Γράφει ο Χρήστος Α. Κορκόβελος
Με έγγραφο που εξέδωσε το Υπουργείο Παιδείας (ΥΠΑΙΘ) στις 11 Οκτωβρίου 2022 (Αρ. Πρωτ.: Φ.2.1/ΕΧ/60156/124677/Δ7) [1] εγκρίθηκε για το σχολικό έτος 2022-2023 η υλοποίηση στα σχολεία εκπαιδευτικών προγραμμάτων καθώς και συνοδευτικό υλικό του Υπουργείου Υγείας (ΥΠ.ΥΓ) που απευθύνονται σε μαθητές και μαθήτριες της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η συμμετοχή των μαθητών σε αυτά τα προγράμματα είναι προαιρετική και προϋποθέτει την ενυπόγραφη έγκριση των γονέων. Οι γονείς, ωστόσο, καλούνται να υπογράψουν τύποις ένα λιτό έντυπο στο οποίο δεν αναφέρεται το παραμικρό για το τι πρόκειται να διδαχτούν τα παιδιά τους.
Στα εκπαιδευτικά προγράμματα περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων και ο θεματικός άξονας “Προαγωγή ψυχικής υγείας παιδιού και εφήβου”. Μία από τις δράσεις του φέρει τον τίτλο «Η διαφορετικότητα στη σχολική κοινότητα ως ευκαιρία για προσωπική ανάπτυξη». Η δράση αυτή απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης των τάξεων Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄ Δημοτικού (βλ. σελ. 10). Η εν λόγω δράση υλοποιείται μέσω διδακτικού υλικού, στο οποίο περιλαμβάνεται και ένα προπαγανδιστικό βίντεο διάρκειας ενός λεπτού. Στο βίντεο αυτό [2] προβάλλεται η ομοφυλοφιλία ως επιλογή ισότιμη με την ετεροφυλοφιλία, υπό το σύνθημα: «Η ισότητα είναι δικαίωμα».
Το βίντεο αυτό αποτελεί τμήμα ενός μεγαλύτερου βίντεο [3] διάρκειας έξι λεπτών, όπου παρουσιάζονται εκτενέστερα οι ίδιες απόψεις. Και τα δύο βίντεο περνάνε την άποψη ότι όσοι δεν επικροτούν την ομοφυλοφιλία είναι βίαιοι και βάναυσοι άνθρωποι.
Στον θεματικό άξονα «Σεξουαλική και Αναπαραγωγική Υγεία» στη δράση «Μεγαλώνω και αλλάζω! Τι μου συμβαίνει; Για μικρούς και μεγαλύτερους εφήβους!», που απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας (ΣΤ΄ τάξης Δημοτικού) και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Α΄-Β΄ τάξεις Γυμνασίου) το έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας (σελ. 5) περιέχει τις ακόλουθες υποδείξεις:
“Σε σχέση με το υποβληθέν υλικό του άξονα Β: Σεξουαλική και Αναπαραγωγική Υγεία του Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού σημειώνεται ότι στην παρουσίαση (PowerPoint) με τίτλο: «Σεξουαλική Αγωγή για Κορίτσια» στη διαφάνεια 35 με τίτλο “Ποια είναι η ιδανική ηλικία για την έναρξη των σεξουαλικών επαφών”: αναφέρεται: “Σε κάθε περίπτωση φρόντισε ο/η σύντροφός σου [σ.σ. Ο/Η ΣΥΝΤΡΟΦΟΣ ΣΟΥ!] να έχει ίδια ή λίγο μεγαλύτερη ηλικία από εσένα και όχι πολύ μεγαλύτερη”. Το εν λόγω σημείο δεν υπάρχει στην αντίστοιχη διαφάνεια 33 της παρουσίασης που απευθύνεται στα αγόρια παρότι παραμένει η ανάγκη για τη σχετική διευκρίνιση. Επιπλέον, η μονομερής αναφορά ενδέχεται να θεωρηθεί ότι εμπεριέχει διάκριση. Συστήνεται να προστεθεί το ίδιο σχόλιο (σ.σ. η έμφαση δική μου) και στην παρουσίαση που απευθύνεται σε αγόρια».
