Τουλάχιστον ατυχείς και στερούμενες ιστορικής τεκμηριώσεως μπορούν να χαρακτηρισθούν οι δηλώσεις του κ. Ανδρέα Λοβέρδου, βουλευτού του ΠΑΣΟΚ, περί ελεύθερης επανόδου στην Ελλάδα των μεταλλαγμένων Σκοπιανών (πρώην Ελλήνων) αυτονομιστών και προπαγανδιστών. Οι δηλώσεις έγιναν προσφάτως στην ιστοσελίδα newstime.gr και είναι εύλογο να προκαλούν ανησυχία στους κατοίκους της Μακεδονίας, αλλά και σε κάθε Έλληνα που γνωρίζει την ιστορία.
Το 1982 με νόμο του αειμνήστου Γεωργίου Γεννηματά είχε επιτραπεί η επιστροφή στη χώρα μας των πολιτικών προσφύγων, οι οποίοι ζούσαν στις τότε κομμουνιστικές χώρες, με ρητή εξαίρεση των «αλλογενών», δηλαδή εκείνων που είχαν δηλώσει ότι ανήκουν στην τεχνητή «μακεδονική» εθνότητα. Οι άνθρωποι αυτοί κατά την περίοδο 1941-1949 είχαν ενόπλως αγωνισθεί για την απόσχιση της Μακεδονίας και της Θράκης από τον ελληνικό κορμό. Πολλοί από αυτούς είχαν αρχικά ενταχθεί σε βουλγαρικές ομάδες που συνεργάσθηκαν με τις γερμανικές αρχές κατοχής. Το 1944 μεταμορφώθηκαν εν μιά νυκτί σε «σλαβομακεδόνες» παρτιζάνους του Τίτο.
Όσοι εγκαταστάθηκαν στα Σκόπια εργάσθηκαν φανατικά κατά της Ελλάδος. Αυτοί και τα παιδιά τους υπήρξαν οι κυριώτεροι στυλοβάτες της προπαγάνδας περί «Μακεδονίας του Αιγαίου». Μάλιστα από το 1993 συνταξιοδοτούνται από το κράτος των Σκοπίων ως «μαχητές του απελευθερωτικού αγώνα».
Όσοι προτείνουν την ελεύθερη είσοδο και εγκατάσταση των οπαδών της απόσχισης της Μακεδονίας μας θα πρέπει να απαντήσουν στα εξής: α) Συνειδητοποιούν την αναστάτωση που θα δημιουργηθεί στον πληθυσμό των ακριτικών περιοχών της Βορείου Ελλάδος; β) Ποια σοβαρή ευρωπαϊκή χώρα ενισχύει την καλλιέργεια αποσχιστικών τάσεων στο έδαφός της; Και γ) Γιατί πρέπει να επιβραβεύσουμε ηθικά τους Σκοπιανούς προπαγανδιστές;
Κακώς λέγει ο κ. Λοβέρδος ότι μία τέτοια κίνηση θα βοηθήσει την επίλυση των προβλημάτων μας με την ΦΥΡΟΜ. Η Ελλάδα έχει ήδη φανεί πολύ γενναιόδωρη σε πολιτική και οικονομική υποστήριξη, ενώ οι γείτονες ανταπαντούν με όξυνση των προκλήσεων. Τα αγάλματα, οι ονομασίες αεροδρομίων και σταδίων, η προπαγάνδα περί ανυπάρκτων μειονοτήτων και πολλά άλλα δείχνουν την εμμονή των Σκοπίων στην διαστρέβλωση και κλοπή της ιστορίας μας.
Ας μην ενθαρρύνουμε, λοιπόν, περισσότερο τον εθνικισμό των Σκοπίων.
