Saturday 5 October 2024
Αντίβαρο
1974-Μεταπολίτευση Επίκαιρα Ραφαήλ Καλυβιώτης

17 Νοέμβρη: Καιρός να «θάψουμε το Πτώμα»

?“?œ

του Ραφαήλ Α. Καλυβιώτη*

Το πρώτο βασικό μάθημα που «λάβαμε» σαν νέα γενιά είναι ότι  τη στρατιωτική δικτατορία την έριξε το κίνημα του Πολυτεχνείου και όχι τα βίαια γεγονότα στην Κύπρο.  Όπως το σκληρό μετεμφυλιακό κράτος χρειαζόταν το αφήγημα του «αντι – κομμουνισμού», έτσι και το μεταπολιτευτικό κράτος χρειαζόταν τον ιδρυτικό μύθο του «Πολυτεχνείου».  Φυσικά, αυτό δε σημαίνει ότι το μετεμφυλιακό κράτος δεν αντιμετώπισε μία υπαρκτή κομμουνιστική απειλή ούτε ότι το μεταπολιτευτικό σύστημα δεν απειλείτο από μία αντι – δημοκρατική εκτράχυνση. Το πρόβλημα και με τα δύο αυτά σαθρά συστήματα έγκειται στο ότι καπηλεύτηκαν τα, από τα κάτω αιτήματα του έθνους, και τα χρησιμοποίησαν προς όφελός τους για να παραμένουν στην εξουσία.

Έτσι, εξαιτίας της ύβρεώς του, το μετεμφυλιακό κράτος διελύθη είς τα εξ ων συνετέθη. Για να συμβεί αυτό όμως, χρειάστηκε ο ελληνισμός να πάρει ένα σκληρό μάθημα, πολύ σκληρότερο από ό,τι του αναλογούσε, μία εθνική τραγωδία, τις συνέπειες της οποίας οι Κύπριοι αδελφοί μας βιώνουν ακόμα. Η κάθαρση επήλθε, οι ένοχοι δικάστηκαν, καταδικάστηκαν, και μπόρεσε η Πατρίδα να προχωρήσει μπροστά. Το 2009, αντίστοιχα, η χώρα χρεοκόπησε. Πέντε χρόνια μετά, θα περίμενε κανείς ότι το μεταπολιτευτικό σύστημα θα χρεοκοπούσε μαζί της και ο τόπος θα ξεκινούσε από την αρχή. Κάτι τέτοιο όμως δε συνέβη. Και δεν έχει συμβεί ακόμα διότι οι νέες γενιές αδυνατούν να αντιληφθούν ότι δεν πρόκειται να ζήσουν ξανά μέρες σαν αυτές του 2004. Αδυνατούν να αντιληφθούν ότι η γενιά του Πολυτεχνείου είναι η υπάιτια της σημερινής τραγωδίας που βιώνουμε. Είναι λοιπόν, πολύ πιο χρήσιμο από το να γιορτάζουμε τη σημερινή ημέρα με καταθέσεις στεφάνων, να αναστοχαστούμε τη σύγχρονη ιστορία μας, να καταλάβουμε ποια είναι τα συστατικά στοιχεία του στρεβλού ανθρωπότυπου που δημιουργήσαμε, ώστε να μην επαναλάβουμε τα λάθη που διαπράξαμε και να γεννηθούμε ξανά από τις στάχτες μας.

Η γενιά του Πολυτεχνείου λειτούργησε όπως οι Κονκισταδόρες, οι Ισπανοί κατακτητές του 16ου αιώνος που πέτυχαν να γίνουν κύριοι της Κεντρικής και Νοτίου Αμερικής. Όπως οι Κονκισταδόρες δε δίστασαν να καταληστεύσουν τον Νέο, Παρθένο Κόσμο που κατέλαβαν, έτσι και η γενιά του Πολυτεχνείου δεν δίστασε να καρπωθεί όλο τον πλούτο νέας Ελλάδος που αναδυόταν και να καταληστεύσει το μέλλον της σημερινής γενιάς. Έζησε δηλαδή εις βάρος των παιδιών της.

