Γράφει ο Ιωάννης Αμπατζόγλου*
Διαβάζοντας το κείμενο του Κωνσταντίνου Κατσίφα που εικονίζεται στην φωτογραφία σχετικά με την ελληνική «Γη», «την Φυλή», «την Ψυχή», «τις Παραδόσεις μας», τις «μνήμες των προγόνων μας και των θυσιών τους», την Ελλάδα ως «Πατρίδα του Φωτός και των Ηρώων» στην οποία «σκλαβιά δεν ευδοκιμεί», θυμήθηκα τον Περικλή Γιαννόπουλο (1871-1910) (εδώ), αυτόν το υπέροχο Έλληνα που έδωσε όλο του το «είναι» για την Ελλάδα. Επίσης η φράση του Κωνσταντίνου «ΕΛΛΑΣ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ» που ανέφερε σε άλλο μήνυμά του, πόσο κοντά είναι με αυτήν του Περικλή Γιαννόπουλου «Ή ΕΛΛΑΣ Ή ΤΕΦΡΑ»…
Κωνσταντίνε, βλέποντας αυτά που έγραψες συνειδητοποίησα ότι και εσύ ΕΙΣΑΙ ένας Έλληνας με ψυχή όμοια με αυτήν του Περικλή Γιαννόπουλου. Είσαι ένας από αυτούς τους Έλληνες που περάσανε αλλά ΔΕΝ φύγανε… μείνανε για πάντα εδώ… είναι στην θύμησή μας… Γι’ αυτό λέω ότι «είσαι» και όχι «ήσουν»… ΖΕΙΣ μέσα στις καρδιές μας και κάθε 28η Οκτωβρίου που θα υψώνουμε την Ελληνική σημαία θα το κάνουμε και για εσένα.
Υπήρξαν όμως και οι αχρείοι, οι τιποτένιοι, που προσπάθησαν να σε σκυλέψουν, αυτοί που χρησιμοποιώντας σοφιστίες του στυλ ότι «ο πατριωτισμός είναι το έσχατο καταφύγιο των καθαρμάτων» (ρήση του Σάμιουελ Τζόνσον) προσπαθούν να λερώσουν κάθε πατριωτική έκφραση. Αυτοί που ελπίζουν και επιθυμούν να ανοίξει το κουτί της Πανδώρας και με τα δεινά που θα βγουν από μέσα του, να αποτελειώσουν την πατρίδα μας την Ελλάδα. Σε όλους αυτούς απαντάμε με τον Πλάτωνα (Κρίτων 51β) «Μητρός τε και πατρός και των άλλων προγόνων απάντων τιμιώτερον εστίν η πατρίς και σεμνότερον και αγιώτερον και εν μείζονι μοίρα και παρά θεοίς και παρ’ ανθρώποις τοις νουν έχουσιν». Όπως επίσης απαντάμε με τον Καβάφη «Τιμή σ’ εκείνους όπου στην ζωή των ώρισαν και φυλάγουν Θερμοπύλες». Τα καθάρματα αυτά πράγματι εάν καταφύγουν στον πατριωτισμό θα το κάνουν για να κρυφτούν. Ξεχνούν όμως ότι υπάρχουν και οι άλλοι… αυτοί που δεν είναι καθάρματα σαν αυτούς… αυτοί που ο πατριωτισμός τους πηγάζει απευθείας από την ψυχή τους επομένως είναι αγνός και δεν είναι φτιαχτός ούτε ψεύτικος. Το πιό πάνω ποίημα του Καβάφη άλλωστε τελειώνει ονοματίζοντας αυτά τα καθάρματα «ο Εφιάλτης θα φανεί στο τέλος, κ’ οι Μήδοι επί τέλους θα διαβούνε»…
Τον Εφιάλτη πάντως ούτε η ιστορία τον ξέχασε ούτε ο Αθηνάδης…
*Ο Ιωάννης Αμπατζόγλου είναι Ακτινοφυσικός Ιατρικής, διδάκτωρ της Ιατρικής Σχολής του ΔΠΘ και Επιστημονικά Υπεύθυνος του Τμήματος Ιατρικής Φυσικής του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Αλεξανδρούπολης. Συμμετείχε στις διαμαρτυρίες στο Πισοδέρι στις 17 Ιουνίου 2018 τη στιγμή κατά την οποία στις Πρέσπες παραδίδονταν το όνομα της Μακεδονίας στους Σκοπιανούς. Ήταν αυτός που βιντεοσκόπησε με το κινητό του τον αιμόφυρτο διαδηλωτή ο οποίος τυλιγμένος με την αιματοβαμμένη σημαία των Μακεδονικών Συνταγμάτων του Μεγάλου Αλεξάνδρου έγινε viral και ευαισθητοποίησε την Ελληνική και Διεθνή κοινή γνώμη. Έχει δημιουργήσει ομάδα στο Facebook με τίτλο «Πισοδέρι 2018 Επιτροπή Αγώνα».
