ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΕ: Ηγέτες, Kοινοβούλια και Ευρωπαίους Πολίτες.
ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΣΩΣΤΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ!
Του Καθ. Πέτρου Π. Γρουμπού, Ομότιμου Καθηγητή του Πανεπιστημίου Πατρών
ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ
Η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) σήμερα αναζητά μια νέα ολοκληρωμένη ευρωπαϊκή πολιτική μετανάστευσης που αποσκοπεί στην καθιέρωση μιας ισορροπημένης προσέγγισης για την αντιμετώπιση τόσο της τακτικής όσο και της παράτυπης μετανάστευσης που βασίζεται στην αλληλεγγύη, η οποία πρέπει να αποτελεί βασικό στόχο για την ΕΕ. Θέλει να αναπτύξει μια νέα προσέγγιση για την καλύτερη διαχείριση όλων των πτυχών της μετανάστευσης.
Στόχος της είναι:
- να καταπολεμήσει την παράνομη μετανάστευση και το “εμπόριο” μεταναστών,
- να σώσει ζωές και
- να εξασφαλίσει τα εξωτερικά της σύνορα, προσελκύοντας ταυτόχρονα ταλέντο και δεξιότητες.
Το υπό εξέταση πρόβλημα είναι περίπλοκο όχι όμως άλυτο αν υπάρξει πολιτική βούληση. Επιβάλλεται όμως η άμεση αντιμετώπισή του αφού το πρόβλημα αυτό έχει μετατραπεί σε απειλή για το μέλλον της ΕΕ.
Αγαπητοί μου:
ΕΔΩ ΜΙΑ ΞΕΚΑΘΑΡΗ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ.
ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ
Ο κόσμος το 1994 με τη Διεθνή Διάσκεψη για τον Πληθυσμό και την Ανάπτυξη (ICPD) και ο ΟΗΕ (1995,2000,2011,2013 και 2015)κατέληξε σε διάφορες διακηρύξεις και συμφωνίες για τη διεθνή μετανάστευση τόσο για τις εντός όσο και μεταξύ των λιγότερο ανεπτυγμένων και των πιο ανεπτυγμένων περιοχών. Παρόλα αυτά, σε έναν όλο και περισσότερο διασυνδεδεμένο και αλληλεξαρτώμενο κόσμο, με βελτιωμένα μέσα μεταφοράς και επικοινωνίας και έντονες πολεμικές συγκρούσεις η διεθνής μετανάστευση αυξάνεται όχι μόνο στο μέγεθος αλλά και στο πεδίο εφαρμογής, στην πολυπλοκότητα και στον αντίκτυπο. Το χειρότερο απ’ όλα υπάρχει τεράστιο πρόβλημα με τη λαθρομετανάστευση και το εμπόριο (ακόμη και των αθώων παιδικών) ψυχών.
Είναι πλέον σαφές ότι πρέπει να υιοθετηθεί μια ολοκληρωμένη μεταναστευτική πολιτική της ΕΕ. Το κοινοβούλιο της ΕΕ και οι ηγέτες της ΕΕ και τα κράτη μέλη, πρέπει να εξετάσουν σοβαρά αυτήν εδώ την πρόταση.
Τα κράτη μέλη της ΕΕ χρειάζονται ανθρώπινη τεχνογνωσία-πόρους («εργαζόμενοι») για διάφορους λόγους.
Από την άλλη πλευρά, άνθρωποι από όλον τον πλανήτη επιθυμούν να μεταναστεύσουν σε μια νέα χώρα και μακριά από τη δική τους, αναζητώντας μια καλύτερη ζωή.
ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΕΞΗΣ ΑΠΛΟ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Οι χώρες της ΕΕ που έχουν ανάγκη για κάλυψη θέσεων εργασίας ανακοινώνουν πόσα και το είδος εμπειρογνωμοσύνης ή/και εργάτες που θέλουν να έχουν οι μετανάστες. Στέλνουν την ανακοίνωση και την περιγραφή «εργασίας» στη χώρα που έχουν αντίστοιχα προξενεία σε όλον τον πλανήτη. Με αυτόν τον τρόπο, οι χώρες της ΕΕ θα προσελκύσουν τα καλύτερα και πιο καταρτισμένα άτομα που θα φέρουν στη χώρα τους. Από την άλλη πλευρά, οι πιθανοί μετανάστες υποβάλλουν αίτηση στο Προξενείο και εάν επιλεγούν από την αντίστοιχη χώρα, παίρνουν τις οικογένειες των και τα υπάρχοντά τους και μεταβαίνουν στην επιλεγμένη χώρα, ως νόμιμοι μετανάστες με όλα τα δικαιώματα που τους αξίζουν. Οι διαδικασίες είναι γνωστές – δείτε εάν απαιτείται βελτίωση. Αυτό κάνουν όλες οι πολιτισμένες χώρες (ΗΠΑ, Καναδάς, Αυστραλία, Αγγλία, Σουηδία, Ρωσία, κ.α.)
