Tuesday 1 October 2024
Αντίβαρο
Αντίβαρο Ομιλίες/Συνεντεύξεις Πολιτική επικαιρότητα Πρόσωπα Πρωτοβουλίες

Το πρώτο (και ίσως μοναδικό) debate υποψηφίων προέδρων της ΝΔ στο Αντίβαρο – Οι μεν και οι …δεν!

Αποκλειστικότητα του Αντίβαρου. Επικοινωνήσαμε με τους τέσσερις υποψήφιους προέδρους της Νέας Δημοκρατίας μέσω των δημοσίων ηλεκτρονικών διευθύνσεών τους για να μας απαντήσουν στις ίδιες ερωτήσεις. Ο όρος που θέσαμε ήταν ότι μόνο εάν υπήρχαν δύο συμμετοχές, θα δημοσιεύαμε τις απαντήσεις. Τελικά οι δύο από αυτούς προθυμοποιήθηκαν να μας γνωστοποιήσουν ότι θα απαντήσουν, όπως και έκαναν μερικές ημέρες αργότερα.

Έτσι, δημοσιεύουμε τις απαντήσεις του Άδωνι Γεωργιάδη και του Κυριάκου Μητσοτάκη στις παράλληλες συνεντεύξεις.

Δυστυχώς, δεν έχουμε λάβει καμία απάντηση και γενικότερα καμία επικοινωνία από τον Βαγγέλη Μεϊμαράκη και τον Απόστολο Τζιτζικώστα.

Είναι πιθανό αυτή να είναι η μοναδική φορά που οι υποψήφιοι πρόεδροι της ΝΔ απαντούν στα ίδια ερωτήματα. Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, οι δύο που συμφωνούν με τη διεξαγωγή ενός τηλεοπτικού debate είναι οι δύο που απάντησαν.

Έτσι, μπορούν να χωριστούν οι τέσσερις υποψήφιοι στους ΜΕΝ και στους …ΔΕΝ!

Οι Μεν

oi-men-gewrgiadhs-mhtsotakhs

Και οι Δεν

oi-den-meimarakhs-tzitzikwstas

Οι ερωτήσεις

Εκτός από την πέμπτη ερώτηση, οι υπόλοιπες είναι ανοιχτές. Δηλαδή ζητούν από τον υποψήφιο να θέσει ο ίδιος το σημαντικότερο ζήτημα, κατά τη γνώμη του, γύρω από έναν άξονα (αυτοκριτική ΝΔ, διαχείριση του κόμματος, προβλήματα της χώρας, αντιμετώπιση Τσίπρα, όραμα για τη χώρα). Ο σκοπός των ανοιχτών ερωτήσεων είναι να επισημανθούν οι προτεραιότητες των υποψηφίων: ποια ζητήματα θεωρούν οι ίδιοι σημαντικότερα από άλλα. Έτσι, τους δίνεται η δυνατότητα να αναπτύξουν το κατά περίπτωση σημαντικότερο πρόβλημα. Από κει και πέρα, για να δοθεί ένα ελάχιστο δείγμα του ιδεολογικού τους στίγματος, υπάρχει η πέμπτη ερώτηση, στην οποία τίθενται μία σειρά ζητημάτων με απλή μονολεκτική απάντηση.

Οι απαντήσεις (με χρονολογική σειρά λήψης) στο mini-debate στο Αντίβαρο μεταξύ υποψηφίων προέδρων της Νέας Δημοκρατίας

 

 

 

Ερώτηση Άδωνις Γεωργιάδης Κυριάκος Μητσοτάκης
1. Ποια είναι τα κύρια σημεία στα οποία θα κάνατε αυτοκριτική εκ μέρους της Νέας Δημοκρατίας για τα χρόνια που κυβέρνησε; Σε προσωπικό επίπεδο έχω κάνει την αυτοκριτική μου και έχω παραδεχθεί ότι η Νέα Δημοκρατία έκανε λάθη τα δυόμιση χρόνια που κυβέρνησε τη χώρα. Για παράδειγμα, ήταν λάθος που μετά τις ευρωεκλογές τραβήξαμε χειρόφρενο στις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις, ήταν λάθος η πολύ άσχημη εικόνα που δημιουργήθηκε με τον φόρο στα ακίνητα, τον περίφημο ΕΝΦΙΑ, ήταν λάθος που δεν δείξαμε ότι συναισθανόμαστε το πρόβλημα των συμπολιτών μας που η ζωή τους ξεθεμελιώθηκε από την κρίση.

Ναι, η Νέα Δημοκρατία έκανε λάθη, αλλά παρέδωσε τη χώρα σε πολύ καλύτερη κατάσταση από αυτήν που την παρέλαβε. Αλήθεια, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ θα μπορεί να πει το ίδιο όταν έρθει η στιγμή να παραδώσει την εξουσία στην επόμενη κυβέρνηση;

 

Το δυστυχές έγκειται στο «διαζύγιο» με την κοινωνική βάση της Νέας Δημοκρατίας και της ευρύτερης παράταξης. Με τον κόσμο του ιδιωτικού τομέα, το μικρό και μεγαλύτερο ιδιοκτήτη, τον άνθρωπο που ήθελε να κατοχυρώσει τους κόπους μιας ζωής και να προοδεύσει ο ίδιος και τα παιδιά του. Με απλά λόγια, με το μέσο Έλληνα, φιλότιμο νοικοκύρη.  Το τεράστιο χρέος της χώρας έπληξε τους «φυσικούς μας» συμμάχους, την ευρεία μεσαία τάξη, την υγιή επιχειρηματικότητα και τα λαϊκα στρώματα, τα οποία ιδεολογικά περίμεναν από εμάς.  Πολιτικά, η Νέα Δημοκρατία, χάνοντας την κοινωνική της βάση και τις συμμαχίες της, επεχείρησε να περισώσει έναν παραδοσιακό ιδεολογικό κορμό ψηφοφόρων. Αυτός, ωστόσο, αποδείχτηκε ότι είναι πολύ πιο σταθερός, συγκρινόμενος με την αόριστη «κεντροαριστερά». Εν ολίγοις δεν αρκούσε το κάλεσμα προς την «παραδοσιακή Δεξιά», η οποία φιλότιμα και παραδοσιακά στηρίζει τη Νέα Δημοκρατία. Ο πραγματικόςμας αγώνας είναι να ξαναβρεθούμε με εκείνα τα τεράστια κοινωνικά στρώματα, των οποίων πραγματικός πολιτικός εκφραστής είναι η  Νέα Δημοκρατία.

 

Ποιο είναι το κυριότερο πρόβλημα της ΝΔ και με ποιον τρόπο θα το προσεγγίσετε εάν αναλάβετε την προεδρία;

 

Η Νέα Δημοκρατία είναι ένα ιστορικό κόμμα, με μακρά διαδρομή, το οποίο έχει προσφέρει πολλά στον τόπο. Βγάζει όμως προς τα έξω μία εικόνα ενός «κουρασμένου» κόμματος, που δεν είναι σίγουρο για τις ιδέες του, για όλα όσα πρεσβεύει. Αυτό, λοιπόν, πρέπει να αλλάξει.

Η μεγάλη κεντροδεξιά παράταξη πρέπει να ανανεωθεί, τόσο στα πρόσωπα που τη στελεχώνουν όσο και στη δομή και την οργάνωσή της. Θα πρέπει να γίνει σαφές ότι επετηρίδα πλέον δεν υπάρχει, ότι η Νέα Δημοκρατία ανοίγεται στην κοινωνία και καλεί όλους όσοι θέλουν και έχουν όρεξη να προσφέρουν για το μέλλον της παρατάξεως και για το καλό του τόπου.

Η νέα Νέα Δημοκρατία που εγώ ονειρεύομαι θα έχει τις ίδιες πολιτικές θέσεις, για τις οποίες είμαστε περήφανοι, αλλά θα τις υπερασπίζεται με πάθος και μαχητικότητα. Οι καιροί επιβάλλουν το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης να είναι δυνατό, να εκφράζει την κοινωνία και να μιλάει τη γλώσσα της αλήθειας, δίνοντας λύσεις σε πραγματικά προβλήματα. Γιατί εμείς οι πολιτικοί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είμαστε για να λύνουμε και όχι να δημιουργούμε προβλήματα.