Κ.Χ. 7-9-2009
ΑΝΑΝΕΩΣΗ
- Σχετικό άρθρο του Ευάγγελου Κωφού στο Βήμα 25 Ιουνίου 2003, το οποίο αναδημοσιεύθηκε αυτούσιο την επομένη στην Ελευθεροτυπία στη στήλη του Γιάννη Τριάντη
Ποιος ο λόγος που αποσιωπώνται ή παραποιούνται τα ιστορικά δεδομένα και εμφανίζονται οι “Αιγαιάτες” ως τα τελευταία θύματα του ελληνικού Εμφυλίου; Και γιατί δεν δίδονται στην ελληνική κοινή γνώμη οι σημερινές διαστάσεις του προβλήματος; (…)
* Στη διάρκεια της Κατοχής η ένταξη πολλών από αυτούς στο πλευρό των βουλγαρικών και γερμανικών Αρχών κατοχής, και αργότερα, στον Εμφύλιο, στη σλαβομακεδονική οργάνωση του ΝΟΦ χρησιμοποιήθηκε ως μοχλός διεκδίκησης περιοχών της Μακεδονίας από την ελληνική επικράτεια. Αλλά και έναντι του ΚΚΕ η αυτομόληση σημαντικού αριθμού “Αιγαιατών” από τις τάξεις του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδος προς τη Μακεδονία του Τίτο κατάφερε οδυνηρό “πισώπλατο χτύπημα” στο ΔΣΕ.
* Αυτός ο διπλά αρνητικός ρόλος των “Αιγαιατών” στην Ελλάδα εκτιμήθηκε ως απόλυτα θετικός από το γιουγκοσλαβικό καθεστώς σε Βελιγράδι και Σκόπια. Η δράση τους στην Ελλάδα αναγνωρίστηκε ως στρατιωτική υπηρεσία όχι στον ελληνικό Εμφύλιο, αλλά στον “Εθνικοαπελευθερωτικό Πόλεμο της Μακεδονίας”. Ετσι, όσοι κατέφυγαν στην τότε Λαϊκή Δημοκρατία της Μακεδονίας έτυχαν ειδικών ευεργετημάτων και, το κυριότερο, πολεμικών συντάξεων.
* Εκτοτε δύο νέες γενεές, τέκνα των αρχικών φυγάδων, διαπαιδαγωγήθηκαν σε περιβάλλον αξιών που θεωρεί ότι το “Αιγαιατικό Τμήμα της Μακεδονίας υπό την Ελλάδα” -δηλαδή η Ελληνική Μακεδονία- παραμένει “αλύτρωτο”.
* Με την ανακήρυξη της ανεξαρτησίας της πΓΔΜ το 1991, “αγαιάτες” ακτιβιστές σε πΓΔΜ και Διασπορά βρέθηκαν στην πρωτοπορία ακραίων ανθελληνικών εθνικιστικών εκδηλώσεων.
Με βάση τα δεδομένα αυτά, είναι λογικό ότι η επαναπροώθηση στην Ελλάδα χιλιάδων ατόμων με εδραιωμένη εθνικιστική σλαβομακεδονική συνείδηση και συμπεριφορά δεν συνιστά “επαναπατρισμό”, αλλά αυθαίρετο εποικισμό αλλοεθνούς εθνικιστικής μειονότητας στις παραμεθόριες περιοχές των μακεδονικών νομών της χώρας (…) Η εμφύτευση χιλιάδων “αιγαιατών” Makedonci, με τον εθνικιστικό μεσσιανισμό τους, στις κοινωνίες των ελλήνων Μακεδόνων μας αναπότρεπτα θα προκαλέσει έναν μίνι “πόλεμο των πολιτισμών” με τη διεκδίκηση της μακεδονικής ιστορίας, του μακεδονικού πολιτισμού και του μακεδονικού ονόματος (…) Οφείλουμε όμως να αναγνωρίσουμε ότι διαχρονικά το μακεδονικό ζήτημα δημιούργησε συλλογικά και προσωπικά τραύματα. Το ελληνικό κράτος υπήρξε μικρόκαρδο, απαγορεύοντας επί δεκαετίες την απλή επίσκεψη στη χώρα μας χιλιάδων “Αιγαιατών”. Σημαντικές βελτιώσεις έχουν σημειωθεί τελευταία, αλλά πρέπει να ολοκληρωθούν. Αλλες εκκρεμότητες, όπως οι εκατέρωθεν περιουσιακές απαιτήσεις, πρέπει επίσης να αντιμετωπιστούν σε διακρατικό επίπεδο με ένα “νέο πακέτο”. Για την ειρήνη και την καλή γειτονία, σε αυτό θα πρέπει να ρυθμιστούν και οι πολιτισμικές διαφορές, ανάμεσά τους και το αγκάθι του ονόματος».
