Ανησυχούν οι
γονείς στη Γερμανία για τα ελληνικά σχολεία!
Αξιότιμη
κ.Υπουργέ.
Σεβόμενοι
τα προβλήματα που έχουν προκύψει στην Πατρίδα μας και αλληλέγγυοι στη μάχη που
δίνει ο Ελληνικός Λαός, να ξεπεράσει την οικονομική κρίση, θεωρήσαμε, ότι δεν
θα έπρεπε ακόμη μια φορά να σας ενοχλήσουμε, για τα πολλά και ειδικά προβλήματα
που αντιμετωπίζει η Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση στη Γερμανία.
Δεν
περιμέναμε όμως ποτέ, ότι δεν θα δώσετε καθόλου σημασία στις επιστολές μας, οι
οποίες αντιπροσωπεύουν τις απορίες και τα ερωτήματα των Γονέων του Απόδημου
Ελληνισμού, και όχι μόνο.
Αισθανόμαστε
υποχρεωμένοι να σας υπενθυμίσουμε ότι συμπαραστεκόμαστε στο δίκαιο
αγώνα των Ελλήνων εκπαιδευτικών ενάντια στα σχέδια επαγγελματικής τους
υποβάθμισης, ηθικής απαξίωσης και οικονομικής εξαθλίωσης, τα οποία η κυβέρνησή
μας κατεργάζεται και προτάσσει ως εύκολη λύση σε χαλεπούς καιρούς.
Η
κατάργηση και η συρρίκνωση τμημάτων, σχολικών μονάδων και Διευθύνσεων, η
αβεβαιότητα γονέων και δασκάλων και η εργασιακή τους ομηρία, οδηγεί στο
κλείσιμο των σχολείων και στο μαρασμό της ελληνικής γλώσσας και ιστορίας.
Σας
θυμίζουμε:
- Η διατήρηση και
αναβάθμιση των σχολείων μας είναι θέμα εθνικό και όχι οικονομικό. - Ο χειρισμός εθνικών
θεμάτων όπως αυτό με λογιστικά κριτήρια, ιστορικά έχει ντροπιάσει κατ’ επανάληψη
τους υπευθύνους. - Η ευθύνη των αποφάσεων
καθώς και οι διοικητικοί θώκοι δεν αποτελούν πνευματική κατάκτηση και
σωματική προέκταση των αρμοδίων, αλλά τους ανατέθηκαν προσωρινά από τον
ελληνικό λαό. - Το δικαίωμα μας να
μετέχουμε της ελληνικής παιδείας και να φέρουμε στη συνείδησή μας
ταυτότητα ελληνική αποτελεί για μας κατάκτηση, δεν μας απονεμήθηκε.
Καλούμε:
- Τους ιθύνοντες των
αρμοδίων υπηρεσιών που αναλαμβάνουν να καταστρώσουν πλάνα για το μέλλον
της Ελληνόγλωσσης Παιδείας, να σκύψουν πρώτα ευλαβικά μπροστά στην τρισχιλιόχρονη ιστορία της. - Τους επί συμβάσει
κλειδοκράτορες των Αρχών, να μην πετούν στον Καιάδα το πανάρχαιο και
πανίσχυρο όπλο της Ελληνόγλωσσης μαθητείας ως άχρηστο και χρηματοβόρο,
επειδή έτσι τους υπέδειξαν οι λογιστές και οι χορηγοί τους. - Τους μπροστάρηδες της
μάχης για το μέλλον των σχολείων και των κοινοτήτων μας (Υπουργεία,
Προξενικές αρχές και Ομοσπονδίες), να μην λιποψυχούν τόσο εύκολα μπροστά
στην συγκυρία και να μη σηκώνουν ψηλά τα χέρια όπως τους βολεύει, αλλά να
σηκώσουν ψηλά τα μανίκια για δουλειά όπως μας υποσχέθηκαν και όπως
οφείλουν να πράξουν. - Τον Ελληνισμό της
διασποράς, να αναλογιστεί τις δικές του ευθύνες και να ριχτεί στη μάχη για
την υπεράσπιση της ορθής Ελληνόγλωσσης αγωγής των παιδιών του.
Για να
σηκώσουμε στα χέρια μας το λίκνο της συνείδησης που λέγεται ελληνικό σχολείο.
Για να
φυλάξουμε ως κόρη οφθαλμού το λιμάνι της ξενητιάς που λέγεται ελληνικό σχολείο.
Για να
πισωδρομήσουν και να κατεβάσουν τ` ανάξια χέρια τους από πάνω του, όσοι
αγόγγυστα μηχανεύονται το μέλλον του χωρίς ποτέ να έχουν περάσει την πόρτα του.
Για όλους
αυτούς και για τη γλώσσα μας έγραψε προφητικά ο Γ. Σεφέρης:
“ Μα τι
γυρεύουν οι ψυχές μας πάνω σε καταστρώματα καταλυμένων καραβιών μουρμουρίζοντας
σπασμένες σκέψεις από ξένες γλώσσες;“…
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ
ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
ΒΟΡΕΙΑΣ ΡΗΝΑΝΙΑΣ – ΒΕΣΤΦΑΛΙΑΣ
ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο
ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΠΟΤΣΗΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΚΟΠΑΝΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Υπογραφές για το ελληνικό
σχολείο του Λονδίνου
.
