Όταν ο Μέγας Κωνσταντίνος συνειδητοποίησε ότι, το μέλλον της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας ήταν στην Ανατολή, εγκατέλειψε την παλαιά Ρώμη και ίδρυσε τη Νέα Ρώμη στο Βόσπορο, σε θέση δεσπόζουσα μεταξύ Ευρώπης και Ασίας, μεταξύ Μαύρης Θάλασσας και Μεσογείου. Στο μέρος αυτό ευρίσκετο ήδη η παρηκμασμένη Ελληνική αποικία των Μεγαρέων το Βυζάντιο, που ενσωματώθηκε σαν γειτονιά στη μείζονα Νέα Ρώμη.
Η οξυδέρκεια του Κωνσταντίνου διέκρινε στο Χριστιανισμό τη βάση για την πολιτική και κοινωνική σταθερότητα της Αυτοκρατορίας και η Νέα Ρώμη απέκτησε πλούτη και δόξα χάρη των οποίων την μετονόμασαν σε Κωνσταντινούπολη προς τιμή του ιδρυτού της. Η ανάπτυξη στης Αυτοκρατορίας στο χώρο που άλλοτε ήκμασε ο Ελληνισμός είχε σαν αποτέλεσμα να αλλάξει η γλώσσα της διοίκησης από Λατινικά σε Ελληνικά μετατρέποντας την σε Ελληνορωμαϊκή. Με την ανάδειξη των Ελλήνων αυτοκρατόρων οι γύρω λαοί άρχισαν να ομιλούν για Ελληνικό Βασίλειο, όπως καταγράφεται σε πολλά ιστορικά κείμενα αν και ο επίσημος τίτλος ήταν Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Οι Τούρκοι κατακτητές μαρτυρούν μέχρι σήμερα για την κατάληψη της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και την υποδούλωση των Ρωμιών.
Η παλαιά Ρώμη κατακτήθηκε από τους βόρειους, βαρβαρικούς τότε λαούς, οι οποίοι εκχριστιανίσθηκαν και εκπολιτίστηκαν αφομοιώνοντας τον πολιτισμό της. Με τον τρόπο αυτό άρχισαν να διεκδικούν για τον εαυτό τους τα δικαιώματα του διαδόχου της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας εποφθαλμιώντας την Κωνσταντινούπολη και έκτοτε μηχανεύοντο τρόπους για την εξαφάνιση και υποβάθμιση της ενώ μετά την άλωση προσπαθούν να απαλείψουν και τη μνήμη της ή δυνατόν. Άρχισαν με το σχίσμα των εκκλησιών και συνέχισαν με τις σταυροφορίες που την καταλήστευσαν και την αποδυνάμωσαν σε βαθμό που να μη μπορέσει να αντισταθεί στην Τουρκική μάστιγα. Όταν το 2001 ο Πάπας Ιωάννης Παύλος Β΄ επισκέφθηκε την Αθήνα ζήτησε συγγνώμη εκ μέρους της Δύσης αλλά ήταν πλέον αργά. Η καταδιωκτική μανία ενάντια στην Πόλη και τη μνήμη της ως πρωτεύουσας της Ελληνορωμαϊκής Αυτοκρατορίας επισφραγίστηκε με την ονομασία της Αυτοκρατορίας ως Βυζαντινής. Με τον τρόπο αυτό οικειοποιήθηκαν τον τίτλο και την αίγλη του διαδόχου της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας που την αναβίωσαν στο πρόσωπο του Καρλομάγνου και του πρώτου Ράϊχ.
Η ονομασία Βυζάντιο που θα έπρεπε να αναφέρεται μόνο στην προ-Ρωμαϊκή, μη χριστιανική εποχή των Ελληνίδων Πόλεων αποδόθηκε στην μετέπειτα χριστιανική εποχή και απέκοψε την έννοια της συνέχειας του Ελληνικού έθνους και της υπερίσχυσης του επί της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας που τη μετέτρεψε σε Ελληνορωμαϊκή. Το αποτέλεσμα είναι η τεχνητή δημιουργία ενός δήθεν κενού στην Ελληνική ιστορία που δίνει επιχειρήματα στους ανθέλληνες ακόμη και σήμερα μετά την επανάσταση του 1821 να αμφισβητούν τη συνέχεια του Ελληνικού έθνους μη θέλοντας να διακρίνουν το ομοούσιο των Ελλήνων φιλοσόφων Ηροδότου, Πλάτωνα, Αριστοτέλη, με τους Έλληνες χριστιανούς πατέρες Βασίλειο, Χρυσόστομο, Γρηγόριο.
Αποτελεί ντροπή για την ελληνική διανόηση να συμμετέχει σε ιδρύματα και πανεπιστήμια δυτικής έμπνευσης και χορηγίας και να διδάσκει Βυζαντινή δήθεν ιστορία με το πρόσχημα ότι έτσι έχει επικρατήσει ο όρος. Αποτελεί ραγιαδισμό για το Ελληνικό κράτος να συντηρεί πανεπιστημιακές έδρες και μουσεία με το ψευδεπίγραφο Βυζαντινό όνομα που δεν αναφέρεται στην εποχή των Ελληνίδων Πόλεων αλλά διαστρεβλώνει την Ελληνική ιστορία, αφαιρεί από τον Ελληνισμό τη δόξα της εξελληνισθείσης Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και τον αναγκάζει σε παρθενογένεση μετά το 1821.
Η Ελληνική Εκκλησία που αποδέχθηκε τον όρο Βυζαντινό για να χαρακτηρίσει την τέχνη της αγιογραφίας και της εκκλησιαστικής μουσικής μειοδοτεί έναντι της αποκαλούμενης Ρωμαιοκαθολικής που με τον τρόπο αυτό σφετερίζεται την ιστορία και προβάλλει τα πρωτεία του Πάπα. Ας μη μας εκπλήσσει λοιπόν η υποταγή μας στο μνημόνιο και στο τέταρτο Ράϊχ αφού είναι αποτέλεσμα περιφρόνησης των δικών μας ικανοτήτων και της δικής μας κοσμοθεωρίας χάρη του δυτικού υλιστικού τρόπου σκέψης και ζωής.
Ας είναι καλά ο υπόδουλος λαός της Πόλης και ο Οικουμενικός Πατριάρχης που κάνουν αναφορά στην Νέα Ρώμη και μας θυμίζουν ποίοι είμαστε. Έως πότε όμως;
Ο Ηλίας Σταμπολιάδης είναι Καθηγητής στο Πολυτεχνείο Κρήτης.
.
21 comments
“Ας είναι καλά ο υπόδουλος λαός της Πόλης και ο Οικουμενικός Πατριάρχης που κάνουν αναφορά στην Νέα Ρώμη και μας θυμίζουν ποίοι είμαστε. Έως πότε όμως;”
Έως τότε που θα πάψουμε να περιμένουμε από το Φανάρι να μας πεί ποιοί είμαστε!
Με την ανάδειξη των Ελλήνων αυτοκρατόρων οι γύρω λαοί άρχισαν να ομιλούν για Ελληνικό Βασίλειο,
ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ ΚΑΠΟΙΟΝ εΛΛΗΝΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑ ;
μην μου αναφερετε τον ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟ. ΜΙΣΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ. Η ΜΑΝΑ ΤΟΥ ΣΕΡΒΑ.
Μπά, ράτσες σκύλων ἢ χοίρων εἶναι οἱ ἄνθρωποι καὶ τὰ ἔθνη ; Κι ὁ Θουκυδίδης, λοιπόν, ποὺ ἡ μάνα του ἧταν κόρη μὴ ἑλληνοφώνου ἡγεμόνος τῆς Θράκης, κι αὐτὸς νόθος ;
Περαστικά μας ! Ἄλλωστε, μὲ τὸ κριτήριο αὐτό, ὁ πλησιέστερος σὲ ‘μᾶς λαὸς εἶναι οἱ σημερινοὶ Τοῦρκοι. Αὐτὰ εἷναι τὰ γενετικὰ κριτήρια. Ἀλλὰ μὲ βάση αὐτά, ποτὲ στὸν Ἑλλαδικὸ χῶρο δὲν θὰ μποροῦσε νὰ γεννηθεῖ τόσο ἀκτινοβόλος πολιτισμός. Βιολογικῶς δὲν γίνεται νὰ μαζευτοῦν σὲ τόσες λίγες χιλιάδες τετραγωνικὰ χιλιόμετρα καὶ σὲ τόσο λίγο χρόνο, Θουκυδίδης, Πλάτων, Ἀριστοτέλης, Αἰσχύλος, Σοφοκλῆς, Εὐριπίδης, Ἀριστοφάνης, Φειδίας, Πραξιτέλης καὶ τόσοι ἄλλοι. Ὁπότε ψάχνουμε ἀλλοῦ.