 

Η Νέα Δημοκρατία κατέληξε για πολλούς λόγους, οι οποίοι απαιτούν επίπονη αυτοκριτική και θεραπεία, να έχει εσωτερική οργάνωση και δομή που θυμίζει συνδικαλιστική ή φοιτητική παράταξη. Όμως, τόσο η Ελληνική όσο και η ευρωπαϊκή και παγκόσμια εμπειρία δείχνουν ότι μεγάλο κυβερνητικό κόμμα χωρίς θεσμοθετημένη και συνεχή οργάνωση δεν μπορεί να υπάρξει. Ως προς αυτό, όλοι μας οφείλουμε άπειρη ευγνωμοσύνη στους ανιδιοτελείς οργανωμένους Νεοδημοκράτες, οι οποίοι «τραβάνε το κουπί» χωρίς κανένα προσωπικό όφελος με αγάπη και τρομερή προσωπική εργασία για την παράταξη. Δυστυχώς, παράλληλα με αυτόν τον εξαίσιο κόσμοδρούσαν, δρουν και συνεχίζουν να δρουν κάποιοι εσωκομματικοί μηχανισμοί που οργανώνουν εσωκομματικές «πελατείες» προκειμένου να διαιωνίζονται «παράγοντες» εις βάρος των Νεοδημοκρατών. Αυτούς τους μηχανισμούς θέλω να τους πολεμήσω.

 

Ποια είναι κατά τη γνώμη σας τα 2-3 μεγαλύτερα προβλήματα της χώρας. Επιλέξτε το σημαντικότερο από αυτά και καταθέστε συνοπτικά την πρότασή σας για το πώς θα αντιμετωπιστεί από μία δική σας κυβέρνηση.

 

Τα  2 – 3 σημαντικότερα προβλήματα της χώρας είναι, πρώτον το δημογραφικό, δεύτερον το μεταναστευτικό και τρίτον η οικονομία.  Για το δημογραφικό πρόβλημα θα προσπαθήσω να ακολουθήσω τη σωστή πολιτική της κυβέρνησης Καραμανλή, να δώσω δηλαδή κίνητρα για να γεννηθούν περισσότερα παιδιά.

Όπως έκανε ο Μακαριστός Χριστόδουλος στη Θράκη με το τρίτο παιδί. Πρέπει να θυμόμαστε ότι αν δεν αναστραφεί ο δημογραφικός μας κύκλος, σε λίγα χρόνια οι Έλληνες θα είμαστε μειοψηφία.

Πρέπει να βοηθήσουμε την Ελλάδα να αναγεννηθεί.

 

Τα ουσιώδη ζητήματα της χώρας είναι πρώτον η οικονομική κατάσταση της χώρας, δεύτερον η Παιδεία και τρίτον το Μεταναστευτικό – Προσφυγικό. Όσον αφορά στην Οικονομία, η συζήτηση πρέπει να φύγει από το χρέος και να πάει στην ανάπτυξη. Διότι αν η οικονομία μαςεξακολουθεί να βουλιάζει σε ύφεση, αν η ανεργία εξακολουθεί να αυξάνεται, σας διαβεβαιώ ότι το κούρεμα δεν θα αποτελέσει λύση για το οικονομικό πρόβλημα της χώρας. Εχω καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις για την ανάπτυξη της οικονομίας, τη δίκαιη κατανομή των βαρών που το μνημόνιο συνεπάγεται για τους πολίτες, τα δημοσιονομικά ισοδύναμα που κρίνω ότι θα έπρεπε να ενεργοποιηθούν προκειμένου να ελαφρυνθούν συγκεκριμένες πληθυσμιακές ομάδες. Μαζί με τις προτάσεις μου για την επιχειρηματικόητα έχω καταθέσειέντεκα προτάσεις για τον απομαρξισμό της παιδείας και επτά προτάσεις με εθνικό πρόσημο για το μεταναστευτικό.

 

Τι γνώμη έχετε για τη διακυβέρνηση της χώρας από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα; Ποιος είναι ο ρόλος της Νέας Δημοκρατίας ως αντιπολίτευση;

 

Ο Αλέξης Τσίπρας και η κυβέρνησή του έχουν προκαλέσει τεράστια καταστροφή στον τόπο. Μέχρι τον Δεκέμβριο του 2014, το χρέος μας ήταν βιώσιμο, όπως έλεγαν όλοι οι διεθνή οίκοι αξιολόγησης. Πλέον το χρέος μας δεν είναι βιώσιμο. Δεν είναι βιώσιμο γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ έριξε την κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά και φέσωσε τη χώρα με 90 δισεκατομμύρια ευρώ.

Η ΝΔ δεν πρέπει να αφήσει τον χρόνο να περάσει γιατί όσο μένει αυτή η κυβέρνηση τόσο βλάπτει τη χώρα. Πρέπει να αποκαλύψει τα ψέματα που έχει πει στον ελληνικό λαό για να πάρει την εξουσία. Μέχρι να γίνει αντιληπτό ότι ο Αλέξης Τσίπρας είναι ένας πολιτικός τυχοδιώκτης.

Η ΝΔ δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να δώσει λευκή επιταγή στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, χωρίς κανένα πολιτικό αντάλλαγμα, όπως λανθασμένα έγινε,κατά τη γνώμη μου, το καλοκαίρι με τη ψήφιση του μνημονίου.

Εμείς δεν συγκυβερνούμε με τον Αλέξη Τσίπρα, εμείς είμαστε αξιωματική αντιπολίτευση. Και θα μας βρουν απέναντί τους, γιατί τα ψέματα τελείωσαν. Ήρθε η ώρα να μάθει ο ελληνικός λαός ότι αυτή η κυβέρνηση είναι άκρως επικίνδυνη και μας οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στον γκρεμό.

 

Για πρώτη φορά από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο έκλεισαν οι τράπεζες, επιχειρήσεις χρεοκόπησαν λόγω των capital controls, o ΣΥΡΙΖΑ πήγε σε ένα δημοψήφισμα γιατί δεν περνούσε το πρόγραμμα στη Βουλή και την τελευταία στιγμή δέχτηκε ότι του επέβαλαν οι δανειστές. Τον Ιανουάριο του 2015 συγκρούστηκε η σκληρή πραγματικότητα με ένα βολικό ψέμα. Ή ο ΣΥΡΙΖΑ έλεγε ψέματα ή θα δεν ήξερε τι του γίνεται. Ο κ. Τσίπρας αποδείχτηκε επικίνδυνος για τη χώρα και ανέτοιμος να κυβερνήσει. Οι πολίτες του έδωσαν μια δεύτερη ευκαιρία για να εφαρμόσει το τρίτο πρόγραμμα, το οποίο φέρει την υπογραφή του και το οποίο ο ίδιος δεν πιστεύει.

Απέναντι στην τελευταία εκδοχή του λαϊκισμού, που είναι ο ΣΥΡΙΖΑ, η Νέα Δημοκρατία μπορεί να προτάξει μόνο την αλήθεια και τον ορθό λόγο. Ο δρόμος που θα φέρει πίσω το χαμόγελο στου Έλληνες πολίτες δεν θα είναι στρωμένος με ψέμματα και εύκολες υποσχέσεις. Το τελευταίο που πρέπει να κάνουμε ως Νέα Δημοκρατία είναι να γίνουμε κλώνος του ΣΥΡΙΖΑ και να υποσχεθούμε πράγματα που δεν μπορούν να γίνουν.

Το τελευταίο που χρειάζεται η Νέα Δημοκρατία σήμερα είναι να γίνει ξανά αντιμνημονιακή. Δυστυχώς ακόμη και σήμερα το πολιτικό σύστημα λαϊκίζει.Η ελληνική οικονομία χρειάζεται ένα αναπτυξιακό σοκ. Αυτό το σοκ θα έρθει μόνο μέσα από την επιβολή και την εφαρμογή των διαρθρωτικών αλλαγών και μεταρρυθμίσεων.

Υπάρχει μια ευελιξία στο δημοσιονομικό μείγμα, το οποίο σημαίνει λιγότεροι φόροι για ένα πιο λιτό Κράτος, αλλά και μια σειρά διαρθρωτικές παρεμβάσεις τις οποίες πρέπει να εφαρμόσουμε χωρίς πολλές κουβέντες για να καταφέρουμε το τρίτο Πρόγραμμα να είναι το τελευταίο.

