Ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας έχει δηλώσει ότι θεωρεί πρότυπό του τον κομμουνιστή πρώην Πρόεδρο της Κύπρου Δημήτρη Χριστόφια. Ας θυμηθούμε, λοιπόν, πώς κατέστρεψε την Κύπρο η αριστερή διακυβέρνηση του Χριστόφια και του κομμουνιστικού κόμματος ΑΚΕΛ που ρύθμιζαν τις τύχες της Μαγαλονήσου επί μία πενταετία (2008-2013):
Η αριστερή διακυβέρνηση και ο Χριστόφιας είναι οι κύριοι υπεύθυνοι για την οικονομική και τρραπεζική κατάρρευση της Κύπρου. Δεν είναι άμοιροι ευθυνών και ορισμένοι τραπεζίτες, αλλά τα δύο επίσημα πορίσματα επιρρίπτουν την πολιτική ευθύνη στον Χριστόφια, τον οποίο θαυμάζει ο Τσίπρας. Και το πόρισμα της Επιτροπής Εμπειρογνωμόμων για την οικονομία (Οκτώβριος 2013) και το ειδικό πόρισμα για την κατάρρευση της Λαϊκής Τράπεζας (Νοέμβριος 2014) χαρακτηρίζουν τον Χριστόφια και την αριστερή δικυβέρνηση ως φέροντες βαρυτάτη πολιτική ευθύνη.
Η αριστερή διακυβέρνηση νομιμοποίησε τον Αττίλα και την εισβολή του 1974 υπογράφοντας μνημόνια με τους Τουρκοκυπρίους όπου αναγνωρίζεται η ύπαρξη δύο ισοτίμων πολιτειών στην Κύπρο, στις οποίες θα βασίζεται η οποιαδήποτε μελλοντική λύση. Τα δύο αυτά component states θα αποτελέσουν κατά τον Χριστόφια τη νέα μορφή της Κύπρου, καταργώντας ουσιαστικά την Κυπριακή Δημοκρατία και υποβιβάζοντας την ελληνοκυπριακή πλειοψηφία σε ισότιμο κρατίδιο με την τουρκοκυπριακή μειοψηφία
Αριστερές ιδεοληψίες οδήγησαν στη φονική έκρηξη στη Ναυτική Βάση στο Μαρί, τον Ιούλιο του 2011. Η αριστερή διακυβέρνηση δεν ήθελε να κακοκαρδίσει ούτε τις ΗΠΑ ούτε τον Άσσαντ της Συρίας ούτε το ισλαμιστικό Ιράν και άφησε τα πυρομαχικά έκθετα επί μήνες στον καυτό κυπριακό ήλιο. Το αποτέλεσμα ήταν ο θάνατος πολλών ανθρώπων και οι σοβαρές ζημίες για το Πολεμικό Ναυτικό της Κύπρου!
Στον χώρο της Παιδείας ο Χριστόφιας και το ΑΚΕΛ προσπάθησαν να αφελληνίσουν και να αποχριστιανοποιήσουν τη διδακτέα ύλη και τα σχολικά εγχειρίδια. Έφτασαν στο σημείο να προτείνουν ως βασική γλώσσα διδσακαλίας την Κυπριακή διάλεκτο και όχι την κοινή Νεοελληνική, για να καταδείξουν ότι οι Κύπριοι δεν είναι Έλληνες, αλλά απλώς ελληνόφωνοι!.
Τα ίδια και πολύ χειρότερα θα δούμε αν -ό μη γένοιτο- έλθει και στη Ελλάδα η ώρα της αριστερής διακυβέρνησης. Οικονομική χρεωκοπία, σύγκρουση με την Ευρώπη, αφελληνισμός της Παιδείας, πόλεμος κατά της Εκκλησίας και των χριστιανικών συμβόλων, αθρόα είσοδος παρανόμων μεταναστών, υποβάθμιση της Εθνικής Άμυνας, διαλυτικά φαινόμενα στην Αστυνομία και … άλλα μαρξιστικά και καθόλου ευχάριστα. Όποιος από αντίδραση στην παρούσα κυβέρνηση σκέπτεται να ψηφίσει ΣΥΡΙΖΑ ας ρωτήσει τους φίλους του στην Κύπρο τί σημαίνει αριστερή διακυβέρνηση. Ας θυμηθεί τους Κυπρίους που δεν μπορούσαν να αναλάβουν περισσότερα από 100 ΕΥΡΩ από τα ΑΤΜ των Τραπεζών.
Ψήφος στον ΣΥΡΙΖΑ σημαίνει ανεπανόρθωτη οπισθοδρόμηση της Ελλάδος.
ΔΗΛΩΣΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΟΛΕΒΑ
Αγαπητές φίλες και αγαπητοί φίλοι,Σας ενημερώνω ότι αποδέχθηκα την τιμητική πρόταση του Πρωθυπουργού και Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, κυρίου Αντώνη Σαμαρά, να συμμετάσχω στο Ψηφοδέλτιο Επικρατείας του κόμματος. Συνεχίζουμε την προσπάθεια που ξεκινήσαμε στις Ευρωεκλογές του Μαΐου 2014 για μια Ελλάδα ισχυρή, με σταθερά βήματα προς την Ανάπτυξη, με Εθνική Αξιοπρέπεια και με Ελληνορθόδοξη Παιδεία. Η Νέα Δημοκρατία, η υπεύθυνη δύναμη, πρέπει να παραμείνει στην διακυβέρνηση της χώρας και μετά τις Εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015.
Λέμε την Αλήθεια!
Αγωνιζόμαστε Τίμια!
Πιστεύουμε στη Νίκη!
23 comments
Ο καθόλα συμπαθης και αξιολογος κ. Χολεβας δεν μας τα λεει καθολου καλα.
Η χωρα εχει ακομα περισσοτερους λαθροεισβολεις από ότι το 2012, ο κ. Σαμαρας ανεχθηκε ευχαριστως την εισαγωγη λαθροεποικιστων στις στρατιωτικες σχολες, περασε «αντιρατσιστικο νομο» που ουτε η Αριστερα θα τολμουσε να περασει, μειωσε τις αμυντικες δαπανες στο 1,7 % του ΑΕΠ, και πολλα αλλα.
Οσο για τη χρεωκοπια, αυτή είναι ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΗ, με χρεος 175 % του ΑΕΠ.