Εξαρτάται πώς ορίζεις τον Έλληνα. Υπηκοότητες δεν είχαν τότε. Ανάλυση DNA δεν μπορούμε να κάνουμε δυστυχώς. Στα υπόλοιπα έχει κάποιους πόντους, δεν μπορείς να πεις.
“…Με την ανάδειξη των Ελλήνων αυτοκρατόρων οι γύρω λαοί άρχισαν να ομιλούν για Ελληνικό Βασίλειο, όπως καταγράφεται σε πολλά ιστορικά κείμενα αν και ο επίσημος τίτλος ήταν Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Οι Τούρκοι κατακτητές μαρτυρούν μέχρι σήμερα για την κατάληψη της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και την υποδούλωση των Ρωμιών…”.
Αν δεν κάνω λάθος για Ελληνικό βασίλειο μιλούσαν πρώτοι από όλους οι εχθροί της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και επίδοξοι σφετεριστές του ονόματός της, δηλαδή οι Φράγκοι και οι Γερμανοί. Οι γειτονικοί λαοί, μεταξύ των οποίων και οι Τούρκοι κατακτητές, αναφέρονταν σε Ρωμανία και Ρωμιούς, και όχι σε Ελληνικό βασίλειο, κάτι που ομολογείται αμέσως κατωτέρω. Με την λογική του jmakryn και οι Σουλτάνοι της Οθωμανικής αυτοκρατορίας δεν ήταν αμιγώς Τούρκοι, αφού των περισσοτέρων οι μητέρες ήταν Χριστιανές (Ελληνίδες, Σέρβες κλπ.). Σημασία δεν είχε η βιολογική καταγωγή των αυτοκρατόρων, αλλά η εθνική τους συνείδηση (όταν υπήρχε κάποια και δεν επρόκειτο για κοινούς τυχοδιώκτες). Πάντως, έχω την αίσθηση ότι οι ίδιοι οι αυτοκράτορες του Βυζαντίου δεν χαίρονταν ιδιαίτερα όταν τους αποκαλούσαν Έλληνες βασιλείς, διότι θεωρούσαν άκρως υποτιμητική την συγκεκριμένη προσφώνηση. Μπορεί να μιλούσαν Ελληνικά και να ελάμβαναν Ελληνική παιδεία, αλλά δεν είχαν απολύτως καμία αμφιβολία ότι ήταν Ρωμαίοι αυτοκράτορες, ήταν υπερήφανοι γι’ αυτό και δεν δέχονταν άλλον προσδιορισμό του αξιώματός τους. Συνεπώς, νομίζω ότι η αναφορά σε “Έλληνες” αυτοκράτορες και Ελληνικό βασίλειο ανοίγει το δρόμο σε όσους ονομάζουν τους ιδίους ανθρώπους “Βυζαντινούς” ή ο,τιδήποτε άλλο εξυπηρετεί τα συμφέροντά τους. Εν πάση περιπτώσει, εάν ήθελαν να αυτοαποκαλούνται “Ρωμαίοι” για τους δικούς τους λόγους, εμείς γιατί πρέπει οπωσδήποτε σήμερα, μετά από τόσους αιώνες, να τους “βαφτίσουμε” κάπως αλλιώς; Είναι τόσο δύσκολο να σεβαστούμε την δική τους επιλογή; Πώς θα μας φαινόταν εάν μετά από μερικά χρόνια κάποιοι μας αποκαλούσαν “Ευρωπαίους” για να προωθήσουν τις δικές τους επιδιώξεις;
Τὸ μόνο στοιχεῖο ποὺ συνδέει μὲ πλήρη βεβαιότητα καὶ ἀσφάλεια τὴν Ἑλληνικὴ ἀρχαιότητα μὲ τοὺς μέσους χρόνους καὶ τοὺς νεωτέρους εἶναι ἡ Ἑλληνικὴ γλῶσσα. Τὰ γονίδια εἶναι τὰ ἴδια μὲ τὰ παλαιά, ἀλλὰ δὲν διαφέρουν καθόλου άπὸ τῶν γειτόνων, ὁπότε δὲν μποροῦν νὰ καυχῶνται γιὰ τίποτε.
Ὅμως, ὁ συγγραφεύς τοῦ ἄρθρου δὲν γνωρίζει ὂτι ἡ πρεσβυτέρα Ρώμη δὲν ἦταν πάντοτε ἐχθρικὴ πρὸς τὴν νεωτέρα. Οἱ πάπες παρακαλοῦσαν ἐπὶ μακρὸν χρόνο τοὺς αύτοκράτορες τῆς Κωνσταντινουπόλεως νὰ ἔλθουν νὰ τοὺς προστατεύσουν, ἀλλὰ οἱ αὐτοκράτορες κατασπατὰλησαν τὶς ὑλικὲς δυνάμεις τους στὴν Ἀνατολή. Αὐτὸ εἶναι ἀντικειμενικὴ διαπίστωση καὶ δὲν σημαίνει, ὅπως νομίζει ὁ συγγραφέας, ὂτι ἡ Δύση ἦταν ὑλόφρων καὶ ἡ Ἀνατολὴ πνευματική. Ἀντιθέτως, καὶ ἡ ἀσκητικὴ τῆς Δύσεως καὶ ἡ θεολογία της γιὰ μακροὺς αἰῶνες ἦταν σταθερώτερες καὶ στὴν μεγάλη κρίση τῆς Εἰκονομαχίας ἔσωσαν τὴν οὐσία της Χριστιανικῆς πίστεως. Φυσικὸ ἐπακόλουθο τῆς ὑλικῆς ἀδυναμίας τῆς αὐτοκρατορίας τῆς Νέας Ρώμης ἦταν νὰ δουλωθεῖ τελικῶς ἡ Δυτικὴ Ἐκκλησία. Δεδομένου τοῦ χαρακτῆρος της ὡς διαχειριστοῦ κοσμικοῦ ἰδιοτύπου κράτους, μπορεῖ κανεὶς βασίμως νὰ ἰσχυρισθεῖ ὂτι παραμένει δεσμία, ἄγνωστο γιὰ ποιὸν λόγο πλέον.
Ο κ.Βαρθολομαίος που αποκαλεί την πρεσβυτέρα Ρώμη,αδελφή Εκκλησία ,ο πάπας πού χαιρετίζει στα σκοπιανά για το Πάσχα ,που μας στήριξε στην άλωση της Πόλης και του Κυπριακού ,με το αλάθητο και το πρωτείο .
Η πρεσβυτέρα Ρώμη επι εικονομαχίας ήτο ακόμη ορθοδοξότατη με συχνά Έλληνες πάπες ,μετά ήρθε η μεγάλη πτώση χωρίς επιστροφή και με φράγγους ,αμόρφωτους,πονηρούς πάπες.
Αρχή των λόγων μου αλήθεια(Άμωμος-Ψαλτήριον).
Αν μου επιτρέπετε, κε Γεώργιε Ιακ. Γ., να προσθέσω στις εύστοχες παρατηρήσεις σας ότι και ο Άγιος Νεκτάριος, που επέμενε να παραθέτει τις πλάνες των Παπικών και να τεκμηριώνει τις αντίστοιχες Ορθόδοξες θέσεις, ουδέποτε αρνήθηκε τον διάλογο, αλλά αντιθέτως τον επιδοκίμαζε θεωρώντας τον ως μοναδικό μέσο για να συνέλθουν και να κατανοήσουν τα σφάλματά τους. Άλλωστε, σήμερα χιλιάδες καλοπροαίρετοι Παπικοί στρέφονται στην Ορθοδοξία διότι ακριβώς μέσω του διαλόγου έχουν την ευκαιρία να πληροφορηθούν τις θέσεις της και να πλησιάσουν την Αλήθεια.
