Πριν από 22 χρόνια, σαν αυτές τις μέρες (10-12-1992), ενάμισυ εκατομμύριο Έλληνες διαδήλωσαν στο Πεδίο του Άρεως, στο μεγάλο συλλαλητήριο γιά την Μακεδονία.
Από τους Αμπελοκήπους μέχρι την Βικτώρια, κι από την Σταδίου μέχρι την Ευελπίδων, δεν έπεφτε καρφίτσα. Κατέβαιναν την λεωφόρο Αλεξάνδρας σχολεία από την Αττική, την Πελοπόννησο, την Βόρειο Ελλάδα, με πλακάτ που έγραφαν «Παύλος Μελάς», και πανώ με πατριωτικά συνθήματα. Αντίστοιχο πρωτοφανές συλλαλητήριο είχε πραγματοποιηθεί τις ίδιες μέρες και στην Θεσσαλονίκη.
Το κεντρικό σύνθημα που δονούσε τα συλλλητήρια ήταν «Η Μακεδονία είναι Ελληνική». Φυσικά και δεν εννοούσαν οι διαδηλωτές ότι η σκοπιανή επικράτεια «είναι ελληνική», όπως έσπευσαν να συκοφαντήσουν το σύνθημα οι γνωστοί «προοδευτικοί» μας διανοούμενοι, που αγαπούν και υπερασπίζονται όλες τις πατρίδες των άλλων εκτός από την δική τους.
Άλλωστε η λέξη «Μακεδονία» δεν θα αποδιδόταν ποτέ στο σχιζοειδές αλβανοσλαυικό κρατίδιο, που επιχείρησε εις μάτην να πείσει την διεθνή κοινότητα ότι κατοικείται από τους απογόνους του Μεγαλέξαντρου, προκαλώντας μειδιάματα. Το πλήθος διαδήλωνε διατρανώνοντας ότι η Μακεδονία, η δική μας Μακεδονία, είναι ελληνική, και ότι δεν δεχόμαστε κανείς να διαμφισβητήσει την ελληνική κυριαρχία στην πανάρχαιη ελληνική γη της Μακεδονίας.
Ως φοιτητής είχα ρωτήσει, πολλά χρόνια πριν, τον Γιουγκοσλαύο καθηγητή Πολιτικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο της Γενεύης Ντουζάν Σιντζάσκι γιά το μακεδονικό ζήτημα, και μου έδωσε την εξής απάντηση. Ο Τίτο, ο ιστορικός ηγέτης της Γιουγκοσλαυίας, ήταν Κροάτης, και, προκειμένου να μειώσει την Σερβία, απέκοψε το νότιο τμήμα της και κατασκεύασε τεχνητό κρατίδιο με πρωτεύουσα τα Σκόπια.
Προκειμένου να του δώσει εθνική υπόσταση διακριτή από τα υπόλοιπα έθνη της γιουγκοσλαυϊκής ομοσπονδίας, και προκειμένου να αποκρούσει τις βουλγαρικές διεκδικήσεις στην περιοχή αυτή που συνορεύει με την Βουλγαρία, ο Τίτο διαμόρφωσε μία πλαστή «μακεδονική» ταυτότητα, πείθοντας τους δυστυχείς βουλγαρόφωνους Σλαύους των Σκοπίων ότι κατάγονται από τους αρχαίους Μακεδόνες.
Ταυτόχρονα, ο Τίτο, συνεπής στην επίμονη γεωπολιτική επιδίωξη της εξόδου των Σλαύων στο Αιγαίο, υποδαύλισε την ιδέα της «Μακεδονίας του Αιγαίου», με υποτιθέμενη πρωτεύουσα την Θεσσαλονίκη. Χρησιμοποίησε δε προς τούτο τους 15.000 πρόσφυγες Σλαυομακεδόνες της οργάνωσης ΣΝΟΦ, που είχαν ενταχθεί κατά τον Εμφύλιο Πόλεμο στον ΕΛΑΣ, ο οποίος με την σειρά του τους είχε τάξει την «Ανεξάρτητη Μακεδονία-Θράκη», η οποία θα συνενούτο με την Γιουγκοσλαυία και την Βουλγαρία σε μία παμβαλκανική σοσιαλιστική ομοσπονδία. Δηλαδή αυτό που οι Ευρωπαίοι αποκαλούν «Μακεδονική σαλάτα»….
