Monday 30 September 2024
Αντίβαρο
Δημήτρης Νατσιός Παιδεία

Να φτιάξουμε «Κρυφά Σχολειά»

«Κάποτε, μια μέρα που συζητούσαν δύο απλοί άνθρωποι – δυο ψαράδες ήταν – για την πίεση που ασκούν οι μεγάλες δεξιές και οι αριστερές Δυνάμεις (σ.σ. και νυν οι λεγόμενες πάλαι ποτέ Μεγάλες Δυνάμεις) πάνω στην πολιτική ζωή του τόπου για τα συμφέροντα τους, ο ένας ξεστόμισε μια φράση που με ξάφνιασε. Είπε οργισμένος: αν μας πιάσει καμμιά μέρα το ελληνικό μας…». (Στρατής Μυριβήλης, περ. «Γνώσεις», τ. 14, 1959).

Το θέμα είναι τι εννοούσε ο απλός άνθρωπος, λέγοντας «να μας πιάσει το ελληνικό μας»; Κάτι παρόμοιο ειπώθηκε και από τον Ιω. Ζαμπέλιο στον Καποδίστρια. «Το φρονείν και πράττειν Ελληνικά» είναι η βασιλική οδός για αληθινή πρόοδο του έθνους. Ίσως εδώ εντοπίζεται η κακοδαιμονία μας. Καταντήσαμε περίγελως της οικουμένης και μπαίγνιο του κάθε τυχάρπαστου χαρτογιακά των Βρυξελλών, γιατί δεν «σκλαβωθήκαμε εις τα γράμματα» (Κολοκοτρώνης). Αλλά σε ποια γράμματα; Στα γράμματα τα ελληνικά, όπως τα οραματίστηκε ο Καποδίστριας: «αν η παρούσα γενεά δεν ενδυναμωθεί από ανθρώπους μορφωμένους εν καλή διδασκαλία, μάλιστα δε προς τον κανόνα της αγίας ημών πίστεως και των ηθών μας, θα είναι δυσοίωνο το μέλλον της Ελλάδος και η διακυβέρνησις της αδύνατη». (Ιω. Τσάγκα, «Η ορθόδοξη χριστιανική αγωγή στο εκπαιδευτικό έργο του Ιω. Καποδίστρια», εκδ. «Κυριακίδη», σελ. 174). Ας προσέξουμε τρία πράγματα από τα χρυσά λόγια του Κυβερνήτη. (Μόνο αυτός δικαιούται τον έξοχο αυτόν τίτλο. Ψηφίστηκε από Εθνική Συνέλευση, οι διάδοχοί του πρωθυπουργοί αναρριχήθηκαν είτε μέσω κομμάτων είτε μέσω…πτωμάτων). Για να ευσθενεί το κράτος, για να είναι ευοίωνο το μέλλον της πατρίδας, χρειάζονται: άνθρωποι μορφωμένοι εν καλή διδασκαλία, σύμφωνοι και σύμφωνη με τα ήθη και την παράδοσή μας, «μάλιστα δε» προς τον κανόνα της αγίας ημών πίστεως. (Το «μάλιστα» είναι υπερθετικός βαθμός του επιρρήματος «μάλα» που σημαίνει πολύ). Άρα, αν δεν κανοναρχεί την Παιδεία, σε υπερθετικό βαθμό, η αγία μας Ορθοδοξία, «ουδέν ποιούμεν». (Ο λόγος του Σωτήρος Χριστού είναι «τα μάλα» σαφής: «χωρίς εμού ου δύνασθε ποιείν ουδέν», στο κατά Ιωάννην ΙΕ΄, 5).