 

Συμφωνείτε, διαφωνείτε ή είστε ουδέτεροι (πχ “υπό όρους” κλπ) με τα κάτωθι:

 

α. με την κατάργηση του άρθρου 86 του Συντάγματος (περί ευθύνης υπουργών) NAI

β. με την αφαίρεση του προοιμίου του Συντάγματος OXI

γ. με τον διαχωρισμό εκκλησίας-κράτους OXI

δ. με τη χρήση του όρου «γενοκτονία» για τις σφαγές Ελλήνων της Μικράς Ασίας και του Πόντου ΝΑΙ

ε. με την άποψη ότι τα παιδιά μεταναστών πρέπει να μπορούν να αποκτούν ελληνική ιθαγένεια αυτόματα με τη γέννησή τους ΟΧΙ

στ. με τις στρατηγικές αποκρατικοποιήσεις (πχ ΟΛΘ, ΔΕΠΑ ή ακόμα και της ΔΕΗ) ΝΑΙ

ζ. με την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων ΝΑΙ

η. με την άποψη ότι ο ρόλος του συνδικαλισμού είναι αρνητικός στην ανάπτυξη της χώρας ΝΑΙ

θ. με την άποψη ότι η πάταξη της φοροδιαφυγής είναι το παν για την έξοδο από την οικονομική κρίση ΟΧΙ

ι. με την άποψη ότι η εθνική κυριαρχία και η ευρωπαϊκή ολοκλήρωση τίθενται διλημματικά (εάν ναι, προσθέστε λίγα λόγια ως προς το πού τοποθετείτε τον εαυτό σας και τη ΝΔ;) ΟΧΙ

 

α. με την κατάργηση του άρθρου 86 του Συντάγματος (περί ευθύνης υπουργών)

Tο 2006 έφερα στη Βουλή το ζήτημα του νόμου περί ευθύνης υπουργών και την αλλαγή στο σχετικό άρθρο. Δυστυχώς κανείς δεν με άκουσε.

γ. με τον διαχωρισμό εκκλησίας-κράτους

Η Εκκλησία, κατά τη γνώμη μου, πρέπει να είναι αυτάρκης αλλά η πραγματικότητα είναι ότι πέρα από οποιαδήποτε οικονομική αυτάρκεια, οι δεσμοί που δένουν την κοινωνία με την Εκκλησία είναι και θα παραμείνουν άρρηκτοι. Το κράτος δεν μπορεί, παρά τις οποιασδήποτε ιδεοληψίες, να εθελοτυφλεί, ούτε μπορεί  να μην αναγνωρίζει το τεράστιο ανθρωπιστικό έργο της Εκκλησίας. Η Εκκλησία όχι μόνο έχει προσφέρει στην αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης που ήρθε ως αποτέλεσμα της ύφεσης και της ανεργίας των τελευταίων πέντε ετών αλλά διαχρονικά έχει αποτελέσει κοινωνικό πυλώνα στην αντιμετώπιση προβλημάτων όπως η ενδοοικογενειακή βία και τα ναρκωτικά. Προσωπικά πιστεύω ότι η Εκκλησία μπορεί να αντιμετωπίσει πολλά προβλήματα κοινωνικής φύσεως πολύ καλύτερα από ότι το οποιοδήποτε κράτος θα μπορούσε και θα ήθελα να δω το κράτος, όχι μόνο να αναγνωρίζει αυτήν την προσφορά αλλά και να συνδράμει στο έργο της Εκκλησίας.

δ. με τη χρήση του όρου «γενοκτονία» για τις σφαγές Ελλήνων της Μικράς Ασίας και του Πόντου

Είναι σαφές, ότι τόσο κατά την ύστατη φάση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, όσο και κατά την τελική αντεπίθεση των εθνικιστικών δυνάμεων των Νεότουρκων, τόσο από «ατάκτους», όσο και από οργανωμένες Στρατιωτικές δυνάμεις, διεπράχθησαν εγκλήματα εθνοκάθαρσης εις βάρος του Ποντιακού Ελληνισμού και των Αρμενίων, ενώ η ολοκλήρωση της Μικρασιατικής καταστροφής επέφερε ανείπωτες σφαγές Ελληνικού αλλά και υπόλοιπου χριστιανικού στοιχείου. Η Άγκυρα εκνευρίζεται από την υπενθύμιση αυτών των γεγονότων, τα οποία αναγνωρίζονταισταδιακά διεθνώς και επισήμως ομολογούνται από Τούρκους ιστοριογράφους. Ωστόσο απαιτείται η από πλευρά της αναγνώριση των πραγματικών της ενοχών, ως στοιχείο αυτοκάθαρσης και μεταλλαγής των συμπεριφορών της τόσο προς τον ίδιο το λαό της που ταλανίζεται από φοβερές εσωτερικές αντιθέσεις, όσο και προς τους γείτονές της και τη διεθνή της πολιτική.

στ. με τις στρατηγικές αποκρατικοποιήσεις (πχ ΟΛΘ, ΔΕΠΑ ή ακόμα και της ΔΕΗ)

Πολύ πριν τους δύσκολους μνημονιακούς καιρούς η θέση μας ήταν ότι δεν μπορεί το κράτος να είναι επιχειρηματίας.  Εξ’ άλλου η λογική και οι χειρισμοί δεκαετιών στο μοντέλο κράτος – επιχειρηματίας και ΔΕΚΟ «μαύρες τρύπες» ευθύνεται κατά πολύ για την κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε.

ζ. με την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων

Προσωπικά έχω ζητήσει από το 2011 την αναθεώρηση του αρθρου 16 ώστε να επιτρέπεται στη χώρα μας η λειτουργία μη κρατικών και –γιατί όχι – ιδιωτικών πανεπιστημίων.

η. με την άποψη ότι ο ρόλος του συνδικαλισμού είναι αρνητικός στην ανάπτυξη της χώρας

Ο συνδικαλισμός ή ορθότερα ο «εργατοπατερισμός» έχει τις τεράστιες ευθύνες του, ως προς την δύσκολη κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα και σαφώς λειτούργησε και λειτουργεί εν πολλοίς αντιαναπτυξιακά. Πρόσθετο θέμα αποτελεί ο κομματικός συνδικαλισμός, ο οποίος δημιούργησε στρατιές διά βίου «αγωνιστών», που μιλούσαν και ομιλούν εξ’ ονόματος των πραγματικά εργαζομένων, ανοίγοντας χρόνιες πληγές και στον ιδιωτικό και στο δημόσιο τομέα.

θ. με την άποψη ότι η πάταξη της φοροδιαφυγής είναι το παν για την έξοδο από την οικονομική κρίση

Στην πολιτική της υπερφορολόγησης του ΣΥΡΙΖΑ θα είμαστε απέναντι όχι απλά λέγοντας ότι δεν θέλουμε μια πρόσθετη φορολόγηση αλλά καταθέτοντας κοστολογημένα ισοδύναμα μέτρα για το πως μπορούμε να τις αποτρέψουμε. Μια από τις πολλές αντιπροτάσεις ισοδυνάμων που έχω  καταθέσει είναι μια λελογισμένη αύξηση στον καπνό και το σκληρό αλκοόλ που θα έχει και μια θετική επίπτωση στη δημόσια υγεία.

Θέλω να εστιάσω και στη μείωση 30% του ΕΝΦΙΑ, είναι 800.000.000 ευρώ που μπορούν να εξοικονομηθούν από στοχευμένες περικοπές δαπανών. Θα δώσουμε μεγάλη ανάσα στη μέση οικογένεια, μια ανάσα στην οικοδομή και θα τονώσουμε την αγορά ακινήτων που σήμερα βρίσκεται σε απόλυτη παράλυση.

 

Ποιο είναι το όραμά σας για την Ελλάδα;

 

Θέλω η Ελλάδα να αφήσει πίσω τον «κακό» της εαυτό, να κερδίσει ξανά την εμπιστοσύνη των εταίρων της και να κατακτήσει τη θέση που της αξίζει. Φυσικά, αυτό δεν μπορεί να γίνει ως δια μαγείας, ούτε από τη μία ημέρα στην άλλη.

