Friday 4 October 2024
Αντίβαρο
Γιώργος Μάτσος Πολιτική & Κοινωνία

Τη γέννηση παιδιών κατά παραγγελία και την εν συνεχεία υιοθεσία τους από το ομόφυλο ζευγάρι, θέλει να φέρει ο νέος νόμος

Γράφει ο Γιώργος Μάτσος.
Πραγματικά είναι κρίμα που ο πρωθυπουργός δεν μίλησε νωρίτερα για τον γάμο ομοφύλων για να καταλάβουμε όλοι (οι νομικοί τουλάχιστον – και να δώσουμε και στην υπόλοιπη κοινωνία να καταλάβει) τι σόι κενό περιεχόμενου πράγμα προσπαθεί να κάνει.
Καταρχάς δεν θα προσπαθήσουμε να πείσουμε τον πρωθυπουργό ότι τα ομόφυλα “ζευγάρια” ΔΕΝ “έχουν” παιδιά. Αν λέει τέτοια χοντράδα, αυτό σημαίνει ότι ότι είναι αποφασισμένος να πει και κάθε άλλο ψέμα. Η πραγματικότητα είναι, όμως, ότι παιδί μπορεί να έχει ένα μέλος ομόφυλου ζευγαριού μόνον, που αν έχει την επιμέλεια του παιδιού αυτού, ζει με τον/την ομόφυλο/η σύντροφό του.
Μας λέει λοιπόν ο πρωθυπουργός, ότι τα παιδιά αυτά δεν έχουν “ισότιμα δικαιώματα”. Ποια ακριβώς ισότιμα δικαιώματα δεν έχουν, πρόεδρε; Όταν ένα παιδί ζει σε ετερόφυλο ζευγάρι με τον έναν μόνον βιολογικό του γονέα, αυτό το παιδί έχει κάποιο πρόβλημα εάν δεν αναγνωρίζεται ως “γονέας” του ο/η σύντροφος του γονέα του με τον οποίο ζει; Όχι βέβαια! Το δίκαιό μας ρυθμίζει πρωτίστως τη σχέση του τέκνου αυτού με τον άλλο γονέα με τον οποίο ΔΕΝ ζει μαζί. Υιοθεσία από τον ή την σύντροφο του γονεά με τον οποίο ζει μαζί το τέκνο αυτό, το δίκαιό μας επιτρέπει μόνον εάν υπάρχει η συναίνεση του άλλου γονέα ( άρθρο 1550 ΑΚ). Και πολύ ορθώς! Προηγείται η σχέση με τον βιολογικό γονέα κσι όχι η σχέση με τον νέο σύντροφο του γονέα που έχει την επιμέλεια.
Όταν λοιπόν λέει τώρα ο πρωθυπουργός ότι θα αντιμετωπίσει “ισότιμα” τα παιδιά που ζουν με τον έναν βιολογικό γονέα σε ομόφυλο ζευγάρι του τελευταίου, τι ακριβώς εννοεί; Η συμβίωση αυτή είναι ΗΔΗ νομικώς εντελώς ισότιμη με την όμοια συμβίωση των παιδιών που ζουν με τον ένα γονέα τους σε ετερόφυλο ζευγάρι.
Εννοεί άραγε ο πρωθυπουργός ότι τα παιδιά που ζουν σε ομόφυλο ζευγάρι με τον ένα βιολογικό γονέα τους θα αποκόπτονται αυτόματα από τον άλλο βιολογικό γονέα τους και θα καθίστανται (θετά) παιδιά του ομόφυλου συντροφου του συμβιώνοντος με αυτά βιολογικού γονέα; Μα αυτό δεν είναι ισότιμη αντιμετώπιση. Αυτό είναι βάναυση αποκοπή του παιδιού από τον άλλο βιολογικό του γονέα! Διότι πώς να το κάνουμε πρόεδρε, στην εξίσωση αυτή που ανέφερες υπάρχει και ο άλλος βιολογικός γονέας. Αυτόν τι θα τον κάνεις; Θα τον πετάξεις;
Εκτός κι αν εννοείς περιπτώσεις που στην πράξη (και χωρίς να υπαχθεί σε νομική ρύθμιση) θα δεχθούν να γίνουν βιολογικές μητέρες ή βιολογικοί πατέρες πρόσωπα, που μετά θα απαρνηθούν το παιδί τους. Ως οιονεί “δότες” σπέρματος, ωαρίου, μήτρας. Για αυτές τις περιπτώσεις μας μιλάς πρόεδρε; Μα αυτές οι περιπτώσεις είναι κοινωνικά – τελεολογικά όμοιες με αυτές της παρένθετης μητρότητας που μόλις απέκλεισες ως εκδοχή ομόφυλης γονεϊκότητας (και ορθώς)! Αν είναι έτσι, μιλάς για κάτι πολύ πιο απορριπτέο (κατά τις δικές σου αξιολογήσεις) από αυτό που ήδη περιέγραψες!
