Friday 18 October 2024
Αντίβαρο
Γεώργιος Ιακ. Γεωργάνας Εκκλησία Επιστολές

Επιστολή για τη γονυκλισία του ΠτΔ Π. Παυλόπουλου

Ο κ. Γεώργιος Ιακ. Γεωργάνας έστειλε την κάτωθι επιστολή στον δημοσιογράφο του ΣΚΑΙ Άρη Πορτοσάλτε σχετικά με τον θόρυβο που προκλήθηκε από τη γονυκλισία του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Προκόπη Παυλόπουλου.

paulopoulos_gonuklisia

Ἂν κατάλαβα καλά, σᾶς ἐνόχλησε τὸ γεγονὸς ὅτι ὁ Πρόεδρος τῆς Δημοκρατίας ἔκλινε τὰ γόνατα στὸν Ἑσπερινὸ τῆς Πεντηκοστῆς τῆς Κυριακῆς, 19ης Ἰουνίου 2016.  Σᾶς προκαλῶ νὰ μπῆτε σὲ τζαμὶ μὲ τὰ παπούτσια, ὥστε νὰ δείξετε ὅτι δὲν εἶσθε ἕνας ἀκόμη τζάμπα μάγκας.  Ὅποιος θέλει νὰ μπαίνῃ σὲ ἐκκλησία, καὶ νὰ φέρνῃ καὶ τὶς κάμερες μαζί του, πρέπει κάποτε νὰ καταλάβῃ ὅτι ἐκεῖ μέσα εἶναι φιλοξενούμενος.  Σὲ ὅποιον ἀρέσει …

Ἄλλωστε, δὲν ἔχει ὁ Θεὸς ἀνάγκη τὴν δικὴ μας γονυκλισία.  Ἐμεῖς, γονατίζοντας, θέλουμε νὰ δείξουμε ὅτι βάζουμε ἕνα πρᾶγμα πάνω ἀπὸ μᾶς κι ἀπὸ τὸ κράτος μας, κι ἀπὸ τοὺς νόμους μας, ὅτι δὲν τὰ ξέρουμε ὅλα. Ἰδίως ἐμεῖς, οἱ Ἕλληνες, εἷναι ποὺ πρῶτοι μειώνουμε τὸ κράτος μας καὶ τοὺς νόμους μας, ἐμεῖς, πάλι, εἴμαστε πού ἔχουμε ὑποφέρει, περισσότερο ἀπὸ ἄλλους, ἀπὸ τοὺς ξερόλες.  Νὰ θυμίσω αὐτοὺς ποὺ κυκλοφοροῦσαν μὲ τὰ μαρκούτσια καὶ ἀνακάλυπταν παντοῦ ἀπιθάνους φωνακλάδες μὲ «δίκαια αἰτήματα» ;  Ἔτσι κάπως καταντήσαμε τὸ «ὑπερήφανο» κράτος μας κράτος-ἐπαίτη καὶ κράτος-χρεωκόπο, μὲ ἐννέα χρεωκοπίες, φανερὲς ἢ συγκεκαλυμμένες σὲ 195 χρόνια.  Ἡ γονυκλισία μᾶς μάρανε ;

Θὰ μοῦ πεῖτε, ἀκόμη, ὅτι ἐμεῖς εἴμαστε πολιτισμένοι, δὲν εἴμαστε σὰν τοὺς «καθυστερημένους» Μουσουλμάνους.  Ἕνας λόγος παραπάνω νὰ μὴν αἰσθανόμαστε κανένα σύμπλεγμα ὅταν δείχνουμε σεβασμὸ στὸν Θεό, ἀκόμη καὶ ὅταν ἐμεῖς ἔχουμε «προοδεύσει» καὶ δὲν Τὸν πιστεύουμε. Στὰ προλεγόμενα τῆς «Παπίσσης Ἰωάννας» ὁ Ἐμμανουὴλ Ροΐδης γράφει αὐτά :  « … τοῦτο μόνον λέγω, ὅτι οἷαί δή ποτε καὶ ἂν ὦσιν αἱ ἐνδόμυχοι τῶν ἀνθρώπων πεποιθήσεις, μία τις ἐξωτερικὴ λατρεία τοῦ θείου πανταχοῦ καὶ πάντοτε ἐκρίθη ἀναγκαία. »

Τέλος, τὸ θλιβερὸ θέαμα τῶν ὑπασπιστῶν τοῦ Προέδρου, ἱσταμένων ὀρθίων ἐν μέσῳ τόσων γονυπετούντων, ἐνῶ οἱ θεόστεπτοι αὐτοκράτορες, ποὺ γύριζαν νικητὲς στὴν Κωνσταντινούπολη, πρώτη τους δουλειὰ εἶχαν νὰ εὐχαριστήσουν τὸν Θεό, δείχνει ἀναγλύφως τὸ πόσο μειονεκτικῶς αἰσθάνονται οἱ ἔνοπλές μας δυνάμεις.  Ἀλλοίμονο οἱ πενιχρές τους ἐπιδόσεις, σὲ σύγκριση μὲ τὸ τερατῶδες κόστος τους διαχρονικῶς, δικαιολογοῦν ἀπολύτως  τὸν φόβο τους μήπως, μὲ τὴν γονυκλισία, τὸ κῦρός τους πέσει κι  ἄλλο.