Το καθοριστικό βήμα προς την κατεύθυνση αυτή ήταν η πολιτική των δανεικών. Ο ισοσκελισμένος προϋπολογισμός θεωρήθηκε ως κάτι το «αναχρονιστικό», ενώ τα ελλείμματα άρχισαν να γίνονται αισθητά. Σε δηκτικτική ερώτηση γνωστού οικονομολόγου της εποχής για την αναπόφευκτη χρεοκοπία της Ελλάδας ως συνέπεια αυτής της πολιτικής, ο Ανδρέας Παπανδρέου, εμπνευστής του κεϋνσιανισμού αλά Γκρέκα, φημολογείται ότι απήντησε «ναι, αλλά εγώ δε θα ζω τότε». Είτε είναι αληθής αυτή η δήλωση είτε είναι ψευδής, καταδεικνύεται πίσω από αυτήν ένας ολόκληρος τρόπος σκέψης ηγετών και ψηφοφόρων για το πώς πίστευαν ότι πρέπει να λειτουργεί το κράτος. Και έτσι έγινε. Τα δανεικά δεν λαμβάνονταν για να εξυπηρετήσουν ζωτικές ανάγκες της ελληνικής οικονομίας. Λαμβάνονταν για να δημιουργήσουν ένα τερατώδες δημόσιο μέσω του οποίου δήθεν θα καταπολεμάτο η ανεργία. Το δημόσιο στην Ελλάδα έφτασε να αποτελεί το ένα πέμπτο του εργατικού δυναμικού της χώρας. Το ασφαλιστικό σύστημα άρχισε να καταρρέει και ο ατομιστικός τρόπος ζωής κυριάρχησε παντού με σφοδρές δημογραφικές συνέπειες (όπου από το 2040 η γήρανση θα μετατραπεί σε καθαρή απώλεια γηγενούς πληθυσμού, με ρυθμό 1 εκατομμύριο τη δεκαετία).

Οι δημόσιοι υπάλληλοι που προσλαμβάνονταν δεν ανέρχονταν στις θέσεις τους με αξιοκρατικά κριτήρια αλλά με αμιγώς πελατειακά. Κομματικοί συνδικαλιστές ήλεγχαν όχι μόνον το δημόσιο τομέα, αλλά φυτοζωούσαν και στον ιδιωτικό. Απεργίες σχεδόν σε καθημερινή βάση είχαν ως αποτέλεσμα να χρεώνονται ιδιωτικές εταιρείες υπέρογκα ποσά από τον αποκλεισμό των δρόμων. Γνωστή αμερικανική τράπεζα με παράρτημα στην Ελλάδα σταματούσε κάθε φορά τις εργασίες της όταν οι συνδικαλιστές της απεφάσιζαν ότι η αμερικανική κυβέρνηση προέβαινε σε «ιμπεριαλιστικές κινήσεις» με τις οποίες δεν συμφωνούσαν. Η γραφειοκρατία που δημιουργήθηκε εξαιτίας του συστήματος αυτού απαγόρευε επί της ουσίας οιαδήποτε ιδιωτική επένδυση και επιχειρηματικότητα.

Μέσα σε αυτό το κλίμα της ανεύθυνης και εγωιστικής ευμάρειας, το μόνο υγιές κομμάτι της ελληνικής οικονομίας, η ελληνική βιομηχανία, κρατικοποιήθηκε. Από το ελληνικό βιομηχανικό στερέωμα, 45 εργοστασιακά συγκροτήματα «κοινωνικοποιήθηκαν» κατά την προσφιλή φράση του «κινήματος του ανατέλλοντος πράσινου ηλίου». Φυσικά, οι εργαζόμενοι των εργασιακών μονάδων αυτών βρήκαν μία ζεστή αγγαλιά στο δημόσιο. Πριν η γενιά του Πολυτεχνείου αναλάβει τα ηνία και μέχρι τη δεκαετία του ’80, η Ελλάδα ήταν μία βιομηχανική χώρα, με ισχυρότατη εξαγωγική τσιμεντοβιομηχανία που ανταγωνιζόταν επάξια τις αντίστοιχες της Αγγλίας και της Γαλλίας. Η ελληνική χαλυβουργία με το ισχυρό νικέλιο συναγωνιζόταν την αντίστοιχη αγγλική και ιταλική. Το ελληνικό αλουμίνιο, τα ελληνικά ναυπηγεία (που εδώ και χρόνια είναι κλειστά λόγω συνδικαλισμού και μέχρι νεωτέρας….), η ελληνική χαρτοβιομηχανία (Αθηναϊκή Χαρτοποιία), η βιομηχανία ελαστικών της Θεσσαλονίκης και της Πάτρας (πριν αποχωρήσουν για την Τουρκία), οι καινοτόμοι πλαστικοί σωλήνες του εργοστασίου Πετζετάκι, τα ελληνικά αμυντικά συστήματα και πολλοί άλλοι τομείς της παραγωγικής μας ζωής καθιστούσαν την πατρίδα μας μία χώρα όχι μόνον αυτάρκη αλλά και εξαγωγική.