Να σε πληροφορήσουμε επίσης ότι η δυνατότητα για τον σύντροφο του βιολογικού γονέα ανηλίκου που πεθαίνει να γίνει κηδεμόνας του παιδιού ήδη υπάρχει, χωρίς να χρειάζεται υιοθεσία. Σύμφωνα με το άρθρο 1589 του Αστικού Κώδικα (στο εξής: ΑΚ), όταν κανένας δεν γονέας δεν έχει ή δεν μπορεί να ασκήσει τη γονική μέριμνα, τότε το δικαστήριο μπορεί να ορίζει “επίτροπο” του ανηλίκου, που στην καθομιλουμένη ονομάζουμε “κηδεμόνα”. Κατά το άρθρο 1592 ΑΚ, επίτροπος μπορεί να είναι και οποιοδήποτε κατάλληλο πρόσωπο, με προτίμηση στους πλησιέστερους συγγενείς (π.χ. παππούδες). Καθόλου δεν αποκλείεται από “κατάλληλο” πρόσωπο και ο ή η σύντροφος του αποβιώσαντος γονέα!
Τα άρθρα αυτά βέβαια εφαρμόζονται μόνον όταν δεν υπάρχει άλλος γονέας ή όταν δεν μπορεί να ασκήσει τη γονική μέριμνα. Άρα, ο πρωθυπουργός μπορεί να αναφέρεται μόνον σε τέτοιες περιπτώσεις. Δεν μπορεί άνευ ετέρου να αποκόπτει ΕΙΔΙΚΩΣ τα παιδιά που συμβιώνουν με τον ομόφυλο σύντροφο του ενός γονέα από τον άλλο βιολογικό γονέα. Εάν δεν υπάρχει άλλος γονέας και ο/η (ετερόφυλος ή ομόφυλος) σύντροφος του αποβιώσαντος γονέα ενδιαφέρεται να γίνει κηδεμόνας του παιδιού, τότε πολύ απλά μπορεί να κάνει αίτηση στο δικαστήριο και να διοριστεί κηδεμόνας. Αν βέβαια ενδιαφέρονται και οι πλησιέστεροι συγγενείς του παιδιού (π.χ. παππούδες), το δικαστήριο υποχρεούται να προτιμήσει τους παππούδες. Διαφωνείς πρόεδρε; Για ποιο λόγο θα πρέπει να αποκλειστούν οι παππούδες από την κηδεμονία και να δώσεις το παιδί σε έναν βιολογικά ξένο, αν υπάρχουν παππούδες και θέλουν και μπορούν να αναλάβουν το παιδί;
Με λίγα λόγια πρόεδρε, το ζήτημα αυτό το οποίο έθεσες ως δήθεν μείζον για τα παιδιά είναι ένα ζήτημα που δεν είναι καθόλου άγνωστο στην πραγματικότητα και στο δίκαιό μας από τα ετερόφυλα ζευγάρια στα οποία ένα παιδί ζει με τον ένα βιολογικό του γονέα. Ουδέποτε τέθηκε θέμα για αυτά τα παιδιά. Γιατί το θέτεις τώρα, αν ένα τέτοιο παιδί ζει σε ομόφυλο και όχι σε ετερόφυλο ζευγάρι;
Ειλικρινά, ο μόνος λόγος για να τεθεί τέτοιο θέμα είναι, διότι έχεις κατά νου να “παραγγέλνονται” παιδιά με βιολογικό γονέα που στη συνέχεια θα εγκαταλείπει το παιδί δίδοντας συναίνεση για υιοθεσία κατ’ άρθρο 1550 ΑΚ (πιθανότατα έναντι αμοιβής!) και κατά πάσα πιθανότητα θα παραμένει άγνωστος στο παιδί!
Αυτό θέλεις να φέρεις με το νομοσχέδιό σου και τίποτε λιγότερο. Τη γέννηση παιδιών κατά παραγγελία και την εν συνεχεία υιοθεσία τους από το ομόφυλο ζευγάρι. Το κρύβεις όμως, ώστε να φαίνεται ανώδυνο και να περάσει πιο εύκολα. Ειλικρινά λυπάμαι πολύ για την ανειλικρίνειά σου. Που βέβαια θα έπρεπε να την αναμένουμε, μετά από τα τόσα ψέματα με τα οποία έχεις ξεχειλίσει τη β΄ διακυβέρνησή σου. Ο Θεός βοηθός μας, με σένα που μπλέξαμε, αρχιψεύταρε!
Εδώ το ρεπορτάζ για τις ανακοινώσεις του πρωθυπουργού.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.