«Τρία πράγματα εχάλασαν την Ρωμανίαν όλην, ο φθόνος, η φιλαργυρία και η κενή ελπίδα», έλεγε ένα ασμάτιο την εποχή της άλωσης της Πόλης από τους Τούρκους. Τρία πράγματα εχάλασαν και την Ελλάδα όλην, η αμορφωσιά, η περιφρόνηση της παράδοσης και το «άγκιστρον της αθεΐας» θα πρέπει να λέει το κύκνειο άσμα της τωρινής άλωσης. Και το ότι σήμερα εξοβελίστηκε το επίθετο «εθνική» από το υπουργείο Παιδείας, είναι η συνεπέστερη και η ειλικρινέστερη πράξη των κυβερνώντων. Μια Παιδεία που δεν φρονεί και πράττει ελληνικά, όπως είναι αυτή που βιώνουμε τις τελευταίες 3-4 δεκαετίες, δεν μπορεί να ονομάζεται εθνική. «Το έθνος πρέπει να μάθει να θεωρεί εθνικόν ό,τι είναι Αληθές», γράφει το σολωμικό επίγραμμα.
Όταν εμένα τον δάσκαλο το κράτος με αναγκάζει να διδάξω «νανούρισμα για χταπόδια» (γλώσσα Δ’ Δημοτικού) ή «οδηγίες χρήσης καφετιέρας» (γλώσσα Στ΄ Δημοτικού), «μουρμουρίζοντας σπασμένες σκέψεις από ξένες γλώσσες» (Σεφέρης) απατώ τους μαθητές και απατώμαι. Αυτό είναι αμορφωσιά και κακή, κάκιστη διδασκαλία. Όταν στην Στ΄ δημοτικού πάλι, θέλω να διδάξω τον ηρωισμό, την αυτοθυσία και εμφανίζω ενώπιον των μαθητών μου κείμενο σαν αυτό που τιτλοφορείται «Με λένε Σόνια» ψεύδομαι και ακυρώνομαι ως δάσκαλος. Εξηγώ, εν περιλήψει, το «ελληνοπρεπές» κείμενο. «Ένα σπίτι πήρε φωτιά. Η Σόνια τρέχει, αρπάζει το λάστιχο για να υη σβήσει, φωνάζει. Τελικά κάποιος κοιμώμενος ξυπνά, ειδοποιεί την Πυροσβεστική. Η φωτιά έσβησε γρήγορα. Όλοι μακαρίζουν και επαινούν την Σόνια». (Το κείμενο καταλαμβάνει τρεις σελίδες!!). Στο τέλος οι μαθητές μαθαίνουν ότι η Σόνια, η ηρωίδα αυτής της σπουδαίας πραγματικά πράξης, είναι μια…γάτα.

Στα παλαιότερα βιβλία μπορούσες να μιλήσεις για τον ηρωισμό μέσω ενός εξαίσιου ποιήματος για τον Ευαγόρα Παλληκαρίδη. Και ακόμη πιο παλιά ένα κείμενο με τίτλο το «φίλημα», το οποίο αναφερόταν στην αυτοθυσία του Παπαφλέσσα στο Μανιάκι. Από τον Παπαφλέσσα και τον Παλληκαρίδη «αρθήκαμε» στον ηρωισμό μιας γάτας. Αυτό είναι η κατάργηση της παράδοσης και των ηθών μας, η οποία, αν συνδυαστεί με τον «δεμβαριεστισμό» (δεν βαριέσαι) και τον παφλάζοντα αριστερισμό – εθνομηδενισμό πολλών εκπαιδευτών (δεν είναι λάθος η λέξη) εξηγούμε την πρωτοφανή διάλυση του κράτους και ανθρώπων. Η Παιδεία μας έχασε την ψυχή της, την παράδοσή της, έχασε το ιμάτιον της σωφροσύνης. Και όπως το δαιμονισμένο πλήθος των Γαδαρηνών, εκδίωξε και τον Χριστό. Παιδεία χωρίς «ψυχή και Χριστό» (άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός) αφήνει τ
α παιδιά αμόρφωτα, αγράμματα, «παιδιά ωσάν τα γουρουνόπουλα» (ο ίδιος άγιος). («Και ώρμησεν η αγέλη των χοίρων κατά του κρημνού εις την λίμνην και απεπνίγη», στο κατά Λουκάν Η΄, 33). Το κακό είναι ότι τώρα που η κρίση θα μας «τηγανίσει» και θα μας «καύσει» μείναμε άοπλοι, χωρίς «τον θυρεόν της πίστεως» και την πανοπλίαν της παράδοσής μας. (Παράδοση είναι η ζωντανή φωνή των κεκοιμημένων σύμφωνα με έναν έξοχο ορισμό. Η παράδοση δεν είναι αναχρονισμός όπως διατείνονται οι αμαθείς. Η παράδοση, σύμφωνα με την ετυμολογία της λέξης, είναι ό,τι θα παραδώσουμε – από το ρήμα παραδίδωμι- και όχι ό,τι παραλαμβάνουμε. Αλλιώς θα λεγόταν παραλαβή ή παράληψη).

Τι μπορούμε να κάνουμε, υπάρχει ελπίδα Υπάρχει, αλλά, πρώτον «θέλει μελτέμι γερό, γεννημένο στην Τήνο, που να ‘ρθει με την ευχή της Παναγίας και να καθαρίσει τον τόπο απ’ όλων των λογιών της Τουρκιάς και της γηραιάς Ευρώπης τ’ απομεινάρια» (Ελύτης) και, δεύτερον, «απ’ έξω μαυροφόρ’ απελπισιά/ πικρής σκλαβιάς χειροπιαστό σκοτάδι», Κρυφό Σχολειό. Ένα σε κάθε ενορία, δάσκαλοι, Ορθόδοξοι Χριστιανοί, υπάρχουν, «για να θεριώσουν την αποσταμένη ελπίδα, με λόγια μαγικά». Οι εκκλησιές να μην ανοίγουν μόνο κάθε Κυριακή και γιορτή. Να τις κάνουμε Κρυφά Σχολειά, να διδάσκουμε τα ιερά γράμματα και όχι τα άθεα της σήμερον, που μας έφτασαν στο χείλος (ή στον) του γκρεμού. Να μείνει μαγιά για το αυριανό φύραμα. Παπάδες και δάσκαλοι (οι ηρωικές «δασκαλίτσες» του Μακεδονικού Αγώνα) έσωσαν  κάποτε την Μακεδονία. «Ώρα ήδη ημάς εξ ύπνου εγερθήναι». Την πατρίδα το ’21 δεν την ελευθέρωσε η Ευρώπη και κανένα Δ.Ν.Τ.. Την ανέστησε η μαγιά, τα πνευματικοπαίδια του Πατροκοσμά, των Δασκάλων του Γένους , των Νεομαρτύρων.
 «Την Ελλάδα από το αυτί θα την αρπάξουμε και θα τη σώσουμε, θέλει δε θέλει».

