Monday 7 October 2024
Αντίβαρο
Ευρώπη Μελέτης Μελετόπουλος

Σύγκρουση πολιτισμών επί ευρωπαϊκού εδάφους

Γράφει ο Μελέτης Μελετόπουλος

Europa, ad magnae Europae    Μεταπολεμικά διαμορφώθηκε στην Δυτική Ευρώπη ένα ιδιότυπο και ευτυχές υβρίδιο καπιταλισμού και κοινωνικού κράτους, που εξασφάλισε συνθήκες ευημερίας για τους ευρωπαϊκούς λαούς και υπήρξε η αναγκαία συνθήκη για την ευρωπαϊκή ενοποίηση. Πολλά οφείλει η εξέλιξη αυτή στην σκέψη του μεγάλου στοχαστή και οικονομολόγου John Meynard Keynes.

Ας μην ξεχνάμε, όμως, ότι αυτήν την αλησμόνητη εποχή, την εποχή του baby-boom, των θρυλικών sixties, της έκρηξης των νεολαιίστικων κινημάτων και των καλλιτεχνικών εκρήξεων, τα ευρωπαϊκά κράτη κυβερνούσαν σπουδαίες ηθικές και πνευματικές προσωπικότητες, όπως ο De Gaulle, ο Churchil, ο MacMillan και ο Adenauer. Επίσης μην ξεχνάμε ότι οι ευρωπαϊκές κοινωνίες διέπονταν από ηθικές αξίες και χριστιανική πίστη, άρα προσέφεραν αξιακό σύστημα, πρότυπο και διέξοδο στις αναπόφευκτες και πάγιες μεταφυσικές ανάγκες των ανθρώπων.

Η σημερινή Ευρώπη, η Ευρώπη των αρχών του 21ου αιώνα, βρίσκεται σε βαθειά ηθική και πνευματική παρακμή, δημογραφική κατάρρευση, διοικείται από ανθρωπάρια ή διεφθαρμένους ηγέτες, ενώ ο κοινωνικός καπιταλισμός των μεταπολεμικών δεκαετιών έχει δώσει την θέση του σε ένα αηδές τοκογλυφικό και παρασιτικό χρηματοπιστωτικό σύστημα, που ελέγχει διά του χρήματος πρόσωπα και μέσα ενημέρωσης. Οι Ευρωπαίοι ζουν σε καταναλωτική χαύνωση, χωρίς πίστη σε ανώτερα ιδανικά. Ακόμη και οι σοσιαλιστές απλά διαχειρίζονται με το αζημίωτο τον τοκογλυφικό καπιταλισμό, χωρίς να οραματίζονται πιά ένα διαφορετικό, κοινωνικά δικαιότερο σύστημα, έστω και απλά πιο ορθολογικό και βιώσιμο από την επικίνδυνη και παρανοϊκή χρηματοπιστωτική φούσκα που απειλεί τον πλανήτη με παγκόσμιο κραχ.

Ας προσθέσουμε, για να έχουμε πλήρη εικόνα, την ιστορική χρεωκοπία της Καθολικής Εκκλησίας (που επιχειρεί τώρα να ανατρέψει ο σπουδαίος Πάπας Φραγκίσκος), που έχει οδηγήσει στην αποχριστιανοποίηση των ευρωπαϊκών πληθυσμών, δηλαδή στην απώλεια του πρωταρχικού και πιο βασικού στοιχείου της ιστορικής και πολιτισμικής τους ταυτότητας.
Ένας πολιτισμός, λοιπόν, με κρίση ταυτότητας, ο ευρωπαϊκός, καλείται να αντιμετωπίσει την επίθεση ενός φονικού μηχανισμού, των «τζιχαντιστών», που αντλούν εσωτερική νομιμοποίηση από ιστορικά, θρησκευτικά και πολιτισμικά στοιχεία, έστω και διαστρεβλωμένα, που βλέπουν ως μεταφυσικά δικαιωμένη «αποστολή» την καταστροφή του δυτικού κόσμου και ως θρησκευτικό δέον την δολοφονία «απίστων».

