Monday 30 September 2024
Αντίβαρο
Κωνσταντίνος Χολέβας Μακεδονία

«Μακεδονία του Βαρδάρη» ή δικαίωση του Τίτο;

Σπεύδω εξ αρχής να δηλώσω ότι τάσσομαι κατά οποιασδήποτε σύνθετης ονομασίας που θα περιέχει το όνομα Μακεδονία είτε ολόκληρο είτε ως παράγωγο είτε ως σύνθετο. Από τη στιγμή πάντως που αναμένεται να τεθεί στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων το όνομα «Δημοκρατία της Μακεδονίας του Βαρδάρη» για το κράτος των Σκοπίων κρίνω σκόπιμο να εκφράσω τις ακόλουθες ενστάσεις μου.

Πρώτον από τα δημοσιεύματα του σκοπιανού Τύπου μαθαίνουμε ότι δεν έχει αποσαφηνίσει ο μεσολαβητής του Ο.Η.Ε. αν η πρόταση θα αναφέρεται σε Δημοκρατία της Μακεδονίας του Βαρδάρη ή σε Δημοκρατία της Μακεδονίας (Βαρδάρη). Άλλο το πρώτο που περιέχει υποχρεωτικά τη διευκρίνιση «του Βαρδάρη» και άλλο το δεύτερο που βάζει τον Βαρδάρη σε μία παρένθεση άρα ουσιαστικά καθιερώνει ως επίσημο όνομα τη «Δημοκρατία της Μακεδονίας», νέτα-σκέτα!

Δεύτερον. Δεν διευκρινίζεται για μία ακόμη φορά ποιο θα είναι το εύρος χρήσεως του νέου ονόματος. Θα χρησιμοποιείται μόνον σε ένα ταμπελλάκι στον ΟΗΕ και από την Ελλάδα ή από όλες τις χώρες; Και ποια θα είναι η διεθνώς αποδεκτή ορολογία για τους κατοίκους, τη γλώσσα και τη υπηκοότητα; Μακεδονοβαρδάριοι και Μακεδονοβαρδαρικά ; Προφανώς όχι! Θα λέγονται απλώς Μακεδόνες και η γλώσσα Μακεδονική με τη δική μας υπογραφή, αν ό μη γένοιτο το αποφασίσει η Κυβέρνησή μας. Μπορεί να έχουμε μία χώρα που λέγεται Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, αλλά οι κάτοικοι είναι Αμερικανοί, όχι Ηνωμενοπολιτειοαμερικανοί. Τα μπερδεμένα και τα σύνθετα υποχωρούν στη διεθνή ορολογία και επικρατούν τα απλούστερα και τα ιστορικώς ισχυρότερα, όπως είναι ο όρος «Μακεδονία».

Τρίτον. Η ονομασία «Μακεδονία του Βαρδάρη», δηλαδή το κομμάτι της Μακεδονίας πού χαρακτηρίζεται από τον ρου του Αξιού, είναι επινόηση του Γιουγκοσλάβου δικτάτορος Τίτο και κατασκευάσθηκε το 1944 για να δικαιολογήσει το τεχνητό «Μακεδονικό» έθνος και τη διεκδίκηση εδαφών και μειονοτήτων κατά της Ελλάδος και της Βουλγαρίας. Το ιδεολόγημα αυτό, το οποίο διδάσκεται μέχρι και σήμερα στα σχολεία της ΦΥΡΟΜ , λέγει ότι το κράτος των Σκοπίων είναι η Μακεδονία του βαρδάρη, η οποία υπάρχει με κύριο εθνικό στόχο να «απελευθερώσει», δηλαδή να προσαρτήσει τα δύο υπόδουλα κομμάτια: Τη Μακεδονία του Αιγαίου που «κατέχεται» από την Ελλάδα και τη «Μακεδονία του Πιρίν» που «κατέχεται» από τη Βουλγαρία. Άρα η ενδεχόμενη και απευκταία αποδοχή αυτής της ονομασίας από την Αθήνα θα οδηγήσει στην πλήρη δικαίωση του Τίτο και στη νομιμοποίηση της ψευδομακεδονικής προπαγάνδας.

Τέταρτον. Βαρντάρ λέγεται στις σλαβικές διαλέκτους ο ποταμός Αξιός, ο οποίος όμως δεν διασχίζει μόνον το υβρίδιο των Σκοπίων, αλλά και την ελληνική περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας. Οπότε όσοι ξένοι ακούν τον όρο «Μακεδονία του Βαρδάρη» θα θεωρούν πολύ λογικό ότι και στην πεδιάδα της Θεσσαλονίκης έχει νόμιμα δικαιώματα το κράτος των Σκοπίων.

Πέμπτον και σημαντικότερο. Ας μην δίνουμε την εντύπωση ότι είμαστε έτοιμοι να παραχωρήσουμε γην και ύδωρ σε ένα κράτος που έχει ελάχιστες ελπίδες επιβιώσεως. Μετά από πέντε χρόνια η ΦΥΡΟΜ ή θα έχει διαμελισθεί μεταξύ Βουλγαρίας και Αλβανίας ή θα έχει λάβει μορφή Συνομοσπονδίας εθνοτικά προσδιοριζομένων καντονίων. Μετά από την έγκριση της Δύσης για την ανεξαρτησία του Κοσσόβου ο αλβανικός εθνικισμός δεν πρόκειται να σεβασθεί την ακεραιότητα του κράτους των ψευδομακεδόνων. Από ελληνικής πλευράς ας μην προετοιμάζουμε νέες υποχωρήσεις μας, διότι θα μας πάρει και θα μας σηκώσει …..ο Βαρδάρης!

Κ.Χ. 2010.

38 comments

Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 3 July 2010 at 17:04

Πόσο μᾶς συμφέρει ὁ διαμελισμὸς αὐτός ; Ἂν ἔχουμε βάλει έμεῖς τὴν ὑπογραφή μας, τότε, μετὰ απὸ πέντε χρόνια θὰ ἔχουμε τὴν βάση γιὰ νὰ τὸν ἀποτρέψουμε. Ἐνῶ ἂν ἔχουμε μείνει ἀπ` ἔξω, δὲν θὰ μᾶς ρωτήσει κανείς. Ἄλλωστε, δὲν μᾶς συμφέρει γενικώτερα νὰ γίνεται οὔτε λόγος γιὰ ἐπαναχάραξη συνόρων καὶ γιὰ ἄλλους λόγους. Ὁπότε ἡ πρόταση τοῦ ἀρθρογράφου εἶναι λανθασμένη. Ἀφὴνω τὸ ὅτι ἡ ἡγεσία στὰ Σκόπια, ἔτσι κι ἀλλιῶς, δὲν πρόκειται νὰ δεχθεῖ τὸν Βαρδάρη καὶ θὰ βγοῦμε ἀνεξόδως οι καλοὶ τῆς ὑποθέσεως.

Reply
Π.Τσίρος 3 July 2010 at 19:01

Παρένθεσις.

Κάποιος να βρεί τους στίχους από τον εθνικό ύμνο των Σκοπίων.

Να γελάσει λίγο το πικραμένο μας χείλι!

Reply
Φώτης Μιχαήλ 3 July 2010 at 20:01

Κύριε Γεωργάνα , νομίζω πως η πρόταση του αρθρογράφου δεν είναι ο διαμελισμός των Σκοπίων . Απλώς υπολογίζει, με βάση τα γεγονότα ,ότι εντός των προσεχών ετών ενδεχομένως να καταλήξουν εκεί .
Τώρα , εάν τα Σκόπια τελικά δεχθούν ή δεν δεχθούν τον προσδιοριστικό όρο του Βαρδάρη , αυτό εμάς σε καμιά περίπτωση δεν μας απαλλάσσει από την αναγκαιότητα να είμαστε υπεύθυνοι και σοβαροί μαζί τους. Εξ’ άλλου η δική μας ενυπόγραφη παραχώρηση του ονόματος της Μακεδονίας μας στο μωσαϊκό των Σκοπίων δεν πρόκειται να αποτελέσει ούτε ασπίδα προστασίας τους , ούτε μηχανισμό αποτροπής ενός ενδεχόμενου διαμελισμού τους .
Αυτό που τελικά θα πετύχουμε με την υπογραφή μας θα είναι μια άνευ προηγουμένου ύβρις εις βάρος των ηρώων παππούδων μας , που έδωσαν τη ζωή τους στις χαράδρες του Σκρά και του Λαχανά για να καθόμαστε σήμερα εμείς με άνεση πίσω από τα κλιματιζόμενα γραφεία μας και να παραδίνουμε αδιάντροπα την Θυσία τους ‘’τοις κυσί’’ .
Στα χωριά του Λαχανά και της Ξυλούπολης ,βόρεια της Θεσσαλονίκης , μυρίζουν ακόμα τα αίματα των θυσιασθέντων για την ελευθερία της Μακεδονίας μας , και ακούγονται κάθε βράδυ δυνατά οι ιαχές και τα παραγγέλματα των ευζώνων μας .
Όσοι θέλουν τα ακούν …

