Όλα γύρω μας έχουν ένα αίτιο και ένα σκοπό. Τίποτε από όσα γύρω μας συμβαίνουν δεν μπορούν να θεωρηθούν τυχαία. Πολύ δε περισσότερο ισχύει αυτή η διαπίστωση όταν συζητούμε για κάποιον πανεπιστημιακό χώρο ο οποίος απαρτίζεται από μορφωμένους ανθρώπους. Θεωρούμε ότι μόνο τυχαία δεν είναι η προσπάθεια του ΑΠΘ να εισαγάγει στο πρόγραμμα σπουδών του και το κεφάλαιο των ισλαμικών λεγομένων σπουδών. Θα προσθέταμε σε αυτό το σημείο μία πρώτη εκτίμηση. Η Ελλάδα απελευθερώθηκε από το βάρβαρο ζυγό των Οθωμανών με όχημα τον αρχαίο Ελληνικό πολιτισμό, τα κηρύγματα του ευρωπαϊκού διαφωτισμού, συλλήβδην με ό,τι προωθεί και εξελίσσει τον ανθρώπινο Λόγο. Όχι με το ισλάμ το οποίο δημιουργήθηκε με βάση την άλογη σύλληψη του ανθρώπου περί ενός αορίστου όντος το οποίο σήμερα πουθενά δεν βοηθά τον άνθρωπο και την ανθρωπότητα ,είναι κάτι περιττό, επιβιώνει σε χώρες όπου οι άνθρωποι υπολείπονται σε μόρφωση και έλλογη εξέλιξη. Εκπλησσόμαστε διότι πανεπιστημιακοί θέλουν να συσχετίσουν την πόλη του Αγίου Δημητρίου με τέτοιες παρωχημένες πίστεις. Σε τι άραγε ωφελεί τους φοιτητές του ΑΠΘ η άποψη περί του αλλάχ, περί του σουφικού μυστικισμού-μόλις λίγα χιλιόμετρα από το Άγιον Όρος, περί της θέσης της γυναίκας στο ισλάμ-ανύπαρκτη θέση. Θα διδαχθούν άραγε οι φοιτητές του ΑΠΘ το τμήμα του Κορανίου, κεφ 47,στιχ 4 όπου ρητά αναφέρεται «όταν συναντάτε τους απίστους φονεύετε και κατασφάξτε συγκρατούντες στερεά τα δεσμά των αιχμαλώτων». Μας εκπλήσσει η πανεπιστημιακή κοινότητα του ΑΠΘ με την έλλειψη της συγκριτικής επιστημονικής εκτίμησης της ιστορικής διαδικασίας. Το ισλάμ ήταν ένα εφεύρημα εξουσιαστών συγκεκριμένης εποχής προκειμένου να εξαφανίσει τις φωτισμένες οντολογικές θεωρίες που κρατούσαν μεγάλες περιοχές μακριά από συγκεκριμένο κέντρο εξουσίας (πρβλ. Ζωροαστρισμό). Σήμερα το ισλάμ δεν έχει κανένα λόγο ύπαρξης σε μία εποχή όπου η φωτισμένη Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία του Λόγου και του Όντος ,η φωτισμένη φιλοσοφία του Χάϊντεγγερ καλείται να δώσει φωτισμένες οντολογικές λύσεις στο σημερινό ανθρώπινο ιδεολογικό και πολιτιστικό δράμα. Ποιός πανεπιστημιακός στο ΑΠΘ πιστεύει ότι το ισλάμ έχει να προσφέρει κάτι στο σημερινό άνθρωπο ο οποίος ψάχνει ταυτότητα προς ένα κόσμο έλλογο και καλλίτερο;
Οι αιτίες λοιπόν της δυνητικής ίδρυσης του συγκεκριμένου τμήματος δεν μπορεί να είναι φιλοσοφικοί ή πνευματικοί γενικά. Εάν συνέτρεχαν τέτοιοι λόγοι θα θέλαμε να μας εξηγήσουν οι φωστήρες του ΑΠΘ θα προχωρήσουν άραγε στην ίδρυση τμήματος ειδωλολατρικών σπουδών; Θεωρούμε πώς όχι. Διότι θα ισχυρισθούν οι έλλογοι αυτοί φωστήρες ότι η ειδωλολατρική θέαση των πραγμάτων είναι παρωχημένη. Θα προχωρήσουν στην ίδρυση τμήματος της θρησκείας του δωδεκαθέου; θεωρούμε ότι θα λάβουμε την ίδια ακριβώς απάντηση. Διαβάσαμε ότι ο κ.Σταμούλης (πρόεδρος του τμήματος θεολογίας του ΑΠΘ) εδήλωσε ότι το πανεπιστήμιο προχωρεί στην ίδρυση του εν λόγω τμήματος διότι σε αυτό θα φοιτούν όσοι θα διδάξουν στα μειονοτικά σχολεία της Θράκης τους μουσουλμανόπαιδες . Διότι μέχρι σήμερα όσοι δίδασκαν το κοράνιο σε αυτούς τους μαθητές πήγαιναν στην Τουρκία ή στη Σαουδική Αραβία προκειμένου εκεί να εκπαιδευτούν και έπειτα να γυρίσουν στην Ελλάδα και στα μειονοτικά σχολεία. Από τους υποστηρικτές μάλιστα της όλης κίνησης ακούγεται ότι για πρώτη φορά οι διδάσκαλοι των μειονοτικών σχολείων θα εκπαιδεύονται στην Ελλάδα και αυτό είναι κάτι το πολύ καλό και ασφαλές.