Οι αδεξιες προσπαθειες να ανακτηθουν οι ψηφοφοροι της Λαϊκης Εθνικ(ιστικ)ης Δεξιας θα πεσουν στο κενο. Αυτοι δεν θελουν πλεον να ακουν λογια. Θελουν να δουν ΕΡΓΑ. Και στα εργα η ΝΔούλα μοιαζει περισσοτερο με γαλαζια συνιστωσα του ΣΥΡΙΖΑ.
ΟΤΙ ΘΑ ΕΒΛΕΠΑ ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ(ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΥΤΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ)ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ ΤΗΣ Ν.Δ.ΜΕ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΟΥ ΜΑΣ ΓΥΡΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΜΑΥΡΗ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΕΠΙΚΛΗΣΗΣ ΤΟΥ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ,ΟΜΟΛΟΓΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΤΟ ΠΕΡΙΜΕΝΑ ΣΕ ΕΝΑΝ ΤΟΠΟ ΣΑΝ ΤΟ ΑΝΤΙΒΑΡΟ.
ΟΤΑΝ ΟΙ ΜΑΣΚΕΣ ΠΕΦΤΟΥΝ ΜΑΣ ΕΠΙΦΥΛΑΣΣΟΝΤΑΙ ΔΥΣΑΡΕΣΤΕΣ ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ.
ΕΝΑΣ ΛΟΓΟΣ ΣΑΝ ΤΟΥ κ.ΧΟΛΕΒΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΤΑΙ ΜΟΝΟΝ ΜΕ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΡΑΥΓΕΣ ΚΑΙ ΑΦΟΡΙΣΜΟΥΣ,Η ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΓΕΡΗ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΜΑΣ.
ΑΞΙΟΠΡΕΠΗΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ.
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΛΥΠΑΜΑΙ.
Je suis ταπί.
Στην αριστερή τσέπη.
κατάντια. Γίνατε site κομματικού υποψήφιου. Ντροπή. Όσο για τον Κο Χολεβα έχασα πάσα ιδέα γι αυτόν.
Τελευταία φορά που σας επισκέπτομαι.
Προς όσους έχουν τη μύγα:
όσοι νομίζετε ότι μπορείτε να εκφράζετε το Αντίβαρο επειδή τυχαίνει να έχετε γράψει εδώ δέκα σχόλια τους τελευταίους μήνες ή έστω χρόνια, σας ενημερώνω το εξής: το Αντίβαρο λειτουργεί στο διαδίκτυο από το 2001, ίσως πριν πληκτρολογήσετε για πρώτη φορά ορισμένοι από εσάς. Οι αρχές λειτουργίας του έχουν περιγραφεί από ένα κείμενο, το οποίο παραμένει αυτούσιο από τότε και μπορείτε να το διαβάσετε. Μία άγραφη όμως εμφανέστατη σε όποιον έχει τριφτεί καιρό με την αρθρογραφία του και δεν την βλέπει επιφανειακά, είναι ότι βασίζεται στη σχέση με το πρόσωπο των φίλων και συνεργατών του. Έτσι, διασφαλίζεται αμοιβαίος σεβασμός, ακεραιότητα των απόψεων και -ως εκ τούτου- το γεγονός ότι ο καθένας εκφράζει τον εαυτό του. Ο κ. Κ. Χολέβας αρθρογραφεί σε τακτική βάση πάνω από δέκα χρόνια στο Αντίβαρο, σχεδόν από την αρχή της δημιουργίας του. Ήτανε υποψήφιος ευρωβουλευτής με τη ΝΔ το 2014 και σήμερα υποψήφιος βουλευτής επικρατείας πάλι με τη ΝΔ σε μη εκλόγιμη θέση (7ος). Ταυτόχρονα υπάρχουν και άλλοι υποψήφιοι σε άλλα κόμματα. Ο Δ. Σταθακόπουλος υποψήφιος με τον ΣΥΡΙΖΑ στην Α Πειραιά το 2012, ο Β. Αγτζίδης υποψήφιος με τον ΣΥΡΙΖΑ σήμερα στο Κιλκίς, ο Γ. Κακαρελίδης υποψήφιος επικρατείας σε μη εκλόγιμη θέση με τους ΑΝΕΛ. Παραπλεύρως μπορείτε να δείτε την ανακοίνωση της Δημ. Αν. του κ. Παπαθεμελή που καλεί να ψηφιστούν αντιμνημονιακά κόμματα. Έχουμε κατά καιρούς φιλοξενήσει άρθρα ή συνεντεύξεις άλλων πολιτικών όπως πχ δύο προέδρων της Κοινωνίας (Βολουδάκη και Ηλιάδη), συνέντευξη σε μίνι-debate του Τζήμερου. Αν σκεφτώ περισσότερο ίσως βρω και άλλους. Τι θα κάνουμε τώρα; θα βάλουμε ποινική ρήτρα να μην πολιτεύεται κανένας από όσους αρθρογραφούν τακτικά ή σποραδικά στο Αντίβαρο για να ικανοποιηθούν οι προτιμήσεις του καθενός; Σοβαρευτείτε.
Το Αντίβαρο εκφράζει ένα αντίβαρο στην ιδιωτεία. Ορισμένοι, φαίνεται, βρίσκουν έναν τρόπο να πολιτεύονται (με τη στενή έννοια του όρου) για να το εκφράσουν αυτό. Δεν παραβιάζουν κανέναν όρο. Το Αντίβαρο ασχολείται και ενθαρρύνει τους αναγνώστες του να ασχολείται με την πολιτική με την ευρεία έννοια. Η πολιτική με τη στενή έννοια δεν μας ενδιαφέρει. Ούτε στην αρθρογραφία προσελκύει μεγάλο μέρος, ούτε στο πνεύμα της θεματολογίας.
Μοραίο είναι βέβαια, λόγω εκλογών, να υπάρχει κάποιο εντονότερο ενδιαφέρον στις εκλογές.
Προσωπικά από το 1996 μέχρι σήμερα έχω ψηφίσει μία μόνο φορά, και αυτή σχεδόν συμπτωματικά. Η ψήφος στις εκλογές δεν είναι το τέλος των υποχρεώσεών μας στη Δημοκρατία. Είναι η αρχή. Δυστυχώς, δεν κατάφερα να το περάσω αυτό σε μία μερίδα αναγνωστών. Αυτή είναι η ευθύνη μου. Ψηφίζουμε κάθε μέρα λοιπόν.