Για την παιδαγωγική διάσταση του θέματος έχω να κάνω τις εξής παρατηρήσεις:
α) Η αξιακή εξίσωση της ομοφυλοφιλίας με την ετεροφυλοφιλία δεν συμβαδίζει με τα παραδεδεγμένα της ελληνικής κοινωνίας, η οποία δείχνει μεν σεβασμό και ανοχή στη διαφορετικότητα, μα στον αξιακό της κώδικα προτάσσει σαφώς την ετεροφυλοφιλία. Αναγνώριση δικαιωμάτων δεν σημαίνει εξίσωσή τους στην αξιακή κλίμακα της κοινωνίας. Όπως γράφει η Σιμόν Βέιλ, η ιεραρχική ταξινόμηση είναι ζωτική ανάγκη της ανθρώπινης ψυχής.[4] Για να καταστεί πιο σαφές ότι είναι αδόκιμο να εκλαμβάνονται ως αξιακώς ισόβαθμα τα ποικίλα δικαιώματα, ας κάνουμε κάποιες προεκτάσεις και παραλληλισμούς: Αφότου αποποινικοποιήθηκε η μοιχεία, οι εξωσυζυγικές σχέσεις έπαψαν να αποτελούν αδίκημα. Είναι δικαίωμα των συζύγων να προβαίνουν σ’ αυτές. Συνάγουμε, μήπως, εξ αυτού ότι πρέπει να τις προβάλλουμε στα μικρά παιδιά ως ισότιμες προς τις ενδοσυζυγικές σχέσεις; Στη σύναψη σχέσεων οι δύο σύντροφοι δικαιούνται να έχουν μεταξύ τους μεγάλη ηλικιακή διαφορά. Δικαιούνται, επίσης, να συνάπτουν συνειδητά ερωτικές σχέσεις βάσει οικονομικών κινήτρων. Οι ενήλικοι/ες δικαιούνται, τέλος, να επιλέγουν το ελεύθερο σεξ επί χρήμασι. Μιας κι είναι δικαίωμα των ανθρώπων να προβαίνουν σ’ αυτού του είδους τις σχέσεις, πρέπει να τις προβάλλουμε στα παιδιά ως ισότιμες με εκείνες που βρίσκονται ψηλά στην κλίμακα των αξιών;
Συμπερασματικά, η αναγνώριση δικαιωμάτων δεν πρέπει να συνεπάγεται την ισοπέδωση των αξιακών προταγμάτων της κοινωνίας.
β) Από πού άραγε το ΥΠΑΙΘ, το ΥΠ.ΥΓ και οι υποκινητές αυτών των δράσεων αντλούν το ηθικό δικαίωμα να υπονομεύουν τον αξιακό κώδικα του ελληνικού λαού; Εδράζονται στο Σύνταγμα και τους εκπαιδευτικούς νόμους ή, αντιθέτως, καταστρατηγούν το σκοπό της παιδείας, που ορίζει (Νόμος 1566/85, άρθρο 1 §α) οι μαθητές «να διακατέχονται από πίστη προς τα γνήσια στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης»;
γ) Από το γεγονός ότι το ως άνω βίντεο εντάσσεται στον θεματικό άξονα «Προαγωγή ψυχικής υγείας παιδιού και εφήβου», σε συνάρτηση με το συγκεκριμένο περιεχόμενό του, διαφαίνεται ότι προσανατολισμός του προγράμματος είναι να εκλαμβάνει ως εκδήλωση φοβικότητας κάθε είδους αρνητική κρίση ή επιφύλαξη των μαθητών για την ομοφυλοφιλία. Και να την αντιμετωπίζει όχι ως δήλωση προτίμησης και αξιακού προτάγματος, αλλά ως ψυχολογικό σύνδρομο που χρήζει συμβουλευτικής διαχείρισης προκειμένου να εξαλειφθεί. Εξαιρώ βεβαίως, κάθε εκδήλωση κακοήθειας, που ασφαλώς είναι καταδικαστέα.
δ) Στα πλαίσια του προγράμματος είναι απαράδεκτο να αφήνεται να εννοηθεί -έστω εμμέσως- στους μαθητές και τις μαθήτριες της ΣΤ΄ τάξης Δημοτικού και Α΄, Β΄ Γυμνασίου ότι ενδείκνυται να συνάπτουν σεξουαλικές σχέσεις σε αυτή την πρώιμη ηλικία.
Θεωρώ αναγκαίο να προασπιζόμαστε και να προβάλλουμε τα αξιακά προτάγματα του λαού και του πολιτισμού μας. Ο δρόμος της ισοπέδωσης είναι μακρύς και ολισθηρός και δύνανται να προκαλέσει ντόμινο αθέμητων ανατροπών.