Μὲ φιλικοὺς χαιρετισμούς,

Γ. Γεωργάνας

 

 

Σημείωση του Αντίβαρου με αφορμή την επιστολή

Παρουσιάζουμε δύο περιπτώσεις, όπου ο πρωθυπουργός της Μεγάλης Βρετανίας David Cameron ανέγνωσε από το βήμα της Εκκλησίας το Ευαγγέλιο.

Πρώτον, τον  Ιούνιο του 2012 στη λειτουργία για την επέτειο 60 ετών βασιλείας της Βασίλισσας Ελισσάβετ στον θρόνο του Ηνωμένου Βασιλείου

 

Δεύτερον, τον Απρίλιο του 2013 στην κηδεία της Margaret Thatcher

29 comments

Ηωάνης Αρκουλής [Αρκολέων] 2 July 2016 at 12:20

«Είσαστε Έλληνες; Τι προσκυνάτε; Οι Έλληνες ακόμα και στους θεούς όρθιοι μιλάνε»

Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, Γέρος του Μοριά, Ελευθερωτής της Ελλάδος!

Νομίζω πως αυτό αρκεί γιά όλους εκείνους που γονυκλινής θέλουν να σώσουν την πατρίδα από μία δεύτερη σκλαβιά!

Reply
ΠΑΝΑΓ.ΚΟΚΚΑΛΙΔΗΣ 2 July 2016 at 16:40

AΣ ΜΗΝ ΚΑΤΑΚΡΙΝΟΥΜΕ ΤΟΥΣ 3 ΥΠΑΣΠΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΔΕΣΜΕΥΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ.
ΕΑΝ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΗΣ ΠΡΟΕΔΡΙΑΣ ΥΠΗΡΧΕ ΓΝΩΣΙΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΡΙΣΙΣ,ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΥΠΟΔΕΙΞΟΥΝ ΣΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ,ΕΙΤΕ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΕΙ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ ΓΙΑ ΕΠΙΣΗΜΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ,ΕΙΤΕ ΝΑ ΠΑΡΕΥΡΕΘΕΙ ΑΝΕΠΙΣΗΜΩΣ ΩΣ ΤΙΜΩΜΕΝΟΣ ΙΔΙΩΤΗΣ.
ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΟΤΙ ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΤΟΥΣ ΕΝΟΙΩΣΑΝ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΑΜΗΧΑΝΑ.
ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΝΣΥΓΚΕΚΡΙΜΜΕΝΟ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ.ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟΝ ΟΤΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΗΜΙΜΑΘΕΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΑΜΑΘΕΙΑΣ,ΚΑΙ ΕΜΠΑΘΕΙΑ ΧΡΗΖΟΥΣΑΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ.

Reply
Άγγελος Θεμελής 2 July 2016 at 17:55

Συγχαρητήρια κ. Γεωργάνα !

Reply
ΝF 2 July 2016 at 23:08

Κατα παγια τακτικη δεν ασχολουμαι με μερικους σχολιαστες. Εδω θα κανω μια εξαιρεση, διοτι αδυνατω να αντισταθω στον πειρασμο για πλακα και χαβαλέ.

Ο Πακης Παυλοπουλος ειναι φαιδρος πολιτικος, και προσωπικα μου ειναι αδιαφορο αν κανει γονυκλισιες ή οχι.Υπενθυμιζω παντως οτι ο “ταπεινος” Πακης εγινε μαλλια κουβαρια με τους Αγιορειτες μοναχους, επειδη εβαλλαν πρωτο στασιδι πίστα τον Βλαδιμηρο και οχι τον ιδιο.

Βρισκω ομως ακρως διασκεδαστικη την αποψη οτι θα επρεπε να πεσουν στα γονατα οι υπασπιστες του, σαν θρησκοληπτες γριες. Μιλαμε για 3 ανωτερους αξιωματικους, που αν εκαναν κατι τετοιο θα γελαγαν μαζι τους ολοι οι συναδελφοι τους σε ολες τις χωρες, απο τη νατοικη Δυση μεχρι την Ορθοδοξη Ρωσια.

Δεν εχω την εντυπωση οτι νικησαμε το 1940 στο Καλπακι επειδη η Αγια Βαρβαρα ευλογησε τις οβιδες των πυροβολων μας ωστε να πεσουν με ακριβεια στην κεφάλα των πολεμίων, ή διοτι καταραστηκε τις οβιδες του εχθρου ωστε να πεδουν στο γαμο του Καραγκιοζη. Κατα τη γνωμη μου η εξηγηση ηταν απλουστερη: Ο “ανεπαρκης” Στρατος μας απεδειχθη μαλλον επαρκης στο πεδιο της μαχης…..