Το να γράφει κανείς ότι έγινε το Αντίβαρο «site κομματικού υποψηφίου. Ντροπή» είναι προσβλητικό, μυωπικό και δηλώνει παντελή άγνοια του χώρου στον οποίον βρίσκεται. Δείτε λίγο τι γράφεται δίπλα και θα συνέλθετε.
Είπαμε ότι ο καθένας έχει δικαίωμα να βλέπει ό,τι ταιριάζει στα συμπεράσματά του και να αγνοεί την πραγματικότητα, αλλά η μεροληψία έχει και τα όριά της.
Ευχαριστώ και ελπίζω να μη χρειαστεί να επανέλθω.
Ανδρέας Στ.
κ.ΣΤΑΛΙΔΗ
ΕΙΜΑΙ ΠΑΛΙΟΣ ΣΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΔΙΑΒΑΖΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ κ.ΧΟΛΕΒΑ ΜΕ ΑΡΚΕΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ.
ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟ ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΞΕΠΕΡΝΑ ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΥΠΗΡΕΤΕΙ,ΚΑΙ ΜΠΑΙΝΕΙ ΣΤΑ ΘΛΙΒΕΡΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ( ΚΟΜΜΑΤΙΚΗΣ) ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΥΠΟ ΤΗΝ ΣΤΕΝΩΤΑΤΗ ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ.
ΩΣ ΕΚ ΤΟΥΤΟΥ ΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΠΟΙΩΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ ΣΑΣ ΕΜΟΥ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΦΥΣΙΚΕΣ,ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ ΟΤΙ ΠΑΡΟΜΟΙΟ ΛΟΓΟ ΕΚΦΕΡΟΥΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΣΤΑ ΜΜΕ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙ ΜΕ ΚΑΓΧΑΣΜΟ.
ΘΑ ΕΛΕΓΑ ΟΤΙ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΜΙΑΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΟΥ ΕΝΑΥΣΜΑΤΟΣ ΓΙ’ΑΥΤΗΝ.ΝΗΦΑΛΙΑ ΔΙΑΤΥΠΩΜΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΛΟΓΗ ΝΗΦΑΛΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΥΓΕΝΕΙΑ.
Η ΚΙΝΔΥΝΟΛΟΓΙΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΝΑΛΟΓΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ.
Είμαι δεξιός και θα ψηφίσω Νέα Δημοκρατία. Το σημερινό άρθρο σας δε σας τιμά καθόλου. Ελπίζω να το έχετε ήδη μετανοιώσει
Θλίβομαι όχι μόνο για την ανάρτηση άρθρου ενός κομματικού υποψηφίου αλλά για το ότι ενώ οι πιο πολλοί σχολιαστές σας κακίζουν εσείς τους κουνάτε το δάχτυλο με ένα ύφος που δεν σας τιμά καθόλου. Ενώ θα έπρεπε άμεσα να κατεβάσετε το άρθρο, εμμένετε στην κομματική πια θέση του site.
Αυτοί που ποτέ δεν αξιώθηκαν να εξυγιάνουν το κράτος, αντιθέτως μάτωσαν, λεηλάτησαν, ρήμαξαν την κοινωνία και κατέστησαν τη χώρα αποικία χρέους, εμφανίζονται τώρα ως κήνσορες να μας συμβουλεύουν και να μας νουθετούν!
Πληροφορώ τους αναγνώστες ότι ο antigermanos και o Έλλην-1821 είναι το ίδιο πρόσωπο με την ip διεύθυνση 94.65.205.234
@admin
Εὐχαριστῶ πολύ ! Ἐξόχως διαφωτιστικὴ ἡ πληροφορία σας γιὰ τόν συγκεκριμένο κουκουλοφόρο καὶ ἰερόσυλο. Πού ἀποδεικνύει ὅτι εἶναι καὶ ἀπρόσεκτος.
ἰερόσυλο, βεβαίως.
Συγχαρητὴρια γιὰ τὴν κατάργηση τοῦ μέλανος πλαισίου στα σχόλια τοῦ ἐκδότου.
Ανδρέα,
Το “Αντίβαρο” προσπαθεί να μένει ακομμάτιστο, εντούτοις ο κ. Χολέβας είναι κομματικό στέλεχος της ΝΔ, το οποίο δεν λέει απλώς την γνώμη του, αλλά πολλές φορές κάνει απροκάλυπτη προπαγάνδα υπέρ του Σαμαρά (προσωπικά, τον έχω ψέξει γι αυτό στο παρελθόν), λες και γράφει στο antinews. Μονάχα που το τελευταίο δεν δίστασε να επιστρατεύσει ακόμη και … Αγίους, για να μάς πείσει για την μοναδικότητα του εκλεκτού του!! Μιλάμε, δηλαδή, για χοντρή γελοιότητα, εκτός από την ασέβεια, όχι παίξε-γέλασε.
Σε είχα καλέσει την 13 January 2015 at 11:00 να αναρτήσεις μία σοβαροτάτη καταγγελία, την οποία κάνει η ΧΑ κατά του Σαμαρά και η οποία έχει μείνει αναπάντητη και από τον ίδιο και από το περιβάλλον του, αποδεικνύοντας έτσι ότι δίνεις τον λόγο και στην άλλη πλευρά. Σε καλώ και πάλι να το κάνεις και (προ)καλώ τον κ. Χολέβα, ή οποιονδήποτε άλλον, να μάς την σχολιάσει.
Επιτέλους, πρέπει να δούμε πώς εννοεί έκαστος την δημοκρατία σ’ αυτόν τον τόπο.
Τον Δεκέμβριο του 2013, η Βουλή αποφάσισε την διακοπή της χρηματοδοτήσεως της ΧΑ. Την απόφαση εκείνη είχε καταψηφίσει, μεταξύ άλλων και ο Μανώλης Γλέζος. Δεν νομίζω να είναι Χρυσαυγίτης!
Σήμερα διαβάζω ότι στα κόμματα € 4.036.000, ως προεκλογική επιδότηση. Εξ αυτών, η ΧΑ δικαιούται € 148.555, τα οποία όμως δεν θα πάρει. Το κόμμα αυτό, είτε μάς αρέσει είτε όχι, κατέρχεται νομίμως στις εκλογές (δεν θα μπορούσε και διαφορετικά), άρα θα έπρεπε να τυγχάνει ίσης μεταχειρίσεως. Ή έχομε ισονομία, ή δεν έχομε!