Νατσιός Δημήτρης
δάσκαλος- Κιλκίς

.

37 comments

Ανώνυμος 3 March 2010 at 23:31

Εκει που παω να συμφωνησω με τον κυριο Νατσιο, να σου πετιεται η παιδαγωγικη αντιληψη δεκαετιας 50 που εχει. Εχει δικιο για τα χαλια της παιδειας, για την παραδοση κλπ κλπ. Η συνταγη του ομως ειναι το αυταρχικο, εθνικοφρον σχολειο της δεκαετιας τους 50.
Δυστυχως, παλινδρομουμε μεταξυ ακρων αντιληψης Σονιας-Ρεπουση και Νατσιου.

Reply
Kakarelidis 3 March 2010 at 23:56

Μόνο όποιος έχει (ή είχε σχετικά πρόσφατα) παιδιά στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο ΚΑΙ ασχολειται πραγματικά μ’ αυτά και την παιδεία τους, μπορεί να διαισθανθεί τι ακριβώς υπονοεί ο Δημήτρης.
Σε κάθε άλλη περίπτωση μας χρειάζεται και αυτοκριτική και ικανή δυνατότητα κατανόησης.
ΓΚ

Reply
Ανδρεας45 4 March 2010 at 00:35

Αν χωριστει το κρατος απο την εκκλησια και αντι για σταυρους παρουμε στα χερια μας σπαθια τοτε μονο θα παμε μπροστα.
Ο καιρος που λεγαμε σφαξε με αγα μου να αγιασω περασε.
Πολλα απο αυτα που λεει ο κ. Νατσιος με βρισκουν συμφωνο αλλα αυτη η εμμονη του με την θρησκεια ειναι που χαλαει ολα του τα γραφομενα.
Α.Δ.

Reply
Ktino 4 March 2010 at 06:22

Έχασες το νόημα Ανδρέα Δ… Η ορθοδοξία μας δεν είναι επιλογή στον αγώνα που δίνουμε, είναι το δυνατότερο μας όπλο

Reply
Ανδρεας45 4 March 2010 at 08:58

Κοιμασαι τον υπνο του δικαιου αγαπητε.
Κοιτα τα κρατη που εχουν πεσει με τα μουτρα στην θρησκεια τι προοδο εχουν και εξηγησε γιατι ιστερουν?
Σου λεω ξανα για να παμε μπροστα πρεπει να παρατησιμε τους σταυρους και τις προσευχες και αντι να κτιζουμε εκκλησιες και παρακλησια να κτιζουμε νοσοκομεια και γηροκομεια. Η θρησκεια και οι ψαλμοι ηταν καλοι πριν απο 1000 χρονια οχι σημερα.
Φιλικοτατα
Ανδρεας Δ.

Reply
OWL 4 March 2010 at 09:04

Θυμηθείτε τον Πατροκοσμα: “Γκρεμίστε τις εκκλησιές, χτιστε σκολιά!”

Reply
OWL 4 March 2010 at 09:51

“Την πατρίδα το ’21 δεν την ελευθέρωσε η Ευρώπη “
ΛΑΘΟΣ, Δάσκαλε…Ο αγωνας ξεκίνησε με τη θυσια των παλληκαριών αλλά τελειωσε με τη Ναυμαχία του Ναυαρίνου..Αν δεν ήταν οι στόλοι των Μεγαλων Δυναμεων ( και δεν γινοταν η γνωστή, κατα λάθος, βυθιση της αγγλικής βάρκας) ο Ιμπραήμ δεν θα ειχε αφήσει ουτε χορταρι. Μετα εγινε το Πρωτοκολλο του Λονδίνου…
Ειχες δίκιο για τη Ρεπούση, να μην το παρακάνουμε όμως…Δεν θα μας σωσουν τα κατηχητικά αλλά η ορθολογιστική οργανωση της πολιτειας.