Το κρατίδιο των Σκοπίων κληρονόμησε στο ακέραιο τις φαντασιώσεις αυτές, και ο ψευδοαλυτρωτισμός των «υπόδουλων Μακεδόνων αδελφών» όπως και η «φυσική κοιτίδα των Μακεδόνων Θεσσαλονίκη» συμπεριλαμβάνονται και αναπαράγονται στο εκπαιδευτικό τους σύστημα, στον επίσημο πολιτικό τους λόγο κλπ. Αυτές οι βαθειές, ψυχιατρικού χαρακτήρα ρίζες του προβλήματος, φτάνουν στην πραγματικότητα μέχρι τον Μεσαίωνα και την εγκαθίδρυση σλαυικών βασιλείων στην καρδιά της βυζαντινής επικράτειας. Γι’ αυτό και ο Αλέξανδρος Παπαναστασίου είχε αποκαλέσει το βαλκανικό πρόβλημα «περιπλόκως περιπεπλεγμένη περιπλοκή». Δυστυχώς με τα Σκόπια λύση δεν φαίνεται στον ορίζοντα, και το μόνο που προς το παρόν μπορούμε να κάνουμε είναι να προσέχουμε….
*Ο Μελέτης Η. Μελετόπουλος είναι Διδάκτωρ Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών Πανεπιστημίου Γενεύης.
3 comments
Μονο που το “Μακεδονικο” εχει αρχισει να δημιουργειται πολυ πριν τον Τιτο , απο την εποχη των Ρωμανωφ. Εχουν βαλει το χερακι τους οι “φιλοι” μας Βουλγαροι.
Κάποτε πρέπει να γίνει διάκριση μεταξύ “Μακεδονικού” και “Σκοπιανού”, διότι, ιστορικά, είναι δύο διαφορετικά ζητήματα. Το πρώτο έχει λήξει με τους Βαλκανικούς Πολέμους. Το δεύτερο δημιουργήθηκε μετά την διάλυση της Γιουγκοσλαβίας το 1990 και είναι ακόμη ανοικτό.
Δεν θελετε να το καταλαβετε, δεν το θελετε! Ο Τιτο ΔΕΝ προσπαθησε να κανει “Μακεδονες” τους λιγοστους τουρκοταταρομογγολους της Βορειο-Ανατολικης πλευρας των Σκοπιων. Οι ΣΕΡΒΟΙ ησαν αυτοι οι οποιοι αρχισαν προσπαθειες απο τις τελευταιες δεκαετιες του 1800 για να δημιουργησουν “Μακεδονικο” κρατος με πρωτευουσα την Νισσα (οπως και κατα τον Δευτερο παγκοσμιο) για να εκσερβισουν τους Ελληνες Μακεδονες της Πελαγονιας απο το Μοναστηρι μεχρις το Κρουσσοβο κατ’ αρχας και κατοπιν να τους δωσουν “Μακεδονικη” υποσταση οχι μονον διαφορετικη απο την Ελληνικη, αλλα τελειως ανεξαρτητη. Συμμαχος τους βεβαια και ο ωραιοπαθης Βενιζελος ο οποιος χωρις να γνωριζει απολυτως τιποτα για την δημογραφικη κατασταση της Πελαγονιας, αφ ενος μεν χαρακτηρισε τους μισους κατοικους σαν “σλαυομακεδονες”, δηλαδη ΕΘΝΙΚΟΥΣ Μακεδονες ωμιλουντας τινα μιξοσλαυοφωνο διαλεκτο, και τους αλλους μισους, δηλαδη τους Βλαχους, σαν ωμιλουντας τινα Ρουμανικη διαλεκτο. Εκτοτε, η Αθηνα διατυμπανιζει τις βλακωδεις αυτες Βενιζελικες αποψεις , με ενα σωρο αλλα καθηγητακια τριτης ταξης και λεκτορας οι οποιοι επιθυμουν να γινουν μελλοντικοι καθηγητες στα αμοιρα και συσμοιρα ελληνικα Πανεπιστημια, μολις διαβασουν ενα-δυο βιβλια περι Μακεδονιας. Καντε μου την χαρη και μη ανοιγετε τα στοματα σας χωρις να γνωριζετε τις πραγματικοτητες, αν οχι τιποτα αλλο τιμωρειτε και δυσκολευετε την ζωη αυτων που επι ανω των 100 ετων φροντιζουν τους ταφους των ηρωων που πεθαναν για την ελληνικοτητα της Πελαγονιας, αλλα και υπεφεραν τα μεγιστα απο τους ΣΕΡΒΟΥΣ στη προσπαθεια αφελληνισμου των.
Γιωργος Τσαπανος
Καλιφορνια