Η οικονομική κρίση της Ελλάδος και τα δραματικά γεγονότα που ταλαιπωρούν την Κύπρο συνοδεύθηκαν από μία σειρά παραλλήλων εξελίξεων που δίνουν την εικόνα μιας γενικής υποχωρήσεως του Ελληνισμού από την γεωπολιτική σκακιέρα.
Μας απογοήτευσε η στάση των Γερμανών και της Ευρωζώνης, μας πίκρανε η ρωσική αδιαφορία , μας ενόχλησε η πλήρης εξαφάνιση του Γάλλου Προέδρου Ολλάντ από τα θέματα που μας αφορούν, μας προβλημάτισε η επανενεργοποίηση της συνεργασίας Τουρκίας-Ισραήλ μετά από πάγωμα τριών ετών.
Καθημερινά λαμβάνουμε μαθήματα. Πρώτον ότι στις διεθνείς σχέσεις δεν υπάρχουν φιλίες και αισθήματα , παρά μόνον συμφέροντα και συμμαχίες πρόσκαιρες που μεταβάλλονται και μεταλλάσσονται. Δεύτερον ότι πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί απέναντι στις λαϊκίζουσες φωνές στην Ελλάδα και στην Κύπρο , οι οποίες κραυγάζουν να βρούμε λύσεις έξω από την Ευρ. Ένωση, χωρίς να μας υποδεικνύουν ποιες είναι αυτές οι λύσεις. Τρίτον, να γνωρίζουμε ότι το ενδιαφέρον πολλών χωρών για τους υδρογονάνθρακες της Αν. Μεσογείου θα φέρνει συνεχείς αλλαγές συμμαχιών και συνεργασιών και θα εντείνει την ανάμιξη των ισχυρών χωρών, ΗΠΑ, Ρωσίας και Γερμανίας, στο παιχνίδι γύρω από την ΑΟΖ. Τέταρτον ότι η Τουρκία ,παρά τα σοβαρά εσωτερικά προβλήματά της (Ισλαμιστές, Κουρδικό, συλλήψεις στρατιωτικών) παραμένει μία ισχυρή δύναμη στην περιοχή και ακόμη περισσότερο έχει σωστή προβολή ισχύος. Πείθει ότι αξίζει να την έχει κάποιος σύμμαχο και αυτό προφανώς επηρεάζει τις αποφάσεις του Ισραήλ.
Τα μαθήματα αυτά καλό θα είναι να μας αφυπνίσουν. Αλλά δεν πρέπει να οδηγήσουν σε εθνική κατάθλιψη και σε αποδυνάμωση των προσπαθειών μας. Ο Ελληνισμός της Ελλάδος, της Κύπρου, των Βαλκανίων και της Ομογενείας έχει πολλά πλεονεκτήματα, αρκεί να τα αναγνωρίσει, και να τα αξιοποιήσει. Δεν πρέπει να παραιτηθούμε από την προσπάθεια οικονομικής, στρατιωτικής και διπλωματικής αναβαθμίσεως του ρόλου μας. Δεν πρέπει η κρισιμότητα των στιγμών να οδηγήσει σε ηττοπάθεια και συμπλέγματα μειονεξίας.
Μπορούμε να αναστρέψουμε το δύσκολο κλίμα. Ο Πολιτισμός μας, το επιστημονικό δυναμικό μας, το επιχειρηματικό μας δαιμόνιο, ο σημαντικός εμπορικός μας στόλος, το αξιόμαχο των Ενόπλων Δυνάμεων, ο ορυκτός και ενεργειακός μας πλούτος, είναι παράγοντες που μας δίνουν ελπίδα. Μείζων προϋπόθεση πάντως είναι η βελτίωση της ψυχολογίας μας. Να πιστέψουμε στον εαυτό μας.
Κ.Χ. 28.3.2013
8 comments
‘γεια στο στόμα σου !!!
Ο Ελληνισμός της Ελλάδος, της Κύπρου, των Βαλκανίων και της Ομογενείας έχει πολλά πλεονεκτήματα, αρκεί να τα αναγνωρίσει, και να τα αξιοποιήσει.
