To υπουργείο Εθνικής Άμυνας επιβεβαίωσε μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου τον παροπλισμό ενός εκ των τεσσάρων Πλοίων Ταχείας Μεταφοράς (ΠΤΜ) του Πολεμικού Ναυτικού. Συγκεκριμένα, αφού διευκρινίζεται ότι οι διαπραγματεύσεις με την αρμόδια ρωσική κρατική εταιρία για τη σύναψη σύμβασης Follow-on Support (FOS) βρίσκονται σε εξέλιξη, παραδέχεται ότι “η επαναξιολόγηση του κόστους χρήσης και συντήρησης των ΠΤΜ σε συνάρτηση με την τρέχουσα επιχειρησιακή απαίτηση οδήγησε στην απόφαση του ΠΝ να παροπλίσει ένα από αυτά -με βάση τις προβλεπόμενες διαδικασίες του Εθνικού Αμυντικού Σχεδιασμού- και συγκεκριμένα του ΠΤΜ ΖΑΚΥΝΘΟΣ, χωρίς να μεταβάλλονται οι επιχειρησιακές δυνατοότητες του ΠΝ ή να δημιουργείται κενό στην υφιστάμενη επιχειρησιακή σχεδίαση”.
Τα αερόστρωμνα Zubr έχουν εκτόπισμα πλήρους φόρτου 550t, μήκος σκάφους 56,2m και πλάτος 22,3m. Με μέγιστη ταχύτητα 60 κόμβων η αυτονομία φθάνει τα 300 ναυτικά μίλια, ενώ με μέγιστη διατηρούμενη 55 κόμβων επεκτείνεται σε 1.000. Επιπλέον 140 Πεζοναυτών που μπορεί να μεταφέρει ταχύτατα στα ακριτικά νησιά του Αιγαίου, το μέγιστο φορτίο φθάνει τους 130t.
Στην αντίπερα όχθη, το Τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό (TDK) εξέδωσε προ λίγων εβδομάδων Αίτημα Προσφορών (RfP) για την εγχώρια ναυπήγηση ενός Αποβατικού Φορέα Δεξαμενής (LPD), σε συνέχεια του Αιτήματος Πληροφοριών (RfI) το 2007. Το προβλεπόμενο φορτίο του LPD είναι 4 Αποβατικά Σκάφη Μηχανοκινήτων (LCM), 27 Αμφίβια Οχήματα Εφόδου (AAV) και δύο Αποβατικά Σκάφη Προσωπικού και Οχημάτων (LCVP) ενώ πέραν αυτών έχει συνταχθεί μελέτη σκοπιμότητας για την απόκτηση αερόστρωμνων LCAC. Η αναβάθμιση του τουρκικού αποβατικού στόλου συνεχίζεται με το πρόγραμμα 8 ταχέων Αποβατικών Σκαφών Αρμάτων (LCT) που ήδη ναυπηγούνται από τη κοινοπραξία Fultrans-ADIK και την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων για τη ναυπήγηση δύο Αποβατικών Πλοίων Αρμάτων (LST).
http://strategy-geopolitics4.blogspot.com/2010/03/blog-post_9923.html
.