Η Ελλάδα χρειάζεται δομικές μεταρρυθμίσεις ώστε να σταθεί ξανά στα πόδια της και να μπεισε μια σταθερή τροχιά ανάπτυξης. Η αποτελεσματική χρήση των πόρων της οικονομίας, η προσέλκυση νέων επενδύσεων, η πάταξη της φοροδιαφυγής, η μείωση της γραφειοκρατίας και η εξάλειψη της διαφθοράς αποτελούν πολιτικές που κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση.

Σε μία ανταγωνιστικότερη οικονομία, όπου η παραγωγικότητα θα αμείβεται, οι Έλληνες θα σταματήσουν να μεταναστεύουν στο εξωτερικό και θα διοχετεύσουν την ευρηματικότητά τους ανακαλύπτοντας νέους δρόμους που οδηγούν στην ανάπτυξη και στην ευημερία.

Η δική μου συνταγή για να αλλάξουμε τη Νέα Δημοκρατία και την Ελλάδα βασίζεται σε πέντε βασικές αρχές της πολιτικής μας, τα .

Το πρώτο Α αφορά στη Νέα Δημοκρατία. Είναι η Ανανέωση. Η Νέα Δημοκρατία χρειάζεται ριζική και δραστική ανανέωση. Η ίδια η διαδικασία ανοιχτής εκλογής μας δίνει τη δυνατότητα να κάνουμε αυτή την ανανέωση πράξη. Το δεύτερο είναι η Ανάπτυξη. Ανάπτυξη στην κεντροδεξιά ιδεολογία σημαίνει ιδιωτική πρωτοβουλία, νέες θέσεις εργασίας, επιχειρηματικότητα, δημοσιονομική σταθερότητα, ρευστότητα, περιορισμό της γραφειοκρατία και τέλος ίσες ευκαιρίες και ίσοι κανόνες στο παιχνίδι. Το τρίτο Α είναι ένα Α το οποίο εγώ έχω βαθιά στην καρδιά μου και είναι η Αναδιάρθρωση του κράτους. Η αναδιάρθρωση του κράτους είναι η απαραίτητη μεταρρύθμιση για να πετύχουν όλες οι άλλες μεταρρυθμίσεις. Το τέταρτο Α είναι το Α της Αριστείας. Και όταν μιλάω για αριστεία σκέφτομαι μόνο την παιδεία.  Και τέλος το πέμπτο Α αφορά στην Αξιοπιστία. Αξιοπιστία στο εσωτερικό γιατί αυτή τη στιγμή η πραγματικότητα είναι ότι το πολιτικό σύστημα έχει πάρει διαζύγιο από τους πολίτες, αλλά Αξιοπιστία και στο εξωτερικό. Θέλω μία Ελλάδα υπερήφανη, μία Ελλάδα στην οποία ο Πρωθυπουργός της όταν πηγαίνει στο εξωτερικό και στέκει απέναντι σε ένα ξένο ακροατήριο δεν θα μας εκθέτει όπως μας εξέθεσε ο κύριος Τσίπρας στην επίσκεψή του στην Αμερική.

 

Εξηγήστε για ποιον λόγο ζητάτε την ψήφο των πολιτών για την προεδρία της Νέας Δημοκρατίας. Τι σας διακρίνει από τους συνυποψηφίους σας;

 

Ζητάω την ψήφο των πολιτών για ένα και μόνο λόγο. Για τους δείξω ότι ο αυριανός πρόεδρος της Νέας Δημοκρατία δεν χρειάζεται να προέρχεται από κάποιο πολιτικό τζάκι ή να έχει πίσω του κομματικούς μηχανισμούς να τον στηρίζουν. Μπορεί να είναι ένας από εμάς, ένας από εσάς.

Ένας άνθρωπος που όπως όλοι αγωνιά για τη δόση του στεγαστικού του δανείου, για την εφορία, για τις επιταγές της επιχείρησής του. Ένας άνθρωπος που έχει κολλήσει ένσημα και που εργάζεται σκληρά για να συντηρήσει την οικογένειά του.

Ο βασικότερος λόγος για να με ψηφίσουν είναι ότι όπου ανέλαβα θέσεις ευθύνης δεν άφησα ούτε μία μέρα να πάει χαμένη. Και αυτό σκοπεύω να κάνω εάν αναλάβω την αρχηγία της Νέας Δημοκρατίας. Πιστέψτε με, θα κάνω τον Αλέξη Τσίπρα να χάσει τον ύπνο του.

 

Αυτό που με διαχωρίζει από τους συνυποψηφίους μου είναι ότι μπορώ να φέρω στο Κόμμα πολίτες που κινούνται πολιτικά μεταξύ Νέας Δημοκρατίας και ΣΥΡΙΖΑ. Πιστεύω ότι έχω παρουσιάσει το πιο συγκροτημένο και σοβαρό πρόγραμμα ως προς την αναδιάρθρωση και την ανανέωση της Νέας Δημοκρατίας αλλά και τις πιο συγκεκριμένες προτάσεις ως προς το πως αντιλαμβάνομαι το μέλλον του τόπου και την εναλλακτική πρόταση που πρεσβεύει η Νέα Δημοκρατία.

 

 

 

Ευάγγελος Μεϊμαράκης

ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΩ

 

 

Απόστολος Τζιτζικώστας

ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΩ

 

24 comments

Οπούντιος Λοκρός 29 October 2015 at 19:45

Όλο λἀδι – λἀδι και απο τηγανήτα τίποτα.

Reply
ΣωτΜητραλ 29 October 2015 at 21:08

Άδωνις Γεωργιάδης, «η εθνική κυριαρχία και η ευρωπαϊκή ολοκλήρωση ΔΕΝ τίθενται διλημματικά».
Mindbending and spectacular! Εδώ απαντάνε λάθος σε ερωτήσεις λογικής συνοχής/ταυτολογίες, όχι ερωτήσεις πολιτικής…

Reply
Τηλέμαχος 29 October 2015 at 23:46

Μου έκανε ιδιαίτερα θετική εντύπωση η ιεράρχηση των 3 προβλημάτων της χώρας από τον Άδωνι Γεωργιάδη. Πρώτα το δημογραφικό, δηλαδή η φυσική μας υπόσταση. Μετά το μεταναστευτικό, δηλαδή η ταυτότητά μας. Και τρίτη η οικονομία, δηλαδή η ευμάρεια. Αυτή είναι και η ορθή ιεράρχηση των πραγμάτων, σε αντίθεση με τη μαρξιστική σκέψη που θέτει πάνω από όλα την οικονομία. Βέβαια, η οικονομική κρίση μας έχει ταράξει όλους. Με κέρδισε ο Άδωνις. Δε με χαλάει καθόλου ο Κυριάκος. Οι άλλοι δύο τελείως αποξενωτικοί. Ειδικά ο Τζιτζικώστας είναι χάλια. Σαν να είναι 300 ετών.

Reply
Beriev 30 October 2015 at 02:14

Το πραγματικά mindbending and spectacular είναι ότι ενώ η χώρα είναι ουσιαστικά ακυβέρνητη η αντιπολίτευση θέλει πάνω από ένα μήνα για να κάνει εκλογές για αρχηγό!

Δηλαδή επί της ουσίας η χώρα αυτή τη στιγμή δεν έχει ούτε σοβαρή κυβέρνηση αλλά ούτε καν αντιπολίτευση!

Και ενώ ο πρωθυπουργεύων πανηγυρίζει για το ότι σε μια χώρα με 27% ανεργία κατάφερε να προσθέσει άλλους …50.000 άνεργους πρόσφυγες (για αρχή) έχουμε τον Γεωργιάδη να κάνει βόλτες με ένα τροχόσπιτο παριστάνοντας τον Ομπάμα και τον γιό του Μητσοτάκη να παπαγαλίζει τις γνωστές νεοφιλελεύθερες αρλούμπες που καταδίκασαν την ΝΔ σε ποσοστά κάτω του 20%…

Όσο για την τόσο εκκωφαντική σιωπή του Τζιτζικώστα τι να πει κανείς, πιο καλή η σιωπή…

Τελικά μάλλον ευτυχώς που θα βγει ο Μεϊμαράκης…

ΥΓ Προς ηγεσία ΝΔ:
Παρατήστε την νεοφιλελεύθερη αρλούμπα. Ο νεοφιλελευθερισμός καταρρέει μέρα με την μέρα σε όλον τον κόσμο.