Φώτης Μιχαήλ

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 3 July 2010 at 20:33

Ἐμ δὲν λέμε τὸ ἴδιο ; Γιατὶ ἔπεσαν οἱ ἥρωες τοῦ Λαχανᾶ ; Γιὰ νὰ μὴν ἔχουμε ξανὰ τοὺς Βουλγάρους ἀπὸ τὴν Ὁχρίδα μέχρι τὸν Νέστο καὶ, μετά, τὸν Ἔβρο. Ὁ ψευδώνυμος «μακεδονισμός» τῶν γειτόνων συμφωνώ ὅτι εἶναι ἀδιέξοδος γι’ αὐτούς. Ἀλλὰ μᾶς συμφέρει νὰ χρεωθοῦν αὐτοὶ τὸ άδιέξοδο. Ὅπως ἀκριβῶς τὸ χρεώθηκαν οἱ Βούλγαροι τό 1913. Πόσα δὲν τοὺς ἔδινε ἡ Ἑλλάδα γιὰ νὰ μήν γίνει ὁ πόλεμος ! Ἀλλὰ μὲ τὴν ἀδιαλλαξία ἔφαγαν τὸ κεφάλι τους. Κι αὐτοὶ ἔχασαν κόσμο, πιθανώτατα περισσότερον ἀπὸ μᾶς. Ἀλλά, μὲ τὸν κατάλληλο χειρισμό, τὸ δικό μας αἷμα ἔπιασε τόπο. Μὲ ἀκατάλληλο σήμερα, προδίδουμε τοὺς ἥρωές μας.

Reply
admin 3 July 2010 at 20:49

Αγαπητέ κ. Γεωργάνα,

ισχύει μάλλον το αντίστροφο από αυτό που λέτε.

Υποθέτοντας τον διαμελισμό, είναι σαφώς προτιμότερο να _μην_έχει προηγηθεί δική μας υπογραφή σε όνομα «Μακεδονία» (με οποιονδήποτε προσδιορισμό), διότι η παραχώρηση ονόματος είναι παραχώρηση ιστορίας και γίνεται άπαξ. Επίσης,σε όλα τα σενάρια διαμελισμό το όνομα μπορεί κάλλιστα να μην περιέχει καθόλου τον όρο αυτόν. Είτε «μοιραστεί» σε άλλα κράτη, είτε ομοσπονδοποιηθεί μεταξύ ενός Σλάβικου και ενός Αλβανικού καντονίου (σε περίπτωση όχι ακριβώς διαμελισμού, αλλά μετάβασης σε άλλο καθεστώς όπου η Αλβανική κοινότητα θα αποκτήσει ίση δύναμη με τους Σλάβους), το όνομα «Μακεδονία» δεν θα αποτελεί όνομα κράτους.Στην «χειρότερη» περίπτωση θα αποτελεί ενδεχομένως το όνομα ενός εκ των καντονίων, δηλαδή εσωτερική ονομασία, όπως ήταν από το 1944 έως το 1991.

Αυτά σε θεωρητικό επίπεδο βέβαια και με την πιο πάνω υπόθεση εργασίας.

Reply
Φώτης Μιχαήλ 3 July 2010 at 21:20

Η παραχώρηση ονόματος ισοδυναμεί στην περίπτωσή μας με παραχώρηση εδάφους .
Διότι :
1ον) Εάν τα Σκόπια θα είναι η «Μακεδονία του Βαρδάρη» , εμείς ποια Μακεδονία θα είμαστε ; Του Σηκουάνα ; Ή μήπως ο ομώνυμος ποταμός δεν εκβάλλει στον κόλπο τον Θερμαϊκό (της Θεσσαλονίκης ) ; Και
2ον) Εάν ο «Βαρδάρης ποταμός» θα είναι αυτός που θα ορίζει γεωγραφικά την έκταση και τα όρια ενός κράτους των Σκοπίων με κύριο όνομα το όνομα Μακεδονία , τότε εμείς , ως Θεσσαλονικείς , πού θα ανήκουμε ; Στην Ελλάδα ή στη ΦΥΡΟΜ ;

Reply
BΑΣΙΛΕΙΟΣ Κ.ΠΛΙΑΤΣΙΚΑΣ 4 July 2010 at 15:33

1ο Όνομα:Δημοκρατία των Σκοπίων με πρωτεύουσα τα Σκόπια.
2ο Όνομα:Σκόπια με πρωτεύουσα την πόλη των Σκοπίων.

Reply
Μακεδών Ακρίτας 4 July 2010 at 15:49

Την γνώμη μου την έχω πει πολλές φορές και την ξαναλέω σε ότι αφορά την συμφωνία:

-Η αλλαγή του ονόματος πρέπει να είναι ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ και όχι τύπου ενδιάμεσης του 1995. Αυτό σημαίνει αλλαγή και στα διαβατήρια.Ταυτότητα και γλώσσα δεν είναι μέρος της διαπραγμάτευσης.

-Το «Μακεδονία» δυστυχώς το παραδώσαμε στους Σκοπιανούς με την υπογραφή της Ενδιάμεσης Συμφωνίας αλλά και την αναγνώρισή τους στον ΟΗΕ. Στην παρούσα φάση δεν μπορούμε να λέμε όχι στο «Μακεδονία».

-Συνθετικό που να έχει πρώτα το «Μακεδονία» είναι καθαρή ΝΕΑ ήττα της Ελλάδας, μιας και δεν διαχωρίζει καθαρά την «γεωγραφική Ελληνική Μακεδονία» από την «Σλαβική» και έτσι αφήνει το πεδίο ελεύθερο στους Σκοπιανούς για νέο σφετερισμού του ονόματος. Άρα το νέο φερόμενο όνομα «Μακεδονία του Βαρδάρη» είναι ήττα.

-Η συμφωνία να μιλάει καθαρά για αναγνώριση της εδαφικής κυριότητας της Ελληνικής Μακεδονίας από το κράτος των Σκοπίων. Είναι το δεύτερο κομβικό σημείο που σπάει τον όποιο αλυτρωτισμό τους. Μην ξεχνάμε της στρατηγική διείσδυση της Τουρκίας στα Σκόπια και ότι η πλειοψηφία των Σκοπιανών είναι δηλητηριασμένη από την ιδεολογία του Σλαβομακεδονισμού.

Reply
Φιλανθρωπηνός 5 July 2010 at 10:15

Ορμώμενος από την διαπίστωση του Μακεδόνα Ακρίτα “ότι η πλειοψηφία των Σκοπιανών είναι δηλητηριασμένη από την ιδεολογία του Σλαβομακεδονισμού”, θα ήθελα να υποβάλω στην ομήγυρη την εξής απορία : οι Έλληνες ιστορικοί ήδη από τις αρχές του 20ου αιώνα ονομάζουν τους προγόνους των σύγχρονων Σκοπιανών “Σλαβόφωνους” ή “Σλαβομακεδόνες” (ίδετε πλείστα όσα κείμενα της περιόδου 1945-1949). Φρονώ ότι η ορολογία αυτή ήταν απολύτως επιτυχής και για τον λόγο αυτό υιοθετήθηκε πλήρως. Απόδειξη δε τούτου είναι ότι σήμερα άπαντες άριστα κατανοούμε τι σημαίνει “ιδεολογία του Σλαβομακεδονισμού”. Συνεπώς, δεν μπορώ να κατανοήσω για ποιόν λόγο εγκλωβίστηκε η κυβερνητική πλευρά στο αδιέξοδο του γεωγραφικού προσδιορισμού, ενώ όφειλε να επιμείνει στην ονομασία “Σλαβική Μακεδονία”, ονομασία απολύτως συμβατή με τις ιστορικές καταγραφές, που εύκολα εντοπίζονται από οποιονδήποτε μελετητή της Ελληνικής Ιστορίας. Σημειωτέον ότι η εν λόγω ονομασία απορρίπτεται μετά βδελυγμίας από τους Αλβανούς (περίπου το 35% του πληθυσμού των Σκοπίων) και, συνεπώς, θα αναδείκνυε διεθνώς τις διαφορετικές απόψεις των διαφόρων μειονοτήτων του εν λόγω κράτους στο ζήτημα του ονόματος και θα υπονόμευε την διαπραγματευτική ισχύ της παρέας της τωρινής ηγεσίας των Σκοπίων, που επιθυμεί να εμφανίζεται ως εκφραστής όλου του πληθυσμού που διαβιώνει στην περιοχή τους.