34 comments
Όλες αυτές τις ημέρες διερωτώμαι τι ρόλο παίζει η ΕΛΑΣ.
α) Στην αρχή, έδινε “πληροφορίες”, που ήσαν αναπαραγωγή των όσων έλεγε η αλβανική αστυνομία. Πώς θα μπορούσε, άλλωστε, να δίνει πληροφορίες, αφού δεν ήταν παρούσα;
β) Γιατί σπήλωσε το όνομα τού νεκρού, προφανώς εν γνώσει της ότι τον συκοφαντούσε;
Ποιος είναι ο αρχηγός τής ΕΛΑΣ; Δεν άκουσα/διάβασα μία συγγνώμη προς την οικογένεια τού θύματος. Τελικά, από πού μισθοδοτείται η ΕΛΑΣ, από το ελληνικό, ή το αλβανικό κράτος; Βέβαια το … ελληνόφωνο κράτος κάνει ό,τι μπορεί για να μην δυσαρεστήσει τούς “καλούς” μας γείτονες. Οι άνθρωποι, όμως, τής ΕΛΑΣ και προπαντός ο αρχηγός, θα έπρεπε να σέβονται την στολή που φορούνε.
Κάποιοι πρέπει να αναρωτηθούν αν το είδος του πατριωτισμού που πρεσβεύουν είναι στην πραγματικότητα σκοταδιστικός εθνικισμός και, ως εκ τούτου, καρκίνωμα στα σπλάχνα της Πατρίδας.
Κάποιοι που πιστεύουν σε ανορθολογικές ρομαντικές επινοήσεις του 19ου αιώνα, όπως η «φυλή» (αλήθεια, γιατί «φυλή» και όχι «έθνος», «εθνότητα» ή «λαός»; ) και η υπερβατική εθνική «ψυχή» που μένει αναλλοίωτη από τις ιστορικές εξελίξεις και αλλαγές.
Κάποιοι που θεωρούν ότι η Βόρεια Ήπειρος είναι«σκλαβωμένη γη» (όπως το κατεχόμενο τμήμα της Κύπρου) αμφισβητώντας διεθνείς συνθήκες και ορεγόμενοι απελευθερωτικούς πολέμους.
Κάποιοι που πιστεύουν ότι ο δικός τους εθνικός αλυτρωτισμός είναι δικαιότερος από τον αλυτρωτισμό των άλλων.
Κάποιοι που ανακηρύσσουν «εθνικούς ήρωες», όχι αγωνιστές για την προστασία της ελληνικής μειονότητας στη Βόρεια Ήπειρο, αλλά φευγάτους εξτρεμιστές που απέρριπταν ευθέως το μειονοτικό στάτους.
Κάποιοι που θεωρούν ότι η Βόρεια Ήπειρος είναι«σκλαβωμένη γη» (όπως το κατεχόμενο τμήμα της Κύπρου) αμφισβητώντας διεθνείς συνθήκες και ορεγόμενοι απελευθερωτικούς πολέμους.
Το Πρωτόκολλο τής Κερκύρας 1914 ουδέποτε εφηρμόσθη, συνεπώς η Β. Ήπειρος τελεί όντως υπό αλβανική κατοχή.
Ποιο μειονοτικο στατους ρε παπαγαλε του αλβανκου εθνικισμού τρολακιτου μαξιμου .
Ειδαμε τη συμπεριφορα του Ραμα προ τους Ελληνες της Χειμάρας.
Ουστ …
Αθάνατος
Ο Πατριωτισμος του και η Ευψυχια του θυμισανε οτι υπάρχουν ακόμη
ανθρωποι -Ελληνες σαν τον Αθανασιο Διακο και τον Κυπριο Ματση.
Οσο υπαρχουν τετοιοι Ελληνες θα υπάρχει και Ελληνισμος.
ΑΘΑΝΑΤΟΣ
Μειονοτικό στάτους. Καλά σου λέει. Η Χιμάρα δεν αναγνωρίζεται ως μειονοτική περιοχή.
Λοιπόν, επειδή η υπομονή έχει και τα όρια της και θα πέσουν και τα μαλλιά μας με αυτά που διαβάζουμε, ο συγκκεριμένος (Κατσίφας) έβγαλε όπλο, απείλησε αστυνομικούς (μόνο γι’ αυτό έπρεπε να τον είχαν κάνει μαύρο στο ξύλο), πυροβόλησε με το όπλο (μου είναι ΑΔΙΑΦΟΡΟ αν πυροβόλησε στον αέρα ή όχι) και αρνήθηκε να παραδοθεί όταν του το ζήτησαν.