Λοιπόν, ιδού η Ρόδος ….
Διόρθωση: “Σήμερα διαβάζω ότι στα κόμματα” => Σήμερα διαβάζω ότι θα μοιραστούν στα κόμματα…
Ζητώ συγγνώμη.
Το Αντίβαρο δεν είναι απλώς «ακομμάτιστο». Το Αντίβαρο απλώς δεν ασχολείται καθόλου με την πολιτική με τη στενή έννοια. Τα έχω πει εκατό φορές. Αυτό δεν σημαίνει ότι αρθρογράφοι του δεν μπορούν να το κάνουν. Ο καθένας εδώ αξιολογείται ως πρόσωπο. Δεν υπάρχει καμία συλλογικότητα.
Συνοψίζω
1. Ο Κ. Χολέβας δεν ξέρω αν είναι στέλεχος της ΝΔ. Αμφιβάλλω. Ναι, ήταν υποψήφιος για πρώτη φορά τον Μάιο του 2014 στις ευρωεκλογές. Το ίδιο και σήμερα ως υπ. επικρατείας.
Ταυτόχρονα
2. Ο Δ. Σταθακόπουλος ήταν υποψήφιος ΣΥΡΙΖΑ το 2012 και ήταν και παραμένει στέλεχος της ΕΔΗΚ.
3. Ο Β. Αγτζίδης κατεβαίνει υποψήφιος ΣΥΡΙΖΑ σήμερα, το 2015.
4. Ο Σ. Παπαθεμελής αρθρογραφεί συχνά και είναι αρχηγός κόμματος και μάλιστα προ ημερών σε άρθρο του στο Αντίβαρο κάλεσε τους φίλους της Δημ.Αναγ. να ψηφίσουν αντιμνημονιακά κόμματα
5. Ο Γ. Κακαρελίδης κατεβαίνει υποψήφιος επικρατείας των Αν.Ελ.
6. Δύο πρόεδροι του κόμματος Κοινωνία έχουν αρθρογραφήσει στο Αντίβαρο (Βολουδάκης, Ηλιάδης)
7. Ο Μ. Μελετόπουλος διετέλεσε πρόεδρος των Δημοκρατικών και είναι αντιμνημονιακός και πύρινος στα άρθρα του
8. Ο Δ. Νατσιός, ο δεύτερος σε αριθμό αρθρογραφίας στο Αντίβαρο, γράφει συχνά στο ίδιο αντιμνημονιακό μήκος κύματος.
Αυτά και άλλα παραδείγματα που ίσως θυμηθώ αν το σκεφτώ περισσότερο.
Και βγαίνουν ορισμένοι και μιλάνε για κομματικό σάιτ. Ε για τη μυωπία δεν ευθύνεται κανείς άλλος. Υπάρχουν και οι οφθαλμίατροι.
Επαναλαμβάνω: το Αντίβαρο έχει άλλη θεματολογία. Μόνο κατ’ οικονομίαν εκλογικά (ή μικροπολιτικά) θέματα παρεισφρύουν στην αρθρογραφία του. Το κείμενο του 2001 παραμένει άξονας του ηλεκτρονικού περιοδικού.
Αν το παράπονο είναι ότι δεν προβάλλεται η Χρυσή Αυγή, αυτό δεν αφορά το Αντίβαρο πρώτον διότι δεν προβάλλει κανένα κόμμα ούτως ή άλλως (απλά την αρθρογραφία ορισμένων προσώπων με τα οποία διατηρεί καλή σχέση) και δεύτερον επειδή η Χρυσή Αυγή είναι ένα ξένο σώμα για τη φιλοσοφία, το ύφος και το ήθος του Αντίβαρου. Τα έχω ξαναγράψει.
Τα θέματα που θέτεις, αγαπητέ Πατριώτη, είναι μικροπολιτικής φύσης και ποτέ δεν επρόκειτο να αναπαραχθούν εδώ. Δεν υπάρχει λόγος.
Ελπίζω να μη χρειαστεί να επανέλθω.
Ανδρέας.
Συγγνώμη, φίλτατε Ανδρέα, αλλά το θέμα που θίγω δεν είναι ούτε μικροπολιτικής φύσης, ούτε ασφαλώς για προβολή της Χρυσής Αυγής.
Εφ’ όσον ο αρθρογράφος μάς προτρέπει, εμμέσως ή αμέσως, να ψηφίσουμε συγκεκριμένο κόμμα και τον αρχηγό του, δεν πρέπει να ξέρουμε τι μεθόδους χρησιμοποιεί ο τελευταίος, για να σταθεί στην εξουσία; Δεν πρέπει να γνωρίζουμε ότι είναι και ψεύτης και αδίστακτος και ότι έχει κάνει το Σύνταγμα κωλοσφούγγι (συγγνώμη για την έκφραση);
“Το Αντίβαρο απλώς δεν ασχολείται καθόλου με την πολιτική με τη στενή έννοια. Τα έχω πει εκατό φορές. Αυτό δεν σημαίνει ότι αρθρογράφοι του δεν μπορούν να το κάνουν”
Δεν είμαι καινούριος και αυτά που λες τα ξέρω. Αλλά αφού οι αρθρογράφοι του “Αντίβαρου” μπορούν να ασχολούνται με την πολιτική, τότε κι εμείς θα πρέπει να μπορούμε να τούς απαντούμε, ή κάνω λάθος;
“Αν το παράπονο είναι ότι δεν προβάλλεται η Χρυσή Αυγή, αυτό δεν αφορά το Αντίβαρο πρώτον διότι δεν προβάλλει κανένα κόμμα ούτως ή άλλως (απλά την αρθρογραφία ορισμένων προσώπων με τα οποία διατηρεί καλή σχέση) και δεύτερον επειδή η Χρυσή Αυγή είναι ένα ξένο σώμα για τη φιλοσοφία, το ύφος και το ήθος του Αντίβαρου. Τα έχω ξαναγράψει”.
