βουλγαρικής καταγωγής, γραμματέας της Παναττικής Ένωσης καθαριστριών,
επιστρέφοντας από την εργασία της δέχθηκε επίθεση από αγνώστους, που την περιέχυσαν
με θειικό οξύ (βιτριόλι), με αποτέλεσμα να τραυματιστεί σοβαρά στο πρόσωπο και
να χάσει την όρασή της από το ένα της μάτι. Νοσηλεύεται ακόμη σε κρίσιμη
κατάσταση, καθώς έχει πληγεί και το γαστρικό της σύστημα. Θεωρείται βέβαιο ότι
δεν θα μπορέσει πλέον να εργαστεί, μετά την αποθεραπεία της.
Κάποια στοιχεία γύρω από το θέμα αξίζει να σχολιαστούν.
Η Κωνσταντίνα Κούνεβα είναι καθηγήτρια της ιστορίας. Οι έντονες
οικονομικές ανάγκες, μετά τη μεταπολίτευση στη χώρα της, την ανάγκασαν να
μεταναστεύσει, χωρίς φυσικά ελπίδα να εύρει εργασία στο αντικείμενο των σπουδών
της. Το ίδιο είχαν από δεκαπενταετίας πολίτες από όλες τις χώρες του Ανατολικού
συνασπισμού, όπως Αλβανοί, Ρώσοι, Ουκρανοί, Ρουμάνοι, πτυχιούχοι πανεπιστημίου.
Έλαβαν την απόφαση να θυσιάσουν τη δική τους σταδιοδρομία, προκειμένου να
προσφέρουν στα τέκνα τους την ευκαιρία να σπουδάσουν τα ίδια και να ζήσουν
καλύτερη ζωή.
Βέβαια είναι σκληρό το να εγκαταλείψει κάποιος όνειρα για σταδιοδρομία
και να αρκεστεί στην εργασία τεχνίτη ή, το χειρότερο, ανειδικεύτου εργάτη. Αν
όμως αυτό είναι σκληρό, καθίσταται απάνθρωπο, όταν είναι υποχρεωμένος να εργάζεται
κάτω από εξευτελιστικές συνθήκες, όπως σκληρή συμπεριφορά εργοδότη και αμοιβή,
η οποία δεν επαρκεί για την κάλυψη των στοιχειωδών αναγκών. Και φυσικά δεν υπάρχει
κάποιο ταμείο κοινωνικής προσφοράς, ώστε να καλύπτει εκείνο που η κοινωνική
αδικία αποσπά από τον ξένο εργαζόμενο σε πολλές χώρες. Τα λόγια τα μεγάλα για
τη στήριξη των μεταναστών βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη. Βοήθεια αυτοί δεν
βλέπουν από πουθενά, καθώς γίνονται βορά των απλήστων για κέρδος
επιχειρηματιών, μεταξύ των οποίων νέο είδος ανθεί κατά τις τελευταίες
δεκαετίες: Ενοικιαστής εργαζομένων! Είναι αυτός που εξασφαλίζει εργαζομένους σε
πάσης φύσεως εργολαβικές εταιρίες, προκειμένου αυτές να έχουν το μέγιστο δυνατό
όφελος στις εργασίες που αναλαμβάνουν. Δεν εκτελούν οι μισθωτοί αυτοί σκλάβοι
τις πιό σκληρές εργασίες μόνο, είναι και οι πιο άσχημα αμειβόμενοι.
Τα κυκλώματα αυτά βέβαια είναι σε
γνώση της Πολιτείας, η οποία όμως σπεύδει να επωφεληθεί παραβλέποντας το δράμα
χιλιάδων συνανθρώπων μας και αποδεχόμενη να επωφελούνται από τα “καλά της παγκοσμιοποιημένης
οικονομίας” ακόμη και εργολάβοι που αναλαμβάνουν εργασίες για λογαριασμό ΔΕΚΟ.
Η Κούνεβα πίστεψε ότι αυτό που είχε
στερήσει από τους εργαζόμενους το καθεστώς που ανετράπη στη χώρα της, το δικαίωμα
του συνδικαλίζεσθαι δηλαδή, βρισκόταν σε πλήρη άνθηση στη χώρα μας. Γι’ αυτό
και έσπευσε να οργανωθεί, προκειμένου να επιτύχει για την ίδια και τις άλλες
εργαζόμενες σε εταιρίες καθαρισμού καλύτερες συνθήκες εργασίας και λιγότερο
άδικη αμοιβή. Αυτό όμως την κατέστησε ανεπιθύμητη στους “εκλεκτούς”
επιχειρηματίες, οι οποίοι αποφάσισαν την εξόντωσή της. Φυσικά καθώς πρέπει “κύριοι”
δεν προβαίνουν σε εγκληματικές ενέργειες. Σήμερα οι υποθέσεις αυτές διεκπεραιώνονται
με επαγγελματίες εγκληματίες, οι οποίοι έναντι καλής αμοιβής, κατά πολύ
καλύτερης των συγχρόνων αθλίων, αναλαμβάνουν να θέσουν εκτός μάχης, όποιον
ενοχλεί τα αφεντικά! Απειλές στην αρχή, για συμμόρφωση, ξύλο στη συνέχεια, για
να καταλήξουν στον τραυματισμό ή στο έγκλημα, ανάλογα με την “επικινδυνότητα”
του θύματος.
Η κοινωνία μας πορεύεται σε δρόμο που χάραξαν άλλοι πριν από μας. Ίσως
ιστορία ανάλογη αυτής της Κούνεβα να έχει γίνει από ετών ταινία του Χόλλυγουντ,
που προβάλλει στην οθόνη κάθε μορφής εγκληματικότητα στην “θαυμάσια” αυτή χώρα,
την προστάτιδα της “ελευθερίας” και των “δικαιωμάτων” των πολιτών. Ίσως πολλές
παρόμοιες περιπτώσεις στα αστικά κέντρα να μην έχουν καταλήξει στο δράμα της
Κούνεβα, επειδή τα θύματα αναγκάστηκαν να αποδεχθούν τη “μοίρα” τους.
Γράφηκε ότι τη βαρειά τραυματισμένη Κωνσταντίνα επισκέφθηκε ο
αρχιεπίσκοπος. Πολύ καλή η χειρονομία, αλλά χρειάζεται εκδήλωση μεγαλύτερης
αγάπης. Ο ιερός Χρυσόστομος υπερασπιζόμενος τους φτωχούς και καταφρονεμένους
της Βασιλεύουσας, προκάλεσε την μήνη της εξουσίας, εξορίστηκε και πέθανε στην
εξορία. Ο άγιος της Εκκλησίας μας ζητά μιμητές του στις ημέρες μας. Μόνο σαν
τους βρει, θα φραγεί το απύλωτο στόμα των επικριτών της Εκκλησίας.
“ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ”
.