Reply
Εντόπιος 5 July 2010 at 13:21

Το αρθρο στην ολοτητα του ειναι παντελως περιττο διοτι ο συγγραφεας δηλωσε -προς τιμην του- οτι ειναι εναντιος σε καθε μορφη συνθετης ονομασιας για τη γειτονικη χωρα.
Μια τετοια σταση,με ολα οσα θα μπορουσε κανεις να της προσαψει,ειναι ξεκαθαρη και απλη.Απλοικα απλη θα ελεγα.
Διοτι θα ανεμενα απο τον κο Χολεβα και καθε θιασωτη της αποψης του να προτεινουν τροπους εναλλακτικης πορειας απο αυτην που εχουμε παρει.
Το να μας πει οτι δεν του αρεσει η ονομασια Μακεδονια(του Βαρδαρη) που ετοιμαζεται ισως ως λυση θα σημαινε οτι εχει κατα νου καποια αλλη συνθετη ονομασια που θα ηταν ευκολοτερη να γινει αποδεκτη απο μας και θα μας καλυπτε διεθνως περισσοτερο.
Οποιος ομως διαφωνει πληρως με την προσεγγιση αυτη γιατι γραφει τοσα,και μαλιστα οχι απαραιτητως σωστα;
Ας επικεντρωσει την επιχειρηματολογια του στα κρισιμα σημεια:
1.τι γινεται εις ην περιπτωσιν οι ΗΠΑ μεσω του ΟΗΕ διακοψουν εις βαρος μας τις οποιες συνομιλιες;
2.τι γινεται αν ,μπουχτισμενες οι ευρωπαικες χωρες ,που αδυνατουν να κατανοησουν τοσα χρονια τη σταση μας,αποφασισουν να ενταξουν-ερημην μας και μην πει κανεις οτι δε γινεται-τη Φυρομ ως Μακεδονια νετα-σκετα;
3.τι γινεται αν αρχισουν να πιεζουν την Ελλαδα αναγνωριζοντας τις προσφυγες των Σκοπιανων για δικαιωματα και περιουσιες-κατι που ως τωρα δεν καταφερνουν;
Στη χωρα μας επικρατει ενας ψευδοπατριωτισμος που ειναι παρων σε ολες τις βαλκανικες χωρες και δυστυχως ειναι αιτια κι αποτελεσμα μαζι της αμαθειας και της οπισθοδρομησης μας.Δε χρειαζεται να αναγνωρισουμε κανενα μακεδονικο εθνος ουτε τη γλωσσα του.Αυτο ακριβως εκανε κι η Βουλγαρια και δρα υπογειως και σταθερα προς την επιτευξη των στοχων της που ειναι η προσδεση οσων περισσοτερων σκοπιανων γινεται.
Με την αναγνωριση απλα ενος κρατους που η κυριαρχια του εκτεινεται σε ΕΝΑ ΜΟΝΟ μερος της μακεδονικης γης δε χανουμε τιποτα.Κερδιζουμε ομως ενα μελλοντικο αναχωμα στον Αλβανικο και στον εν κρυπτω Βουλγαρικο εθνικισμο.Κερδιζουμε-ξανα-μια ζωνη επιρροης που,ενω ειχαμε κατακτησει,με τις εξαλλοσυνες μας χασαμε απο τους Τουρκους και τους πρωην Γιουγκοσλαβους του βορρα.
Πρεπει να κατανοησουμε οτι οι σλαβομακεδονες δεν ειναι ορκισμενοι εχθροι της Ελλαδας,γαλουχουνται τα τελευταια χρονια ως τετοιοι διασθανομενοι οτι οι νοτιοι γειτονες τους θελουν να τους εξαλειψουν απο προσωπου γης.
Θα περιμενα λοιπον απο τον καθε ιστορικο,πολιτικο επιστημονα κτλ, πριν σκαρφιστουν χιλιες δυο δικαιολογιες για να απορριπτουν ξανα και ξανα οποια πιθανη λυση ερχεται στο προσκηνιο,να εξηγησουν ποια ειναι πραγματικα η εναλλακτικη λυση για τη χωρα μας.

Reply
imago 5 July 2010 at 14:52

“Πρεπει να κατανοησουμε οτι οι σλαβομακεδονες δεν ειναι ορκισμενοι εχθροι της Ελλαδας”

και μετά κατηγορούνε άλλους για “απλοϊκές” στάσεις…

Reply
Φώτης 5 July 2010 at 21:17

“Θα περιμενα λοιπον απο τον καθε ιστορικο,πολιτικο επιστημονα κτλ, πριν σκαρφιστουν χιλιες δυο δικαιολογιες για να απορριπτουν ξανα και ξανα οποια πιθανη λυση ερχεται στο προσκηνιο,να εξηγησουν ποια ειναι πραγματικα η εναλλακτικη λυση για τη χωρα μας”.

Και γιατί να ψάχνουμε εμείς για την εναλλακτική λύση και όχι οι Σκοπιανοί ; Φωνάζει δηλαδή ο κλέφτης για να φοβηθεί ο νοικοκύρης ; Οφείλουμε μάλλον να παραδεχθούμε ότι η συνεχής ενδοτικότητά μας γύρω από το όνομα σε τίποτε δεν μας ωφέλησε μέχρι σήμερα. Αντιθέτως μας οδήγησε σε μια ηττοπαθή και ατελέσφορη διαπραγματευτική διαδικασία . Τα πράγματα θα ήταν τελείως διαφορετικά για μας εάν κρατούσαμε από την αρχή , χωρίς εκπτώσεις , σταθερή και αταλάντευτη θέση , βασισμένη στην απόφαση των Αρχηγών των τριών μεγάλων κομμάτων του 1992 (εάν θυμάμαι καλά) .

Reply
avgerinos 6 July 2010 at 07:17

Που μπερδευτίκατε;

Το νόημα όλο της αναγνώρισης της ΦΥΡΟΜ είναι η Εθνότητα κι όχι καθεαυτό το κράτος! Μπορεί οι διάφοροι προοδευτικοί να λένε τα αφελή, ότι δεν υπάρχουν έθνη, αλλά αυτό ακριβώς είναι που ζητάνε όταν μιλάνε για συνταγματική ονομασία! Δεν τους νοιάζει τόσο το όνομα του Κράτους όσο ή δημιουργία Εθνους!

Το έθνος υπάρχει είτε υπάρχει κράτος είτε αυτό διαλυθεί! Αν αναγνωρίσουμε την Μακεδονία του Βαρδάρη τότε εκεί κατοικούν Μακεδόνες που είναι Εθνος άρα και να διαλυθούν θα γίνουν μειονότητα όπου και να βρίσκονται! Ακόμη και στην Αυστραλία.

Δηλαδή στην περιοχή της Μακεδονίας, ακόμη και με τυχόν την διάλυση της ΦΥΡΟΜ θα ζουν Ελληνες, Βούλγαροι, Αλβανοί και Μακεδόνες οι οποίοι θα είναι οι νόμιμοι κάτοικοι!

Αυτά τα σενάρια μόνο φαντασιακά δεν είναι! Ενα βιβλίο Ιστορίας θα σας απαντήσει στα βλ.λ.1821 (είμασταν έθνος γίναμε κράτος), Ισραήλ (ομοίως αλλά δεν κατοικούσαν κάν στην περιοχή!), Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Κοσσυφόπέδιο, Κουρδιστάν κτλ

Reply
Φιλανθρωπηνός 6 July 2010 at 12:29

Ασχέτως ονομασίας (Βούλγαροι, κομιτατζήδες, Σλάβοι, Σλαβομακεδόνες κλπ.) οι πρόγονοί μας για παραπάνω από 50 χρόνια δεν δίσταζαν να πολεμήσουν σε κάθε πεδίο τους σημερινούς Σκοπιανούς, για να απαλλαχθεί η Μακεδονία, και κατ’ επέκταση η Ελλάδα, από τις αλυτρωτικές – διασπαστικές τάσεις τους. Συγχρόνως, δεν είχαν κανέναν ενδοιασμό να τους αποκαλούν Σλαβομακεδόνες, δηλαδή Σλάβους κατοίκους της Μακεδονίας ή εκσλαβισθέντες Έλληνες Μακεδόνες, αν προτιμάτε. Ματαιοπονούμε εάν θεωρούμε ότι μπορούμε να πείσουμε τους ανθρώπους αυτούς να προσδιορίζονται διαφορετικά. Εδώ και 100 χρόνια είναι αμετανόητοι και αυτό το γνώριζαν άριστα οι Μακεδονομάχοι που δεν έχαναν χρόνο σε διαλόγους μαζί τους. Το πρόβλημα είναι ότι ο Ελληνικός λαός δεν κατανοεί την ιστορική συνέχεια του προβλήματος και έχει την ψευδαίσθηση ότι μπορεί να το λύσει στα πλαίσια διαπραγματεύσεων ή συμφωνιών, δηλαδή χωρίς να πολεμήσει με κάθε διαθέσιμο μέσο (πολιτικό, διπλωματικό, επιστημονικό κλπ.). Έχοντας βολευθεί στην πολυθρόνα της άνεσης και της ήσσονος προσπάθειας “αγωνιζόμαστε” με κάθε τρόπο να αποφύγουμε την αντιπαράθεση με ορκισμένους παλαιόθεν εχθρούς μας, λησμονώντας ότι την ίδια ώρα αυτοί επιδιώκουν την σύγκρουση για να εκπληρώσουν τους σκοπούς τους. Όποια και αν είναι η ονομασία του κράτους αυτού οι Σκοπιανοί (Σλαβομακεδόνες) δεν πρόκειται να παραιτηθούν από τις διεκδικήσεις τους, παρά τα “μαθήματα” που έχουν πάρει (Μακεδονικός αγώνας, Βαλκανικοί, Α Παγκόσμιος, Αντίσταση, Εμφύλιος). Το πρόβλημα είναι ότι, όπως φαίνεται, εμείς οι σύγχρονοι Έλληνώνυμοι δείχνουμε να τους φοβόμαστε και να μην έχουμε το σθένος να επαναλάβουμε τους αγώνες των προγόνων μας. Έτσι, το μόνο που καταφέρνουμε είναι να τους “ανοίγουμε την όρεξη”.