Reply
Φειδίας Μπουρλάς 3 July 2016 at 17:46

Οἱ ὑπασπιστὲς εἶναι ἔνοπλοι (φέρουν ξίφη), ἐν ὥρᾳ ὑπηρεσίας (φρουροῦν τὸν πρόεδρο). Οἱ ἔνοπλοι δὲν δεσμεύονται ἀπὸ τὸ ἐκκλησιαστικὸ τυπικό. Θυμᾶστε τὸ παράγγελμα «πλὴν ἐνόπλων, ἀποκαλυφθεῖτε»; Καὶ φυσικὰ δὲν προσκυνοῦν· οἱ ἔνοπλοι ἀποδίδουν τιμὲς στὸ εὐαγγέλιο καὶ στὶς ἱερὲς εἰκόνες στεκόμενοι προσοχή, καὶ ὅταν πρέπει «παρουσιάζοντας ὅπλα».

Ἐπὶ τῶν ὑπολοίπων, συμφωνῶ μὲ τὸν ἐπιστολογράφο.

Reply
Φειδίας Μπουρλάς 3 July 2016 at 17:52

Μεταφέρω σχετικὸ σχόλιο φίλου:

Οι υπασπιστές θεωρούνται από παλαιότατων χρόνων οτι “προστατεύουν” δια ξιφών τον ΠτΔ (παλαιότερα τον Βασιλέα ).

Ως ένοπλοι εξαιρούνται του εκκλησιαστικού τυπικού. Δεν γονατίζουν διότι “φυλάγουν” τον ΠτΔ και είναι εν εγρηγόρσει. Οι ένοπλοι (είτε δια ξίφους είτε δια τυφεκίου) εξαιρούνται του εκκλησιαστικού τυπικού ακόμα και αν πρέπει να αποκαλυφθούν (να αφαιρέσουν το πηλίκιο δια τους ασχέτους) σε εξωτερικό χώρο. Για αυτό το σχετικό παράγγελμα σε υπαίθριες θρησκευτικές τελετές είναι: Πλην ενόπλων, Απο – καλυφθείτε.

Για τον ίδιο ακριβώς λόγο (επειδή έπρεπε να γονατίσει για μια στιγμή) στον γάμο του ο Πρίγκηπας Ουίλιαμ καίτοι έφερε αορτήρα ξίφους στη στολή του, δεν έφερε ξίφος και την “προστασία” του είχαν αναλάβει ο πατέρας του Κάρολος και ο παππούς του Φίλιππος οι οποίοι έφεραν κανονικά ξίφος κατά τη τελετή του γάμου.

Reply
Kostas A. Dimopoulos 3 July 2016 at 22:48

Εξαιρετικός κ. Γεωργάνα – με μόνη εξαίρεση το σχόλιο για τους Υπασπιστές. Ο ΦΜ απλά ολοκληρώνει την άποψη.

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 3 July 2016 at 23:28

Σωστό, φέρουν ξίφη (μόλις διακρίνεται αύτὸ τοῦ Ὑπασπιστοῦ ἀπὸ τὸν Στρατὸ Ξηρᾶς) καὶ ἡ στολὴ εἶναι μία τῶν στολῶν ὑπηρεσίας. Ἀσφαλῶς καὶ δὲν εἶναι καὶ πρακτικῶς εὔκολο νὰ γονατίσῃ κανεὶς ζωσμένος τὸ ξίφος. Ἀπ’ ὅσο θυμᾶμαι, γίνεται κανεὶς δεκτὸς σὲ Ὀρθόδοξο Ἱερὸ ναὸ ἔνοπλος ἐν ὥρᾳ ὑπηρεσίας κατ’ οἰκονομίαν. Καμμία παρατυπία, λοιπόν, δὲν ὑπῆρξε. Ἀλλά, βεβαίως, ἡ εἰκόνα εἶναι πολύ μειωτικὴ γιὰ τοὺς ὑπασπιστάς. Ἴσως, ἀφοῦ τὸ τελετουργικὸ τοῦ Ἑσπερινοῦ τῆς Πεντηκοστῆς εἶναι γνωστό, νὰ ἦταν καλύτερο νὰ εἶχε προβλεφθῆ θέση γι’ αὐτοὺς πιὸ παράμερα, ἔστω γιὰ ὅσον χρόνο διαρκοῦσαν οἱ Εὐχές. Τί στὸ καλό, τόσο ἐπικίνδυνο εἶναι νὰ προσεύχεται ὁ ΠτΔ χωρὶς νὰ τὸν ἐπιτηροῦν ἀφ’ ὑψηλοῦ, τάχα γιὰ τὴν ἀσφάλειά του ;

Reply
Kostas A. Dimopoulos 4 July 2016 at 19:14

Αρκουλοτέτοιε…Διάβασε πρώτα για τον Γέρο του Μωρηά και μετά έλα να σχολιάσεις….Άντε να μη χρησιμοποιήσω κανένα από τα “Γαλλικά” του…

Reply
IOANNES 5 July 2016 at 17:39

Το ότι ο ΠτΔ έχει προσκυνήσει τους οπορτουνιστές που κυβερνούν, κατ’ εντολή του Κώστα, δε σας πείραξε. Η -για λατρευτικούς λόγους- γονυκλισία του είναι το μείζον θέμα!