Η γενιά του Πολυτεχνείου εδραίωνε το νεομαρξιστικό της αφήγημα πάνω στη φράση «κάτω η ολιγαρχία που πίνει το αίμα του λαού». Πίστευε ότι θα κοροϊδέψει τους «κουτόφραγκους» με τις επιδοτήσεις οι οποίες κατέληγαν στο να αγοράζουν οι αγρότες ακριβά αυτοκίνητα και να εμπλουτίζουν τη σεξουαλική τους ζωή.

Μία στιβαρή επιχείρηση της τότε βιομηχανικής ζωής ήταν και η ΙΖΟΛΑ της θρυλικής οικογένειας Δράκου. Ο Γεώργιος Δράκος αποτυπώνει το κλίμα της εποχής:

«Στην αρχή ζούσαμε από τα εμβάσματα των Ελλήνων του εξωτερικού, μετά από τους πόρους που συνέρρευσαν από το Σχέδιο Μάρσαλ, από την Κοινότητα αργότερα. Κανείς υπεύθυνος πολιτικός δεν είπε στους Ελληνες να αναπροσαρμόσουν την παραγωγή τους και να την κατευθύνουν σε προϊόντα διεθνώς ανταγωνιστικά. Αντιθέτως, χρησιμοποιήθηκαν για έργα βιτρίνας και για την ανοικοδόμηση βιλών στα χωριά».

Παραταύτα, παρέμενε αισιόδοξος και δήλωνε: «Από πού αντλώ αισιοδοξία; Από τη διεθνοποίηση της οικονομίας, οπότε οι τοπικοί παράγοντες θα έχουν διαρκώς και λιγότερη σημασία».

Πού να φανταστεί ο δαιμόνιος επιχειρηματίας ότι η μόνη επιχειρηματική τάξη που θα παρέμενε όρθια στην Ελλάδα θα ήταν η κρατικοδίαιτη; Η μεταπολιτευτική γενιά δημιούργησε επιχειρηματίες που θα στήριζαν την υπόστασή της και θα βοηθούσαν να παραμένουν και οι δύο χέρι – χέρι στην εξουσία, μακριά από τον οιοδήποτε διεθνή ανταγωνισμό. Οι πρώην υγιείς ελληνικές βιομηχανίες που απασχολούσαν εργατικό δυναμικό κατά χιλιάδες εξαφανίστηκαν προς χάριν του εύκολου πλουτισμού «των παιδιών της αλλαγής». Η γενιά του Πολυτεχνείου δεν αντελήφθη σε κανένα σημείο  ότι δεν μπορείς να έχεις και την πίτα ολόκληρη (δανεισμό, διαφθορά, έυκολο πλουτισμό) και τον σκύλο χορτάτο (δανειστές, νέα γενιά).

Το αφήγημα αυτής της γενιάς εδραιώθηκε μέσω των πανεπιστημίων και της καθεστηκυίας τάξης των ΜΜΕ. Στα πανεπιστήμια, οπουδήποτε παραγόταν πολιτική σκέψη η ιδεολογία ΣΥΡΙΖΑ ήταν κυρίαρχη ενώ αυτοί που διαφέντευαν στα ΜΜΕ ήλεγχαν απολύτως το κλίμα και τον ιδεολογικό διάλογο στα μέτρα των αριστερίστικων στερεοτύπων. Ίσως αυτή να ήταν και η μεγαλύτερη πανωλεθρία που υπέστη η σημερινή γενιά. Όταν ο κύριος εργοδότης της μεταπολιτευτικής ελληνικής οικονομίας ήταν το κράτος δεν είναι τυχαίο ότι και η κουλτούρα που δημιουργείται θα είναι εξαρτημένη από αυτό. Είναι πολύ πιο εύκολο για έναν άνθρωπο να ρίχνει τις ευθύνες που του αναλογούν αλλού. Η μεταπολιτευτική γενιά δεν χρέωσε μόνο τις επόμενες. Δημιούργησε έναν ανθρωπότυπο από όπου απουσιάζει η ατομική ευθύνη. Δεν φταίμε ποτέ εμείς. Φταίει ο αμερικανός, φταίει ο αδηφάγος καπιταλισμός, φταίει το κράτος, φταίνε τα λαμόγια, φταίνε όλοι οι άλλοι εκτός από εμάς.