Αυτός υπηρέτησε και στις ειδικές δυνάμεις της Ελλάδας; Λοιπάμαι αλλά η συμπεριφορά του ήταν ανάλογη ενός παιδιού 15 χρονών. Ένας ανώριμος ΗΛΙΘΙΟΣ που έγινε η αιτία να χαρακτηριστεί η ελληνική εθνική μειονότητα της Αλβανίας ως εξτρεμιστική. Στις Ειδικές Δυνάμεις δεν του έμαθαν να διατηρεί την ψυχραιμία του; Αν είναι έτσι, τότε δεν ήταν άξιος για τις Ειδικές Δυνάμεις. Τί δουλειά είχε να βγάλει όπλο και μάλιστα καλάσνικοφ; Κάνω αυτό το ερώτημα διότι στα κανάλια ισχυρίστηκαν ότι πριν το μοιραίο γεγονός τον είχαν προκαλέσει αστυνομικοί.
Και για να ‘χουμε ερώτημα, τί δουλειά είχε να σηκώσει πανό που έλεγε: “Λευτεριά στη Βόρεια Ήπειρο”; Αυτό το λέω επειδή κάποιοι στα κανάλια υποστήριξαν ότι ο Κατσίφας είχε στοχοποιηθεί από την αλβανική αστυνομία. Τί περίμεναν δηλαδή να συμβεί μ’ αυτή τη συμπεριφορά; Είναι δυνατόν να εξυμνεί δημόσια τη ΜΑΒΗ, τρομοκρατική οργάνωση που ευθύνεται για τη δολοφονία 2 Αλβανών στρατιωτών πριν μερικά χρόνια; Και κάτι ακόμα. Το χωριό του (Βουλιαράτες) ήταν ΓΕΜΑΤΟ ελληνικές σημαίες. Δεν πειράχτηκε ΚΑΜΙΑ σημαία. Μόνο το πανώ/σημαία του Κατσίφα κατέβηκε (γιατί έγραφε αυτό που έγραψα παραπάνω).
Καθόλου ήρωας. Ένας χρήσιμος ηλίθιος απλά, που έδωσε την ευκαιρία στους ακραίους και των δύο λαών να βγάλουν όλο τον σωβινισμό τους. Και για να μην πει κάποιος ότι σκυλεύω τη μνήμη ενός νεκρού, ΜΟΝΟΣ του προκάλεσε τον θάνατο του, για τους λόγους που ανέφερα. Όποιος σηκώνει όπλο και απειλεί, πρέπει να πυροβολείται άμεσα (χωρίς ΚΑΜΙΑ διαπραγμάτευση). Το ίδιο και όποιος απειλεί τα αστυνομικά όργανα πετώντας πέτρες ή όποιος καταστρέφει καίγοντας και σπάζοντας δημόσια και ιδιωτική περιουσία κ.α.
Υ.Γ.
Η δήλωση του Αλβανού πρωθυπουργού για τον Κατσίφα ήταν σωστή, και θα έλεγα πολύ μετριοπαθής. Ευτυχώς που δεν σκοτώθηκε κάποιος αθώος από τα καμώματα ενός εξτρεμιστή. Η ΑΠΟΛΥΤΗ αλήθεια.
Κάτι τους είπες τώρα. Εδώ οι τύποι (οι τάχα “πατριώτες” και όχι “εθνικιστές”) θεωρούν ότι η Βόρεια Ήπειρος είναι υπό κατοχή και ότι ο ακροδεξιός Κατσίφας είναι ο νέος Παύλος Μελάς.
Στον άλλο απαγορεύτηκε η είσοδος στην Αλβανία επειδή ήταν τίγκα στα ναζιστικά τατουάζ και ο ρεπόρτερ του Παπαδάκη τα παρουσίαζε ως “αρχαιοελληνικά”.
Ένας “πατριωτισμός” που ολοένα και συγκλίνει με τον “πατριωτισμό” της Χρυσής Αυγής. Ένας “πατριωτισμός” να τον πιεις στο ποτήρι.
Οτι και να λες ο Κατσιφας ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΦΟΡΑ δεν ειχε καταφερθει κατα του αλβανικου λαου ουτε ανηκε σε καμια ΧΑ.
ΟΥΤΕ σκοτωσε ενω μπορουσε.
Οποτε Δοξα και τιμή.
Πατριωτης .
Ως τετοιος εδρασε.
Ανοιξε κανενα λεξικο να δεις τι σημαινει πατριωτισμος.