Reply
Π.Τσίρος 4 March 2010 at 15:32

δεν θα γνωρίζουν φαίνεται κάποιοι από τους σχολιαστές, το μνημειώδες

“τινές εσκανδαλίσθησαν …. “

Reply
Ανώνυμος 4 March 2010 at 16:47

Μάθε πρώτα να γράφεις και μετά να στέλνεις σχόλια!

Reply
Ανώνυμος 4 March 2010 at 16:47

Μάθε πρώτα να γράφεις και μετά να στέλνεις σχόλια!

Reply
Γιάννης3 4 March 2010 at 17:02

Ε όχι ότι θα πάμε μπροστά με τα σπαθιά! Κράτα τα ζωνάρια σου ρε μεγάλε.

Όχι δεν θα πάμε μπροστά με τα σπαθιά. Μπροστά θα πάμε με τα βιβλία. Κλείστε τα πισί κι ανοίξτε τα στραβά σας. Κι αν θέλετε και τα πισιά διαβάζετε πράγματα με βάθος κι όχι ενημέρωση-σαπονόφουσκα. Κι αν αντέχετε διαβάζετε αυτά που διαφωνείτε. Και κρατήστε τα στο νου σας χωρίς να τα απορρίψετε. Θά’ ρθει η ώρα που θα βρείτε και λίγο δίκιο. Ειδικά σε κείμενα από ανθρώπους που κι εσείς κατά βάθος αναγνωρίζετε ότι έχουν φάει τα βιβλία και είναι, πώς να το πούμε, πιο “μορφωμένοι” από εσάς.

Αυτό είναι πολιτισμός κύριοι. Τα σπαθιά είναι σκέτη βαρβαρότητα. Υπομονή, καλλιέργεια και πνευματική εργασία.

Reply
Ανώνυμος 4 March 2010 at 17:33

Εσύ διαβάζοντας βιβλία, έμαθες και προφανώς μορφώθηκες.

Το πισι
Του πισιου
Το πισι

Τα πισια
Των πισιων
Τα πισια

Reply
Γιάννης3 4 March 2010 at 18:12

Τόσο σε κόβει, τόσο λες. Αν και δεν κατάλαβα γιατί μυγιάστηκες. Έχεις και ψυχολογικά;

Προφανώς δεν κατάλαβες την ειρωνία στον όρο.

Reply
Ανώνυμος 4 March 2010 at 18:32

«Δώσε τσόντα στον λαό» !!!
Ο λόγος φυσικά, για τα ευτράπελα της κυβέρνησης του Γιώργου, που κατά τα φαινόμενα εκμεταλλεύθηκε την σεξουαλικότητα των ελλήνων για να κρυφτεί πίσω από μία πορνοταινία -προσωπική στιγμή δήλωσε η ίδια η πρωταγωνίστρια- προκειμένου να αποφύγει τις αντιδράσεις του λαού. Ποιού λαού δηλαδή, ενός αποχαυνωμένου πλήθους που παραμέρισε-αγνόησε την καταδίκη του και “έπεσε με τα μούτρα” να θαυμάσει τα κάλλη και τις “σεξουαλικές επιδόσεις” μίας νεαρής, γνωστής για την προκλητικότητά της…
Η διαφήμιση της “πορνοταινίας” είχε ξεκινήσει ημέρες πριν, ενώ ήταν ήδη γνωστό πως την ίδια ημέρα κυκλοφορίας της ο πρωθυπουργός της χώρας θα “κυκλοφορούσε” μία άλλη πορνοταινία στην οποία πρωταγωνιστικό ρόλο θα είχε η Ελλάδα και οι πολίτες… Και όποιος δεν πιστεύει (ακόμη) πως θα πρωταγωνιστήσει σε πορνό ταινία, με πρωταγωνιστές όλους τους Ευρωπαίους και αμερικανούς κερδοσκόπους (αλλά και “φίλους”), καλά θα κάνει να περιμένει να δει και την συνέχεια του… “έργου”.
Ακόμη και σήμερα, μία ημέρα μετά την αποχαύνωση των Ελλήνων από τα κάλλη και τις επιδόσεις (της ομολογουμένως συμπαθέστατης και ωραιότατης πρωταγωνίστριας), σύμπασα η χώρα είχε ως θέμα συζήτησης μία τσόντα αμερικανικού τύπου (όπως δηλώνουν ειδικοί στον χώρο, οι οποίοι μάλιστα προσθέτουν πως πρόκειται για μία μόνο σκηνή που κρατάει 28 λεπτά), αλλά και μία σειρά αποριών, όπως λ.χ. εάν πρόκειται για “τριλογία”, αφού οι ειδικοί (και πάλι) του χώρου διαπίστωσαν σειρά “κενών” που πιθανότατα θα συμπληρωθούν από μελλοντικές εκδόσεις.
Κανείς δεν αναφερόταν στον βιασμό της οικονομικής του κατάστασης, κανείς δεν ενδιαφερόταν για το πως θα αντιμετωπιστεί η σύγχρονη πολιτική λαίλαπα που λέγεται Γιώργος Παπανδρέου ο οποίος έχει κηρύξει τον πόλεμο κατά των εισοδημάτων των απλών ελλήνων πολιτών, προκειμένου να ικανοποιήσει τις ορέξεις των εντολέων της Ευρώπης, του Λευκού Οίκου ή της Νέας Τάξης που δείχνει να επιβάλλεται περίτρανα σε μία χώρα, οι πολίτες της οποίας ενδιαφέρονται περισσότερο για τα ΤΕΧΝΗΤΑ σεξουαλικά επιφωνήματα ικανοποίησης και θαυμασμού μίας δραστήριας νεαρής!!!
Φυσικά, επειδή αυτοί που μας κυβερνάνε, μας γνωρίζουν πάρα πολύ καλά, έπαιξαν και κατάφεραν να περάσουν μέτρα για τα οποία , εάν παλαιότερα γινόταν απλώς μία νύξη, θα καιγόταν σύμπασα η Αθήνα μαζί με την Πελοπόννησο και την Θεσσαλονίκη…
Σήμερα όμως, δεν συμβαίνει αυτό… Άκρα του τάφου σιωπή, συναντάει μόνο εκείνος ο οποίος δεν είδε την Τζούλια σε “δράση” ή για να μην παρερμηνευθώ όλοι πλέον περιμένουν το Part II (δεύτερο μέρος)!!!
Φυσικά, έχουμε απωλέσει την λογική ως λαός. Δεν μπορεί να εξηγηθεί διαφορετικά, πως είναι δυνατόν να πέφτουμε όλοι μας στην εξόφθαλμη “παγίδα” που έστησαν εις βάρος μας οι προπαγανδιστικοί μηχανισμοί. Η χθεσινή και σημερινή επιλογή του λαού, αποδεικνύει πως ο λαός προτιμά να ξεχνιέται με ένα οφθαλμόλουτρο ή και με έναν αυνανισμό…! Λυπάμαι πολύ, αλλά μόλις διαπίστωσα πως ο λαός αυτός πρέπει τελικά να υποφέρει για να καταλάβει τι είχε και τι έχασε… Και στις ημέρες αυτές ο έλληνας δεν χάνει μόνο στην τσέπη του, δεν χάνει μόνο την υπερηφάνεια του… χάνει κυρίως τον αυτοσεβασμό του…!

