοκρατία , ἐπιβίωσε , δημιούργησε,μετακινήθηκε,ἐδρασε , ἢκμασε, μέσα στήν μεγάλη ἀγκαλιά τῆς Ῥωμηοσύνης.
Τό νά προσπαθοῦμε σήμερα νά ἀναλύσουμε καί νά ἐξηγήσουμε τήν τρέχουσα κοινωνική, πολιτική καί ἱστορική κατάσταση ὃπως αὐτή διαμορφώθηκε τά τελευταῖα 180 ἒτη , μέ τήν δημιουργία τῶν θλιβερῶν καί ἀπολύτως ἐλεγχομένων προτεκτοράτων, που προέκυψαν ἀπό τήν κατάρρευσι τοῦ Ὁθωμανικοῦ χαλιφάτου, εις την Παρίστριο Νοτιανατολική Εὐρώπη ἀγνοῶντας τούς τελευταίους 25 αἱῶνες , ὁδηγούμεθα μαθηματικῶς, ἐν συγχύσει, εἰς ἀπολύτως ἐσφαλμένα συμπεράσματα , εἰσερχόμενοι εἰς τήν οὐσία , εἰς τήν λογική τῶν δημιουργῶν τῶν προτεκτοράτων…
Το θέμα Αλβανοί μετανάστες στην Ελλάδα ξεκίνησε σαν ανέκδοτο (Αλβανός τουρίστας) εξελίχθηκε ως πρόκληση για την ελληνική κοινωνία και σήμερα έχει καταλήξει να είναι ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα. Και προφανώς, όπως τα περισσότερα “σοβαρότερα προβλήματα” και αυτό παραμένει άλυτο, ενώ οι εκάστοτε κυβερνήσεις στρουθοκαμηλίζουν, λαϊκίζουν και παραπέμπουν το ζήτημα στις καλένδες. Στο εκπαιδευτικό όμως προκύπτουν οι εξής απλές για εμένα (όσο και ρητορικές) ερωτήσεις;
Πώς γίνεται από την μία να μιλάμε (η εκάστοτε κυβέρνηση δηλ.) για ενσωμάτωση και ομαλή αφομοίωση των μεταναστών στην ελληνική κοινωνία, αλλά από την άλλη να πασχίζουμε τα παιδιά των μεταναστών να διδάσκονται την μητρική/πατρική τους κουλτούρα/γλώσσα μέσα στα …ελληνικά σχολεία;
Γιατί το ελληνικό κράτος θα πρέπει να επιβαρύνει τον ελληνικό προϋπολογισμό για να μάθουν οι μαθητές αλβανικής καταγωγής την αλβανική γλώσσα; Αυτό δεν είναι θέμα του Αλβανικού κράτους και -κυρίως- αφορά τους γονείς αυτών των παιδιών; Αυτοί δεν πρέπει να αποφασίσουν αν τα παιδιά τους θα μάθουν ή όχι την αλβανική γλώσσα, άρα να οργανωθούν με νόμιμο τρόπο ώστε να εξασφαλίσουν από την ελληνική κυβέρνηση την άδεια να λειτουργούν δικά τους σχολεία αναλαμβάνοντας και το κόστος;
Γιατί θα πρέπει η Ελλάδα να λύσει ακόμα ένα πρόβλημα το οποίο αντικειμενικώς ΔΕΝ είναι δικό της;
Γιατί εμείς ως Ελλάδα πρέπει να μας ενδιαφέρουν τα διάφορα συμφέροντα των άλλων λαών, ειδικά όταν αυτά έρχονται σε σύγκρουση με τα δικά μας συμφέροντα καθώς είμαστε ένα κράτος με ουκ ολίγους εχθρούς (ή έστω μη-φίλους) στην “γειτονιά” μας;
Το ελληνικό Σύνταγμα τι ακριβώς επιτάσσει;
Δεν είναι σχήμα οξύμωρο αυτό και άκρως αντιφατικά όλα αυτά; Είμαι Έλλην, Αμερικανός πολίτης και ζω στις ΗΠΑ από το 1987. Γιατί ποτέ δεν άκουσα το “Αμερικανικό Κράτος” να χρηματοδοτεί τις εδώ μειονότητες (και είναι πολλές) ώστε τα παιδιά τους να μην “ξεχάσουν”(sic) την γλώσσα των γονιών τους; Αντιθέτως το εκπαιδευτικό τους σύστημα ξοδεύει επιπλέον χρήματα και έχει συστήσει ειδικά προγράμματα ανά σχολείο με εξειδικευμένους δασκάλους οι οποίοι εργάζονται με στόχο ακριβώς το αντίθετο: Πώς δηλ. ένα παιδάκι δημοτικού θα βελτιώσει όσο το δυνατόν γρηγορότερο τα Αγγλικά του ώστε να ενσωματωθεί πλήρως και στον λιγότερο δυνατό χρόνο με τα υπόλοιπά παιδάκια. Επιπροσθέτως, γιατί όλες οι μειονότητες ανεξαιρέτως, έχουν πάρει την άδεια, με δικά τους έξοδα, να λειτουργούν δικά τους σχολεία, κατά κανόνα στους χώρους της θρησκευτικής τους λατρείας; Μήπως τελικά σύμφωνα με την κοινή αντίληψη του μέσου Έλληνα, είναι όντως “βλάκες” οι …”Αμερικάνοι”;
Έχετε απαντήσεις;
Ευχαριστώ!