Η μεθόδευση του ΥΠΑΙΘ που ζητά από τους ανυποψίαστους γονείς να εγκρίνουν εν αγνοία τους τέτοιου είδους διδαχές και να επιτρέψουν στα παιδιά τους να συμπληρώσουν ανώνυμα ερωτηματολόγια, χωρίς οι ίδιοι να έχουν λάβει απολύτως καμία ενημέρωση, είναι υφαρπαγή υπογραφής και ωμή εξαπάτηση!
Όπως διαφαίνεται από τα σχετικά έγγραφα των δύο υπουργείων, η συγκεκριμένη μεθόδευση έχει απώτερες βλέψεις μέσω της αξιοποίησης των διδακτικών πορισμάτων της. Στο έγγραφο του ΥΠΑΙΘ (σελ. 3) αναφέρεται πως το εκπαιδευτικό υλικό πρόκειται να αξιοποιηθεί «εφόσον κριθεί ότι υπάρχει συνάφεια με το Πρόγραμμα Σπουδών ή/και το σχετικό Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων». Με βεβαιότητα, συνεπώς, ας αναμένουμε ότι σύντομα μετά την εφαρμογή των προγραμμάτων, είτε έχουμε κυβέρνηση ΝΔ είτε ΣΥΡΙΖΑ, το ΥΠΑΙΘ θα εξαγγείλει ότι αυτά στέφθηκαν με απόλυτη επιτυχία, το διδακτικό υλικό τους θα αξιολογηθεί θετικά και θα εισαχθεί στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων (Ε.Δ.), τα οποία έχουν ενταχθεί στο υποχρεωτικό πρόγραμμα των δημοτικών σχολείων. Στις θεματικές ενότητες των Ε.Δ. ήδη περιλαμβάνονται η Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση και η Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία, που κουμπώνουν θαυμάσια με τα δύο ανωτέρω προγράμματα του Υπουργείου Υγείας. Επειδή στα Ε.Δ. δεν έχει διατεθεί καθορισμένο διδακτικό υλικό σε μαθητές και δασκάλους, είναι προφανές ότι το προωθούμενο διδακτικό υλικό του Υπουργείου Υγείας, το μη κατάλληλο για παιδιά της τρυφερής αυτής ηλικίας, θα δοθεί για να καλύψει αυτό το κενό.
Υ.Γ. Υποθέτω ότι κανείς δεν ξαφνιάζεται από το γεγονός ότι οι συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών ΔΟΕ και ΟΛΜΕ σιωπούν για το θέμα αυτό.
15 Μαρτίου 2023
[1] https://edu-gate.minedu.gov.gr/images/Egkekrimena_programmata/Ekpaideytika_programmata/%CE%95%CE%93%CE%9A%CE%A1%CE%99%CE%A3%CE%97_%CE%A5%CE%A0%CE%91%CE%99%CE%98.pdf
[2] https://www.youtube.com/watch?v=rX5xc2dM0GE&t=1s&ab_channel=VNAKIS
[3] https://www.youtube.com/watch?v=BxJket-y3J0&t=3s&ab_channel=VNAKIS
[4] Simon Weil, The Need for Roots Prelude to a Declaration of Duties Towards Mankind, Routledge 2002, σελ. 17.
6 comments
Αλλάζουν οι καιροί κι εμείς, ως προοδευτικοί Ευρωπαίοι πλέον, δεν μπορούμε να αντιδρούμε σαν το … Όρμπαν, που έχει την απαίτηση (άκουσον-άκουσον) να κανονίζει εκείνος τα θέματα αυτά στην χώρα του.
Κάποτε, όταν ο κινηματογράφος απαγορευόταν στους μαθητές (στην επαρχία τουλάχιστον), μάς πήγαιναν με το σχολείο να δούμε κάποια αξιόλογη (κατά την κρίση των διδασκόντων) ταινία. Ε, ας πάνε τώρα τα παιδιά ομαδικώς να δουν την ταινία Η ζωή της Αντέλ, άκρως και πολλαπλώς διδακτική, ή ας την προβάλουν στα σχολεία.
