Γράφει ο Κωνσταντίνος Χολέβας.
Ομολογώ ότι ακόμη δεν έχω καταλάβει για ποιον ακριβώς σκοπό ήλθε ο απερχόμενος Πρόεδρος Ομπάμα στην Αθήνα, πάντως η ομιλία του στο Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» ήταν όντως σημαντική. Πέραν των πολιτικών και οικονομικών προβληματισμών, που σχολιάσθηκαν εκτενώς, θα ήθελα να μείνουμε λίγο περισσότερο στις αναφορές του στη διαχρονική Ιστορία του Ελληνισμού. Κατά την επίσκεψή του στην Ακρόπολη και στο Μουσείο της, αλλά και κατά την ομιλία του περί Δημοκρατίας, ο Πρόεδρος των ΗΠΑ απέδειξε ότι γνωρίζει την Ιστορία μας καλυτερα από πολλούς Έλληνες και μάλιστα χωρίς τους διαστρεβλωτικούς φακούς, τους οποίους χρησιμοποιούν οι αποδομητές της Ιστορίας, της Γλώσσας μας και του Πολιτισμού μας.
Διαπίστωση πρώτη: Ο Ομπάμα θεωρεί τη σημερινή Ελλάδα ως συνεχίστρια του ενιαίου ελληνικού πολιτισμού. Δέχεται τη συνέχεια του Ελληνισμού σε αντίθεση με την ομάδα των εθνοαποδομητών, την οποία στηρίζει και εν πολλοίς εκφράζει ο ΣΥΡΙΖΑ.
Διαπίστωση δεύτερη: Ο Ομπάμα θαύμασε τη διαχρονική συνέχεια της ελληνικής γραφής, όταν ο καθηγητής Παντερμαλής τού έδειξε αρχαίες ελληνικές επιγραφές και τον βεβαίωσε ότι χρησιμοποιούμε σήμερα το ίδιο αλφάβητο. Η διαχρονικότητα του Ελληνισμού έπρεπε να προβάλλεται παγκοσμίως και πολύ περισσότερο στα σχολικά μας βιβλία. Αντιθέτως η σημερινή κυβέρνηση έχει εξαπολύσει επίθεση κατά των Αρχαίων Ελληνικών και έχει αναθέσει τον Εθνικό Διάλογο για την Παιδεία στον κ. Αντώνη Λιάκο, ο οποίος δεν πιστεύει στη συνέχεια του Ελληνικού Έθνους!
Δοαπίστωση τρίτη: Ο απερχόμενος Αμερικανός Πρόεδρος μίλησε πολλές φορές για τον Περικλή και τον Επιτάφιό του, τον οποίο κατέγραψε ο Θουκυδίδης. Το κλασσικό αυτό κείμενο, που υμνεί τη Δημοκρατία και τον πατριωτισμό, το διδάσκονται μαθητές και φοιτητές σε όλα τα μήκη και πλάτη της Οικουμένης. Κι όμως αυτό το κείμενο κόπηκε από την ύλη του ελληνικού Λυκείου με απόφαση των Υπουργών Παιδείας της σημερινής δήθεν προοδευτικής κυβερνήσεως. Στο όνομα ενός κίβδηλου προοδευτισμού, τα ελληνόπουλα αποκόπτονται από τις ρίζες της γλώσσας μας, από τα κατορθώματα των προγόνων, από την Αρχαιοελληνική Γραμματεία, η οποία μαζί με την Ορθοδοξία μάς κράτησαν όρθιους σε πολύ δυσκολότερα χρόνια.
Διαπίστωση τέταρτη: Ο Πρόεδρος Ομπάμα κατά την ομιλία του διαρκείας μιάς ώρας αναφέρθηκε στον Έλληνα Επίσκοπο που σήκωσε τη σημαία της Ανεξαρτησίας επάνω σε ένα βουνό. Προφανώς έκανε λόγο για τον Αρχιεπίσκοπο των Παλαιών Πατρών Γερμανό και την ύψωση του λαβάρου της Ελληνικής Επαναστάσεως στην Αγία Λαύρα. Ένας Αμερικανός Πρόεδρος παραδέχεται την ιστορική αλήθεια, την οποία προσπαθούν μετά μανίας να αποκρύψουν, να χλευάσουν, να αρνηθούν και να διαστρεβλώσουν οι πάσης φύσεως αποδομητές της Ελληνικής Ιστορίας. Με μανία κατεδαφίσεως της εθνικής μας ταυτότητος και με ανιστόρητες εμμονές επιχειρούν να εξαλείψουν από τα σχολικά βιβλία και από την εθνική μνήμη κάθε αναφορά στον Ορθόδοξο Κλήρο και στην απελευθερωτική και εκπαιδευτική δράση της Εκκλησίας μας.