Εδω βγάλατε ΦΑΣΙΣΤΑ ΤΟΝ ΜΙΚΥ ΘΕΩΔΩΡΑΚΗ στον Κατσιφα θα κολάγατε;;;;;
Ειναι ο νεος ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ γιατι χαρις σε αυτον πηρε χαμπαρι ο Ελλαδιτης οτι υπάρχουν Ελληνες στη νοτια Αλβανια οι οποιοι τον τελευταιο 1,5 χρόνο καταπιεζετε σαν να βρισκομαστε πριν το 1939.
Οπως και τοτε κανεις δεν ασχολουντανε με τη Μακεδονια.
@Αρβανίτες
Έχετε δει τις αναρτήσεις του Κατσίφα στο fb; Τις φωτογραφίες της δολοφονικής ΜΑΒΗ, τα διάφορα τσιτάτα τύπου “Μογγόλοι”, “θα σας νεκροφιλήσουν οι μανάδες σας” κλπ;
Να τον χαίρεστε τέτοιον “πατριωτισμό” αγαπητέ μου. Και να τιμάτε τους “ήρωες” που σας αξίζουν. Τους ήρωες με τα παράνομα καλάσνικοφ.
Ποια δολοφονικη ΜΑΒΗ διαβασε τα σχολια παραπανω και ασε τα παπαγαλισματα.
Αλλου ειναι τα σχολια που εξηγουσε ο ΑΝΤΜΙΝ τι εγινε το 1994 γιατι μαλλον εκει αναφερεσε
Η ΜΑΒΗ δεν ηταν δολοφονικη αλλα μια ομαδα αυτοαμυνας την περιοδο 1941-44 στη Βορεια Ηπειρο.
Ουτε κανενα αλβανο εκτελεσε
οιυτε κανενα αλβανικο χωριο έκαψε
Δεν αναφέρθηκα στη ΜΑΒΗ του 1941-44, αλλά στην επίθεση της ΜΑΒΗ (όχι της παλιάς) στο αλβανικό στρατόπεδο στο χωριό Peshkëpi (Επισκοπή) https://en.wikipedia.org/wiki/Peshk%C3%ABpi_killing και https://en.wikipedia.org/wiki/Northern_Epirus_Liberation_Front#Attacks_in_80s_and_90s
δεν το πα σε σενα αλλα στον παπαγαλο ”’αντωνι”
Το θεμα το λυσατε με τον Αντμιν σε αλλο αρθρο
@Αρβανίτες
“Παπαγάλος” είσαι και φαίνεσαι αγαπητέ.
Το 1994 εμφανίστηκε μια εθνικιστική οργάνωση με το όνομα ΜΑΒΗ, η οποία με προκήρυξη στην Ελευθεροτυπία ανέλαβε την ευθύνη για την επίθεση στο αλβανικό στρατόπεδο και το φόνο των δύο Αλβανών. Την προκήρυξη αυτή συνόδευε μια φωτογραφία με τη σημαία του ΜΑΒΗ και τα όπλα που είχαν αρπάξει. Αυτή ακριβώς τη φωτογραφία είχε ανεβάσει στο fb ο Κατσίφας, με το ανάλογο, βέβαια, σχόλιο (υπάρχει ακόμα, μπες και δες την).
Λοιπόν, ο Κατσίφας θεωρούσε αυτή τη φωτό πολύ “πατριωτική”. Έσφιζε από “πατριωτισμό” το παλικάρι, τι να λέμε τώρα.
Και γιατι ρε παπαγαλε αυτη η Μαβη εξαφανιστηκε μετα ;;;
Ασε με τους βαλτους.Τα ξερουμε τα κόλπα της ελευθεροτυπιας.
Μια ηταν η ΜΑΒΗ .Τελος.
Αλήθει εσυ πεςμας εναν πατριωτη.
Γαιτι σε ειδα εγραφες ”’ο πατριωτισμος σας”
Πχ Ο Μελας ηταν πατριωτης μια ςκαι θεωρησες αστοχη τη συγκριση;;;;
Να ξερουμε δηλαδη ποιον εχουμε απενεντι μας;;;
Σου ξαναλεω διαβασε τι εγραψε ο Πατριωτης και ο Αντμιν στον Αλη για το θεμα αυτό και θα σου λυθουν ολες οι αποριες για το θεμα.
Αποφάσισε δηλαδη η ελευθεροτυπια να βγαλει στη δημοσιοτητα προκυρηξη οχι απλα εθνικιτικης αλλα και εγκληματικης οργανωσης;;;
Ρε κοροιδευομαστε;;;;;
”’Το 1994 εμφανίστηκε μια εθνικιστική οργάνωση με το όνομα ΜΑΒΗ, η οποία με προκήρυξη στην Ελευθεροτυπία”’
Ωραιο ανεκδοτο.