Ευχαριστούμε πολύ για την ενημέρωση, καθώς μη υποψιαζόμενοι το παραμικρό, θα συναινούσαμε στην παρακολούθηση αυτών των “εκπαιδευτικών”-εκμαυλιστικών προγραμμάτων από τα παιδιά μας
Ὁ λαός μας θά πρέπει νά ἀφυπνισθῇ καί οἱ δουλοπρεπεῖς ψευδο-ἡγέται τῆς σήμερον νά πᾶνε στά σπίτια τους διά πάντα.
Ἡ χώρα κινδυνεύει νά καταστραφῇ μέ ὅλους αὐτούς τοὐς ἀναξίους εἰς τήν ἐξουσίαν, οἱ ὁποῖοι ἀκολουθοῦν μόνον ἐντολές τῆς διευθαρμένης ΕΕ καί Ἀμερικῆς.
Ι.Ν.Κ.
ΤΙ ΕΠΙΘΥΜΩ–ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ
Με αφορμή
το δυστύχημα των Τεμπών
(Τρίτη 28.02.2023)
Α. Δικαιοσύνη-Ισονομία.
Τι επιθυμώ:
– Συνταγματική κατοχύρωση της ανεξαρτησίας της δικαιοσύνης.
Τι ισχύει:
– Η κυβέρνηση επιλέγει τους προέδρους και αντιπροέδρους του
Συμβουλίου Επικρατείας, Αρείου Πάγου και Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Άρθρο: 90 Παράγραφος 5.
http://www.hellenicparliament.gr/Vouli-ton-Ellinon/To-Politevma/Syntagma/article-92/
– Η κυβέρνηση μπορεί να προσβάλλει τις προαγωγές,τοποθετήσεις,
μεταθέσεις, αποσπάσεις και μετατάξεις των δικαστικών λειτουργών.
Άρθρο: 90 Παράγραφος 3.
http://www.hellenicparliament.gr/Vouli-ton-Ellinon/To-Politevma/Syntagma/article-92/
Τι επιθυμώ:
– Οι βουλευτές, και τα μέλη της κυβέρνησης να έχουν ίδια μεταχείριση
με τους πολίτες στην απονομή δικαιοσύνης.
Τι ισχύει:
– Μόνο η Βουλή αποφασίζει για τη δίωξη των Βουλευτών.
Άρθρο 61 Παράγραφος 2.
http://www.hellenicparliament.gr/Vouli-ton-Ellinon/To-Politevma/Syntagma/article-63/
Άρθρο 62 Παράγραφος 1.
http://www.hellenicparliament.gr/Vouli-ton-Ellinon/To-Politevma/Syntagma/article-64/
– Μόνο η Βουλή αποφασίζει για τη δίωξη μελών της κυβέρνησης ή όσων στο
παρελθόν διετέλεσαν μέλη της κυβέρνησης.
Άρθρο 86 Παράγραφος 1.
http://www.hellenicparliament.gr/Vouli-ton-Ellinon/To-Politevma/Syntagma/article-88/
– Μόνο η Βουλή αποφασίζει για το ύψος των αποδοχών των Βουλευτών.
Άρθρο 63 Παράγραφοι 1,2.
http://www.hellenicparliament.gr/Vouli-ton-Ellinon/To-Politevma/Syntagma/article-65/
Β. Δημοκρατία-Λαϊκή Κυριαρχία.
Τι επιθυμώ:
– Συνταγματική κατοχύρωση δημοψηφισμάτων με πρωτοβουλία πολιτών για
ψήφιση νέων νόμων, τροποποίηση και ακύρωση υπαρχόντων, με βάση
τις αρχές της Ισηγορίας, Ισονομίας, Ισοκρατίας.
Τι ισχύει:
– Δεν προβλέπονται προτάσεις νόμων από τους πολίτες που δεν είναι
Βουλευτές ή μέλη της κυβέρνησης.
Άρθρο: 73 Παράγραφος 1.
http://www.hellenicparliament.gr/Vouli-ton-Ellinon/To-Politevma/Syntagma/article-75/
– Δεν προβλέπονται δημοψηφίσματα με πρωτοβουλία πολιτών.
Άρθρο: 44 Παράγραφος 2.
http://www.hellenicparliament.gr/Vouli-ton-Ellinon/To-Politevma/Syntagma/article-46/
– Απαγορεύονται δημοψηφίσματα για νόμους που έχουν ήδη ψηφιστεί και
αφορούν δημοσιονομικά θέματα.