Reply
imago 4 March 2010 at 23:04

“Τόσο σε κόβει, τόσο λες. Αν και δεν κατάλαβα γιατί μυγιάστηκες. Έχεις και ψυχολογικά;”

φίλτατε Γιάννης3,

είναι η πολλοστή φορά κατά την οποία παρεμβαίνεις με εριστικό τρόπο σε συζήτηση, επειδή κάποιος σχολιαστής τυχαίνει να διαφωνεί με τον κ. Νατσιό, για να εκφράσεις στην συνέχεια την έκπληξή σου, για την εκτράχυσνη του ύφους της συζήτησης.
Φυσικά δεν έχω απολύτως κανένα ηθικό δικαίωμα να σου κάμω υποδείξεις, θέλω όμως να εκφράσω με την σειρά μου την έκπληξη την οποία βιώνω με κάποιον ο οποίος αυτοπαρουσιάζεται ως υπέρμαχος της μόρφωσης, ως ενασχόλησης με την ανάγνωση βιβλίων.
Σίγουρα θα έχεις υπόψην σου, ότι είναι καλή και πολύ ελληνική παράδοση, από τον καιρό του Αριστοτέλη, η μόρφωση να εκλαμβάνεται ως αποτέλεσμα πρωτίστως της διαλεκτικής.
Φυσικά με το ύφος με το οποίο συνηθίζεις ο ίδιος να αντιμετωπίζεις αποκλείνουσες απόψεις αλλά και όσους τις εκφράζουνε, δεν μπορεί να γίνεται λόγος για διαλεκτική. Εκτός και εάν η φράση:

“Κι αν αντέχετε διαβάζετε αυτά που διαφωνείτε. Και κρατήστε τα στο νου σας χωρίς να τα απορρίψετε.”

ισχύει μόνο για τους άλλους και όχι για εσένα και για όσους μοιράζονται μία προς μία τις απόψεις σου.

Reply
Ανδρεας45 4 March 2010 at 23:21

Γιαννη 3
Βαλε το μυαλο σου να δουλεψει λιγο και τοτε θα καταλαβεις τι σπαθια εννοω.
Στου κουφου την πορτα οσο θελεις βροντα.