Το μεταπολιτευτικό πτώμα που πρέπει να θάψουμε τη σημερινή ημέρα είναι αυτό της ανευθυνότητας, της σοσιαλμανίας, του εύκολου πλουτισμού, της εύκολης κατηγορίας. Πολλοί είναι σήμερα αυτοί που «αναπολούν τη χούντα που θα τους σώσει» ή «έναν νέο Καραμανλή, Μεταξά, Βενιζέλο». Όχι αδέρφια. Κανείς από αυτούς δε θα μας σώσει. Θα θάψουμε το πτώμα του κακού μας εαυτού μόνοι μας, ο καθένας από εμάς, θα σώσει πρώτα τον εαυτό του και κατά συνέπεια το Έθνος μας από την παρακμή. Χόρτασε η Πατρίδα μας από Σοσιαλισμό. Διότι ο Σοσιαλισμός τελείωνει εκεί που τελειώνουν τα χρήματα των άλλων.

O Ραφαήλ Α. Καλυβιώτης είναι ιδρυτικό μέλος του Δικτύου Ελλήνων Συντηρητικών (www.syntiritikoi.gr)

logo-DI.E.SY.FINE

10 comments

IOANNIS SOULIOTIS 17 November 2014 at 19:43

Θερμά συγχαρητήρια!Την αλήθεια πολλοί αποστρέφονται, πλην όμως πάντα υπερισχύει της πλάνης (ατομικής ή/και συλλογικής). Το πρόβλημα όμως είναι ότι αργούμε ως λαός παρά μα πάρα πολύ να αντικρύσουμε και ομολογήσουμε την αλήθεια και πλέον δεν έχουμε πολύ χρόνο έναντι της επιτάγχυνσης των γεγονότων παγκοσμίως. Εάν χρειάστηκαν 41 χρόνια για να πούμε ότι η “χούντα δεν έπεσε λόγω Πολυτεχνείου”, αλλά εκ των τραγικών γεγονότων της Κύπρου, ας επισπεύσουμε την συνάντησή μας με την αλήθεια. Άλλως ο Θεός βοηθός…

Reply
Kostas Dimopoulos 17 November 2014 at 22:12

Καταπληκτικός κ. Καλυβιώτη.

Έχοντας όμως βιώσει στο πετσί μου τα αγαθά της λαίλαπας των “κοινωνικοποιήσεων” – και ειδικά της πρώτης τετραετίας όπου αμέσως φάνηκαν τα ανθρωποφαγικά απωθημένα κάποιων- επιτρέψτε μου να σχολιάσω ότι τα 45 εργοστασιακά συγκροτήματα είναι πολύ λίγα…
Μιλάμε για το σύνολο του παραγωγικού (και ιδίως του εξαγωγικού) ιστού της χώρας!!!
Και το οξύμωρο….όλοι οι καταπιεσμένοι των οποίων οι βιομήχανοι έπιναν το αίμα, βρέθηκαν πεταμένοι ή κακοπληρωμένοι στις επιχειρήσεις των οποίων έγιναν “αφεντικά”… για όσο καιρό βέβαια συνέχισαν να λειτουργούν με το (ο Θεός να το κάνει) management των κλαδικάριων που ανέλαβαν τα ηνία της τότε πράσινης ανάπτυξης….

Reply
-Αργύρης 18 November 2014 at 13:58

…Δυστυχώς για την χώρα έχετε δίκιο!

Reply
Απο Πλατεια Βαθης 20 November 2014 at 21:18

Καταπληκτικε κε Καλυβιωτη, εγω θα ειχα καποιες αντιρρησεις επι λεπτομερειών, αλλα θα επικεντρωθω σε μια, επι του επιλόγου σας.
“…Πολλοί είναι σήμερα αυτοί που «αναπολούν τη χούντα που θα τους σώσει» ή «έναν νέο Καραμανλή, Μεταξά, Βενιζέλο». Όχι αδέρφια. Κανείς από αυτούς δε θα μας σώσει. Θα θάψουμε το πτώμα του κακού μας εαυτού μόνοι μας, ο καθένας από εμάς, θα σώσει πρώτα τον εαυτό του και κατά συνέπεια το Έθνος μας από την παρακμή.”