Ελεύθερη οικονομία δεν σημαίνει κατ’ανάγκη νεοφιλελευθερισμός.

Την ελεύθερη οικονομία όλοι την θέλουν (ακόμα και οι …κομμουνιστές). Τον νεοφιλελευθερισμό μόνον μερικοί τραπεζίτες, μεγαλοκληρονόμοι και καναλάρχες…

Σε μια χώρα με σχεδόν 30% ανεργία δεν μπορείς να μιλάς για απελευθερώσεις ωραρίων και απολύσεων και για περαιτέρω ασυδοσία της αγοράς και έπειτα να περιμένεις να σε ψηφίσει κανείς άλλος εκτός από λίγους που έτυχε να είναι μέχρι τώρα οικονομικά βολεμένοι ή που ψηφίζουν κατά παράδοση.

Reply
Τηλέμαχος 30 October 2015 at 07:25

Με τα ελληνικά μέτρα και σταθμά, της κοινής γνώμης δηλαδή, ό,τι δεν είναι κρατικιστικό θεωρείται “νεοφιλελεύθερο ” και φτου κακά. Όποιος θέλει να μιλάει με ταμπέλες ας το κάνει.

Μεϊμαράκης; ο μη πρόεδρος. Ο άνθρωπος που έλεγε τρεις φορές την ημέρα πριν τις εκλογές, κάτι σαν χάπι δηλαδή, ότι αν έρθει πρώτος στις εκλογές θα παρακαλάει τον δεύτερο Τσίπρα να κυβερνήσουν μαζί. Αυτόν που διέλυσε την οικονομία. Και μετά αναρωτιέται ο κόσμος για τη διαφορά 7.5 μονάδων.

Ο Αδωνις κάνει περιοδείες. Ε και; όλοι κάνουν περιοδείες. Μόνο του Άδωνι ενοχλεί; παρά τις περιοδείες και οι τρεις είναι παρόντες και στην Ισπανία, και στη Βουλή και στα κανάλια. Τον gg-Κώστα δεν τον βάζω μέσα. Αυτός είναι αραχνιασμένος στην παλαιοκομματικότητά του και τρέχουν άλλοι γι αυτόν.

Reply
Beriev 30 October 2015 at 09:22

Το πολιτικό επίπεδο και των τεσσάρων είναι σχετικά χαμηλό. Καθένας υποψήφιος έχει τα αντικειμενικά υπερ και τα κατά του.

Το θέμα είναι όμως ποιος από αυτούς μπορεί να πάρει τις επόμενες εκλογές απέναντι στον Τσίπρα. Με βάση καθαρά αυτό το κριτήριο αυτός μπορεί να είναι μόνον ο Μεϊμαράκης.

Ο Γεωργιάδης δεν έχει την απαιτούμενη συναισθηματική νοημοσύνη να παίξει αυτόν τον ρόλο, ενω ο Μητσοτάκης δεν πείθει ούτε ως φωνή, ούτε ως λόγος, ούτε ως γλώσσα του σώματος. Ο Τζιτζικώστας εμφανώς προσπαθεί να μην εκτεθεί και αυτό θα το αντιληφθεί στο τέλος ο κόσμος.

Reply
Τηλέμαχος 30 October 2015 at 09:43

“Το θέμα είναι όμως ποιος από αυτούς μπορεί να πάρει τις επόμενες εκλογές απέναντι στον Τσίπρα. Με βάση καθαρά αυτό το κριτήριο αυτός μπορεί να είναι μόνον ο Μεϊμαράκης.”

Διαφωνώ και με τα δύο. Ούτε το θέμα είναι ποιος θα κερδίσει τον Τσίπρα, ούτε και ότι αυτός μπορεί να είναι μόνο ο Μεϊμαράκης.

Το θέμα είναι πώς, όχι ποιος, θα χάσει ο Τσίπρας. Δηλαδή το θέμα είναι να ωριμάσει ο λαός, όχι να κερδίσει η ΝΔ στον αγωνιστικό χώρο των εκλογών. Αλλά να κερδίσει στον αγωνιστικό χώρο των ιδεών. Σ’ αυτό το πεδίο μόνο ο Άδωνις και ο Κυριάκος παίζουν μπάλα. Ο Τζιτζικώστας είναι κανονικός κρατιστής-Συριζαίος και ο Μεϊμαράκης απών. Αν περιμένουμε να πέσει ο Τσίπρας σαν ώριμο φρούτο, πολύ πριν τον Τσίπρα θα έχει πέσει η χώρα και θα έχει γίνει λιώμα.

Ο Μεϊμαράκης βρήκε τον Τσίπρα στα χειρότερά του. Πήγε την οικονομία 2 χρόνια πίσω. Έκλεισε τις τράπεζες. Έκανε τη μεγαλύτερη κωλοτούμπα όλων των εποχών. Υποσχέθηκε παράδεισο και έφερε κόλαση. Το 3ο μνημόνιο είναι τρις χειρότερο από τα άλλα δύο μαζί. Και πώς τον αντιμετώπισε ο Μεϊμαράκης; φοβικά. Τον νομιμοποίησε. Τον αποδέχθηκε ως κυβερνητικό εταίρο ακόμη και αν τον κέρδιζε. Σαν να θυσιάζεις βασίλισσα για πιόνι. Και ο άλλος αρνούμενος κέρδιζε ψήφους. Ο Μεϊμαράκης δεν έχει την απαιτούμενη πολιτική νοημοσύνη. Λυπάμαι που στο χαλάω.

Reply
ΑΝΔΡΕΑΣ Κ. ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ 30 October 2015 at 20:12

σε τόσο σοβαρά θέματα,ας απαντάμε επώνυμα …..ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ!!!!!

Reply
FUBAR 31 October 2015 at 06:36

Αναρωτιέμαι εάν η ΝΔ προσπαθησε και συνεχίζει να προσπαθεί απεγνωσμένα να ΜΗΝ επανεκλεγεί. Ολη η υπόθεση ομοιάζει με εκλογές 2008 των ΗΠΑ οπου οι ρεπουμπλικάνοι προσπάθησαν και επέτυχαν να ΜΗΝ επανεκλεγούν. Παρόλο που ο Τζων Μακέιν ήταν αξιοσέβαστος κυρίως λογω του χαρακτήρα που επέδειξε ως αιχμαλωτος πολέμου, επέλεξαν ακατάληλους υποψηφίους για την θέση του αντι προέδρου και γελοιοποίησαν το κόμμα. Ετσι οι Δημοκρατικοι κυβέρνησαν για 8 χρόνια. Τα ΜΜΕ έφεραν σε περίοπτη θέση το 2006 ένα άγνωστο μέλος της γερουσίας της Πολιτείας του Ιλλινόις και σε δύο χρόνια τον έκαναν προεδρο.

Στις ΗΠΑ βέβαια υπάρχουν ασφαλιστικές δικλείδες, η Δικαιοσύνη είναι ανεξάρτητη και ΠΑΜΠΟΛΕΣ φορές μέλη του Κογκρέσου έχουν συλληφθεί από το Εφ Μπι Αι ή και την τοπική αστυνομία και έχουν καταδικαστεί από την δικαιοσύνη. Στην γεωγραφική περιοχή που ονομάζετε Ελλάδα το παρών πολιτικό καθεστώς ευνοεί την πλήρη ασυδοσία οποιουδήποτε. Παλαιότερα ευνοούσε την συγκάλυψη περιπτώσεων διαφθοράς και καταχρήσεως εξουσίας. Σήμερα, το ίδιο πολιτικό σύστημα συγκαλύπτει πράξεις εσχάτης προδοσίας οι οποίες οδηγούν στην καταστροφή της Ελλάδος και την εξαφάνιση της έννοιας του Ελληνισμού από εκείνους που τις μισούν με ιδεολογικό φανατισμό, αλλά παρουσιάζονται απο τα ΜΜΕ ώς πατριώτες και μοναδικοί υπερασπιστές των αδυνάτων και καποιων φανταστικών δικαιωμάτων εκατομμυρίων παράνομων αλλοδαπών. Μπορώ να πώ τίποτε άλλο; Λες και καταλαβαίνει κανείς οτιδήποτε.

