Thursday 10 October 2024
Αντίβαρο
English Βίντεο

Βίντεο απάντηση στην εκπομπή του Channel 4 "Go Greek for a Week"

Δείτε ένα βίντεο που έφτιαξε το Αντίβαρο

“Go Greek for A Week”, Channel 4
Response #1 by antibaro.gr

Well… not only for a week What about for 90 years?

This video is an extract from:
“Joanna Lumley’s Greek Odyssey”, ITV1
October 2011

http://www.antibaro.gr/subject/595

An interesting article by a Dutch journalist – http://www.antibaro.gr/node/3475

13 comments

Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 21 November 2011 at 04:55

Δέν εἶναι, λοιπόν, ὅλοι οἱ Δυτικοὶ τέρατα ποὺ συνωμοτοῦν ἐναντίον τῆς αἰωνίου Ἐλλάδος καὶ τῆς Ὀρθοδοξίας ;
Καί, δεύτερον, ἐπειδὴ οἱ προπαπποῦδες μας ἐσφάγησαν ἀπὸ τοὺς Τούρκους, Γερμανοὺς κλπ, ἔχουμε κάποιο εἰδικὸ δικαίωμα στὴν ἀργομισθία, στὴν δωροδοκία, στὴν δωροληψία, στὴν φοροδιαφυγή, στὴν εἰσφοροαποφυγή, στὴν αὐθαίρετη δόμηση, στὴν ὑπερσυνταγογράφηση, στὰ κλειστὰ ἐπαγγέλματα, στὴν μετριοκρατία κλπ, ; Αύτὰ σατιρίζει τὸ Go Greek for a week καὶ σ’ αὐτὰ τὸ συγκεκριμένο video δὲν ἀπαντᾶ.

Reply
Ι. Χονδρογιάννης 21 November 2011 at 09:37

“Δέν εἶναι, λοιπόν, ὅλοι οἱ Δυτικοὶ τέρατα ποὺ συνωμοτοῦν ἐναντίον τῆς αἰωνίου Ἐλλάδος καὶ τῆς Ὀρθοδοξίας ;”
Αναλισκόμεθα στις μεταφυσικές υπερβολές, ώστε εν τέλει να μην αποκαλύπτεται η κυνική πραγματικότητα που διέπεται αποκλειστικά από λογική χρήματος και συμφέροντος.
Φυσικά και δεν είναι όλοι οι δυτικοί ίδιοι και ευτυχώς που υπάρχουν κάποιοι με πιό σφαιρικές απόψεις και πιό ψύχραιμες αναλύσεις.
Δυστυχώς όμως θα τους βρείς στους μη διαπλεκομένους με συμφέροντα, σ’ αυτούς τους “σαν κι εμάς”, και ούτε έναν στην πολιτικο-οικονομική ελίτ που κυβερνά!
Αλλά και η δεύτερη παρατήρηση, πάλι μεταφυσική διάσταση αποδίδει στις εγχώριες κακοδαιμονίες μας. Και έτσι τις ερμηνεύει και το Go Greek for a week απλά αναμασώντας τις και μάλιστα διαστέλλοντάς τις.

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 21 November 2011 at 12:37

Δὲν ἐγνώριζα ὅτι ἡ μεταφυσικὴ ἔχει μέτρο μὲ τὸ ὁποῖον μετρῶνται οἱ «ὑπερβολές». Ἐνόμιζα ὅτι ἀπὸ τὴν φύση της (ναί, κατανοῶ τὸ παράδοξον τῆς διατυπώσεως καὶ εἶναι ἐσκεμμένο) ἡ μεταφυσικὴ εἶναι ὑπεράνω μέτρων. Φαίνεται ὅτι καὶ ὁ Ἀριστοτέλης τελικῶς θέλει τὸν Χονδρογιάννη του.
Φυσικὸ ἄλλωστε, ἀφοῦ καὶ ὁ Ἀριστοτέλης ἦταν «διαπλεκόμενος μὲ συμφέροντα» καὶ ἀνῆκε «στὴν πολιτικο-οἰκονομικὴ ἐλὶτ ποὺ κυβερνᾶ». Ἂς πάρουμε νὰ μᾶς κυβερνήσει κάποιον τελείως ἀστοιχείωτο, παντελῶς ἄγνωστο καὶ στὸν θυρωρό του γιὰ νὰ ἱκανοποιήσουμε τὸ πλέγμα μειονεξίας μας ἔναντι τῶν «διαπλεκομένων μὲ συμφέροντα» καὶ τῆς «πολιτικο-οἰκονομικῆς ἐλίτ ποὺ κυβερνᾶ».