Reply
Εντόπιος 6 July 2010 at 12:54

Να τι έγραψε ο Ίωνας Δραγούμης το Φεβρουάριο του 1903 προς την ελληνική κυβέρνηση: «Οι περισσότεροι Μακεδόνες θα ξεσηκωθούν… Τι τους ενδιαφέρει αυτούς ο ελληνισμός; Εμείς θα απομείνουμε με μειονότητα στη γύμνια μας…Αυτοί οι καημένοι (Μακεδόνες) ούτε τη Βουλγαρία θέλουν, ούτε την Ελλάδα, το μόνο που θέλουν είναι η ελευθερία τους… ότι αυτοί δεν αγωνίζονται για να κάνουν τη Μακεδονία βουλγαρική αλλά να την κάνουν αυτόνομο κράτος, η Μακεδονία στους Μακεδόνες (Τετράδια του Ίλιντεν, ημερολόγιο του Ίωνα Δραγούμη-σελίδα 19, εκδόσεις Πετσίβα. Έτος 2000)».
Αυτό για όσους πιστεύουν ότι είναι δυνατόν ποτέ μία χώρα να προσδιορίσει τι πρέπει να αισθάνεται κάποιος που ζει σε μια άλλη χώρα στην εθνική του ταυτότητα.
Γιατί χανόμαστε σε καταστάσεις όπου όχι μόνον έχουμε άδικο αλλά είναι και χαμένες από χέρι;Είναι ποτέ δυνατό αλλά και αποδεκτό να μεταστραφούν οι Κούρδοι σε Τούρκους;Το ίδιο παλεύουμε κι εμείς για τους σλαβομακεδόνες.
Η λύση είναι μία:σύνθετη ονομασία και αναγνώριση του κράτους χωρίς αναφορές σε εθνος και γλώσσα.
Καιρός να κοιτάξουμε μπροστά πια σ’αυτόν τον τόπο.

Reply
Φώτης 6 July 2010 at 13:34

Ποιούς να ονομάσουμε Μακεδόνες ; Τους Σλάβους του Γκλιγκόρωφ ;

Στα Σκόπια ακούστηκε ωστόσο μια νηφάλια φωνή αυτή του Γκλιγκόρωφ:
«Είμαστε Σλάβοι. έχουμε έρθει στα Βαλκάνια τον έκτο και τον έβδομο αιώνα, έχουμε εγκατασταθεί στα εδάφη που ονομάζονται Μακεδονία και από τότε κατοικούμε σε αυτά. Δεν γνωρίζω κατά πόσο στις φλέβες μας συνεχίζει να ρέει κάποια σταγόνα αίματος των αρχαίων Μακεδόνων, αλλά ακόμα και έτσι, δεν είναι αυτό που δίνει την ταυτότητα του λαού μας.» (Απομνημονεύματα σ.259.) Σε άλλο μήκος κύματος οι νεραϊδοπαρμένοι συμπατριώτες του.
Μετά απ΄ αυτό μπορούν οι δικοί μας ελαφρά τη συνειδήσει να εκχωρήσουν το ιερό όνομα Μακεδονία (‘το όνομά μας είναι η ψυχή μας») στους Σλάβους; Οι Ερινύες θα τους καταδιώκουν σε όλη τους τη ζωή.

( Απόσπασμα από το άρθρο : Πολιτικά αφελής και εθνικά επικίνδυνη η σύνθετη με ουσιαστικό Μακεδονία.
Του Στέλιου Παπαθεμελή )

Reply
imago 6 July 2010 at 15:46

Η μοναδική λύση στο σκοπιανό είναι η διάλυση των σκοπίων!

Reply
Φώτης 6 July 2010 at 21:59

Να και τι ΑΛΛΟ έγραψε ο Ίωνας Δραγούμης:

«Τι χρησιμεύει ένα κράτος ελληνικό, που αντί άλλης εξωτερικής πολιτικής, διορίζει προξένους σε ανατολή και πρέσβεις στη δύση, με την μονάκριβη ευχή και οδηγία: Προσέξτε, μην γεννάτε ζητήματα!».
…………………………………………………………………………………………………
« Άλλα κράτη αρπάζουν πολιτείες και χώρες και εμείς, και κείνα που είναι δικά μας, δεν τα κρατούμε!».

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Reply
imago 6 July 2010 at 22:22

αυτά φίλτατε κε. Φώτης λογοκρίνονται από το Υπουργείο (τέως Εθνικής) Παιδείας.
Εδώ διαπραγματευόμαστε πώς θα γίνει η Ελλάδα, κράτος απολιτισμικό, για να μοιραστούμε αυτά τα οποία έχουμε με τους (λαθρο)μετανάστες, ώστε και αυτοί να αισθάνονται σαν στην πατρίδα των, και θα αποκτήσουμε τώρα και εξωστρεφή εξωτερική πολιτική;
Δεν ακούτε τί λένε οι κουλτουριαραίοι;
Η εξωτερική πολιτική της Ελλάδας, σύμφωνα με αυτούς, οφείλει να γίνει εσωτερική (με την απευθείας προβολή των κελευσμάτων των φίλων σκοπιανών και τούρκων στους “ρατσιστές” Έλληνες) και η εσωτερική να γίνει εξωτερική (με την παραχώρηση δικαιώματος ψήφου σε οποιονδήποτε πέρασε τα σύνορα παράνομα και φυσικα έχει κάθε διάθεση να πουλήσει την ψήφο του σε εκείνον ο οποίος του χαρίζει την προοπτική νομιμοποιημένης παραμονής και πολιτογράφησης).
Είναι βέβαια λογικό τα ξένα συμφέροντα να προτιμούνε τους μετρίους, έως ανίκανους, στην πολιτική ηγεσία του τόπου τον οποίο θέλουνε να ελέγξουνε, διότι είναι γνώρισμα των ευφυών και ικανών, να στηρίζονται στις δικές των αρετές και όχι στην ξένη βοήθεια!

Reply
Αντώνης Παπαγιάννης 6 July 2010 at 22:35

Μεταξύ “αστείου” (αν επιτρέπεται σε τέτοια θέματα) και σοβαρού: γιατί δεν ονομάζεται το βορείως των συνόρων μας κράτος “ΜαΣκεδονία”; Είναι παρόμοιο μ’ αυτό που ζητάνε (αλλά διαφέρει), δεν είναι σύνθετο (άρα είναι εύχρηστο), και δεν απέχει και πολύ από την πραγματικότητα! Όλα τα άλλα προτεινόμενα “ονόματα” είναι, απλώς, διπλωματικά μαΣκαραλίκια.

Reply
NIKOΣ 7 July 2010 at 07:06

Επειδή από όσα διαβασα κρίνω και εγώ ότι οι λέξη Βαρδάρης (Αξιός) στην ονομασία δημιουργεί σοβαρό πρόβλημα γιατί ο Αξιός χύνεται στο Θερμαϊκό κόλπο (Θεσσαλονίκη) καιπρέπει να την αποφύγουμε. Τί να κάνουμε όμως που έχουμε υποχωρήσει απαράδεκτα τόσο πολύ? Μήπως πρέπει να περιμένουμε να εκδηλωθούν οι διαλυτικές τάσεις που προσδοκούμε? Συμφωνώ να επιμένουμε στον αποκλεισμό και της λέξης Μακεδονία όπως έχει αποφασιστεί από το συμβούλιο των αρχηγών των κομμάτων και αυτό το επιχείρημα πρέπει να προβάλλεται στις διαπραγματεύσεις . Επίσης το επιχείρημα ότι ΄9 από τα 10 εκατομμύρια των Ελλήνων έχουν αυτή τη γνώμη . Υπάρχουν άπειρα άλλα ιστορικά επιχειρήματα υπερ αυτής της γνώμης. Προτείνω λοιπόν να επιμείνουμε στο όνομα ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΩΝ. Ή Κράτος των Σκοπίων. Άλλωστε για μικρά κράτη αυτό είναι συνήθης ονομασία π.χ.. Κράτος του Λουξεμβούργου, του Μονακό κ.λ.π. (Άγιος Δομίνικος?) που προέρχονται από το όνομα της πρωτεύουσας. Όσο για το ανύπαρκτο θέμα των περιουσιών των σκοπιανών στην Ελλάδα να αντιπαρατάξουμε τις περιουσίες των Ελλήνων στα Σκόπια και στη Βουλγαρία. (Αλήθεια για τις περιουσίες των Ελλήνων στην Κωνσταντινούπολη τί γίνεται? στην Κύπρο τι γίνεται.