Reply
Θεόδωρος I. Κολοκοτρώνης 1 November 2015 at 01:51

Και οι δύο πολιτικάντηδες του κερατά. Κανένας τους δεν απάντησε σε καμμία σχεδόν ερώτηση με λίγα λόγι, σταράτα και στα ίσια. Μόνη εξαίρεση τα ΝΑΙ και τα ΟΧΙ του Γεωργιάδη. Ο Μητσοτάκης απαράδεκτος σε όλες τις απαντήσεις πελαγοδρομεί. Σχετικά με αυτό που διάβασα από κάποιος για την σωστή ιεράρχηση των 3 μεγάλυτερων προβλημάτων, ΚΑΙ εδώ απογοήτευση. Μόνο το δημογραφικό είναι σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα. Το μεταναστευτικό και το οικονομικό είναι τεχνικά θέματα που λύνονται με την εφαρμογή της κοινής λογικής.

* Τι πάει να πει ο τάδε είναι 300 χρονών; Σημασία για σας έχει η εμφάνιση ή το τι πιστεύει ο καθένας; Από την στιγμή που δεν ξέρουμε τις απαντήσεις των δύο “δεν” υφίσταται θέμα κριτικής τους.

* Σωστά λέει κάποιος για τα ΜΜΕ που έφεραν σε περίοπτη θέση το 2006 ένα άγνωστο μέλος της γερουσίας της Πολιτείας του Ιλλινόις και σε δύο χρόνια τον έκαναν προεδρο. Θα μπορούσε αυτή η πρόταση να γραφτεί και ως εξής: Στις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ το 2008 ποιό λόμπυ ανέδειξε τον Μπαράκ Ομπάμα Πρόεδρο χωρίς ουσιαστικά καμμία αντίδραση από τους Ρεπουμπλικάνους; (συγγνώμη δεν μπορώ να το πω εγώ, γιατί φοβάμαι την λογοκρισία).

* Άσχετο αλλά ίσως …σχετικό: Ξέρω ότι ο ίδιος σε πρόσφατη συνέντευξη αρνήθηκε κατηγορηματικά οποιαδήποτε σχέση αλλά γιατί ο Κυριάκος είναι φτυστός με τον κάποτε διάσημο Έλληνα τραγουδιστή της ποπ μουσικής, Τέρη Χρυσό;

Reply
Τηλέμαχος 1 November 2015 at 11:32

Θεόδωρε Ι Κολοκοτρώνη, όταν λέω ότι είναι 300 ετών δεν εννοώ στην εμφάνιση. Εννοώ την επίδοση στον ξύλινο πολιτικό λόγο. Το θέτω ως αντίθετο της εμφάνισης. Ναι, μπορεί ένας 37χρονος να χρησιμοποιεί γλώσσα πολιτικών δεινοσαύρων 300 ετών.

Διαφωνώ και με την πρώτη παράγραφο. Ξεγελάς τον εαυτό σου Θεόδωρε. Από τη μία παραδέχεσαι ότι το δημογραφικό είναι το μεγαλύτερο κοινωνικό πρόβλημα κι από την άλλη την ώρα που βλέπεις ίσως τον μοναδικό από τους 300 της Βουλής που συμφωνεί μαζί σου, λες ότι απογοητεύεσαι από τις απαντήσεις επειδή ο ίδιος θέτει και το δεύτερο και το τρίτο πρόβλημα. Άσε που εφαρμόζεις και δημιουργική ασάφεια για το τι είναι πρόβλημα και τι είναι τεχνικό θέμα. Τεχνικό θέμα = πρόβλημα προς επίλυση.

Reply
Kostas Dimopoulos 1 November 2015 at 19:12

Αναμένοντας τον Κώστα Μπακογιάννη…

Reply
Θεόδωρος I. Κολοκοτρώνης 1 November 2015 at 19:30

Κατ’ αρχάς να εξηγήσω ότι και οι 4 μου είναι αποκρουστικοί δια τον απλούστατο λόγο ότι αποτελούν ενεργό κομμάτι της πολιτικής σκηνής των τελευταίων δεκαετιών, δηλαδή ό,τι χειρότερο έχει να παρουσιάσει η Ελλάδα σε πολιτικό επίπεδο με αποτέλεσμα το σημερινό ξεπούλημα.

Από τα γραφόμενά σου αυτό κατάλαβα: ” …Με κέρδισε ο Άδωνις. Δε με χαλάει καθόλου ο Κυριάκος. Οι άλλοι δύο τελείως αποξενωτικοί. Ειδικά ο Τζιτζικώστας είναι χάλια. Σαν να είναι 300 ετών…”. Θεωρώ ότι η αναφορά στην ηλικία ήταν εκτός θέματος. Θα μπορούσες κάλλιστα να γράψεις: “…Ειδικά ο Τζιτζικώστας είναι χάλια, ο πολιτικός του λόγος είναι 300 ετών…”. Αλλά δεν είναι αυτό και τόσο σοβαρό, εν τέλει δε, συμφωνούμε.

Αγαπητέ Τηλέμαχε, ο Άδωνις είναι -σωστά- ο μόνος που έθιξε το θέμα. Αλλά διαφωνώ ότι τα άλλα δύο είναι προβλήματα τόσο δύσκολα, όσο άλυτο (κατά την γνώμη μου) είναι το δημογραφικό. Διότι πολλοί λένε, αν βελτιωθεί η οικονομία, οι Έλληνες θα αρχίσουν ξαφνικά ως δια μαγείας να γεννοβολάνε, οπότε σε συνδυασμό με τον έλεγχο της μετανάστευσης, οι Έλληνες δεν θα κινδυνεύσουμε να γίνουμε μειοψηφία στην πατρίδα μας. Τότε γιατί κράτη με ισχυρές οικονομίες και συγκροτημένη μεταναστευτική πολιτική αντιμετωπίζουν το ίδιο και το αυτό πρόβλημα;

Είμαι μόνιμος κάτοικος ΗΠΑ και φυσικά μετά από 25 χρόνια παραμονής “αμερικανός πολίτης”. Σε πληροφορώ ότι ενώ οι προηγούμενες γενιές γεννούσαν 4 παιδιά ανά οικογένεια σήμερα ο αριθμός αυτός έχει πέσει στο μισό και λιγώτερο. Στατιστικά οι “ευρωπαίοι αμερικανοί” θα αποτελέσουν και αυτοί μειοψηφία στις επόμενες γενιές αν φυσικά το δει κανείς αυτό από πλευράς εθνικής προέλευσης. Σήμερα οι ισπανο-λατίνοι, οι αφρικανικής προέλευσης και οι ασιάτες (με πρώτους τους Κινέζους) έχουν αυξανόμενη τάση και τις επόμενες δεκαετίες θα αγγίξουν το 50% του πληθυσμού. Οι ΗΠΑ βέβαια έχουν λύσει το πρόβλημα διότι όποιος γεννιέται εδώ είναι αυτόματα “αμερικανός πολίτης”. Η Ελλάδα όμως ούτε τέτοια πολιτική έχει (ευτυχώς) ούτε πρόκειται να λύσει το πρόβλημά της αν το επιχειρήσει. Μάλλον ταφόπλακα θα βάλει μια ώρα αρχήτερα.

Ο Άδωνις επιχειρηματολογεί για να επιχειρηματολογεί. Δεν είναι φερέγγυος και το κυριώτερο δεν είναι έξυπνος με την βαθύτερη σημασία του όρου. Είναι απλώς ένας φαφλατάς, ξερόλας, που με αρκετή δόση σοβαροφάνειας έχει καταφέρει να αναρριχηθεί στο γνωστό για την χαμηλότατη ποιότητά του ελληνικό πολιτικό στερέωμα. Και φυσικά οι γνωστές …κωλοτούμπες του μετά την (αναγκαία) θητεία του στον ΛΑ.Ο.Σ. ακόμα προξενουν άφθονο γέλιο.