Διαφωνούμε ριζικά και με επιχειρήματα βέβαια. Από όσο γνωρίζω ήδη ο φοιτητής θεολογίας και χωρίς ξεχωριστό τμήμα μέσα από τα ήδη υπάρχοντα μαθήματα είναι ικανός να αποκτήσει ικανή εικόνα για το ισλάμ. Υπάρχουν μαθήματα όπως η συγκριτική θρησκειολογία η οποία είναι σε θέση να μορφώσει αυτούς που θα πάνε έπειτα να διδάξουν στα μειονοτικά σχολεία της Θράκης τους μουσουλμανόπαιδες. Πόσο σοβαροί είμαστε όταν θέλουμε ολόκληρο πανεπιστήμιο προκειμένου να διδάξουμε μικρούς μαθητές; Εξάλλου μέσα από εργασίες, ξεχωριστή μελέτη και προσήλωση στα ήδη υπάρχοντα τμήματα των θεολογικών σχολών και χωρίς την εισαγωγή τμήματος ισλαμικών σπουδών μπορεί κάποιος να αποκτήσει επαρκέστατη εικόνα για το ισλάμ ώστε να το διδάξει σε μικρούς μαθητές. Πόσα αλήθεια παραπάνω αρχαία ελληνικά ,λατινικά ή ιστορία διδάσκεται σε όσους εκπαιδευτικούς επανδρώνουν τα ελληνικά σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης; Ούτως ή άλλως το πανεπιστήμιο είναι ερέθισμα και η προσωπική προσπάθεια και μελέτη τελειοποιεί τον επιστήμονα.
Κοιτάζοντας συλλήβδην την προσπάθεια αλλοίωσης της Εθνικής ταυτότητας των Ελλήνων και της πνευματικής πορείας της Ευρώπης μέσα από την αθρόα μετακίνηση εκατομμυρίων ανθρώπων της ανατολής –κυρίως μουσουλμάνων στο θρήσκευμα-προς τη δύση, την επανασυγγραφή όλων των σχολικών βιβλίων προς την κατεύθυνση της ελεγχομένης και παράλογης παγκοσμιοποίησης(οι μικροί μαθητές λαμβάνουν για το ισλάμ μία ψεύτικη εικόνα αγάπης και ανθρώπινης ανεξίθρησκης επαφής)δεν μπορούμε παρά να συνδέσουμε την όλη προσπάθεια του ΑΠΘ με αυτό το άλογο ρεύμα. Πιστεύουμε ότι η Ελλάδα δέσμια των διεθνών εξουσιαστών που θέλουν την κατάρρευσή της και την εξαφάνισή της ,δούλα σε θολοκουλτουριάρηδες ανθέλληνες δεν μπορεί να αντισταθεί και σε λίγο καιρό τα πανεπιστήμιά της(τώρα διδάσκουν σε διαρκώς αυξανόμενο βαθμό ό,τι προωθεί τη δήθεν παγκοσμιοποίηση ενάντια στον αγνό Ελληνικό πραγματικά παγκόσμιο πολιτισμό)θα εισαγάγουν όχι μόνο ισλαμικές σπουδές αλλά και το δικαίωμα του κάθε ενός να πρεσβεύει ό,τι θέλει για την Ελλάδα και τα κεκτημένα της. Δυστυχώς το πανεπιστήμιο είναι κύτταρο που όταν είναι υγιές προσδίδει υγεία σε ολόκληρο το κοινωνικό σώμα, σε αντίθετη περίπτωση συζητάμε για βαρύτατες ασθένειες.