Reply
OWL 7 July 2010 at 10:35

Γιατι εγκλωβιστηκαμε??Γιατι κυβερνιώμαστε από ηλιθίους, πιό ηλιθίους από εμας που τους ψηφίζουμε. Οπως στο Κυπριακό, που καθε φορά ζητούσαμε μια λύση την οποία μας ειχαν πριν προτείνει και την απορρίψαμε “κάθετα και αταλάντευτα”.
Σε καθε περιπτωση , στην εξωτερική μας πολιτική, διαλέγουμε την πιό ακραία θέση, ορκιζόμαστε να πεθανουμε στις επαλξεις, περιμένουμε το Σύμπαν να συμμορφωθεί με τις επιθυμίες μας και…φυσικά χάνουμε..
Ο Μητσοτακης ειχε πετυχει με το Γκλιγκόρωφ το Σλαβομακεδονία, λύση που την τορπίλλισε μετα δακρύων ο Καραμανλής γιατι ετσι του επέβαλε ο Εβερτ που φοβοτανε το Μητσοτακη..
Και βέβαια ο Αντωνάκης ο Γλαφυρός, και ο Ανθιμος και το λοιπό παπαδαριο και οι Ελληναρες με τις κονκάρδες και η Μελίνα “Το όνομα ειναι η ψυχή μας”
Αν εχουν συμφερον οι Ευρωπαίοι -ΔΝΤ-ΗΠΑ να μπει στην ΕΕ ως Μακεδονία , θα μας πούνε” Η συμφωνειτε με κάποιο συνθετο όνομα
η δεν σας δινουμε αλλη δοση δανειου, μπαταχτσήδες και απατεώνες”. Εκει να δουμε εθνική υπερηφάνεια.
Και διηγοντας τα να κλαίς!

Reply
Ανώνυμος 7 July 2010 at 12:32

ΕΙΜΑΙ ΜΑΚΕΔΩΝ ΕΛΛΗΝ. ΛΟΙΠΟΝ; ΤΟΥΣ ΟΝΟΜΑΖΟΥΜΕ ΗΔΗ ΣΚΟΠΙΑΝΟΥΣ ΑΡΑ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΑΣ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥΣ,(THE SKOPIANS ἤ SCOPIANS, ΟΠΩΣ ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ. ΔΕΝ ΠΕΡΝΑΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΤΑ ΣΥΝΟΡΑ ΑΝ ΕΧΕΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΤΑΜΠΕΛΑ. ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΠΩΣ ΤΟΥΣ ΛΕΝΕ ΟΙ ΑΛΛΟΙ. ΔΕΝ ΘΑ ΔΟΥΝ Ε.Ε ΟΥΤΕ Ν.Α.Τ.Ο ΠΑΡΑ ΩΣ SKOPIANS H SCOPIANS ΟΠΩΣ ΤΕΛΟΣ ΠΑΝΤΩΝ ΓΡΑΦΟΥΝ ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΤΟΥΣ. ΣΘΕΝΑΡΗ ΣΤΑΣΗ ΣΕ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΑΣ ΚΕΛΑΪΔΟΥΝ. ΕΔΩ ΔΩΣΑΜΕ ΟΝΟΜΑΤΑ ΣΤΑ ΑΣΤΡΑ ΣΤΙΣ ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΖΩΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ. ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ ΕΜΕΙΣ ΤΟΥΣ ΔΩΣΑΜΕ ΟΝΟΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΤΟΥΣ. ΚΑΙ ΑΥΤΟΥΣ ΗΔΗ ΤΟΥΣ ΔΩΣΑΜΕ ΟΝΟΜΑ. ΣΚΟΠΙΑΝΟΙ! ΓΕΙΑ ΚΑΙ ΧΑΡΑ.

Reply
imago 7 July 2010 at 13:31

“Ο Μητσοτακης ειχε πετυχει με το Γκλιγκόρωφ το Σλαβομακεδονία”

ο μοναδικός ο οποίος ισχυρίζεται κάτι τέτοιο είναι ο ίδιος ο Μητσοτάκης για ευνόητους λόγους!

Reply
papello 8 July 2010 at 09:42

Εγώ τους πιστεύω απόλυτα ότι είναι Μακεδόνες οπότε δηλαδή Έλληνες, οπότε ας ενωματωθούν και αυτοί στην Ελλάδα και το δυτικό τμήμα με το 25% αλβανών στην Αλβανία. Απλά πράγματα.

Reply
Ευμένης Καρδιανός 8 July 2010 at 19:04

Αναφορικά με την πολιτική Μητσοτάκη, έχετε υπ’ όψιν σας την διάλεξη του κ. Σπύρου, ο οποίος εκθέτει τι έπραξε πραγματικά ο Μητσοτάκης ;;

Υπάρχει όμως και μια άλλη άποψη!

Οι Σλαυοβουλγαρομακεδόνες των Σκοπίων της Ψευδομακεδονίας, κατασκεύασμα του Κροάτη Γιόσιπ Μπροζ παλαιού συνεργάτη των Άγγλων και μετά των Αμερικανών (Βλέπε “Foreign Appr;oaches” του Fitzroy McLean), λέγουν ότι είναι Μακεδόνες.

Μας λέγουν οι διάφοροι “φίλοι μας” πως οι σκοπιανοί εδώ και από πολλά χρόνια, διδάσκονται ότι είναι μακεδόνες, ομιλούν την “μακεδονική γλώσσα” (ενώ ομιλούν την Βουλγαρική γλώσσα με μικρές παραλλαγές!!!) και έχουν πλέον πεισθεί περί αυτού!

Απαιτούν μάλιστα και την Ελληνική Μακεδονία οι σκοπιανοί, η οποία, κατ’ αυτούς, είναι σκλαβωμένη [….] από τους άτιμους Έλληνες!

Δεν νομίζετε αγαπητοί Φίλοι ότι είναι πλέον καιρός για να “ξεπεισθούν” όπως ακριβώς με διάφορα ψεύδη κάποτε επείσθησαν ;;

Πως θα γίνει αυτό ;

Ας γίνει ο αποχαρακτηρισμός τους, όπως ακριβώς συνεστήθη όλη αυτή η μασκαράτα – όλο αυτό το θέατρο της ψευδομακεδονίας από τον Γιόσιπ Μπροζ alias Tito, για την οποία μασκαράτα δεν υπάρχει μορφωμένος νουνεχής άνθρωπος στον κόσμο να την αμφισβητήση ως ψευδέστατη, πλην των διαφόρων “συμφερόντων” που επιζητούν να διαλύσουν την χώρα μας!

Μα το θέλουν οι Αμερικανοί και οι Γερμανοί!

Σκασίλα μας! Ας φροντίσουν οι ελεεινοί ταγοί μας, οι οποίοι κατέστρεψαν την χώρα μας, οι οποίοι μας εξηπάτησαν τότε που η Γιουγκοσλαυία χρειαζόταν την υποστήριξή μας per mare per terra και ενέδωσαν σε ψευδείς υποσχέσεις, να τα διορθώσουν!

Reply
Ευμένης Καρδιανός 8 July 2010 at 19:04

Αναφορικά με την πολιτική Μητσοτάκη, έχετε υπ’ όψιν σας την διάλεξη του κ. Σπύρου, ο οποίος εκθέτει τι έπραξε πραγματικά ο Μητσοτάκης ;;

Υπάρχει όμως και μια άλλη άποψη!

Οι Σλαυοβουλγαρομακεδόνες των Σκοπίων της Ψευδομακεδονίας, κατασκεύασμα του Κροάτη Γιόσιπ Μπροζ παλαιού συνεργάτη των Άγγλων και μετά των Αμερικανών (Βλέπε “Foreign Appr;oaches” του Fitzroy McLean), λέγουν ότι είναι Μακεδόνες.

Μας λέγουν οι διάφοροι “φίλοι μας” πως οι σκοπιανοί εδώ και από πολλά χρόνια, διδάσκονται ότι είναι μακεδόνες, ομιλούν την “μακεδονική γλώσσα” (ενώ ομιλούν την Βουλγαρική γλώσσα με μικρές παραλλαγές!!!) και έχουν πλέον πεισθεί περί αυτού!

Απαιτούν μάλιστα και την Ελληνική Μακεδονία οι σκοπιανοί, η οποία, κατ’ αυτούς, είναι σκλαβωμένη [….] από τους άτιμους Έλληνες!

Δεν νομίζετε αγαπητοί Φίλοι ότι είναι πλέον καιρός για να “ξεπεισθούν” όπως ακριβώς με διάφορα ψεύδη κάποτε επείσθησαν ;;

Πως θα γίνει αυτό ;

Ας γίνει ο αποχαρακτηρισμός τους, όπως ακριβώς συνεστήθη όλη αυτή η μασκαράτα – όλο αυτό το θέατρο της ψευδομακεδονίας από τον Γιόσιπ Μπροζ alias Tito, για την οποία μασκαράτα δεν υπάρχει μορφωμένος νουνεχής άνθρωπος στον κόσμο να την αμφισβητήση ως ψευδέστατη, πλην των διαφόρων “συμφερόντων” που επιζητούν να διαλύσουν την χώρα μας!