4 comments
Συνέλληνες ,
μέλη των ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΒΟΡΕΙΑΣ ΡΗΝΑΝΙΑΣ – ΒΕΣΤΦΑΛΙΑΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ
Εάν πράγματι πιστεύετε ότι «η διατήρηση και αναβάθμιση των σχολείων μας είναι θέμα εθνικό και όχι οικονομικό» , τότε είστε μεν σε δρόμο καλό , αλλά δυστυχώς χτυπήσατε λάθος πόρτα .
Απ’ ότι έχετε πληροφορηθεί , εφ’ όσον το θέμα χαρακτηρίζεται ως Εθνικό, δεν υπάγεται πλέον στην αρμοδιότητα του πάλαι ποτέ Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων . Διότι το εν λόγω υπουργείο έπαυσε να είναι Εθνικό ! Έχει αλλάξει όνομα και περιεχόμενο , εδώ και καιρό !
Γι’ αυτό κοιτάξτε τι μπορείτε να κάνετε από μόνοι σας , και προπαντός φυλαχτείτε από τη μητριά την παιδοκτόνο .
Για γνώμονα , θυμηθείτε τον Μητροπολίτη Καστοριάς Γερμανό Καραβαγγέλη (Απομνημονεύματά του) για να πάρετε κι εσείς τις αποφάσεις που σας (μας) πρέπουν : Έστελνε κι εκείνος επιστολές προς τους ‘’αρμόδιους’’ των Αθηνών για την σωτηρία της Μακεδονίας μας , αλλά έπαιρνε τις ίδιες απαντήσεις με τις δικές σας . Η τελική του απόφαση ήταν ο δρόμος της προσφοράς και της θυσίας . Έκανε ό, τι καλύτερο μπορούσε με τις δικές του μονάχα δυνάμεις , με την βοήθεια του Θεού και με τη συμπαράσταση όλων των γνήσιων αγωνιστών του Μακεδονικού Αγώνα . Και νίκησε !
Μη χτυπάτε λοιπόν άσκοπα την πόρτα του διαβιουϋπουργείου. Ήρθε η ώρα να χτυπήσουμε την πόρτα της καρδιάς μας , και να βάλουμε να υπουργήσει τις εθνικές μας ανάγκες το ανεξάντλητο Ελληνικό φιλότιμο .
Μήπως νομίζουν ότι έχουμε σχολεία εδώ ;
Μήπως δεν ξέρουν για την αιμορραγία της ελληνικής οικογένειας που πληρώνει φροντιστήρια μαθηματικών, φυσικής, χημείας, έκθεσης, αγγλικών, γαλλικών, γερμανικών καθώς και τους μισθούς 210.000 εκπαιδευτικών;
Οχι ότι καθόμαστε δηλαδή!
Κάθε χρόνο κάνουμε και εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, άλλο άν δεν μας βγαίνει.
Δυστηχώς και στον απόδημο Ελληνισμό, έχει επικρατήσει η αντίληψη, ότι η ελληνόφωνη εκπαίδευση, αποτελεί αντικείμενο απαίτησης και όχι αποτέλεσμα διεκδίκησης-καταξίωσης.
Ορθώς ο χρήστης Φώτης μας συμβουλεύει να στηριχθούμε στις δικές μας δυνάμεις και να μην ομολογούμε, με τέτοιου είδους επιστολές, την πλήρη αποτυχία μας, ως Απόδημος Ελληνισμός της Γερμανίας, στην δόμηση ανεξάρτητης από τον κρατικό κορβανά, πολιτιστικής και πολιτικής ταυτότητας.
Τί κατάντια και αυτή για όλους εμάς τους απόδημους. Αντί σε αυτές τις κρίσιμες, για το εθνικό κέντρο, στιγμές, να ακολουθήσουμε τον δρόμο της αρετής, τον οποίο μας υποδεικνύει η αντίστοιχη πλούσια παράδοση της ελληνικής διασποράς και να συνδράμουμε στην εθνική προσπάθεια, επαιτούμε οικονομική υποστήριξη από το ελληνικό δημόσιο. Ελπίζω να βρεθεί ένας τραγωδός, ένας Γιανναράς της ποίησης, να μας μαστιγώσει. Τουλάχιστο να εξαγνιστούμε!
Δυστυχώς η εκπαίδευση της Ομογένειας έχει παραμεληθεί τελείως από την Μητρόπολη που
έχει χωθεί στις λάσπες του μικροκομματισμού και της διαπλοκής.Τρανό παράδειγμα τα
σχολεία της Γερμανίας που βρίσκονται στα όρια της εγκατάλειψης τόσο από άποψη
κτιριακής οργάνωσης όσο και από στελέχωσης ύλης.
Το πολιτικό μας σύστημα δεν μπορεί να καταλάβει οτι τα σχολεία βοηθούν την ομογένεια
να κρατήσουν ζωντανό τον ελληνικό πολιτισμό και να βρίσκεται ο κάθε απόδημος `Ελληνας
σ’ένα υψηλό πνευματικό επίπεδο που θα τον επιτρέψει να ανταπεξέλθει στις επαγγελματικές
δυσκολίες των καιρών.
Νεκτάριος Κατσιλιώτης
Ιστορικός-Εκδότης