Γιατί όμως το όλο grosso κόλπο συνεχίζεται με τη διδασκαλία των ισλαμικών σπουδών; Τι αντιπροσωπεύει πραγματικά το ισλάμ, τι πραγματικά κρύβεται πίσω από την αθώα εισαγωγή των ισλαμικών σπουδών σε οποιοδήποτε πανεπιστήμιο; Όπου επεβλήθη το ισλάμ η άγνοια, η λαϊκή υποανάπτυξη των προσωπικοτήτων ,η παθητικότητα, η γυναικεία μειονεκτικότητα είναι στοιχεία που άνθισαν. Στην εποχή της άλογης παγκοσμιοποίησης οι κρατούντες τέτοιους ανθρώπους θέλουν. Προκειμένου λοιπόν ο δυτικός άνθρωπος να χάσει τη λογική ζωντάνια της αρχαιοελληνικής και μετέπειτα φιλοσοφίας δεν υπάρχει καλλίτερος τρόπος από τα ισλαμικά εμφυτεύματα. Οι κύριοι του ΑΠΘ δεν μπορούν να ελέγξουν τους επιστημονικούς και κοινωνικούς αυτοματισμούς ,μέσα από το τμήμα ισλαμικών σπουδών μπορεί να ξεπηδήσουν όλοι αυτοί που θα επανδρώσουν το κύμα ισλαμικής επικράτησης επί του πολιτισμένου κόσμου της δύσης, τη συνέχεια των τζιχαντιστών της ανατολής επί δυτικού πλέον εδάφους. Αυτό που μας λυπεί είναι το γεγονός ότι οι κύριοι του ΑΠΘ διαπράττουν ένα σοβαρό επιστημονικό λάθος. Άλλο είναι το να σέβομαι τη θρησκεία κάποιου και απλά να τη διδάσκω και άλλο να της αφιερώνω ολόκληρο τμήμα. Σε αυτή την περίπτωση το θέμα αλλάζει, υπάρχει μία υφέρπουσα ύποπτη λατρεία προς το ισλάμ το οποίο θα πρέπει να μας απασχολήσει. Εξ άλλου το ισλάμ δεν είναι απλά εγκεφαλική μελέτη είναι μίμησις συγκεκριμένων αξιών και τρόπου ζωής.
Το ισλάμ όλοι τώρα το χρειάζονται προκειμένου να καθυποτάξουν τον πολιτισμένο κόσμο της δύσης. Όπως χρειάστηκαν και τον προτεσταντισμό, τον ατομικιστικό προτεσταντισμό προκειμένου να διδάξουν τον καπιταλισμό και την ατομική επικράτηση. Το πείραμα των τζιχαντιστών πάει καλά. Το καλό ισλάμ αποκόπτεται από το κακό ισλάμ των τζιχαντιστών και επικολλάται στον πολιτισμό της δύσης διά των δήθεν κακομοίρων προσφύγων(οι οποίοι έχουν τόσα χρήματα όσα μία ολόκληρη ελληνική οικογένεια).Ο καιρός της ελεγχομένης και αντεθνικής παγκοσμιοποίησης έχει φθάσει και τα ελληνικά πανεπιστήμια επιβάλλεται να παίξουν σημαντικό ρόλο σε αυτή. Οι θρησκείες ένωσαν τον κόσμο κάτω από τα προστάγματά τους, επικοινωνούν ως συγκοινωνούντα δοχεία, τώρα πρέπει να πετάξουν το προσωπείο τους. Το ισλάμ πετώντας το προσωπείο του αποκαλύπτει το πρόσωπο της υποδούλωσης και της εξαθλίωσης δισεκατομμυρίων ανθρώπων. Επίσης το προσωπείο του καλού και δυναστικού αφέντη. Στο πρόσταγμά του οι άνθρωποι αλλάζουν πατρίδες, ατάκτως ερριμμένοι εξαθλιώνονται, το σχέδιο των εξουσιαστών αυτού του κόσμου καλά κρατεί. Τα μορφωτικά ιδρύματα πρωτοστατούν σε αυτή την παγκοσμιοποίηση των μαζών διότι επανδρώθηκαν από ανθρώπους λάτρεις του διεθνισμού και του ανθελληνισμού. Το ισλάμ πρέπει να εισέλθει στον ευρωπαϊκό χώρο, συναντώμενο με τον προτεσταντισμό προωθεί το τελικό σχέδιο. Ο ατομικιστής εξαθλιωμένος οικονομικά δυτικός μαζάνθρωπος του προτεσταντικού καπιταλισμού συναντά τον ισλαμιστή εξαθλιωμένο και απομονωμένο έναντι του αλλάχ άνθρωπο και μαζί υποτάσσονται στην εξουσία που τους κατασκεύασε και τους ελέγχει. Τα πανεπιστήμια ως κρατικά ιδρύματα, χρηματοδοτούμενα από κράτη και εταιρείες διεθνιστών επιβάλλεται να συνεργάζονται όχι στην παιδεία του φωτός αλλά του παγκοσμιοποιημένοι σκότους.