Μα το θέλουν οι Αμερικανοί και οι Γερμανοί!

Σκασίλα μας! Ας φροντίσουν οι ελεεινοί ταγοί μας, οι οποίοι κατέστρεψαν την χώρα μας, οι οποίοι μας εξηπάτησαν τότε που η Γιουγκοσλαυία χρειαζόταν την υποστήριξή μας per mare per terra και ενέδωσαν σε ψευδείς υποσχέσεις, να τα διορθώσουν!

Reply
Ευμένης Καρδιανός 8 July 2010 at 19:06

Αναφορικά με την πολιτική Μητσοτάκη, έχετε υπ’ όψιν σας την διάλεξη του κ. Σπύρου, ο οποίος εκθέτει τι έπραξε πραγματικά ο Μητσοτάκης ;;

Υπάρχει όμως και μια άλλη άποψη!

Οι Σλαυοβουλγαρομακεδόνες των Σκοπίων της Ψευδομακεδονίας, κατασκεύασμα του Κροάτη Γιόσιπ Μπροζ παλαιού συνεργάτη των Άγγλων και μετά των Αμερικανών (Βλέπε “Foreign Approaches” του Fitzroy McLean), λέγουν ότι είναι Μακεδόνες.

Μας λέγουν οι διάφοροι “φίλοι μας” πως οι σκοπιανοί εδώ και από πολλά χρόνια, διδάσκονται ότι είναι μακεδόνες, ομιλούν την “μακεδονική γλώσσα” (ενώ ομιλούν την Βουλγαρική γλώσσα με μικρές παραλλαγές!!!) και έχουν πλέον πεισθεί περί αυτού!

Απαιτούν μάλιστα και την Ελληνική Μακεδονία οι σκοπιανοί, η οποία, κατ’ αυτούς, είναι σκλαβωμένη [….] από τους άτιμους Έλληνες!

Δεν νομίζετε αγαπητοί Φίλοι ότι είναι πλέον καιρός για να “ξεπεισθούν” όπως ακριβώς με διάφορα ψεύδη κάποτε επείσθησαν ;;

Πως θα γίνει αυτό ;

Ας γίνει ο αποχαρακτηρισμός τους, όπως ακριβώς συνεστήθη όλη αυτή η μασκαράτα – όλο αυτό το θέατρο της ψευδομακεδονίας από τον Γιόσιπ Μπροζ alias Tito, για την οποία μασκαράτα δεν υπάρχει μορφωμένος νουνεχής άνθρωπος στον κόσμο να την αμφισβητήση ως ψευδέστατη, πλην των διαφόρων “συμφερόντων” που επιζητούν να διαλύσουν την χώρα μας!

Μα το θέλουν οι Αμερικανοί και οι Γερμανοί!

Σκασίλα μας! Ας φροντίσουν οι ελεεινοί ταγοί μας, οι οποίοι κατέστρεψαν την χώρα μας, οι οποίοι μας εξηπάτησαν τότε που η Γιουγκοσλαυία χρειαζόταν την υποστήριξή μας per mare per terra και ενέδωσαν σε ψευδείς υποσχέσεις, να τα διορθώσουν!

Reply
Εντόπιος 9 July 2010 at 13:27

@Ευμενη τον Καρδιανο
γιατι χρειαστηκε να γραψετε τρεις φορες τις ανοησιες σας;Μια εφτανε και περισσευε για να τα καταλαβουμε και να τα εμπεδωσουμε.
και για συντομια λογου,αρκουσε να γραψετε κατι του τυπου “στα οπλα αδερφια μου” ή “για την πατριδα ρε γαμωτο” που ειναι και πιο συγκινητικα και θα σας ανυψωνε στο αναγνωστικο κοινο του σάιτ.

Reply
Λόγιος 9 July 2010 at 17:33

Σε σχέση με τον προβληματισμό του κυρίου Γεωργανά για το αν ένας τυχόν διαμελισμός των Σκοπίων συμφέρει την Ελλάδα, και την διαφαινόμενη τοποθέτησή του ότι δεν την συμφέρει, θα ήθελα να επισημάνω ότι αυτή η θέση επαναλαμβάνεται συνεχώς από το ’91-92 και αποτελεί μία από τις ελάχιστες σταθερές της ελληνικής διπλωματίας και όλων των ελληνικών κυβερνήσεων. Προσωπικά δεν έχω αντιληφθεί ποτέ την λογική αυτού του αξιώματος. Υποτίθεται ότι ο αλυτρωτισμός μίας “μεγάλης αλβανίας” και “μίας μεγάλης Βουλγαρίας” θα ήταν πιο επικίνδυνος για την Ελλάδα, ενώ η ύπαρξη των Σκοπίων λειτουργεί εξισορροπητικά έναντι της υπέρμετρης αύξησης της ισχύος των άλλων βορείων γειτόνων. Αυτό εμένα δεν μου φαίνεται μία βάσιμη θέση. Η ισχύς της Βουλγαρίας είναι πεπερασμένη. Ακόμη και μία υπολογίσιμη αύξηση της επικράτειας της μέσω της ενσωμάτωσης του μεγαλύτερου μέρος των Σκοπίων δεν θα άλλαζε αυτό το δεδομένο. Επιπλέον, ο όλος προσανατολισμός αυτής της χώρας δεν προσφέρεται πλέον για την αναβίωση επεκτατικών πολιτικών (ένταξη στην ΕΕ κλπ.) Η τυχόν επαύξηση από την άλλη της αλβανικής επικράτειας με την υποθετική ενσωμάτωση του Τέτοβο, επίσης δεν θα επηρέαζε ιδιαίτερα το συσχετισμό ισχύος Ελλάδας – Αλβανίας. Δεν θα είχε καν επίπτωση στην έκταση της ελληνοαλβανικής μεθορίου, αφού αφορά βορειότερες περιοχές. Όσο για τον αλβανικό αλυτρωτισμό και τις σε βάρος της Ελλάδας βλέψεις του, αυτός υπάρχει ούτως ή άλλως και πρέπει να αντιμετωπισθεί ως αυθύπαρκτο φαινόμενο. Τυχόν διαμελισμός των Σκοπίων θα ήταν κατ’ εμέ η καλύτερη λύση για την χώρα μας. θα εξαφάνιζε την κρατική οντότητα που αποκαλείται “Μακεδονία” και έτσι θα απήλλασε την Ελλάδα από την υφαρπαγή της ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς της. Γιατί εκεί βρίσκεται το μεγάλο ζήτημα και όχι στον (υπαρκτό) αλυτρωτισμό των Σκοπίων. Οι Σκοπιανοί όσο και αν το θέλουν δεν μπορούν να απειλήσουν πραγματικά την εδαφική ακεραιότητα της Ελλάδας. Κι αυτό γιατί ως προς τη δημογραφική δυναμική τους είναι στα ίδια σκατά με μας (το ίδιο κι οι Βούλγαροι). Πάσχουν από υπογεννητικότητα και δημογραφική συρρίκνωση, δεν έχουν πλεόνασμα να μας στείλουν και να μας δημιουργήσουν μειονότητες, σε αντίθεση με τους Αλβανούς που βλέπουν σταθερά τα ποσοστά των ομοεθνών να αυξάνονται σε όλες τις γειτονικές τους χώρες, την ίδια στιγμή που στα καθ’ ημάς οι ηλίθιοι κυβερνώντες μας δίνουν την υπηκοότητα στον οποιονδήποτε, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη ζητήματα πληθυσμιακής σύνθεσης των παραμεθόριων περιοχών, την γαλούχηση πολλών από τους “νέους΄Έλληνες πολίτες” σε ανθελληνικούς εθνικισμούς κ.ο.κ. Για τους παραπάνω λόγους λοιπόν προσωπικά εκτιμώ τον τυχόν διαμελισμό των Σκοπίων ως την ιδανική λύση. Δεν συμμερίζομαι όμως την αισιοδοξία του κυρίου Χολέβα ότι αυτό το ευτυχές θα συμβεί, και μάλιστα “σε πέντε χρόνια”. Οι Αλβανοί που είναι και ο καταλύτης μιας τέτοιας εξέλιξης δεν είναι ανοήτοι να ρισκάρουν τη δημιουργία ζητημάτων με Αμερική και Τουρκία, δηλ. τους προστάτες των ιδίων αλλά και των Σκοπίων. Ήδη έχουν πολλά προνόμια εντός του κράυους των Σκοπίων ως συστατική εθνότητα και μπορούν να περιμένουν. Έχουν το χρόνο και τη δημογραφία με το μέρος τους. Γιατί να αρκεστούν τώρα μόνο στο Τέτοβο, όταν σε τριάντα με πενήντα χρόνια θα είναι αυτοί πλειοψηφία στα Σκόπια και έτσι θα υπάρχει πλέον στο σύνολο του ένα δεύτερο αλβανικό κράτος, μία αλβανική “μακεδονία” που επιπλέον θα αξιοποιεί όλα τα διεθνή πλεονεκτήματα που απορρέουν από αυτό το κλαπέν όνομα. Τότε θα ενσκύψει και ο πραγματικός κίνδυνος για την εδαφική ακεραιότητα της Ελλάδας, όταν Αλβανία και αλβανική “μακεδονία” από κοινού θα προωθήσουν επεκτατικές πολιτικές αξιοποιώντας και τον από καιρό καθιερωμένο μακεδονισμό των Σκοπίων και τις εύρωστες αλβανικές μειονότητες (ή και πλειονότητες κατά περιοχές) που δημιουργούνται σήμερα στην Ελλάδα. Βάσει αυτών των εκτιμήσεων δεν είμαι τόσο αισιόδοξος όσο ο κύριος Χολέβας και θεωρώ τον διαμελισμό φρούδα ελπίδα, ιδίως όταν η Ελλάδα δεν κάνει τίποτα ώστε να προωθήσει υπογείως μία τέτοια εξέλιξη.
Ευχαριστώ για την υπομονή σας
Σας τιμώ όλους