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 6 July 2016 at 09:27

Ἡ μόνη ἐξουσία πού ἔχει ὁ ΠτΔ εἶναι νὰ παραιτῆται, ὅποτε τὸ κρίνει σκόπιμο. Ἐὰν παρητῆτο ὅ,ποτε ὁ λαὸς ἐξέλεγε «ὀππουρτουνιστές», θὰ εἴχαμε προεδρικὴ ἐκλογὴ κάθε δύο μῆνες. Καὶ ἐθνικὲς ἐκλογὲς στὸ ἑκάστοτε ἐνδιάμεσο χρονικὸ διάστημα.

Reply
IOANNES 6 July 2016 at 15:46

Ο ΠτΔ έχει γλώσσα και τη δυνατότητα του ομιλείν. Δεν χρειάζεται να παραιτηθεί. Όπως έβαλε το χέρι του για να αλλάξει το ΟΧΙ του περυσινού δημοψηφίσματος σε ΝΑΙ, έτσι μπορεί να παρεμβαίνει. Αλλά έχει γονατίσει μπροστά στην απόλυτη αυθεντία της Αριστεράς. Αυτή είναι η αλήθεια.

Reply
NF 7 July 2016 at 16:45

@IOANNES:

Ουτε τη δυνατοτητα του ομιλειν εχει. Απο το 1986 και μετα δεν μπορει να κανει ουτε διαγγελμα χωρις αυτο να εγκριθει απο την Κυβερνηση. Ειναι απλως μια πολιτειακη γλαστρα, υπο την κηδεμονια του εκαστοτε Πρωθυπουργου.

Reply
IOANNES 7 July 2016 at 18:30

NF
Όπως συνέβαλε να γίνει το ΟΧΙ ΝΑΙ, έτσι μπορεί να παρεμβαίνει. Αυτό έγραψα και αυτό εννοώ. Δεν αναφέρομαι σε δυνατότητες διαγγέλματος.

Reply
NF 7 July 2016 at 23:09

Πώς ακριβως “συνεβαλλε”; Μη μου πεις οτι εβαλλε “τειχος” στο Νομισματοκοπειο με το Στουρναρα, για να μην κανει ντου ο Λαφαζανης 🙂

Reply
IOANNES 8 July 2016 at 18:47

NF
Δεν θα σου το πω. Θα σου πω έτερον τι. Ότι ο ΠτΔ ήταν αυτός του οποίου η άποψη έπαιξε κρίσιμο ρόλο, τον πιο κρίσιμο, για να κάνει ο Τσίπρας συμβούλιο πολιτικών αρχηγών μετά το ΟΧΙ και στη συνέχεια να κάνει το ΟΧΙ ΝΑΙ.

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 8 July 2016 at 21:33

Δηλαδή, τί μπορεῖ νὰ εἶπε στὸν Τσίπρα ; Οἱ πολιτικοὶ δὲν κάνουν ποτὲ κάτι ἐπειδὴ τοὺς τὸ εἶπε κάποιος ἄλλος πολιτικός. Μόνον ἐξαναγκαζόμενοι … Συνεπῶς, τὸ μόνο ποὺ μπορεῖ νὰ εἶπε ὁ ΠτΔ στὸν Τσίπρα θὰ ἦταν νὰ ἀπείλησε νὰ παραιτηθῇ. Ὁπότε θὰ ἐρχόταν προσωρινῶς στὴν θέση του ἡ κυρία Ζωὴ Κω/λου. Αὐτό μάλιστα, εἶναι πολύ πειστικὴ ἐκδοχὴ καὶ πρέπει νὰ λειτούργησε ἀποτελεσματικῶς ὡς ἐκβιασμός.

Reply
IOANNES 9 July 2016 at 02:48

Το τι του είπε…εν ευθέτω χρόνω.

Reply
IOANNES 10 July 2016 at 17:31

Σήμερα αποκαλύπτονται τα περισσότερα στην Καθημερινή για εκείνες τις κρίσιμες ημέρες. Και ο ρόλος του κ. Παυλόπουλου.