Ρε την Ελευθεροτυπία;;;;
Καλα αυτή η ΜΑΒΗ στα γεγονοτα του 1997 που βρισκοτανε
να γεμισει προκυρηξεις ολη τη νοτιο Αλβανια.
Κοντεψε να χωριστει στα 2 η Αλβανια τοτε αλλα αυτη η ”ΜΑΒΗ” αφαντη.
Ρε κατι πράγματα;;;;;
Είσαι ούγκανος ρε φίλε. Ο ιδανικός τύπος “πατριώτη” (πατριώτης με εισαγωγικά = βαρεμένος εθνικιστής), φανατισμένος και με πλήρη απουσία κριτικής σκέψης.
Σημασία έχει αν η οργάνωση του 1994 είναι όντως η γνήσια συνέχεια του ΜΑΒΗ ή αν έκανε τους φόνους και ο Κατσίφας ανέβασε φωτογραφία της;
Προσπαθείς να θολώσεις τα νερά επειδή σου θίξαμε τον “‘ήρωα”;
Για το άλλο που ρωτάς: για μένα οποιαδήποτε παρέκκλιση από τον απλό και ορθολογικό Πατριωτισμό (δηλ. ο ρομαντικός εθνικισμός, ο ακραίος εθνικισμός/σωβινισμός, ο φασισμός και ο ναζισμός) είναι απορριπτέα ως επικίνδυνη για την Πατρίδα.
Ο Παύλος Μελάς αγωνίστηκε για ένα θετικό εθνικό σκοπό: να μην εκβουλγαριστεί το ελληνικό κομμάτι της Μακεδονίας. Ο Κατσίφας για ποιον θετικό εθνικό σκοπό αγωνιζόταν; Για να ελευθερωθεί με τα όπλα η “σκλαβωμένη” Βόρεια Ήπειρος; Αν νομίζουν μερικοί ότι ζουν ακόμα στο 1940 να μας το πουν να τους αντιμετωπίζουμε με συγκατάβαση ως διανοητικά καθυστερημένους.
α] Ποιος ειναι ο περιφημος ορθολογικος πατριωτιμος;;;
Καμια σχεση η Μαβη με τις δολοφονιες απο εμπορους οπλων.
Η Ελευθεροτυπια βρηκε απλα ευκαιρια να στοχοποιησει αλλη μια κινηση.
Ο Παυλος Μελας σχεδον αναγκαστικα και με πικρα[ φαινεται απο τα οσα αφησε γραπτα πισω του]
εδωσε εντολη για εκτελεση Βουλγαρων εγκληματιων η ανθελληνων ,
ο Κατσιφας δεν πειραξε κουνουπι ενω ανετα θα μπορουσε.
Για το fb σου ειπα οποτε τοσο σταλογια οσο και στις πραξεις ουτε καν εθνικιστης δεν μπορει να χαρακτηριστει….
Σου ξαναειπα ανοιξε κανενα λεξικο να δεις την διαφορά των λεξεων.
Ο Κατσιφας αγωνιζοτανε και πετυχε μετο θανατο του το ναμαθει ο αμαθης Ελλαδιτης οτι υτπαρχει ελληνισμο στην νοτια Σκιπερια.
Οτι ακριβως εκανε ο Μελας παλι με τον θανατο του στη Μακεδονβια.
Τι δεν καταλαβαινεις;;;;
@Αρβανίτες
Θυμήσου τη φράση “Εθνικόν το Αληθές” (αυτό είναι ορθολογικός Πατριωτισμός). Η αλήθεια είναι ότι το προφίλ του Κατσίφα στο fb είναι κατάμεστο από δικά του μηνύματα για “σκλαβώμένη Βόρεια Ήπειρο” και για “Ένωση με την Ελλάδα και όχι απλά Αυτονομία” (με τα όπλα βέβαια). Δεν ήταν απλά εθνικιστής, αλλά πολεμοχαρής εθνικιστής.
[Ο Παύλος Μελάς είχε να αντιμετωπίσει Βούλγαρους κομιτατζίδες. Κάποιοι παραλληλίζουν το Αλβανικό κράτος με τους άτακτους κομιτατζίδες και αγανακτούν που τους θεωρούμε ακραίους και μη λογικούς… ]
Όλα τ΄άλλα είναι μύθοι γύρω από τον Κατσίφα. Το περιστατικό αυτό δείχνει ανάγλυφα τη μυθοποιητική δύναμη του εθνικισμού.