Άρθρο: 44 Παράγραφος 2.
http://www.hellenicparliament.gr/Vouli-ton-Ellinon/To-Politevma/Syntagma/article-46/
Τι επιθυμώ:
– Τη συνταγματική κατοχύρωση της αλλαγής του συντάγματος μόνο μέσω
δημοψηφίσματος προερχόμενου από πρωτοβουλία πολιτών.
Τι ισχύει:
– Μόνο η Βουλή αναθεωρεί το Σύνταγμα.
Άρθρο: 110 Παράγραφος 2.
http://www.hellenicparliament.gr/Vouli-ton-Ellinon/To-Politevma/Syntagma/article-114/
Γ. Εδαφική Ακεραιότητα-Εθνική Κυριαρχία.
Τι επιθυμώ:
– Την συνταγματική κατοχύρωση της εδαφικής ακεραιότητας και ανεξαρτησίας
της χώρας.
Τι ισχύει:
– Με πλειοψηφία 151 βουλευτών αλλάζουν τα σύνορα της χώρας.
Άρθρο: 27 Παράγραφος 1.
http://www.hellenicparliament.gr/Vouli-ton-Ellinon/To-Politevma/Syntagma/article-27/
– Με πλειοψηφία 151 βουλευτών ξένα στρατεύματα εγκαθίσταται στη χώρα.
Άρθρο: 27 Παράγραφος 2.
http://www.hellenicparliament.gr/Vouli-ton-Ellinon/To-Politevma/Syntagma/article-27/
Τι επιθυμώ:
– Την υπερίσχυση του Ελληνικού συντάγματος και του εθνικού δικαίου απέναντι
στο διεθνές δίκαιο.
Τι ισχύει:
– Με πλειοψηφία 180 βουλευτών εκχωρούνται συνταγματικές αρμοδιότητες
σε διεθνή όργανα.
Άρθρο: 28 Παράγραφος 2.
http://www.hellenicparliament.gr/Vouli-ton-Ellinon/To-Politevma/Syntagma/article-28/
– Με πλειοψηφία 151 βουλευτών γίνεται περιορισμός της εθνικής κυριαρχίας.
Άρθρο: 28 Παράγραφος 3.
http://www.hellenicparliament.gr/Vouli-ton-Ellinon/To-Politevma/Syntagma/article-28/
Η “ώρα” του λογαριασμού για κοινωνία, θεσμούς, ανθρωπότητα. ηχεί. Η ομοφυλοφιλία δεν είναι κανονικότητα!. Η συν-πλήρωση τελείται μέσα από το έτερο φύλο. Η βιολογική διαφοροποίηση στο ανθρώπινο σώμα (πχ θηλυκοποίηση ανδρών) αφορούσε μέχρι πρότινος ποσοστό 1/1.000.000 του πληθυσμού (εμφανίζεται αυξητική τάση των χημικών ουσιών που ομοιάζουν με θηλυκά στοιχεία, ως συνέπεια περιβαλλοντικών αιτίων που δημιουργεί ο άνθρωπος) , δλδ οι λοιπές περιπτώσεις συνιστούν επιλογή. Η εναντίωση κατ’ επιλογή στο σώμα που φέρουμε γεννά σύγκρουση. Η σταδιακά μεθοδευμένη επιβολή της “ιδιαιτερότητας” επί της κοινωνίας ως κανονικότητα υπό το εφεύρημα του εισαγόμενου “δικαιωματισμού” συνιστά ακόμη μία απόδειξη νεο-βαρβαρότητας. Εάν δεν αντιδράσουν στην μεθοδευμένη επιβολή τώρα!!! γονείς, δάσκαλοι, καθηγητές κλπ ενδιαφερόμενοι η ανισορροπία θα μεγεθύνεται όπως και η “πληρωμή” της. Χωρίς φόβο και πάθος οφείλουμε να δηλώνομε ότι τα φύλα είναι δύο, ούτε τρία, ούτε 43…ι Μεγάλοι δημιουργοί στις τέχνες που υπήρξαν ομοφυλόφιλοι ουδέποτε την επιλογή τους προέβαλαν ως παράδειγμα ούτε εθεάθησαν στην πλατεία Συντάγματος με ζαρτιέρες σε περίπατο “υπερηφάνειας”. Ενάντια στον φόβο,, στην νεο-βαρβαρότητα, στην βία, ανθίσταται ο Λόγος.
https://kgpanagopoulos.blogspot.com/search/label/%CE%9D%CE%99%CE%9A%CE%97
Καλή Ανάσταση.