Καπου κανεις ενα μικρο λάθος,ναι οι Δυτικοί αποκαλούσαν τους ανατολικούς, Ελληνες γιατι ηταν σφετεριστές αλλα κάπου το βάσιζαν..Οι ανατολικοί αντιδρούσαν γιατί ο Ελλην δεν ειχε εθνική σημασία(οπως το έβλεπαν οι δυτικοί) αλλα θρησκευτική(ελλην=παγανιστής)Οι δε,ανατολικοί εχθροί τους αποκαλούσαν πάντοτε Ιωνες και Ελληνες(όπως ακόμα και σήμερα δηλαδή)
Ἀμ δὲν τὴν ἀποκαλεῖ μόνον ὁ κ. Βαρθολομαῖος, ἀλλὰ καὶ ὁ Ἅγιος Μάρκος Ἐφέσου ὁ Εὐγενικός, ὁ ἴδιος ποὺ ἀρνήθηκε νὰ ὑπογράψει τὸν τόμο τῆς συνόδου Φερράρας-Φλωρεντίας. Διότι, ἔλεγε, εἶναι μέν, ὁ παπισμὸς αἵρεση, ἀλλὰ δὲν τὸ λέμε διότι ἐλπίζουμε ὅτι θὰ ἐπιστρέψει ὁ Χριστιανισμὸς τῆς Δύσεως στὴν προτέρα Ὀρθοδοξία του. Καὶ γιατὶ νὰ μὴν ἐπιστρέψει, τὴν στιγμὴ ποὺ τόσοι καὶ τόσοι Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας, ἀκόμη καὶ οἱ ἐξοχώτεροι, ἐξέφρασαν καὶ μὴ Ὀρθόδοξες ἀπόψεις σὲ κάποια σημεῖα τῆς ζωῆς καὶ τοῦ ἔργου τους. Ὀρθοδοξία καὶ Χριστιανικὴ πίστη ἕναν σκοπό ἔχουν : τήν ἀναζήτηση τῆς Ἀληθείας, ἡ ὁποία εἶναι ὁ Θεός. Δὲν εἶναι οὔτε Χριστιανικὸ οὔτε Ὀρθόδοξο νὰ λέμε ὅτι ἡ ἀναζήτηση αὐτὴ τελείωσε. Συνεχίζεται ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. Ἐὰν οἱ Δυτικοὶ ἔχασαν τὸν δρόμο, ἐμεῖς πάντοτε ἐλπίζουμε ὅτι, μὲ τὴν βοήθεια τοῦ Θεοῦ, θὰ μείνουμε σταθεροὶ σ`αὐτόν, Αὐτὸ πρῶτον καί, δεύτερον, ὅτι θὰ εὐδοκήσει ὁ Θεὸς, νὰ ἀκούσει τὶς προσευχές μας καὶ νὰ ἐπαναφέρει καὶ τοὺς Δυτικοὺς στὸν σωστὸ δρόμο.
Διπλωματικὲς ἀνοησίες εἶναι ἀπολύτως λογικὸ νὰ κάνει τὸ Βατικανό. Δὲν εἶναι ἡ διοίκηση κοσμικοῦ κράτους μέρος τῆς ἀποστολῆς μιᾶς Χριστιανικῆς Ἐκκλησίας.
Μπορεί να μην το έλεγε ευθέως για πολλούς λόγους(ήταν σε εχθρικό έδαφος,κινδύνευε η αυτοκρατορία,για χάρη των πατριαρχών κ.ά),αλλά τους έλεγε για τα μεγάλα θεολογικά λάθη τους=βλασφημίες τους αποδεικνύοντας απο τις Γραφές.
Έλπιζε ο Άγιος Μάρκος Εφέσου και εμείς το ίδιο, να επιστρέψουν οι δυτικοί ,αλλά δεν συλλειτουργούσε μαζί τους ,ούτε κάν επικοινωνούσε μ’αυτούς που συλλειτούργησαν και έδειξε στον κόσμο με επιστολές να κάνουν το ίδιο .
Τα τυχόν λάθη που είχαν μερικοί πατέρες στα συγγράματά τους δεν ήσαν κατ’επίγνωση,ούτε κυρίως βαρειά δογματικά,μένοντας μέσα στην Ορθοδοξία ζητούσαν σίγουρα και λάμβαναν συγχώρεση(Εξομολόγηση/Θεία Κοινωνία) για τα λάθη εξ απροσεξίας.
Ο Βαρθολομαίος και ο κάθε όμοιός του(Οικουμενιστής=Κομμουνιστής) δεν λέει την Αλήθεια στους παπικούς,δεν τους ελέγχει για τις Βλασφημίες τους,επικοινωνεί με συλλείτουργα και αναζητεί, δήθεν,μιά αλήθεια που δεν είναι όμως του Θεού .
Η Αλήθεια του Τριαδικού Θεού πεπλήρωται,είναι πλήρης ,δεν χρειάζεται ούτε νέο να συμπληρώσουμε ,ούτε να αφαιρέσουμε ,ότι άλλο είναι εκ του πονηρού .Προσευχές να κάνουμε γι’αυτούς ,όχι όμως μαζί τους ,το απαγορεύει ο ίδιος ο Θεός !!!
Ὁ Ἅγιος Μάρκος ρητῶς ἐπεκαλέσθη μόνον ἕνα λόγο, τὴν ἐλπίδα τῆς ἐπανόδου, γιὰ νὰ μήν άποκαλεῖ τοὺς Λατίνους «αἱρετικούς». Δὲν τὸν συγκινοῦσε κανεὶς ἄλλος λόγος, κανεὶς ἄλλος σκοπὸς οὔτε κανένα πρόσωπο καὶ αὐτὸ τὸ ἀνεγνώρισαν καὶ οἱ Λατίνοι ἀκόμη. Ἀλλὰ τὸ κύριο χάρισμά του, αποκρυπτόμενο ἀπὸ πολλοὺς ποὺ ἐπικαλοῦνται τὴν μαρτυρία του, ἦταν ἡ διπλωματικότητα ποὺ ἔδειξε σὲ ὅλες τὶς συζητήσεις, κλειστὲς καὶ δημόσιες. Γι`αὐτὸ καὶ δὲν μπόρεσε κανένας, ἀπολύτως κανένας, νὰ τὸν κατηγορήσει γιὰ ἀδιαλλαξία. Γι’ αὐτὸ ἀκριβῶς καὶ ὁ Αὐτοκράτορας τὸν διέταξε ἁπλῶς νὰ σιωπήσει καὶ τοῦ ἐπέτρεψε, ἂν καὶ μποροῦσε νὰ τὸν ἐξαναγκάσει, νὰ μὴν ὑπογράψει τὸν ὅρο τῆς Συνόδου Φερράρας-Φλωρεντίας. Ἀνεγνώρισε, δηλαδή, ὅτι καὶ δίκαιο εἶχε καὶ μὲ δίκαιο τρόπο τὸ ὑπερήσπισε. Ἂν καὶ μποροῦσε ἄνετα ὁ Ἅγιος Μάρκος νὰ καταγγείλει τὶς προθέσεις τῶν Λατίνων, οἱ ὁποῖες κάθε ἄλλο παρὰ ἐκκλησιαστικὲς ἦσαν, τὸ ἀπέφυγε, καὶ ἐπέβαλε, μὲ μόνον τὸν λόγο του, τὴν πειθαρχία αὐτὴν καὶ σὲ ὅσους τὸν ἀκολούθησαν. Βέβαια, σήμερα αὐτὴ ἡ πειθαρχία, στοιχειώδης γιὰ ὅποιον πιστεύει ὅτι ἔχει τὴν ὀρθὴ δόξα στὰ δογματικά, προσβάλλεται απὸ ἐκείνους ἀκριβῶς ποὺ ἰσχυρίζονται ὅτι εἶναι ἀντιπαπικοί. Οἱ Ὀρθόδοξοι δὲν μποροῦν νὰ εἶναι «αντιπαπικοί» οὔτε «ἀντί-» σὲ κανέναν ἄλλο, διότι δὲν ἔχουν καμμία ἀνάγκη νὰ τοποθετοῦνται ὡς πρὸς τὶς ἀπόψεις ἄλλων. Τοὺς φθάνει ἡ δική τους ἀλήθεια. Ἀρκεῖ νὰ ἔχονται αὐτῆς στερρῶς.