Τέλος, καμμία ασάφεια εκ μέρους μου, ίσως εσύ δυσκολεύεσαι να με παρακολουθήσεις: Το δημογραφικό είναι ΣΟΒΑΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ. Απαιτεί κάτι πολύ πιο σύνθετο από απλώς “δοκιμασμένες συνταγές” για να λυθεί. Απαιτεί πάνω από όλα “Εθνικό όραμα” δηλ. κάτι που οι κυβερνήσεις της “μεταπολίτευσης” εσκεμμένα ΔΕΝ επεδίωξαν να δώσουν στον Ελληνικό Λαό. Αντιθέτως, η οικονομία και σίγουρα το μεταναστευτικό, λύνονται ή έστω αντιμετωπίζονται επαρκώς, όταν σοβαροί τεχνοκράτες εγνωσμένης και όχι αμφιβόλου αξίας (π.χ. Βαρουφάκης και ΣΙΑ) εφαρμόσουν ΚΑΘΑΡΩΣ τεχνικές λύσεις, ΥΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ αυτό να γίνει με γνώμονα το συμφέρον της Πατρίδας και όχι των εκάστοτε (αφανών συνήθως) αφεντικών τους.

Μην αυταπατάσθε! Το νεώτερον ελληνικό κράτος από ιδρύσεώς του στις αρχές του 19ου αιώνα, ΠΟΤΕ δεν κυβερνήθηκε από αμιγώς Έλληνες πολιτικούς με 100% ελληνική εθνική συνείδηση. Οι ελάχιστες εξαιρέσεις απλώς επιβιώνουν τον κανόνα. Λέμε ότι όλα τα προβλήματα επιλύονται, με τον ένα ή άλλο τρόπο.

Στην Ελλάδα το ένα και μοναδικό μας (σας) πρόβλημα είναι ότι είμαστε (είσαστε) ένας πολιτικά ανώριμος λαός. Γι’ αυτό και δεν ανέχομαι τον όποιο Άδωνι να μου το “παίζει” ειδήμων και μετά Χριστόν προφήτης. Η Ελλάς θα πάει μπροστά όταν καταφέρει να προσαρμόσει το θέατρο σκιών που λέγεται “ελληνική δημοκρατία” στις ρεαλιστικές ανάγκες του ελληνικού λαού. Η ελληνική ιστορία διδάσκει ότι ως Έθνος τα καταφέραμε κάπως καλύτερα, όταν το πολίτευμα ΔΕΝ ήταν “δημοκρατικό”. Δεν είμαι σε θέση να επιχειρηματολογήσω γιατί ο Έλληνας τα πάει (κάπως) καλύτερα όταν επικρατεί Μοναρχία, Ολιγαρχία, Αυτοκρατορία, Δικτατορία κλπ. Ούτε συνηγορώ υπέρ της κατάλυσης της (όποιου είδους) “δημοκρατίας” ισχύει σήμερα. Απλώς εκφράζω την γνώμη πολλών άλλων ότι το τρέχον πολίτευμα βλάπτει σοβαρά την Δημοκρατία στην Ελλάδα.

(αν παρατηρήσατε κάνω διάκριση μεταξή “δημοκρατίας” και Δημοκρατίας.)

Ευχαριστώ!

Reply
Θεόδωρος I. Κολοκοτρώνης 1 November 2015 at 19:35

Προφανώς, εκεί στο τέλος, το “μεταξή” έπρεπε να γραφτεί “μεταξύ”. Ζητώ συγγνώμη, ο “δαίμων του τυπογραφείου” βλέπετε …

Reply
Γιώργος Μάτσος 5 November 2015 at 19:45

Μπράβο Ανδρέα που κατάφερες αυτό το μοναδικό debate! Αυτοεξευτελίζονται οι άλλοι δύο υποψήφιοι που δεν θέλουν να διατυπώσουν καν τις θέσεις τους, αποδεικνύοντας την περιφρόνησή τους για το εκλογικό σώμα, για τη βάση του κόμματός τους, που υποτίθεται οτι θα κληθεί σε δυο εβδομάδες να τους επιλέξει. Γιατί να τους επιλέξει;

Συμφωνώ και με τον σχολιαστή Τηλέμαχο. Ο Άδωνις Γεωργιάδης ξεχωρίζει από κάθε άποψη και είναι μια μοναδική περίπτωση αξίου ανθρώπου που κατέρχεται στην πολιτική και δικαιούται από κάθε άποψη την στήριξή μας. Μακάρι να τον ξεχωρίσουν και υπερψηφίσουν όσο περισσότεροι γίνεται και μακάρι και αυτή η αντιπαράθεση (και, κυρίως, η μη αντιπαράθεση!) απόψεων να συμβάλει λιγάκι στο να καταλάβει ο κόσμος τι έχουμε μπροστά μας.

Τιμώ και τον Κυριάκο Μητσοτάκη για τις θέσεις του και το ήθος που επιδεικνύει στην εκστρατεία του. Ομολογώ ότι μου έγινε πολύ συμπαθέστερος στο πλαίσιο αυτής της προεκλογικής εκστρατείας. Όμως η επιλογή μου παραμένει ο Άδωνις Γεωργιάδης, καθότι πιστεύω ότι υπερέχει από κάθε άποψη όλων των συνυποψηφίων του.

Reply
Χ. Παπαδόπουλος 6 November 2015 at 09:24

Άδωνις, και να γιατί

Απαντάει σε όλα. Με επιχειρήματα
Λακωνίζει με ακρίβεια (ναι, όχι)
Έχει ξεκάθαρες απόψεις και ενημερώνει όλους για τις θέσεις του

κρίμα όμως που τα παραπάνω θα είναι η αιτία που δεν θα εκλεγεί.

Σε γενικές γραμμές ο εκλέξιμος δεν πρέπει να λέει τίποτε σαφές,θα πρέπει να αφήνει τους άλλους να υποθέτουν ότι υποστηρίζει αυτά που υποστηρίζουν και αυτοί.

Reply
Beriev 12 November 2015 at 10:53

Debate. Και τι θα κέρδιζε η ΝΔ από ένα debate?. Ποιο κόμμα στην Ελλάδα σήμερα αντέχει ένα σοβαρό ενδοπαραταξιακό debate;

Το μόνο που θα έβγαζε προς τα έξω ένα debate θα ήταν την γύμνια επιχειρημάτων και προθέσεων. Θα επιτάχυνε την διάλυση του κόμματος που είναι σχεδόν βεβαία σε μερικούς μήνες. Αλλά τουλάχιστον τότε θα είναι αποδυναμωμένος σημαντικά και ο Τσίπρας. Μια διάλυση της αντιπολίτευσης σήμερα είναι κακό για την χώρα.

Γι’αυτό δεν θέλουν debate οι Μειμαράκης και Τζιτζικώστας. Είναι πιο έμπειροι και πιο ξύπνιοι πολιτικά. Εαν άρεσαν οι “απολύσεις” του “προγράμματος” Μητσοτάκη ή ο ακρατος νεοφιλελευθερισμός του Γεωργιάδη ο κόσμος δεν θα καταψήφιζε τον Σαμαρά και θα ήταν ακομα πρωθυπουργός. Αλλά ο κόσμος δεν άντεχε άλλη ανεργία και ύφεση και έφτασε να ψηφίσει τον …ΣΥΡΙΖΑ.

Η εμμονή των Κυριάκου και Άδωνι να μιλάνε ακόμα ανοιχτά για (τις διεθνώς αποτυχημένες) άκρατες νεοφιλελευθερες πολιτικές και για debate και πράσινα άλογα δείχνει το λιγότερο πολιτική επιπολαιότητα.

Όσον για τις ιστορίες περί δεύτερων γύρων τι να πει κανείς… Η χώρα χρειάζεται άμεσα την πιο ευρέως κοινωνικά αποδεκτη αντιπολίτευση, πιστή στις παραδόσεις του έθνους και στις αξίες της ελεύθερης αγοράς αλλά με ανθρωπινό πρόσωπο. Κάτι τέτοιο μόνον ο Μεϊμαράκης μπορεί να το κάνει.

Αυτός ήταν άλλωστε που με το έξυπνο στήσιμο του στις προηγούμενες εκλογές κατάφερε να κρατήσει την ΝΔ στο ποσοστό που πήρε. Πολλοί θα πουν ήταν μικρό, αλλά μάλλον δεν αντιλήφθηκαν ότι άνευ Μειμαράκη η ΝΔ μπορεί να ήταν και κάτω από το 20%…

Reply
Κοζανίτης 12 November 2015 at 17:00

1. Δεν αντέχει ένα κόμμα στην Ελλάδα σήμερα ένα σοβαρό ενδοπαραταξιακό debate.