Ο Γερμανός Γκότζιας από τη Δημητσάνα ήταν Αρχιεπίσκοπος της Πάτρας στην Πελοπόννησο και είχε τον τίτλο «Παλαιών Πατρών», διότι Νέαι Πάτραι λεγόταν τότε η Υπάτη της Φθιώτιδος. Με το σύστημα που επικρατούσε επί Τουρκοκρατίας ονομαζόταν Αρχιεπίσκοπος, δηλαδή Μητροπολίτης μεγάλης πόλεως, και είχε βοηθούς Επισκόπους, όπως ο Κερνίτσης και Καλαβρύτων Προκόπιος. Ο Γερμανός αρνήθηκε να μεταβεί στη Τρίπολη στο κονάκι του Διοικητή όλης της Πελοποννήσου, του Μόρα Βαλεσί, και έτσι μαζί με τον Προκόπιο και άλλους προκρίτους απέφυγαν τη σύλληψη και τα βασανιστήρια.
Κλείστηκαν στη Μονή της Αγίας Λαύρας στο όρος Βελιά και συσκέφθηκαν επί αρκετές ημέρες. Στις 17 Μαρτίου, ημέρα μνήμης του Αγίου Αλεξίου, του οποίου η κάρα φυλάσσεται στη Μονή, λειτούργησε με την παρουσία εκατοντάδων χωρικών και ενόπλων και γνωρίζοντας τα σχέδια της Φιλικής Εταιρίας κήρυξε την Επανάσταση κατά των Τούρκων. Την ιδια ακριβώς ημέρα ξεσηκώθηκαν οι Μανιάτες στην Αρεόπολη. Την ομιλία του Γερμανού διέσωσαν ο Γάλλος Πρόξενος και ιστορικός Πουκεβίλλ καθώς και αρκετές ευρωπαϊκές εφημερίδες της εποχής, όπως ο Συνταγματικός των Παρισίων ( Le Constitutionnel, 6.6.1821), οι Times του Λονδίνου κ.ά.
Μέσω Νεζερών, όπου βρίσκεται σήμερα η Μονή Χρυσοποδαριτίσσης, ο Παλαιών Πατρών Γερμανός και ο Κερνίτσης και Καλαβρύτων Προκόπιος κατέβηκαν στην Πάτρα και εκεί, ανήμερα του Ευαγγελισμού, κήρυξαν για δεύτερη φορά την Επανάσταση στην Πλατεία Αγίου Γεωργίου. Την επομένη, στις 26.3.1821, οι δύο Επίσκοποι μαζί με τους προκρίτους της περιοχής απέστειλαν επιστολή προς τους Προξένους των Μεγάλων Δυνάμεων στην Πάτρα ανακοινώνοντας την επιθυμία των Ελλήνων για Ανεξαρτησία και απαλλαγή από τον βάρβαρο Οθωμανικό ζυγό. Έτσι η Ελληνική Επανάσταση έλαβε διεθνείς διαστάσεις.
Φοβούμαι ότι σε λίγα χρόνια θα καλούμε ξένους φιλολόγους για να μας διδάξουν Αρχαία Ελληνικά και ξένους ιστορικούς για να μάθουμε την Ιστορία μας. Πόσα ελληνόπουλα που τελειώνουν σήμερα το Λύκειο μπορουν να αναπτύξουν περιληπτικά το περιεχόμενο του Επιταφίου; Ποια εικόνα για τον ρόλο της Εκκλησίας μας στην Τουρκοκρατία και το 1821 αποκτούν τα παιδιά μας μέσα από τα σχολικά βιβλία και κυρίως από τα πανεπιστημιακά εγχειρίδια; Δεν γενικεύω. Πάντα υπάρχουν οι τιμητικές εξαιρέσεις. Είναι, όμως, καιρός να αγωνισθούμε όλοι για την ανόρθωση της Ελληνικής Παιδείας. Ας επαναφέρουμε την Ορθοδοξία και τη διαχρονική Ελληνική Ιστορία και Γλώσσα στα σχολεία μας.
Άρθρο στην εφημερίδα ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΑΛΗΘΕΙΑ, Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2016
2 comments
Κατά την γνώμη μου επειδή το όνομα του Απόστολου Δασκαλάκη είναι τρομερά ισχυρό στην σχετική βιβλιογραφία, θα ήταν ορθό να λάβουμε υπόψη την σοβαρή μελέτη του, καθώς έχει διαθέσει στην επιστήμη και στο κοινό, το γνωστό κείμενο 130 σελίδων με κάθε λεπτομέρεια για το θέμα, με τίτλο: “Η έναρξις του αγώνος της ελευθερίας. Θρύλος και πραγματικότης” (ΕΔΩ: https://goo.gl/tYdqwu ).
Οι αποδομητές επικεντρώνονται στην πολύ συγκεκριμένη εικόνα:
Π.Π. Γερμανός + Αγία Λαύρα + 25η Μαρτίου + Ευλογία + Ορκομωσία + Διακήρυξη της Επανάστασης.