Γιὰ τὰ παρόντα, ἀλληλοκοινωνία μὲ τὴν ἔννοια τοῦ Κοινοῦ Ποτηρίου μὲ τοὺς Λατίνους δὲν ὑπάρχει, οὔτε ὁ Πατριάρχης ἰσχυρίζεται ὅτι ὑπάρχει. Θὰ ὑπάρξει, ὅταν ἐπιστρέψουν γνησίως καὶ μόνον τότε. Ἀκόμη καὶ ἂν οἱ Ὀρθόδοξοι τοὺς ἐδεχόμεθα γιὰ ὁποιουσδήποτε δικούς μας λόγους στὸ Κοινὸν Ποτήριον, δὲν ὑπάρχει περίπτωση νὰ τοὺς δεχθεῖ ὁ Θεός, παρὰ μόνον ὅταν κοινωνήσουν ἐν πνεύματι ἀληθείας καὶ πάλι τὸν κάθε ἕναν χωριστά. Καὶ νὰ θέλουμε, καὶ νὰ θέλουν, ὁ Θεὸς δὲν ἐξαπατᾶται.
Καὶ γιὰ τὶς συμπροσευχές, ξέρουμε ὅτι ὁ Θεὸς δέχεται τὴν ἐν πίστει καὶ ἀληθείᾳ προσευχὴ ὄχι μόνον αἱρετικῶν ἀλλὰ καὶ ἀλλοθρήσκων. Μήπως ἔχουμε τίποτε τεχνικὰ μέσα γιὰ νὰ ἐλέγξουμε ἂν ἡ προσευχὴ ἑνὸς παπικοῦ εἶναι λιγότερο ὀρθόδοξη ἀπὸ τὴν προσευχὴ ἑνὸς ὀρθοδόξου ; Γιατὶ ἀποκλείουμε τὴν περίπτωση βαθειὰ μέσα στὴν ψυχή του ἕνας παπικὸς (γιατὶ ὄχι καὶ Πάπας ἀκόμη) νὰ εἶναι πιὸ καθαρός, καὶ μετανοημένος ἀκόμη, γιὰ τὸ σχῖσμα ; Μὲ τὰ παρόντα χάλια τῆς Ρωμαιοκαθολικῆς Ἐκκλησίας, τὸ πιθανώτερο εἶναι ὅτι οἱ ὁλίγοι γνησίως πιστοὶ ἐκεῖ μέσα θὰ διερωτῶνται γιὰ τὸν δρόμο ποὺ πῆραν. Οἱ θεολόγοι τους ὅ,τι πρόοδο κάνουν, τὴν κάνουν πρὸς τὴν δογματικὴ κατεύθυνση τὴν Ὀρθόδοξη. Οἱ δικοί μας, βέβαια, ἔχουν οἱ περισσότεροι ἀλλοῦ τὸν νοῦ τους … Ἀσφαλῶς δὲν εἶναι καὶ τόσο κοπιαστικὸ νὰ καταγγέλεις τοὺς «οἰκουμενιστές», ὅσο νὰ διαβάζεις καὶ νὰ άξιολογεῖς διαρκῶς τὸ θεολογικὸ στῖγμα τῶν Λατίνων. Ἀσφαλῶς δὲν πρόκειται νὰ ἐπαρκέσει ὁ θεολογικὸς διάλογος γιὰ νὰ ἐπανέλθουν. Ὅμως, ὁ διάλογος εἶναι γιὰ μᾶς εὐκαιρία ὁμολογίας καὶ δὲν νομίζω ὅτι τὶς εὐκαιρίες αὐτὲς μποροῦμε ἀμερίμνως νὰ τὶς ἀντιπαρερχόμεθα.
Ἡ Ἀλήθεια τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ πεπλήρωται μὲ τὴν ἔλευση τοῦ Χριστοῦ καὶ τοῦ Εὐαγγελίου Του. Πεπλήρωται γιὰ τὸν κόσμο, ἀσφαλῶς, ἀλλὰ ἐναπόκειται στὴν κάθε μία ψυχὴ νὰ Τὴν άναζητᾶ. Ἀλλοίμονο νὰ ἰσχυρισθεῖ ἄνθρωπος ὅτι συνέλαβε τὴν Ἀλήθεια. Τότε, κατεβάζει τὸ Θεῖον στὸ μέγεθος τοῦ ἀνθρώπου, ὅπερ ἀδύνατον. Μακάριος ὅποιος ‘βρεῖ μέσα του τὸ μικρὸ μέρος ποὺ ἔχει ἀξιωθεῖ ἀπὸ τὴν ἀθάνατη φύτρα τοῦ Θεοῦ. Ἀλλὰ κι αὐτὸ εἶναι δύσκολο καὶ σπάνιο. Ἂν ἦταν εὔκολο, τὸ Ἅγιον Ὄρος καὶ ἡ ἀσκητικὴ τῆς ἐρήμου τὶ θὰ χρειάζονταν ;
Καὶ κάτι τελευταῖο : Ἡ Ἀλήθεια πεπλήρωται ἀλλὰ τί γίνεται μὲ τὴν Χάρι ; Αὐτὴ σίγουρα μόνον διὰ τῶν Μυστηρίων τῆς Ἐκκλησίας ἔρχεται. Ὁπότε, ὁ ἔλεγχος καὶ ἡ καταγγελία τῶν κακοδοξιῶν τῶν Λατίνων, ἀκόμη καὶ ἂν ἦταν ἀναγκαῖα γιὰ νὰ λάμψει ἡ Ἀλήθεια, δὲν ἐπαρκοῦν.
Αγνοώντας το του Κυρίου ,γρηγορείτε(=προσέχετε σε όλα) , θα ήμουν απρόσεκτος με ότι αφορά τους παπικούς και την Θεολογία αλλά , βάζοντας αρχή το α ρ χ ή σοφίας φόβος Κυρίου πρέπει να πώ ότι με τις πολλές ατέλειές μου στα γραφόμενά μου πρεσβεύω τα των Αποστόλων,των Αγίων ,των Αγίων Οικουμενικών Συνόδων και να με συγχωράει και να με διορθώνει ο Δεσπότης Χριστός.
Ο Άγιος Μάρκος Εφέσου πειθαρχώντας στον Τριαδικό Θεό,στην Αυτοαλήθεια , έλεγε’’ επι πόσα χρόνια ακόμη,Λατίνοι,θα κατέχεσθε από τους δαίμονας και θα διδάσκετε το κακόν,θα ομιλήτε κατά των αγίων επτά Συνόδων και θα αρνήσθε τας εντολάς(τους ορισμούς) των επτά αγίων παπών και των αγίων Πατέρων,που έχουν παραγγείλει εις μας τους Ορθοδόξους Χριστιανούς να ακολουθώμεν και να διατηρώμεν τας αγίας επτά Συνόδους;…Του λοιπού,δεν υπάρχει τίποτε να προσθέσωμεν και τίποτε να αφαιρέσωμεν.Εάν κάποιος προσθέση ή αφαιρέση κάτι,άς είναι αναθεματισμένος. Λοιπόν τώρα σύ ,πάπα Ευγένιε,όχι μόνον προσθέτεις κάτι ,αλλά και αρνείσαι τας επτά Συνόδους’ ονομάζεις αυτήν (την Σύνοδον) ογδόην ,ονομάζεις τον εαυτόν σου πρώτον και δεν ονομάζεις(δεν αναφέρεις) τους αγίους Πατέρας’’.(Νικ.Βασιλειάδη’Ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός και η ένωσις των Εκκλησιών σελ.91-92)
Ήταν διπλωμάτης για όσο ,λίγο καιρό 3-5 ετών , αναγκαζόταν να αντικρούει τις παπικές υποκρισίες για να σώσει και τους δικούς μας ,Αυτοκράτορα –Πατριάρχη.., σε αντίθεση με τους σημερινούς ,που επι δεκαετίες ακόμα βλέπουν ευκαιρίες ομολογίας , με τύπου παπικών υποκρισίες(μη υπακούοντας στο του Θεού’’αιρετικώ ανθρώπω μετα πρώτης και δευτέρας νουθεσίας π α ρ α ι τ ο ύ’’) .
