Saturday 5 October 2024
Αντίβαρο
Ιωάννης Κρατερός Πολιτική επικαιρότητα

Πολιτική εν είδει Γιαπωνέζας Γκΐισας…

τgeeshaου Ιωάννη Κρατερού

Geesha ονομάζοντο οι ιερόδουλες που προσέφεραν ικανοποίηση στους Αμερικανούς  στρατιώτες μετά την παράδοση της Ιαπωνίας. Συχνά ο ενδυματολογικός τους κώδικας και το λευκό μακιγιάζ ομοίαζε προς αυτόν των Γκεϊσών (καλλιεργημένες γυναίκες ουδεμία σχέση έχουσες με την πορνεία), εξ ού και η σύγχυση για τους δύο διαφορετικούς τύπους γυναικών.

Ως γνωστόν το μακιγιάζ, άλλως ψιμύθιο ή κοινώς φτιασίδωμα, αποτελεί μία εκ των ουκ άνευ προϋπόθεση για τους πολιτικούς άνδρες που θέττουν εαυτούς στην κοινή θέα των ΜΜΕ και δη της τηλεόρασης, εκτός και αν διαθέτουν την αρετή της ευγενούς και σταθερούς άρνησης.

Η τεχνική της ψιμυθίωσης ενίοτε παράγει ανεπιτυχή αποτελέσματα  υπαιτιότητι αδαούς τεχνίτου, άλλως αποκαλύπτει κρυφές πτυχές προσωπικότητος, δομικά χαρακτηριστικά του υποκειμένου χαραχθέντα εκ των ιδεών, πράξεων, αισθημάτων κατά τους αιώνες διαφορικής εξέλιξης των όντων.

Ως τυχαίο  παράδειγμα αποκάλυψης κρυφών πτυχών, συρόμενο εκ του φαντασιακού χώρου, αναφέρουμε πολιτικό υποκείμενο επαναστατικού τύπου, με πλούσιο κομματικό βιογραφικό παρελθούσης εποχής.

Πρόκειται περί :ανδρός όλως μετρίων ικανοτήτων πλην  όμως ευμεγέθους ανεπάρκειας, πεπαιδευμένου στην ανεύθυνη καταγγελία, στερουμένου εμπειρίας του σύγχρονου κόσμου, άλλως κοινού απατεώνος κατά τον ορισμό του ποινικού κώδικος. Εμφορούμενου υπό αντιλήψεως περί της Γαλλικής επανάστασης ως το κινούν αίτιο πάντων τωνγεγονότων, κινημάτων, επαναστάσεων, εξεγέρσεων, εθνικοαπελευθερωτικών αγώνων, ακόμη και προτέρων του έτους 1789.

Τη αδεία Παπαδιαμάντη μνημονεύουμε δάνειον αναφοράς περί πολιτικού «νάνου», όστις «τανυόμενος να φθάση εις ύψος και φανή και αυτός γίγας», ενίοτε λαθροβιοί μετοικών στο μέγαρο Μαξίμου και υποδύεται τον πρωθυπουργό.

Το ατυχές ιστορικό συμβάν ή κατ’ άλλους πλήρωση νομοτέλειας καταγράφεται ως αποτέλεσμα κοινοβουλευτικής αλχημείας, ήτοι ψιμυθιομένης Δημοκρατίας,…

Ο ανωτέρω συρόμενος τύπος «ορτινάτσας» οσάκις εμφανίζεται με έντονο λευκό ψιμύθιο στην τηλεόραση, λάμπει ως γιαπωνέζα Geesha, έτοιμη εκ της προσωπικής ένδειας να ικανοποιεί τις ορέξεις εκάστου κατά φαντασίαν ισχυρού πελάτου.

Οι συγκρίσεις από τους αναγνώστες καλόν είναι να αποφευχθούν. Πάσα ομοιότητα με πραγματικά πρόσωπα ή καταστάσεις είναι εντελώς συμπτωματική, παρ’ εκτός και συμπίπτει το φαντασιακό με το πραγματικό.

Εις την τελευταίαν απευκταία περίπτωση ο πιστός προσεύχεται, ο πατριώτης πράττει, ο ποιητής δημιουργεί.  Από κοινού δε και οι τρείς συνεργούν στην θεμελίωση ισχυράς Πατρίδος.

Ιωάννης Κρατερός

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.