Αν η περίπτωση του Κατσίφα ήταν η αφορμή να ευαισθητοποιηθούμε για τη Βόρεια Ήπειρο (πώς ακριβώς; να απαιτήσουμε κι εμείς Ένωση με την Ελλάδα, όπως απαιτούσε ο Κατσίφας; ), ζήτω που καήκαμε.
@Antonis
Μια ζωή – ελληνικού κράτους – ζητάμε οι πάντες ένωση με την Ελλάδα
Ελ. Βενιζέλος, κυβέρνηση Τσαλδάρη, Παπανδρέου Γ. , Μητσοτάκης Κ.κλπ
Όλοι τρελαμένοι εθνικιστές ήσαν;
Ντροπή, γκιντί ρε, να μιλάτε για ένα παληκάρι που δεν άντεξε να ζεί στην τυραννία, πέντε λεπτά από την γλυκιά πατρίδα
” ζητάμε οι πάντες ένωση με την Ελλάδα”
Μόνο Έλληνες ζουν εκεί; Αφού οι Αλβανοί είναι περισσότεροι. Τί θα γίνει με αυτούς;
Ότι γίνεται κι εδώ, με100αδες χιλιάδες Αλβανούς. Θα περνάνε ζωή χαρισάμενη.
Τους ρώτησες αν θέλουν; Τη στιγμή μάλιστα που είναι πλειοψηφία στην περιοχή
Σε ποια περιοχη ρε Αλη .
Κατω απο το Αργυροκαστρο οι Γραικοι παραμενουν pλειοψηφεια
μην λεμε τα ιδια και τα ιδια.
Στη νότια Αλβανία (Βόρεια Ήπειρο) οι Αλβανοί είναι πλειοψηφία.
Κατω αποτο Αργυροκαστρο ειναι η οχι οι Γρακοι πλειοψηφεια
Στη δυτικη βορεια Ηπειρο [από Κουρβελεσι ως τη Μεσογεφυρα]
ειναι οι ελληνογενεις [αμιγεις η μικτοι] πλειοψηφεία ναι η οχι;;;;
Καταρχας ……
Στο Κουρβελεσι τα χωρια ειναι καθαρα αλβανικά.
Απεναντι στη Λουντζη καιτη Ζαγορια οι περισστεροι ειναι Ελληνολαβανοι και Αλβανελληνες …
νοτιοτερα ειναι τα μειονοτικα χωρια 99 τον αριθμο που ειναι ελληνογενεις [κατω απο το Αργυροκαστρο και περιξ των Αγιων Σαραντα]
υπαρχουν στο ενδιαμεσο λιγα χωρια αλβανικα [πχ Λαζαρατι Λιμποχοβα κλπ]
ενω νοτιοτερα ειναι τα αλβανικα 7-8 Αλβανοτσαμικα χωρια πανω απο τα συνορα.
Οποτε στη δυτικη βορεια Ηπειρο οι ελληνογενεις ειναιελαφρα πλειοψηφουντες
Εγώ λέω καθαρά ότι στη νότια Αλβανία (Βόρεια Ήπειρο) οι Αλβανοί είναι πλειοψηφία. Υπάρχουν Έλληνες, κυρίως σε Δρόπολη και Βούρκο, αλλά δεν είναι η πλειοψηφία. Στη δε Λουντζερία οι περισσότεροι από όσους έχουν φιλελληνική στάση/συνείδηση έφυγαν στην Ελλάδα. Μιλάμε σε όλη την περιοχή, δεν τη διθαχωρίζω σε επαρχίες.
Δηλαδη οι Ελληνες ΣΤΗ Δρόπολη ειναι ……..μειοψηφεία;;;;;
Στη Λουντζερια ακομα και σημερα οι εναπομειναντες λενε οι περισσοτεορι οτι εχουν προγονους και Ελληνες και Αλβανους
συμφωνα με την εργασιασ την οποια ειχες παραπμψει που αφορουσε επιτοπια ερευνα στην περιοχη.
Οποτε σου ξαναλεω οτι στην ΔΥΤΙΚΗ ΒΟΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟ
οι Ελληνογενεις [ αμιγεις η μεικτοι] ειναι ΕΛΑΦΡΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ
απο τους μη Εληνογενεις [ χωρια στο Κουρβελεσι και καμποσα χωρια οπως Λαζαρατι Κονισπολι Λιμποχοβα Μπορσι κλπ
που ειναι αμιγως Αλβανοι και οι οποιοι ζουν μεταξυ ελληνογενων.
Επισης οι Αλβανοι ειναι πλειοψηφεια στις πολεις [ Τζιροκαστρα ,Αγιοι Σαραντα
Και στο διευκρινιζω γιατι δεν ειναι ολη η νοτια Αλβανια Βορεια Ηπειρο.