Δεν είναι το “παράπονο” (sic) αυτό, Ανδρέα και το καταλαβαίνεις. Η ΧΑ μπορεί να είναι “ένα ξένο σώμα για τη φιλοσοφία, το ύφος και το ήθος του Αντίβαρου”, αλλά, το επαναλαμβάνω και πάλι, δεν σού ζητώ να την προβάλεις. Απλώς να αναδημοσιεύσεις προς ενημέρωση και σχολιασμό ΜΙΑ ΣΟΒΑΡΗ ΚΤΑΓΓΕΛΙΑ, που μένει αναπάντητη. Έχεις εξαπολύσεις μύδρους κατά της ΧΑ και καλά έκανες, με προφανή σκοπό να αποτρέψεις τους αναγνώστες σου από το να την ψηφίσουν. Τώρα που αυτή φέρνει στην επιφάνεια τίνι τρόπω και γιατί παραμένουν στελέχη της στην φυλακή πάνω από έναν χρόνο, του αρχηγού της συμπεριλαμβανομένου, χωρίς δίκη, οι αναγνώστες σου δεν πρέπει να μάθουν για τις “δημοκρατικές” μεθόδους του κυβερνώντος κόμματος;
Λυπούμαι, αλλά διαφωνώ κάθετα μαζί σου.
Γράφει ο αρθρογράφος παραπάνω:
“Λέμε την Αλήθεια!
Αγωνιζόμαστε Τίμια!
Πιστεύουμε στη Νίκη!”
Aπαντώ:
Όχι μόνο την αλήθεια δεν λέτε, αλλά μάς έχετε φλομώσει στο ψέμμα.
Απ’ όσα γράφω παραπάνω, φαίνεται πόσο τίμια αγωνίζεσθε. Εδώ γελά και το παρδαλό κατσίκι.
Πιστεύεται στην Νίκη; Με τέτοια μέσα;
Ποιοι είναι οι «μύδροι» που έχω εξαπολύσει και από πού συνάγεται ο «προφανής σκοπός» τον οποίον αναφέρεις; [ως προς αυτό το σημείο: Το Αντίβαρο έχει περάσει πάμπολλες εκλογές και ουδέποτε έχει ασχοληθεί με τον επηρεασμό ψηφοφόρων. Μάλιστα, μέσα από 5 δημοσκοπήσεις από το Νοέμβριο του 2011 ως τις διπλές εκλογές του 2012, διεγνώσθηκε περίπου τρεις μήνες νωρίτερα από τα κυρίαρχα ΜΜΕ η δυναμική και η ανάδυση της ΧΑ σε ισχυρή εκλογικά πολιτική δύναμη. Ψάξε να τα βρεις]
Εγώ αυτό που έχω πει και το επαναλαμβάνω και εδώ ακόμη μία φορά είναι ότι οι κραυγές όχι μόνο δεν βοηθούν αλλά στην πραγματικότητα υποσκάπτουν τον υποτιθέμενο λόγο ο οποίος τις παράγει. Λειτουργούν ως όχημα απαξίωσης. Και μάλιστα απορώ πώς αυτό δεν γίνεται κατανοητό!
Και δίνω ένα παράδειγμα. Ο κόπος δεκάδων ανθρώπων, χιλιάδων συλλογικά ωρών σοβαρής, συγκροτημένης εργασίας εδώ στο Αντίβαρο, όταν ανοιχτήκαμε και φέραμε στην επιφάνεια και στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας ένα πολύ σημαντικό ζήτημα, το βιβλίο της Ιστορίας της Στ’ Δημοτικού, θέμα το οποίο τελικά είχε επιτυχή έκβαση για αυτόν ακριβώς τον λόγο (του συγκροτημένου δηλαδή λόγου και όχι άναρθρων κραυγών), κινδύνεψε μόνο μία στιγμή να καταρρεύσει.
Όχι στην πρώτη φάση που όλοι το αγνοούσαν, όχι στη δεύτερη φάση που ξεκίνησε μαζικά από τις εθνομηδενιστικές πένες αντεπίθεση μέσω του τύπου, όχι στη φάση που έφταση στην αιχμή της επικαιρότητας και πήραν θέση όλοι (υπέρ ή κατά), όχι στη φάση που η πολιτική ηγεσία αρνήθηκε το αίτημα επισήμως (κι εμείς επιμείναμε), όχι στη φάση που έπεσαν οι τόνοι και άλλα θέματα το αντικατέστησαν στην επικαιρότητα, όχι στη φάση που αναδιπλώθηκαν και υποσχέθηκαν διορθώσεις από την επόμενη χρονιά, όχι στη φάση της υπονόμευσης της ημερίδας του Αντίβαρου στην Αθήνα από μεγάλη μερίδα του τύπου, όχι -προφανώς- καθ’όλη τη διάρκεια από μία κάποια αντίθετη συγκροτημένη γραμμή (διότι ουσιαστικά επιχειρήματα δεν είχαν), όχι στη φάση που σκλήρυνε η πολιτική ηγεσία και δεν υπήρχε κάλυψη από κανέναν.
Κινδύνεψε σοβαρά να καταρρεύσει όταν τη στιγμή που ήταν το υπ’ αριθμόν ένα θέμα της επικαιρότητας στα τέλη Μαρτίου 2007, η ανύπαρκτη τότε στα ΜΜΕ και σε επιρροοή Χρυσή Αυγή, με την ευκαιρία της παρέλασης για την εθνική εορτή, βγήκε στους δρόμους να κάψει το βιβλίο Ιστορίας. Και σε συνδυασμό με την επικαιρότητα του θέματος, βρήκε την ευκαιρία όλο το σύστημα να χρεώσει σε όλους όσους αντιδρούσαν τέτοιες ακραίες ενέργειες. Ο κίνδυνος λοιπόν ήταν κίνδυνος αξιοπιστίας ενός τεράστιου και πρωτόγνωρου εγχειρήματος με μηδαμινά μέσα (εκτός της κατάθεσης της ψυχής των εμπλεκομένων). Αν θέλεις πραγματικά να επιτύχεις έναν στόχο, εργάζεσαι σοβαρά και συγκροτημένα, με ομόνοια, είσαι ανοιχτός, δεν έχεις κρυφή ατζέντα και παρουσιάζεις τα επιχειρήματά σου προσπαθώντας να επηρεάσεις καταστάσεις και να ενημερώσεις τον κόσμο. Μόνο αν ΔΕΝ θέλεις να επιτύχει ένα εγχείρημα άλλου και για να καλύψεις τις δικές σου ψυχολογικές ανάγκες και ανασφάλειες, βγαίνεις να κάνεις ακραίες, επιθετικές και αναόητες κινήσεις οι οποίες είναι προφανές για τον κοινό νου ότι λειτουργούν απαξιωτικά για όλον τον κόπο κάποιων άλλων.