Από έναν απλό παπικό της Γαλλίας ,Γερμανίας ελπίζω να είναι κάπου καθαρός και να αποβάλλει ,ότι βρώμικο του ιερατείου τους , δεν έχει γνώσεις αλλά η συνείδησή του τον οδηγεί στην προσευχή του προς την Ορθοδοξία , αλλά , το ιερατείο ,ο πάπας ,που ξέρουν για τις βλασφημίες κατά του Αγίου Πνεύματος ,ξέρουν για την υποκρισία της Ουνίας…., λυπάμαι δεν είμαι αφελής,εύχομαι και για αυτούς αλλά τους αφήνω στα χέρια του Θεού, αλλά δεν συμπροσεύχομαι και μαζί τους!!!
Ισχύει αιωνίως το του Αγίου Μάρκου’’πέπεισμαι γαρ ακριβώς ότι όσον αποδιίσταμαι τούτου και των τοιούτων(του ενωτικού πατριάρχου Μητροφάνους και των λατινοφρόνων γενικώς) εγγίζω τώ Θεώ και πάσι τοις αγίοις, και ώσπερ τούτων χ ω ρ ί ζ ο μ α ι, ούτως ενούμαι τη αληθεία και τοις αγίοις πατράσι τοις θεολόγοις της Εκκλησίας .
Εάν δεν προσέξουμε αυτά ,τότε θα συμβαίνει και αυτό και εκείνο να κάνουμε τον οίκο του Θεού , οίκο Συναυλιών (χμ για καλό σκοπό…όπως κάνουν και οι παπικοί από δεκαετίες . Θα έρθουμε στο σπίτι σου να κάνουμε συναυλία ,χωρίς να σε ρωτήσουμε ,έτσι θέλει ο Θεός ,αυτό είναι το Θέλημά του…ως εν ουρανώ και επι της γής .Εμείς τα σκουλήκια!!!
Δηλαδή, ὁ Ἅγιος Μάρκος κατὰ τὴν γνώμη σας ἦταν διπρόσωπος ; Διπλωματικὸς ἐκτὸς ἕδρας καὶ λιονταρῆς ἐντὸς ἕδρας ; Τίποτε ἀπὸ ὅσα γνωρίζουμε γι`αὐτὸν (καὶ ἀπὸ τοὺς ἐχθρούς του ἀκόμη) δὲν δείχνει ὂτι ἄλλαξε ποτὲ ὕφος καὶ φρόνημα γιὰ νὰ οἰκονομήσει τὶς περιστάσεις. Καὶ πρίν τὴν Σύνοδο Φερράρας-Φλωρεντίας, καὶ στὴν διάρκειά της καὶ μετὰ άπ` αὐτήν, τὸ μόνον ποὺ ἐκήρυττε ἦταν ἡ προσήλωση τῶν Ὀρθοδόξων στὰ Ὀρθόδοξα, δηλαδὴ στὰ Χριστιανικά, δόγματα. Τοὺς Ὀρθοδόξους ἤλεγχε αὐστηρῶς ὅταν ἀπομακρύνονταν γιὰ λόγους σκοπιμότητος ἀπὸ τὰ Ὀρθόδοξα δόγματα, ὄχι τοὺς αἱρετικούς. Καὶ ὀρθῶς ἔπραττε καὶ μὲ κοσμικὰ ἀκόμη κριτήρια διότι ἡ αἵρεσις δὲν ἀντιμετωπίζεται μὲ ἔλεγχο τῶν αἱρετικῶν, ἀλλὰ ἀποκλειστικῶς καὶ μόνον μὲ τὴν διατύπωση τῆς ἀληθείας ὑπὸ τῶν κατεχόντων αύτήν. Τὶς πλάνες τῶν Λατίνων δὲν τὶς κατήγγελλε στοὺς Λατίνους, ἀλλὰ στοὺς Ὀρθοδόξους ὥστε αὐτοὶ νὰ ξέρουν ποῦ στέκουν μὲ ἀσφάλεια καὶ ποῦ ὄχι. Καὶ πάντοτε κατήγγελλε μόνον τὶς πλάνες τῶν Λατὶνων, ὄχι τοὺς Λατίνους ἐπειδή ἦσαν Λατῖνοι. Αὐτὸ εἶναι τὸ Ὀρθόδοξον ἦθος ! Καὶ μὲ κοσμικὰ κριτήρια ἀκόμη, εἶναι δίκαιον καύχημα τῶν Ὀρθοδόξων ὅτι τὸ διατηροῦν, οἱ περισσότεροι, καὶ σήμερα ποὺ τόσα ψεύτισαν. Ὄχι ὅτι ὁ Ἅγιος γλύτωσε τὶς συκοφαντίες. Μέχρι καὶ λατινόφρονα τὸν εἶπαν μερικοὶ ἐν Χριστῷ ἅγιοι ἀδελφοί του ὅταν παρουσίασε τὶς ἄψογες θεολογικῶς καὶ διπλωματικῶς θέσεις τῶν Ἀνατολικῶν στὴν πρώτη σύσκεψή τους στὴν Φερράρα ! Ὁ φθόνος, βλέπετε, γιὰ τὴν ἔξοχη παιδεία του καὶ τὴν εὐλογία ἀπὸ Θεοῦ !
Καὶ τὶς συμπροσευχὲς μὲ τοὺς λατινόφρονες τὶς ἀπέκρουε ὁ Ἅγιος Μάρκος, ὄχι διότι οἱ ὀρθόδοξοι αὐτοὶ κληρικοὶ εἶχαν γίνει αἱρετικοί, ἀλλὰ διότι εἶχαν δεχθεῖ νὰ ὑπογράψουν τὸν ὅρο τῆς Συνόδου ἐνῶ ὁμολογοῦσαν ὅτι αὐτὸς ἦταν θεολογικῶς ἄκυρος. Δὲν ἦσαν αἱρετικοί, ἀλλὰ ἀσυνεπεῖς καὶ ἀνακόλουθοι καί, μερικοί, καὶ διεφθαρμένοι μὲ χρήματα.
Γιὰ σήμερα, ἀπὸ τὴν στιγμὴ ποὺ ὁ Πατριάρχης καὶ οἱ σύμβουλοί του στὸν διάλογο μὲ τοὺς Λατίνους ἔχονται στερρῶς τῶν Ὀρθοδόξων δογμάτων (τὰ ὁποῖα εἶναι καὶ τὰ μόνα ποὺ καὶ ἡ Δύση ἀνακαλύπτει βαθμιαίως ὅτι μπορεῖ νὰ τὴν κρατήσουν ζωντανή), δὲν ἔχει νὰ φοβηθεῖ τίποτε ἀπὸ τὸν διάλογο. Ἐξεταστέον δὲν εἶναι τὸ γεγονὸς τῆς συναντήσεως καὶ τῆς προσευχῆς, ἡ ὁποία μπορεῖ νὰ συμπέσει χρονικῶς (ὄχι θεολογικῶς) μὲ αὐτὴν τῶν Λατίνων, ἀλλὰ ἡ ἀκριβὴς τήρησις τῶν Ὀρθοδόξων δογμάτων πρὶν, κατὰ καὶ μετὰ τὴν συνάντηση. Αὐτὴ μπορεῖ νὰ ἐλεγχθεῖ, τόσον ἀπὸ τὶς Συνόδους τῶν Ὀρθοδόξων Πατριαρχείων καὶ Ἐκκλησιῶν, ὅσον καὶ ἀπὸ τὸν κάθε πιστό. Προϋποθέτει, λοιπόν, ὁ διάλογος δημοσιότητα. Ἐν κρυπτῶ συμφωνίες δὲν ἔχουν καμμία ἰσχύ.
Ἰδοὺ καὶ πλῆρες τὸ χωρίο ἀπὸ τὴν Ἐπιστολὴ πρὸς Τίτον :
«αἱρετικὸν ἀνθρώπον μετὰ μίαν καὶ δευτέραν νουθεσίαν παραιτοῦ, εἰδὼς ὅτι ἐξέστραπται ὁ τοιοῦτος καὶ ἁμαρτάνει ὢν αὐτοκατάκριτος»
Δὲν γνωρίζω τὸ εὑρύτερο νόημα, ἀλλὰ γράφει ρητῶς ὂτι δὲν πρέπει νὰ χάνει ὁ ἐπίσκοπος τὸν καιρό του νὰ βάλει μυαλὸ στὸν αἱρετικό. Διότι τιμωρεῖται ἀρκετὰ άπὸ τὸ ἀδιέξοδο στὸ ὁποῖο θὰ τὸν ὁδηγήσει ἀναγκαστικῶς ἡ αἵρεσις. Πάντως, δὲν γράφει πουθενὰ ὅτι ὁ έπίσκοπος πρέπει καὶ νὰ τὸν ἀναθεματίσει ἢ νὰ τὸν ἀφορίσει.