Reply
Ι. Χονδρογιάννης 21 November 2011 at 13:08

Φαίνεται ότι και η διαστρέβλωσις εννοιών και καταστάσεων τελικώς θέλει κι αυτή τον μάστορή της!
Βαριέμαι αφόρητα να συνεχίσω έτσι την συζήτηση!

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 21 November 2011 at 14:52

Μὰ δὲν κάνετε συζήτηση.
Συζήτησις γίνεται μὲ ὁλοκληρωμένους συλλογισμούς.

Reply
Ι. Χονδρογιάννης 21 November 2011 at 15:08

Όπως οι δικοί σας για παράδειγμα; Από την πόλη έρχομαι και στην κορφή κανέλα;
Αφήστε καλύτερα, έχει και “μεσημεριανάδικα” ως εναλλακτική!

Λυπάμαι, επιθυμώ πάντοτε να μήν είμαι αγενής, αλλά δεν μου το επιτρέπετε!

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 21 November 2011 at 17:38

Πιστέψτε με, ἡ ἀγένεια εἶναι τὸ λιγώτερο κακό. Καὶ ἡ ἀμάθεια σοβαρὴ εἶναι, ἀλλὰ διορθώνεται. Ἡ μειονεξία εἶναι πολύ βαρύτερη γιὰ ὅποιον τὴν ἔχει στὴν ράχη του. Ὁμολογῶ πάντως ὀτι τὸ βρίσκω πολὺ διασκεδαστικό, ὀπότε, τὸ κατ’ ἐμέ, σᾶς εἶμαι εὐγνώμων πού συνεχίζετε νὰ καταφέρεσθε ἀκαμάτως κατὰ τῶν διεθνῶν συνομωσιῶν οἱ ὁποῖες δὲν ἔχουν ἄλλη δουλειὰ ἀπὸ τὸ νὰ ἐπιβουλεύονται τοὺς ἐκάστοτε ἀδυνάτους καὶ κατατρεγμένους.

Reply
Ι. Χονδρογιάννης 21 November 2011 at 19:48

Επίδειξη πολυμάθειας υφιστάμεθα συνεχώς. Και δεν έχω πρόβλημα να σας την αναγνωρίσω!
Ανάθεμά όμως και αν έχετε καταλάβει μια γραμμή, αν σας έχει ωφελήσει κατά τι!
Ο κίνδυνος “ὥσπερ λίθοι τε καὶ πλίνθοι καὶ ξύλα καὶ κέραμος, ἀτάκτως μὲν ἐρριμμένα οὐδὲν χρήσιμά ἐστιν” είναι πάντοτε υπαρκτός!

Υπάρχουν αυτοί που στην πολυμάθεια επιζητούν νέα γνώση χωρίς προκαταλήψεις και είναι ικανοί να επανεξετάσουν και να επανατοποθετηθούν δια της κατανοήσεως, του συσχετισμού και αφομοιώσεως. Και ότι μαθαίνουν αποτελεί ήδη κεκτημένο θησαυρό!
Και υπάρχουν αυτοί που στην πολυμάθεια απλώς ψάχνουν άλλοθι και θεωρητική θωράκιση για να υποστηρίξουν τις προκατασκευασμένες θέσεις και κοσμοαντιλήψεις τους, δια της επιλεκτικής προσαρμογής και αυθαίρετης, προσωποπαγούς ερμηνείας. Και δεν ωφελεί άλλο από τον εγωϊσμό τους!
Ο κόσμος έχει γεμίσει από αυτόκλητους “ξερόλες” που με περίσσια οίηση θεωρούν και εαυτούς κάτι παραπάνω από τους υπολοίπους. Αυτοί δημιουργούν τα αδιέξοδα σε όλους, αυτοί έκαναν τον κόσμο έτσι όπως είναι σήμερα, αυτοί είναι οι συντελεστές κάθε κρίσεως και οι δημιουργοί κάθε αυταρχισμού!
Το ότι “Ἡ μειονεξία εἶναι πολύ βαρύτερη γιὰ ὅποιον τὴν ἔχει στὴν ράχη του” θα συμφωνήσω απολύτως. Μην ξεχνάτε όμως να ψάχνετε που και που καλά και την δική σας ράχη! Πολλές φορές δεν βρίσκεται στο σημείο που νομίζετε! Εγώ την δική μου πάντως μεριμνώ να ελέγχω συχνά και καλά αν φέρει το βάρος!