Αυτά είναι τα γεγονότα.
Μπορεί ο καθένας να τραβήξει τις παράλληλές του σε άλλα θέματα της επικαιρότητας και να βγάλει τα συμπεράσματά του από δω και πέρα.
Όσοι γνωρίζουν την Ιστορία καλύτερα από μένα μπορούν να βρουν πληθώρα παραδειγμάτων ότι όσοι φωνάζουν και πετάνε κορώνες συνήθως φέρνουν τα αντίθετα αποτελέσματα. Επίσης, ίσως θα βρουν και παραδείγματα ότι ορισμένες φορές όσοι φωνάζουν περισσότερο από τους άλλους ίσως λειτουργούν και συνειδητά με σκοπό την υπονόμευση. Εγώ δεν φτάνω σ’ αυτό το σημείο της ανάλυσής μου για τη Χρυσή Αυγή. Θεωρώ ότι γίνεται από πολιτική ανωριμότητα, ημιμάθεια και -εφηβικών διαστάσεων- υπερβάλλοντα ζήλο.
Με το θέμα της φυλάκισης των μελών της Χρυσής Αυγής δεν έχω ασχοληθεί καθόλου, δεν έχω εκφραστεί ποτέ, ούτε εγώ ούτε κανένας άλλος στην αρθρογραφία του Αντίβαρου (από όσο γνωρίζω τουλάχιστον), οπότε δεν καταλαβαίνω με τι ακριβώς διαφωνείς κάθετα κι όλας. Θεωρώ ότι είναι υπόθεση της Δικαιοσύνης. Δικαίωμα έχουμε όλοι να αξιολογούμε όλες τις εξουσίες, άρα και τη Δικαιοσύνη, με όποιον τρόπο θέλουμε. Αλλά η εκβίαση συμπεράσματος ότι εφόσον δεν έχει αναπαραχθεί στο Αντίβαρο η καταγγελία για μία συγκεκριμένη αξιολόγηση της Δικαιοσύνης από ένα κόμμα, σημαίνει ότι εγώ ή το Αντίβαρο υιοθετεί την Α ή τη Β άποψη, είναι νομίζω παρατραβηγμένη. Είπαμε να μιλάμε με βάση τα δεδομένα και όχι με βάση ό,τι μας καπνίζει.
Ανδρέας.
“Ποιοι είναι οι «μύδροι» που έχω εξαπολύσει και από πού συνάγεται ο «προφανής σκοπός» τον οποίον αναφέρεις;”
Μια ματιά εδώ αρκεί. Αν δεν είχες σκοπό (το β’ ενικού για το “Αντίβαρο”) να ενημερώσεις και να αποτρέψεις τους αναγνώστες σου από το να την ψηφίσουν, τότε γιατί έκανες όλες αυτές τις αναρτήσεις;
Οι .. “κραυγές” τι σχέση έχουν μ’ εμένα και μ’ αυτά που γράφω; Τα ξέρω αυτά που λες για το βιβλίο της Ρεπούση, τα έχεις προσφάτως ξαναγράψει, αλλά δεν βλέπω τι σχέση έχουν όλα αυτά με το αίτημά μου να ακουστεί μία σοβαρή καταγγελία, που αφορά στον πρωθυπουργό της χώρας, που, όπως είδα, διαφημίζει (λέγε λιβανίζει) ξανά ο Χολέβας;
Γιατί κάνεις ότι δεν καταλαβαίνεις, ενώ είμαι βέβαιος ότι καταλαβαίνεις και πολύ καλά μάλιστα το πνεύμα αυτών που γράφω.
Δεν καταλαβαίνεις με τι διαφωνώ και μάλιστα κάθετα; Με το ότι αρνείσαι να αποκαλύψεις πώς λειτουργεί η “δημοκρατία” και ι Δικαιοσύνη στην Ελλάδα. Μπορεί να μην έχεις ασχοληθεί με το θέμα της φυλάκισης των μελών της ΧΑ, αλλά δεν σε ενοχλεί ότι έγινε, όπως διαφαίνεται, για καθαρά πολιτικούς λόγους; Η καταγγελία, την οποία σού έδωσα, αφορά στην συμπαιγνία κυβέρνησης και Δικαιοσύνης (τουλάχιστον κάποιων λειτουργών, για να μην τους πάρει όλους η μπάλα) κι εσύ μού λες ότι “είναι υπόθεση της Δικαιοσύνης” Ποιας Δικαιοσύνης;
“Αλλά η εκβίαση συμπεράσματος ότι εφόσον δεν έχει αναπαραχθεί στο Αντίβαρο η καταγγελία για μία συγκεκριμένη αξιολόγηση της Δικαιοσύνης από ένα κόμμα, σημαίνει ότι εγώ ή το Αντίβαρο υιοθετεί την Α ή τη Β άποψη, είναι νομίζω παρατραβηγμένη”
Εδώ μάλλον σε “χάνω”.
Αρκετά γράψαμε πάνω στο θέμα. Δεν μπορούμε να αλληλοκατανοηθούμε. Τι να κάνουμε;
Μένω ξερός κι ενεός και άφωνος – “τι απίστευτη Ελλάδα!!”, σκέφτομαι. Κι επαναλαμβάνω στον εαυτό μου: Αν ίσως η Ελλάδα ενωνόταν με την Κύπρο – αν δεν το εμπόδιζε αυτό ένας αρχιεπίσκοπος (τι απίστευτη Ελλάδα!!) – ίσως λόγω του μεγέθους της ν’ αυξάνονταν κι η σημασία της κι άρα, ίσως ακόμα, πράγμα που είναι ακόμα πιο σημαντικό, να ΣΟΒΑΡΕΥΟΝΤΑΝ κι οι πολίτες της.
18 σχόλια ως εδώ και κανένας δεν ασχολήθηκε με την ουσία του κειμένου τού κ. Χολέβα, κι ούτε κι ο ίδιος τόλμησε να το πάρει ως το τέλος.