Reply
iwanniw 4 March 2010 at 23:55

Αυτοί που πολέμησαν το 1821 και γενικά όσοι μετείχαν στους εθνικούς μας αγώνες με τον σταυρό και το σπαθί πολεμούσαν. Για την πίστη και την Πατρίδα. Γιατί Εκκλησία είναι μόνο ο πιστός λαός.
Οι αριστερίστικες παπαριές δεν περνάνε στους έλληνες.

Reply
Χωρίς ΟΝΟΜΑ 5 March 2010 at 05:29

Προσπαθώ, αλλά δεν τα καταφέρνω να βρώ το link για ένα άρθρο που ανακάλυψα από την δεκαετία του 1940(!) με θέμα τον ρόλο που παίζουν οι “χρήσιμοι βλάκες” και την σημασία που έχει η ύπαρξή τους στις κοινωνίες. Αν το θυμηθώ και το βρώ θα σας το στείλω. Είναι σε άψογη καθαρεύουσα αλλά διαβάζεται ευχάριστα. Αρκεί βέβαια όσοι έχουν την μύγα να μην τσιμπήσουν…

Reply
Δέσποινα Στεφανίδου 5 March 2010 at 09:44

Εχτές από τις λίγες ειδήσεις που πρόλαβα ήταν οι εξαγγελίες της κυρίας Διαμαντοπούλου περί του νέου σχολείου.Ανατρίχιασα.Κι αυτό που με ξένισε περισσότερο ήταν το υποχρεωτικό ολοήμερο σχολειό ένας θεσμός που κατά τη γνώμη μου φυτοζωεί κι έχει αποτύχει πλήρως σε όλα τα επίπεδα.Η μόνη λειτουργία του είναι φύλαξη και τίποτε άλλο.
΄Οσο για το κρυφό σχολειό που προτείνει ο κύριος Νατσιός μακάρι να οργανωθεί αλλά θέλει πολλή δουλειά και τα παιδιά μας έχουν μείνει ήδη πολύ πίσω.Προτείνω ένα ηλεκτρονικό κρυφό σχολειό όπου θα ενώσουν τις δυνάμεις τους οι δάσκαλοι απ΄όλη την Ελλάδα και θα είναι προσιτό σε όλους μας.΄Ενα e-Kρυφό σχολειό.

Reply
nectos 5 March 2010 at 10:16

Το ελληνοκεντρικό σχολείο των άξιων δημοδιδασκάλων της επαρχίας που μάθαιναν στους νέους
τάξη,ηθική και ιστορία,κατέρρευσε με την έλευση του πολυπολιτισμού όταν οι εκσυγχρονιστές
σχεδόν απέβαλλαν την διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών και της πάτριας ιστορίας.
Βλέπετε,στόχος τους ήταν να διαμορφώσουν μιά αγέλη υπηκόων που να χάσκει παθητικά στην
τηλεόραση,να ψωνίζει άκριτα επώνυμα προιόντα,να μη γράφει,να μην σκέφτεται,να μην έχει
άποψη και να ψηφίζει πολιτικούς “μουράτους” που θα τους βολέψει στο υπερφυσικό μαμούθ που λέγεται δημόσιο.
Νεκτάριος Κατσιλιώτης
Ιστορικός-Εκδότης

Reply
Ανώνυμος 5 March 2010 at 12:48

Το “ελληνοκεντρικο” σχολειο τοθ παρελθοντος κατερρευσε στις συνειδησεις της κοινωνιας οχι τοσο λογω πολυπολιτισμου, αλλα γιατι ο δασκαλος συμπεριφεροταν ως λοχιας και οχι ως εκπαιδευτικος. Και γιατι βεβαια ο δασκαλος συμμετειχε σε ολο αυτο το γλοιωδες κυκλωμα της αγοραιας εθνικοφροσυνης μαζι με τους πολιτικους και δυστυχως την εκκλησια. Οταν ηρθε η μεταπολιτευση, το νομισμα αντιστραφηκε. Ο δασκαλος με τις ΕΛΜΕ-ΟΛΜΕ κλπ ειναι ο κομισαριος των νεων ιδεολογιων στην Ελλαδα. Για αυτο και τους εκτιμω. Ανεκαθεν κομισαριοι ιδεολογιας.

Reply
Kakarelidis 5 March 2010 at 14:37

@ Φιλόλογος
Είναι του Λεμπέση
Αν δεν το έχεις να στο στείλω σε ηλεκτρονική μορφή
gkakarel@gmail.com

Reply
Μαρινα 6 March 2010 at 15:17

Ξερεις,αυτοι που πηρανε σπαθια καποτε,μια χουφτα ανθρωποι,ελεγαν:Για του Χριστου την πιστη την Αγια και της Πατριδος την Ελευθερια…

Reply
imago 6 March 2010 at 15:39

Είναι όμως επίσης αλήθεια, ότι πολλοί φρόντισαν να συνδέσουνε την εξυπηρέτηση ιδίων συμφερόντων με θεσμούς πολιτικούς και θρησκευτικούς.
Το πρόβλημα στην Ελλάδα δεν είναι οι θεσμοί, το πρόβλημα είναι η φορά της μεταποίησης, την οποία ονομάζουμε πολιτισμό.
Η λήψη τροφής προς ικανοποίηση του ενστίκτου αυτοσυντήρησης, μεταποιείται σε κοινωνικό γεγονός και αποκτά θεσμικό, πολιτικό χαρακτήρα. Σε εμάς συμβαίνει το αντίστροφο. Εκθειάζουμε το κοινό γεύμα, για να μπορούμε να φάμε και εμείς.