Reply
NF 10 July 2016 at 20:31

Δε μας τα λες καλα ΙΟΑΝΝΕS. Δηλαδη αν δε συγκαλουσε ο Πακης Συμβουλιο Πολιτικων Αρχγηγων δεν θα προσκυναγε ο Τσιπρας τους δανειστες;

Αν καποιος μπορει να ισχυριστει οτι διευκολυνε τον Τσιπρα να προσκυνησει, αυτος ηταν ο Βαγγελας Μεϊμαρακης, με τη σταση που τηρησε στη Βουλη. Το εκανε επειδη του το ειπε ο Πακης;

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 11 July 2016 at 11:37

Ἡ «Καθημερινὴ», τὸ περισσότερο ποὺ γράφει γιὰ τὸν ρόλο Παυλοπούλου εἶναι ὅτι λειτούργησε ὡς μαντατοφόρος, κούριερ. Μπορεῖ νὰ ἦταν πολύ σημαντικὸς ὁ ρὸλος αὐτὸς στὶς συγκεκριμένες περιστάσεις, ἀλλά, βεβαίως, δὲν εἶναι αὐτὸς πού καθώρισε τὴν τελικὴ στὰση τοῦ Τσίπρα. Πάντως, πρέπει οὶ «βορειοκορεατισταὶ» νὰ παραδεχθοῦν ὅτι ὁ Ἑλληνικὸς λαός, στὶς ἐπακολουθήσασες ἐκλογὲς τοῦ Σεπτεμβρίου 2015 ἔδωσε 82% στοὺς «προσκυνημένους» καὶ 18% κατὰ μέγιστον στοὺς «ὐπερηφάνους» καὶ «ἀδουλώτους». Ἂς μᾶς διαφωτίσουν οἱ «βορειοκορεατισταὶ» ὡς πρὸς τὴν αἰτία γιὰ τὸ ἐκλογικό τους φιάσκο. Εἶναι ὁ λαὸς «ὀσφυοκάμπτης» ; Ἤ, μήπως, κορόϊδο καὶ τὸν ἐξαπάτησαν (πάαααααλι 😉 οἱ «προσκυνημένοι» ;

Reply
IOANNES 11 July 2016 at 12:53

NF
το ερώτημά σου είναι προφανώς ρητορικό.

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 11 July 2016 at 14:00

Καθόλου ! Τί θεωροῦν οἱ «βορειοκορεατισταὶ τὸν λαό, «ὀσφυοκάμπτη» ἢ κορόϊδο ἢ ἄλλο τι ; Μάλιστα, προσβλέπω καὶ σέ πλείονες καί, ἴσως, καὶ πρωτότυπες ἀπαντήσεις.

Reply
IOANNES 11 July 2016 at 14:14

Όπως διαβάζεις, απηύθηνα την απάντηση στον NF.

Reply
Γεώργιος Ιακ. Γεωργάνας 12 July 2016 at 13:20

Ζητώ συγγνώμην. Αλλά όποιος θέλει και ξέρει, ας απαντήσει και σ’ εμένα. Ιδίως εξ αυτών που θεωρούν εαυτούς υπερμάχους της αυτοτελείας, της αυταρκείας και της ανεξαρτησίας της Ελλάδος. Εκτός από ωραίες λέξεις, πρέπει να εξηγήσουν και πώς θα τις κάνουν πράξη. Εκτός κι αν τις λέξεις τις θέλουν ως εργαλείο για να πιάσουν καρέκλες και μετά να μυξοκλαίνε ότι «είχαν αυταπάτες», αλλά και να μην αφήνουν τις καρέκλες …
Ευχαριστώ.

Reply
ΠΡΑΞΙΤΕΛΗΣ 31 August 2016 at 22:23

Θα μπορούσε να είχαν λεχθεί και άλλα πολλά για την γονυκλισία του Προέδρου. Για να είμαστε πλέον διακριτικοί θα πρέπει να δούμε τι υπάρχει πίσω από αυτά τα λεχθέντα. Οι πανανθρώπινες αξίες είναι η αγάπη, η δικαιοσύνη, η αλήθεια, η ταπείνωση. Κάποιοι κατάφεραν στη ζωή τους να υπερβούν την εγκεφαλική γνώση και να βιώσουν τις αξίες αυτές. Αυτό το κατάφεραν απολογούμενοι όχι στον εαυτό τους αλλά στον Ιησού Χριστό με ορθόδοξο τρόπο. Κάποιοι άλλοι κινήθηκαν μεταξύ κοσμικής διάθεσης και με μερικές πνευματικές αναλαμπές. Μεταξύ όμως των αθεϊστών κανείς μα κανείς δεν κατόρθωσε να βιώσει της αξίες αυτές στο ελάχιστο. Οι άνθρωποι αυτοί κινούνται μέσα σε ένα ιδεοληπτικό κέλυφος απολογούμενοι στον εαυτό τους. Είναι αυτάρκεις μέσα στο χώρο της διανόησης τους και η αυτάρκεια τους επεκτείνεται σε μία αυταρέσκεια αφού τα γνωρίζουν όλα. Δεν χρειάζονται καμία γνώμη διότι είναι βέβαιοι στον εαυτό τους. Έτσι διαψεύδονται περιτράνως στις ενέργειες τους. Οι δε αστοχίες τους καλύπτονται από αδικαιολόγητες δικαιολογίες διότι απουσιάζει η ταπεινοφροσύνη. Οι κύριοι αυτοί διατυμπάνιζαν τέλος στα μνημόνια, τέλος στα ενφια κ.τ.λ. και έτσι απεδείχθησαν περιτράνως ψεύτες και απατεώνες. Αυτοί αγκαλιάζουν όλο το πολιτικό φάσμα. Δυστυχώς για τον Έλληνα που ανοήτως τους ψηφίζει. Αν υπήρχε δυνατότης ο εκλεγμένος βουλευτής να μη είχε δικαίωμα επανεκλογής ίσως τα πράγματα να μη είχαν αυτή την τροπή.