Κι ούτε αποτελεί δικαιολογία ότι αυτοί που απαντούν στον τυφλό φανατισμό τού να “μην μιλά ο κ. Χολέβας αφού δεν είναι δικός μας”, επίσης δεν ασχολούνται με το περιεχόμενο του κειμένου του κ. Χολέβα.
Όχι στον κ. Τσίπρα λέει ο κ. Χολέβας, επειδή είναι θαυμαστής του κ. Χριστόφια, που η διακυβέρνησή του επέφερε τόσες ζημιές και δοκίμασε να προξενήσει κι άλλες ακόμα στην Κύπρο.
Μα το “κομμουνιστικό” κόμμα Κύπρου – που θαυμάζει ο κ. Τσίπρας – και ο Γενικός Γραμματέας του κ. Χριστόφιας έφτασαν να κυβερνήσουν την εναπομείνασα μετά την ολέθρια πολιτική Μακαρίου, Κύπρο, επειδή την ανθενωτική και ανθελληνική νοοτροπία και ιδεολογία τους αποδέχτηκε και προώθησε ως “πατριωτική” ο πρώτος πρόεδρος της Κ.Δ.
Την δε νικώσα ψήφο στις προεδρικές εκλογές του 2008 παραχώρησε στον κ. Χριστόφια ένας από τους μεγαλύτερους θαυμαστές του Αρχιεπισκόπου Μακαρίου, ο Τάσσος Παπαδόπουλος. Και οι δύο αυτοί ξεκίνησαν τον αφελληνισμό της παιδείας της Κύπρου (στις 12.1.2005 ο Παπαδόπουλος δήλωσε ότι η Ζυρίχη ήταν καλύτερη από την Ένωση) και τρίτος και τελευταίος ο κ. Χριστόφιας αποπειράθηκε την εδραίωσή του.
Ευτυχώς έμειναν και οι τρεις από χρόνο, χωρίς να έχει ακόμα εκλείψει ο κίνδυνος. Ένεκα… βαθιές είναι οι ρίζες!!
Άξιος πολιτικός προς υπερψήφιση θα ήταν πράγματι ο κ. Χολέβας αν ΤΟΛΜΟΥΣΕ αυτά που αναγνωρίζει ως αλήθειες να τα έλεγε κιόλας. Τότε πραγματικά θα γίνονταν φορέας νέας πνοής στα πολιτικά πράγματα αυτής της απίστευτης Ελλάδος.
“Οικονομική χρεωκοπία, σύγκρουση με την Ευρώπη, αφελληνισμός της Παιδείας, πόλεμος κατά της Εκκλησίας και των χριστιανικών συμβόλων, αθρόα είσοδος παρανόμων μεταναστών, υποβάθμιση της Εθνικής Άμυνας, διαλυτικά φαινόμενα στην Αστυνομία και … άλλα μαρξιστικά και καθόλου ευχάριστα”.
Με όλο το σεβασμό προς τον Κύριο Χολέβα, αλλα αυτά τα οποια γραφει πως θα τα φέρει ο Σύρριζα, η “παρατaξη” του δεν τα έχει ήδη κάνει πράξη στην Ελλάδα? Η παράταξη πρέπει να μπει σε εισαγωγικά, γιατί πλέον δεν ξέρουμε και ποια είναι αυτή η παράταξη.
Χρεοκοπήσαμε, η παιδεία έχει αφελληνιστεί, θα μπορούσε κανεις να πει πως πόλεμος εναντίον της εκκλησιας γίνεται ήδη, αθρόα είσοδος παρανομων μεταναστών συμβαίνει ήδη αν και βεβαια ο όλος ορισμός της υπόθεσης είναι προβληματικός, γιατί δεν έρχονται οι άνθρωποι αυτοί βόλτα έτσι αόριστα όπως το περιγραφει ο Κύριος Χολέβας, αλλα όπως και να έχει τα σύνορα μας είναι σουρωτήρι, η εθνική άμυνα έχει υποβαθμιστεί όσο δεν πάει, μόνον επίσημη διάλυση του στρατεύματος θα ήταν κάτι δραστικότερο από αυτό που υπάρχει τώρα, η αστυνομία είναι ένα χημείο γενικότερα, δε λειτουργεί καμια υπηρεσία της, η εγκληματικότητα καλπάζει και οι αστυνομικοί φυλάνε σπίτια πλουσιων και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο…οποτε το ερώτημα είναι μήπως τελικά η Νέα “πασοκοδημοκρατια” είναι μαρξιστική? Εγώ προσωπικά την τελευταία παράγραφο την βρήκα απλώς αστεία!
Αντιλαμβάνομαι ότι μια Συριζελλάς είναι ήδη προ των πυλών.
Ο μύθος της Πτώσης είναι σχεδόν κυρίαρχος. Η επιτάχυνση είναι στη φύση της πτώσης. Ο πάτος ανύπαρκτος, έχει αντικατασταθεί από τη μεταμόρφωση. Στην ουσία δεν υπάρχει εμπόδιο.
Ότι η Αριστερά δοκιμάζει την τύχη της μοντερνιστικά, δυτικότροπα και αναπτυξιακά στον αφελληνισμό εδώ και δεκαετίες (φορώντας ακριβώς προσωπείο αντίθετο), η δική μου μικρή αντίληψη σημείωσε μιαν από εδώ ειδική έναρξη με έναν αριστερά μεταμφιεσμένο Αρχιεπίσκοπο, που όλες οι ενδείξεις και αποδείξεις δείχνουν να διακήρυττε Ένωση και να μάχονταν για ανεξαρτησία (απεξάρτηση της Κύπρου από την Ελλάδα), πράγμα που επιτάχυνε την γενική ελληνική Πτώση μέσα από τον μερισμό αντί να την ανακόψει με την ενότητα (δηλαδή την ελληνική ισχύ).
Η σημερινή παντοιοτρόπως ανίσχυρη “Ελλάς”, από την πολλή επιτάχυσνη της Πτώσης της, έχει χάσει εκείνο που ο Σεφέρης κ.α. άνθρωποι που μπορούσαν ακόμα να σκεφθούν, θα ονόμαζαν “αίσθηση ιστορίας”.
Κάθε φορά που πιάνει το μάτι μου ελλαδική “πολιτική” συζήτηση στην τηλεόραση (αλλά και κυπριακές πολιτικές ενέργειες απο οθενδήποτε προερχόμενες) διερωτώμαι αν πρόκειται περί πλήρως αμνημόνων και “ταραγμένων”, που το πολύ θυμούνται μέχρι χθες το μεσημέρι. Ακόμα και το απόγευμα της προηγουμένης τους διαφεύγει.