Βέβαια, το “θαψιμο του κακου εαυτου μας” σε ατομικό επιπεδο ειναι αναγκαίο… αλλα, ουαι, δεν ειναι ικανο. Και δεν ειναι ικανο διοτι δεν υπάρχει “νομοτέλεια ατομικης αθροισης προς μαζικη συνειδητοποιηση”. Απο την άλλη η “μαζα” ειναι ικανη να καταστρέφει… για να “οικοδομησει” εχει αναγκη Ηγεσίας. Ηγεσίας αν μη τι άλλο ΕΝΤΙΜΗΣ και ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗΣ. Δεν χρειαζονται ονοματα “παλαιων”.
Και κυρίως …
Αναγκαια και ικανη συνθηκη ανασχεσης της καταστροφικης πορείας μας και ανακτησης της κυριαρχίας μας ειναι η ΠΑΙΔΕΙΑ μας… να παψει να παραγει ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ !!
Ας κανω μια ελαχιστη λιστα “θερμοκηπίων” και “δυσπρόσιτων χώρων”, όπου εκκολαπτονται και κινουνται οι “Σωτηρες” μας :
1) Κολεγιο Αθηνων (Ελληνοαμερικανικο Εκπαιδευτικο Ιδρυμα) – Ψυχικου
2) Αμερικανικο Κολεγιο
3) Βρετανικο Συμβουλιο
4) Ολλανδικο ινστιτουτο Αθηνων
5) Γερμανικη Σχολη (Γκετε)
6) Ερασμειος
7) Γαλλικη Σχολη (Λεοντειος)
8) Ιταλικη σχολη …κ.ά.
…αλλα και Ξένες Αρχαιολογικές σχολές !!

1) Γαλλική Σχολή Αθηνών – Ecole Francaise d’ Athenes http://www.efa.gr
2)Γερμανικό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο – Deutsches Archaeologisches Institut http://www.dainst.org
3) Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα – The American School of Classical Studies at Athens http://www.ascsa.edu.gr
4) Βρετανική Αρχαιολογική Σχολή – The British School at Athens http://www.bsa.gla.ac.uk
5) Αυστριακό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο – Oesterreichisches Archaeologisches Institut
http://www.oeai.at
6) Ιταλική Αρχαολογική Σχολή στην Αθήνα – Scuola Archeologica Italiana di Atene
http://www.scuoladiatene.it
7) Σουηδικό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο – Svenska Institutet i Athen http://www.sia.gr
8) Ελβετική Αρχαιολογική Σχολή – Ecole Suisse d’ Archeologie en Grece http://www.unil.ch/esag/
9) Καναδικό αρχαιολογικό Ινστιτούτο Αθηνών – Canadian Academic Institute at Athens
http://www.cig-icg.gr
10) Ολλανδικό Ινστιτούτο Αθηνών – Nederlands Instituut in Athene http://www.nia.gr
11) Αυστραλιανό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο Αθηνών (1980) – The Australian Archaeological Institute at Athens http://www.aaia.chass.usyd.edu.au
12) Φινλανδικό Ινστιτούτο Αθηνών – Suomen Ateenan-Instituutti http://www.finninstitute.gr
13) Νορβηγικό Ινστιτούτο Αθηνών – Det Norske Institutt i Athen http://www.norwinst.gr
14) Ινστιτούτο της Δανίας στην Αθήνα – Det Danske Institut i Athen http://www.diathens.com
15) Ιρλανδικό Ινστιτούτο Ελληνικών Σπουδών στην Αθήνα – The Irish Institute of Hellenic Studies at Athens http://www.iihsa.ie/
17) Βελγική Σχολή Αθηνών http://www.ebsa.info

(η λιστα εξέπληξε και εμένα !! )… και ας μην συνεχισω για τα “ιδρυματα” τυπου Ελληνοαμερικανικης Ενωσης, Αντεναουερ, κλπ και τους σκοπους και στοχους τους !!

Επιλογιζω : καταπληκτικέ κυριε Καλυβιώτη, σας παρακαλω θερμα και ΤΑΠΕΙΝΑ (ζητωντας συγνωμην για την ειρωνια μου και δηλωνοντας την καλοπροαιρετη!! ) επάνω σε ποιο “υλικο”, επανω σε ποια “ΓΗ”, επανω σε ποια “θεμελια” καλειτε (ποιους;;) να “θαψουν τους κακους εαυτους” ;; …και μαλιστα χωρις αναγκη -καταλληλου- Ηγέτη ;;

Reply
Δημήτριος Γ. Παναγιώτου 21 November 2014 at 19:15

Κύριε Καλυβιώτη, γράψατε:

” … Η κάθαρση επήλθε, οι ένοχοι δικάστηκαν, καταδικάστηκαν, και μπόρεσε η Πατρίδα να προχωρήσει μπροστά …”

Και σας ερωτώ: Για ποιά “κάθαρση” ομιλείτε; Ποιοί ήσαν οι “ένοχοι” που (κατα)δικάστηκαν και για ποιές κατηγορίες; Πού είδατε ότι η Πατρίδα προχώρησε “μπροστά”; Και σε ποιά “Πατρίδα” αναφέρεστε; Εγώ που το 1974 ήμουν 11 ετών και μέχρι το 2009 ΔΕΝ τα έζησα όλα αυτά που περιγράφετε, πού ήμουν άραγε; Μήπως σε κάποιο παράλληλο χωροχρόνο; Μήπως με είχαν κρυμμένο σε κάποιο “χρονοντούλαπο της Ιστορίας”; Βοηθήστε με, διότι αναρωτιέμαι, αναρωτιέμαι, αλλά απάντηση δεν έχω σχετικά με το ΠΩΣ κι εγώ δεν βίωσα όλα αυτά τα “ωραία” που μας σκιαγραφήσατε;

Συγγνώμη για την έκφραση αλλά όποτε έρχομαι στο Αντίβαρο, έχω συνηθήσει να διαβάσω σοβαρά, και εμπεριστατωμένα επιχειρήματα, άρθρα ΤΑ ΟΠΟΙΑ πάνω απ’ όλα σέβονται την έννοια του “ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ” δηλαδή της ΑΛΗΘΕΙΑΣ.

Λυπάμαι, αλλά σταμάτησα να διαβάζω περίπου εκεί στην αρχή της 2ης παραγράφου.

Προς το Αντίβαρο: Δυστυχώς τώρα τελευταία πληθαίνουν οι αρθρογράφοι σας που ενώ έχουν την τάση να λένε πολλά, εν κατακλείδι ΔΕΝ λένε τίποτα.

Για όσους πάντως ενδιαφέρονται καμμία άλλη έκφραση δεν αποδίδει την πραγματική κατάσταση της λεγομένης “Μεταπολιτευτικής” περιόδου όσο ο γνωστός στίχος “ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΛΛΑΞΕΙ, ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΠΩΣ ΠΑΛΙΑ”. Λόγος απλός, λιτός, λακωνικός, ακριβέστατος και δυστυχώς πέρα για πέρα ΑΛΗΘΗΣ.

Reply
Kostas Dimopoulos 21 November 2014 at 22:16

Με λύπη βλέπω πως το απλούστερο των νοημάτων, δηλαδή: “ας δω τα δικά μου λάθη, αδυναμίες, ατέλειες, ελλείψεις κλπ πριν αρχίσω να ρίχνω ευθύνες στους άλλους” δε γίνεται εύκολα κατανοητό…

Συνεχίστε κ. Καλυβιώτη, μέχρι να συνειδητοποιήσουμε ότι οι αλλαγές δε έρχονται από μόνες τους, ότι πρέπει να ιδρώσεις για να φας….και ότι η κάθε προηγούμενη γενιά δεν έχει μόνο αυτή το προνόμιο της Σοφίας και της καλοπροαίρετης κρίσης και κριτικής απέναντι στους υπόλοιπους!!!

Καμία Ηγεσία δεν θα εμφανιστεί αν δεν την αναζητήσουμε εμείς…και αν δεν τις αποδείξουμε ότι την αξιζουμε ως Λαός, ώς Άνθρωποι, ώς Έλληνες!!!

Reply
NK 22 November 2014 at 16:54

Το ολλανδικό ινστιτούτο Αθηνών, όπως και οι άλλες αρχαιολογικές αποστολές, είναι συνεταιρισμός πέντε ολλανδικών πανεπιστημίων, για να κάνουν ανασκαφές στην Ελλάδα, κατόπιν αδείας του ελληνικού κράτους.