Βέβαια, με όλες τις νέες προηγμένες τεχνολογίες πληροφορικής, αυτές οι πληροφορίες μπορούν να προσεγγιστούν από οποιονδήποτε ενδιαφέρεται να μεταναστεύσει σε χώρα της ΕΕ. Μπορούν ακόμη να κάνουν αίτηση και ηλεκτρονικά. Δεν χρειάζεται να μετακινηθούν στην Τουρκία ή σε οποιαδήποτε άλλη χώρα της Βόρειας Αφρικής και στη συνέχεια να προσπαθήσουν να εισέλθουν στην ΕΕ με παράνομο τρόπο, προσποιούμενοι ότι είναι «πρόσφυγες» και μάλιστα παράνομοι.
ΣΤΟ ΕΝΔΙΑΜΕΣΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ
Άσυλο θα παρέχεται μόνο σε εκείνους που δικαιούνται βάσει του Διεθνούς νομικού πλαισίου που ορίζει η Συνθήκη της Γενεύης. Όσον αφορά τους πρόσφυγες που σήμερα βρίσκονται στην Τουρκία, όλοι θα μπορούσαν να λάβουν προσωρινό άσυλο για 1-2 χρόνια. Όσοι επιθυμούν να μεταναστεύσουν στην ΕΕ ή σε άλλες χώρες σε όλο τον κόσμο (π.χ. ΗΠΑ, Καναδάς, Αγγλία, Ρωσία, Αυστραλία, Η Νότια Αμερική, η Μέση Ανατολή, η Νέα Ζηλανδία, η Νορβηγία κ.λπ.) θα μπορούσαν να ακολουθήσουν μια παρόμοια διαδικασία που αναπτύχθει πιο πάνω: θα ισχύουν τα ίδια για τα σχετικά ξένα προξενεία στην Τουρκία. Υπό τον όρο ότι η Τουρκία θα πάψει να προσελκύει με διάφορους τρόπους μετανάστες – π.χ. με φθηνά αεροπορικά εισιτήρια – που αφού τους εκμεταλλευτεί ως φθηνό εργατικό δυναμικό τους μετατρέπει στη συνέχεια ως εργαλείο πίεσης προς την Ελλάδα και την Ε.Ε. (Σημείωση: λόγω του μεγάλου αριθμού προσφύγων στην Τουρκία, οι χώρες της ΕΕ πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο αύξησης του αριθμού των προξενικών τους γραφείων στις διάφορες πόλεις της Τουρκίας). Η ΕΕ θα βοηθούσε τους πρόσφυγες στην Τουρκία για δύο χρόνια με τη διαχείριση και την επίβλεψη αυτής της διαδικασίας. Μια παρόμοια διαδικασία πρέπει να ακολουθηθεί για όλους τους παράνομους πρόσφυγες στην Ελλάδα, στην Ιταλία και σε άλλες χώρες. Τέλος, αυτή η νέα μεταναστευτική πολιτική της ΕΕ πρέπει να σταματήσει, αμέσως, κάθε παράνομη μετανάστευση. Επίσης, καμία χρηματοδότηση από την ΕΕ δεν πρέπει να παρέχεται σε καμία ΜΚΟ. Η πολιτεία τους, έχει δείξει ότι πέρα από την αδιαφάνεια διαχείρισης των πόρων, την κακοδιαχείριση, πολλές ΜΚΟ συνεργάζονται με κυκλώματα δουλεμπόρων – διακινητές μεταναστών.