Φυσικά, οἱ Οἰκουμενικὲς Σύνοδοι, ἀντιμέτωπες μὲ ὀργανωμένες καὶ μαχητικὲς αἱρέσεις, καὶ ἀναθεμάτισαν καὶ ἀφώρισαν. Καὶ ἄλλες Σύνοδοι ἐλάσσονες ἀναθεμάτισαν καὶ ἀφώρισαν. Ὁ Ρωμαιοκαθολικισμός, ὅμως, δὲν εἶναι πλέον μαχητικὴ αἵρεση καὶ εἶναι, εἰς πεῖσμα τῶν ὀργανογραμμάτων τὸ ὁποῖα δίκην πολυεθνικῆς γραφειοκρατίας διατηρεῖ, πλήρως ἀποδιοργανωμένη αἵρεση. Διότι ἔλειψε ἡ πίστις ἀπὸ τὴν ἡγεσία καὶ ἡ ἱεραχικὴ δομή αὐτὴν τὴν ὀλιγοπιστία τὴν διαδίδει ἀπ` ἄκρου εἰς ἄκρον τοῦ σώματος τῶν πιστῶν. Ποῦ ἐκεῖ ἡ πατερικὴ ἐκκλησία τῶν Ὀρθοδόξων ; Ὁ ἐπίσημος Ρωμαιοκαθολικισμὸς την ἀντιπαθεῖ, ἀλλὰ ποῦ θὰ πάει, θὰ τὴν προσλάβει διὰ τῆς συντριβῆς. Κάπως ἔτσι τὴν προσλάβαμε κι ἐμεῖς ἄλλωστε.
Να ξεκαθαρίσουμε από την αρχή ,ότι δεν είναι όλα αυτονόητα όπως τα παρουσιάζετε, πρέπει να αποδεικνύονται μέσα από την ερμηνεία και εμπειρία των Αγίων Γραφών από τους Αγίους Πατέρες και όχι από τους νεότερους Ψευτοθεολόγους(πολλοί μπλεγμένοι σε κάτι στοές) .
Οι Φράγκοι καταδικάστηκαν ως αιρετικοί από την Αγία 8.Οικουμενική Σύνοδο το 879 επί Αγίου Μεγ.Φωτίου .Εσείς ,οι νεότεροι ‘’άγιοι’’ παίρνετε το θράσος να είστε υπεράνω Συνόδων και Αγίων ,εντελοδόχοι κάποιων .Ξέρω ότι κάποιοι ονομάζουν τους Ιερούς Κανόνες και τείχοι του αίσχους .Θα ήθελα να γράφω σε τρίτο πρόσωπο και ούτε θέλω να θίγω κανέναν ,μισώ όμως την πράξη της προδοσίας και στην Αγία Πίστη μας( αφού μας προδίδουν και στο οικονομικό-Μακεδονίας-Αιγαίου-Θράκης-Γλώσσας-Ιστορίας και μεγάλο μέρος της Ιεραρχίας τουλάχιστον να αδιαφορεί ) .
Οι νεότεροι επίσκοποι δεν αναθεματίζουν, παρερμηνεύοντας την προς Τίτον επιστολή όπως και εσείς ,αλλά αναθεματίστηκαν από τους Αγίους/Συνόδους οι αιρετικοί και δεν μπορείτε να έχετε παραπάνω αγάπη απ’αυτούς .
Ο παπισμός είναι (μαχητ.) ζωντανή Παναίρεση γιατί από το 879 έχει επιπλέον το Πρωτείο , το Αλάθητο κ.ά. και την Ουνία( δηλ. ψευδοιερείς με φρόνημα και αναφορά άμεσα στον πάπα , παριστάνουν τους ορθοδόξους και με ορθόδοξα άμφια και ξεγελούν το ποίμνιο).
Αποδιοργανωμένη αίρεση με το πανίσχυρο παπικό κράτος και τις τρομερές τράπεζές τους να στηρίζουν οικονομικά την Ουνία για επιθετική διείσδυση στους σλάβους κ.ά; Με επιμονή στο Πρωτείο που ο κ. Ζηζιούλας , αθεολόγητα το συγκρίνει με την Αγία Τριάδα για να το δεχτούμε ; Με παπικούς θεολόγους που φέρνει ο αθεολόγητος κ.Ιγνάτιος Βόλου ,για να μας διδάξουν συστηματικά την ‘’θεολογία’’ τους ;
Η συμπροσευχή είναι συμπροσευχή και απαράδεκτη από την Εκκλησία ( είναι θεολογικώς , όχι χρονικώς) και δεν χωράει υποκρισία σε αυτά (ούτε και με την μετάληψι Θείας Κοινωνίας σε παπικούς στην Ιταλία) …Ο κ.Βαρθολομαίος έχει να δώσει λόγο για τις συμπροσευχές του( το ότι είναι Λατινόφρονας,όπως κάποιοι παλιοί) και ούτε έχει το αλάθητο (του πάπα;) ή το απυρόβλητο , ελέγχεται ήδη από τους Ιερούς Κανόνες της Πίστεώς μας ….
Φυσικά ! Πρώτα ἡ Ἁγία Γραφὴ καὶ οἱ Πατέρες καὶ μάλιστα οἱ παλαιοί. Αὐτοὶ καὶ ὄχι κανένας πρόσφατος γράφουν ὅτι ἡ Ρώμη εἶχε (προσοχὴ στὸ «εἶχε») τὰ πρεσβεῖα τῆς τιμῆς. Ἐξέπεσε ἀπὸ τὰ πρεσβεῖα λόγῳ τῶν καινοτομηθέντων ἀπ` αὐτὴν δογμάτων. Ἀλλὰ αὐτὴ εἶναι ἡ ἐλαχιστοτάτη τῶν ζημιῶν της. Ὅλες οἱ κακοδοξίες ποὺ περιγράφετε, τὴν Ρώμη βλάπτουν πρῶτα. Στὸν ὀρθόδοξο πιστὸ προκαλοῦν μόνον οἶκτο καὶ θλίψη γιὰ τὴν ἔκπτωση (μερικὲς φορὲς ἐσχάτη ἔκπτωση σὲ μασκαράτα) μιᾶς Ἐκκλησίας ποὺ στήριξε τὴν Ὀρθοδοξία γιὰ τους ὀκτὼ πρώτους Χριστιανικοὺς αἰῶνες. Καὶ κάποια ἐνοχὴ βεβαίως, διότι, ἐνῶ οἱ Πάπες ζητοῦσαν ὐποστήριξη κατὰ τῶν Φράγκων, οἱ αὐτοκράτορες τῆς Ἀνατολῆς δὲν μπόρεσαν νὰ τὴν παράσχουν. Ὅπως κάθε αἵρεση, ὁ παπισμὸς ἔχει γραμμένη ἐπάνω του ἡμερομηνία λήξεως, ἀνεξαρτήτως τοῦ τὶ θὰ κάνουμε ἐμεῖς οἱ Ὀρθόδοξοι γιὰ νὰ βοηθήσουμε τοὺς πιστούς του, ὅσους ἐπιστρέψουν. Δὲν τὸ γράφουν μόνον ἡ Γραφὴ καὶ οἱ Πατέρες, ἀλλὰ συνέβη κιόλας μὲ ἑκατοντάδες αἱρέσεις. Πῶς, δηλαδή, θὰ ἀποφύγει ὁ Παπισμὸς τὴν ἴδια κατάληξη ; Πόσο λέτε μποροῦν νὰ πείσουν οἱ τραπεζικὲς καταθέσεις ;
Ἀναθεματίσθηκαν οἱ Λατίνοι, ἀλλὰ ὄχι ἀπὸ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο. Γιατί οἱ παλαιότεροι πατέρες δὲν ἐπέμειναν νὰ συγκληθεῖ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος γιὰ τὴν αἵρεση τοῦ Παπισμοῦ ; Καὶ μάλιστα τότε ποὺ ἦταν παντοδύναμος ; Λέτε νά φοβήθηκαν ; Ἢ μήπως ἡ θεολογία στὴν Ἀνατολὴ ἐξέπεσε μετὰ τὸ σχῖσμα ;