Το χειρότερο είναι ότι ένα μείγμα αποικιοκρατικών ενοχών και παρακμιακής ιδεοληψίας έχει γεννήσει στους Ευρωπαίους το πλάσμα της «πολυπολιτισμικής κοινωνίας», που δημιουργεί την παραίσθηση ότι είναι δυνατόν να αφομοιωθούν στο «ευρωπαϊκό κεκτημένο» πληθυσμοί με άλλες ιστορικές εμπειρίες, με βασικό μάλιστα βίωμα την χιλιετή σύγκρουση με την Δύση.

Οι δυτικοί αναλυτές έχουν αποτύχει να διαβάσουν σωστά πώς λειτουργεί ο εγκέφαλος ενός «τζιχαντιστή». Αυτός ζει σε μία χρονοκάψουλα, σε κλίμα 7ου μετά Χριστόν αιώνος. Θεωρεί ότι ο κόσμος είναι μία διαρκής σύγκρουση «πιστών» και «απίστων», ότι προορισμός του είναι να πεθάνει πολεμώντας τους δεύτερους και βλέπει την «Δύση» ως μία ηθικά χρεωκοπημένη κοινωνία, που πρέπει να καεί στο πυρ το εξώτερον.

Συμπέρασμα: για να αντιμετωπίσει ο ευρωπαϊκός κόσμος την απειλή του «τζιχάντ» επί του εδάφους του πρέπει, πρώτον, να ξαναβρεί την ταυτότητά του και, δεύτερον, να δει καθαρά και χωρίς παραισθήσεις ιδεολογικού χαρακτήρα την πραγματικότητα.

5 comments

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΓΚΛΑΒΟΠΟΥΛΟΣ 8 January 2015 at 14:31

Μην ξεχνάτε όμως κ. Μελετόπουλε χωρίς εννοείται να δικαιολογώ οποιαδήποτε επίθεση τα ακόλουθα :
α) όσο η Δύση θα πλιατσικολογεί πάνω στην Αφρική στην Αραβία και γενικότερα στη Μέση Ανατολή φαινόμενα όπως της Γαλλίας κ.λπ. θα εντείνονται (τώρα το κάνει η Κίνα στην Αφρική)
β) όσο θα υπάρχουν αναταράξεις εμφύλιοι πόλεμοι κ.λπ. σε αυτά τα κράτη τόσο κύματα προσφύγων , μεταναστών κ.λπ. θα κατακλύζουν τη Δύση (κάτι αντίστοιχο είναι που η νεολαία μας εδώ στην Ελλάδα φεύγει για έξω ακριβώς επειδή λόγω μνημονίων κ.λπ.κ.λπ. δεν υπάρχουν προοπτικές) Δεν είμαι σίγουρος αν η Δύση θέλει να κοπάσουν αυτές οι αναταράξεις
γ) όσο το μορφωτικό επίπεδο του πληθυσμού σε αυτές τις χώρες παραμένει χαμηλό (σκοπίμως βέβαια από τον κλήρο τους τους μουλάδες που ερμηνεύουν το κοράνι κατά το δοκούν ακριβώς για να ελέγχουν υποτάσσουν το λαό τους ) τόσο τα φαινόμενα αυτά θα οξύνονται Εμείς κατά τα άλλα θέλουμε να φτιάξουμε τζαμί στο Βοτανικό και έδρα ισλαμικών σπουδών στο ΑΠΘ
Για τη Δύση η αποχαύνωση, ο ατομισμός το σεξ και το χρήμα έχουν αναχθεί στο κεντρικό ζητούμενο της ζωής.
Να θυμίσω και κάτι άλλο : όταν η περισπούδαστη πόρνη Μαντόνα εμφανίστηκε σε ένα βίντεο κλιπ πάνω σε σταυρό και με αγκάθινο στεφάνι από ότι θυμάμαι κανένας δεν αντέδρασε στη Δύση
Το ίδιο δεν γίνεται π.χ. με την Κοντσίτα (άντρας,γυναίκα, ερμαφρόδιτος, ερμαφρόδιτη τι στο καλό είναι τελικά) ή γιατί θα πρέπει να είναι είδηση και να προβάλετε ο γάμος διάσημων ομοφυλόφιλων π.χ. Ναβρατίλοβα κ.λπ.)
Επομένως στην πλευρά της Δύσης οι παράγοντες αυτοί (αποχαύνωση, κατανάλωση, αχαλίνωτο σεξ, ναρκωτικά, επίπεδο παιδείας χαμηλότατο κ.λπ.) άρουν τις όποιες αντιδράσεις σε οποιοδήποτε φαινόμενο άρα και σε αυτό του πανισλαμισμού. Η σύγκρουση των πολιτισμών είναι στην ουσία σύγκρουση επιπέδων μόρφωσης και σύγκρουση μελλοντικής προοπτικής, και από τις 2 όχθες ( για τους λόγους που εξήγησα ανωτέρω για τα νιάτα της Ελλάδας και τέτοιο λόγοι είναι ανεργία, κατάρρευση συστημάτων παιδείας, απουσία έλλειψης περίθαλψης και πρόνοιας λόγοι που σίγουρα συμβαίνουν στη Δύση και η ειρωνεία και στην Ανατολή) και πολύ φοβάμαι ότι θα αναχθεί σε σύγκρουση θρησκειών
Συμπαθάτε με για την πολυλογία μου