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΚΩΦΟΣ – «ΒΗΜΑ»
- Υπάρχει και μεταφρασμένο στα αγγλικά στη διεύθυνση
http://www.macedonian-heritage.gr/Opinion/comm_20030710Kofos.html
- Ενώ ένα μήνα μετά έγινε σχετική ερώτηση στη Βουλή από τον ανεξάρτητο Βουλευτή κ. Στέλιο Παπαθεμελή
http://www.hri.org/news/greek/mpegrb/2003/03-07-16.mpegrb.html
—————————————————-
—————————————————-
Σχετικό με το θέμα αυτό, δημοσιεύουμε και την αλληλογραφία του καθηγητή μαθηματικών κ. Δούδη με τον βουλευτή του ΠΑΣΟΚ κ. Λοβέρδο για το ίδιο θέμα.
1. Αρχικό μήνυμα
Εθνικό Σόκ από Λοβέρδο : Θέτει ζήτημα επαναπατρισμού των Σλαβομακεδόνων
αποσχιστών του Ελληνικού
εμφυλίου<http://akritas-history-of-makedonia.blogspot.com/2009/09/blog-post_01.html>
Σε
συνέντευξη του στο
newstime.gr<http://www.newstime.gr/?i=nt.el.article&id=12245>επανέλαβε
την θέση του 2003 που έλεγε για άρση του νόμου Γεννηματά και
επαναπατρισμό των Σλαβομακεδόνων αποσχιστών.!!!
Να σας θυμίσω Κε Λοβέρδε ότι η FYROM δίνει σύνταξη
<http://akritas-history-of-makedonia.blogspot.com/2008/07/begaltsi.html>σε
αυτούς ως “*συμμετέχοντες στο Εθνικο-απελευθερωτικό κίνημα στη Μακεδονία του
Αιγαίου*” ?
Να σας θυμίζω ποιοί είναι αυτοί :
Πολλοί από αυτούς κατά την περίοδο 1941-1944 εξεδήλωσαν φιλοβουλγαρικά
αισθήματα και συνεργάστηκαν με τους Βουλγάρους συνεργάτες των Ναζί και με
την Βουλγαρική αστυνομία Οχράνα, η οποία έδρασε στην Μακεδονία και την Θράκη
ως συμμαχική δύναμη των Γερμανών. Όταν είδαν ότι το 1944 η Γερμανία και η
Βουλγαρία ανήκαν πλέον στο στρατόπεδο των ηττημένων του Β’ Παγκοσμίου
πολέμου, οι άνθρωποι αυτοί, γεννημένοι κυρίως στην Δυτική Μακεδονία, για να
αποφύγουν την δίκη και την καταδίκη ως δοσίλογοι, άλλαξαν πολιτική και
εθνική συνείδηση εν μία νυκτί.
Κυριολεκτικά μέσα σε μια νύχτα οι συνεργάτες των Βουλγάρων φασιστών
μεταμορφώθηκαν σε αριστερούς Σλαβομακεδόνες και εντάχθηκαν στην προπαγάνδα
και στους σχεδιασμούς του Τίτο. Το 1946-49 αγωνίσθηκαν για την απόσχιση της
Μακεδονίας και της Θράκης από την Ελλάδα ενδύοντας αυτή την επιδίωξη με τον
μανδύα του κομμουνιστικού διεθνισμού και της… ταξικής πάλης.
Για δεύτερη φορά ηττημένοι και φοβούμενοι την δίκη και πιθανή καταδίκη τους
βρέθηκαν στα Σκόπια και αποτέλεσαν ένα από τα θεμέλια της ψευδομακεδονικής
προπαγάνδας. Αρκετοί από αυτούς μετανάστευσαν στις Η.Π.Α., τον Καναδά και
την Αυστραλία και μετέφεραν εκεί τον φανατισμό τους κατά της Ελλάδος.
Αυτούς θέλετε να βάλετε ξανά στην Μακεδονία ?
===========================
Πηγή:
http://akritas-history-of-makedonia.blogspot.com/2009/09/blog-post_01.html
Υ.Γ. Όποιος ενδιαφέρεται να πάει στην πηγή-ιστοσελίδα και να διαβάσει και τα
σχόλια. Θα μάθει πολύ περισσότερα πράγματα…
———————————————————————–
2. Απάντηση κ. Λοβέρδου
Στις 10 Σεπτεμβρίου 2009 8:12 μ.μ., ο χρήστης <loverdos@hol.gr> έγραψε:
Κύριε Δούδη,
Σας ευχαριστώ για τα μηνύματά σας. Παρ’ότι με αδικείτε βάναυσα, ωστόσο ο διάλογος είναι πάντα χρήσιμος. Ιστορία, ευτυχώς ή δυστυχώς, γνωρίζω. Μπορώ, αν μου στείλετε τη διεύθυνσή σας να σας ταχυδρομήσω το βιβλίο μου “Πολιτική Ιστορία της Σύγχρονης Ελλάδας”. Δεν είμαι ιστορικός, αλλά η ιστορία της σύγχρονης Ελλάδας μου χρειάστηκε πολλές φορές κατά την έρευνα και τη διδασκαλία του Συνταγματικού Δικαίου. Δεχθείτε, λοιπόν, πως γνωρίζω την ιστορία του εμφυλίου, τα του Ν.Ο.Φ. κ.λπ. Πέραν όμως της ιστορίας.