Reply
Ανώνυμος σε Επώνυμους 10 July 2010 at 00:25

Σας διαβαζω τωρα 3:02πμ και ειμαι νεος αρκετα.Αληθεια, καποια πραγματα ευχαριστω τους γονεις μου, που μου τα εμαθαν. Με εμαθαν οτι ο Μεγας Αλεξανδρος ειναι Μακεδονας, οι μυθοι που μου διαβαζαν μου εμαθαν τις Αιγες και τους απογονους του Ηρακλη και τους Λυκαωνες…Μου εμαθαν οτι ο Αλεξανδρος ο Βασιλιας των Ελληνων πλυν των Λακεδαιμονιων διεδοσε την ελληνικη αρχιτεκτονικη, τις επιστημες και την γλωσσα. Αφησε εναν Ελληνικο σπορο τον οποιο τιμουν θρησκειες και κρατη.

Εδω, googlαροντας διαβασα 10 πραγματα σοβαρα και με εβαλαν σε σκεψεις…

Επειτα διαβαζω τα ποστ σας και στο μυαλο μου ηρθε αμεσως η ηρωικη εποχη του 1821… Δυστυχως ομως βλεπω Κωλετηδες και Μαυροκορδατους, Κολοκοτρωνηδες και Ανδρουτσους…Οπλαρχηγους και Διαπραγματευτες….κοτζαμπασιδες και καραβοκυρηδες σε μια αεναη διαφωνεια.

Πραγματικα πιστευεται πως μπορειτε να γραψετε ιστορια οπως αυτοι οι απο πανω με τα θετικα και τα αρνητικα τους? Μπορειτε να βρειτε λυση σαυτο οταν ο καθε ενας διαφωνει με τον αλλο? Πραγματικα πιστευεται και οι μεν και οι δε οτι μπορειτε να μαθετε ενα γουρουνι να χορευει?

Ειναι πραγματικα λυπηρο να μπαινω τωρα στον κοσμο σας, στο δημιουργημα σας το οποιο ειναι ενας αχταρμας αποψεων, κουλτουριαρεων και θερμοκεφαλων. Εμπλεκεται ιστορικα δεδομενα οχι για να προαγεται την αληθεια, αλλα για να θεσετε τον εαυτο σας υπερανω ολων.

Πιστευω πραγματικα οτι ο καθε ενας αγαπα την πατριδα με τον προσωπικο του τροπο. Αλλος πιστευει οτι με την πενα και αλλος με το οπλο οτι θα βρει την λυση. Πραγματικα οταν και αν ερθει η λαιλαπα ελπιζω να ειμαστε ολοι μαζι, αυτο που βλεπω εδω ειναι μια απολυτη συγχυση.

Αν πραγαμτικα πονατε τον τοπο ταπεινη μου γνωμη ειναι να τον κανετε κομματι σας…πολιτ-ικοποιηθειτε…γιατι αφηνετε τους φαυλους να σας οριζουν την χωρα σας, το σπιτι σας, το παρκο σας? Γιατι πεφτετε για υπνο αφου εχετε ξεθυμανει εδω και στην τοπικη συνελευση λαμβανονται οι αποφασεις χωρις την παρουσια σας?

Η απαντηση καποιων μπορει να ειναι δουλευω,σπουδαζω,εχω οικογενεια. Πραγματικα κανετε θεμιτα πραγματα αλλα ολος ο πολιτικος σας ρολος ειναι οι 20 σειρες σε ενα απλο comment.

Ειμαστε απογονοι πολιτικων και ευνομουμενων πολιτειων. Ειμαστε απογονοι αξιοπρεπων πολιτων. Απογονοι των μελων της εκκλησιας του δημου, της ηλιαιας,της απελλας…

Θεση δεν θα παρω πιστευω οτι το κρατος της Ελλαδας πεθανε με τον Ιωαννη “Πατατα”.Το Εθνος ομως αντεξε γιατι δεν ηταν αμοιρο των ευθυνων του.

Πιστευω οτι εμεις οι Ελληνες ,ή για καποιους Ελληνιστες, μπορουμε να δουμε τα λαθη του παρελθοντος ,να ακουσουμε τον Θουκυδιδη και τις προειδοποιησεις του και να πιασουμε την Ελλαδα απο τα μαλλια, να την κανουμε να νιωσει οτι μας εχει διπλα της. Και η Ελλαδα και τους διαπραγματευτες θελει και τα τουφεκια της. Ολοι μαζι εγραψαν την ιστορια , ο καθενας με τον τροπο του. Ολοι εμεις ειμαστε ενα αλλα συναμα διαφορετικο.

Ας αρχισουμε με τα απλα, ας θεσουμε τις βασεις και ας ελπισουμε να ειμαστε εμεις οι πρωταγωνιστες οταν τα γεγονοτα θα τρεχουν. Ας περιμενουμε αλλους να πραξουν για εμας, Ανθρωπους που ουτε γνωριζουμε , ουτε ζουν αναμεσα μας .Και πανω απολα μην εχουμε την δυναμη του οχλου αλλα την ατσαλενια πειθαρχια των προγονων μας αυτων που ειτε εχουμε το ιδιο DNA ειτε οχι εχουμε το βαρος του ονοματος τους.

“Ειμαστε εις το εμεις και οχι εις το εγω”

Ζητω συγγνωμη για το εκτος θεματος σχολιο μου. Αλλα αισθανθηκα μεσα μου αυτη την θλιψη.Ελπιζω να βοηθησα και οχι να οξυνα την κατασταση.

Μην ξεχνατε ,καθε φορα που αντιμετωπιζετε τον συνομιλητη σας, τον Βασιλια Κροισο.

Reply
konoiko 10 July 2010 at 00:43

Ένας άλλος μεγάλος πολιτικός ο Μάρτης στο βιβλίο του περί της Ελληνικότητας της Μακεδονίας μιλάει ξεκάθαρα πως η αρχαία Μακεδονία δεν είχε καμμία σχέση με την περιοχή των Σκοπίων.Έπιανε ένα πολύ μικρό κομμάτι μέσα στην Βουλγαρία,αλλά καμμία σχέση με Σκόπια.Άσε που κατοικήθηκε αυτή η περιοχή από τους προγόνους των σημερινών Σκοπιανών μετά τον 7ο ή 8ο Μ.Χ αιώνα(δεν θυμάμαι καλά τώρα).Δεν μπορώ λοιπόν να διανοηθώ πως μερικοί σήμερα με ελαφρά την καρδία λένε αυτό το ”ΈΛΑ ΚΑΙ ΤΙ ΈΓΙΝΕ”.Μα είναι δυνατόν;Μας ρίχνουν τίποτα στο νερό και μας έχουν σε καταστολή;Η μεγαλύτερη επιτυχία των Σκοπιανών είναι ότι καταφέραν να διχάσουν τις δικές μας γνώμες με την απίστευτη διαστρέβλωση της μόνης και αληθινής ιστορίας:Ότι η Μακεδονία από αρχαιοτάτων χρόνων είναι αναπόσπαστο κομμάτι της Ελλάδας μας.Δεν μπορώ να δεχτώ με τίποτα ως Έλλην κάθε σύνθετη ονομασία με τον όρο Μακεδονία.Δεν υπάρχει.Είναι γέννημα της φαντασίας.Όπως επίσης δεν μπορώ να διανοηθώ πως υπάρχουν Έλληνες που είναι αδιάφοροι στην “παράδοση άνευ όρων” του ονόματος Μακεδονία.Με πληγώνει αυτό.Όσον αφορά τα περί διαμελισμού,είναι σαν να πέφτουμε από τον γκρεμό με την ελπίδα να σταθούμε όρθιοι……

Reply
konoiko 10 July 2010 at 00:47

Κατά λάθος το πήρε σαν ανώνυμο το πιο τελευταίο σχόλιο.ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ είναι το όνομα