Γράφετε ὅτι ἡ Ρώμη εἶναι πανίσχυρη. Ἀλλὰ ἐπικαλεῖσθε στοιχεῖα κοσμικῆς δυνάμεως. Ἀκόμη καὶ αὐτὰ ἔχουν σημαντικῶς περικοπεῖ τὰ τελευταῖα 200 χρόνια καὶ μειώνονται ἐπὶ τοὐλάχιστον 800 χρόνια. Ἀλλὰ ἁκριβῶς αὐτὴ ἡ κοσμικὴ δύναμη εἶναι ἀδυναμία καὶ ἁμάρτημα στὰ μάτια τοῦ Θεοῦ. Ἡ δύναμη ποὺ χρειάζεται ἡ Ἐκκλησία εἶναι πνευματική. Πράγματι οἱ θεολόγοι τῆς Δύσεως δὲν εἶναι σὲ θέση νὰ διδάξουν πολλὰ στὴν Ἀνατολή. Κάτι λίγα ποὺ ἀνακάλυψαν ξανά ἴσως ἐνδιαφέρουν. Ἀλλὰ ἔχουν πολλὰ νὰ μάθουν. Γι`αὐτὸ τοὺς καλεῖ ὁ Ἐπίσκοπος Δημητριάδος νά διδάξουν. Ὁ διδάσκων διδάσκεται, ἔτσι δὲν εἶναι ; Ἄλλωστε καὶ ὁ Κύριός μας δὲν δίδαξε τόσο ἀπὸ καθέδρας. Μὲ τὸ παράδειγμα πρώτα δίδαξε, ἄλλο ὅτι καὶ οἱ μαθηταί Του ἀκόμη χρειάσθηκαν νά τοὺς τὸ ‘πεῖ ρητῶς γιὰ νὰ τὸ ὑποψιασθοῦν. Πῶς, λοιπόν, θὰ μάθουν οἱ Λατίνοι, ὅσοι θελήσουν, ἅν δὲν τοὺς δώσουμε ἐμεῖς παράδειγμα ;
Θεολογικῶς ἡ συμπροσευχὴ μὲ Λατίνους δὲν ὐφίσταται, δὲν ἀποτελεῖ στοιχεῖο τοῦ Ὀρθοδόξου δόγματος, συνεπῶς καὶ ἂν τὴν ἐκήρυττε κανείς ὡς πραγματικῶς ὑφισταμένην, ποὺ δὲν τὴν κηρύττει, ἐν κενῷ θὰ τὴν ἐκήρυττε. Οὔτε ἐμεῖς, οὔτε αὐτοί ἰσχυρίζονται ὅτι εἶναι συμπροσευχή. Συνεπῶς καὶ ‘σεῖς ἐν κενῷ ἐπιμένετε.
Εΐναι ἀσφαλῶς δυνατὸν ὄχι μόνον ὁ Πατριάρχης, ἀλλὰ καὶ σχεδὸν τὸ σύνολο τῶν πιστῶν νὰ πλανηθοῦν. Μπορεῖ ἡ ἀλήθεια νὰ σώζεται ἀκόμη καὶ μόνον σὲ ἕναν πιστό. Αύτὸ σημαίνει ἡ ἔννοια πατερική Ἐκκλησία. Δὲν βλέπω ὅμως κανέναν νὰ ὑποδεικνύει σὲ ποιό συγκεκριμένο σημεῖο ἔχει ἀποστεῖ ὁ Πατριάρχης μέχρι σήμερα ἀπὸ τὰ Ὀρθόδοξα δόγματα. Ἀσφαλῶς ὁ διάλογος μὲ ἑτεροδόξους καὶ ἀλλοπίστους ἀκόμη δὲν ἀπαγορεύεται. Μὲ τὴν λογικὴ τοῦ περιορισμοῦ τοῦ κηρύγματος στοὺς ἤδη πιστούς, ὁ ἴδιος ὁ Ἀπόστολος Παῦλος δὲν θὰ ἔπρεπε νὰ εἶχε κηρύξει !
…,ίνα αγαπώμεν αλλήλους. και αύτη εστίν η αγάπη ,ίνα περιπατώμεν κατά τας εντολάς αυτού…πάς ο παραβαίνων, και μη μένων εν τη διδαχή του Χριστού, Θεόν ούκ έχει’ ο μένων εν τη διδαχή του Χριστού, ούτος και τον πατέρα και τον υιόν έχει . εί τις έρχεται προς υμάς, και ταύτην την διδαχήν ου φέρει , μη λαμβάνετε αυτόν εις οικίαν , και χαίρειν αυτώ μη λέγετε’ ο γαρ λέγων αυτώ χαίρειν , κοινωνεί τοις έργοις αυτού τοις πονηροίς (Β’ Επιστολή Ιωάννου του Θεολόγου στιχ.6-11).
Εσείς λοιπόν έχετε περισσότερη αγάπη , από τον μαθητή της αγάπης που δεν θέλει ούτε να τους χαιρετούμε και όχι να κάνουμε επι 10ετίες διαλόγους και τα τελευταία χρόνια βδελυκτές συμπροσευχές . Μήπως ήδη επικοινωνείτε και με τα έργα αυτών,των πονηρών , της υποκρισίας κ.ά; Ο κ.Βαρθολομαίος λοιπόν κάνει ανυπακοή στον ανώτερό του Άγιο Ιωάννη τον Θεολόγο δηλ. στον ίδιο τον Θεό !!! Δια τούτων των λόγων του απαγορεύει τους διαλόγους με τους ετεροδόξους και αλλοπίστους ,πόσο μάλλον τις απαράδεκτες συμπροσευχές .
Ο Απόστολος Παύλος δεν είχε το ίδιο Πνεύμα κηρύγματος . 1-2 φορές και μετά έβλεπε τους καρπούς και την προαίρεση των ακουόντων .Ήσαν αρνητικοί ,δεν συνέχιζε και αυτό είναι και λογικό . Εξ’ άλλου τους γνώριζε για πρώτη φορά το Νέο Ευαγγέλιο του Ιησού Χριστού . Οι παπικοί το ξέρουν ήδη και ξέρουμε το ιερατείο τα διαστρεβλώνουν επίτηδες και συνειδητά (κατά το φαύλος βίος τίκτει φαύλα φρονήματα ) . Οι παπικοί προ πολλού ξεπέρασαν κάθε όριο ( Ουνία , Ιερά εξέταση , συνεργασία με Ναζί , Σταυροφορίες κ.ά) . Είναι Παναίρεση ,εμπεριέχει τον Αρειανισμό , την Εικονομαχία κ.ά.(που ήδη είναι καταδικασμένα από Οικ.Συνόδους).
Δεν έχει σημασία τι ισχυρίζονται και ισχυρίζεσθε , μετράνε τα έργα (εκ των έργων σου κρινώ σε) και αυτά είναι συλλειτουργικός ασπασμός ,ανάγνωση Ευαγγελίου από ιερέα/διάκονο Βαρθολομαίου κ.ά. μην προσπαθείτε να μας κορο’ι΄δεύετε άλλο !!!
Μάλλον δεν έχετε φόβο Θεού πλέον ,μου θυμίζετε κάποιους σοφιστές της αρχαίας Ελλάδος που και με ένα κόμα , μία λέξη προσπαθούσαν να εξαπατήσουν το ακροατήριο . Παρόμοιο φρόνημα έχει και ο Δημητριάδος που φέρνει παπικούς για να μας διδάξουν ‘’Θεο’’-αλογία και βέβαια να διδαχθούν και αυτοί Ορθοδοξία , είναι κολπάκι μας ,όπως και κολπάκι του Ιγνατίου Βόλου είναι να συμφωνεί με τον Πρεβέζης που εδώ και χρόνια κάνει την Λειτουργία στην δημοτική , σε καιρό που κινδυνεύει η γλώσσα μας από τους προδότες των παιδαγωγικών/Υπ.παιδείας.