Ας πούμε δύο λόγια και για τα οικονομικά των πανεπιστημίων διότι μάλλον σχετίζονται με το θέμα μας. Ως γνωστόν η αυτοχρηματοδότηση είναι μία ζοφερή πραγματικότητα για τα πανεπιστήμια. Εμείς απλά θα παραθέσουμε δηλώσεις του νύν υπουργού παιδείας κ. Ανδρέα Λοβέρδου: “Αυτή η προσπάθεια που μας προσαρμόζει με τα ισχύοντα στο δυτικό ημισφαίριο του πλανήτη και πρωτίστως στα όσα υπάρχουν και λειτουργούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι ένα αντίμετρο στις περικοπές κατά 12% έως 18% στα Πανεπιστήμια και τα Τ.Ε.Ι. και 30% δυστυχώς σε ό, τι αφορά την έρευνα. Αντί γι’ αυτά, που δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς, χορηγούμε αυτή την λειτουργία της ελευθερίας στα ερευνητικά κέντρα, αυτά καθ’ αυτά και στα αντίστοιχα των Πανεπιστημίων και των Τ.Ε.Ι. ούτως ώστε να μπορέσουν να ξεφύγουν από την οικονομική ασφυξία και να κερδίσουν χρήματα απευθυνόμενα σε προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στον ιδιωτικό τομέα, δηλαδή, σε επιχειρήσεις που έχουν ανάγκη την τεχνολογία για να κάνουν επενδύσεις και να υπάρχει οικονομική εξέλιξη». Αυτός ο ιδιωτικός τομέας μήπως έχει κάποια σχέση με πλουσίους Άραβες μουσουλμάνους οι οποίοι απλά θέλουν και ένα μικρό δωράκι από τα Ελληνικά πανεπιστήμια ,τη διδαχή σε αυτά του ισλάμ; Αντιγράφουμε από το μπλόγκ amina-politiki τα εξής ενδιαφέροντα: “Εν τούτοις, μια ομάδα καθηγητών του Τμήματος Θεολογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου επέλεξε μία εθνικώς, επιστημονικώς και χριστιανικώς προβληματική πρόταση, η οποία πρέπει να εμποδιστεί και να απορριφθεί από το υπουργείο Παιδείας. Προτείνουν την ίδρυση προγράμματος -ουσιαστικά τμήματος- ισλαμικών σπουδών μέσα σε μία ορθόδοξη θεολογική σχολή. Η πρόταση αυτή ψηφίστηκε από 25 επί συνόλου 73 μελών του Διδακτικού Επιστημονικού Προσωπικού της Θεολογικής Σχολής, αλλά έφτασε μέχρι τη Σύγκλητο με την επιμονή μιας μειοψηφίας καθηγητών. Ενώπιον της Συγκλήτου οι υποστηρικτές του ισλαμικού τμήματος παραδέχθηκαν ότι δεν υπάρχει ικανός αριθμός ισλαμολόγων καθηγητών και το νέο τμήμα θα εισαγάγει Άραβες και άλλους ισλαμολογους από τη Μέση Ανατολή. Ως προς τη χρηματοδότηση, οι υποστηρικτές του εγχειρήματος δήλωσαν ότι θα λάβουν χρήματα από το Ομάν και πιθανόν από άλλα μουσουλμανικά κράτη!”
Πλέον πραγματικά όλα είναι θέμα παιδείας και βούλησης δράσης. Η Ελλάδα πλησιάζει πρός το πιο βαθύ σκοτάδι. Ας προσπαθήσουμε όλοι να ανάψουμε μία μικρή δάδα ελπίδας και γνώσης και προόδου.
*Ο Βασίλειος Μακρυπούλιας είναι δρ. Φιλοσοφίας και Φιλόλογος στο 6ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης.
1 comment
ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΑΡΗ