Γράφει ο Ανδρέας Σταλίδης.
Δημοσιεύθηκε στην Εστία, 8 Ιανουαρίου 2021.
«Στη λαϊκιστική στρέβλωση της δημοκρατίας η λαϊκή βούληση συγχέεται με τη βούληση της πλειοψηφίας». Αυτή η φράση προέρχεται από άρθρο της Προέδρου της Δημοκρατίας κας Αικατερίνης Σακελλαροπούλου, δημοσιευμένο στις 2.1.2021 στην Εφημερίδα των Συντακτών. Δεν θυμάμαι καμία άλλη περίπτωση όπου νυν Πρόεδρος της Δημοκρατίας να αρθρογραφεί σε εφημερίδα, τουλάχιστον κατά τα τελευταία 30 χρόνια της ενήλικής μου ζωής.
Είναι επίσης περίεργη η επιλογή της εφημερίδας, λόγω του βαρέως ιδεολογικού φορτίου που κομίζει. Η ΠτΔ δεν φαίνεται να νιώθει την ανάγκη να απευθυνθεί σε όλους τους Έλληνες, αλλά μόνο σε ένα τμήμα τους. Πώς αλλιώς να εκληφθεί η επιλογή της; Βέβαια, επικεφαλής του γραφείου τύπου της Προερδίας της Δημοκρατίας ανέλαβε προ μηνών ένας δημοσιογράφος με μακρά θητεία στον πρόγονο της εν λόγω εφημερίδας. Στέκει όμως η Προεδρική στήριξη σε μία χαμηλής κυκλοφορίας εφημερίδα, λόγω αυτής της σχέσης; Δε νομίζω.
Τρίτη απορία είναι το περιεχόμενο. Η φράση που αντέγραψα στην εισαγωγή, είναι τουλάχιστον κακόηχη. Τι εννοεί η κυρία Πρόεδρος; ότι σε μία «μη λαϊκιστική στρέβλωση» της Δημοκρατίας, η βούληση της πλειοψηφίας δεν ορίζει ή δεν παράγει τη λαϊκή βούληση; Από πότε η Δημοκρατία έγινε κάτι διαφορετικό από τη βούληση της πλειοψηφίας; Ποιος παράγει τη λαϊκή βούληση τότε; Κάποιος υπεράνω της πλειοψηφίας; Σε άλλο σημείο γράφει ότι «οι μειοψηφίες θωρακίζονται απέναντι στην τυραννία της πλειοψηφίας». Δηλαδή, η πλειοψηφία έγινε τώρα τυραννική; Η ίδια με τι είδους πλειοψηφία εξελέγη;
Την πρώτη ημέρα του έτους συμμετείχε στην Δοξολογία για το Νέο έτος, κατά την οποία ήταν η πρώτη φορά που δεν ακούστηκε ο εθνικός ύμνος κατά την είσοδό της, και η πρώτη φορά που δεν ασπάστηκε ούτε τον Σταυρό, ούτε τον Αρχιεπίσκοπο. Ξεχνάει ότι δεν παρίσταται σε τέτοιες εκδηλώσεις ως «Κατερίνα Σακελλαροπούλου», αλλά ως Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, δηλαδή ως ένας κρίκος μία μακράς αλυσίδας των Αρχηγών του Κράτους της Ελλάδος. Πώς να εκλάβει κανείς τις αποκαλύψεις της Εστίας ότι αφαίρεσε τα κειμήλια του 1821 από το γραφείο της;
Είχα αρθρογραφήσει και στο παρελθόν για την ΠτΔ (Εστία, 4.6.2020), με βασικό σημείο ότι η έντονη πολιτικοποίησή της, τη δεκαετία του 1970 ανακόπηκε αυστηρά από την καριέρα της ως δικαστής, με αποτέλεσμα να εξωτερικεύει τώρα αυτήν την πολιτικοποίηση ως ψυχολογικό απωθημένο. Τους πρώτους μήνες στη θητεία της έκανε μία δημόσια δήλωση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ανά 3 ημέρες, οι περισσότερες από τις οποίες ήταν σχετικές με «παγκόσμιες ημέρες». Το διάγγελμά της κατά την 25η Μαρτίου μόνο κατά 13% αφορούσε στην Επανάσταση. Το μεγαλύτερο τμήμα ήταν σχετικό με την πανδημία. Μάλλον επιβεβαιώνεται εκείνη η εκτίμηση.
Μοιραία, υποχρεώνομαι να συγκρίνω με έναν άλλον αρχηγό κράτους, όπως η Βασίλισσα Ελισάβετ. Αρκετά μπορεί να της χρεώσει κανείς, όπως πχ ότι δεν έδωσε χάρη στον Ευαγόρα Παληκαρίδη. Παρόλ’ αυτά όμως, κάνει εθιμικά μία μόνο δημόσια δήλωση τον χρόνο (το καθιερωμένο διάγγελμα την ημέρα των Χριστουγέννων), δεν φοβάται να μιλήσει για τον Χριστό σε κάθε ένα από αυτά (δηλαδή δεν πάσχει από Χριστιανοφοβία), σέβεται, τιμά και αποτελεί σύμβολο η ίδια των παραδόσεων του έθνους του οποίου ηγείται` τέλος, ούτε αναπαράγει διεθνιστικές ιδεοληψίες ότι ο «εθνοκεντρικός προστατευτισμός οδηγεί σε ανελευθερίες», ούτε αποπειράται να φιλοσοφήσει επί της Δημοκρατίας με παρεξηγήσιμες τοποθετήσεις.
29 comments
“πχ ότι δεν έδωσε χάρη στον Ευαγόρα Παληκαρίδη”
Δεν θέλω να κάνω τον συνήγορο τής υπέργηρης πια βασίλισσας, αλλά όπως σίγουρα γνωρίζεις, αγαπητέ Ανδρέα, ούτε χάρες απονέμει, ούτε τίτλους ευγενείας, από μόνη της. Τις/τους απονέμει κατόπιν αδείας/εισηγήσεως τής κυβερνήσεως. Συνεπώς, αν η κυβέρνηση δεν ήταν σύμφωνη μη την απονομή χάριτος στον Βαγορή, εκείνη δεν μπορούσε να την απονείμει.
Για την Σακελλαροπούλου, νομίζω ότι ισχύει ακριβώς το ίδιο με όλα αυτά που κάνει (δημοσιεύσεις, απομάκρυνση τής Σημαίας και των καριοφιλιών από το προεδρικό γραφείο κλπ). Πρέπει να έχει την άδεια τού πρωθυπουργού, ο οποίος είναι υπεύθυνος για τις πράξεις της. Ούτε η αμφίεσίς της, κατά την γνώμη μου, ήταν η πρέπουσα για μία τόσο επίσημη τελετή, όσο αυτή τής Λειτουργίας τής Πρωτοχρονιάς. Αν έχει άσχημα πόδια και δεν θέλει να βάλει κοντό φουστάνι, ας φορέσει μία μακριά τουαλέτα, αλλά όχι παντελόνια! Είδες ποτέ την Ελισάβετ με τέτοια αμφίεση; Είναι ακριβώς αυτό που γράφεις: Δεν εκπροσωπεί τον εαυτό της, αλλά τον θεσμό. Το ίδιο είχε γραφεί και για τον Τσίπρα και τούς άλλους … λαϊκούς (sic) υπουργούς, που παρίσταντο παντού, χωρίς γραβάτα και χειρότερα (Βαρουφάκης με έξω το πουκάμισο στο Eurogroup και την Downing Str).
Ευχαριστώ για το ουσιώδες σχόλιο τον κ. Σταλίδη.
Δυστυχώς ο δήθεν … προοδευτισμός (!) έχει κυριεύσει το κατεστημένο της χώρας με την μακρύτερη παράδοση. Η κ. Σακελλαροπούλου έγινε Πρόεδρος της Δημοκρατίας της Ελλάδος διότι είναι γυναίκα ώστε ο πρωθυπουργός μας να φανεί προοδευτικός. Για τον ίδιο λόγο προβλήθηκε και η σεξουαλική ιδιαιτερότητα συμβούλου του και υπουργοποιήθηκε όμοιός του. Λες και το φύλο του προσώπου είναι εχέγγυο της αξιοσύνης του. Το Φαίνεσθαι κατίσχυσε του Είναι.
Πόσο σίγουροι είμαστε ότι ο ΠτΔ “Πρέπει να έχει την άδεια του πρωθυπουργού, ο οποίος είναι υπεύθυνος για τις πράξεις της.” Δεν γνωρίζω άρα δεν αντιλέγω, μου ακούγεται όμως κάπως αντιφατικό. Τι αναφέρει το Συνταγμα σχετικώς; Δεν είναι λίγο παράδοξο (και αντιφατικό) ο ΠτΔ να έχει δικαίωμα βέτο σε αυτά που του φέρνουν να υπογράψει από την Βουλή (ασχέτως αν δεν έχει γίνει ποτέ) αλλά να πρέπει να …”υπακούει” στον Πρωθυπουργό; Δεν μου ακόγονται καλά όλα αυτά. Επί του πρακτέου τώρα, η Αικατερίνη που προτιμάει το Κατερίνα αλλά επί της ουσίας συμπεριφέρεται ως …”Κατίνα” (και ας με συγχωρήσουν οι Κατίνες) ΔΕΝ πρόκειται να μας κάνει την χάρη να λειτουργήσει ως η Πρώτη Πολίτης της χώρας και να συμπεριλαμβάνει στα λόγια και τις πράξεις της ΟΛΟΥΣ του Έλληνες, και ο λόγος είναι ότι ΔΕΝ αντιλαμβάνεται τον θεσμό που υπηρετεί ως αυτό που είναι αλλά ως μία ευκαιριακή όσο και καλοπληρωμένη “δουλειά” μέσω της οποίας ο κυρίως στόχος της θα είναι η προώθηση των προσωπικών της εμμονών, ιδεοληψιών και αγκυλώσεων. Λέμε ότι έχουμε Δημοκρατία αλλά η “δημοκρατία” μας ΔΕΝ νομίζω ότι προβλέπει κυρώσεις κατά του ΠτΔ όταν αυτός (εν τω προκειμένω, αυτή) ΔΕΝ εκτελεί τα καθήκοντά της όπως αρμόζει. Με απλά λόγια, αυτή μας κατσικώθηκε στον σβέρκο αυτή θα έχουμε για τα επόμενα (4 και κάτι) χρόνια και δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα προκειμένου να την …συνετίσουμε ή ακόμα και να της αφαιρέσουμε το αξίωμα. Ο ΠτΔ είναι δυστυχώς προϊόν συγνής κομματικής συναλλαγής και καμμία σχέση με την “λαική κυριαρχία” ΔΕΝ έχει ασχέτως τι έγραψε η …λεγάμενη στην ΕτΣ. Γι’ αυτό αν κάποιος έχει τρόπο να ερευνήσει τι προβλέπεται από το Σύνταγμα της “ελληνικής δημοκρατίας”, παρακαλώ, ας το κάνει! Πού ξέρετε, μπορεί να υπάρχει κανένα παραθυράκι στο νόμο, από αυτά που συχνά ανακαλύπτονται στην “ελληνική δημοκρατία” (δεν είναι τίποτα από αυτά τα δύο) και να υπάρχει τρόπος να την στείλουμε σπίτι της μια ώρα αρχύτερα. Όχι τόσο επειδή είναι αντιπαθητική και αντιδραστική αλλά κυρίως ώστε να διασωθεί το κύρος του θεσμού που υποτίθεται πρέπει να υπηρετεί. Αλλιώς, μιλάμε για μιά από τις χειρότερες Προεδρίες της λεγομένης “Μεταπολίτευσυης” και ακόμα δεν έκλεισε ούτε χρόνο. Ούτε ο Κάρολος, ούτε ο Πάκης έκαναν τέτοιες και τόσο εκκωφαντικές χοντράδες.
Κυρ Αντρέα ωραιότατο το άρθρο σου αλλά δεν τα λές όλα: Η Σακελλαροπούλου είναι πνευματικοπαίδι του Πατριάρχη όλων των Δικαιωματάκηδων, Νίκου Αλιβιζάτου. Ο Αλιβιζάτος είναι συγχρόνως δικηγόρος του Βαρθολομαίου και των Ιεχωβάδων, αυτό τα λέει όλα για το πόσο πουλημένη είναι η Ορθόδοξη Εκκλησία
Η Σακελλαροπούλου συζεί με τον γκόμενό της στο Προεδρικό Μέγαρο, αλλά κι αυτό το αποσιωπάς. Κάτι πάς να πείς για το παρελθόν της στον Ρήγα Φεραίο, αλλά κάνεις πίσω την τελευταία στιγμή. Επίσης δεν λές λέξη ότι ο δικαστής μπαμπάς της ήταν κάργα εθνικόφρων, άνθρωπος της Εκκλησίας και πήρε προαγωγές επί Χούντας
Γενικά, όλοι καταλαβαίνουμε κύρ Αντρέα ότι έχεις πολλά να πείς αλλά δεν σ’ αφήνει η γεροντοκόρη “Εστία”. Σού ασκούν μεγάλη λογοκρισία γιατί λές Αλήθειες. Ο Θεός να σε έχει καλά μπάς κι αλλάξουν τα πράγματα
Και κάτι τελευταίο, κυρ Αντρέα: Εσύ που ξέρεις τα πολλά κι ο νούς σου κατεβάζει, πόσοι ήσαν οι δολοφονημένοι Άγγλοι απο την ΕΟΚΑ κατά την διάρκεια του 1955-59 και πόσοι οι δολοφονημένοι από τους Άγγλους αγωνιστές της ΕΟΚΑ; Επειδής αποκλείεται να το ξέρεις στο λέω εγώ: Μόλις 85 ήσαν οι δολοφονημένοι ΕΟΚΑτζήδες και πάνω απο 850 οι δολοφονημένοι Εγγλέζοι. Ένας προς δέκα!.. Και μετά μάς λές εσύ ότι έφταιγε η Ελισάβετ που δεν έδωσε χάρι στο αποβλακωμένο χριστιανόπουλο τον Ευαγόρα Παλληκαρίδη.
και μάλιστα ΗΡΩΟΣ;;;
Παρακαλώ να διαγραφεί το υβριστικό σχόλιο ΑΜΕΣΑ…
(εννοείται ότι δεν θα μπω στον πειρασμό να σχολιάσω τα γραφέντα,
διότι προδίδουν -το λιγότερο- τρικυμία εν κρανίω)
Λαμβανομενης υπ οψιν της τελευταιας παραγραφου του κειμενου σου, καθως και των προσθηκων των προγραψαντων: μηπως πρεπη να αρχισωμεν να το ξανασκεπτωμεν; το πολιτειακον εννοω. Ολον το πολιτικον συστημα επωλησεν την Μακεδονια. Πρωην, τεως και νυν. Δεν γνωριζομεν ποιαν στασιν θα εκρατη ο Μοναρχης επι του θεματος αυτου. Αλλα το τριπτυχον Πατρις, Θρησκεια, Οικογενεια, το οποιον συμφωνωντας και μετα των προγραψαντων βαλλεται και απο το υπαρχον πολιτικον προσωπικον. Δια το Βασιλεα αποτελει πυλωνα
Ἀγαπητέ μου κύριε,
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ !!!
Ἡ ΣΥΝΕΡΓΙΑ (ἀρνητική σύνθετη ἐπίδρασις) ὅλων μας, διατηρεῖ τήν συνοχήν τῶν περιοριστικῶν καταπιεστικῶν
κλειστῶν ὀριακῶν κύκλων, ἑπομένως ἡ ἐπιρροή μας εἶναι πολύ ἰσχυρή διά τήν διάρρηξιν τοῦ κλειστοῦ ἐξουσιαστικοῦ συστήματος.
Δρ Δημήτριος Γερούκαλης, ΚΩΣ.
Προς Πατριώτη,
υπήρξε σχετικό αίτημα εκείνη την εποχή, και Κυπρίων και Βρετανών, ειδικά για τον Παληκαρίδη προς τη Βασίλισσα. Σε άλλες περιπτώσεις έδωσε χάρη, ειδικά εκείνα τα χρόνια. Αν υπήρξε εμπόδιο από την κυβέρνηση δεν το γνωρίζω, πάντως, τη χάρη την απονέμει η Βασίλισσα, οπότε αυτή χρεώνεται τη μη έκδοσή της. Γνώμη μου είναι ότι δεν το ήθελε η ίδια. Αυτό λένε οι περισσότερες πηγές.
Προς Τεό,
καμία απολύτως λογοκρισία. Ούτε ένα κιχ δεν έχει αλλάξει από το 2015 που γράφω άρθρα γνώμης στην Εστία. Επίσης, ο χαρακτηρισμός σας για τον Παληκαρίδη είναι απρεπέστατος.
Προς λοιπούς, ευχαριστώ για τα σχόλιά σας.
Ανδρέας.
Για τον Τεό: Δεν φανταζόμουν ποτέ ότι θα διάβαζα κείμενο γραμμένο από Έλληνα να υπερασπίζεται τους αποικιοκράτες Εγγλέζους και μάλιστα να συγκρίνει και τον αριθμό των νεκρών του Κυπριακού αγώνα. Ήταν αγώνας για την ανεξαρτησία και όπως έλεγαν οι Σουλιώτες εκείνον τον καιρό: “Γάμος χωρίς σφαχτά δεν γίνεται”
Εκείνο βέβαια που με έστειλε αδιάβαστη ήταν το αμίμητο: Αποκάλεσε “αποβλακωμένο χριστιανόπουλο” τον Ευαγόρα Παληκαρίδη!!!!!! Το μόνο που μπορεί να πει κανείς σ’ αυτήν την περίπτωση είναι “Ο Θεός να τον ελεήσει” κι ας μην πιστεύει σ’ αυτόν, από ό, τι κατάλαβα.
Αγαπητοί Συνέλληνες καλημέρα,
ο γεωργός, ο οποίος καλλιεργεί την γή, αφού οργώσει και σπύρει, παρακολουθεί την ανάπτυξη των φυτών του. Μαζί, δε, με τα χρήσιμα φυτά αναπτύσσονται και τα ζιζάνια!!! Εφόσον επιθυμεί να περισώσει τα χρήσιμα φυτά του, κάνει ζιζανιοκτονία! Είτε με το χέρι, είτε με τα κατάλληλα ζιζανιοκτόνα! Ανάλογη είναι και η Κοινωνία…
Ιδού, λοιπόν, ένα από τα μεγάλα μας σφάλματα του πρόσφατου παρελθόντος: αφήσαμε τα ζιζάνια της Κοινωνίας να αναπτυχθούν υπερβολικά! Τείνουν να μας πνίξουν!
Επί πλέον, συνιστώ να χρησιμοποιούμε την λέξη “Δημοκρατία” πιο συγκρατημένα! Το να μιλάμε Ελληνικά σημαίνει να κυριολεκτούμε και να ακριβολογούμε! Δημοκρατία ΔΕΝ έχουμε! Στυγνή Ολιγαρχία έχουμε …
@ Δημήτριος Γ. Παναγιωτίδης
“Τι αναφέρει το Συνταγμα σχετικώς;”
‘Αρθρο 35: (Ισχύς των πράξεων, προσυπογραφή)
Ευχαριστώ για την παράθεση του άρθρου 35, είναι αποκαλυπτικότατο από την πρώτη κιόλας παράγραφο. Καμμία πράξη του προέδρου δεν έχει ισχύ, ούτε είναι εκτελέσιμη, αν δεν έχει πρώτα προσυπογράψει ο αρμόδιος υπουργός! Αν είναι δυνατόν! Δηλαδή, για το θεαθήναι τον/την χουμε και πληρώνουμε …”χρυσάφι” σχεδόν για το τίποτα. Ενδιαφέρομαι πολύ αν ισχύουν αυτά που λέει η wikipedia για το μισθό: Μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2012 ο (μηνιαίος) μισθός του ΠτΔ ανερχόταν στα 23.122 ευρώ, όποτε και με νομοθετική ρύθμιση “κόπηκε” στο μισό, δηλαδή τα 11.561 ευρώ.
Ο “κυρίαρχος” λαός τι λέει για όλα αυτά;
ΥΓ: Δεν γνωρίζω ακριβώς τι είδους πολίτευμα είναι η ελληνική “δημοκρατία” για αυτό και πάντα το γράφω με μικρό δέλτα και εντός εισαγωγικών, αφήστε που υπάρχουν σοβαρές αμφιβολίες και για το ελληνική …
@ Δημήτριος Γ. Παναγιωτίδης
Aπ’ όσο γνωρίζω, ο μισθός είναι αυτός που αναφέρει η wikipedia. Μία καλοπληρωμένη “γλάστρα” και τίποτε άλλο. Ο “κυρίαρχος” (sic) λαός δεν λέει τίποτε, ως συνήθως. Με την αναθεώρηση τού Συντάγματος το 1986, η χώρα εξακολουθεί να είναι τύποις μία Προεδρευόμενη Kοινοβουλευτική Δημοκρατία (άρθρο 1, παρ. 1), αλλά όλες οι εξουσίες που είχε ο ΠτΔ μεταφέρθηκαν στον πρωθυπουργό. Έτσι, στην ουσία το πολίτευμα είναι Πρωθυπουργική Kοινοβουλευτική Δημοκρατία. Αν καταργούνταν ο θεσμός τού ΠτΔ και ο πρωθυπουργός εκλεγόταν απ’ ευθείας από τον λαό, θα πηγαίναμε στην Προεδρική Κοινοβουλευτική Δημοκρατία. Όμως, το άρθρο 1 τού Συντάγματος δεν είναι αναθεωρήσιμο.
Όσον αφορά στην λέξη Δημοκρατία, αυτή αντιστοιχεί στην αγγλική Republic, δηλ. δηλώνει ότι ό ανώτατος άρχων δεν είναι κληρονομικός. Κατά τ’ άλλα, το πολίτευμα τής Ελλάδος είναι ολιγαρχικό και θα μπορούσε να ορισθεί ως κομματοκρατία. Ο καθηγητής Γεώργιος Κοντογιώργης και όχι μόνο τα έχει αναλύσει αυτά πολλές φορές.
Δυναστείες Βασιλευόντων Αντιβασιλικών!!!
Μάλλον στην περίπτωση Σακελλαροπούλου ισχύει η ρήση: “Γλώττα λανθάνουσα τήν αλήθεια λέγει”! Προφανώς η κυρία εννοεί αυτό που όλοι καταλάβαμε, δηλ. ότι η πλειοψηφία καταπιέζει τήν μειοψηφία. Προσέξτε όμως τι είπε ακριβώς λέξη προς λέξη: Η λαϊκή βούληση δεν συμπίπτει με τήν βούληση τής πλεοψηφίας. Ουδέν αληθέστερον τούτου. Η πλειοψηφία τών μνημονιακών κυβερνήσεων εκφράζει τήν λαϊκή βούληση; Είναι λαϊκή πλειοψηφία; ΟΧΙ.
Ολες αυτές οι πλειοψηφίες είναι πλασματικές και ευθέως αντισυνταγματικές! Οι 50 βουλευτές δώρο στο πρώτο κόμμα ποιόν εκπροσωπούν; Οι 50 αυτοί δεν εκπροσωπούν ΚΑΝΕΝΑ και έχουν αποκλείσει τους 50 που πραγματικά είναι εκπρόσωποι τών πολιτών που τους ψήφισαν. Αυτά καταργούν τήν λαϊκή βούληση και τήν εξευτελίζουν αν ληφθεί υπόψιν ότι τα ποσοστά τών κομμάτων λαμβάνονται επί τών ψηφισάντων και όχι επί τού συνόλου τού εκλογικού σώματος. Ούτε κάν τα λευκά λαμβάνονται υπόψιν. Αν θεωρήσουμε τήν αποχή αδιαφορία δε μπορούμε να πούμε το ίδιο για τα λευκά. Τα λευκά αποτελούν διαμαρτυρία και αποδοκιμασία τού πολτικού συστήματος, το οποίο κατασκευάζει λαϊκες πλειοψηφίες που αντιστρατεύονται τήν λαϊκή βούληση.
Μιχάλη Καλαμίτση οι εκλογές που δεν αλλάζουν τίποτα είναι πολύ μεγάλη εφεύρεση
Όσο για τον ανεκδιήγητο Τεό!!!! τι να απαντήσεις από το όλοι έχουμε από μια απόφυση
Πραγματικά οι 50 έδρες bonus στο πρώτο κόμμα εκτός του ότι πρέπει να είναι μία ακόμα παγκοσμίως μοναδική ελληνική “εφεύρεση”, αποτελεί και ένα από τα μελανότερα σημεία και τεκμήριο της αντιδημοκρατικότητας της …”ελληνικής δημοκρατίας” (η οποία για να μην ξεχνιόμαστε, ούτε Δημοκρατία είναι αλλά ούτε και ελληνική).
Είναι όντως καιρός, για την ακρίβεια έχουμε καθυστερήσει πολύ, να απαιτήσουμε την ριζική αναθεώρηση του Συντάγματος με απώτερο σκοπό να τελειώνουμε επιτέλους με αυτό το “πολιτειακό εξάμβλωμα” που κατ’ επίφασιν ονομάζουν Δημοκρατία οι …πολιτικάντηδες. Οι οποίοι όμως κρύβονται πίσω από …το Σύνταγμα και κάνουν τις αναθεωρήσεις με το σταγονόμετρο και υπό τον αυστηρό έλεγχο του σάπιου και διεφθαρμένου συστήματος. Μια …επανάσταση χρειάζεται αλλά είναι πλέον “άλλοι οι καιροί”.
Είναι πλέον πασιφανές ότι αυτή η “ελληνική δημοκρατία” βλάπτει σοβαρά την υγεία των Ελλήνων, του ελληνικού κράτους και του Ελληνισμού γενικότερα.
Για να δούμε, εδώ που έχουμε καταντήσει το μόνο που μας έχει απομείνει είναι να ελπίζουμε στην Θεία Πρόνοια αλλά όπως λέγαν και οι αρχαίοι πρόγονοί μας, “συν Αθηνά και χείρα κίνει”.
Ναι, δεν είναι δημοκρατία η Πολιτεία μας. Και δεν θα μπορούσε να είναι αφού έπαψε να υπάρχει ο Δήμος για να κρατεί. Έχουμε, λοιπόν, αντιπροσωπευτικό-κοινοβουλευτικό πολίτευμα που διολίσθησε σε πρωθυπουργική-κομματική αρχηγία. Έτσι, όμως, ήταν και στην αρχαία Αθήνα στην οποία εμμέσως προτείνετε να επιστρέψουμε. Μη ξεχνάμε την διαπίστωση του Θουκυδίδη κατά την διάρκεια του “χρυσού αιώνα” : Ενός ανδρός αρχή, του Περικλή, ήταν το πολίτευμα και τότε.
Η κατάργηση του μπόνους των 50 εδρών δεν θα μετατρέψει το πολίτευμά μας σε δημοκρατία. Ούτε η απλή αναλογική θα το καταφέρει. Τότε θα έχουμε οχλοκρατία κι όχι δημοκρατία. Ας μη ξεχνάμε και την διαπίστωση του Ρουσό, “μόνο μια κοινωνία θεών θα μπορούσε να διοικηθεί δημοκρατικά”.
Τι θα πρέπει να κάνουμε, λοιπόν ; Πρώτον, μην ακολουθήσουμε το ρητό, “βρήκαμε παπά – το άρθρο του κ. Σταλίδη – ας θάψουμε πέντε-έξι” ! Τέλειο πολίτευμα δεν μπορεί να υπάρξει στον καιρό του Γίγνεσθαι. Μπορεί, όμως, να υπάρξει καλύτερη Παιδεία – και όχι εκπαίδευση που ταιριάζει στα κατοικίδια ζώα – για να γίνουμε όλοι ενεργοί μέτοχοι της Πολιτείας, δηλαδή άξιοι πολίτες.
Μα πότε ήταν “αντιπροσωπευτικό-κοινοβουλευτικό” το πολίτευμα ώστε να …”διολισθήσει” σε αυτό που είναι τώρα; Από το 1974 και την σωτήρια “μεταπολίτευση” τα ίδια χάλια βιώνουμε, απλώς τότε θέλαμε Δημοκρατία, και τώρα που …”χορτάσαμε” από “δημοκρατία” είναι φανερό ότι δεν πάει παραπέρα και θέλουμε κάτι …”άλλο”.
Και ΔΕΝ είναι απλώς “πρωθυπουργική-κομματική αρχηγία” αλλά “κοινοβουλευτική δικτατορία” και μάλιστα με βουλευτές “σταυροφόρους” οι οποίοι μάχονται υπέρ των συμφερόντων της ολιγαρχίας των εκλεκτών και των πλουσίων δηλαδή των εχόντων και κατεχόντων και όχι του Λαού.
Και δεν ήταν ακριβώς “έτσι” στη αρχαία Αθήνα και παραπέμπω σε ολόκληρο το [2.65.9] του Θουκιδίδη, διότι από τα συμφραζόμενα βγαίνει το αληθινό νόημα.
“ὁπότε γοῦν αἴσθοιτό τι αὐτοὺς παρὰ καιρὸν ὕβρει θαρσοῦντας,
λέγων κατέπλησσεν ἐπὶ τὸ φοβεῖσθαι, καὶ δεδιότας αὖ ἀλό-
γως ἀντικαθίστη πάλιν ἐπὶ τὸ θαρσεῖν. ἐγίγνετό τε λόγῳ
μὲν δημοκρατία, ἔργῳ δὲ ὑπὸ τοῦ πρώτου ἀνδρὸς ἀρχή.”
Δηλαδή, θεωρητικά ήταν δημοκρατία αλλά στην πράξη η εξουσία έλεγχου και κατεύθυνσης της λαϊκής θελήσεως ήταν υπόθεση ένος ανδρός, εν τω προκειμένω του Περικλή. Δηλαδή εδώ ο Θουκιδίδης με τα όσα γράφει πλέκει το εγκώμιο του Περικλή για τις ηγετικές του ικανότητες την δεδομένη στιγμή και σκοπός του ΔΕΝ είναι να κατηγορήσει το πολίτευμα.
Αλλά για να τελειώνουμε με την δήθεν δημοκρατία της αρχαίας Αθήνας, ας συμφωνήσουμε επιτέλους ότι πρόκειται για σύγχρονο μύθο καθώς:
1) οι κάτοχοι δημοσίων θέσεων ΔΕΝ εκλέγονταν από τον λαό αλλά διορίζοντο δια κλήρου από το σύνολο των αριστοκρατών γι’ αυτό και λέγονταν “λαχόντες”
2) οι γυναίκες ΔΕΝ είχαν δικαίωμα ψήφου όπως και οι φτωχοί/άποροι/ακτήμονες και φυσικά οι μη Αθηναίοι κι ας πλήρωναν το “μετοίκιο”
3) η Δημοκρατία στηρίζονταν στην ύπαρξη ~400.000 δούλων που έκαναν τις βρωμοδουλειές ώστε οι Αθηναίοι να κάθονται και να ασχολούνται με τις τέχνες, την πολιτική, την φιλοσοφία, κλπ
4) η αθηναϊκή δημοκρατία δεν είχε ανεξιθρησκεία και όποιος δεν πίστευε ή έστω ασεβούσε προς τα θεία είχε την τύχη του Σωκράτη
5) στην αθηναίκή δημοκρατία επιτρέπονταν τα (σκληρά) βασανιστήρια και μάλιστα ήταν επισήμως νόμος του κράτους (όλα αυτά τα αναφέρει ο Λυκούργος ο Αθηναίος, ο Ἀνδοκίδης ὁ Κυδαθηνεύς, που ήταν και σύγχρονος του Θουκιδίδη, κ.α.)
6) o θεσμός της “ξενηλασίας” δηλ. οι μη Έλληνες δεν επιτρέπονταν να εισέλθουν στην πόλη παρά μόνο συνοδεία “φύλακος” και για περιορισμένο χρονικό διάστημα προκειμένου να εκτελέσουν την αποστολή που είχαν, συνήθως πρεσβεία από άλλους λαούς. Εξαιρετικά “ξενοφοβικοί” λοιπόν ο “δημοκράτες” αρχαίοι Αθηναίοι. Μάλιστα αν ανέβαινε …αλλοδαπός στην Ακρόπολη ασυνόδευτος η ποινή ήταν θάνατος.
Είναι τόσα πολλά αυτά που καθιστούν την Αρχαία Αθήνα ως μία μη δημοκρατική πολιτεία αλλά σχετικά με την “αρχή του ενός ανδρός” αυτή βασίζονταν στο “κράτος” του σώματος των Αρίστων (πλούσιοι, γαλαζοαίματοι, κλπ) από όπου και προερχόταν ο εκάστοτε “ηγέτης”. Ναι στην Πνύκα και την Εκκλησία του Δήμου πήγαινε όποιος ήθελε, αλλά στην πράξη όπως αναφέρει και το επίμαχο εδάφιο, η σταθερότητα του πολιτεύματος εξαρτάτο από την ικανότητα του ενός άνδρα που ήξερε και μπορούσε να …κουμαντάρει τον όχλο. Πού είναι λοιπόν η λαϊκή κυριαρχία, καμμία δημοκρατία δεν υπήρχε στην αρχαία Αθήνα.
Βέβαια, με αφορμή όλα αυτά ας μην ξεχνάμε την “Αισυμνητία” έναν θεσμό που σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει τον πεφωτισμένο, εκλεγμένο “δικτάτορα” ο οποίος όταν …έσφιγγαν τα πράγματα ανελάμβανε την διακυβέρνηση με απόλυτη εξουσία η οποία του δινόταν ως πρόσωπο κοινής εμπιστοσύνης από τις αντιμαχόμενες πολιτικές μερίδες για να τις συμβιβάσει.
Διάβασα όμως και το εξής:
“Έτσι, όμως, ήταν και στην αρχαία Αθήνα στην οποία εμμέσως προτείνετε να επιστρέψουμε”
Δεν ξέρω σε ποιόν αναφέρεται το σχόλιο αλλά ουδείς στα μέχρι στιγμής σχόλια ΔΕΝ είπε κάτι τέτοιο ?!?
Η κατάργηση του μπόνους των 50 εδρών δεν θα μετατρέψει -τουλάχιστον όχι αυτοστιγμή- το πολίτευμά μας σε Δημοκρατία αλλά θα είναι ένα από τα πολλά βήματα που πρέπει να γίνουν ώστε να προσαρμοστεί το πολιτειακό σύστημα σε κάτι που να απηχει στην κοινή λογική και στο αυτονόητο.
(ΕΔΩ —> https://www.youtube.com/watch?v=ub6VdmBmik8
παλαιότερο βίντεο που νομίζω αναρτήθηκε και εδώ στο Αντίβαρο σχετικά με το τι πρέπει να αλλάξει, είναι 12μιση λεπτά και αξίζει να το δείτε ειδικά το τέλος)
Απορώ λοιπόν πώς και το παραπάνω σχόλιο υπερασπίζεται το μέτρο αυτό, μάλλον η σαπίλα έχει διαβρώσει την σκέψη του λαού βαθύτερα από όσο νομίζουμε. Με απλά λόγια, ΔΕΝ είναι δυνατόν η λαϊκή βούληση να μετατρέπεται αυθαίρετα και χωρίς καμμία λογική σε μια …”λοταρία” (όπως έχει πεί και ο σχωρεμένος Τζίμης Πανούσης) επειδή έτσι υποτίθεται ότι εξασφαλίζουμε την πολυπόθητη κοινοβουλευτική πλειοψηφία. Πρόκειται για μεγίστη αβελτηρία με σοβαρότατες επιπτώσεις. Πρόκειται για τεράστιο λογικό σφάλμα και όποιος δεν το καταλαβαίνει καλό είναι να μην λέει ανοησίες και εκτίθεται.
Αφήνω δε στην κρίση των υπολοίπων το επιχείρημα “Ούτε η απλή αναλογική θα το καταφέρει. Τότε θα έχουμε οχλοκρατία κι όχι δημοκρατία”.
Πρόκειται για αυθαίρετη κρίση που δεν προκύπτει από πουθενά και αφήνω κατά μέρος τι είπε ο Ρουσσώ αναφερόμενος σε άλλο λαό και σε άλλη χρονική συγκυρία και τόπο (άσε που έτσι και αλλιώς πέθανε 11 χρόνια ΠΡΙΝ την λεγομένη “Γαλλική επανάσταση” η οποία βασίστηκε εν μέρει στις θεωρίες του και …απέτυχε).
Η λαϊκή ψήφος ΜΟΝΟΝ με την απλή αναλογική εκφράζεται ανόθευτη και με ακρίβεια. Τι θα γίνει μετά και πώς θα κατανεμηθούν οι έδρες είναι άλλη ιστορία, αλλά δεν γίνεται π.χ. να παίρνει ένα κόμμα το 2,99% και να μην εκπροσωπείται στην Βουλή, πώς να το κάνουμε πρόκειται για παράνοια, αλλά κυρίως πρόκειται για απάτη!
Ούτε αντιλαμβάνομαι τι σημαίνει το “Τέλειο πολίτευμα δεν μπορεί να υπάρξει στον καιρό του Γίγνεσθαι”. Δεν ψάχνουμε τελειότητα, δικαιοσύνη ζητάμε, ισοπολιτεία, και φανερές διαδικασίες. Και κυρίως να μπορεί ο λαός να αποφαίνεται για σοβαρές πολιτικές αποφάσεις που άπτονται των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδας (π.χ. Ευρώ και Ευρωζώνη, Δανεισμός, Μνημόνια, Μακεδονικό, κλπ)
Τέλος για την Παιδεία σαφώς και όλοι ζητάμε καλύτερη παιδεία, αλλά η αισχρή κατάσταση στην οποία βρίσκεται η “παιδεία” στην Ελλάδα είναι αποκλειστικά προϊόν αυτής της αισχρής δημοκρατίας που ζούμε (τέλος πάντων ζείτε, αλλά και εγώ ως Έλλην του Εξωτερικού ακόμα πληρώνω φόρους και ταλαιπωρούμαι από την ανισονομία που χαρακτηρίζει το ελληνικό κράτος), Είναι αυτό το πολιτειακό χάος και το γενικό μπάχαλο που το πολιτικό (και όχι μόνο) αδιέξοδο.
Ακόμα και η προτροπή “να γίνουμε όλοι ενεργοί μέτοχοι της Πολιτείας” εμένα μου ακούγεται σαν ευχολόγιο. Μεγάλα λόγια χωρίς αντίκρυσμα. Πρώτον διότι πώς θα γίνουμε ενεργοί πολίτες όταν το σύστημα είναι δομημένο με τρόπο ώστε να ευνοεί τους κόλακες και να αποκλείει τους σκεπτικιστές και δεύτερον το γεγονός ότι κάποιος συμμετέχει ενεργά στην Πολιτεία δεν συνεπάγεται αυτόματα ότι είναι άξιος. Ρίξτε μια ματιά τριγύρω σας· ένα κάρο “ενεργοί” πολίτες. Πόσους από αυτούς θα τους χαρακτηρίζατε ως άξιους; Εγώ πάλι ξέρω πολλούς άξιους που είναι άξιοι ΑΚΡΙΒΩΣ διότι επέλεξαν να μείνουν ανενεργοί (δηλ. μη συνένοχοι) στο έγκλημα της δολοφονίας της Ελλάδας και του Ελληνισμού.
Ζητώ συγνώμη για το μακρύ σχόλιο. Κλείνοντας να εκμυστηρευτώ ότι για μένα η μόνη πλέον (συνταγματικώς νόμιμη) λύση του προβλήματος είναι η εφαρμογή στην πράξη του άρθρου 120 του Συντάγματος, με έμφαση στην 4η παράγραφο:
“H τήρηση του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων, που δικαιούνται και υποχρεούνται να αντιστέκονται με κάθε μέσο εναντίον οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει με τη βία.”
Και ο νοών νοείτω…
Αν θέλεις Ανδρέα διόρθωσε το “Αισυμνητία” μου έφαγε ένα “ε” ο δαίμων του τυπογραφείου …
“Αισυμνητεία” είναι η σωστή ορθογραφία.
Ευχαριστώ.
(και σε παρακαλώ, μην εμφανίζεις αυτό το μήνυμα, δεν υπάρχει λόγος)
Ευχαριστώ, κ. Παναγιωτίδη, για την μακριά απάντησή σου. Δεν θα απαντήσω σε κάθε επιχείρημά σου χωριστά γιατί υπάρχουν και οι γενικές απαντήσεις που ισχύουν για όσα γράφεις. Λοιπόν, πρώτον, φοβάμαι πως κάνεις το ίδιο σφάλμα που κάνουν και πολλοί επιφανειακοί ιστορικοί. Κρίνεις τους αρχαίους και τις αξίες τους με σύγχρονα κριτήρια. Έχεις δηλαδή την απαίτηση να είχαν υπερβεί οι αρχαίοι την διάσταση του χρόνου και να εφάρμοζαν τις πολιτικές-ηθικές επιτεύξεις που επέτυχε η ανθρωπότητα από τότε μέχρι σήμερα. Πράγμα ανέφικτο για τον άνθρωπο. Γι αυτό ο Σταγειρίτης σοφός λέει : “Δει γαρ σχολής και προς την γένεσιν της αρετής και προς τας πράξεις τας πολιτικάς”. (Πολιτικά, 1329α, 1).
Δεύτερον, πάλι ο Αριστοτέλης γράφει στα Πολιτικά Γ, 1280α, 8, 9-13, ως απάντηση στην κρίση σου για την δικαιοσύνη της ισότητας : … και λέγουσιν ου παν το κυρίως δίκαιον. οίον δοκεί ίσον το δικαιον είναι, και έστιν, αλλ’ ου πάσιν αλλά τοις ίσοις, και το άνισον δοκεί δίκαιον είναι, και γαρ έστιν, αλλ’ ου πάσιν αλλά τοις ανίσοις”. Μη κάνεις, λοιπόν, το λάθος να εξισώνεις τους ανίσους για να υπάρχει μια μόνον δικαιοσύνη διότι “ώστ’ είπερ επιστήμη μεν μετ’αποδείξεως, ων δ’ αι αρχαί ενδέχονται άλλως έχειν, τούτων μη έστιν απόδειξις (πάντα γαρ ενδέχεται και άλλως έχειν), και ουκ έστι βουλεύσασθαι περί των εξ ανάγκης όντων, ουκ αν είη η φρόνησις επιστήμη ουδέ τέχνη, ειστήμη μεν ότι ενδέχεται το πρακτόν άλλως έχειν, τέχνη δ’ ότι άλλο το γένος πράξεως και ποιήσεως”. (Ηθικά Νικομάχεια Ζ 41140α/β, 33-40).Συμφωνεί και ο δάσκαλός του, ο Πλάτων, στον διάλογο Κρατύλος (440δ) : ούτως έχει, ίσως δε και ου.
Όχι, καλέ μου, δεν βασάνιζαν οι αρχαίοι τους πολίτες. Θεωρούσαν το σώμα ιερό. Δυστυχώς βασάνιζαν τον δούλο του κατηγορούμενου για να μάθουν την αλήθεια.
Και πάλι όχι. Δεν υμνεί την δημοκρατία ο Θουκυδίδης. Την θεωρεί παρακατιανό πολίτευμα του εκπεσμένου ανθρώπου. Γι αυτό ευελπιστεί και προτρέπει : “ταις πόλεσι γιγνόμενα μεν και αιεί εσόμενα, έως αν η αυτή φύσις ανθρώπων η”. Μόνον αν αλλάξουμε φύση, δηλαδή αν υπερβούμε την ανάγκη που μάς επιβάλλει η φύσις, μόνο τότε θα πάψουν τα γιγνόμενα στις πόλεις να ειναι δεινά.
Την απάντηση, όμως, την δίνει ο Αριστοτέλης : “έοικε δε και τας πόλεις συνέχειν η φιλία, και οι νομοθέται μάλλον περί αυτήν σπουδάζειν ή την δικαιοσύνην. η γαρ ομόνοια όμοιόν τι τη φιλία έοικεν είναι, ταύτης δε μάλιστ’ εφίενται και την στάσιν έχθραν ούσαν μάλιστα εξελαύνουσιν, και ΦΙΛΩΝ ΜΕΝ ΟΝΤΩΝ ΟΥΔΕΝ ΔΕΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ …” (Ηθικά Νικομάχεια Θ, 1, 21-26).
Και βέβαια, επικυρώνεται από τον Μέγα Βασίλειο : αλλήλων ισόδουλοι, αλλήλων κύριοι.
Γι αυτό επαναλαμβάνω, μόνον όταν κατορθώσουμε να παρέχουμε σωστή ΠΑΙΔΕΙΑ σε ΟΛΟΥΣ τους πολίτες, μόνον τότε θα πάψει ο άνθρωπος “πολλά α δεινά κουδέν άν-/ θρώπου δεινότερον πέλει […] τοτέ μεν κακόν, άλλοτ’ επ’ εσθλόν έρπει. (Σοφοκλής, Αντιγόνη).
Σού προτείνω ανεπιφύλακτα να διαβάσεις τα βιβλία του Γ. Κοντογιώργη, “Η Δημοκρατία ως Ελευθερια” και “Το Ελληνικο Κοσμοσύστημα”.
Να ‘σαι καλά.
Το Άρδην διοργανώνει την Τετάρτη 13 Ιανουαρίου 2021 στις 19.00 διαδικτυακή εκδήλωση με αφορμή την επιτροπή για το 1821, στην οποία προΐσταται η Γιάννα Αγγελοπούλου, και την πρόσφατη αρθρογραφία της Προέδρου της Δημοκρατίας και με θέμα:
“Κατερίνα Σακελλαροπούλου – Γιάννα Αγγελοπούλου και το ελληνικό έθνος”
Θα μιλήσουν οι:
Γιώργος Καραμπελιάς, συγγραφέας – επικεφαλής Άρδην
Γιώργος Παπαδόπουλος – Τετράδης, δημοσιογράφος
Μάνος Στεφανίδης, καθ. Πανεπιστημίου
Γιώργος Ρακκάς, Πολιτικός επιστήμονας και Δρ. κοινωνιολογίας
Την εκδήλωση μπορείτε να την παρακολουθήσετε από την ιστοσελίδα του Άρδην https://ardin-rixi.gr/archives/229587 και από το κανάλι του Παντελή Σαββίδη στο youtube https://www.youtube.com/user/pantelisavvidis/featured
Άρη σε ευχαριστώ για τον «τίτλο» αλλά δεν είμαι «Ιστορικός». Αν έδωσα αυτή την εντύπωση ζητώ συγγνώμη. Είμαι Έλλην που ζω στις ΗΠΑ από το 1987, ασχολούμαι με την Πληροφορική και διδάσκω με μερική απασχόληση, ελληνιστί «πάρταϊμ», σε ένα μικρό κολέγιο στα ΒΔ προάστεια του Σικάγο. Δεν έχω προφανώς άμεση πρόσβαση στις πηγές που μάλλον έχεις εσύ και μόνη μου βοήθεια είναι -δυστυχώς- μη Έλληνες συνάδελφοι-καθηγητές της αρχαιοελληνικής γραμματείας.
Επί του θέματος, ομολογώ ότι δεν μπορώ να σε παρακολουθήσω σε όλα όσα γράφεις, και παραδέχομαι ότι αιτία είναι η μεγάλη μου χρονικώς απουσία από τα ελληνικά πράγματα. Σε παρακαλώ λοιπόν να επανεξετάσεις τις παρακάτω βασικές τοποθετήσεις μου και σε συνδυασμό με αυτά που έγραψα σε προηγούμενο σχόλιο, να με βοηθήσεις να καταλάβω τις θέσεις σου:
1. Η αρχαία Αθήνα είχε, ΝΑΙ ή ΟΧΙ δημοκρατία; (με βάση την ετυμολογία του όρου δημοκρατία)
2. Στο εδάφιο [2.65.9] Ο Θουκιδίδης τι ακριβώς εννοεί; Ψέγει το πολίτευμα ή εκθειάζει τον Περικλή;
3. Με βάση τα 6 σημεία που έθιξα η αρχ. Αθήνα είχε Δημοκρατία;
4. Υπήρχαν ΝΑΙ ή ΟΧΙ νόμοι (3 μάλιστα) περί βασανιστηρίων όπου ορίζονταν οι μέθοδοι και τα εργαλεία βασανισμού, όπως, “τα κέντρα”, “τα ξύλα”, “ο τροχός”, κ.α.
5. Η συζήτησή μας αφορά την ακμή της αθηναϊκής Δημοκρατίας την περίοδο 461-429 π.Χ. Τι σχέση μπορεί να έχουν οι παραπομπές από τον κατά 100 σχεδόν χρόνια μεταγενέστερο Αριστοτέλη, και ειδικά από τον …΄Αγιο Βασίλειο; Επίσης εκείνο απ’ τον Κρατύλο, τι εννοείς με το «…έτσι είναι, ίσως και όχι». Δεν βγαίνει κανένα νόημα.
6. Πού διάβασες ότι έγραψα ότι ο Θουκιδίδης υμνεί την δημοκρατία; Και πού διάβασες ότι εγώ ή κάποιος άλλος πρότεινε να επιστρέψουμε έστω και έμμεσα στην αρχαία Αθήνα;
7. Πώς εννοείς την «σωστή ΠΑΙΔΕΙΑ σε ΟΛΟΥΣ τους πολίτες» και πώς προτείνεις να την επιτύχουμε όταν το σαθρό πολιτικό σύστημα ελέγχει όλο το φάσμα της εκπαίδευσης από το νηπιαγωγείο μέχρι και τα διδακτορικά τμήματα.
8. Για το bonus των 50 εδρών, ποιά είναι τελικώς η γνώμη σου; Εγώ θεωρώ ότι πρόκειται για νομιμοποιημένη ΑΠΑΤΗ και πρόκειται για ένα από τα πολλά τεκμήρια ότι το πολιτευμα όχι μόνο ΔΕΝ δίνει, αλλά αντιθέτως αφαιρεί από τον Λαό (Δήμος) την ισχύ (Κράτος) να κυβερνηθεί σύμφωνα με την λαϊκή βούληση.
9. Το ίδιο και για το θέμα του 3%, όπως και για τα λευκά, τα άκυρα, την ψήφο των ομογενών (εμένα δηλαδή), την βουλευτική ασυλία και τον νόμο περί ευθύνης υπουργών, και ένα σωρό άλλα ευτράπελα (π.χ. ο ψευτο-θεσμός της ΠτΔ) της «ελληνικής δημοκρατίας».
10. Αιτιολόγησέ μας, με όσο πιο απλά Ελληνικά μπορείς, γιατί και πώς η απλή αναλογική οδηγεί στην “οχλοκρατία”.
Καλός, εξαιρετικός μάλιστα, είναι ο Κοντογιώρης αλλά και πάλι δεν είναι αυτό το κυρίως θέμα μας. Γνωρίζω και εκτιμώ το έργο του αλλά -πλέον- ταπεινή μου γνώμη είναι ότι ήρθε η ύστατη ώρα να ξεφύγουμε από την θεωρία και να περάσουμε στην πράξη. Και εδώ ερωτώ την γνώμη σου και την γνώμη όλων όσων δεν έχουν κουραστεί από την πολυλογία μας:
i) τι μέλλει γενέσθαι με το πλοίο «Ελλάς» που οδεύει με μαθηματική ακρίβεια προς τα βράχια,
και
ii) κατά πόσον το άρθρο 120 του Συντάγματος είναι εφαρμόσιμο, πώς, πότε, πού και από ποιόν/ποιούς;
Και εσύ να ‘σαι καλά!
Φίλε Δημήτριε, μού ζητάς με τα ερωτηματικά που μού θέτεις να γράψω ολόκληρο δοκίμιο για την Αθηναϊκή Δημοκρατία, πράγμα ανέφικτο για τον χώρο του Αντίβαρου που φοβάμαι καταχρώμεθα. Θα προσπαθήσω με λίγα λόγια, συνοπτικά, να απαντήσω.
1. Ο άνθρωπος είναι σχεσιακό ζώον, δηλαδή ετεροκαθοριζόμενο. Ταυτότητά μου είναι η ετερότητά μου με τον άλλον. Γνωρίζω ότι είμαι ψηλός διότι ο άλλος είναι κοντός. Έτσι, συγκριτικά, ναι, το πολίτευμα της Αθήνας του Περικλή ήταν Δημοκρατία.
2. Ο Θουκυδίδης ξέρει ότι ατελής ο άνθρωπος, άρα ατελή και τα έργα του. Ναι, λοιπόν, είναι δημοκρατικό το πολίτευμα της Αθήνας του Περικλή διότι υπάρχει ο πεφωτισμένος Περικλής που καθοδηγεί τους πολίτες.
3. Απάντησα ήδη.
4. Ναι, υπήρχαν βασανιστήρια που εφαρμόζονταν, όμως, στο σώμα των δούλων, όχι των Αθηναίων πολιτών.
5. Ο Αριστοτέλης, ΟΠΩΣ εσύ, είχε το δικαίωμα να κρίνει το πολίτευμα των Αθηναίων, ως μάλιστα πολύ κοντινότερος χρονικά. Σού ανάφερα την γνώμη του Πλάτωνα για να καταλάβεις ότι ΔΕΝ υπάρχει πανάκεια στην ανθρώπινη κοινωνία. Όσο για την πρόταση του Αγίου Βασιλείου, νομίζω ότι είναι η μοναδική ΠΟΛΙΤΙΚΗ πρόταση που μπορεί να λύσει τα προβλήματα που προκύπτουν στην ανθρώπινη κοινωνία λόγω της υπαρκτής ανισότητας.
6. Διαβάζοντας το πρωταρχικό σχόλιό σου νόμισα ότι έτσι πιστεύεις. Αν έκανα λάθος, σού ζητώ συγγνώμη.
7. Έργο της Παιδείας είναι να αναπτύξει την κριτική ικανότητα σε όλα τα μέλη της κοινωνίας σύμφωνα με τις αρχές και αξίες της κοινωνίας.
8/9/10. Η εξέλιξη του πολιτεύματος των Αθηναίων μετά τον θάνατο του Περικλή, αλλά και η ανάλυση του Πλάτωνα, πείθουν ότι όταν δεν υπάρχει ο σωστός άρχων η Δημοκρατία οδηγείται στην οχλοκρατία του Κλέοντα. Προσοχή, ο δημαγωγός Κλέων που βασίστηκε στην οχλοκρατία, είναι ο μόνος στρατηγός που νίκησε τους Σπαρτιάτες όπως είχε υποσχεθεί !!!. Βλέπεις πόσο σχετικά είναι όλα τα ανθρώπινα, γι αυτό ο νομπελίστας Ίλυα Πριγκογκίν τιτλοφορεί το εξαίρετο βιβλίο του, “Το Τέλος της Βεβαιότητας”.
11. Πρώτα να μού εξηγήσεις εσύ γιατί οδηγούμαστε στα βράχια, και μάλιστα με μαθηματική ακρίβεια. Εγώ βλέπω την Ελλάδα, παρά το μικρό πληθυσμιακό μέγεθός της και όλα τα αρνητικά της, να αντιστέκεται επιτυχώς στην μεγάλη αλλά βάρβαρη Τουρκία. Εγώ βλέπω ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ να προηγείται πολλών άλλων κρατών.
12. Τι λέει το 120ο άρθρο του Συντάγματος ;
Με αδελφικούς χαιρετισμούς,
παππούς Άρης.
Απαντώ με κεφαλαία όχι διότι φωνάζω αλλά για να ξεχωρίζουν οι απαντήσεις μου:
—
1. Ο άνθρωπος είναι σχεσιακό ζώον, δηλαδή ετεροκαθοριζόμενο. Ταυτότητά μου είναι η ετερότητά μου με τον άλλον. Γνωρίζω ότι είμαι ψηλός διότι ο άλλος είναι κοντός. Έτσι, συγκριτικά, ναι, το πολίτευμα της Αθήνας του Περικλή ήταν Δημοκρατία.
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙ; ΚΑΙ ΠΩΣ ΣΥΜΒΙΒΑΖΕΤΑΙ Η ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΠΡΑΞΗ;
2. Ο Θουκυδίδης ξέρει ότι ατελής ο άνθρωπος, άρα ατελή και τα έργα του. Ναι, λοιπόν, είναι δημοκρατικό το πολίτευμα της Αθήνας του Περικλή διότι υπάρχει ο πεφωτισμένος Περικλής που καθοδηγεί τους πολίτες.
ΣΥΜΦΩΝΩ ΟΤΙ ΤΟΥΣ ΚΑΘΟΔΗΓΟΥΣΕ ΑΛΛΑ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΗΘΕΛΕ Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ, ΟΧΙ Ο ΛΑΟΣ.
3. Απάντησα ήδη.
ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ, ΑΛΛΑ ΤΕΛΟΣ ΠΑΝΤΩΝ.
4. Ναι, υπήρχαν βασανιστήρια που εφαρμόζονταν, όμως, στο σώμα των δούλων, όχι των Αθηναίων πολιτών.