Ως συνήθως κατορθώσατε να εκτρέψετε πάλι την συζήτηση και η μισή ευθύνη είναι σαφώς δική μου!

Reply
Ι. Χονδρογιάννης 21 November 2011 at 21:22

Στο ανωτέρω:
“Και υπάρχουν αυτοί που στην πολυμάθεια απλώς ψάχνουν άλλοθι και θεωρητική θωράκιση για να υποστηρίξουν τις προκατασκευασμένες θέσεις και κοσμοαντιλήψεις τους, δια της επιλεκτικής προσαρμογής και αυθαίρετης, προσωποπαγούς ερμηνείας.”
οφείλω να συμπληρώσω:
“Και συνακολούθως γίνεται τρόπος και έξις του επιχειρηματολογείν”
διότι ότι θέση και άποψη διατυπώσει κανείς, θεωρείτε υποχρέωσή σας να αναβαπτίσετε στην δική σας οπτική και ερμηνεία, αδιαφορώντας να ανιχνεύσετε το νόημα του γράφοντος!
Ίσως και να πιστεύετε ότι οι “ανοησίες” μας χρήζουν το δικό σας “συμμάζεμα”!

Reply
admin 21 November 2011 at 21:39

Αγαπητέ κ. Γεωργάνα,

πρώτον, οι γενικευμένοι αφορισμοί κατά των Δυτικών μακρυά από μένα. Ως τεκμήριο καταθέτω ότι ζω και εργάζομαι στη Μεγάλη Βρετανία.

δεύτερον, το άρθρο του Ολλανδού δημοσιογράφου νομίζω απαντά επαρκώς σε ό,τι έθεσε η εκπομπή επί της ουσίας.

τρίτον, αυτό το βίντεο παρατέθηκε ως «πρώτο», συνεπώς σκέφτομαι να φτιάξω και άλλα

και τέταρτον, έχω την εντύπωση ότι ούτε την εκπομπή έχετε δει, αλλά ούτε έχετε προσέξει την απάντησή τους στην πρώτη μου επιστολή (θα την βρείτε στα σχόλια κάτω από το εξής άρθρο – http://www.antibaro.gr/node/3475 ). Θα δείτε λοιπόν στην απάντησή τους ότι δεν θεωρούν ότι κάνουν «σάτιρα». Θεωρούν ότι μεταδίδουν την αλήθεια, και ως αλήθεια προσπαθούν να την αποδείξουν μέσω της σκληρής βασάνου της λογικής και της άντλησης αυθεντιών επί του θέματος. Συγγνώμη, αλλά οι παραγωγοί της εκπομπής είναι κατάπτυστοι.

Ανδρέας Σ.

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 22 November 2011 at 05:26

Ἀγαπητὲ κύριε Σταλίδη,
Μπορεῖ νὰ κάνουν λάθος οἱ παραγωγοὶ τῆς ἐκπομπῆς. Ὅπως μπορεῖ νὰ κάνει λάθος καὶ ἡ κυρία Lumley. Μπορεῖ νὰ κάνω κι ἐγὼ λάθος. Ἐπειδὴ ἔζησα κι ἐγὼ πολλὰ χρόνια στὸ ἐξωτερικό, γνωρίζω ἀπὸ πρῶτο χέρι πόσο ἄδικη καὶ διεστραμμένη μπορεῖ νὰ εἶναι ἡ κοινὴ γνώμη ἔναντι μιᾶς ὁποιασδήποτε χώρας. Ὅπως ἄδικη καὶ διεστραμμένη μπορεῖ κάλλιστα νὰ εἶναι ἡ κοινὴ γνώμη γιὰ πρόσωπα καὶ πράγματα ἐντὸς τῆς χώρας.
Κάτι γνωρίζω άπὸ συκοφαντίες, ἀφοῦ ἔλαβα ἐνεργὸ μέρος στὴν ἐκστρατεία ἐνημερώσεως τῆς διεθνοῦς καί, κυρίως, τῆς Εὐρωπαϊκῆς κοινῆς γνώμης γιὰ τὸ ζήτημα τῆς Μακεδονίας. Μὲ βάση τὴν ἐμπειρία μου αὐτή, ἡ καλύτερη ἀπόκρουση τῶν συκοφαντιῶν ἀρχίζει ἀπὸ τὴν παραδοχὴ ὅτι μπορεῖ νὰ εἶναι καὶ ὀρθές. Κατόπιν, μὲ τὴν λογική, ὁδηγοῦμε τὸν καλόπιστο τρίτο στὸ ἄτοπον αὐτῶν, ἐφ’ ὅσον τὸ ἄτοπο αὐτὸ ὑπάρχει. Ἡ προσέγγιση αὐτὴ δυναμώνει καὶ τὸν συκοφαντούμενο στὶς πεποιθήσεις του, κερδίζει τὸν καλόπιστο τρίτο καὶ μπορεῖ, κάποτε, κάποτε, νὰ κλονίσει καὶ τὸν συκοφάντη.
Ἐκεῖνο ποὺ δὲν πιάνει εἶναι οἱ θρῆνοι γιὰ τὸ ἄδικο ποὺ μᾶς κάνουν καὶ ἡ προσφυγὴ σέ διαιτητὲς ὅπως Τὸ Συμβούλιο Ἐπικοινωνιῶν κλπ. Πρῶτον, διότι οἱ περισσότεροι ἄνθρωποι (ἰδιαίτατα στην Δύση, ἀλλὰ καὶ σὲ ‘μᾶς ἐδῶ ἔχει πιάσει ἡ λέπρα αὐτή) εἶναι κατὰ βάθος πρωτόγονοι καὶ άκαλλιέργητοι καὶ ταυτίζουν ὑποσυνειδήτως τὸν ἀδικούμενο μὲ τὸν ἀδύνατο, τὸν ἀνήμπορο. Καὶ δὲν θέλουν νὰ τὸν ἔχουν βάρος, θέλουν νὰ εἶναι μὲ τὴν νικητή, τὸν δυνατό. Δεύτερον, διότι ὁ συκοφάντης μουλαρώνει (ὅπως μουλάρωσαν στὴν περίπτωση τῆς ἐκπομπῆς) καί, ἔπειτα, τὸν ἔχουμε μόνιμο ἐχθρό. Ἂν ἔχουμε δίκιο, μὲ τὸν τρόπο αὐτό τὸ χάνουμε.

ΥΓ Σκεπτόμεθα καὶ τὴν θέση μας πρίν καταγγείλουμε τοὺς συκοφάντες. Τὸ πραγματικὸ στοιχεῖο ὂτι τόσοι Ἕλληνες ζοῦν καὶ ἐργάζονται ἐκτὸς Ἐλλάδος κάτι λέει γιὰ τὸ ἐπίπεδο ἠθικῆς καὶ ἀποτελεσματικότητος ἐντὸς τῆς Ἑλλάδος.
ΥΓ2 Φυσικὰ ἡ ἐκπομπὴ λέει ὑπερβολές. Ἀλλὰ γίνεται τέχνη χωρὶς ὑπερβολή ; Καὶ ἡ ἀπάντηση τοῦ Ὁλλανδοῦ δημοσιογράφου εἶναι, δυστυχῶς, πολὺ ρηχή, περίπου τόσο ρηχὴ ὅσο καὶ ἡ ἐκπομπή. Θὰ μᾶς συνέφερε νὰ γίνει συζήτηση σὲ μεγαλύτερο βάθος.
ΥΓ3 Σημειῶστε ὂτι αὐτὲς τὶς άπόψεις αὐτὲς τὶς εἶχα άπὸ τότε ποὺ παρουσιάσθηκε τὸ θέμα στὸ «Ἀντίβαρο» (καὶ σὲ ἄλλους δικτυακοὺς τόπους συζητήσεων). Ἀλλά, λόγῳ τῆς πείρας ποὺ προανέφερα, θὰ προτιμοῦσα νὰ φθάνατε στὰ εὐρήματα ποὺ ἐκθέτω τώρα μόνος σας.

Reply
admin 22 November 2011 at 12:59

Αγαπητέ κ. Γεωργάνα,

Κατ’ αρχάς να πω ότι χαίρομαι ιδιαίτερα για την παρουσία σας και τα σχόλιά σας στο Αντίβαρο. Συμφωνώ με όλα όσα γράφετε. Θα διαφωνούσα μόνο με την υποτιθέμενη συνεπαγωγή που ίσως κάνετε (αλλά δεν γράφετε) ότι «συνεπώς, τζάμπα κόπος το βίντεο». Σε προσωπικό επίπεδο, στο περιβάλλον που ζω, χρησιμοποιώ την μελέτη του Αρίστου Δοξιάδη για να κάνω τη συζήτηση που είναι για σας επιθυμητή (υπάρχει ολόκληρη στα αγγλικά εδώ – http://www.opendemocracy.net/aristos-doxiadis/owners-rentiers-opportunists ). Την έχω αναδημοσιεύσει στα ελληνικά και στο Αντίβαρο, όπως θα θυμάστε, εδώ – http://www.antibaro.gr/node/3392