Reply
Αχιλλέας 7 March 2010 at 00:00

Ωραίος ο συγγραφέας του κειμένου. Πρώτη φορά τυχαίνει να τον διαβάζω και μου άρεσε που δεν ασχολείται μόνον με ένα θέμα (πχ την θρησκεία) αλλά με την όλη απο-ελληνοποίησή (αποβλάκωσή) μας ως λαό. Θυμηθείτε τί είπε ο Κίσσινγκερ πως πρέπει να χτυπηθεί. Δεν είπε 1, 2 αλλά…μία τριάδα αντικειμένων, χωρίς να εξαιρεί κανένα από τα τρίτα αυτής, ισάξια όλα, προφανώς, στην… Ελληνοποίησή μας.
Καλά μυαλά μας.

Reply
Γεώργιος Ζ.Ζ. 7 March 2010 at 16:51

Φίλε Αχιλλέα, συμφωνώ με το πνεύμα του σχολίου σου, αλλά η περιβόητη “δήλωση Κίσσινγερ” είναι ανύπαρκτη. Πρόκειται για προπαγάνδα. “Μαύρη” για την ακρίβεια!

Reply
Ανώνυμος 7 March 2010 at 17:00

Και υστερα μου λετε κυριε Ζηση για τον παλαιομοδιτικο πατριωτισμο. 10+ χρονια μετα την διαψευση εν τοις πραγμασι της δηλωσης Κισσινγκερ, ακομα διακινειται.

Reply
Γεώργιος Ζ.Ζ. 7 March 2010 at 19:39

Όπως και πολλά άλλα…

Reply
περαστικός 8 March 2010 at 07:01

Φίλοι μου πριν αρκετά χρόνια, ο φιλόλογος κυρ Κώστας Γανωτής είχε κυκλοφορήσει ένα μικρό βιβλίο με κείμενα αρχαίων ελληνικών και το ονόμασε “ΤΑ ΚΡΥΦΑ ΣΧΟΛΕΙΑ”. Μήπως πρέπει να το ξανακοιτάξουμε;
Πολύ ωραία η ιδέα, του συνομιλητή για e-κρυφά σχολεία!

Δυστυχώς είμαι απαισιόδοξος για το μέλλον αυτού του λαού (εννοώντας όχι τόσο δημογραφικά όσο ως παράδοση, πολιτισμό και ήθος) Πιστεύω ότι μόνο οι ομογενείς που νοσταλγούν την Ελλάδα που τους λείπει πονάνε για τη γη αυτή. Εμείς πάθαμε “σταδιακή αποβλάκωση”

Reply
farmakis aristotelis 8 March 2010 at 22:54

Προς το παρόν τα κρυφά σχολεία υπάρχουν μέσα στις οικογένειες. Σε όσες ακόμη μπορούν να μορφώνουν και να κατευθύνουν τα παιδιά τους και να τα προφυλάσσουν από την χυλοποίηση της Νέας Εποχής. Αυτές οι οικογένειες ας επικοινωνούν μεταξύ τους και ας οργανώνονται συστηματικότερα.

Reply
περαστικός 9 March 2010 at 06:54

Συμφωνώ ότι πρέπει οι οικογένειες να επικοινωνούν και να οργανώνονται. Γιατί όμως μας πιάνει μια μανία να αμφισβητούμε τόσο έντονα τις προθέσεις των ανθρώπων με τους οποίους μοιραζόμαστε κοινούς προβληματισμούς; Γιατί γινόμαστε μίζεροι τη στιγμή που μας απειλούν τόσα πολλά; Μήπως είμαστε ατομιστές περισσότερο από όσο φανταζόμαστε; Ποιό “κρυφό σχολείο” ή “κρυφό οικογενειακό σχολείο” θα πετύχει τον σκοπό του αν δεν καταφέρουμε να ανεχόμαστε ο ένας τον άλλο και δεν ενισχύσουμε τα παιδιά μας δημιουργώντας φιλίες ανάμεσα σε οικογένειες που πάνε “κόντρα στο ρεύμα” της εποχής;

Δυστυχώς οι κονωνικές μας σχέσεις πάσχουν. Κι όταν συμβαίνει αυτό κανένα “οικογενειακό σχολείο” δεν μπορεί να προστατέψει τα παιδιά μας. Μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για κοινωνία, όχι για σκόρπιες νησίδες…
Ευχαριστώ.

