Tuesday 8 October 2024
Αντίβαρο
Δημήτρης Νατσιός Ελληνοτουρκικά

Έλληνες: οι χτίστες της οικουμένης Τούρκοι: η μάστιγα της οικουμένης

Γράφει ο Δημήτρης Νατσιός.

Κάποιος Ιμπραχίμ (από το βιβλικό Αβραάμ βεβαίως), το φερέφωνο του Ερντογάν, δήλωσε, μεταξύ άλλων αθλίων,  πρόσφατα ότι  “Οι Έλληνες δεν έχουν καμμία σχέση με τους αρχαίους Έλληνες και τους βυζαντινούς”. 

Το πρώτο που έχουμε να πούμε είναι ότι οι Τούρκοι  σίγουρα είναι γνήσιοι απόγονοι των προγόνων τους, των αιμοσταγών, μογγολικών στιφών που έσπερναν -και σπέρνουν- τον θάνατο και την καταστροφή, από όπου περνούσαν. Ίδιοι και απαράλλακτοι αιώνες τώρα.

Το δεύτερο είναι το εξής: Όλοι οι όμοροι μας λαοί, Αλβανοί, Βούλγαροι, Τούρκοι, Σέρβοι, καυχώνται για την απευθείας καταγωγή τους από τους “αρχαίους” προγόνους τους και ουδείς ποτέ το αμφισβήτησε. Οι μόνοι που δεν έχουν δικαίωμα να υπερηφανεύονται για την άμεση καταγωγή τους από τους προγόνους τους, αρχαίους… μεσαίους και νεότερους, είμαστε εμείς οι Έλληνες. Γιατί; Διότι έχουμε ζηλευτή ιστορία, η λέξη Έλληνας είναι ταυτόσημο του πολιτισμού, της ομορφιάς, της αρχοντιάς, της ανδρείας και της λεβεντιάς. Και δεν χρειάζεται να παραθέσω τα όσα έχουν γράψει όλα τα μεγάλα πνεύματα της ανθρωπότητας, ανά τους αιώνες, για τους Έλληνες.( “Δεν υπάρχει ιδιότης τιμιωτέρα” από το να είσαι Έλληνας, έλεγε ο Καβάφης).

Στην παράθεση των γειτονικών λαών δεν ανέφερα τους σκοπιανούς. Δεν είναι λαός, είναι τεχνητό κατασκεύασμα. Ποια ιστορία έκλεψαν; Της Μακεδονίας, την ελληνική και βρέθηκαν οι προδότες, πρώην και νυν, που νομιμοποίησαν και αποδέχονται  το ανοσιούργημα. Το περίεργο είναι πως όλοι οι γείτονες, κατά καιρούς ορέγονται μια ελληνική περιοχή, ένα περίοπτο και τρανό όνομά μας. Οι Αλβανοί εποφθαλμιούν την Ήπειρο, οι Βούλγαροι την Θράκη, οι Τούρκοι ονομάζουν τον Όμηρο, Ομέρ και αυτοανακηρύσσονται συνεχιστές του Βυζαντίου, ενώ ταϊζουν τα κοπάδια τους με ονειροφαντασιώσεις του τύπου πως “είμαστε οι γεννήτορες της ανθρωπότητας” και είναι “ευτυχία να είσαι Τούρκος”. Και εμείς; “Οι νοσούντες εξ ελαφρότητος”(Παπαδιαμάντης), οι της αψόγου στάσεως υποστηρικτές; Εμείς έχουμε τα γνωστά σκύβαλα και περιτρίμματα της ιστοριογραφικής τσαρλατανιάς, που παρεισέφρησαν στα πανεπιστήμια και δηλητηριάζουν χρόνια και χρόνια τον λαό με ιδεοληψίες πως πρώτα γίναμε κράτος- κάποια απολειφάδια Σλάβων, Τούρκων και Αλβανών επαναστάτησαν το Εικοσιένα- και μετά έθνος. Όλοι επιβίωσαν στις εθνικές τους περιπέτειες, μόνο οι Έλληνες εξαφανίστηκαν. Αυτές βέβαια οι “βλαμμένες” ιδέες δεν είναι καινούργιες. Είναι η γνωστή θεωρία του απατεώνα Φαλμεράυρερ, που του οφείλουμε χάριτες γιατί ενεργοποίησε σπουδαίους ιστορικούς (Παπαρρηγόπουλος, Ζαμπέλιος), λαογράφους (Ν. Πολίτης), γλωσσολόγους (Βερναρδάκης, Χατζηδάκις), ποιητές και πολλούς άλλους ειδήμονες, επιστήμονες και λογοτέχνες που ανέδειξαν την συνέχεια του ελληνικού έθνους.