Περισσότερα: http://www.antibaro.gr/article/7799, Ἀντίβαρο
———————————————————————-
Δεν γινεστε συγκεκριμενος. Ποια ειναι τα πλεονεκτηματα μας;
Τα πλεονεκτήματα αυτά δεν τα αποκτήσαμε τώρα, τα είχαμε και παλαιότερα. Πιο εποικοδομητική από την απαρίθμησή τους θα ήταν η αναφορά των λόγων για τους οποίους δεν αξιοποιήθηκαν στο παρελθόν στο βαθμό που θα έπρεπε, ώστε να εξαλειφθούν οι ανασταλτικοί παράγοντες. Για παράδειγμα, εύστοχα ο αρθρογράφος αναφέρεται στο επιχειρηματικό μας δαιμόνιο, αλλά αυτό αναπτύσσεται επαρκώς μόνο στο εξωτερικό, αφού στην χώρα μας αναγκαστικά υποχωρεί μπροστά στη δαιμονοποίηση της επιχειρηματικότητας. Αυτά τα εμπόδια δεν μπορεί να εξαλειφθούν μόνο με βελτιωμένη ψυχολογία, αλλά και με κατάλληλες ενέργειες. Νομίζω ότι στο σημείο αυτό πάσχουμε.
Ο Πολιτισμός μας, το επιστημονικό δυναμικό μας, το επιχειρηματικό μας δαιμόνιο, ο σημαντικός εμπορικός μας στόλος, το αξιόμαχο των Ενόπλων Δυνάμεων, ο ορυκτός και ενεργειακός μας πλούτος,
Περισσότερα: http://www.antibaro.gr/article/7799, Ἀντίβαρο
—————————————————————————
Πολιτισμός: στην Γερμανία για κάθε καστράκι και χάλασμα που έχουν, όπως επίσης για κάθε αηδιαστικό “έργο τέχνης” φτιάχνουν “μουσεία”. Αυτό που δεν γίνεται σε εμάς είναι η αξιοποίηση και η διαφήμιση.
Επιστήμη: στην Ευρώπη τα Πανεπιστήμια είναι εργαστήρια έρευνας με κάθε φοιτητή να πρέπει να παραδόσει διδακτορική διατριβή πριν την αποφοίτησή του. Αυτό φυσικά σε εμάς θεωρείται αδιανόητο. Αν ξεπεραστούν όμως ορισμένες αρτηριοσκληρωτικές νοοτροπίες κυρίως αριστερίστικης προελέυσεως, μπορούμε να αναδειχθούμε σε παγκόμια κινητήρια δύναμη της τεχνολογίας. Από προσωπική εμπειρία σε σχέση με τους Γερμανούς ας πούμε, που θεωρούνται και κορυφαίοι, πραγματικά το μπορούμε!
Ένοπλες Δυνάμεις: οι επιδόσεις του ελληνικού στρατού στις διεθνείς ασκήσεις τον φέρνει ανάμεσα στους πιο αξιόμαχους του κόσμου. Αν συνδεθεί και με την αξιοποίηση των Ελλήνων επιστημόνων οι ωφέλειες μπορεί να πολλαπλασιαστούν.
Ορυκτός και ενεργειακός πλούτος: έχουν γραφτεί ήδη πολλά.
Θα προσθέσω την σωστή εκμετάλλευση της γης και του θαλασσίου πλούτου όπως και την ανάπτυξη βαριάς βιομηχανίας με παραγωγή αυτοκινήτων και αγροτικών μηχανημάτων όπως επίσης ενεργοποίηση των μεγάλων ναυπηγείων και δημιουργία πολλαπλών μικροτέρων.
Ιδέες ιδέες ιδέες. Όσες θες! Όσες θες!
Αρκεί να μην μας πουλάνε κατάλαβες; Και εν πάσει περιπτώσει αν μας πουλάνε αυτοί κάπως πρέπει κι εμείς να ανακτήσουμε την τιμή μας.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ!ΠΡΑΞΗ!ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ!ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ!
Καθένας μοναχός του δεν βγαίνουμε πέρα. Ποτέ και πουθενά δεν έγινε αυτό.
Σε ΟΜΑΔΕΣ και αποφασιστικά και με τα μάτια μας 14 θα πετύχουμε. Με μεμψιμοιρία και αυτοϋποβιβασμό μάλλον δεν γίνεται.
Ίσως οι επιστήμονές μας να πρέπει να φτιάξουν σχέδια τοπικής οικονομικής αντίστασης και στη συνέχεια με ενημέρωση του πληθυσμού να βάλουμε αυτά τα σχέδια σε εφαρμογή. Ο κόσμος χρειάζεται λύσεις και καθοδήγηση. Τα παίζει όλα για όλα. Δεν έχει πρόβλημα.
Κ.κ. Καθηγητές το βάρος πέφτει και σε εσάς! Συντονιστείτε! Πράξτε αυτά που προτείνετε! Οργανώστε τον λαό. Αν δεν το κάμετε εσείς δύο πιθανότητες υπάρχουν: ολοκληρωτική διάλυση και νέα μακροχρόνια υποδούλωση ή αιματηρή ανερμάτιστη επανάσταση με εμφύλιο σπαραγμό +/- ολοκληρωτική διάλυση και νέα μακροχρόνια υποδούλωση .
στην Ευρώπη τα Πανεπιστήμια είναι εργαστήρια έρευνας με κάθε φοιτητή να πρέπει να παραδόσει διδακτορική διατριβή πριν την αποφοίτησή του
Περισσότερα: http://www.antibaro.gr/article/7799, Ἀντίβαρο
——————————————–
καλο θα ηταν να μας πειτε πιο συγκεκριμενο πανεπιστημιακο ιδρυμα απαιτι διδακτορικα σε φοιτητες. Ελπιζω να γνωριζετε ποτε και ποιος παιρνει διδακτορικο ως φοιτητης. Εκτος αν ειναι ιδιοφυΐα .
για τα υπολοιπα τι να πω. απλα ειναι για γελια. δυστυχως βεβαια.
απαιτεί
Δεν απαιτεί κανένα Πανεπιστήμιο διδακτορικό για το πτυχίο. Έχεις δίκιο. Το ότι όμως 8 στους δέκα αποφοιτήσαντες έχουν θέμα διατριβής ή ήδη τον τίτλο του δόκτορα πιστεύω ότι δεν αποτελούν την εξαίρεση αλλά τον κανόνα. Και σε διαβεβαιώ πως δεν είδα και καμμιά ιδιοφυϊα από αυτούς.
Κατά τα άλλα εσύ πιστεύεις ότι έχουμε μόνο μειονεκτήματα, ενώ ας πούμε οι Τούρκοι, οι Αλβανοί, οι Βούλγαροι, οι Σκοπιανοί μόνο πλεονεκτήματα.
Εκτός αν θεωρείς ότι έχουμε άλλου είδους πλεονεκτήματα αλλά δεν τα παραθέτεις γιατί ντρέπεσαι ή έτσι από γούστο.
Πες έστω και ένα… δεν γίνεται κάτι θα σκεφτείς.
Τέλος θα ήθελαν να μου πεις τα πλεονεκτήματα που πιστεύεις ότι είχαν οι Έλληνες του 1821 απέναντι στους Τούρκους ΄του 40 απέναντι στους Ιταλούς. Ή ας πούμε η μεταεμφυλιακή Ελλάδα σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.
Εγώ θα δυσκολευόμουν να σου πω την αλήθεια να βρω κάποια.
Το απίθανον δεν είναι και αδύνατον. Πλην όμως χρη θαρσείν και πράττειν.
Οι διαπιστώσεις των πρώτων παραγράφων είναι πολύ εύστοχες. Δυστυχώς όμως, και όπως συμβαίνει σε όλους όσοι φορούν κομματικά γυαλιά, δεν έχει τίποτα να προτείνει σαν λύση ο κ. Χολέβας. Μόνο κάτι αοριστίες όπως ότι πρέπει να αναβαθμίσουμε τον οικονομικό, διπλωματικό και στρατιωτικό μας ρόλο. ΠΩΣ θα κάνουμε αυτήν την αναβάθμιση κ. Χολέβα; Ή πώς θα βοηθηθούμε από το επιστημονικό μας δυναμικό την στιγμή που το εξορίζουμε;