ΜΕ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ, ΤΟ ΨΑΧΝΩ, ΑΛΛΑ ΕΣΥ ΩΣ ΠΙΟ ΕΙΔΗΜΩΝ ΠΩΣ ΤΟ ΞΕΡΟΥΜΕ ΑΥΤΟ;
5. Ο Αριστοτέλης, ΟΠΩΣ εσύ, είχε το δικαίωμα να κρίνει το πολίτευμα των Αθηναίων, ως μάλιστα πολύ κοντινότερος χρονικά. Σού ανάφερα την γνώμη του Πλάτωνα για να καταλάβεις ότι ΔΕΝ υπάρχει πανάκεια στην ανθρώπινη κοινωνία. Όσο για την πρόταση του Αγίου Βασιλείου, νομίζω ότι είναι η μοναδική ΠΟΛΙΤΙΚΗ πρόταση που μπορεί να λύσει τα προβλήματα που προκύπτουν στην ανθρώπινη κοινωνία λόγω της υπαρκτής ανισότητας.
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΕΔΑΦΙΑ ΔΕΝ ΒΡΗΚΑ ΚΑΤΙ ΣΧΕΤΙΚΟ, ΔΗΛ., ΗΤΑΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Η ΑΘΗΝΑ;
6. Διαβάζοντας το πρωταρχικό σχόλιό σου νόμισα ότι έτσι πιστεύεις. Αν έκανα λάθος, σού ζητώ συγγνώμη.
ΑΛΙΜΟΝΟ, ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ, ΑΛΛΩΣΤΕ ΔΕΝ ΤΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΩ ΚΑΝ ΑΥΤΟ.
7. Έργο της Παιδείας είναι να αναπτύξει την κριτική ικανότητα σε όλα τα μέλη της κοινωνίας σύμφωνα με τις αρχές και αξίες της κοινωνίας.
8/9/10. Η εξέλιξη του πολιτεύματος των Αθηναίων μετά τον θάνατο του Περικλή, αλλά και η ανάλυση του Πλάτωνα, πείθουν ότι όταν δεν υπάρχει ο σωστός άρχων η Δημοκρατία οδηγείται στην οχλοκρατία του Κλέοντα. Προσοχή, ο δημαγωγός Κλέων που βασίστηκε στην οχλοκρατία, είναι ο μόνος στρατηγός που νίκησε τους Σπαρτιάτες όπως είχε υποσχεθεί !!!. Βλέπεις πόσο σχετικά είναι όλα τα ανθρώπινα, γι αυτό ο νομπελίστας Ίλυα Πριγκογκίν τιτλοφορεί το εξαίρετο βιβλίο του, “Το Τέλος της Βεβαιότητας”.
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ, ΑΛΛΑ ΑΣΧΕΤΑ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ “ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ” ΜΑΣ.
11. Πρώτα να μού εξηγήσεις εσύ γιατί οδηγούμαστε στα βράχια, και μάλιστα με μαθηματική ακρίβεια. Εγώ βλέπω την Ελλάδα, παρά το μικρό πληθυσμιακό μέγεθός της και όλα τα αρνητικά της, να αντιστέκεται επιτυχώς στην μεγάλη αλλά βάρβαρη Τουρκία. Εγώ βλέπω ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ να προηγείται πολλών άλλων κρατών.
ΤΟ ΠΡΟΦΑΝΕΣ ΔΕΝ ΕΞΗΓΕΙΤΑΙ, ΤΟ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΕΣΑΙ Ο ΙΔΙΟΣ. ΑΝ ΚΑΤ’ ΕΣΕΝΑ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΛΛΑΔΑ ΠΑΕΙ ΜΙΑ ΧΑΡΑ, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΟΓΟΣ ΝΑ ΧΑΝΟΥΜΕ ΧΡΟΝΟ ΣΥΖΗΤΩΝΤΑΣ.
12. Τι λέει το 120ο άρθρο του Συντάγματος ;
ΓΚΟΥΓΚΛΙΣΕ ΤΟ !!!
https://www.hellenicparliament.gr/Vouli-ton-Ellinon/To-Politevma/Syntagma/article-124/
—
ΚΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ.
Τελευταία απάντησή μου διότι καταλαβαίνω ότι δεν θα σε πείσω κι αν ακόμα σε έχω πείσει.
1ον. Συγκριτικά με τα άλλα απολυταρχικά πολιτεύματα που επικρατούσαν εκείνη την εποχή.
Δημοκρατία = Δήμος + Κράτος. Τότε υπήρχε ο Δήμος κι οι δημότες γνωρίζονταν μεταξύ τους. Αυτοί δε με τις ψήφους τους έδιναν απαντήσεις σε όλα τα προβλήματα που τους παρουσιάζονταν. Δηλαδή αυτοί, οι δημότες, νομοθετούσαν.
2ον. Εσύ πού ξέρεις τι ήθελαν οι δημότες ; Ο Περικλής πρότεινε, οι δημότες πείθονταν και αυτοί ψήφιζαν αποδεχόμενοι τις προτάσεις του.
3ον. ———————–
4ον. Διάβασε το έργο του Αριστοτέλη “Αθηναίων Πολιτεία”. Το ανέφερε και ο κ. Γιανναράς σε πρόσφατη επιφυλλίδα του.
5ον. Ποια εδάφια, ποιων έργων, ποιου συγγραφέα ;
6ον. ———————-
7ον. Εκεί που δεν ψάχνεις εσύ.
8ον. Δεν υπάρχει προφανές. Αυτό το ξέρουμε από την εποχή του Πρωταγόρα. Μέτρο πάντων ο κάθε άνθρωπος. Γι αυτό υπάρχει η διαλεκτική όπου παρατίθενται τα επιχειρήματα και τα αντεπιχειρήματα κάθε … αυτονόητου !
Ο Νόμος βγαίνει από το ρήμα νέμω, δηλαδή μοιράζω. Και η μοιρασιά γίνεται κατά το πιστεύω του νέμοντα. Στην τότε Αθήνα μοιράζονταν οι Αθηναίοι δημότες τα πιστεύω τους. Σήμερα, κατά το Αγγλικό πολίτευμα της αντιπροσωπευτικής Δημοκρατίας αναθέτουμε αυτό το έργο στους βουλευτές που εκλέξαμε. Αν δεν σου αρέσει, ή φύγε ή πρότεινε εσύ κάποιο άλλο πολίτευμα. Με αφορισμούς δεν … βάφονται αυγά !
ΧΑΙΡΕ !
Eγώ πάλι δεν δεσμεύομαι για “τελευταία απάντηση” κλπ, άλλωστε δεν συζητάμε μόνο και μόνο για να πείσει ο ένας τον άλλον αλλά για να μάθουμε κάτι νέο. Αλίμονο, θα τρίζουν τα κόκαλα του …Σωκράτη, συνήθως πειθόμαστε μόνον αφού έχουμε πρώτα μάθει κάτι από τον συνομιλητή μας.
1ον. Μιλάς για “άλλα απολυταρχικά πολιτεύματα” εκείνης της εποχής. Πώς ξέρεις ότι ήταν απολυταρχικά; Με ποιά κριτήρια; Λίγο παραπάνω με κατηγόρησες για “επιφανειακό” ιστορικό επειδή κρίνω τους Αθηναίους με σημερινά ηθικά κριτήρια. Μήπως έπεσες στην ίδια παγίδα με μένα; Επίσης, για ποιές ψήφους μιλάς αφού στα δημόσια αξιώματα τις αποφάσεις τις έπαιρναν οι αντιπρόσωποι που δεν εκλέγονταν αλλά κληρώνονταν, γι’ αυτό και λέγονταν “λαχόντες”. Και πώς είναι δυνατόν να γνωρίζονταν οι δεκάδες χιλιάδες των πολιτών μεταξύ τους στους Δήμους, και πώς είχε ο Δήμος το Κράτος, δηλαδή την δύναμη να ορίζει την τύχη του. όταν π.χ. οι μέτοικοι, δηλ. Έλληνες από άλλη πόλη όπως ο Αριστοτέλης, παρότι πλήρωναν το μετοίκιο και σεβαστοί κατά τον Πλάτωνα και “ισότιμοι” αλλά τους απαγορεύοταν το δικαίωμα έγκτησης και αφού δεν είχαν το προνόμιο της αθηναϊκής καταγωγής ΔΕΝ ήσαν Αθηναίοι πολίτες, ακόμα και όταν έκαναν μικτό γάμο τα παιδιά τους δεν αποκτούσαν ποτέ την ιδιότητα του πολίτη. Και ποιός λές είχε “περάσει” αυτό τον νόμο; Ο “φίλος” μας ο Περικλής. Τι ωραία “δημοκρατία” η αρχαία Αθήνα, ε;
2ον. Μα πού είπα ότι “ξέρω τι ήθελαν οι δημότες”; Ο Θουκιδίδης ό,τι λέει: Δημοκρατία στα λόγια, στην πράξη όμως ο Περικλής “πρότεινε” (κουμαντάριζε), και οι δημότες (ο όχλος) …ακολουθούσαν.
3ον. Η παρατεταμένη σιωπή σου σε έστω και ένα από τα 5 τουλάχιστον σημεία είναι ανησυχητική.
4ον. Το έχω διαβάσει, ομολογώ όχι στα ελληνικά. Δεν θυμάμαι να αναφέρεται στο θέμα του βασανισμού. Δεν αντιλέγω όμως. Θα το ψάξω. Θα ήταν καλό όμως να με ενημερώσεις και σε ποιά επιφυλλίδα το ανέφερε και ο κ. Γιανναράς.