ΑΝΑΓΚΗ ΣΑΦΟΥΣ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ
Άρα, ηγέτες και πολίτες της ΕΕ, το θέμα είναι πολύ απλό. Χρειαζόμαστε ένα ΞΕΚΑΘΑΡΟ νομικό πλαίσιο μεταναστευτικής πολιτικής. Ξεκάθαρο, σημαίνει πρωτίστως ασφαλείς διακρίσεις μεταξύ πρόσφυγα, μετανάστη, λαθρομετανάστη και εισβολέα. . Διεθνές νομικό πλαίσιο υπάρχει, αλλά φαίνεται ότι στην ΕΕ δεν έχουμε καταλάβει (μάλλον δεν θέλουμε να καταλάβουμε) ούτε τα βασικά της Συνθήκης της Γενεύης. Ας δούμε μήπως χρειάζονται κάποιες βελτιώσεις, ιδίως μετά τις γνωστές καταστρατηγήσεις. Όσον αφορά τη συμφωνία του Μαρακές, του 2019: κατ’ αρχάς δεν την αποδέχονται πολλά κράτη μέλη της ΕΕ: (Ουγγαρία, Πολωνία, Ιταλία, Αυστρία, Σλοβενία, Τσεχία, Σλοβακία, Βουλγαρία, Κροατία). Στον ΟΗΕ δεν ψηφίστηκε και από πολλά κράτη όπως: ΗΠΑ, Ρωσία, Αγγλία, Ισραήλ, Ελβετία, Αυστραλία, Βραζιλία κ.α. Το Σύμφωνο του Μαρακές ενθαρρύνει σαφώς την παράνομη μετανάστευση. Η Ελλάδα και πολλές άλλες χώρες έχουν το δικαίωμα να μην τηρούν τη Συμφωνία του Μαρακές και να προστατεύουν τα σύνορά τους με οποιοδήποτε κόστος. Ειρήσθω εν παρόδω: πότε το Σύμφωνο του Μαρακές έγινε αντικείμενο συζήτησης στη Βουλή ή αλλιώς: πότε έγινε δημόσια συζήτηση στη χώρα μας γι’ αυτό το σύμφωνο που δεσμεύει τη χώρα και τελικά την κατέστησε μια χωματερή απελπισμένων όπου γης με τεράστιο κόστος και μεγάλη καταπόνηση στις δομές του κράτους (Υγεία, ασφάλεια). Ως πότε τέτοιες αποφάσεις θα επιβάλλονται στον Ελληνικό λαό χωρίς ο ίδιος να έχει ενημερωθεί-ρωτηθεί;
ΣΑΦΗ ΚΑΙ ΞΕΚΑΘΑΡΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ
Ως εκ τούτου, η Ε.Ε. οφείλει να έχει μια σαφή και ξεκάθαρη νομοθεσία και πολιτική έναντι των προσφύγων και των μεταναστών. Επιπλέον, υπάρχει κάτι θεμελιώδες: οι πρόσφυγες και οι μετανάστες πρέπει να έρχονται ως φίλοι – και πρέπει να συμπεριφέρονται ως φίλοι.
Οι παράνομοι μετανάστες και οι εισβολείς, από την άλλη πλευρά, έχουν τα αντίθετα χαρακτηριστικά: ΔΕΝ έρχονται ως φίλοι, ούτε συμπεριφέρονται σαν φίλοι. Είναι σαφές ότι αυτό είναι το αποτέλεσμα της σύγχυσης στην οποία καταδικάσατε την Ευρώπη: ότι δεν έχετε διακρίνει φίλους (πρόσφυγες, μετανάστες) από μη φίλους (παράνομους μετανάστες, εισβολείς-εισβολείς). Και αυτοί δεν επιτρέπεται να εγκατασταθούν ποτέ στην ΕΕ.
Κάθε χώρα που δεν συμμορφώνεται με τη νέα ΕΕ μεταναστευτική πολιτική θα πρέπει να αντιμετωπίσει σοβαρές τιμωρίες και κυρώσεις. Αυτό θα ισχύει για όλες τις χώρες και κυρίως για την Τουρκία που δεν μπορούν να συνεχίσουν να παίζουν παιχνίδια με πρόσφυγες ή να απειλούν και να εκβιάζουν την Ευρώπη.
EΓΚΡΙΘΗΚΕ ΠΟΤΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΗΣ ΕΕ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΧΑΟΣ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ;
Δεδομένου ότι η συμφωνία του Μαρακές δεν έχει εγκριθεί από πολλές κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο, τίθεται ένα θεμελιώδες ερώτημα: για μια συμφωνία, η οποία επηρεάζει τη ζωή κάθε πολίτη της ΕΕ και τη ζωή ολόκληρων χωρών, δεν θα έπρεπε να επικυρωθεί από το κοινοβούλιο της ΕΕ και / ή από όλα τα κοινοβούλια κρατών μελών της ΕΕ; Από όσο γνωρίζω, ότι ακόμη και αν κάποιο κοινοβούλιο έχει επικυρώσει τη συμφωνία του Μαρακές, είναι μη δεσμευτική. Επιπλέον, το σύμφωνο δέχεται ολοένα και μεγαλύτερα πυρά από πολλούς σε όλο τον κόσμο.