Μόλις προχθές λογοκρίθηκε από το Άρδην-Ρήξη σχόλιο-απάντησή μου στον κ. Καραμπελιά ότι η ελληνική κρίση δεν άρχισε από την επομένη της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο το 1974, όπως έγραψε, αλλ΄ ίσως παράλληλα με την τελευταία απόπειρα ανάκτησης της ελληνικής αξιοπρέπειας, το 1955, όταν ο Αρχιεπίσκοπος Μακάριος δήλωνε στον αγγλικανό Αρχιδιάκονο στη Λευκωσία, στις 27.6. 1955 (μόλις τρεις μήνες μετά την έναρξη του αγώνα της ΕΟΚΑ), ότι είχε “πλήρη επίγνωση του πόσο άγονο είχε καταστεί το σύνθημα ‘Ένωσις και μόνο Ένωσις'”!!
Οι μεγαλύτεροι ήρωες της Ένωσης, δηλαδή της ελληνικής ισχύος στη σύγχρονη εποχή, ο Γρηγόρης Αυεξντίου και ο Κυριάκος Μάτσης, έπεσαν μαχόμενοι το 57 ο ένας, το 58 ο άλλος, περιπαιζόμενοι από τον ίδιό τους τον Αρχιεπίσκοπο και αρχηγό του Αγώνος. Το “περιπαίξιμο” το επιβεβαίωσε ξανά το 1964 διαβάλλοντας ο ίδιος και υπονομεύοντας την ελληνική στρατιωτική παρουσία στην Κύπρο.
Αλλά για… ιστορία θα μιλάμε τώρα; Κι ακόμα χειρότερα για ΠΟΙΗΣΗ θα μιλάμε τώρα;
Εδώ διεξάγεται εν Ελλάδι ένας τόσο κρίσιμος προεκλογικός αγώνας και το Κυπριακό – δηλαδή η ελληνική ΑΟΖ της Κύπρου και το εναπομείναν έδαφος της Ελλάδας στην Ανατολή – δεν… παίζουν!!
Θα τα πούμε όλοι ξανά στην Κόλαση, που είναι ήδη εδώ, κάποτε επιπίπτουσα διαμιάς και αστραπιαία και κάποτε σταδιακά και με το μαλακό.
Ζήτω η πραγματική εκτός πραγματικότητας Ελλάς, που δεν την πιάνει η κόλαση.
Ἡ διαφορὰ μὲ τὴν ἐποχὴ τοῦ Σεφέρη εἶναι ὅτι τότε δὲν εἴχαμε 30.000 Ἕλληνες μὲ διδακτορικὰ διπλώματα οὔτε 50.000 μὲ ἄλλους μεταπτυχιακοὺς τίτλους. Ἐπενδύσαμε πολύ γρήγορα καὶ ἄτσαλα στὴν ἀνωτάτη ἐκπαίδευση μὲ ἀποτέλεσμα νὰ ἔχουμε πολλοὺς ἀνθρώπους πού νομίζουν ὅτι κάτι ξέρουν, ἐνῶ, δυστυχῶς, δὲν ξέρουν τὴν τύφλα τους. Ὅλοι αὐτοί, τὸν καιρὸ τοῦ Σεφέρη ἔπαιρναν γραμμὴ ἀπὸ τὸ Σεφέρη καὶ τοὺς ὁμοίους του, ἐνῶ σήμερα παίρνουν γραμμὴ ἀπὸ τὴν τηλεόραση καὶ τοὺς ὀμοίους τους στὸν ψηφιακὸ ὄχλο πού λέγεται facebook. Ὁ Σεφέρης καὶ οἱ σημερινοὶ διάδοχοί του ἔχουν «αἴσθηση ἱστορίας». Οὶ σπουδασμένοι βιαστικὰ δὲν ἔχουν. Τόσο ἀπλό. Ἔχουμε, λοιπόν, πρόβλημα μανταμσουσουδισμοῦ καὶ μικρομεγαλισμοῦ. Τὸ λογικὸ εἶναι νὰ τὸ λύσουμε ὅπως ἡ μαντάμ Σουσοῦ, ἀφοῦ, δηλαδή, φᾶμε μερικὲς φάπες. Φυσικὰ γιὰ τὸν εὐαίσθητο καὶ καλλιεργημένο καὶ μία φάπα εἶναι θανάσιμη προσβολή, κόλαση. Γιὰ τὸν διπλωματοῦχο ἀνεπιστήμονα δὲν νομίζω ὅτι εἶναι πρόβλημα καὶ μία καὶ δύο καὶ πενῆντα. Ἄλλωστε, δὲν ἔχει πάντοτε συναίσθηση ὅτι τρώει φάπα. Χρειάζεται νὰ φάει πολλὲς γιὰ νὰ τὸ καταλάβει καὶ πολλοὶ ἐκμετροῦν καὶ τὸ ζῆν χωρὶς νὰ καταλάβουν πόσες φάπες ἔχουν φάει. Ρινοκερισμός …
ΥΓ Δὲν εἶναι τυχαῖο τὸ ὅτι οἱ μεγαλύτεροι πολιτικοὶ ἄνδρες τῆς νεωτέρας Ἑλλάδος, ὁ Καποδίστριας, ὁ Χαρίλαος Τρικούπης, ὁ Ἐλευθέριος Βενιζέλος, ὁ Ἰωάννης Μεταξᾶς ἀγωνίσθηκαν ματαίως νὰ ἀποτρέψουν τὴν ἄκαιρο ἐπένδυση ἀνθρωπίνου κεφαλαίου στὴν ἀνωτάτη, λεγομένη, ἐκπαίδευση. Διότι οἱ συνέπειες τῆς ἀκαίρου αὐτῆς ἐπενδύσεως ζοῦν πολλὰ χρόνια, ὅσα καὶ οἱ ἄνθρωποι. Τρέχα γύρευε πότε θὰ ξεμπλέξουμε ἀπὸ τοὺς κάθε λογῆς «καθηγητὲς πανεπιστημίου» ἔχουμε φορτωθεῖ τὰ τελευταῖα, ἰδίως, χρόνια, μετὰ τὴν μεταπολίτευση. Εἴχαμε 800 κι ἔχουμε 8000.