5ον. Μα στα εδάφια που εσύ μου …”αράδιασες” του Αριστοτέλη, του Πλάτωνα και του Μεγ. Βασιλείου. Όλα ενδιαφέροντα και διδακτικότατα, όχι όμως σχετικά με το θέμα: Ήταν Δημοκρατία η Αρχαία Αθήνα;
7ον. “Εκεί που δεν ψάχνεις εσύ.” ??? Εδώ, το υπό συζήτηση θέμα, που εσύ μάλιστα το πρωτο-έθεσες, είναι η “σωστή Παιδεία”. Και συμφώνησα ερωτώντας: Ναι, το ζητούμενο είναι η σωστή Παιδεία, αλλά πώς θα έχουμε σωστή Παιδεία όταν το ισχύον πολιτικό σύστημα ελέγχει τα πάντα στην “παιδεία” από το νηπιαγωγείο μέχρι τα διδακτορικά. Και ερώτησα αν πρώτα πρέπει να διορθώσουμε το πολιτειακό έλλειμα δημοκρατίας που έχει η Ελλάδα ώστε να απελευθερωθεί η Παιδεία από τα δεσμά της -από το 1974- κοινοβουλευτικής δικτατορίας. Νομίζω είμαι σαφής. Εσύ έχεις απάντηση σε αυτό ή όχι. Ή τουλάχιστον πές μας που “ψάχνεις” όπως είπες και βρίσκεις την “σωστή παιδεία”.
8ον. Σε φιλοσοφικό επίπεδο θα συμφωνώ μαζί σου μέχρι το τέλος του κόσμού. Στο πρακτικό επίπεδο αυτό που φαίνεται τώρα εμπρός μας ονομάζεται “προφανές”. Π.χ. το ότι σε λίγα χρόνια οι Έλληνες θα είναι πληθυσμιακή μειοψηφία στην Ελλάδα, ΑΥΤΟ είναι προφανές, με βάση απλή αριθμητική. Επίσης το ότι η Ελλάδα δεν είναι σε θέση να εξασκήσει τα κυριαρχικά της δικαιώματα στο Αιγαίο για τον φόβο της τουρκίας αυτό δεν είναι απλώς προφανές, είναι καθημερινό γεγονός. Τέλος, το ότι η ΠτΔ έγραψε αυτά που έγραψε στην ΕτΣ επειδή σε λίγους μήνες η Ελλάδα θα κληθεί από τους Ευρωπαίους δανειστές της να επιλέξει μεταξύ 1. Υποταγής, 2. Ταπεινωτικού Συμβιβασμού, 3. Πολέμου με την Τουρκία (όπου θα ηττηθεί) δεν είναι -ομολογώ- προφανές σε όλους αλλά για κάποιον του δικού σου επιπέδου θα έπρεπε να είναι, αλλά εσύ μου λές -ούτε λίγο ούτε πολύ- ότι όλα πάνε χαρά-χαρούλα; Έχω καταλάβει σωστά ή λάθος;
Να κλείσω για να μην σε κουράσω και κάνουμε περαιτέρω κατάχρηση του χώρου. Αφού “η μοιρασιά γίνεται κατά το πιστεύω του νέμοντα” και όχι σύμφωνα με το συμφέρον του Δήμου τότε γιατί βαυκαλιζόμαστε με Δημοκρατίες, δικτατορίες και όλα τα ενδιάμεσα;
Η απάντηση στην ερώτηση είναι ότι ΚΑΜΜΙΑ σημασία δεν έχει αν είχε Δημοκρατία η αρχαία Αθήνα, όπως καμμία σημασία δεν έχει το ότι σήμερα είμαστε περήφανοι -τρομάρα μας- για την ελληνική δημοκρατία αλλά στην πράξη ούτε εμείς έχουμε το Κράτος του Δήμου περισσότερο ή λιγώτερο από τους αρχαίους Αθηναίους.
Πιόνια στο παιχνίδι κάποιων είμαστε, κάποιοι περισσότερο, κάποιοι λιγώτερο, κάποιοι καθόλου βολεμένοι.
Εσύ προφανώς είσαι βολεμένος και ευχαριστημένος με τους βο(υ)λευτές που έχεις επιλέξει να σε αντιπροσωπεύσουν, άρα, και με το συμπάθειο δηλαδή, δικαιούμαι να πω ότι το επίπεδο του ελληνικού κοινοβουλίου είναι ο δικός σου καθρέφτης όπως και της κοινωνίας ολόκληρης.
Δεν αντιλαμβάνομαι τι εννοείς λέγοντας “Με αφορισμούς δεν … βάφονται αυγά!”.
Αυτό όμως που συμπέρανα από την συζήτησή μας είναι ότι μάλλον απολαμβάνεις την ελληνική σου “δημοκρατία” ενώ φιλοκαλείς τε γὰρ μετ᾽ εὐτελείας καὶ φιλοσοφείς ἄνευ μαλακίας. Εγώ πάντως όντως έφυγα διότι όντως δεν μου άρεσε το εξάμβλωμα της μεταπολιτευτικής Ελλάδας και ηρέμησα (όχι ότι οι ΗΠΑ είναι η χώρα της ευλογίας, εντάξει;)
Α! και η δική μου πρόταση και ευχή όταν το ισχύον καθεστώς καταρρεύσει είναι να χτίσουμε μια Ελλάδα καλύτερη με βάση αυτό που είπε ο φιλέλληνας Κικέρων:
SALUS POPULI SUPREMA LEX ESTO.
Καλό σαββατοκύριακο!
Αειντε, ας κάνω ακόμα μια προσπάθεια διαλόγου για … να μη τρίζουν τα κόκαλα του Σωκράτη ! Παρεμπιπτόντως όταν ο ερώμενος του Παρμενίδη τελείωσε την ομιλία του για την μη ύπαρξη κίνησης ο νεαρός Σωκράτης σηκώθηκε αμίλητος και αποχώρησε αποδεικνύοντας την ύπαρξη της κίνησης.
1ον. α) Διάβασε τον Ηρόδοτο. Διάβασε και τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη. Διάβασε και τον Δημοσθένη και τον Ισοκράτη και θα καταλάβεις τα κριτήρια που κρίνουν το πολίτευμα των Αθηναίων δημοκρατία.
β) Μόνος σου το λες και ανεπίγνωστά σου με επιβεβαιώνεις. Κληρωτοί ήταν όχι δοτοί, επιβεβλημένοι, οι λιγοστοί εκτελεστικοί άρχοντες σε αντίθεση με τους πολλούς ψηφισμένους από τους δημότες. γ) Πάλι μόνος σου ακυρώνεις το επιχείρημά σου. Οι μέτοικοι, λες, ΔΕΝ ήταν Αθηναίοι πολίτες. Πλήρωναν φόρους για τις υπηρεσίες που τους πρόσφερε η Πόλις, όχι για να διαμορφώνουν τους θεσμούς της.
2. Σαφήνισε, από πού προκύπτει ότι ο Περικλής τους … “κουμαντάριζε” και ο … όχλος ακολουθούσε; Μη χρησιμοποιείς αυθαίρετα δήθεν επιχειρήματα που δεν είναι επιτρεπτά σε διάλογο.
3ον. ???????????
4ον. Αντί να ξαναψάχνω εγώ τις πρόσφατες επιφυλλίδες του κ. Γιανναρά, γιατί δεν το κάνεις εσύ ;
5ον. Αν δεν βρίσκεις την σχέση που έχουν τα εδάφια που σού … “αράδιασα” (!) δεν είναι δικό μου σφάλμα.
7ον. Διάβαζε πιο προσεχτικά. Ισχυρίζομαι ότι η σωστή Παιδεία είναι ζητούμενο.
8ον. Άδηλον το μέλλον, καλέ μου. Άγνωστο τι θα συμβεί ΑΝ … Πας προφήτης μετά Χριστόν βλαξ εστί. Από πού αντλείς την βεβαιότητα εσύ τι θα συμβεί στην Ελλάδα στο μέλλον ;
Επαναλαμβάνω, το απόλυτο καλό ή το απόλυτο κακό δεν υπάρχει στον αιώνα που ζούμε. Όλα είναι σχετικά. Τα πράγματα, λοιπόν, δεν είναι τέλεια στην πατρίδα μας, αλλά πολύ καλύτερα από πολλά άλλα κράτη του πλανήτη μας. Πώς θα μπορούσαν να είναι τέλεια όταν ο άνθρωπος είναι ατελές ον.
Εσύ, καλέ μου φίλε, απαιτείς την τελειότητα ΣΗΜΕΡΑ κι έτσι, ανεπίγνωστά σου, θέτεις το τέλος της ανθρώπινης ιστορίας ΣΗΜΕΡΑ αφαιρώντας το δικαίωμα/υποχρέωση στους ερχόμενους ανθρώπους να προσθέσουν το δικό τους λιθαράκι στην βελτίωση της ανθρωπότητας.
Φοβάμαι ότι η βεβαιότητά σου για την “κατάντια” της Ελλάδας είναι για να δικαιολογήσεις την ρήξη της ασπίδας σου μπροστά στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η Πατρίδα. Ρίψασπις είσαι καημένε μου. Όχι, δεν είμαι βολεμένος, ούτε αισιόδοξος για το άγνωστο μέλλον μας. Βελτιόδοξος είμαι και γι αυτό παλεύω τους αρνητές που μαντεύουν τα κακά δίχως να προσπαθούν να τα διορθώσουν.
Αυτά και έχε γεια εκεί στο Σικάγο.
υ/γ
Εσύ θα διαδηλώσεις μαζί με τους υπόλοιπους fellow americans – τους δικούς σου – μεθαύριο στην ορκωμοσία του νέου Προέδρου σας ;
Εμένα προσωπικά αξέχαστη θα μου μείνει η σκηνή, αν θυμάμαι καλά το Πάσχα του 2022 η το 2021, όπου με την άφιξη του Αγιου Φωτός στην Μητρόπολη των Αθηνών η Σακελλαροπούλου να περπατά αμέριμνη λες και δεν τρέχει τίποτα την ώρα που η μπάντα έπαιζε τον Εθνικό μας Ύμνο. Και κάποιος από τους υπασπιστές στρατιωτικός να τρέχει δίπλα της και να της θυμίζει ότι πρέπει να είναι σε στάση προσοχής. Αυτά για την εκπρόσωπο του υποτίθεται ανώτατου πολιτειακού θεσμού της χώρας μας. Τι άλλο να πείς;