Όταν όμως πρόκειται για εκπομπή στην τηλεόραση, δηλαδή για βίντεο, η απάντηση δεν μπορεί να είναι 20 χιλιάδες λέξεις. Η απάντηση πρέπει να είναι της ίδιας μορφής, σε βίντεο. Επίσης, η απάντηση πρέπει να απευθύνεται στο ίδιο κοινό, δηλαδή το αγγλικό, όχι το ελληνικό. Εξ ου και ο τίτλος είναι ο ίδιος με τον τίτλο της σειράς. Συμφωνώ ότι η απάντηση πρέπει να είναι πολυδιάστατη και σε βάθος. (Θεωρώ δεδομένο ότι μία απάντηση αξίζει τον κόπο, ούτως ή άλλως). Αυτό θα έρθει στην πορεία, ανάλογα με τον κόπο που θα αφιερωθεί στην απάντηση.

Μεγαλύτερη δυσκολία αντιμετωπίζω στην άντληση χεριών, παρά σε ιδέες από τον θάλαμο επιχειρήσεων για το τι πρέπει να γίνει.

Συνεπώς: αν νομίζετε ότι αξίζει τον κόπο, αν έχετε συγκεκριμένα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν (πχ, αυτό εδώ, εκείνο εκεί κλπ), και ακόμη καλύτερα αν διαθέτετε τον χρόνο σας για κάτι εποικοδομητικό, πολύ ευχαρίστως να τα δεχθώ.

Εγώ, νομίζω ότι αξίζει τον κόπο μία απάντηση, ξεκίνησα με το συγκεκριμένο και λέω να προχωρήσω με αποσπάσματα από το άρθρο του Ολλανδού, αλλά ακόμα και του Δοξιάδη, και μέχρι όπου φτάσουν οι δυνάμεις μου και ο χρόνος μου. Μπορεί και να μην προχωρήσω καθόλου.

Ανδρέας.

ΥΓ. Η αναφορά στο «Συμβούλιο» δεν είναι δική μου και δε με ενδιαφέρουν τέτοιου είδους δράσης, για λόγους που μάλλον θα συμφωνήσουμε απολύτως. Την αναδημοσίευσα για ενημέρωση.

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 22 November 2011 at 16:40

Παραφράζοντας τὸν Ἐμμανουήλ Ροΐδη, «τὸν ἀγῶνα κατὰ τῆς συκοφαντίας καὶ ὑπὲρ τῆς ἀληθείας θεωρῶ ὑποχρεωτικὸν καὶ ἐπὶ τῇ ὑποθέσει ὅτι θὰ ἦτο μάταιος». ὀπότε συμφωνοῦμε.
Ἐπίσης συμφωνῶ ὅτι ἡ ἀπάντηση στὴν πρόκληση δὲν μπορεῖ παρὰ νὰ εἶναι μὲ τὴν ἴδια μορφή, μὲ τὰ ἴδια ὅπλα ποὺ χρησιμοποιεῖ ὁ ἀντίπαλος. Συνεπῶς, ὀρθῶς ἐπιχειρεῖτε νὰ φτιάξετε βίντεο. Λυπᾶμαι διότι δὲν ἔχω ἐπαρκῶς ἐκπαιδευθεῖ καὶ οὔτε κἂν ἐκτεθεῖ ἀρκετὰ στὸν πολιτισμὸ τῆς εἰκόνας. Φαντασθεῖτε ὅτι δὲν βλέπω σχεδὸν ποτὲ τηλεόραση καὶ ἐλάχιστα βίντεο καὶ στὸν ὑπολογιστή. Ὅποτε τὸ ἐπεχείρησα, διαπίστωσα στὴν πράξη ὅτι οἱ πληροφορίες καὶ οἱ γνώσεις ποὺ μπορῶ νὰ ἀντλήσω ἀπ’ ἐκεῖ ἀντλοῦνται μὲ ὑψηλὸ κόστος σὲ χρόνο, κόστος ποὺ δὲν μπορῶ νὰ καταβάλω. Πάντως, ἂν βρῶ κανένα βίντεο χρήσιμο στὸ νὰ ἀντικρούσει κανεὶς τὶς συκοφαντίες, θὰ σᾶς στείλω σύνδεσμο.

Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.