Ακολουθούν εικόνες και ταινία , μία εικόνα χίλιες λέξεις ,εξ’ άλλου δεν έχω και πολύ χρόνο !!! Να τα δείτε ,παρακαλώ πολύ .
http://i176.photobucket.com/albums/w193/umarth777/ORTHODOXIA300XCCCFORUMUP-17.jpg
http://i176.photobucket.com/albums/w193/umarth777/ORTHODOXIA300XCCCFORUMUP-19.jpg
http://i176.photobucket.com/albums/w193/umarth777/ORTHODOXIA300XCCCFORUMUP-19.jpg
Μήπως κατὰ βάθος εἶσθε Λατίνος ; Αὐτοὶ ἔχουν παλαιόθεν τὴν συνήθεια (λόγῳ ἐλλιποῦς ἀνατροφῆς), ὅταν (ἐλλείψει παιδείας) δὲν μποροῦν νὰ ἀπαντήσουν εὐθέως, νὰ ἐκτρέπονται σὲ ἀνυπόστατες κατηγορίες κατὰ τῶν συνομιλητῶν τους.
Ἐπὶ τῆς οὐσίας, ὁ Ἅγιος Ἰωάννης διδάσκει νὰ μὴν δεχόμεθα στὸ πλήρωμα τῆς Ἐκκλησίας ὅποιον δὲν ὁμολογεῖ τὸν Πατέρα καὶ τὸν Υἱό. Κανένας Ὀρθόδοξος, ἀπὸ τὸν Πατριάρχη μέχρι τὸν τελευταῖο πιστὸ δὲν δέχεται ὅτι ἀκόμη καὶ ὁ ὀρθοδοξώτερος τῶν Λατίνων κοινωνεῖ μὲ τὴν Ὁρθόδοξο Ἐκκλησία. Κοινωνία σημαίνει συμμετοχή στὰ Μυστήρια, αὐστηρῶς καὶ ἀποκλειστικῶς.
Τὰ συμπόσια καὶ οἱ ὁμιλίες, οἱ φωτογραφίες καὶ οἱ δημόσιες σχέσεις ἔχουν τὴν ἀξία τους. Γι`αὐτοὺς ποὺ ἔχουν χάσει τὴν πίστη τους, τοὺς Δυτικούς, ἔχουν μεγάλη ἀξία, γιὰ μᾶς τοὺς Ὀρθοδόξους ἑγκόσμιο ἀξία καὶ μικρή. Διαλέγετε καὶ παίρνετε …
Οι παπικοί και οι λατινόφιλοι δεν δέχονται τον Πατέρα και τον Υιό , εφ’ όσον είναι εικονομάχοι και πνευματομάχοι( οι παπικοί με το φιλιόκβε λένε ένα πνευματάκι εκ του Πατρός και ένα άλλο εκ του Υιού , μειώνοντας την αξία του Αγίου Πνεύματος ,σαν να είναι λιγώτερο σε αξία ,ένα τσιράκι εκ του Πατρός και ένα τσιράκι εκ του Υιού’ Το Ορθόδοξο είναι ένα Άγιο Πνεύμα ομότιμο ,συμπροσκυνούμενο και συνδοξαζόμενο . Σύμφωνα με τον Άγιο Ιωάννη τον Θεολόγο δεν θα έπρεπε να τους λέμε ούτε χαίρε , αλλά εσείς με μια νέα Θεολογία αντιστρέφεται τα πάντα .
Βλέποντας την πρώτη φωτογραφία ,που δεν θα έπρεπε κάν να συμβεί ,πόσο μάλλον με τα άμφια , μια αγνή ορθόδοξη ψυχή θα έπρεπε πρώτα να πονηρευτεί (στους πονηρούς καιρούς που ζούμε) και μετά να πεί ,δείξε μου τον φίλο σου να σε πώ ποιος είσαι .
Στην 2. φωτογραφία να πονηρευτεί και να πεί , αχά δεν κάνει παρέα μόνο με παπικούς , βλέπω και εβραίο- , ινδουιστή- ,ιμάμη-,προτεστάντη-,ινδιάνο-ιερέα κ.ά.
Αλλοίμονό μας !!!
Λόγω απροσεξίας μου δεν έβαλα την διεύθυνση για την ταινία ,συγγνώμη .Βλέποντάς την θα πρέπει , η αγνή ψυχή και μόνο αυτή , να είναι έτοιμη να σοκαριστεί , η αναίσθητη , η υποκριτική , θα τα δικαιολογεί και ο Θεός να την ελεήσει , σχόλια ,εάν θέλετε αργότερα .
http://www.youtube.com/watch?v=OhQB_5b-l-I&feature=player_embedded
Σαν επίλογο ,θα ήθελα να αναφέρω τα ακόλουθα ,χωρίς να είμαι ειδικός σ’αυτά΄
Στον Άμωμο(Ψαλτήριο) αρχίζοντας λέει΄’’Μακάριοι οι άμωμοι εν οδώ , οι πορευόμενοι εν νόμω Κυρίου . Μακάριοι οι εξερευνώντες τα μαρτύρια αυτού , εν όλη καρδία εκζητήσουσιν αυτόν . Ου γαρ οι εργαζόμενοι την ανομίαν εν ταις οδοίς αυτού επορεύθησαν .
Συμφωνούμε ότι ζούμε σε πολύ πονηρούς καιρούς , πονηροί αυτοί με τις πράξεις τους( οικονομικό-σκόπια-Θράκη-Αιγαίο-σχολικά βιβλία-γλώσσα κ.ά.) ,εμείς καθαροί μέσα στον νόμο του Τριαδικού Θεού με πράξεις εξομολόγησης και Θείας Κοινωνίας(κάθε μήνα), με αγάπη και ταπείνωση και αλήθεια και ελεημοσύνη προς όλους . Έργο όμως είναι και να μελετάμε για τον Άγιο Θεό ,να τον εξερευνούμε μέσα στις Άγιες Γραφές ,ερμηνευμένες από τους Αγίους Πατέρες , για να τον μάθουμε πιο καλά και σωστά και να τον αγαπήσουμε πιο πολύ από τα βάθη της καρδιάς μας .
Μόνο εάν κάνουμε έτσι θα μας φυλάει ο Θεός για να μην πράξουμε την ανομία και έτσι να κρατήσουμε ανόθευτη την Αγία Ορθόδοξη Πίστη μας . Εάν δεν φυλάει ο Θεός , πώς θα αποφύγουμε να τρέχουμε πίσω από την δόξα κάποιου αξιώματος ( σύμβουλος-πρόεδρος-δήμαρχος-δικηγόρος κ.ά΄) , πίσω από τα σαρκικά και άς είμαστε και παντρεμένοι ,πίσω από το χρήμα ( στην θέση εργασίας μας , στα κληρονομικά , κ.ά.) , διπλο-τριπλοθεσίτες .Τότε πώς θα βρούμε χρόνο για να νοιαστούμε για την σωτηρία της ψυχής μας , για την σωτηρία της Πατρίδας μας ;;
Δεν θα έχουμε χρόνο και θα κορο’ι’δεύουμε τον εαυτό μας και τους άλλους .
80% των Ελλήνων τώρα χωρίς τακτική Εξομολόγηση και Θεία Κοινωνία ; Να αλλάξει και να αντιστραφούν τα ποσοστά ,αλλιώς δεν βλέπουμε εύκολα άσπρη μέρα.
Αυτοί στις στοές τους κάνουν σατανισμό για να έχουν ποιόν βοηθό , εμείς να μην έχουμε τακτικά τον Χριστό μας και μάλιστα μέσα μας .
Τις ικανότητες για να ξεπερνάμε όλα τα προβλήματα και του 4. Ρά’ι’χ και την αναλαμπή της Ορθοδοξίας και του Ρωμαίικου θα μας τα δίνει ο Θεός , εφ’όσον είμαστε άξιοι και καθαροί , Άμωμοι !!!
Να αναρωτηθούμε είμαστε καθαροί ή μα ς κάνουν κουμάντο οι Οικουμενιστές ανάμεσά μας , λα’ι’κοί ή ρασοφόροι (Οικουμενισμός η νέα Παναίρεση ) .
Ακολουθούν 2 ταινίες .
http://www.youtube.com/watch?v=u0VX8jPlYoM&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=2JSSOGBaz4I&feature=related