Reply
Δέσποινα Στεφανίδου 10 July 2010 at 22:09

Σ΄όλη τη βαλκανική χερσόνησο γίνονται δεκάδες πολιτιστικά φεστιβάλ κάθε χρόνο.΄Εχουν καταφέρει οι Σκοπιανοί να συμμετέχουν φέροντας το όνομα “Μακεδονία”.Παρατηρείται το φαινόμενο ελληνικοί σύλλογοι που συμμετέχουν να μην αντιδρούν αλλά να τους επευφημούν κιόλας.Το λυπηρό είναι πως υπάρχει φεστιβάλ παραδοσιακού χορού στη Χαλκιδική που γίνεται αυτό.Τα ίδια και στα ευρωπαϊκά προγράμματα ανταλλαγής νέων.Τι αντανακλαστικά έχουμε;Τι εθνική συνείδηση;

Reply
Φ.Μ. 10 July 2010 at 23:17

Σάββατο, 10 Ιουλίου 2010
Nέα πρόκληση απ΄την ΠΓΔΜ

Στην πόλη Στρούμνιτσα έγιναν τα αποκαλυπτήρια ενός -ακόμα- μνημείου,αυτού των «Προσφύγων από την Αιγαιατική Μακεδονία» με πρωτοβουλία της «Ενωσης παιδιών προσφύγων από την Αιγαιατική Μακεδονία»..
Ο Πρόεδρος της λεγόμενης “Ένωσης” μάλιστα διαβεβαίωσε τα μέλη της ότι σύντομα θα αποδώσουν οι δικαστικοί αγώνες για «επιστροφή περιουσιών» τους στην Ελλάδα…
Τέτοιες κινήσεις, πάντως, μόνο για αλλαγή κλίματος δεν προδιαθέτουν και απλώς επιβεβαιώνουν πόσο επικίνδυνος είναι ο αλυτρωτισμός της σκοπιανής κυβέρνησης…

……………………………………………………
……………………………………………………

Με αφορμή την παραπάνω είδηση νομίζω πως είναι η κατάλληλη ώρα να ξαναθυμηθούμε οι Έλληνες το τελευταίο ΠΑΙΔΟΜΑΖΩΜΑ , και να ξανασκεφτούμε τα αβάσταχτα δεινά που προκάλεσε στην πατρίδα μας . Και όσοι τουλάχιστον σωθήκαμε από αυτό το ΠΑΙΔΟΜΑΖΩΜΑ , βρίσκοντας ασφαλές καταφύγιο στην αγκαλιά της Παιδούπολης στην Αγία Τριάδα της Θεσσαλονίκης , και δεν καταλήξαμε στα σημερινά Σκόπια μέλη της «Ενωσης παιδιών προσφύγων από την Αιγαιατική Μακεδονία» ( !!!!!) , ας βροντοφωνάξουμε για μια ακόμα φορά : ΟΧΙ .
Διότι το ΟΝΟΜΑ είναι Ελληνικό και είναι δικό μας .
Δεν παραχωρούμε ούτε σπιθαμή γης . Διότι η παραχώρηση του ΟΝΟΜΑΤΟΣ ισοδυναμεί με παραχώρηση εδάφους .
Κύριε Χολέβα είμαστε μαζί σας . Συμφωνούμε απόλυτα με τις θέσεις σας .

Reply
imago 11 July 2010 at 10:32

Πίσω από όλα αυτά βρίσκεται κυρίως η τουρκική πολιτική του νεοοθωμανισμού. Είναι φανερό, ότι ο κύριος μοχλός άσκησης αυτής της πολιτικής, θα είναι ο διχασμός των Βαλκανίων, ώστε να παρουσιάζονται οι τούρκοι ως οι μοναδικοί εγγυητές της ειρήνης και ασφάλειας (τρομάρα τους). Προς αυτή την κατεύθυνση κινήθηκε και η προσπάθεια αλλαγής των σχολικών βιβλίων ιστορίας και ο χαρακτηρισμός της τουρκοκρατίας ως οθωμανικής διοίκησης.
Οι σαχλαμάρες οι οποίοι κάθε χρόνο καταδικάζουνε την στρατιωτική δικτατορία της επταετίας ως φασιστική, δεν αφήνουνε καμία ευκαιρία να αμβλύνουνε τις εντυπώσεις τις οποίες άφησε η πλέον βάρβαρη κατοχή ελληνικού εδάφους και την αποκαλούνε οθωμανική διοίκηση. Δεν τους πειράζουνε τα 400 χρόνια σκλαβιάς, γενοκτονιών, εξισλαμισμών, παιδομαζωμάτων, εξανδραποδισμών, αλλά οι πέντε φάπες τις οποίες έφαγαν στην ασφάλεια, οι αυτοαποκαλούμενοι αγωνιστές για την δημοκρατία για τις οποίες ακόμη και σήμερα είσαι υποχρεωμένος να απολογήσαι, όταν δηλώνεις δεξιός.

Reply
Φιλανθρωπηνός 12 July 2010 at 09:57

Εάν ο Ελληνικός λαός αντιμετώπιζε τα εθνικά θέματα ως τα πλέον κρίσιμα, όπως κάνουν οι Σκοπιανοί για την ονομασία της χώρας τους, δεν θα είχε τίποτε να φοβηθεί. Όταν, όμως, ανεχόμαστε και συντηρούμε ως κοινωνία ένα εκπαιδευτικό σύστημα και μία κουλτούρα που δεν θέλει να μεταδώσει αυτοθυσία και φιλοπατρία, όποιοι και εάν είναι οι γείτονές μας και όπως και αν ονομάζονται, είμαστε καταδικασμένοι σε υποχώρηση και επώδυνους συμβιβασμούς. Οι Σλαβομακεδόνες έχουν άριστα κατανοήσει ότι απέναντί τους δεν έχουν απογόνους Μακεδονομάχων, αλλά θλιβερούς και ολίγιστους “Ελληνόφωνους Ευρωπαίους”. Σε αντίθεση με εμάς γνωρίζουν άριστα την σύντομη “ιστορία” τους, η οποία – αν μη τι άλλο – τους έχει διδάξει ότι απέναντι σε Έλληνες δεν έχουν απολύτως καμμία τύχη. Εκείνοι καλά προασπίζουν τα συμφέροντά τους και παραδίδουν στις επόμενες γενιές τους τα “ιδανικά των κομιτατζήδων ηρώων τους”, ενώ εμείς την ίδια στιγμή έχουμε παραδώσει την εκπαίδευση των τέκνων μας σε εκείνους (-ες) που απορούν και ντρέπονται να αναφέρουν την λέξη “πατρίδα”. Η ονομασία από μόνη της δεν μας σώζει. Εάν οι διεκδικήσεις ήταν συνέπεια ονομασίας δεν θα είχαμε απολύτως κανένα πρόβλημα με τους υπόλοιπους γείτονές μας, που όλοι διεκδικούν από εμάς και ας μην έχουν κανένα ιστορικό ή συμβολικό επιχείρημα. Ούτε η οικονομική ή πολιτική κατάσταση θα μπορούσε να επηρεάσει την υπεράσπιση των δικαίων μας. Μην ξεχνάμε ότι όταν ξεκίνησε ο Παύλος Μελάς η Ελλάδα ήταν στο ναδίρ από κάθε άποψη. Εκείνο που πραγματικά μας ζημιώνει είναι η δική μας αδιαφορία και άκριτη εισαγωγή ανούσιων ψευδο-προτύπων.

Reply
Γιώργος Τσούπρας 7 October 2010 at 06:34

Ορίστε ο εθνικός ύμνος της ΠΓΔΜ, από την Wikipedia

Денес над Македонија се раѓа,
ново сонце на слободата!
Македонците се борат,
за своите правдини!
Македонците се борат,
за своите правдини!

Одново сега знамето се вее,
на Крушевската република!
Гоце Делчев, Питу Гули,
Даме Груев, Сандански!
Гоце Делчев, Питу Гули,
Даме Груев, Сандански!

Горите македонски шумно пеат,
нови песни, нови весници!
Македонија слободна,
слободно живее!
Македонија слободна,
слободно живее!

Denes nad Makedonija se raǵa,
novo sonce na slobodata!
Makedoncite se borat,
za svoite pravdini!
Makedoncite se borat,
za svoite pravdini!

Odnovo sega znameto se vee,
na Kruševskata Republika!
Goce Delčev, Pitu Guli,
Dame Gruev, Sandanski!
Goce Delčev, Pitu Guli,
Dame Gruev, Sandanski!

Gorite Makedonski šumno peat,
novi pesni, novi vesnici!
Makedonija slobodna,
slobodno živee!
Makedonija slobodna,
slobodno živee!

Today over Macedonia, is being born
the new sun of liberty.
The Macedonians fight,
for their own rights!
The Macedonians fight
for their own rights!

Now once again the flag flies
(that) of the Krushevo Republic
Gotse Delchev, Pitu Guli
Dame Gruev, Sandanski!
Goce Delchev, Pitu Guli
Dame Gruev, Sandanski!

The Macedonian forests sing
new songs and news
Macedonia is liberated
It lives in liberty!
Macedonia is liberated
It lives in liberty!

Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.