Τέλος πάντων για όλα αυτά την απάντηση την βρίσκουμε στον Μακρυγιάννη, με την απλοϊκά μεγαλοπρεπή του φράση: “Ότι αρχή και τέλος, όλα τα θερία πολεμούν να μας φάνε και δεν μπορούνε. Τρώνε από μας και μένει και μαγιά”. (Αν και ο Σεφέρης, αηδιασμένος από την βλακεία, την μωρία, την εγωπάθεια και την γενική αναπηρία της ηγετικής τάξης, θα γράψει παραφράζοντας τον Μακρυγιάννη: “Ως τώρα όλοι βαλθήκαμε να καταβροχθίσουμε την Ελλάδα. Η στάθμη αυτής της τροφοδοσίας ολοένα κατεβαίνει. Σε λίγο θα αρχίσει να μας τρώει εκείνη”).

Όσο για τις τουρκικές ανοησίες την καλύτερη απάντηση για το ποιόν των Ελλήνων και το μέγα χάσμα που μας χωρίζει από την βαρβαρότητα των μεμέτηδων, παραπέμπω σε ένα παλιό κείμενο. Το εντόπισα στα άπαντα του εθνικού μας ποιητή Αριστοτέλη Βαλαωρίτη, (εκδ, “Μέρμηγκας”, σελ.155, τόμ 3ος), του «φυλάκτορα του Γένους», όπως τον ονομάζει ο Παλαμάς σ’ ένα ποίημά του. Είναι γράμμα που έστειλε στις 31 Μαρτίου του 1860 στον Ανδρέα Λασκαράτο. Το γεγονός το χαρακτηρίζει «ανέγδοτο».

Το 1822 ο αθάνατος Οδυσσέας Ανδρούτσος, το λιοντάρι της Ρούμελης, πολιορκεί την Ακρόπολη των Αθηνών “όπου ευρίσκοντο κλεισμένοι οι Τούρκοι”. Διαβάζω και αγαλλιώ:

«Εξύπνησαν κάποια παλληκάρια του Οδυσσέως, πρωί πρωί και από το πρώτο γλυκοχάραμα έμειναν εκστατικά, βλέποντας τους Τούρκους ανεβασμένους επάνω εις τον Παρθενώνα και εργαζόμενους με μεγάλη βία να χαλούν τα ωραία εκείνα μνημεία. Τόσο παράξενη και ακατανόητη τους εφάνη τέτοια ανωφελής βαρβαρότης, οπού έτρεξαν αμέσως να ειδοποιήσουν τον Οδυσσέα. Αφού ο στρατηγός εβεβαιώθηκε με τα μάτια του απόλυσε τρία τέσσερα από τα παλληκάρια του να πλησιάσουν εις την Ακρόπολη και να ερωτήσουν τους Τούρκους, διατί έδειχναν τέτοια αγριότητα με μάρμαρα, τα οποία δεν τους επροξενούσαν καμμία βλάβη. Επέταξαν με μιας οι γενναίοι και ύστερα από λίγη ώρα έφεραν εις τον στρατηγό την απόκριση ότι οι Τούρκο,ι μην έχοντας άλλο μολύβι διά να χύσουν βόλια και ξανοίξαντες ότι μέσα εις εκείνα τα μάρμαρα ευρίσκεται τούτο το μέταλλο, χυμένο επίτηδες διά να δίδη δύναμη και σταθερότητα, είχαν αποφασίσει να προστρέξουνε εις εκείνο το χαλασμό διά να δυνηθούνε να εξακολουθήσουνε τον πόλεμο.

Τέτοια απόκρισι επροξένησε μεγάλη απελπισία εις τους Έλληνες και αφού εστοχάστηκαν τι να πράξουν διά να σώσουν από τον όλεθρο τα μνημεία του μεγαλείου των, όλοι με μια φωνή αποφάσισαν να μηνύσουν εις τους αποκλεισμένους να παύσουν την καταστροφή και ήσαν έτοιμοι να τους προμηθεύσουν όσο μολύβι τους εχρειάζετο για την υπεράσπισή τους. Ούτω και εγένετο. Έστερξαν οι Τούρκοι, και οι Έλληνες εξαγόρασαν με το αίμα τους -δίδοντες εις τους εχθρούς βόλια διά να τους σκοτώσουν- τα πολύτιμα εκείνα μάρμαρα, τα οποία ήσαν προωρισμένα να ζήσουν διά να ίδουν πάλιν αναστημένο ολόγυρά τους εκείνο το έθνος, το οποίο από τόσους αιώνας εφαίνετο βυθισμένο εις λήθαργο. Αξιοθαύμαστο παράδειγμα αρετής, γενναιότητος και ζήλου προς την πατρίδα!».( Εκπληκτικό γεγονός!!).

Αυτή είναι η διαφορά μας με τους γενοκτόνους μας Τούρκους.  Εμείς είμαστε (ήμασταν; τι να πω;) ένας λαός “που άφησε τα βήματα και τα χνάρια του πάνω στη γη. Για να τα κοιτάζει η ιστορία και να βρίσκει τον εαυτό της, ένας λαός που έμαθε να χτίζει και να χαμογελά”. Ένας λαός χτίστης της οικουμένης. Και αυτοί, ένας λαός “που γέμισε πληγές το χώμα…Ένας λαός που χαλά, γιατί δεν μπορεί να χτίσει. Που ιεροσυλεί (Αγιά Σοφιά), γιατί δεν μπορεί να σεβαστεί. Και καταστρέφει, γιατί δεν μπορεί να δημιουργήσει”. Ένας λαός μάστιγα της οικουμένης. (Άνθος Λυκαύγης, “Απ’ εδώ πέρασαν εκείνοι”, “Κυπριακό ανθολόγιο για παιδιά του δημοτικού”, Λευκωσία 1994).