Οι θέσεις μου για το θέμα της πΓΔΜ είναι καθαρές και σαφείς. Ως εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για την εξωτερική πολιτική, τις έχω εκφράσει με καθαρότητα, αλλά και αυστηρότητα. Στο site μου (www.loverdos.gr) μπορείτε να τις αναγνώσετε. Σας παρακαλώ, τέλος, να δείτε πως ακριβώς απήντησα στο Newstime, ως προς το ερώτημα της επιστροφής των προσφύγων (” εξάλειψη των καταλοίπων του εμφυλίου”).Νομίζω πως εσείς καταλαβαίνετε. Κι ακόμη στο περιουσιακό, επανέλαβα τη γνωστή φράση του Πρωθυπουργού και Καραμανλή από την επιστολή του προς τον Σκοπιανό ομόλογό του « .Όσον αφορά περιουσιακά ζητήματα, οιοσδήποτε θα μπορούσε να κάνει χρήση της δυνατότητας νομίμου προσφυγής στα Δικαστήρια, συμπεριλαμβανομένου του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στο Στρασβούργο.». Ως εκ περισσού ίσως η επισήμανση, όταν γίνεται προς επαϊοντες όπως εσείς, πως και οι δύο απόψεις αποτελούν πάγιες θέσεις όλων των ελληνικών κυβερνήσεων, τουλάχιστον από το 1998 και μετά. Τέλος, αν έχετε αντίρρηση για μέτρα ανθρωπιστικού χαρακτήρα, όπως η άδεια που έδωσα να επισκεφθούν τη χώρα το 2003 υπερήλικες πρόσφυγες, τότε αφενός διαφωνούμε κι αφετέρου σας θυμίζω πως από την κίνησή μου αυτή όχι μόνο δεν προέκυψε πρόβλημα, αλλά αποσπάσαμε θετικά σχόλια από όλη την Ευρώπη, μη υποχωρώντας πουθενά και αποδεικνύοντας πόσο ισχυρή και δικαιοκρατική είναι η πατρίδα μας.
Ευχαριστώ
Ανδρέας Λοβέρδος
———————————————————————–
3. Σχολιασμός επί της Απάντησης κ. Λοβέρδου
Ημερομηνία: 13 Σεπτεμβρίου 2009 1:48 μ.μ.
Θέμα: Re: Εθνικό Σόκ από Λοβέρδο : Θέτει ζήτημα επαναπατρισμού των Σλαβομακεδόνων αποσχιστών του Ελληνικού εμφυλίου
Προς: loverdos@hol.gr
Καταρχάς ευχαριστώ για την απάντηση. Θα κάνω κάποια σχόλια πάνω σε αυτήν και όχι μόνο:
1. Δεν είμαι κάποιος επαΐων. Απλώς ένας άνθρωπος που ασχολείται -όχι επαγγελματικά- με τα εθνικά θέματα.
2. Τα όποια σχόλια κάνω για τον οποιονδήποτε, αφορούν προφανώς τις πράξεις ή τις απόψεις του και όχι το πρόσωπό του.
3. Επί του προκειμένου.
Έχω την άποψη, ότι με το πρόσχημα “ανθρωπιστικών λόγων”, εσείς κύριε Λοβέρδο (αλλά και όσοι ακόμα ασπάζονται αντίστοιχες απόψεις, π.χ. ο κύριος Λιάνης-αν δεν απατώμαι) δημιουργείται από το πουθενά πραγματικό θέμα σλαβο-“μακεδονικής” μειονότητας εντός Ελλάδας. Αυτό φυσικά, όχι αύριο αλλά σε βάθος χρόνου.