Αυτήν την εικόνα ονομάζουν μυθική επειδή θέλει όλα αυτά να γίνονται 25Μαρτίου στην Αγία Λαύρα. Όμως από τη μεριά τους, αυτό είναι μια τρύπα στο νερό, διότι είναι ανιστόρητοι και έχω την εντύπωση ότι θα αρκούσε να τους δείξει κάποιος ότι ζούνε με ψευδαισθήσεις, αφού αυτή ακριβώς η πλήρης εικόνα, ως προς την ουσία της, είναι πέρα ως πέρα πραγματική και συνέβη στις 22 Μαρτίου, στην Πλατεία Αγίου Γεωργίου στην Πάτρα. Όπως λέει ο Δασκαλάκης (σελ. 24-25, και 55-56) αυτήν την πραγματική εικόνα, ο Πουκεβίλ την μετέφερε στην Αγία Λαύρα είτε από παρανόηση, είτε επειδή πίστευε πως ήταν πιο συμβολική κ.λπ.
Όμως η εικόνα αυτή είναι αληθινή και έτσι εκτίθενται οι αποδομητές και ξέρουν ότι δεν μπορεί να τους σώσει ούτε ο τόπος, ούτε η ημ/νία εφόσον στην εικόνα του Πουκεβίλ (αφαιρώντας τα άνευ ουσίας λογοτεχνικά του σχήματα σε κάποια σημεία), τα πάντα είναι 100% πραγματικά και αντικατοπτρίζουν 100% πραγματικά πρόσωπα, γεγονότα και ιδέες.
Η παρουσία του Π.Π. Γερμανού που έφερε ενθουσιασμό, το επαναστατικό κλίμα, η Θεία Λειτουργία, η θρησκευτική ροκομωσία στον Σταυρό, η απαλλαγή από τη νηστεία, η διακήρυξη της επανάστασης προς τους προξένους της Πάτρας, τα πάντα αποτελούν γεγονότα που αποδεικνύουν την στράτευση και την επιπολαιότητα των αποδομητών.
Πόσο μάλλον αν προσθέσουμε το τεκμήριο ότι ο Π.Π. Γερμανός, σύμφωνα με την έκθεση του Ολλανδού πρέσβη στην Κων/πολη, θεωρούνταν υποκινητής της Επανάστασης στην Πελοπόννησο (έχω αναρτήσει την σχετική εικόνα: https://goo.gl/98Oh56 ).
Ως προς την ομιλία του Π.Π. Γερμανού που δημοσιεύτηκε στον ξένο τύπο ως εξής:
– Le Constitutionnel, 6 ΙΟΥΝ 1821
– The Times, 11 ΙΟΥΝ 1821
– The Republican Compiler, 8 ΑΥΓ 1821
(πιθανόν και αλλού)
αυτή οπωσδήποτε θα πρέπει να τοποθετηθεί κατά την διάρκεια της διαμονής του Π.Π. Γερμανού με αρχιερείς και προεστούς στην Αγία Λαύρα ατο διάστημα από 10 έως 16 ή 17 Μαρτίου (τις ημ/νίες διαμονής αναφέρει ο Δασκαλάκης σελ. 70).
Νομίζω ότι ο Λουκίδης έδειξε επαρκώς ότι το στρατευμένο άρθρο του Βασίλη Κρεμμυδά (Μνήμων, 18 (1996), σελ. 9-21) ήταν μια νροπιαστική προσπάθεια να απαντήσει χωρίς στοιχεία ή τεκμήρια σε κάτι απολύτως τεκμηριωμένο. Η ιδεοληψία του Κρεμμυδά είναι απογοητευτική.
Να προσθέσω ότι ο Δασκαλάκης δέχεται για τα γεγονότα της Πάτρας την 22α Μαρτίου (σελ. 55: https://goo.gl/rFz2EE ).
Ο Χρήστος Βλασσόπουλος στο “Ημερολόγιον του Αγώνος” (σελ. 12) αναφέρει 17 πηγές για τα γεγονότα της Πάτρας με τις εξής ημ/νίες:
22 Μαρτίου, 7 πηγές
23 Μαρτίου, 5 πηγές
21 Μαρτίου, 4 πηγές
25 Μαρτίου, 1 πηγή
Όμως, και πάλι, το σπουδαιότερο όλων είναι ότι τα γεγονότα είναι 100% πραγματικά.
Και ασφαλώς, ήδη υπάρχουν πολλά άρθρα στο διαδίκτυο και εδώ στοπ Αντίβαρο που δείχνουν ότι με βάση τις πηγές, η 25η Μαρτίου ήταν η ορισμένη από τους αγωνιστές ημ/νία έναρξης και δεν την επέβαλλε… ο Όθωνας όπως ψεύδονται συνήθως οι αποδομητές.
Μα είναι δυνατόν, ένας λαός όπως οι Έλληνες, που όλα τα σημαντικά γεγονότα του βίου τους και του κύκλου της ζωής τα έχουν τοποθετήσει σε ημέρες εκκλσιαστικών εορτών, να μην είχαν προσδιορίσει με τον ίδιο τρόπο την έναρξη της Επανάστασης;!
Είναι πραγματικά να απορεί κανείς με τους αποδομητές…