Πχ Η Κορυτσα ειναι μαλλον δυτικη Μακεδονια παρα Βορεια Ηπειρο
Επισης η Αυλωνα ειναι νοτια Αλβανια αλλα οχι Βορεια Ηπειρο
Οποτε καλο ειναι να ειμαστε ακριβης και να μην γενικολογουμε
Ειπαμε εχει λιγοστα λαθη αλλα η γενικοτερη εικονα ειναι αρκετα ακριβης
https://zsgiannina.gr/wp-content/uploads/2018/01/883.2-Carte-Glottologique-d-Epire.jpg
O Ελευθέριος Βενιζέλος στις 30/12/1918 διατύπωσε τις ελληνικές διεκδικήσεις. Αυτές αφορούσαν στα εδάφη νοτίως μιας νοητής γραμμής που ξεκινούσε από την Αδριατική, 25 περίπου χλμ. βορείως της Χιμάρας, περνούσε βορείως της Πρεμετής, αφήνοντας τα τμήματα των καζάδων Τεπελενίου και Πρεμετής βορείως του ποταμού Αωού (Vjosë) στην Αλβανία, και συνέχιζε προς βορρά στη Μοσχόπολη (Voskopojë) και τη Μεγάλη Πρέσπα, περιλαμβάνοντας και την Κορυτσά – μια περιοχή κατοικούμενη τότε από 128.000 Έλληνες και 95.000 Αλβανούς, σύμφωνα με την τελευταία απογραφή που είχε πραγματοποιηθεί από τις οθωμανικές αρχές στην περιοχή το 1908. Από τους Χριστιανούς όμως, μόνο 30.000 με 47.000 είχαν τα ελληνικά ως μητρική τους γλώσσα. (Wolfgang Stoppel, ‘Minderheitenschutz im östlichen Europa’, Universität Köln, 2001, σελ. 8)
«Η (ελληνική) απαίτηση στη νότια Αλβανία (Ήπειρος) στηρίζεται απόλυτα στον ισχυρισμό ότι η πλειονότητα του πληθυσμού είναι Έλληνες. Οι Έλληνες αριθμούν 120.000 ως Έλληνες και ως Αλβανούς 80.000. Αλλά ποιοι είναι οι ‘Έλληνες’; Τουλάχιστον τα 5/6 από αυτούς [περίπου το 80%] – αν όχι περισσότεροι – είναι Αλβανοί Χριστιανοί του ορθόδοξου δόγματος, Αλβανοί στην καταγωγή και στη γλώσσα, οι οποίοι επειδή αναγνωρίζουν το Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης, θεωρούνται Έλληνες υπό την έννοια ότι έχουν αφομοιωθεί από την ελληνική κουλτούρα.» (“The Nineteenth Century and After XIX-XX a Monthly Review”, founded by James Knowles, Vol. LXXXVI, July-December 1919, page 645.)
Το ίδιο διατυπώνει και ο Βρετανός περιηγητής και συγγραφέας Edmund Spencer στο βιβλίο του ‘Travels in European Turkey, in 1850, through Bosnia, Servia, Bulgaria, Macedonia, Thrace, Albania, and Epirus, with a visit to Greece and the Ionian Isles’ (εκδόθηκε στο Λονδίνο το 1851) στο μέρος εκείνο του βιβλίου που ονομάζει ‘A journey from Ohrid to Janina’, όπου θεωρεί ότι μεγάλο μέρος των Ελλήνων και των ελληνόφωνων του νότου της Αλβανίας, ήταν στην πραγματικότητα Αλβανοί χριστιανοί ορθόδοξοι, οι οποίοι επηρεάστηκαν – γλωσσικά και πολιτισμικά – από την ελληνορθόδοξη εκκλησία.