Reply
admin 9 March 2010 at 09:55

Δείτε ένα σχετικό βίντεο με τον δάσκαλο Νατσιό και καλεσμένο τον Κώστα Ζουράρι (απόσπασμα)

http://www.youtube.com/watch?v=2nAPY5Kl3Aw&feature=youtube_gdata

Επίσης, στο κανάλι του LoMaK μπορείτε να βρείτε περισσότερα βίντεο και ολόκληρες τις εκπομπές του Δημήτρη Νατσιού.

http://www.antibaro.gr/aggregator/sources

Εκεί θα πάρετε μία γεύση για κρυφό σχολειό μέσα στα σχολεία, και για τις δυνατότητες που έχει ένας δάσκαλος με μεράκι σήμερα. Αρκεί να έχει τη διάθεση.

Reply
farmakis aristotelis 9 March 2010 at 10:01

Αγαπητέ περαστικέ,
νομίζω ότι στροφή του καθενός στον εαυτό του και στην οικογένειά του και στην μόρφωση (κόντρα στο ρεύμα) των παιδιών του δεν αναιρεί την κοινωνικότητα, ούτε είναι ατομικισμός. Και όσο για την αξία των σκόρπιων νησίδων, νομίζω ότι είναι ανυπολόγιστη. Ως γνωστό το κύτταρο της κοινωνίας είναι το άτομο και η οικογένεια. Μην ξεχνάμε ότι υπήρξαν περιπτώσεις που ένας άνθρωπος άλλαξε την πορεία ενός έθνους ή και της ανθρωπότητας.
Φυσικά η κοινωνικότητα και η ανεκτικότητα είναι μέρος της μόρφωσης και στοιχείο της υγιούς προσωπικότητας. Επομένως και το ‘κρυφό σχολείο’ σε συλλογικό επίπεδο θα ήταν ευχής έργο. Ακόμη νομίζω ότι και αυτό υπάρχει σε κάποιες περιπτώσεις, και δεν θα το δούμε ποτέ με ταμπέλα από έξω που να γράφει ‘κρυφό σχολείο’.

Reply
Ανώνυμος 9 March 2010 at 19:52

Δυστυχως δεν ξερουμε την αξια μας ως εθνος. Κομπλεξικοι απεναντι σε καθε τι ξενο και θρασεις απεναντι στα γεγονοτα της καθημερινοτητας μας και οσο πανε οι γενειες και θα χειροτερευουν σε ηθος και προσωπικοτητα. Φυσικα ποτε δεν φταιμε! Οι αλλοι φταινε! Αλλα στηριζουμε με τη σταση και την αδιαφορια μας τα διαφορα αθλια λαιφσταιλ νιουζ που προβαλλονται καθε τοσο απο τα μμε. Προοδος θα υπαρξει μονο αν ο κοσμος αφυπνισθει και αντιδρασει ο καθενας με τον τροπο ζωης του αλλα και μαζικα πριν να ειναι αργα. Καποτε γραφοταν ιστορια τωρα ξαναγραφεται προιστορια. Ποτε δεν ειναι αργα να ξεκινησουμε και παλι να γραφουμε ιστορια.

Reply
Π.Τσίρος 10 March 2010 at 22:52

Καλώς ειπωμένα από τον περαστικό και τον ΑΦ.

Να υπενθυμίσω ότι η ζωή του ανθρώπου είναι μοναχική πορεία.

Αν έχουμε κάτι να πούμε και πιστεύουμε ότι πρέπει να επιζήσει, άς το μεταγγίσουμε στα παιδιά μας.

Από τον Σωκράτη κι εντεύθεν οι Ελληνες έκαναν στροφή προς τα έσω.

και μιά ατάκα από τον Αχιλλέα

Για μένα είναι εχθροί όσο και οι Πύλες του Αδη, οι άνθρωποι που άλλα σκέφτονται και άλλα λένε.

Reply
Ανώνυμος 3 February 2011 at 11:54

Αυτο που κατεστρεψε την ελλαδα ειναι οι “μαυροφορεμενοι τελαληδες του θανατου” (Νιτσε) κοινως ο χριστιανισμος. Ριξε και μια ματια εδω να ξεστραβωθεις ανόητε προσκυνουντα το εβραικο παραμυθι.
http://www.pare-dose.net/?p=2748

Reply
“Την Ελλάδα από το αυτί θα την αρπάξουμε και θα τη σώσουμε, θέλει δε θέλει” | Σημεία Καιρών 17 November 2019 at 13:02

[…] το 2009 ένα κείμενο με την προτροπή να φτιάξουμε “κρυφά σχολειά”,…, γιατί ήδη εισήλθαμε σε νύχτα σκοτεινή και ασέληνο […]

Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.