Όσον αφορά τις περιουσίες τους, μπορούν φυσικά να απευθυνθούν σε όποιο Δικαστήριο θέλουν. Γιατί πρέπει αυτό να συνοδεύεται και με επάνοδό τους, των ίδιων και των απογόνων τους, στην Ελλάδα;;; Μήπως ξεχάσαμε για ποιους πρόκειται;;; Όσο για το απλουστευτικό επιχείρημα που ακούστηκε από κάποιους, “μα καλά φοβάται η Ελλάδα γεράκους 80 χρονών;” ή “μα καλά σε τι έφταιξαν οι απόγονοι, ακόμα και εγκληματιών;”, να σχολιάσω ότι κανένα σοβαρό κράτος δεν εισάγει από το πουθενά ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ!!!
Ναι, είναι ή θα εξελιχθεί σε πρόβλημα, η ύπαρξη ανθρώπων που αισθάνονται εθνικά “Μακεδόνες”, αλλά όχι Έλληνες. Επίσης, να τονίσω ότι οι πλέον φανατικοί από τους φίλους μας της γειτονικής Βαρδαρίας, είναι οι απόγονοι τέτοιων ανθρώπων, είτε βρίσκονται στη FYROM (βλέπε τον πρωθυπουργό Γκούεφσκι, πρώην Γκρόϊο από περιοχή Φλώρινας) είτε είναι ομογενείς τους στο εξωτερικό.
4. Αν υπάρχει οποιοδήποτε έγγραφο ή δήλωση εκ μέρους στελέχους της ΝΔ (ή άλλου κόμματος) που να δηλώνει ότι συμφωνεί με την άποψή σας, θα σας παρακαλούσα να μου τα αποστείλετε γιατί οι εκλογές πλησιάζουν και πολλοί από εμάς θα λάβουν σοβαρά τις θέσεις όλων των κομμάτων πάνω στα ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ πριν αποφασίσουν.
Υ.Γ.
α) ……, Ελλάδα (η διεύθυνσή μου)
β) ζητάω την άδειά σας να δημοσιεύσω τη συνομιλία μας σε όλους όσοι έλαβαν και το αρχικό e-mail.
Και πάλι ευχαριστώ
Στη διάθεσή σας
———————————————————————–
4. Δεύτερη Απάντηση κ. Λοβέρδου
Kύριε Δούδη,
χαίρομαι που διευθετείται το περιβάλλον μέσα στο οποίο συζητάμε. Αντί ύβρεων, ανταλλάσουμε επιχειρήματα. Σε ό,τι αφορά την εκ μέρους σας δημοσιοποίηση του διαλόγου μας, συμφωνώ απολύτως. Σε ότ,ι αφορά, όμως την άποψή σας για τα κατάλοιπα του εμφυλίου , θέλω να σας πω ότι διαφωνώ απολύτως. Κατ’αρχάς δίνοντας νόημα στη φράση μου αυτή, που την επαναλαμβάνω σε κάθε ευκαιρία επί 7 χρόνια τώρα, καθορίζετε – χωρίς να έχω πει τίποτε περισσότερο – και τα θέματα που θα μπορούσα να εννοώ. Οι θέσεις ωστόσο, που είχα ή έχω, στην κυβέρνηση ή την αντιπολίτευση, δεν επιτρέπουν να μιλώ δημόσια, με τρόπο απολύτως συγκεκριμένο. Φυσικά εσείς δεν έχετε παρόμοια δέσμευση και καλά κάνετε να είστε περισσότερο άμεσος.
Τώρα, σε ό,τι αφορά το παρελθόν των γερόντων, των οποίων η απεθνική δράση στα χρόνια του εμφυλίου οδήγησε το ελληνικό κράτος στα συγκεκριμένα μέτρα. Στην προηγούμενη απάντησή μου υπογράμμισα, πως γνωρίζω και τα γεγονότα του εμφυλίου συνολικώς, αλλά και τη δράση του Ν.Ο.Φ. (πρώην Σ.Ν.Ο.Φ.). Γνωρίζω κι εγώ ονόματα και ιστορίες. Άλλωστε, για να μην πολυλογώ, δάσκαλός μου – μέσω των βιβλίων και των παρεμβάσεών του – ήταν και είναι ο κ.Σαράντος Καργάκος.
Χαίρομαι αυτή τη συνομιλία
Ανδρέας Λοβέρδος
Υ.Γ. Θα στείλω το βιβλίο μου στη διευθύνση που μου γράψατε.
=================================================
.