 

Νατσιός Δημήτρης

δάσκαλος-Κιλκίς

4 comments

Τζιβινίκος Θωμάς 30 July 2020 at 09:01

Πολύ ωραία προσέγγιση. Ρεαλιστική αφού είναι η μόνη αλήθεια.

Reply
Δημοσθένης ο Μακεδών 30 July 2020 at 12:28

Άριστα!!! νάστε καλά!!
Όμως, οι “κυβερνώντες” τα ξέρουν όλα αυτά;;;;

Reply
Ἰωάννης Ν. Καλλιανιώτης 30 July 2020 at 19:41

Δημήτρη,
Διαβάζω πάντοτε τά ὡραῖά σου ἄρθρα.
Εὖγε σου!..
Ι.Ν.Κ.

Reply
Λευτέρης 31 July 2020 at 10:56

το κείμενο του Α.Βαλαωρίτη βρίσκεται και στο βιβλίο της Β’ Γυμνασίου «Νεοελληνικά Αναγνώσματα» ΟΕΔΒ, εν Αθήναις 1966. σελ. 67.

Είναι ένα εξαιρετικό βιβλίο διηρημένο σε τέσσερις ἑνοτητες, Α. Θρησκευτικη Ζωή, Β Εθνική Ζωή, Γ.Οικογενειακή και Κοινωνικη Ζωή, Δ. Ελληνική Φύσις

Περιέχει γύρω στα 140 αποσπάσματα έργων νεοελληνκής λογοτεχνίας. Επιλέγω τα ακολουθα

Ο Ιησούς 12 ετών, Π. Δέλτα
Των Θαλλασών ο Ἅγιος, Α.Μωραϊτίδης
Το Πασχα στην Πίνδο, Κ. Κρυστάλλη
Ο παπα Διανέλος, Α. Παπαδιαμάντης
Η ημέρα της Λαμπρής, Δ. Σολωμού

Ο όρκος των Αθηναιων Εφήβων, κ. Παλαμά
Πως εσώθη ο Παρθενών, Αρ Βαλαωρίτου (το κείμενο στο άρθρο του δημοδιδασκάλου)
Δελφικος Υμνος, Κ. Παλαμα
Θούριος Υμνος, Ρ.Φεραίος
Το κρυφο Σχολειο, Ιω Πολέμη
Αι παραμοναι της Ελληνικής Επαναστάσεως, Γ. Δροσίνη
Ο Βύρων στην σκλαβωμένη Αθἠνα, Δ. Καμπούρογλου
Απάντηση του Κολοκοτρόνη προς τον Ιμπραήμ, Γ. Τερτσέτη
Των Κολοκοτρονοναίων, Δημώδες

Ο Γυφτοδάσκαλος, Αντ. Τραυλαντώνη
Ηρωισμος μιάς γυναίκας, Ιω Δαμβέργη
Το τραγούδι του ξενιτεμένου, Ν. Χατζηδάκη
Ενας λαός, ένας βασιλιάς, Π. Νιρβάνα
Ζωή στο βουνό, Στ. Σπεράντζα
Το ναυτόπουλο, Ανδρ. Καρκαβίτσα

Η ελληνική φύσις, Γρηγ. Ξενοπούλου
Φθινόπώρον, Στρ. Μυρήβήλη
Ο ερχομος του Μάρτη, Ιω Πολέμη
Η πρώτη Δοκιμή, Σπ. Μελά
Διατί αγαπώ τον βάτραχον, Δ. Καμπούρογλου

Ειναι γραμμένα σε ελλήνική γλώσσα την οποία διέπει η γραμμάτικη, όχι στο βαρβαρικο ανευ γραμματικής ιδίωμα που μας επέβαλαν τα παιδιά της αλλαγής σε μία μεταμεσονύκτια συνεδρίαση της βουλης του 1982,

Εκτός από την προφανή καλλιέργεια εθνικής και θρησκευτικής συνειδήσεως, περιέχει θέματα που άπτονται ευαισθησιών ιδεολογικών ομάδων της σημερινής εποχής. Εάν θέλουν οι κομμουνισταί, οικολογοι, μκο και λοιποί αναρχικοι να μάθουν για την προσφορά των γυναικών, για την ελληνικη φύση, τι ειναι ο πρόσφυγας, τι ειναι δημοκρατια και αγώνες για την ελευθερία, και πως αντιμετωπίζουν οι συγγραφείς τις «μειονότητες» δεν έχουν παρα να διαβάσουν το παραπάνω βιβλίο.

Οι παλαιοί κομμουνισταί ειχαν μεγάλη πίστη και δεν ήταν άθεοι όπως ειμαστε ολοι οι ελληνες σήμερα. Ας αρχίσουν την έρευνά τους απο αυτήν την βασική διαπίστωση.

Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.