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 1 September 2016 at 07:56

Μιὰ μικρὴ διευκρίνιση. Μπορεῖ νὰ εἶναι «ἀθεϊστὲς» αὐτοὶ ποὺ μᾶς κυβερνοῦν σήμερα, ἀλλὰ ἄθεοι δὲν εἶναι. Οἱ ἄθεοι εἶναι πιστοί. Πιστεύουν, ὅσοι (ὀλίγιστοι τὸν ἀριθμό) τὸ πιστεύουν γνησίως, ὅτι δὲν ὑπάρχει θεός. Συνεπῶς καὶ ἀγάπη καὶ δικαιοσύνη καὶ ταπείνωση καὶ ἀλήθεια μποροῦν νὰ βιώσουν, ὅσο γίνεται νὰ τὰ βιώσῃ αὐτὰ ὁ κοσμικὸς ἄνθρωπος. Κάμποσο πάντως, διότι, ἂν καὶ ἄθεοι, μετέχουν τῆς φύσεως τοῦ Θεοῦ.
Ἐνῶ οἱ σημερινοὶ «ἀθεϊστὲς» δὲν πιστεύουν σὲ τίποτε καὶ σὲ κανέναν ἐκτός, ἴσως, ἀπὸ τὸν ἑαυτό τους. Ἀλλὰ εἶναι καὶ εἰκὼν καὶ ὁμοίωσις τῶν ψηφοφόρων τους. Συνεπῶς, κανένα κέρδος δὲν θὰ εἴχαμε ἐὰν περιορίζαμε τὸ δικαίωμα ἐπανεκλογῆς τους.

Reply
ΠΡΑΞΙΤΕΛΗΣ 6 September 2016 at 16:24

Αγαπητέ Κε Γεώργιε Γεωργάνα,
Πέρα από τις διάφορες ερμηνείες των πολιτικών φαινομένων νομίζω ότι χρειαζόμαστε μία εθνική συνείδηση των μειωνεκτημάτων μας. Αυτή δίδεται κρυστάλινα από τον απεσταλμένο Παρακαλώ διάβασε τη συνημμένη αναφορά που έγραψε ο Paul Aldermandt Porter, απεσταλμένος στην Ελλάδα του Προέδρου της Αμερικής Τρούμαν, στις 14 Φεβρουαρίου 1947.