Το ίδιο αναφέρει η εγκυκλοπέδια Britannica το 1910, ότι δηλαδή υπήρχε ένας πληθυσμός Ελλήνων στην Ήπειρο, που όμως δεν ήταν γνήσιοι Έλληνες (υπονοώντας ότι ήταν πληθυσμός που είχε αφομοιωθεί από τους Έλληνες και ήταν πλέον ελληνόφωνοι): «Υπάρχει ένας αξιόλογος πληθυσμός ελληνόφωνων στην Ήπειρο, οι οποίοι ωστόσο, πρέπει να διαχωριστούν από τους γνήσιους Έλληνες των Ιωαννίνων, της Πρέβεζας και των πιο νότιων περιοχών. Αυτοί μπορούν να υπολογιστούν γύρω στις 100.000.» (Encyclopedia Britannica, section on Albania, 1910, p. 483)
Ο Βαρώνος John Cam Hobhouse Broughton, αναφερόμενος όχι μόνο στην Ήπειρο, μας λέει για τους ‘Έλληνες’ που είναι Αλβανοί, Βλάχοι ή Βούλγαροι στην καταγωγή, που στην πραγματικότητα δεν είναι ελληνικής καταγωγής αλλά μέλη της Ελληνο-ορθόδοξης Εκκλησίας και γι’ αυτό αποκαλούνται συνήθως και αυτοί ως ‘Έλληνες’ ή ‘Ρωμαίοι’ (Ρωμιοί):
«Ένα μεγάλο ποσοστό από αυτούς που συμπεριλαμβάνονται υπό τον όρο ‘Ρωμαίοι’ ή Χριστιανοί της Ελληνο-ορθόδοξης Εκκλησίας…είναι σίγουρα μεικτής καταγωγής…Αυτοί λοιπόν είναι οι Αλβανοί, οι Μανιάτες, οι Μακεδόνες, οι Βούλγαροι και οι Βλάχοι Έλληνες…Αν δούμε συνολικά τους Έλληνες, δεν μπορούν παρ’ όλα αυτά, να αναφερθούν ξεκάθαρα ως μεμονομένος λαός, αλλά περισσότερο ως μία θρησκευτική ομάδα που αντιτίθεται στην καθεστηκυία τάξη της εκκλησίας της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας…» (John Cam Hobhouse, A Journey Through Albania and Other Provinces of Turkey in Europe and Asia to Constantinople, during the years 1809 and 1810, (James Cawthorn, London 1813), Vol. II, p. 58)
«Τελικά μία συνθήκη στην Κωνσταντινούπολη τον Ιούλιο του 1881, με την οποία η οριοθέτηση μιας (συνοριακής) μεθορίου λιγότερο ευνοϊκής για την Ελλάδα, ανατέθηκε σε μία διεθνή επιτροπή…Η Ελλάδα δεν εγκατέλειψε την πρόθεση της να εισβάλει στη νότια Αλβανία μέχρι που μία ναυτική διαμαρτυρία και αποκλεισμός των ακτών της διενεργήθηκε απ’ τις Μεγάλες Δυνάμεις…Έκτοτε η Ελλάδα πραγματοποίησε κάθε πιθανό βήμα ώστε να αποσπάσει τη νότια Αλβανία απ’ την Τουρκία με μία βαθμιαία διείσδυση και εξελληνισμό του πληθυσμού.» (Stavro Skendi, The Albanian national awakening, 1878-1912, Princeton, N.J. : Princeton University Press, 1967, p. 57)
Ας δούμε την καταγραφή πληθυσμού που πραγματοποιήθηκε από το II Γραφείο του Ελληνικού Επιτελείου το 1913 και δημοσιεύτηκε το 1919. Ενώ ο πληθυσμός της νότιας Αλβανίας (Βόρειας Ηπείρου) κατηγοριοποιείται σε Ελληνες και Αλβανούς, διαπιστώνεται ότι ως ελληνικά έχουν χαρακτηριστεί όλα τα χριστιανικά χωριά ανεξαρτήτως του εάν οι κάτοικοι τους είναι Έλληνες ή Αλβανοί, ανεξαρτήτως αν η μητρική τους γλώσσα είναι ελληνικά ή αλβανικά.
Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι η διεθνής επιτροπή συνόρων που συστήθηκε το 1913 για να εξετάσει τη χάραξη των συνόρων της Αλβανίας με την Ελλάδα, είχε να αντιμετωπίσει αστεία τεχνάσματα που δημιουργούσαν οι Έλληνες (προσπαθώντας να δείξουν ότι διάφορες περιοχές της Αλβανίας κατοικούνταν από Έλληνες), όπως αυτό που διηγείται ο λοχαγός Leveson Gower: «Η επιτροπή φτάνει το βράδυ σε κάποιο χωριό. Τους πλησιάζει ένας άντρας που μιλάει ελληνικά και ακούν τον ήχο από το χτύπημα μιας καμπάνας. Δεν θα έπρεπε λοιπόν να βασιστούν σε ένα τόσο ‘αδιάψευστο’ στοιχείο;…όχι μόνο δεν υπάρχουν Έλληνες στο χωριό αλλά δεν υπάρχει ούτε καν εκκλησία εκεί. Οι Έλληνες έχουν στήσει αυτοσχέδιο καμπαναριό πάνω σ’ένα δέντρο και χτυπάνε την καμπάνα δυνατά για να ξεγελάσουν τους αντιπροσώπους της Ευρώπης.» (Richard Crampton, “The Hollow Detente, Anglo-German Relations in the Balkans 1911-14”, London, 1979, p. 128)
Από τις πηγές που χρησιμοποιώ, μόνο μία είναι αλβανική.