Σωστά. Τέτοια ενδοπαραταξιακά debates τα αντέχουν μονο στις υποανάπτυκτες χώρες, όπως στην Αμερική, στην Αγγλία, στην Ισπανία, στη Γαλλία και στη Γερμανία. Σιγά μην μπλέξουμε με τους κάφρους.

2. Το debate θα έβγαζε τη γύμνια των επιχειρημάτων των υποψηφιων. Γι’αυτό δεν θέλουν ο Μεϊμαράκης και ο Τζιτζικώστας.

M’αυτό δεν διαφωνεί κανεις. Με το πρώτο μέρος δεν διαφωνεί κανεις. Μονο που η γύμνια που θα αποκαλυφθεί θα είναι η γύμνια αυτών των δυο. Γι ΑΥΤΟ δεν θέλουν αυτοί οι δυο το debate

3. Εμμονη του Κυριάκου και του Άδωνι να μιλάνε για άκρατες νεοφιλελεύθερες πολιτικές.

Πρώτα πρώτα, ακριβώς το ότι αυτοί οι δυο μιλάνε για κάποιες, έστω, πολιτικές, αποδεικνύει το προηγούμενο σημείο ότι αυτοί οι δυο δεν έχουν γύμνια επιχειρημάτων. Και αντιστρόφως ότι οι άλλοι δυο δεν μιλούν για καμια πολιτική επειδή δεν σκαμπάζουν από τέτοια. Ο ένας ασχολείται 40 χρονια με τα κομματικά και ο άλλος ως εγγονός και υιός υπουργών τα βρήκε όλα έτοιμα. Βγήκε τελευταίος βουλευτής με το επώνυμο του. Απέτυχε να εκλεγει δεύτερη φορα. Διορίστηκε αντιπεριφερειαρχης με φωτογραφική διάταξη. Και κέρδισε την εκλογή αντιπεριφερειαρχης με μεγάλο ποσοστό επειδή πήγε στον δεύτερον γύρο με αντίπαλο τον επίσημο υποψήφιο της Νέας Δημοκρατίας και έτσι μάζεψε 70% από όλους τους υπολοιπους επειδή ήταν ανεξάρτητος.

θα έπρεπε όμως να μας δώσεις και τον ορισμό τι είναι “άκρατη νεοφιλελεύθερη πολιτική”. Πως διακρίνεται από την σκέτη “νεοφιλελεύθερη πολιτική” και πως διακρίνεται αυτή από την σκέτα σκέτη “φιλελεύθερη πολιτική”. Αρκετά με τις ταμπέλες.
Το ανθρώπινο πρόσωπο του Μεϊμεράκη δεν κατάλαβα ποιο ακριβώς είναι. Αυτό που έβγαζε τον Τσίπρα ψευτρακο η αυτό που του ζητούσε συγγνώμη για το ψευτρακος. Αυτό που τον έλεγε πονηρούλη η αυτό που του πρότεινε καμια 20 φορες στην προεκλογική περίοδο, δηλαδή να τον έχει συνεταίρο στην κυβέρνηση αν τον κερδίσει.

4. Όσο για τη μεγάλη επιτυχία του Μεϊμαράκη να ανεβάσει το ποσοστό της ΝΔ από τον Ιανουάριο στον Σεπτέμβριο κατά το εντυπωσιακό ποσοστό 0.3%, την ώρα που ο ΣΥΡΙΖΑ κατέστρεφε τη χωρα, αυτό πια δεν είναι το φοβερότερο επιχείρημα υπέρ Μεϊμαράκη. Δεν μπορεί να απαντηθεί. Καθώς και το μέγιστο πλήγμα που πέτυχε στον ΣΥΡΙΖΑ να χάσει το εντυπωσιακό ποσοστό του 0.5% από τον Ιανουάριο, την ώρα που ένα ποσοστό 2.8% έφευγε από τον ΣΥΡΙΖΑ και πήγαινε στη Λαϊκή Ενότητα. Δηλαδή την ουσιαστική αύξηση του ποσοστού του ΣΥΡΙΖΑ κατά 2.3%. Σίγουρα θα πρέπει να είναι υπερήφανος ο Μεϊμαράκης γι’αυτές του τις επιτυχίες.

Reply
Beriev 12 November 2015 at 23:51

Καλά θα κάνουν πολλοί νεοδημοκράτες να πάνε καμμιά βόλτα προς κερατσίνι, κοκκινιά, ασπρόπυργο, μέγαρα, στις φτωχές συνοικίες της Θεσσαλονικης και των άλλων μεγάλων πόλεων της χώρας, να δουν πως ζει ο πραγματικός κορμός της χώρας και μετά να συνειδητοποιήσουν ότι ένα debate δεν θα το δουν μόνον οι νεοδημοκράτες της κηφισιάς και της γλυφάδας αλλά και κόσμος που δεν ψηφίζει συστηματικά και οπωσδήποτε ΝΔ.

Ο επόμενος υποψήφιος της ΝΔ απευθύνεται και σε αυτούς τους ανθρώπους (εαν θέλει να γίνει ποτέ η ΝΔ κυβέρνηση).

Εαν κάποιος πιστεύει ότι βοηθά την παράταξη ένα on-air ξεκατίνιασμα μεταξύ των τεσσάρων όπου άδωνις-κυριάκος θα ρωτάνε τους άλλους δυο εαν π.χ. συμφωνούν με περισσότερο νεοφιλελευθερισμό ή όχι πρέπει θα πρέπει να το σκεφτεί λίγο καλύτερα.

Reply
Beriev 23 November 2015 at 00:05

Η ΝΔ έκανε αγωγή 1.5 εκ. στην Ομορρυθμη Εταιρία Ο.Ε. (!) από τον Βόλο στην οποία έδωσε να αναλάβει το (δύσκολο) έργο της πανελλαδικής εκλογικής διαδικασίας του κόμματος!…

Δηλαδή ποιος φταίει περισσότερο;

Η εταιρεία που ανάλαβε να φέρει σε πέρας ένα έργο που τελικά προφανώς ήταν πέρα από τις δυνατότητές της;

Ή οι υπεύθυνοι της ΝΔ που ανάθεσαν σε μια σχετικά μικρή εταιρεία ένα τόσο κρίσιμο και δύσκολο έργο;…

Reply
Κώστας Νικολούδης 3 December 2015 at 02:16

‘Αδωνις και πάλι Άδωνις!
και οι λόγοι είναι απλοί. Αγαπά αυτόν τον τόπο, είναι οραματιστής, μορφωμένος, αυτοδημιούργητος, έξυπνος χωρίς να ειναι κατεργάρης, πατριώτης, δείχνει συνέπεια μεταξύ λόγων και πράξεων, ειλικρινής, έχει ιδιωτεύσει και τέλος είναι ο μόνος που μπορεί να χωρέψει τον Τσίπρα στο ταψί μέχρι να καεί και να ησυχάσουμε.
οποιοδήποτε άλλο αποτέλεσμα, θα οδηγήσει τη χώρα περισσότερο στην καταστροφή και εμάς τους νέους στον ξενιτεμό.

Reply
ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ ΑΝΔΡΕΑΣ 3 December 2015 at 09:45

ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟ ΑΝΤΙΒΑΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΜΟΝΟΜΑΧΙΑ..
ΔΕΝ ΑΚΟΥΣΑ ΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ !!
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΚΟΥΣΤΗΚΕ ΤΟ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ!
ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ..

Reply
NF 5 December 2015 at 18:40

Οποιον και να βγαλουν Προεδρο (αν βγαλουν!) φοβουμαι οτι η ΝΔουλα μαλλον ειναι ξοφλημενη.

Ασε που οι δημοσκοπησεις δινουν προβαδισμα στον…….”γαλλομαθη” Βαγγελα !!

Reply
Βασίλης Μπούτος 27 January 2016 at 14:29

Παρεμπιπτόντως, ο κ. Μητσοτάκης για ποιόν λόγο δεν απάντησε στην
-σπανιοτάτη όσο και ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα- ερώτηση, περί του αν συμφωνεί με την αφαίρεση του προοιμίου του Συντάγματος;

Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.