Είναι πολύ σημαντικό να σημειωθεί ότι το κοινοβούλιο της Γερμανίας ψήφισε να υποστηρίξει ένα αμφισβητούμενο σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών στο Μαρακές με στόχο την προώθηση της συνεργασίας για την αντιμετώπιση της μετανάστευσης σε όλον τον κόσμο. Η ψηφοφορία ήταν 372 (από 709 σύνολο) βουλευτές υπέρ της υποστήριξης του συμφώνου, με 153 κατά και 141 αποχές. Ενώ έδωσαν την υποστήριξή τους στην παγκόσμια συνθήκη, οι βουλευτές κάλεσαν την κυβέρνηση να διασφαλίσει ότι δεν “περιορίζει την εθνική κυριαρχία και το δικαίωμα της Γερμανίας να αποφασίζει η ίδια τη μεταναστευτική της πολιτική”. Επομένως, κάθε χώρα της ΕΕ, έχει το ίδιο δικαίωμα! Μπορεί η Γερμανία να έχει διαφορετική πολιτική; Και φυσικά όχι.
ΚΛΕΙΝΟΝΤΑΣ
Εάν αυτές οι διαδικασίες δεν δρομολογηθούν σύντομα από την ΕΕ, τότε το ευρωπαϊκό όραμα για την επίτευξη της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης θα γίνει ένα μακρινό όνειρο, αν και κινδυνεύει να εξελιχθεί σε εφιάλτη. Επιτρέψτε μου να σας υπενθυμίσω τι είπε ο Jean Monnet: «Η συνεργασία των εθνών, όσο σημαντική και αν είναι, δεν λύνει τίποτα. Αυτό που πρέπει να επιτευχθεί είναι να συγχωνευθούν τα συμφέροντα των ευρωπαϊκών λαών και όχι μόνο να διατηρηθεί η ισορροπία αυτών των συμφερόντων». Αυτό το αίτημα εξακολουθεί να είναι επίκαιρο και ζητούμενο ιδίως για τη χώρα μας που βρίσκεται τραυματισμένη από την δεκαετή εφαρμογή μνημονίων.
—\
`
AN OPEN LETTER TO the EU: LEADERS, the PARLIAMENTS and the CITIZENS
THE FUTURE OF EUROPE DEPENDS ON A CORRECT IMMIGRATION POLICY!
By Professor Peter P. Groumpos,
Emeritus Professor, University of Patras, Greece
January 11th 2021
The Problem.
The European Union (EU) is currently seeking a new integrated European immigration policy aimed at establishing a balanced approach to both regular and irregular migration based on solidarity, which should be the key objective for the EU: to develop a new approach to better manage all aspects of migration.
Its goal is:
- to fight illegal immigration and the “trade” of migrants,
- to save lives and
- to secure its external borders, while attracting talent and skills.
The problem under consideration is complex but not unsolvable if there is political will. However, it must be addressed immediately as this problem has become a threat to the future of the EU.
Therefore, this becomes a very challenging task.
Dear ALL,
HERE IS A CLEAR, SIMPLE AND PRACTICAL PROPOSAL.
Justification
The world, in 1994, with the International Conference on Population and Development (ICPD), arrived at an agreement for the international migration of people within and between less developed and more developed regions. In an increasingly interconnected and interdependent world, with improved means of transportation and communication, international migration has been growing in not only magnitude but also scope, complexity and impact. The UN has subsequently addressed this problem and came up with a number of declarations (1995, 2000, 2011, 2013, 2015……).
However, it is clear that a comprehensive EU immigration policy must be adopted. The EU Parliament and the EU leaders must consider seriously this proposal.
EU member states need human skilled-resources and highly skilled people, for various reasons.
On the other hand, people from all over the planet wish to immigrate to a new country especially to the EU and away from their own, seeking a better life.
THEREFORE the proposal:
The EU countries in need of labor should announce the number of “immigrants” and the type of skills they wish, these immigrants to have. They should send an announcement with job descriptions to the relevant foreign consulates around the world. In this way the EU countries will attract the best and most qualified people to bring into their country.
Potential immigrants can apply to the relevant foreign Consulate and, if selected by the corresponding country, they could get their families and go to their selected country as legal immigrants with all the rights they deserve. The procedures are known – it must be examined if any improvements are needed.