Reply
leon 8 January 2015 at 14:40

Δυστυχώς η δυτική Ευρώπη πληρώνει τις αμαρτίες της. Ο μετασχηματισμός της κοινωνίας της στη σημερινή πλήρως αποσαθρωμένη μορφή, πραγματοποιήθηκε σταδιακά εδώ και δύο περίπου αιώνες. Θέλω να πιστέυω, αν και δεν είμαι πολύ αισιόδοξος, ότι η Ελλάδα δεν θα πληρώσει τα σφάλματα των δυτικοευρωπαίων, καθώς ούτε αποικιοκράτες υπήρξαμε , ούτε επεκτατικούς πολέμους κάναμε. Η αποχριστιανοποίηση επιπλέον της Ελλάδας δεν έχει πραγματοποιηθεί ακόμα, συνεπώς υπάρχουν ακόμα αντιστάσεις.

Reply
Dimitris 10 January 2015 at 01:23

Ὅπως ἔχει πεῖ ὁ Ἀριστοτέλης στὰ Πολιτικὰ 1261a 17–23 : Ὅταν ἐπιδιώκει ἡ πόλη νὰ ἑνοποιηθῇ, τότε γίνεται ἀπὸ πόλη οἶκος καὶ ἀπὸ οἶκος ἄτομο˙ μποροῦμε νὰ χαρακτηρίσουμε ἕναν τὸν οἶκο καὶ ὄχι μία τὴν πόλη, καὶ μὲ τὸν ἰδιο τρόπο ἕνα τὸ ἄτομο καὶ ὄχι ἕναν τὸν οἶκο˙ ἔτσι, κι ἂν ἀκόμη κάποιος μπορεῖ νὰ καταφέρῃ νὰ ἑνοποιήσῃ τὴν πόλη δὲν πρέπει νὰ τὸ κάνῃ, γιατὶ θὰ καταλύσῃ τὴν πόλη. 1261b 8-18 : Ὅτι ἡ πόλη δὲν μπορεῖ νὰ εἶναι ἀπὸ τὴν φύση της μία…. Τὸ ὅτι ὅμως ἡ ἀναζήτηση τῆς πλήρους ἑνότητας δὲν εἶναι τὸ καλύτερο γιὰ την πόλη ἀποδεικνύεται καὶ διαφορετικά. Ὁ οἶκος ἔχει μεγαλύτερη αὐτάρκεια ἀπὸ τὸ ἄτομο, καὶ ἡ πόλη ἀπὸ τὸν οἶκο, καὶ τότε ἡ πόλη ἀποκτᾶ ὕπαρξη, ὅταν ἡ κοινωνία λόγω τοῦ κατάλληλου ἀριθμητικοῦ μεγέθους ἀποκτᾶ αὐτάρκεια. Ἂν λοιπὸν εἶναι προτιμότερο τὸ αὐταρκέστερο, τότε ὁ μικρότερος βαθμὸς ἑνότητας εἶναι προτιμότερος ἀπὸ τὸν μεγαλύτερο.
Ὁ Ἀριστοτέλης ὁ φιλόσοφος τῆς πρακτικῆς καὶ τῆς γήινης ματιᾶς τῶν ἀνθρώπινων παθῶν/ἐπιθυμιῶν μέσα ἀπὸ τὸ πρῖσμα τῆς ἀνώτερης ἀναζήτησης τοῦ Ὕψιστου Ἀγαθοῦ εἶχε μιλήσει γιὰ αὐτονομία πόλης μέσω λιγότερης ἑνοποίησης, τούτέστιν εἶχε μιλήσει γιὰ ΕΕ 2500 χρόνια πρὶν ἀπ᾽ αὐτήν. Ἐμεῖς οἱ νεοέλληνες ἐλαφρόμυαλοι καὶ εἰκονικὰ σκεπτόμενοι θέλουμε σώνει καὶ καλὰ νὰ πείσουμε