«Εδώ δεν υπάρχει κράτος σύμφωνα με τα δυτικά πρότυπα. Αντ’αυτού υπάρχει μία χαλαρή ιεραρχία ατομιστών πολιτικών, μερικοί από τους οποίους είναι χειρότεροι από άλλους, που είναι τόσο απασχολημένοι με τον προσωπικό τους αγώνα για εξουσία, ώστε δεν έχουν χρόνο να αναπτύξουν οικονομική πολιτική, ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι είχαν την ικανότητα.
Σε ολόκληρη τη χώρα, από τη μία άκρη στην άλλη, κυριαρχεί μία γκρίζα ανυπεράσπιστη, βαθιά έλλειψη πίστης για το μέλλον-έλλειψη πίστης που οδηγεί σε πλήρη απραξία στο παρόν. Οι άνθρωποι έχουν παραλύσει από την αβεβαιότητα και τον φόβο, οι επιχειρηματίες δεν επενδύουν, οι καταστηματάρχες δεν αποθηκεύουν προμήθειες.
Η Δημόσια διοίκηση είναι υπερβολικά εκτεταμένη. Οι χαμηλοί μισθοί προσαυξάνονται βάσει ενός εντελώς συγκεχυμένου συστήματος επιδομάτων, χάρη στα οποία μερικοί δημόσιοι υπάλληλοι κερδίζουν μέχρι και τέσσερις φορές περισσότερο από τον βασικό μισθό τους.
Ποτέ άλλοτε δεν έχω δει διοικητική δομή που να είναι τόσο απαράδεκτη. Απλούστατα, δεν είναι δυνατόν να βασιστεί κανείς ότι η δημόσια διοίκηση θα φέρει εις πέρας ακόμη και τις πιο απλές λειτουργίες μίας κυβέρνησης-την είσπραξη των φόρων, την εφαρμογή οικονομικών κανόνων, την επισκευή δρόμων. Συνεπώς η δραστική μεταρρύθμιση της δημόσιας διοίκησης αποτελεί συνθήκη εκ των ουκ άνευ για την επίτευξη οποιουδήποτε άλλου αποτελέσματος στην Ελλάδα.
Η Ελληνική κυβέρνηση δεν έχει άλλη πολιτική εκτός από το να εκλιπαρεί για ξένη βοήθειά ώστε να διατηρηθεί στην εξουσία απαριθμώντας θορυβωδώς τις θυσίες της Ελλάδος. Στόχος της είναι να χρησιμοποιήσει την ξένη βοήθεια ως μέσο για την διαιώνιση των προνομίων μιας μικρής κλίκας που αποτελεί την αόρατη εξουσία στην Ελλάδα.
Τα ναυτιλιακά συμφέροντα βρίσκονται σε ιδιαίτερα σκανδαλώδη θέση. Σήμερα η ελληνική εμπορική ναυτιλία βρίσκεται σε άνθηση και οι εφοπλιστές καρπώνονται τα κέρδη. Όμως η χρεοκοπημένη ελληνική κυβέρνηση δεν απολαμβάνει κανένα όφελος από αυτό τον πλούτο. Οι αποδοχές των ναυτικών εξακολουθούν να εισρέουν στη χώρα, αλλά τα κέρδη των πλοιοκτητών παραμένουν, στην πλειονότητα τους, στο εξωτερικό.
Η ομάδα πίεσης της καλής κοινωνίας-οι κομψοί κοσμοπολίτες που έχουν την έδρα τους στις Κάννες, στο Σαιν Μόριτς και στην αθηναϊκή πλατεία του Κολωνακίου δεν ενεργοποιείται Πολλοί από αυτούς είναι γοητευτικοί άνθρωποι που μιλούν εξαιρετικά αγγλικά και αδημονούν να παρέχουν κάθε δυνατή βοήθεια στην αμερικανική αποστολή. Εν τούτοις θα αποπειραθούν να προσεταιριστούν την αποστολή και να την μετατρέψουν σε ένα εργαλείο διασφάλισης προνομίων.