Certainly, with the advanced IT available this information could be reached by anyone interested to immigrate to an EU country. Applications could be even lodged electronically. There would be no need for potential immigrants to move to Turkey or any country in North Africa in order to try to enter the EU illegally, pretending to be refugees.
In the interim:
Asylum should be strictly granted to needed people following ONLY the Geneva criteria. Thus regarding refugees in Turkey, they should all receive a temporary asylum for up to 1-2 years since Turkey is the first safe country. Those wishing to immigrate to the EU or other countries around the world (e.g. USA, Canada, England, Russia, Australia, South America, Middle East, New Zeeland, Norway, etc.) could follow a similar procedure: they apply to the relevant foreign Consulates in Turkey. (Note: due to the large number of refugees in Turkey the EU countries should consider increasing the number of their consular offices in the various cities in Turkey). The EU would assist refugees in Turkey for two years by managing and overseeing this process. A similar procedure should be followed for all illegal refugees in Greece, Italy and other countries. Finally, this new EU immigration policy should stop, immediately, any illegal immigration. Also, no funding by the EU should be provided to any NGOs. Their actions and activities have shown that in addition to resource management opacity, mismanagement while many NGOs are collaborating with slave-trafficking networks.
A legal distinction of immigrants is needed.
The EU needs to create a CLEAR legal framework for an immigration policy. CLEAR means, primarily, a clear distinction between a refugee, an immigrant, an illegal immigrant and an intruder-invader. After identifying and categorizing them, with clear definitions and fast procedures, a decision should be taken how to proceed with each case. An international legal framework does exist however, it does not seem that the basics of the Geneva Convention are understood. It must also be examined whether any improvements are necessary, especially following known circumventions. Regarding the Marrakesh Agreement: it does not have the consent of many EU Member States (Hungary, Poland, Italy, Austria, Slovenia, the Czech Republic, Bulgaria, Slovakia, Croatia) nor was it voted in the UN by many countries such as: USA, Russia, England, Israel, Switzerland, Serbia, Australia, Brazil and others. It should be noted that this is a text NOT binding on anyone. It just proclaims some general principles of international behavior towards the “flows” of illegal immigrants. The Marrakesh Pact clearly encourages illegal immigration. Greece and many other countries have the right not to abide by the Marrakesh Agreement and to protect their own borders at any cost.
The clear legislation and an important clarification.
Therefore, given all the above, the EU could have a clear legislation and policy towards refugees and immigrants, as has been proposed here. In addition, there is something fundamental: refugees and immigrants should come as friends – and they have to behave as friends.
Illegal immigrants and invaders, on the other hand, have the opposite characteristics: they do NOT come as friends, nor do they behave like friends. It is clear that this is the result of the confusion you have condemned Europe to: that you have not distinguished friends (refugees, immigrants) from non-friends (illegal immigrants, intruders-invaders).
The EU legislation then, should take seriously this important clarification
Any country that does not comply with the new EU immigration policy will have to face heavy penalties and sanctions. This will apply to all countries and mainly to Turkey which cannot continue to play games with refugees or threaten and bully Europe.
Have the EU citizens ever been asked for today’s immigration chaotic policies?
Since the Marrakesh agreement have not been approved by many governments all around the world, a fundamental question is raised: for an agreement, that affects the lives of each EU citizen and life of whole countries, should it be ratified by the EU parliament and/or by how many parliaments of EU member states? To the best of my knowledge that even if some parliament have ratified the Marrakesh agreement, it is nonbinding nature. In addition, the pact has increasingly come under fire from many people across the world.
It is very important to note that Germany’s parliament voted to back a contentious UN (Marrakesh) pact aimed at promoting cooperation to deal with migration around the world. The vote was 372 (out of 709) parliamentarians vote for supporting the pact, with 153 against and 141 abstentions. While giving their support to the global treaty, parliamentarians called on the government to ensure that it did not “restrict the national sovereignty and the right of Germany to decide its immigration policy itself”. Therefore, every country has the same right!
In closing.
If these procedures are not adopted soon by the EU and applied to immigration, then the European vision of achieving European integration would become an unreachable dream. Let me remind you of what Jean Monnet said “The co-operation of nations, however important, does not solve anything. What needs to be achieved is to merge the interests of the European peoples and not just to maintain the balance of those interests.” This remains relevant to this day and reflects the course of European integration.
Final remark.
It should also be clear that the EU needs to help:
- In stopping all the unjustified wars and
- Create programs and opportunities to promote regional sustainable growths in developing countries. This would result to slow down the movement of people towards Europe.
- To clearly understand and define the “climate immigrants” and their special needs.