τὸν ἑαυτό μας ὅτι ἡ ΕΕ εἶναι ὁ πυρήνας τῆς ὁμαλότητας, τῆς σταθερότητας καὶ τοῦ κοινῶς δυτικοῦ πολιτισμοῦ ποὺ ἔχει τὶς ρῖζες του στὸν χριστιανικὸ καὶ ἑλληνορωμαϊκὸ πολιτισμό. Μὰ ἀγαπητοί μου τὴν στιγμὴ ποὺ φτιάχτηκε ἡ Ἕνωση Ἄνθρακα καὶ Χάλυβα τελείωσε καὶ ἡ εἰκονικὴ πραγματικότητα τῆς δῆθεν Εὐρώπης. Ἡ Εὐρώπη τῶν λαῶν εἶχε τεράστιες πολιτισμικὲς καὶ ἀξιακὲς διαφορές. Εἶχε, δὲν ἔχει, ὄχι τώρα μὲ τὸν πολυπολιτισμὸ ἀλλὰ ἀπὸ τὶς δεκαετίες μετὰ τὸν Β ΠΠ. Ὁ Ἀριστοτέλης μίλησε γιὰ ἑνοποιήση καὶ κατάργηση τῆς αὐτονομίας καὶ ἐμεῖς ἀκόμη μιλᾶμε γιὰ Εὐρώπη τῶν λαῶν καὶ δυτικὰ πρότυπα ποὺ βασίζονται στὸν χριστιανισνμό. Μὰ ποιόν Χριστιανισμό τὸν Προτεσταντισμό, Ρωμαιοκαθολικισμό, Καλβινισμό, Ὀρθοδοξία. Γιὰ ποιὲς ὁμοιότητες; Μά θὰ μοῦ πεῖ κάποιος τὸν Χριστό. Μἀ θὰ τοῦ ἀπαντοῦσα καὶ ἐγὼ καὶ καὶ ἕνας Ἰνδὸς καὶ ἕνας Γιαπωνέζος στὸν Βούδα πιστεύη, ἀλλὰ δὲν θὰ μποροῦσε ποτὲ ἕνας Ἰνδὸς νὰ γίνῃ καμικάζε. Ποτὲ μὰ ποτές. Τὴν λύση μποροῦν νὰ τὴν βροῦν οἱ κοινωνιολόγοι. Τὸ πρόβλημα βρίσκεται στὶς ἱδεοληψίες ποὺ μᾶς ἔχουν καθυποτάξει καὶ μᾶς ἔχουν γαλουχήσει δεκαετίες τώρα. Οἱ Ἕλληνες εἴμαστε αὐτοὶ ποὺ εἴμαστε, οἱ Γερμανοὶ εἶναι αὐτοὶ ποὺ εἶναι, οἱ Ἄγγλοι εἶναι αὐτοὶ ἐπίσης ποὺ εἶναι κ.ο.κ Τὸ πρόβλημα εἶναι ὅτι δὲν ὑπάρχουν Ἕλληνες νὰ πολεμήσουν γιὰ τὴν Ἱδέα. Αὐτὸ εἶναι τὸ μέγιστο πρόβλημα. Ἔχουμε γίνει αὐτοὶ ποὺ ἔχουμε γίνει καὶ δὲν θὰ ὑπάρξῃ λύση.

Reply
Nemesis 12 January 2015 at 02:23

με τον πάπα όμως σφάλετε κύριε! σπουδαίος είναι μόνο για τους παγκοσμιοποιητές και την ΝΤΠ

http://galliawatch.blogspot.gr/2014/12/eric-zemmour-looks-at-pope.html

Reply
iakovos 14 January 2015 at 16:18

Οι ΗΠΑ, η Ρωσία και η Κίνα στην Μέση Ανατολή. Συνεργασίες και Αδιέξοδα
http://iakovosal.blogspot.gr/2015/01/blog-post_13.html

Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.