Τα ίδια συμβαίνουν και στην Αίγυπτο και στην Ιταλία, και δεν έχουν σχέση με κολλέγια, σχολεία και παιδεία. Αρχαιολόγοι και μάλιστα ελληνολάτρες είναι.

Reply
akis gewrgiou 23 November 2014 at 13:11

ΚΥΡΙΕ ΚΑΛΥΒΙΩΤΗ ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΑΛΛΑ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΣΑΣ ΤΑ ΛΕΕΙ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΑΣ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΜΕ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΜΙΛΗΣΑΤΕ ΓΙΑ ΔΑΝΕΙΚΑ ΕΠΕΙΔΗ ΦΡΟΝΩ ΟΤΙ ΕΙΣΘΕ ΜΕΓΑΛΟΣ ΗΛΙΚΙΑΚΑ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΕΓΩ ΠΕΣΤΕ ΜΟΥ ΠΟΤΕ Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΖΗΣΕ ΧΩΡΙΣ ΔΑΝΕΙΚΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΝΑ ΘΥΜΗΘΟΥΜΕ ΤΑ ΔΑΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΑΣ ΚΤΛ. ΓΙΑ ΠΟΙΟΥΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΟΥΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΥΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΜΙΛΑΤΕ ΟΤΑΝ ΠΕΣΑΝΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΑΡΣΑΛ ΤΑ ΕΦΑΓΑΝ 5-10 ΕΠΙΤΗΔΕΙΟΙ ΕΤΣΙ ΕΓΙΝΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ LIBERTY ΤΑ ΠΗΡΑΝΕ 5 ΕΞΥΠΝΟΙ ΚΑΙ ΕΓΙΝΑΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΥΘΕΝΑ.

Reply
akis gewrgiou 23 November 2014 at 21:23

αγαπητοι αδελφοι σχολιαστες κανεις μα κανεις δεν αναφερθηκε στη λιστα λαγκαρτ γιατι λοιπον φταιω εγω που ειμουν συνεπης παντα και δεν δεχομαι κανενα καρεκλοκενταυρο απο τους 300 να μου λεει μαζι τα φαγαμε. ενα ειναι γεγονος οτι μαζι τα φαγανε αν αυτο σας καλυπτει. καποιος αναφερθηκε σε ηγετη. Στη νεωτερη ιστορια μας ενας μεγαλος ηγετης υπηρξε ο ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ ο λευθερακης και ομως δεν απεφυγε 2 τρομερα λαθη ενα που προκηρυξε εκλογες τις οποιες εχασε και μας εφεραν το βασιλια με ολα τ α μετεπειτα τραγικα γεγονοτα και δημιουργησε αυτη τη δημοσιοπαληλλικη γαγγραινα.Τελος αν ΔΕΝ γυρισουν τα κλεμμενα μην περιμενετε φως στο τουνελ.

Reply
Louis coutas 17 November 2015 at 10:11

Φανταστείτε πως αιςθανόταν ενας Κύπριος που έζησε τα γεγωνότα του 1974 σε πλήρη “δόξα” να ακούει και να διαβάζει οτι την χούντα την έριξε το Πολυτεχνείο. Προσπαθούσαμε να καταλάβουμε την ανάγκη του έλληνα να ξαναβρεί ενα νέο δικό του ήρωα που να τον σώσει, αλλα ούτε μια αναφορά οτι στην Κύπρο έγινε ενα στρατιωτικό πραξικόπημα απο αξιωματικούς του ελληνικού στρατού κα στη συνέχεια μια Τούρκικη εισβολή με όλες τις φοβερές υνεπειες, αυτο μας πλήγωνε αφάνταστα, παρόλο που προσπαθούσαμε να το πνίξουμε και να το καταπιούμε. Έγιναν ήρωες κάποιοι φοιτητές που ηταν στο Πολυτεχνειο, αλλα οι χιλιάδες αγνοούμενοι και νεκροί στην Κύπρο απέναντι σε ενα νατοϊκά εξοπλισμένο Τούρκο, ξεχάστηκαν, γιατι πρέπει να ελαφρύνουμε τη συνείδηση μας.

Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.