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 9 September 2016 at 11:12

Καλὸν εἶναι νὰ θυμόμαστε τί εἶδους ἄνθρωποι ἦταν αὐτοὶ ποὺ ἦλθαν νὰ ‘δοῦν πῶς ἐδαπανῶντο τὰ χρήματα τῆς Ἀμερικανικῆς βοηθείας. Ἦταν ἡ τρόικα τῆς ἐποχῆς ἐκείνης. Ἔχοντας διαβάσει ὅλο τὸ βιβλίο τοῦ Πόρτερ καὶ κάμποσα ἀκόμη γιὰ τὴν ἐποχὴ ἐκείνη, ἐσχημάτισα τὴν ἐντύπωση ὅτι οἱ περισσότεροι ἦταν ἁπλῶς μικρόνοες καὶ συμπλεγματικοὶ παλιάνθρωποι. Τὴν Ἑλληνικὴ φιλοξενία, ποὺ ὅλοι τσακίζονταν νὰ τοὺς προσφέρουν στὴν Ἑλλάδα, αὐτοὶ τὴν ἐξελάμβαναν ὡς δωροδοκία. Διότι, ὅπως φαίνεται, ποτὲ δὲν καταδέχθηκαν νὰ φιλοξενηθοῦν σέ καμμιά προσφυγικὴ παράγκα, ὥστε νὰ διαπιστώσουν ὅτι οἱ περιποιήσεις ἦταν καὶ ἐκεῖ ἀνάλογες καὶ δὲν τοὺς γίνονταν ὑστεροβούλως. Προτιμοῦσαν τὰ σπίτια τῶν Τσαλδάρηδων καὶ Διομήδη, τῶν Μαξίμων καὶ τῶν Πεσμαζόγλου, τῶν Ζολώτα καὶ Μαρκεζίνη, τῶν Βενιζέλων καὶ Καρτάλη, καὶ τὰ παρόμοια. Καί, ἀπὸ πάνω, τοὺς κατηγοροῦσαν αὐτούς, τοὺς σχετικῶς εὐπόρους, πού τολμοῦσαν νὰ ζοῦν καλύτερα ἀπ’ ὅτι σὲ παράγκες. Πὀσο καλὰ τό ‘χε διατυπώσει στὰ τέλια ὁ γέρο-Καραμανλῆς : Εἶναι καλύτερο νὰ τοὺς ἔχῃς ἐχθρούς, παρὰ φίλους !
Ὁμοίως, ἣθελαν νὰ ἐπωφελοῦνται ἀπὸ τὴν Ἑλληνικὴ ναυτοσύνη γιὰ νὰ μεταφέρουν τὰ Ἀμερικανικὰ ἐμπορεύματα σὲ ὅλον τὸν κόσμο μὲ χαμηλὸ κόστος, ἀλλὰ ἤθελαν καὶ οἱ Ἕλληνες ἐφοπλιστὲς νὰ ἐπενδύσουν τὰ ὅποια πλεονάσματά τους στὴν Ἑλλάδα, ἐκεῖ ὅπου, δηλαδή, σὲ χρόνο μηδέν, θὰ ἐξανεμίζονταν γιὰ νὰ κορέσουν τον φθόνο τῶν ὑπολοίπων Ἑλλήνων. Δηλαδή, στὴν πραγματικότητα, ἤθελαν νὰ χάσουν τὸ ὅποιο πλεονέκτημα τοὺς προσέφερε ἡ ἀνταγωνιστικὴ Ἑλληνικὴ ναυτιλία ! Ἅντε μετὰ νὰ τοὺς πάρῃς στὰ σοβαρά, ἀφοῦ δὲν ἤξεραν τί ἤθελαν.
Πολύ ἀποκαλυπτικὴ λεπτομέρεια εἶναι ἐκεῖνο τὸ σημεῖο ὅπου ὁ Πόρτερ καταλογίζει, εἰς βάρος τῶν ἰθυνόντων τὰ τῆς Ἑλλάδος, τὸ ὅτι γνωρίζουν καὶ καλὰ Ἀγγλικά ! Φαίνεται καθαρὰ ὅτι αἰσθανόταν μειονεκτικὰ μπροστὰ σὲ ἀνθρώπους πού μιλοῦσαν καὶ διάβαζαν καὶ ἔγραφαν καὶ Ἑλληνικὰ καὶ Ἀγγλικὰ καὶ Γερμανικὰ καὶ Γαλλικά, πολλοὶ καὶ Ἰταλικά. Περίμενε, δηλαδή, νὰ ἔχῃ νὰ κάνῃ μὲ τίποτε φυλάρχους πρωτογόνων.
Κάποιος πολύ παλιὸς οἰκογενειακὸς φίλος, ὅταν ἔδειξε στὴν Ἀμερικὴ μιὰ φωτογραφία τῶν γιῶν του (θὰ ἦταν 80άρηδες σήμερα) ἀπὸ ἐκδρομὴ στὴν Ἑλληνικὴ ὕπαιθρο χρειάσθηκε νὰ ἐξηγήσῃ διὰ μακρῶν ὅτι δὲν ἦταν καὶ τσέλιγκας ! Διότι, στὸ βάθος τῆς φωτογραφίας, φαίνονταν καὶ πρόβατα, ἄλλο ὅτι τὰ ἀγοράκια ἦταν ντυμένα μὲ τὴν τελευταία λέξη τῆς Εὐρωπαϊκῆς παιδικῆς μόδας τῆς ἐποχῆς.
Ἀλλὰ καὶ ἀπὸ καθαρῶς οἰκονομολογικῆς σκοπιᾶς ὁ Πόρτερ τά ‘χει κάνει μαντάρα. Ἀπὸ τὴν στιγμὴ πού ἡ χώρα του εἶχε άποφασίσει, ὀρθῶς, νὰ ἐπιδοτήσῃ τὸν ἀντικομμουνισμό, ὁ μέσος Ἕλληνας θὰ ἔσπευδε, ὅσο μποροῦσε, νὰ πάρῃ τὴν ἐπιδότηση καὶ θὰ ἐγκατέλειπε, στὴν ἔκταση ποὺ μποροῦσε, τὶς ὅποιες ἄλλες παραγωγικὲς καὶ βιοποριστικὲς ἀσχολίες του. Δέν ἦταν «ἀμερικανάκια» οἱ Ἕλληνες καί, ἦταν, ἐπιπροσθέτως καὶ νηστικοί, ὄχι χορτᾶτοι. Δυστυχῶς, οἱ Ἀμερικανοὶ τῆς γενεᾶς τοῦ Πόρτερ, ζυμωμένοι μὲ τὶς ἐμπειρίες τῆς Μεγάλης Ὕφεσης τοῦ Μεσοπολέμου, εἶχαν χάσει πολλὴ ἀπὸ τὴν πίστη τους στὴν ἐλεύθερη ἀγορά. Συνεπῶς, τὸ φαινόμενο τοῦ παρασιτισμοῦ, τῆς μακρόχρονης ἐξάρτησης ἀπὸ τὰ περισσεύματα ἄλλων, δὲν τὸ εἶχαν ἀξιολογήσει ἐπαρκῶς, ἀφοῦ ἄλλα τοὺς ἔκαιγαν τότε.

Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.